abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107543394
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_107543416
Alvast een nieuw topic gemaakt zodat we morgen fris van start kunnen. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_107545740
Van start ja, maar fris...

Ik heb mijzelf net maar ziek gemeld... -O-
  vrijdag 3 februari 2012 @ 07:56:18 #4
319308 Tink89
To live is to dance
pi_107545956
Laiveneertiekje, beterschap!

Hier snel een cake bakken (expres met melk, mag ik niet hebben, dus geen verleiding) en de laatste vakantiespulletjes inpakken en als vriendjelief dan thuis komt om half 12, gaan we lekker een weekendje weg :D

Over de Griekse yoghurt *heb helemaal terug gelezen* er is ook een variant met 3% vet, gewoon bij de Jumbo hier. Die is net zo lekker, maar niet zo slecht, en toch niet zo zuur als kwark. Overigens is Turkse yoghurt ook heerlijk romig en die is er ook een minder-vet-variant. bah, ik baal zo dat ik dat allemaal niet meer mag hebben, lactosevrije yoghurt is nou niet echt jum, zegmaar

Anyway, als ik tot half 12 geen tijd meer heb om nog even te forum-en: Tot maandagavond! :W
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_107546000
Veel plezier Tink :W
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_107546629
Beterschap laiveneertiekje en veel plezier Tink!

Fijn dat je zulke goede vrienden hebt die echt om je geven CotS en heel goed van je dat je nu dan ook naar de HA gaat ^O^ Hij zal je vast en zeker serieus nemen en kan je waarschijnlijk beter helpen dan dit topic (en misschien vergoed doorverwijzen).

Gisteren
O halve roggebol boter/mosterd/kaas/tomaat, koffie met suiker, glas sap
T 2 minneola's
L laatste restje vegapizza
T smoothie kiwi/sinaasappel/banaan/yoghurt snee rogge met kipfilet/bietaugurksalade
D tortilla met chorizo en tomaat; groene salade; halve haverbol met ajvar
T onverwacht feestje met een wodka martini :9 en een handje katjang pedis
thee, prikwater
B uurtje sportschool, 40 minuten fietsen

Vandaag
O halve pittenbol boter/mosterd/rookvlees/tomaat, koffie met suiker
T appel
L roggebol met enerzijds philadelphia kruiden/tomaat en anderzijds boter/mosterd/kaas/tomaat
T smoothie kiwi/sinaasappel/yoghurt
D ? nog even boodschappen doen
T 2 minneola's
B uurtje lopen en ik ga vandaag schaatsen kopen :s)
pi_107546672
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 07:56 schreef Tink89 het volgende:
Laiveneertiekje, beterschap!

Hier snel een cake bakken (expres met melk, mag ik niet hebben, dus geen verleiding) en de laatste vakantiespulletjes inpakken en als vriendjelief dan thuis komt om half 12, gaan we lekker een weekendje weg :D

Over de Griekse yoghurt *heb helemaal terug gelezen* er is ook een variant met 3% vet, gewoon bij de Jumbo hier. Die is net zo lekker, maar niet zo slecht, en toch niet zo zuur als kwark. Overigens is Turkse yoghurt ook heerlijk romig en die is er ook een minder-vet-variant. bah, ik baal zo dat ik dat allemaal niet meer mag hebben, lactosevrije yoghurt is nou niet echt jum, zegmaar

Anyway, als ik tot half 12 geen tijd meer heb om nog even te forum-en: Tot maandagavond! :W
Maar kwark is toch helemaal niet duur? Ik betaal maar 70 cent ofzo :)
pi_107548555
:W Mag ik hier ook meeschrijven? Ik wil voor 7 september flink afgevallen zijn, want dan ga ik trouwen :) . Ik ben 29 jaar, moeder van een zoon van 4,5 jaar. Heb suikerziekte en ik hoop ook met afvallen m'n isulinegebruik te kunnen verminderen.

Mijn eetlijstje van gisteren:

O: 2 geroosterde witte boterhammen met halvajam, 100 gr magere vruchtenkwark. En een kop thee.
T: 1 appel, kop thee
L: 2 geroosterde witte boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade met een eetlepel halfvolle mayonaise en ui en een gekookt eitje. Kop thee erbij
T: een kiwi en een plak ontbijtkoek
D: Rijst met stoofvlees en komkommer.
's Avonds bij de thee nog 2 plakjes ontbijtkoek.

De gehele dag water gedronken, ongeveer 3 liter op de hele dag.

