Maar kwark is toch helemaal niet duur? Ik betaal maar 70 cent ofzoquote:Op vrijdag 3 februari 2012 07:56 schreef Tink89 het volgende:
Laiveneertiekje, beterschap!
Hier snel een cake bakken (expres met melk, mag ik niet hebben, dus geen verleiding) en de laatste vakantiespulletjes inpakken en als vriendjelief dan thuis komt om half 12, gaan we lekker een weekendje weg
Over de Griekse yoghurt *heb helemaal terug gelezen* er is ook een variant met 3% vet, gewoon bij de Jumbo hier. Die is net zo lekker, maar niet zo slecht, en toch niet zo zuur als kwark. Overigens is Turkse yoghurt ook heerlijk romig en die is er ook een minder-vet-variant. bah, ik baal zo dat ik dat allemaal niet meer mag hebben, lactosevrije yoghurt is nou niet echt jum, zegmaar
Anyway, als ik tot half 12 geen tijd meer heb om nog even te forum-en: Tot maandagavond!
Je geeft zelf aan al voor ander brood te gaan kiezen, maar kies voor volkoren want niet alle bruinbrood is even vezelrijkquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:35 schreef Bamba het volgende:
Mag ik hier ook meeschrijven? Ik wil voor 7 september flink afgevallen zijn, want dan ga ik trouwen
. Ik ben 29 jaar, moeder van een zoon van 4,5 jaar. Heb suikerziekte en ik hoop ook met afvallen m'n isulinegebruik te kunnen verminderen.
Mijn eetlijstje van gisteren:
O: 2 geroosterde witte boterhammen met halvajam, 100 gr magere vruchtenkwark. En een kop thee.
T: 1 appel, kop thee
L: 2 geroosterde witte boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade met een eetlepel halfvolle mayonaise en ui en een gekookt eitje. Kop thee erbij
T: een kiwi en een plak ontbijtkoek
D: Rijst met stoofvlees en komkommer.
's Avonds bij de thee nog 2 plakjes ontbijtkoek.
De gehele dag water gedronken, ongeveer 3 liter op de hele dag.
Als het brood op is, haal ik bruin brood. Ik krijg te weinig vezels binnen volgens voedingscentrum
zuur.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:59 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar kwark is toch helemaal niet duur? Ik betaal maar 70 cent ofzo
Misschien kun je voor tussendoor wat anders kiezen dan ontbijtkoek. Groente, fruit, volkoren biscuits, yoghurt of kwark met fruit? Dan vult het echt en zit er veel minder suiker in. Veel succes!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:35 schreef Bamba het volgende:
Mag ik hier ook meeschrijven? Ik wil voor 7 september flink afgevallen zijn, want dan ga ik trouwen
. Ik ben 29 jaar, moeder van een zoon van 4,5 jaar. Heb suikerziekte en ik hoop ook met afvallen m'n isulinegebruik te kunnen verminderen.
Mijn eetlijstje van gisteren:
O: 2 geroosterde witte boterhammen met halvajam, 100 gr magere vruchtenkwark. En een kop thee.
T: 1 appel, kop thee
L: 2 geroosterde witte boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade met een eetlepel halfvolle mayonaise en ui en een gekookt eitje. Kop thee erbij
T: een kiwi en een plak ontbijtkoek
D: Rijst met stoofvlees en komkommer.
's Avonds bij de thee nog 2 plakjes ontbijtkoek.
De gehele dag water gedronken, ongeveer 3 liter op de hele dag.
Als het brood op is, haal ik bruin brood. Ik krijg te weinig vezels binnen volgens voedingscentrum
Dan ben je nog duurder uit dan ikquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:59 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Maar kwark is toch helemaal niet duur? Ik betaal maar 70 cent ofzo
o lol totaal verkeerd gelezen danquote:
ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, het was een schatting wat ie bij de Lidl kostquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan ben je nog duurder uit dan ikBij de Aldi ¤0,45 voor een bak van 500ml
Kan je niet kiezen voor een dextro engergie tablet tegen de hypo's?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:00 schreef Bamba het volgende:
Ik wil de ontbijtkoek ook idd gaan vervangen voor iets anders, even neuzen tussen de lijstjes
De halvajam wil ik eigenlijk niet laten staan, omdat ik wel iets van suiker binnen moet krijgen, anders schiet ik in een enorme hypo 's ochtends.
Verder hele goede tips, dank jullie wel!!
Klinkt goedquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... even bij de huisarts naar binnen gesprongen vandaag. Daar heb ik eventjes uitgelegd dat ik een klein beetje moeite heb met eten, goede vriend heeft uitgelegd een beetje met mijn mentale toestand te zittenIk het komt er op neer dat ik onder controle kom te staan en binnenkort een gesprekje heb met een psycholoog. Vriend gebeld, kon zich erin vinden. Maandag even bloedprikken.
Maar een ding doe ik wel goed: drinken! Gemiddeld een pot thee en heel veel glazen water
En dan de planning van vandaag:
O. 2 boterhammen ham (moet toch echt leren vlees te waarderen)
Liever voorkom ik hypo's, omdat je door hypo's ook enorme eetdrang krijgquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:03 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Kan je niet kiezen voor een dextro engergie tablet tegen de hypo's?
Sowieso zie ik net dat er in halvajam veel minder suikers zitten.
Een beetje jam is niet erg, als je gewoon er voor zorgt dat je niet de hele dag door veel suikers binnen krijgt. En jam en ontbijtkoek maakt gewoon dat je veel suikers binnen krijgtquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:00 schreef Bamba het volgende:
Ik wil de ontbijtkoek ook idd gaan vervangen voor iets anders, even neuzen tussen de lijstjes
De halvajam wil ik eigenlijk niet laten staan, omdat ik wel iets van suiker binnen moet krijgen, anders schiet ik in een enorme hypo 's ochtends.
Verder hele goede tips, dank jullie wel!!
Moest gewoon even grinniken toen ik las en bedacht dat ik het nog goedkoper kon krijgenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:53 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
o lol totaal verkeerd gelezen danIk ontbijt altijd met magere kwark of yoghurt en vind het niet meer zuur, het went denk ik.
[..]
ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, het was een schatting wat ie bij de Lidl kost
Dat snap ik wel, maar als diabeet moet ik er wel voor zorgen dat ik over de dag gespreid m'n suikers binnenkrijg. Ik moet alleen even bepalen wat voor mij de gezonde suikers zien voor zowel m'n diabetes al het afvallenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een beetje jam is niet erg, als je gewoon er voor zorgt dat je niet de hele dag door veel suikers binnen krijgt. En jam en ontbijtkoek maakt gewoon dat je veel suikers binnen krijgt
Wat zit er precies in je salade als lunch?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:34 schreef Barreltje het volgende:
gisteravond geen zin om te koken
bezorgbeer gebeld![]()
dus.. vandaag maar weer aan de slag!
O: 40 gram ontbijt granen
T: niksgeen honger gevoel (ITT de afgelopen dagen
)
L: Salade met 2 bruine boterhammen met becel..
T: 1 sinaas appel en 1 kiwi
D: 75 gram pasta, 200 gram groente, 75 gram kip
S: wedstrijd volleybal
t: spa rood en 3 frietjes! (niet drie porties hoor)
net op dus :quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat zit er precies in je salade als lunch?
En met een wedstrijd volleybal zou ik als ik jou was nog een goede T ervoor of erna doen, zo is je lijstje een beetje weinig.
Inderdaad niet aan de friet gaanquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:53 schreef Barreltje het volgende:
[..]
net op dus :
2 plakjes geitenkaas, 1 ei, schepje wortelen, schepje komkommer, tomaat (met feta), schepje kool, paprika. denk dat het zeker 2 ons groenten wasplus een groot bruin pistoletje..
ik zal volgende keer weer eens proberen om foto's te maken
en het bord pasta is echt ENORM!ik moet altijd m'n best doen om het op te krijgen
ik ga iig denken over een gezonde T na het sporten
de wedstrijd is om 21.00 hrs.. klaar om 23.00 hrs en dan nog douchen en omkleden.. rond 24.00 heb ik dan eens een keer iets te etenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Inderdaad niet aan de friet gaandat is sowieso niet slim
Maar nog wat zuivel of groente.
Of gewoon een boterham?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:59 schreef Barreltje het volgende:
[..]
de wedstrijd is om 21.00 hrs.. klaar om 23.00 hrs en dan nog douchen en omkleden.. rond 24.00 heb ik dan eens een keer iets te eten
dan gaat zuivel of groente er echt niet meer in![]()
maar tussen zuivel/groente en patat zit nog een hoopmisschien toch maar een liga/ontbijtkoek.. (ook al zijn die idd niet goed
)
Jij verslaafde!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:24 schreef trovey het volgende:
Ik slof nog steeds rond op FOK! hoor, alleen niet meer in de SC waarvan we elkaar kennen.
