abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107612476
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5
  Miss 200.000.000! zaterdag 4 februari 2012 @ 23:14:03 #2
367000 roos94
pi_107612505
jammer dat ik niets meer weet toen ik borstvoeding kreeg O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 4 februari 2012 @ 23:15:20 #3
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107612547
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 23:13 schreef Nirak het volgende:
Welke kaas mag eigenlijk niet dan evenstar als je bv geeft?
kma = vrijwel alle kaas uitgesloten. Hoogiut geitekaas, maar dat heeft zo'n uitgesproken smaak dat je het moet leren eten.

(correct me if i'm wrong evenstar) ;)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 februari 2012 @ 00:08:10 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107614747
SPOILER: plaatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_107614806
Zijn al die franse kaasjes dan ook echt van koemelk?
pi_107614830
quote:
12s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:08 schreef DJMO het volgende:
SPOILER: plaatje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een grote kerel alweer O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 februari 2012 @ 00:11:01 #7
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107614854
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:09 schreef Nirak het volgende:
Zijn al die franse kaasjes dan ook echt van koemelk?
franse kaas zou ik niet weten , 'k had 't zelf meer over hollandse kaas enzo :@

pi_107614864
Djmo geweldig O+ O+ en die wangetjes dan hoe lief!

Hier kolf ik me nog steeds suf :')
pi_107614984
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 00:11 schreef Sandous het volgende:
Djmo geweldig O+ O+ en die wangetjes dan hoe lief!

Hier kolf ik me nog steeds suf :')
Vind het knap van je hoor! Je houdt het zo goed vol! Heb je die andere fles al geprobeerd?
pi_107615680
Nee, site staat nu open. Gam nu bestellen, hopen dat het dan lukt.

Hij begint alles door te hebben, als ie dat stomme flesje ziet, gaat ie trappelen en hijgen.. Is ie blij :') als ie dat nou ook aan de borst deed pfff

Nirak bij mn dochtertje heb ik 11 maanden ft gekolfd (na 6 maanden wel voeding erbij enzo).. Dus ga nu ook weer door
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 5 februari 2012 @ 00:33:33 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107615724
Sandous: dikke pluim! ik hoop voor je dat het nu wel snel live gaat lukken! :Y

zondag 5 februari 2012 @ 06:33:52 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_107619799
Sandous zo een hulpsetje al geprobeert?

Nirak wat DJMO zegt :)
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_107619874
quote:
12s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 23:15 schreef DJMO het volgende:

[..]

kma = vrijwel alle kaas uitgesloten. Hoogiut geitekaas, maar dat heeft zo'n uitgesproken smaak dat je het moet leren eten.

(correct me if i'm wrong evenstar) ;)
Geitenmelk lijkt heel erg op koemelk. Dat werd bij ons ook afgeraden. Door mensen die verder ook niet helemaal in de goeie hoek zaten,dus ik ben wel benieuwd of dat nou klopt.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_107620733
Sandous idd je houdt het goed vol! super van je!

DJMO lieve foto O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107621745
Hai, k heb er ook weer een aan de borst. Grappig hoe anders het is bij een tweede. Hij doet t op zich prima, maar valt nog erg vaak na een paar slokken in slaap. En hij geeft aardig wat terug.

Bij kma mag toch alleen melk van koemelk niet? Vriendin van me heeft lactose-allergie, en die verdraagt wel geiten- en schapenkaas.
  zondag 5 februari 2012 @ 11:37:40 #16
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_107622131
Ik zat net een beetje te Googlen op paardenmelk en KMA, misschien is dit wel interessant:
Samenstelling van paardenmelk/koemelk/schapenmelk/geitenmelk/buffelmelk

Als ik het tabelletje mag geloven zit er in schapen- en geitenmelk bijna net zoveel lactose als koemelk, en in paarden- en buffelmelk zelfs meer.

Maar dan quote ik even van de Veelgestelde Vragen

quote:
Ik ben allergisch voor koemelk, kan ik dan wel paardenmelk verdragen?