Als het brood op is, haal ik bruin brood. Ik krijg te weinig vezels binnen volgens voedingscentrum :)
And so the lion fell in love with the lamb
pi_107548969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:35 schreef Bamba het volgende:
:W Mag ik hier ook meeschrijven? Ik wil voor 7 september flink afgevallen zijn, want dan ga ik trouwen :) . Ik ben 29 jaar, moeder van een zoon van 4,5 jaar. Heb suikerziekte en ik hoop ook met afvallen m'n isulinegebruik te kunnen verminderen.

O: 2 geroosterde witte boterhammen met halvajam, 100 gr magere vruchtenkwark. En een kop thee.
L: 2 geroosterde witte boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade met een eetlepel halfvolle mayonaise en ui en een gekookt eitje. Kop thee erbij

Als het brood op is, haal ik bruin brood. Ik krijg te weinig vezels binnen volgens voedingscentrum :)
Je geeft zelf aan al voor ander brood te gaan kiezen, maar kies voor volkoren want niet alle bruinbrood is even vezelrijk :)

Ook zou ik dingen als jam en ontbijtkoek schrappen, is puur suiker. De rest van je lijstje ziet wel goed uit ^O^ In dit topic staan betere keuzes voor op je brood: Gezonde ontbijt/lunch/tussendoortjes-tips #2

Ontbijtkoek zit bomvol dingen waar je van bij kan komen en minder voedzame ingredienten. Als je een snackje het 's avonds wil kan je misschien beter een volkorenwrap even in de pan of oven gooien en dan dippen in tzatziki?
pi_107548984
Veel plezier Tink!
En Beterschapjes Laiveneertiekje

Zo... even bij de huisarts naar binnen gesprongen vandaag. Daar heb ik eventjes uitgelegd dat ik een klein beetje moeite heb met eten, goede vriend heeft uitgelegd een beetje met mijn mentale toestand te zitten :? Ik het komt er op neer dat ik onder controle kom te staan en binnenkort een gesprekje heb met een psycholoog. Vriend gebeld, kon zich erin vinden. Maandag even bloedprikken.

Maar een ding doe ik wel goed: drinken! Gemiddeld een pot thee en heel veel glazen water :)

En dan de planning van vandaag:
O. 2 boterhammen ham (moet toch echt leren vlees te waarderen :{ )
T. Peer
L. 2 boterhammen met vegapaté
T. Yoghurt met groente
D. Nog geen flauw idee, heb eigenlijk zin in snert (met al die sneeuw) maar ik twijfel nog
T. Peer
pi_107548997
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:59 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

zuur. :P
My salvation lies in your love..
pi_107549015
Als je een boterham meer pakt ipv de ontbijtkoek zou dat denk ik ook schelen..
pi_107549038
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:35 schreef Bamba het volgende:

Misschien kun je voor tussendoor wat anders kiezen dan ontbijtkoek. Groente, fruit, volkoren biscuits, yoghurt of kwark met fruit? Dan vult het echt en zit er veel minder suiker in. Veel succes!
pi_107549068
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 08:59 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Dan ben je nog duurder uit dan ik ;) Bij de Aldi ¤0,45 voor een bak van 500ml
pi_107549096
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:50 schreef BananaPancake het volgende:

[..]

zuur. :P
o lol totaal verkeerd gelezen dan :P Ik ontbijt altijd met magere kwark of yoghurt en vind het niet meer zuur, het went denk ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dan ben je nog duurder uit dan ik ;) Bij de Aldi ¤0,45 voor een bak van 500ml
ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, het was een schatting wat ie bij de Lidl kost :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Audreyoot op 03-02-2012 11:02:19 ]
pi_107549219
Lijstje van vandaag:

O: brintapap met halfvolle merk en een mespuntje honing
T: een wortel, appel en een cup-a-soup
L: muesli met krenten een vers appeltje, kaneel, magere yoghurt
T: volkorensneetje met philadelphia light en een dun plakje magere ham
D: beetje volkorenpasta bolognese
T: nog geen idee, ik hoop niet dat ik ga snaaien want we hebben weer zo'n spellenavond/vreetfestijn. Misschien dat ik gezonde snackies meeneem als selderij met een lekkere dip.
pi_107549292
Ik denk dat je snel aan de smaak went.. Mijn zoontje vond yoghurt eerst niets, je zag hem gewoon rillen bij elke hap.. En inmiddels vind hij het heerlijk!