Ik ben juist uit de SC gestapt omdat ik daar te weinig kwam.quote:
omdat ik dan honger hebquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:42 schreef BananaPancake het volgende:
Neem een appeltje na de wedstrijd![]()
Waarom trouwens per se nog iets eten na het sporten als je toch gaat slapen daarna? Helpt dat ook voor spierherstel ofzo?
Haha nee oke, dat lijkt me een goede redenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:46 schreef Barreltje het volgende:
[..]
omdat ik dan honger heb![]()
en om nou met een knorrende maag te gaan slapen..
Goed dat je dat nu merkt dat meer gezond eten niet meteen betekent dat je niet gaat afvallen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
86KG zei mijn weegschaalMijn dag kan niet meer stuk. Ik had verwacht dat ik deze week zou zijn aangekomen, maar dat valt mee *kan zonder zorgen dus wat meer eten
*
Ik geloof daar echt niet in. Waarom zou je ineens tighonderd kcal teveel eten die je vervolgens in die week niet meer kunt compenseren? Als je een keer ongezond wil eten, prima, maar dat dat 'moet' vind ik echt dikke onzin. Zorg nou gewoon dat je elke dag voldoende eet en gezond. En iets lekkers als je er echt zin in hebt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit nu wel in de bizarre situatie dat ik vanavond moet zondigen. Onder het mom eens per week moet je zondigen om a.) te genieten van iets ongezonds en b.) de stofiwsseling een enorme schop te geven.
Niets moet, gewoon doen als je er zin in hebt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik zit nu wel in de bizarre situatie dat ik vanavond moet zondigen. Onder het mom eens per week moet je zondigen om a.) te genieten van iets ongezonds en b.) de stofiwsseling een enorme schop te geven.
Het is een afspraak met mijn omgevingquote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:10 schreef trovey het volgende:
[..]
Niets moet, gewoon doen als je er zin in hebt.
Klinkt Spartaansquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
D. Zilvervliesrijst, maïs, prei, surumi (is dat ongezond) en homemade kerrysausje
Verstandig! Ik heb sinds december trek in sushi. Als er een weekendje geen schaatsen is moeten vriendlief en ik maar weer eens gaan. Het is echt een craving waar ik niet vanaf komquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:22 schreef Silmarwen het volgende:
Hmm ok, geen sushi of popcorn. Treinen rijden sporadisch en doen er ineens 2 keer zo lang over, en ik ga echt niet over de A12 als de ANWB zegt "doet u dat maar niet." Ben niet zo'n held met autorijden en sneeuw.
Dus nu wordt het een afbakpizza.
Witvis zit erin met smaakstoffen. Niet zoveel zout (maar wel erg lekker). Dan besluit ik me toch niet schuldig te voelen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:03 schreef CelasV het volgende:
[..]
Klinkt SpartaansAls je surimi (zoals in crabsticks) bedoelt: dat is gemaakt van witvispoeder of mager vlees en daaraan zijn allerlei dingen toegevoegd om het een geheel te laten zijn + smaakstoffen. Op zich niet slecht qua voedingswaarde, maar er kan behoorlijk zout en smaakmakers inzitten; kijk daar even naar.
Probeer niet al te gefrustreerd te raken, dan is het moeilijker om eruit te komen. Accepteer het en ontspan, dan komt het wel goedquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kan niet ophouden met eten
"gelukkig" houd ik het bij brood, maar jezus, wat is er veul ingegaan de afgelopen dagen
Ik kan er ook niet meer mee stoppen
Het is alsof ik weet, maandag weer beginnen, nu nog even alles wat niet vastgenageld zit in mn mond stoppen... Ik ben ook chagrijnig, ik heb zin in een sigaret, ik heb zin in in mn bed kruipen en de wereld negeren en dat kan allemaal niet, dus neem ik nog maar een boterham. Ofzo
Zoals Isabeau al zegt: je hebt dat overgewicht er ook niet in zo'n korte tijd aangevreten, het eraf krijgen gaat nog langer duren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Goed, een kleine update: ondanks het Sonja Bakker dieet val ik niet meer af. Ik ben er nu helemaal klaar mee - vanaf morgen ga ik dit dieet volgen, twee weken lang:
http://mens-en-gezondheid(...)llen-in-5-dagen.html
Wens me sterkte. Ik weet dat ik niet mag sporten met dit dieet en dat ik 2 liter water per dag moet drinken. Hebben jullie tips voor me om moeilijke momenten door te komen?
Ik weet hoe moeilijk het is, maar het is nog altijd beter dan die vieze, dikke buik die ik nu heb.
Het maakt me echt niet uit meer, ik ben nu lang genoeg aan het kloten geweest. Ik wil er gewoon vanaf. Ik kan niet eens nieuwe kleding kopen...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Zoals Isabeau al zegt: je hebt dat overgewicht er ook niet in zo'n korte tijd aangevreten, het eraf krijgen gaat nog langer duren.Dit soort crashdieten gaat er alleen maar voor zorgen dat je buik straks nog groter gaat worden, je moet je levens- en eetwijze aanpassen, duurt langer maar werkt beter.
Dat artikel kan zoveel zeggenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:02 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Het zijn trouwens geen 5 dagen, maar ik wil het een maand gaan doen. Met in het weekend normaal eten. Staat ook in het artikel dat dat kan. Vergeet niet dat de titel ''ziekenhuisdieet'' misleidend is, het is gewoon een tijd geen vet eten.
Je kunt prima nieuwe kleding kopenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:59 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Het maakt me echt niet uit meer, ik ben nu lang genoeg aan het kloten geweest. Ik wil er gewoon vanaf. Ik kan niet eens nieuwe kleding kopen...
Ja, ik weet het, maar 10 KG in een maand kwijt zijn...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat artikel kan zoveel zeggen, vraag maar eens aan je huisarts wat hij van dit soort dieten vindt en je hoort heel wat anders. Mijn huisarts vindt 500 gram tot een kilo afvallen per maand juist een goede manier van afvallen want dan is de kans het grootst dat je dat gewicht ook definitief kwijt bent en ik moet zeggen dat hij wat betreft de laatste feestdagen gelijk had, nauwelijk aangekomen ondanks het zondigen. Op die manier duurt afvallen lang, heel lang soms maar ben je wel op de goede manier bezig en ben je over 5 jaar niet weer 20 kilo zwaarder.
Nee. Echt waar, als ik in de spiegel kijk, voel ik mezelf zo lelijkquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kunt prima nieuwe kleding kopen...alleen niet in de maat die jij wilt.
Spiegel voorlopig maar even niet gebruiken danquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:09 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Nee. Echt waar, als ik in de spiegel kijk, voel ik mezelf zo lelijk
Die je helaas dubbel en dwars terugkrijgtquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:08 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Ja, ik weet het, maar 10 KG in een maand kwijt zijn...
Dat geloven de meesten (mijzelf inclusief) toch niet totdat ze het zelf meegemaakt hebben.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:15 schreef trovey het volgende:
Die je helaas dubbel en dwars terugkrijgt...in meervoud.
Waarom post je dit ook nog eens hier? In je eigen topic hebben ze je toch duidelijk gemaakt dat dit een achterlijk plan is?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Goed, een kleine update: ondanks het Sonja Bakker dieet val ik niet meer af. Ik ben er nu helemaal klaar mee - vanaf morgen ga ik dit dieet volgen, twee weken lang:
Wens me sterkte. Ik weet dat ik niet mag sporten met dit dieet en dat ik 2 liter water per dag moet drinken. Hebben jullie tips voor me om moeilijke momenten door te komen?
Ik weet hoe moeilijk het is, maar het is nog altijd beter dan die vieze, dikke buik die ik nu heb.
Zwaarder en zwaarder worden tot je denkt...tot hier en niet verder en dan tot het inzicht komen wat je jaren geleden al had moeten weten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:38 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Dat geloven de meesten (mijzelf inclusief) toch niet totdat ze het zelf meegemaakt hebben.
Ik heb zelf ontzettend veel emotionele last gehad van mijn gewicht. Wilde niet op de foto, niet in spiegels of ramen kijken, niet bij vrienden op bezoek, geen sex, etc. Ik ben me minder verschrikkelijk gaan voelen door juist wel nieuwe kleren te gaan koken. Geloof me, ik heb mezelf ook maanden voorgehouden dat het zonde was om nieuwe kleren te kopen omdat ik toch ging afvallen. Pas nadat mijn moeder en beste vriendin tijden op me in hadden gepraat ben ik na al die maanden nieuwe kleren gaan kopen. Niets geks, slechts 4 shirtjes, 2 vesten en 2 broeken. En bij goedkope winkels. Die pas ik over 5 kilo ook nog wel en over 10 kilo ook nog.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:09 schreef Computerfluisteraar het volgende:
[..]