In de meeste gevallen zijn de mensen allergisch voor de eiwitten in koemelk. Deze zijn lang en moeilijk verteerbaar en geven op darmniveau een negatieve reactie. Paardenmelk eiwitten zijn erg kort en geven die problemen niet. Men moet alleen opletten wanneer men een lactose-allergie heeft. Mensen kunnen dan vaak niet tegen de paardenmelk. Echter bij een lactose-intolerantie kunnen de gebruikers vaak wel tegen de lactose, omdat deze snel opgenomen of omgezet wordt. Langzaam opbouwen is dan wel verstandig.
Dus misschien is paardenmelk ook een optie om te proberen?

Ik heb zelf een tijdlang paardenmelk gebruikt ivm allergieen en eczeem. Het is werkelijk waar NIET TE ZUIPEN maar het hielp wel! .
Het grote nadeel is wel dat het vreselijk duur is en je het niet overal kan krijgen.
pi_107622886
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 februari 2012 22:09 schreef WupWup het volgende:
Heb je een infuus gehad tijdens de bevalling?

Welke kleur hebben je tepels na het voeden of kolven?
Nee, helemaal niets. Wat voor effect zou een infuus kunnen hebben? :)

Mijn tepels zijn tja, bruin/rood na het kolven. Hun normale kleur in ieder geval, hoewel de plekken waar mijn huid de kolf raakt soms wat vuriger zijn.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_107623074
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 12:10 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, helemaal niets. Wat voor effect zou een infuus kunnen hebben
Dat vroeg ik me ook af..

Hier was ik de dom aan het afbouwen tot niets, maar dat niets was van korte duur.. Vanmorgen bleek de ochtendborst niet voldoende (kolf ik normaal 200 ml uit), en heeft meneer m'n andere borst ook leeg gedronken (waar dan meestal rond de 100 ml uit komt).. Dus ik ben maar weer begonnen..
Maar het geeft niet, liever met domperidon lang en gelukkig voeden dan zonder domperidon en met een hoop frustraties en kunstvoedig..
pi_107625562
Een infuus kan zorgen voor een 'vals' geboortegewicht. Als moeder flink wordt gevuld, heeft baby ook meer vocht waardoor hij meer afvalt. 200 gram afvallen in de eerste nacht is wel bijzonder veel. Als je geen infuus hebt gehad, is het niet mogelijk dat er een meetfoutje is gemaakt?
pi_107627850
Nirak ik krijg het ook niet afgebouwd.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_107628935
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 13:20 schreef WupWup het volgende:
Een infuus kan zorgen voor een 'vals' geboortegewicht. Als moeder flink wordt gevuld, heeft baby ook meer vocht waardoor hij meer afvalt. 200 gram afvallen in de eerste nacht is wel bijzonder veel. Als je geen infuus hebt gehad, is het niet mogelijk dat er een meetfoutje is gemaakt?
Kan altijd natuurlijk, maar ik heb hem beide keren gewogen zien worden en het gewicht ook gezien. Dus of dat ooit te achterhalen is? Nou was hij wel vrij fors, 3885 gram, maar een dag later toch echt nog maar 3650.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_107629381
Hier was het ook een geboorte gewicht van 3835 en gezakt naar 3600...maar ze wou de kunstvoeding niet, hebben het geprobeerd naast de bv maar ze dronk het telkens niet. De eerste weken was het aanleggen slopend..om het half uur soms snachts...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_107630291
Vergeet ook niet het verschil tussen weegschalen. Als ze de eerste keer wegen in het ziekenhuis en de volgende dag op de weegschaal van de kraamverzorgster dan kan dat al een vertekend beeld geven. Geldt ook voor weegschaal kraam>weegschaal CB.
pi_107639041
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2012 14:09 schreef Ticootje het volgende:
Nirak ik krijg het ook niet afgebouwd.
Bummer... Hier net fles kv erin, want hij had niet genoeg meer aan mijn borsten..

Moet ik wat dom terugsturen? Waar had jij deze besteld trouwens?

Morgen weer naar CB voor de 3 maanden check, ben benieuwd hoeveel hij weegt. Ik gok op 6300 gram.
pi_107641724
Nee terugsturen hoeft niet. Gewoon bij thuisapotheek. Ik ga nu weer terug naar 2 per dag. Dat was precies goed. Even hopen dat het weer hersteld. Ik merk gewoon dat het moeilijk is nu leyla gewoon 2 of 3 dagen per week niet bij me is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')