O ja, en natuurlijk welkom Bamba
pi_107549310
Ik wil de ontbijtkoek ook idd gaan vervangen voor iets anders, even neuzen tussen de lijstjes ;)

De halvajam wil ik eigenlijk niet laten staan, omdat ik wel iets van suiker binnen moet krijgen, anders schiet ik in een enorme hypo 's ochtends :@ .

Verder hele goede tips, dank jullie wel!!
pi_107549376
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:00 schreef Bamba het volgende:
Ik wil de ontbijtkoek ook idd gaan vervangen voor iets anders, even neuzen tussen de lijstjes ;)

De halvajam wil ik eigenlijk niet laten staan, omdat ik wel iets van suiker binnen moet krijgen, anders schiet ik in een enorme hypo 's ochtends :@ .

Kan je niet kiezen voor een dextro engergie tablet tegen de hypo's?

Sowieso zie ik net dat er in halvajam veel minder suikers zitten.
pi_107549866
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo... even bij de huisarts naar binnen gesprongen vandaag. Daar heb ik eventjes uitgelegd dat ik een klein beetje moeite heb met eten, goede vriend heeft uitgelegd een beetje met mijn mentale toestand te zitten :? Ik het komt er op neer dat ik onder controle kom te staan en binnenkort een gesprekje heb met een psycholoog. Vriend gebeld, kon zich erin vinden. Maandag even bloedprikken.

Maar een ding doe ik wel goed: drinken! Gemiddeld een pot thee en heel veel glazen water :)

En dan de planning van vandaag:
O. 2 boterhammen ham (moet toch echt leren vlees te waarderen :{ )
Klinkt goed :) en die pot thee helpt inderdaad goed om genoeg vocht binnen te krijgen.
Wat betreft vleeswaar: kip-/kalkoenfilet smaakt niet zo sterk en heeft veel eiwit en weinig vet.

@Bamba: hoi! en veel succes :) behalve het volkorenbrood ipv wit/bruinbrood zou je ook meer groente kunnen eten aangezien daar ook veel vezels (en andere nuttige dingen) in zitten. Komkommer zit op zich weinig in, behalve water.
Edit: yoghurt/kwark met fruit als tussendoortje ipv fruit & ontbijtkoek?
pi_107550049
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:03 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Kan je niet kiezen voor een dextro engergie tablet tegen de hypo's?

Sowieso zie ik net dat er in halvajam veel minder suikers zitten.
Liever voorkom ik hypo's, omdat je door hypo's ook enorme eetdrang krijg :) . En in halvajam zit idd veel minder suikers *O*

@ CelasV, helaas lust ik niet zo heel veel groente, dus ik moet me daar wel aan gaan zetten. Ik ga idd voor de tussendoortjes yoghurt/kwark pakken :Y.
  vrijdag 3 februari 2012 @ 11:34:17 #22
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_107550322
:W

gisteravond geen zin om te koken :@
bezorgbeer gebeld :@ :o

dus.. vandaag maar weer aan de slag! :D
O: 40 gram ontbijt granen
T: niks :@ geen honger gevoel (ITT de afgelopen dagen :P )
L: Salade met 2 bruine boterhammen met becel..
T: 1 sinaas appel en 1 kiwi
D: 75 gram pasta, 200 gram groente, 75 gram kip
S: wedstrijd volleybal
t: spa rood en 3 frietjes! (niet drie porties hoor :P )
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_107551195
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:00 schreef Bamba het volgende:

Een beetje jam is niet erg, als je gewoon er voor zorgt dat je niet de hele dag door veel suikers binnen krijgt. En jam en ontbijtkoek maakt gewoon dat je veel suikers binnen krijgt :)
pi_107551225
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 10:53 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

o lol totaal verkeerd gelezen dan :P Ik ontbijt altijd met magere kwark of yoghurt en vind het niet meer zuur, het went denk ik.

[..]

ik ken de prijzen niet uit mijn hoofd, het was een schatting wat ie bij de Lidl kost :)
Moest gewoon even grinniken toen ik las en bedacht dat ik het nog goedkoper kon krijgen ;) Het enige probleem is dat ik kwark echt heel erg vies vind -O-
pi_107551918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Een beetje jam is niet erg, als je gewoon er voor zorgt dat je niet de hele dag door veel suikers binnen krijgt. En jam en ontbijtkoek maakt gewoon dat je veel suikers binnen krijgt :)
Dat snap ik wel, maar als diabeet moet ik er wel voor zorgen dat ik over de dag gespreid m'n suikers binnenkrijg. Ik moet alleen even bepalen wat voor mij de gezonde suikers zien voor zowel m'n diabetes al het afvallen :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')