Nee. Echt waar, als ik in de spiegel kijk, voel ik mezelf zo lelijk
Yep.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Zwaarder en zwaarder worden tot je denkt...tot hier en niet verder en dan tot het inzicht komen wat je jaren geleden al had moeten weten.
Zooo herkenbaar. Hoeveel ik er ook van eet, het.blijft in mijn achterhoofd spoken. MOET sushi eten...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Verstandig! Ik heb sinds december trek in sushi. Als er een weekendje geen schaatsen is moeten vriendlief en ik maar weer eens gaan. Het is echt een craving waar ik niet vanaf kom.
Oh, dat klinkt lekker! Ik maak ze vaak met light zuivelspread met een plakje zalm. Aan cottage cheese heb ik nog nooit gedacht, maar dat is natuurlijk ook lekker fris.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:43 schreef Mirjam het volgende:
ik maak de laatste dagen voor mezelf volkoren wraps, daar smeer ik dan wat cottacge cheese op, klein beetje kruiden, wat plakjes gebraden kipfilet, en een handje rucola.
dichtrollen en smullen maar, erg lekker!
lekker hoorquote:Op zondag 5 februari 2012 08:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat klinkt lekker! Ik maak ze vaak met light zuivelspread met een plakje zalm. Aan cottage cheese heb ik nog nooit gedacht, maar dat is natuurlijk ook lekker fris.
Vooral doen joh! Dit is pas het tweede topic waar je een ander advies krijgt. En in die maand verlies is misschien wel tien kilo... maar die zitten er zo weer aan! Kies iets wat je vol kan houden, want anders heeft het gewoon geen zin. Wat wil je gaan doen wanneer je hier klaar mee bent?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 19:40 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Daar heb ik ook een beetje moeite mee. Bij de Xenos verkopen ze volkoren tortilla's, misschien eens proberen?quote:Op zondag 5 februari 2012 12:46 schreef Purdey het volgende:
Vind de witte tortilla wraps van AH best tegenvallen qua kcal. 195 per stuk. Beetje vulling/beleg erbij en je diner/lunch is niet eens laag in kcal.
Nog maar een keer:quote:Op zondag 5 februari 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
lekker hoor
en de volkorenwraps ff zelf maken, ideaal
THNX!quote:Op zondag 5 februari 2012 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nog maar een keer:
250 gram volkorenbloem
150 ml water
theelepeltje zout
eetlepeltje zonnebloemolie
Mengen, kneden tot soepel, half uurtje laten rusten in een boterhamzakje ofzo.
Uitrollen tot 6 mooie tortillas, droge koekenpan verhitten en de tortillas dan ongeveer 40 seconden op elke kant bakken
Dat is het enige wat ik echt moet gaan leren eten idd. M'n doel voor volgende weekquote:Op zondag 5 februari 2012 17:47 schreef Novem het volgende:
Groenten! Die heb je sowieso niet echt op je lijstje, maar ze vullen ook heel goed door de vezels.
als ik een toetje heb ( iets van optimel kwark of yoghurt ofzo|) , dan stel ik die zo lang mogelijk uit, en als de zoete trek komt neem ik diequote:Op zondag 5 februari 2012 17:55 schreef Mirjam het volgende:
ik merk dat ik vooral na het eten trek krijg in slechte troep, zoals chocola enzo
wat doen jullie daar aan?
Krijg ook 'honger' na het eten.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:55 schreef Mirjam het volgende:
ik merk dat ik vooral na het eten trek krijg in slechte troep, zoals chocola enzo
Als ik heel erg zin in chocolade heb, drink ik chocoladethee (yogathee) geen calorieën en suikers (dat laatste ligt aan jezelf overigens), maar wel de smaakquote:Op zondag 5 februari 2012 17:55 schreef Mirjam het volgende:
De natuurwinkel. En die van Pickwick gewoon in de supermarkt.quote:
Beide zijn gezond maar met mate bij het afvallen want je eet er snel teveel van.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hmmm.... er zijn twee groentes die ik niet lekker vind. Boerenkool en andijvie
Ik vraag me af of gedroogde vruchten gezond zijn? Of ongezouten noten?
Niks mis meequote:Op zondag 5 februari 2012 18:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik pieker rustig door dusIk vind het ook zo lullig om aan te komen zetten met groente en yoghurtdipjes. Dat ik het lekker vind oké, maar dat kun je gasten toch niet voorzetten
Wortelmuffins?quote:Op zondag 5 februari 2012 18:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik pieker rustig door dusIk vind het ook zo lullig om aan te komen zetten met groente en yoghurtdipjes. Dat ik het lekker vind oké, maar dat kun je gasten toch niet voorzetten
Zet je je gasten wat anders voor zodat ze de keuze hebben.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb juist walnoten gekocht omdat ze erg gezond zijn en een handige snack. Zitten daar zo akelig veel calorieën in dan? Per dag eet ik er 5 tot 7.quote:Op zondag 5 februari 2012 18:17 schreef Isabeau het volgende:
Noten zijn echte gezondheidsdingetjesMaar daar wil je niet al te veel van eten als je wilt afvallen, want dan kan je beter slagroomsoezen halen
Echt.
Ik heb ooit lekker walnoten zitten eten en daarna uitgerekend hoeveel kcal dat was.
zo'n 1800...ik flipte helemaalHet was niet eens echt belachelijk veel (wel veel hoor, maar denk in handjes, niet een bak of zo)
De benenwagen?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:53 schreef Mirjam het volgende:
ik wil morgen weer heel graag sporten, maar durf niet met de auto/fiets/brommer met die gladde boel
30/40 minuten ploegen door kouwe sneeuw, met een sporttas op m'n rug, ik heb er een hard hoofd in...quote:
Hmmm... daar kan ik je geen ongelijk in gevenquote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef Mirjam het volgende:
[..]
30/40 minuten ploegen door kouwe sneeuw, met een sporttas op m'n rug, ik heb er een hard hoofd in...
Hihi, die grote wandeling is me vandaag dan wel gelukt, maar daarna lekker warm achter de computer gekropen, het was toch wel erg koud. Dus ik geef je groot gelijk met je dvd boxquote:Op zondag 5 februari 2012 19:57 schreef Purdey het volgende:
Haha, ik ken het gevoel Mirjam. Ik had vandaag het goede voornemen om eens een flinke wandeling te maken. Lekker door de sneeuw, gezonde rode blos op de wangen. Maar de dvd box van Grey's Anatomy lag te lachen naar me
Welkom.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:52 schreef fh101 het volgende:
Ik denk dat ik hier ook eens mee kom postenBij mij moeten er ook behoorlijk wat kilo's af, maar dat wil ik niet via streng dieeten doen aangezien ik dat dan de rest van mijn leven vol zou moeten houden en dat lukt me niet, dat weet ik al. Been there, done that en dubbel zo hard terug gejojoot (sp?)
![]()
Dus nu ga ik minder snoepen en meer bewegen. As simple as that, hoop ik dan maar. Tot nu toe werkt het: ik ben 8 kilo afgevallen sinds mijn hoogste gewichtEn nu mee posten zodat ik het vol blijf houden!
Welkom! Klinkt alsof je goed bezig bent en weet wat je doetquote:Op zondag 5 februari 2012 19:52 schreef fh101 het volgende:
Ik denk dat ik hier ook eens mee kom postenBij mij moeten er ook behoorlijk wat kilo's af, maar dat wil ik niet via streng dieeten doen aangezien ik dat dan de rest van mijn leven vol zou moeten houden en dat lukt me niet, dat weet ik al. Been there, done that en dubbel zo hard terug gejojoot (sp?)
![]()
Dus nu ga ik minder snoepen en meer bewegen. As simple as that, hoop ik dan maar. Tot nu toe werkt het: ik ben 8 kilo afgevallen sinds mijn hoogste gewichtEn nu mee posten zodat ik het vol blijf houden!
Auto is nu toch wel redelijk te doen?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:53 schreef Mirjam het volgende:
ik wil morgen weer heel graag sporten, maar durf niet met de auto/fiets/brommer met die gladde boel
quote:Op zondag 5 februari 2012 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een stukje verderop parkeren?
Ik ga morgen voor het eerst naar DeTuinen. Het lijnzaad is 25% afgeprijsd maar er staat geen prijs bij. Is dat spul te betalen? Ik lees er steeds mee over maar heb geen idee hoe het smaakt en wat ik ermee moet doen eigenlijk.
Ik ga ook pompoen- en zonnebloempitten halen, de tweede zak is gratis dus dat klinkt goed.
ik ben daar een maand geleden voor het eerst geweest.. wat leidraden meegekregen en er zelf achter gekomen dat ik toch anders eet dan ik denkquote:Op maandag 6 februari 2012 10:13 schreef Sarabi het volgende:
Is het een nieuwe dietiste of ben je daar al vaker geweest Barreltje?
Ik ben weer begonnen met Beck te lezen, was ik vorige keer toch wel erg tevreden over.
Spontane beweging volgens mij, maar daar ben ik helaas niet zo goed in.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ben daar een maand geleden voor het eerst geweest.. wat leidraden meegekregen en er zelf achter gekomen dat ik toch anders eet dan ik denk
want stiekem snoep ik toch wel heul erg veel![]()
dus daar maar eens over hebben
ohh en de beck adviezen mogen hier gepost worden![]()
ik doe nu vooral veel aan de "extra beweging"zo heet het toch?? gewoon heul veel trappen lopen ipv de lift nemen!![]()
ik ging net ook een smoothie proberen te maken, met hamermout (soaked), scheutje magere yoghurt, twee sinaasappels en wat bevroren frambozen, maar damn wat werd dat voedzaamquote:Op maandag 6 februari 2012 10:28 schreef Purdey het volgende:
Haha, het fruit van m'n smoothie was zo bevroren dat het een soort fruit yoghurt sorbet werd
En dat lijkt me in de zomer heel erg lekker, maar nu eindigde de smoothie 1 minuut op vol vermogen in de magnetron. Drinkbaar, en nog best koel.
O: Smoothie met mango, diepvriesframbozen, magere yoghurt, havermout en lijnzaad.
T: Een sinaasappel. Beker thee.
L: 3 boterhammen met cottage cheese en trostomaatjes, beker melk.
T: 250 gram kwark. Golden appel.
D: Andijvie stamp met spekjes.
A: Plakje light cake, 2 bekers thee.
Die light cake.. At gisteravond voor het eerst een plakje. Van de AH. En het was serieus de beste cake die ik ooit gegeten heb. Nomnomnom!
Lekker lijstje! Hoeveel havermout doe je daar ongeveer in?quote:Op maandag 6 februari 2012 10:28 schreef Purdey het volgende:
O: Smoothie met mango, diepvriesframbozen, magere yoghurt, havermout en lijnzaad.
neem er een met n beetje n goede motor als je ook bevroren thingies enzo wilt blendenquote:Op maandag 6 februari 2012 11:18 schreef Sarabi het volgende:
Een blender wil ik ook nog heel graag kopenlijkt me toch wel heel erg handig.
ik heb eens mijn glazen kan gesloopt bij het pureren van hete soep..quote:Op maandag 6 februari 2012 12:35 schreef trovey het volgende:
Met die blender inderdaad even kijken wat het wattage van de motor is en nee, dan hoeven het niet meteen de duurste exemplaren te zijn die het beset zijn.(de mijne was van het Kruidvat en 17,50 euro, krijgt alles kapot en heeft een glazen kan) Ik zou ook gaan voor een glazen kan i.p.v. een plastic exemplaar, glas is veel degelijker.
Beetje yoghurt, wat fruit, kan vers zijn of diepvries(altijd goedkoper in de winter dan vers wat betreft zacht fruit) (eventueel wat sap)en eventueel wat dingen als zemelen, lijnzaad e.d(daarvan gebruik je niet meteen een vol pak). Hoezo duurquote:Op maandag 6 februari 2012 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zijn die smooties niet hartstikke duur in de maak?
Pureren van soep doe ik altijd met een staafmixer, direct in de pan...mijn pannen soep zijn te groot voor handig werken met de blender.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb eens mijn glazen kan gesloopt bij het pureren van hete soep..
glas vond dat het TE heet was![]()
nu heb ik een prima blender.. zonder kan
Absoluut niet zelfs. Magere yoghurt kost bij mij 0,70 cent voor een liter. Fruit ligt aan jezelf. Diepvries frambozen kosten mij 1,89 voor 200 gram. Doe ik 4 keer mee. Mango kostte vorige week bij C1000 1,- per stuk en doe ik 2 keer mee, kan zelfs 3 keer.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:46 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zijn die smooties niet hartstikke duur in de maak?
zou je die niet gewoon kunnen bestellen bij de fabrikant van die dingen?quote:Op maandag 6 februari 2012 12:51 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb eens mijn glazen kan gesloopt bij het pureren van hete soep..
glas vond dat het TE heet was![]()
nu heb ik een prima blender.. zonder kan
Diepvriesfruit van de AH en nu ook van de C1000, ideaal. Verder hier altijd appels en bananen in huis en als het in de aanbieding is bij de C1000 (lees i.v.m. datum) neem ik altijd hun vers gesneden fruit mee en gooi dat in de diepvries....vrijdag dus verschillende soorten meloen meegenomen dus weer meer variatie.quote:Op maandag 6 februari 2012 12:56 schreef Purdey het volgende:
[..]
Absoluut niet zelfs. Magere yoghurt kost bij mij 0,70 cent voor een liter. Fruit ligt aan jezelf. Diepvries frambozen kosten mij 1,89 voor 200 gram. Doe ik 4 keer mee. Mango kostte vorige week bij C1000 1,- per stuk en doe ik 2 keer mee, kan zelfs 3 keer.
Dus als je alleen fruit en yoghurt gebruikt kostte mijn smoothie vanochtend: 1,10 ongeveer. Mét lijnzaad en havermout rond de 1,50.
Hm... er vanuit gaande dat ik dat gemiddeld voor mijn avondeten betaal, vind ik dat duurquote:Op maandag 6 februari 2012 12:56 schreef Purdey het volgende:
[..]
Absoluut niet zelfs. Magere yoghurt kost bij mij 0,70 cent voor een liter. Fruit ligt aan jezelf. Diepvries frambozen kosten mij 1,89 voor 200 gram. Doe ik 4 keer mee. Mango kostte vorige week bij C1000 1,- per stuk en doe ik 2 keer mee, kan zelfs 3 keer.
Dus als je alleen fruit en yoghurt gebruikt kostte mijn smoothie vanochtend: 1,10 ongeveer. Mét lijnzaad en havermout rond de 1,50.
Oké, dan heeft iedereen een andere opinie over duur. Ik kan ook niet in jou portemonee kijken uiteindelijk.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hm... er vanuit gaande dat ik dat gemiddeld voor mijn avondeten betaal, vind ik dat duur
Naja... ik eet gewoon goedkoper en geef het geld dat ik heb liever uit aan andere dingen (of nog beter, ik spaar).quote:Op maandag 6 februari 2012 13:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Oké, dan heeft iedereen een andere opinie over duur. Ik kan ook niet in jou portemonee kijken uiteindelijk.
Je kunt toch ook eens een smoothie maken als tussendoortje ip.v. los fruit, het enige wat je dan nog toe moet voegen is wat yoghurt. Lijkt me nauwelijks duurder dan los fruit.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... ik eet gewoon goedkoper en geef het geld dat ik heb liever uit aan andere dingen (of nog beter, ik spaar).Boterham in de ochtend maakt me ook gelukkig
O... er zit zeker afwisseling in mijn voeding, alleen ik ga liever naar een festival of een vreemde plek, of zet geld op zij voor wanneer ik een echt huis betreed, dan dat ik het opeet.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:39 schreef Purdey het volgende:
Dat is natuurlijk je goed recht
Ik persoonlijk geef graag geld uit aan eten. Natuurlijk kan ik ook beknibbelen en zo goedkoop mogelijk eten, maar ik vind afwisseling fijn. En ik vind koken fijn. En ik vind het lekker om niet altijd maar brood te eten.
Hou er toch wel rekening mee dat alles wat je in de lijf stopt uiteindelijk ook een voordeel voor je is namelijk je gezondheid als je ouder gaat worden.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
O... er zit zeker afwisseling in mijn voeding, alleen ik ga liever naar een festival of een vreemde plek, of zet geld op zij voor wanneer ik een echt huis betreed, dan dat ik het opeet.
Hak koop ik ook niet(A-merken zeggen me alzo niets) maar ik zou toch wel op de etiketten letten bij andere zaken als groentes want daar zit soms nogal verschil in. Goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn zolang je maar de etiketten een beetje leest.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moach... euroshopper bietjes smaken net zo best als die van hak
Ik geef liever veel geld uit aan mijn instrumenten, hobby's en boeken... een gezonde geest is ook handig als je oud wilt worden
Die persoon weet niet dat je aan de lijn bent?quote:Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef trovey het volgende:
Straks naar een verjaardag toe, zal wel een gebakje worden(persoon haalt ze speciaal op voor ons tweeen) ...enfin de volgende verjaardag is pas weer in meidus het moet kunnen.
. Gewoon even de rest van het menu aanpassen vandaag.
Jawel hoor maar met mijn duur van afvallen maak ik me niet druk over een gebakje eens in de zoveel maanden.quote:Op maandag 6 februari 2012 14:40 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die persoon weet niet dat je aan de lijn bent?
Ow oke want in je eerste post leek het net alsof je er niet onderuit kon.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:16 schreef trovey het volgende:
[..]
Jawel hoor maar met mijn duur van afvallen maak ik me niet druk over een gebakje eens in de zoveel maanden.
Ik kan altijd ergens onderuit, trek ik gewoon mijn mond open.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ow oke want in je eerste post leek het net alsof je er niet onderuit kon.
Van die 20 cent wat ik me dan op een smoothie spaar door een boterham te eten kan ik helaas niet naar een festivalquote:Op maandag 6 februari 2012 13:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
O... er zit zeker afwisseling in mijn voeding, alleen ik ga liever naar een festival of een vreemde plek, of zet geld op zij voor wanneer ik een echt huis betreed, dan dat ik het opeet.
Ehm... even denken en rekenen. Als ik gewoon rekenen (dus ook restjes van de vorige dag gebruiken e.d., wat ik doe) kan ik zeggen ¤5,- á ¤6,- per dag met z'n tweeën. Maar vaak ook goedkoperquote:Op maandag 6 februari 2012 16:40 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Van die 20 cent wat ik me dan op een smoothie spaar door een boterham te eten kan ik helaas niet naar een festival
Maar ff serieus, wat geven jullie op een dag aan eten uit? Ik zelf toch wel 12 euro voor 2 personen. En dan eten we echt lekker
Oja je eet geen vlees he, dat scheelt natuurlijk enorm ookquote:Op maandag 6 februari 2012 16:42 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ehm... even denken en rekenen. Als ik gewoon rekenen (dus ook restjes van de vorige dag gebruiken e.d., wat ik doe) kan ik zeggen ¤5,- á ¤6,- per dag met z'n tweeën. Maar vaak ook goedkoper
In de gezamenlijke portemonnee doen we ieder ¤50,- per maand in en houden over. Maar de dagen dat we alleen eten betalen we zelf.
Ja helemaal gelijk in! En ik eet redelijk koolhydraatarm. Kip en vis zijn hartstikke duurquote:Op maandag 6 februari 2012 16:48 schreef Isabeau het volgende:
Koolhydraten zijn goedkoop, eiwitten zijn relatief duur
Ik heb ervan genoten.quote:Op maandag 6 februari 2012 16:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een keertje moet ook kunnen hoorGeniet ervan!
Wat heb je met je handen dat die dingen zo moeilijk gaan? lijkt me erg moeilijk voor jequote:Op maandag 6 februari 2012 19:40 schreef trovey het volgende:
Sterkte Bamba.Zo'n contactgril is inderdaad ideaal, zit hier bij de standaard te gebruiken keukenmachines samen met de blender. Ik wil ook nog eens een keer kijken\ naar een compacte keukenmachine (i.v.m. de ruimte) voor de groentes te raspen en te snijden (voor makkelijke salades) want dat gaat steeds moeilijker met de handjes.
Ik kwam er gisteren achter dat de kaasschaaf hanteren ook steeds moeilijker gaat worden
en om nou altijd die net te dikke plakken te gaan gebruiken..
Mijn medeeter hier zat gisteren de kaas te schaven...hij doet maar wat voor zijn tosti.
![]()
Vlees is hier vanavond iets vegetarisch met spinazie geworden.
Artrose, heb het al jaren in de nek/bovenrug maar het begint nu ook op andere plekken op te duiken(handen,knie, heupen e.d.), helaas gaat het in de handen behoorlijk snel.quote:Op maandag 6 februari 2012 19:44 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wat heb je met je handen dat die dingen zo moeilijk gaan? lijkt me erg moeilijk voor je. Zo'n keukenmachine is erg handig voor salade dingen idd!
Ik zou eigenlijk met die contact grill zo'n soort panini willen maken met mozarella, ham, tomaten, augurk etc. Maar is die mozarella dan niet erg vet na warmmaken? #noob
Jeetje, wat erg dat je daar last van hebt zeg! Aan artrose is volgens mij ook niet veel te doen toch? Sterktequote:Op maandag 6 februari 2012 19:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Artrose, heb het al jaren in de nek/bovenrug maar het begint nu ook op andere plekken op te duiken(handen,knie, heupen e.d.), helaas gaat het in de handen behoorlijk snel.![]()
Mozzarella is inderdaad niet de lichtste kaasssoort qua vet maar je hebt ook een light-versie al zou ik die van de Lidl niet adviseren, die vond ik niet lekker, dan maar minder mozzarella en minder vaak.
Nee, niets aan te doen behalve bij sommige gewrichten het gewricht vervangen maar dan heb je het meer over heupen, knieen en zo. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer hulpmiddelen dus als het met de gewone kaasschaaf niet meer gaat moet ik maar eens gaan uikijken naar de aangepaste versie.quote:Op maandag 6 februari 2012 20:45 schreef Bamba het volgende:
[..]
Jeetje, wat erg dat je daar last van hebt zeg! Aan artrose is volgens mij ook niet veel te doen toch? Sterkte
Oke, ik zal hier bij AH eens kijken morgen. Het is ook niet de bedoeling om het vaak te eten, maar voor af en toe
Alles went, zelfs dit.quote:Op maandag 6 februari 2012 21:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
trovey, klinkt best vervelend zeg....
Ik heb een uurtje gesport, en het ging lekker.. Je kan wel merken dat de goede voornemens weg zijn, het is echt rustig bij de groepslessen...
Ik heb vandaag alleen nog niet echt netjes gegeten, vanaf morgen maar weer alles opschrijven..
Heujquote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:06 schreef Purdey het volgende:
Yeeeeeeees, op 1 ons na weer terug op m'n laagste gewicht! Niks aangekomen na het weekend, en vanmorgen zelfs 7 ons kwijt! Ik ben dus blijkbaar gewoon goed bezig![]()
Ik stond ook echt te stuiteren vanochtend hoor, was er zo vanuit gegaan dat ik bijgekomen was... Achjah, soms zit het meequote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:08 schreef Purdey het volgende:
Welkom terug Tink! Fijn dat je een leuk weekend hebt gehadGrappig dat je nog 2 ons lichter was, maar de combinatie van lekker eten en bewegen is blijkbaar gewoon goed geweest
Ik eet graag ingredienten als parmaham enzo door het eten en dat voert kosten gauw op. Ook kruiden koop ik vers en niet gedroogd en die zijn ook niet mega cheap. Maar dan nog 6 euro voor 2 man op een dag, hoe doen jullie dat? Een pakje gehakt kost toch al gauw 2 euro en voor kip ben je al snel 3/4 euro kwijt?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:00 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds! Ik ben er weer*en heb het hele topic terug gelezen*
Ik geef ook niet meer dan +- 30,- per week uit aan boodschappen, en dan nog een paar losse euro's op de markt. Per dag dus zo'n 6,- euro per dag voor twee personen. We eten weinig vlees en kiezen veel *maar zeker niet alles* van een goedkoop merk. Ook neem ik veel dingen mee die in de aanbieding zijn, die gaan dan in de diepvries. Goedkoop is niet per se duurkoop, AH heeft bijvoorbeeld altijd 3 volkoren broden voor 2,- euro en dat smaakt prima. 30+ kaas haal ik op de markt, net als bijna alle groente en fruit. 12,- per dag vind ik erg veel, maar dat ligt er ook aan wat je koopt. Als je veel vlees eet, worden je boodschappen wat duurder natuurlijk. Ik zet bijvoorbeeld van een halve kilo aardappels, een pak zuurkool, een blikje ananas en een pakje spekjes voor een paar euro twee dagen zuurkoolschotel op tafel. Hartstikke gezond (spekjes zijn minder, maar als je 1 bakje verdeelt over twee dagen en verder op let kan dat best) en echt niet duur.
In ons weekendje weg heb ik (echt) niet opgelet. Avondeten was telkens wel gezond, maar tussendoor lange vingers, stroopwafels, frietjes, broodjes etc. Vanochtend toch 2 ons afgevallen, maar dat komt ook doordat we veel gewandeld en alle dagen uren gezwommen hebben.
Net m'n O op, nu ga ik even relaxen, heb volgens mij door het buiten zwemmen bij -15 een verkoudheidje opgelopen...
Xx!
Ik zit op zo'n 80-90 euro per week, inclusief persoonlijke verzorging overigens. Dat is met twee volwassenen en een kind van zeven. Bezuinig liever op andere dingen dan eten...quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:51 schreef Silmarwen het volgende:
Purdey!
Hier gaat afvallen ook weer lekker. Nog 8 ons tot onder de 90 woop! Moeten lukken ergens volgende week.
Wij hebben 70 euro aan boodschappen geloof ik. Wel 2 kids waarvan 1 in de luiers.
Thanks Blis en Silmarwenquote:
Tsja maar ik kan misschien ook idd wat meer leuke dingen doen als ik een beetje op mijn boodschappen let. Denk dat ik dat maar eens ga doenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
@Audreyoot: Als je het je kan permitteren en je vindt het belangrijk; waarom niet?
-----
Het gaat vandaag nog interessant worden met voedsel. Gisteren is er iets verkeerds ingegaan dat er heel graag snel uit wilt. 'k Ben misselijk, buikpijn, bloederige diarree. Lekker bezig dus
O. Geen flauw idee, maar iets zachts en lichts (beschuitje o.i.d)
L. Ik hoop een boterham
D. (visite die ik een belofte heb gedaan) Tajine; gehaktballetjes, groenteprut met couscous
T. Misschien wat olijfjes, misschien een stukje gerookte zalm. Ik zet voor de visite brie/toastjes olijfjes, zalm neer. Eens kijken wat ik doe (iig zo min mogelijk)
Pffffffffffffft... zo eens met mijn zieke lijf naar de winkel (als dat goed gaat)
Ik gebruik idd gedroogde kruiden en 2 euro voor een pak gehakt? Ik koop een kilo rundergehakt bij de AH in de aanbieding voor 4,- euro. Daarvan gebruik ik een kwart om voor twee man te koken. Da's 1,- euro. De rest gaat in de diepvries. Op de markt vorige week had ik 6 puntpaprika's voor 1,- en een pakje sugo-pastasaus kost ook 1,- euro, net als volkorenpasta. Dan heb ik volkorenspaghetti met gehakt, paprika, saus en ook nog een handje kaas voor 4,5,- euro (3 paprika's). Zoals ik zei: 3 broden voor 2,- bij de AH, dan is een half brood per dag 0,33 en dan nog wat beleg. Dieetboter is er ook van Euroshopper voor 0,65 en daar doen we twee weken mee. Broodbeleg doen we ook van euroshopper of de aanbieding en kaas is van de markt.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 10:53 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik eet graag ingredienten als parmaham enzo door het eten en dat voert kosten gauw op. Ook kruiden koop ik vers en niet gedroogd en die zijn ook niet mega cheap. Maar dan nog 6 euro voor 2 man op een dag, hoe doen jullie dat? Een pakje gehakt kost toch al gauw 2 euro en voor kip ben je al snel 3/4 euro kwijt?
Ik koop ook zelden groente of fruit in blik, denk dat dat ook al kan schelen. Nu moet ik wel zeggen dat in die 12 euro ook het hondenvoer van mijn 2 jack russeltjes zit, dat is ook anderhalve euro per dag ongeveer.
Dat laatste heb ik ook nooit beweerdquote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:03 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik gebruik idd gedroogde kruiden en 2 euro voor een pak gehakt? Ik koop een kilo rundergehakt bij de AH in de aanbieding voor 4,- euro. Daarvan gebruik ik een kwart om voor twee man te koken. Da's 1,- euro. De rest gaat in de diepvries. Op de markt vorige week had ik 6 puntpaprika's voor 1,- en een pakje sugo-pastasaus kost ook 1,- euro, net als volkorenpasta. Dan heb ik volkorenspaghetti met gehakt, paprika, saus en ook nog een handje kaas voor 4,5,- euro (3 paprika's). Zoals ik zei: 3 broden voor 2,- bij de AH, dan is een half brood per dag 0,33 en dan nog wat beleg. Dieetboter is er ook van Euroshopper voor 0,65 en daar doen we twee weken mee. Broodbeleg doen we ook van euroshopper of de aanbieding en kaas is van de markt.
Voorgesneden dingen enzo doe ik niet aan. Een ijsbergsla kost 0,80 en daar kan ik twee dagen met twee man van eten, enz. Als je een klein budget hebt, wilt dat niet zeggen dat je niet lekker eet
Pasta is idd een makkelijk voorbeeld, maar vanavond bijvoorbeeld:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:21 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat laatste heb ik ook nooit beweerdAlleen ben ik wel gek op bepaalde producten die helaas erg duur zijn. Toen de vriend van mijn moeder nog op de vrachtwagen zat kon hij me uit spanje een heel been parmaham voor 50 euro meenemen, dat was een betere deal
Maar helaas betaal je hier voor 5 plakjes al bijna 3 euro
![]()
Ik kom verder ook niet echt op de markt, werk ong 60 uur per week dus ben meestal op avondsupermarkten aangewezen. En ik vries vlees nooit in maar koop van die portieverpakkingen, dat is wel een goeie van je, ga ik ook doen![]()
Maargoed het voorbeeld wat je geeft is pasta, en die kan ik ook goedkoop maken maar ik kan niet iedere dag zo'n koolhydratenbom eten. Als je een stukje vis hebt met groente en wat aardappelen en je pakt een soepje vooraf zit je ook al snel op zo'n 5 euro voor 1 persoon.
Klopt, die had ik gezien!!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 14:30 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Pasta is idd een makkelijk voorbeeld, maar vanavond bijvoorbeeld:
De 2 puntpaprika's die over waren, kostten me 0,33 op de markt (want drie zakken van 2 stuks voor 1 euro). Pangafilet kost uit de diepvries 2,79 voor 5 stuks. Daar er twee van is dus een dikke euro. Aardappeltjes met schil van de Aldi (zakje van een halve kilo, kleintjes) kosten 1,99 geloof ik. Is nog geen 4,- euro. Soep vooraf doen we nooit, wij eten wel altijd maar 1 gang (en soms later op de avond een toetje).
Anyway, voordat het een gigantische discussie wordt: Iedereen leeft naar wattie heeft en voor de één betekent dat 'lekker boodschappen doen en alles meenemen wat lekker en gezond is' en voor de ander betekent dat 'de boekjes doorbladeren en op basis van wat lekker, gezond en goedkoop is een weekmenu maken'. Ieder z'n ding. Kan me best voorstellen dat ik ook wat minder op een euro meer of minder let als ik straks een wat groter budget heb, maar nu is het niet anders.
Xx!
Edit: Overigens hadden ze voor kerst die hele benen Parmaham bij de Aldi geloof ik. Komend jaar even de aanbiedingen in de gaten houden dus
Dat, en omdat ik een zeer slechte moeder zou zijn. En omdat ik een eigen leven wil hebben, zonder rekening te moeten houden met kinderen. En omdat ik een goede carrière wil opbouwen. En omdat ik veel wil reizen. En omdat er een paar erfelijke aandoeningen in de familie zijn en het is asociaal een kind bewust ziek/gehandicapt op de wereld te zetten (in mijn optiek. Mijn geweten zou het niet aankunnen). En omdat gewoon helemaal niks met kinderen heb. En omdat ik veel te egoïstisch ben. En omdat ik mijn huis op mijn manier netjes en schoon wil hebben. En zo kan ik nog een heel lange lijst maken.quote:
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 16:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dat, en omdat ik een zeer slechte moeder zou zijn. En omdat ik een eigen leven wil hebben, zonder rekening te moeten houden met kinderen. En omdat ik een goede carrière wil opbouwen. En omdat ik veel wil reizen. En omdat er een paar erfelijke aandoeningen in de familie zijn en het is asociaal een kind bewust ziek/gehandicapt op de wereld te zetten (in mijn optiek. Mijn geweten zou het niet aankunnen). En omdat gewoon helemaal niks met kinderen heb. En omdat ik veel te egoïstisch ben. En omdat ik mijn huis op mijn manier netjes en schoon wil hebben. En zo kan ik nog een heel lange lijst maken.
Wanneer je besluit kinderen te krijgen, moet je er een leven naar gaan lijden. Kinderen verdienen een goede moeder en dat wil en kan ik niet.
Hoe oud ben je? Niet stom bedoeld maar ik wilde ook nooit kinderen maar ik merk nu mijn vriendinnen kids beginnen te krijgen ik het ook wel heel leuk vind en mijn mening bijgesteld heb.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb een tijdje met kinderen gewerkt en werd er helemaal gek vanIk ben ook absoluut niet jaloers op ouders. Zelfs niet als het sneeuwt en vriest. En als ik naar een pretpark wil, ga ik gewoon gezellig met mijn vriend
(zij het dat ik een hekel aan pretparken heb, daar kom ik niet voor de pret). Ik hoop dat heel mijn leven mijn verstand sterker blijft dan de hormoontjes
haha okquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben 24 (de enige van mijn basisschoolklas en middelbareschoolklas zonder kinderenmaar die zaten dan ook gevuld met achterstandskindertjes). Maar hoe ouder ik word hoe meer weerstand ik voel
Ze komen er niet!
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:13 schreef Audreyoot het volgende:
Mij lijkt het wel grappig een genetische manipulatie van mij en m'n vriend te zien
Maar zijn die kinderen niet juist zo geworden door de opvoeding?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]ja, zo kan je er ook naar kijken
Ik zie overigens ook om mij heen wat van die moeilijke ellendige kinderen waarvan ik me afvraag of je daar nog oprecht van kan houden als je zelf zo'n kutkind hebtMaar het schijnt mogelijk te zijn. Ik denk dat ik dan heel snel grijs zou worden.
Het spijt me... Die stelling moet ik helaas ontkrachtenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Overigens, toen ik ooit aan mijn trainer in de sportschool vroeg of hij iets had voor de kipfiletjes onder mijn bovenarmen (valt reuze mee hoor, het wiebelt niet, maar mag wel steviger) zei hij: een kind nemen.
Dus ik keek hem vragend aan en hij legde uit dat je kinderen overal mee naar toe tilt en je begint met een laag gewicht (baby) en dat wordt dan vanzelf (als je er wat voedsel instopt) steeds zwaarder
Ik laat het je over een paar jaar wel weten... Maar mijn zoontje is wel een goede workout..quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Overigens, toen ik ooit aan mijn trainer in de sportschool vroeg of hij iets had voor de kipfiletjes onder mijn bovenarmen (valt reuze mee hoor, het wiebelt niet, maar mag wel steviger) zei hij: een kind nemen.
Dus ik keek hem vragend aan en hij legde uit dat je kinderen overal mee naar toe tilt en je begint met een laag gewicht (baby) en dat wordt dan vanzelf (als je er wat voedsel instopt) steeds zwaarder
haha ja hequote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
Kinderen nemen omdat het grappig isGoede reden
(bij ons wordt het een dik dwergje wat niet wilt eten en bizarre hobby's erop na houdt)
Hè, verdorie!!quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:35 schreef Sjeen het volgende:
Het spijt me... Die stelling moet ik helaas ontkrachten
Ja ze zijn dan ook vaak zo respectloos naar de ouders toe. Maar als ik de programma's op tv bekijk vind ik het niet gek, die kids krijgen toch geen opvoeding meerquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]ja, zo kan je er ook naar kijken
Ik zie overigens ook om mij heen wat van die moeilijke ellendige kinderen waarvan ik me afvraag of je daar nog oprecht van kan houden als je zelf zo'n kutkind hebtMaar het schijnt mogelijk te zijn. Ik denk dat ik dan heel snel grijs zou worden.
Gelukkig is het zo dat je niet meteen met 14 jarigen van doen hebt, een baby is meestal een stuk meegaanderquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:40 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
haha ja he
Maar ik ben voorlopig nog even genezen hoor, heb aan 14 jarige een tijd lang les gegeven, dan ben je wel ff klaar met je kinderwens
Dan lijkt het me inderdaad wel moeilijkquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hè, verdorie!!
Dan maar geen kind.
Sarabi, niet altijd. Mijn nichtje heeft een behoorlijk moeilijk kind, maar dat is waarschijnlijk hersenschade geweest vlak na de geboorte. Hij schijnt autistisch te zijn, maar wordt nog volop getest (ook zo wat). Valt vaak geen land mee te bezeilen. Gillen, schreeuwen, bijten, met alles gooien wat los en vast zit en mama vooral hard slaan en roepen dat hij mama haat. En op straat rotopmerkingen maken tegen vreemde mensen en zomaar mensen slaan. Hij is overigens 4 en mijn nichtje is een geweldig lieve vrouw en ik denk voor zover ik dat kan beoordelen een prima moeder.
Poepluiers, huilende baby om je heen en zelf melkkoe zijn is niet echt iets wat ik ambieerquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:41 schreef Sjeen het volgende:
Gelukkig is het zo dat je niet meteen met 14 jarigen van doen hebt, een baby is meestal een stuk meegaander
Nee, ik zou niet willen bevallen van een 14 jarigequote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gelukkig is het zo dat je niet meteen met 14 jarigen van doen hebt, een baby is meestal een stuk meegaander
Het schijnt jaquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:42 schreef Sarabi het volgende:
Dan lijkt het me inderdaad wel moeilijkmaar moederliefde gaat ver gelukkig
Ik ook niet meer inmiddels... Maar goed, dat was dan ook van voorbijgaande aard. Een hond blijf je tot in den treuren uitlaten.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Poepluiers, huilende baby om je heen en zelf melkkoe zijn is niet echt iets wat ik ambieer
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:43 schreef Sjeen het volgende:
Ik ook niet meer inmiddels... Maar goed, dat was dan ook van voorbijgaande aard. Een hond blijf je tot in den treuren uitlaten.
Kattenbakzindelijk makenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik ook niet meer inmiddels... Maar goed, dat was dan ook van voorbijgaande aard. Een hond blijf je tot in den treuren uitlaten.
Katten... Kijk, dat is dus iets waar ik nooit aan zou beginnenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Kattenbakzindelijk maken....die bakken moeten toch al schoon i.v.m. de katten.
![]()
Hier geen kinderen en het lijkt me sterk dat ze er nu nog komen.
Doe ik zo al.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:05 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Katten... Kijk, dat is dus iets waar ik nooit aan zou beginnen
Een kind maakt wel dat je veel groente en fruit gaat eten, is mijn ervaring.
Klinkt heel bekend allemaal.. Ik werk bij de AH, en ik heb vaak de neiging om met de lunch langs de bakkerij afdeling te gaan. Bagels halen, of Italiaanse bollen. Lekker beleg erbij. En nog een kaasstengel, oh en er staan flesjes sap met 35% korting. En voor je het weet zit je voor 6,- en 700 kcal te lunchen. Nu neem ik brood mee als ik op m'n werk lunch, en een stuk fruit.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik vergeet ook vaak tussendoortjes mee te nemen naar mijn werk, Purdey
Maar goed, ik ben al blij dat ik mijn eigen lunch tegenwoordig meeneem, want dat deed ik ook nooit. En aangezien er altijd van die lekkere luxe broodjes lagen nam ik die en oh...het warme eten was ook vaak erg aantrekkelijk, dus dan at ik dat. En 's avonds thuis natuurlijk weer warm eten.Zo stupide voor zowel mijn portemonnee als mijn figuur.
Ik werk in een ziekenhuis, dus een uitgebreid personeelsrestaurant. Wil nog niet zeggen dat het 'gezond' eten is overigens. De saladebar bevat allemaal bakken met aangemaakte salades (lees: heel veel dressing) en het warme eten is vaak echt enorm vet (als in: het druipt er uit...). Er is ook nooit een vegetarische keuze oid.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 19:46 schreef Purdey het volgende:
Klinkt heel bekend allemaal.. Ik werk bij de AH, en ik heb vaak de neiging om met de lunch langs de bakkerij afdeling te gaan. Bagels halen, of Italiaanse bollen. Lekker beleg erbij. En nog een kaasstengel, oh en er staan flesjes sap met 35% korting. En voor je het weet zit je voor 6,- en 700 kcal te lunchen. Nu neem ik brood mee als ik op m'n werk lunch, en een stuk fruit.
Heb je ook een uitgebreide keuze van eten op je werk Isa?
En jij verkoop die shit aan kinderen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:12 schreef Purdey het volgende:
@Blis Ik heb elke dag scholieren aan de kassa met het standaard recept: Frikandel/curry broodjes en energy drink. Heel evenwichtig ook
Jammer Isa, dat het eten in de kantine zo slecht is. Je verwacht toch in een ziekenhuis echt gezond eten. Salades met veel dressing zijn zo vies!
Heerlijk hè, dat rellen en trollen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:58 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
En jij verkoop die shit aan kinderen.
Jij, bent er dus samen met de ouders en het kind zelf ook verwijtbaar aan.
Het zijn nog kinderen godverdomme, hun hersenen zijn zelfs niet geheel uitontwikkeld.
Haha klopt, heb ik zelf ook een jaar lang aan meegedaan. Toch wel 3x per week frikandelbroodjes/kaascroissants en energydrink.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 20:12 schreef Purdey het volgende:
@Blis Ik heb elke dag scholieren aan de kassa met het standaard recept: Frikandel/curry broodjes en energy drink. Heel evenwichtig ook
Dat is super om te beseffenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:44 schreef Purdey het volgende:
Grappig is dat hoe je leefstijl veranderd![]()
Ik probeer momenteel mezelf in te prenten dat het een blijvend iets gaat zijn, dat opletten op je voeding. Ergens zit nog iets in mij dat denkt dat als ik een week oplet, dat ik dan wel op gewicht ben en weer jaren kan doen wat ik wil.
Bedacht me van de week dat ik precies 2 jaar geleden nog bezig ben geweest met informatie voor een maagverkleining. Omdat ik maar niet afviel. Nu zie ik pas in dat ik ook niks deed om af te vallen. Die makkelijke manier leek me veel relaxter.
Prima, ik zie het veel te veel als ik in het plaatselijke winkelcentrum kom. Helaas voor die scholieren is de bakker/lunchroom gesloten i.v.m. de vergunning die blijkbaar niet goed/niet aanwezig wasquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:36 schreef Blistering het volgende:
[..]
Haha klopt, heb ik zelf ook een jaar lang aan meegedaan. Toch wel 3x per week frikandelbroodjes/kaascroissants en energydrink.
Nu moet ik er niet meer aan denken
Dat eerste is herkenbaar. Het is geweldig om te beseffen hoe ver je al bent gekomenquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:44 schreef Purdey het volgende:
Grappig is dat hoe je leefstijl veranderd![]()
Ik probeer momenteel mezelf in te prenten dat het een blijvend iets gaat zijn, dat opletten op je voeding. Ergens zit nog iets in mij dat denkt dat als ik een week oplet, dat ik dan wel op gewicht ben en weer jaren kan doen wat ik wil.
Bedacht me van de week dat ik precies 2 jaar geleden nog bezig ben geweest met informatie voor een maagverkleining. Omdat ik maar niet afviel. Nu zie ik pas in dat ik ook niks deed om af te vallen. Die makkelijke manier leek me veel relaxter.
sokken, onderbroek, bh, shirtje, broek, trui, schoenen en ??quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Goeiemorgen! Hier maar liefst 8 kledingstukken aan (zonder sjaal, jas, handschoenen....) want zometeen m'n wekelijkse gang naar de markt. Iig gesport dan vandaag
Tot strakkies!
Niet teveel wijn drinken, een beetje gezond kiezen uit het menu en koffie/thee als dessert, dan is er weinig mis met uit eten gaan. Proppende ouders is weinig anders aan te doen dan weigeren en de gezondere dingen te kiezen die er zijn.quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
Helaas wordt het hier sowieso een slechte weekDit weekend naar mijn ouder en die denkt dat je kinderen vol moet proppen en bij haar hoef ik niet met het idee "aan de lijn doen" aankomen. Ik ga proberen zoveel mogelijk te weigeren, maar we zien wel. En mijn geliefde is aangenomen tot een theatergezelschap en wil me daarom morgen mee uit eten nemen. Ik vrees dat dit op z'n beste een stilstaande week wordt.
quote:Op woensdag 8 februari 2012 09:23 schreef Barreltje het volgende:
noge even inhaken op het levensstijl veranderen.. : het werkt!
vanochtend naar de dietiste : 3 kilo er af!in een maand
![]()
dus.. steady as she goes
ben er blij mee.. had verwacht dat er maar 1 kilo af zou zijn.. dus helemaal happy de peppy
ik had die opsteker even nodig..
![]()
![]()
hoe blij kan je zijn met 3 kilo![]()
![]()
Haha, dat staat er inderdaad een beetje stom. Dat wil ik sowieso, maar er moet nog iets bij. En dáár zit ik nog even op te broedenquote:Op woensdag 8 februari 2012 09:58 schreef Sjeen het volgende:
Jouw diner gaat bestaan uit rucola, tomaat en parmezaan?
Ik drink gemiddeld eens per half jaar alcohol, dus het komt helemaal goedquote:Op woensdag 8 februari 2012 09:53 schreef CelasV het volgende:
[..]
Niet teveel wijn drinken, een beetje gezond kiezen uit het menu en koffie/thee als dessert, dan is er weinig mis met uit eten gaan. Proppende ouders is weinig anders aan te doen dan weigeren en de gezondere dingen te kiezen die er zijn.
Misschien licht geroerbakte spinazie en homemade pasta met gehakte basilicum door het deeg?quote:Op woensdag 8 februari 2012 10:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, dat staat er inderdaad een beetje stom. Dat wil ik sowieso, maar er moet nog iets bij. En dáár zit ik nog even op te broeden
Yum! En knoflook natuurlijkquote:Op woensdag 8 februari 2012 10:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien licht geroerbakte spinazie en homemade pasta met gehakte basilicum door het deeg?
Mooi beschreven.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:44 schreef Purdey het volgende:
Is het traject in Nederland niet juist daarom moeizaam en lang?quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:02 schreef Sometimes het volgende:
Mooi beschreven.
Ik kom (kwam) nog wel eens op het obesitas forum, daar staat het vol met berichten van mensen die de oplossing in operaties zoeken omdat dan hun probleem opgelost is. Hoeven ze hun levensstijl niet aan te passen, denken ze.
Het is voor veel mensen - in ieder geval voor mij - toch even schrikken om je te realiseren dat je het zelf in de hand hebt. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Soms zijn heel erg 'gewone' dingen voor de één, een eye-opener voor een ander.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Tinkepink het volgende:
@dat laatste. Daar schrik nou van. Heb me nooit gerealiseerd dat mensen kunnen schrikken van het feit dat je het zelf in de handen hebt
Misschien wat kort door de bocht beschreven, maar je leest en hoort veel dat mensen vinden dat ze het goed doen en alle oorzaken buiten zichzelf zoeken om zelf maar niet te hoeven veranderen. De excuses en redenen vliegen je om de oren, maar eetgedrag en beweeggedrag zitten daar eigenlijk nooit tussen.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Tinkepink het volgende:
@dat laatste. Daar schrik nou van. Heb me nooit gerealiseerd dat mensen kunnen schrikken van het feit dat je het zelf in de handen hebt
Mijn vriend zegt altijd dat hij wil afvallen. En daarna hoopt hij dat dat op magische wijze in werking wordt gesteld oid. Want qua eten & beweging verandert er niets.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:39 schreef Sometimes het volgende:
Misschien wat kort door de bocht beschreven, maar je leest en hoort veel dat mensen vinden dat ze het goed doen en alle oorzaken buiten zichzelf zoeken om zelf maar niet te hoeven veranderen. De excuses en redenen vliegen je om de oren, maar eetgedrag en beweeggedrag zitten daar eigenlijk nooit tussen.
Achteraf vind ik dat ik ook in die groep zat. Ja, ik kom makkelijk aan en kan niet zomaar van alles eten zoals sommige anderen dat wel kunnen ook al bewegen ze nauwelijks. Gevoelsmatig oneerlijk, maar het is niet anders.
Zo'n vent heb ik ook... die vind de weegschaal stom om vervolgens 2 snickers naar binnen te werken bij wijze van tussendoortje... Hij is afgelopen jaar wel bij de dietiste geweest, maar die riep ook steeds dat hij in elk geval al was gaan sporten en als ie weer was aangekomen het excuus dat spieren zwaarder zijn dan vet. Maar hij is nooit op de feiten gewezen dat ie te veel eet en bij alles een emmer saus doet... Behalve door mij, maar dat negeert ie geloof ik vooralquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend zegt altijd dat hij wil afvallen. En daarna hoopt hij dat dat op magische wijze in werking wordt gesteld oid. Want qua eten & beweging verandert er niets.
Haha, dat heb ik ook altijdquote:Op woensdag 8 februari 2012 11:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn vriend zegt altijd dat hij wil afvallen. En daarna hoopt hij dat dat op magische wijze in werking wordt gesteld oid. Want qua eten & beweging verandert er niets.
Die van mij eet ook ongelofelijk veel ongezonde tussendoortjes, dus ik wijs hem daar op. Hij vraagt mij wat dan gezonde tussendoortjes zijn, dus ik stel voor: fruit, een boterham, noten en vooruit popcorn.quote:Op woensdag 8 februari 2012 11:58 schreef Lijnloos het volgende:
Zo'n vent heb ik ook... die vind de weegschaal stom om vervolgens 2 snickers naar binnen te werken bij wijze van tussendoortje... Hij is afgelopen jaar wel bij de dietiste geweest, maar die riep ook steeds dat hij in elk geval al was gaan sporten en als ie weer was aangekomen het excuus dat spieren zwaarder zijn dan vet. Maar hij is nooit op de feiten gewezen dat ie te veel eet en bij alles een emmer saus doet... Behalve door mij, maar dat negeert ie geloof ik vooral
quote:Op woensdag 8 februari 2012 12:10 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, dat heb ik ook altijdVanaf het moment dat ik denk: 'Ik ga vanaf vandaag diëten' moet er dus op magische wijze gewicht gaan verdwijnen.
Zo een heb ik ook. Die eet amper wat om dan op zijn werk zo drieduizend kcal weg te werken. "ja het staat er toch en iedereen doet dat" Alleen de mijne is dunquote:Op woensdag 8 februari 2012 12:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die van mij eet ook ongelofelijk veel ongezonde tussendoortjes, dus ik wijs hem daar op. Hij vraagt mij wat dan gezonde tussendoortjes zijn, dus ik stel voor: fruit, een boterham, noten en vooruit popcorn.
Vervolgens eet hij dan per dag een halve zak noten op en maakt ook nog popcorn
Panty, legging, rokje, onderbroek, bh, shirt met lange mouwen, dikke trui, sokken, beenwarmers, laarzen, jas, handschoenen, sjaal... Ik had niet eens alles geteldquote:Op woensdag 8 februari 2012 09:48 schreef Barreltje het volgende:
[..]
sokken, onderbroek, bh, shirtje, broek, trui, schoenen en ??
succes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |