quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:52 schreef KoosVogels het volgende:
Iemand nog een tip voor een nummer? Muziek bij het slaapmutsje de beste.
Ik ben niet boos, ik ben gewoonweg gefrustreerd over het feit dat de Zuidelijke Europese staten door huidig beleid enkel meer de grond in worden gestampt door de bezuinigingen van Brussel, het verschil uit onze zakken moet komen, en daar nu onderhand 50% werkloosheid heerst en ze en masse hierheen trekken voor werk en wij niet meer aan de bak komen omdat ze 50% minder verdienen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eigenlijk niet. Maar het slaapmutsje begint te werken dus ben niet in zo'n zeikbui. Ik vind het alleen maar grappig hoe VS boos doet.
Zag je Zalm niet klaarkomen toen hij de eerste euro-tjes uit de muur tapte...quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, ik ben gewoonweg gefrustreerd over het feit dat de Zuidelijke Europese staten door huidig beleid enkel meer de grond in worden gestampt door de bezuinigingen van Brussel, het verschil uit onze zakken moet komen, en daar nu onderhand 50% werkloosheid heerst en ze en masse hierheen trekken voor werk en wij niet meer aan de bak komen omdat ze 50% minder verdienen.
Het is gewoon cru, en dat enkel en alleen omdat in de jaren '90 iedereen geilde op 1 munt, of hadden we het nou allemaal zo slecht pre 2002? Ik weet niet hoor, maar ik herinner me in ieder geval geen kommer en kwel.
Ik weet wel dat ik het toen beter had.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, ik ben gewoonweg gefrustreerd over het feit dat de Zuidelijke Europese staten door huidig beleid enkel meer de grond in worden gestampt door de bezuinigingen van Brussel, het verschil uit onze zakken moet komen, en daar nu onderhand 50% werkloosheid heerst en ze en masse hierheen trekken voor werk en wij niet meer aan de bak komen omdat ze 50% minder verdienen.
Het is gewoon cru, en dat enkel en alleen omdat in de jaren '90 iedereen geilde op 1 munt, of hadden we het nou allemaal zo slecht pre 2002? Ik weet niet hoor, maar ik herinner me in ieder geval geen kommer en kwel. Binnen 10 jaar van droom naar nachtmerrie, heerlijk.
Die ene munt was er hoe dan ook gekomen, en de fout dat de basis van deze munt is misgegaan ligt toch echt bij landen als duitsland en frankrijk, die het begrotingstekort niet zo belangrijk vonden toen zij dat twee keertjes overscheidden.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is gewoon cru, en dat enkel en alleen omdat in de jaren '90 iedereen geilde op 1 munt, of hadden we het nou allemaal zo slecht pre 2002? Ik weet niet hoor, maar ik herinner me in ieder geval geen kommer en kwel. Binnen 10 jaar van droom naar nachtmerrie, heerlijk.
Nee de Euro heeft er niks mee te maken, maar de Euro is hetgeen wat ons bindt waardoor Griekenland, Italië en Spanje niet kunnen depreciëren en dus hun crisis niet op kunnen lossen. We hebben de individuele aderen in het lichaam EU samengevoegd tot 1 aorta waardoor een bloedingkje meteen fataal is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
En dat komt alleen maar door de euro inderdaad.
De munt is natuurlijk wel prima, het gaat erom dat nationale overheden nog steeds kunnen doen waar ze verdomme zin in hebben. Laat dat maar aan paella, spaghetti, en moussaka-vreters over.quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat ik al zei, de Euro is niet de oorzaak maar het houdt landen tegen te depreciëren. Wat voor Griekenland en Spanje en Italie de oplossing is is voor ons de doodsteek, en die leuke dans houden we nu al een jaar vol.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:01 schreef waht het volgende:
[..]
De munt is natuurlijk wel prima, het gaat erom dat nationale overheden nog steeds kunnen doen waar ze verdomme zin in hebben. Laat dat maar aan paella, spaghetti, en moussaka-vreters over.
Die munt, en vooral het feit dat Duitsland en Frankrijk zich in het begin niet aan de regeltjes wilden houden, heeft er vanalles mee te maken.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee de Euro heeft er niks mee te maken, maar de Euro is hetgeen wat ons bindt waardoor Griekenland, Italië en Spanje niet kunnen depreciëren en dus hun crisis niet op kunnen lossen. We hebben de individuele aderen in het lichaam EU samengevoegd tot 1 aorta waardoor een bloedingkje meteen fataal is.
Agossie, kan je er niet van slapen knul?quote:Op woensdag 1 februari 2012 22:56 schreef Voorschrift het volgende:
Binnen 10 jaar van droom naar nachtmerrie, heerlijk.
Het bemoeilijkt maatregelen inderdaad.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat ik al zei, de Euro is niet de oorzaak maar het houdt landen tegen te depreciëren.
Toen ging het al fout inderdaad, maar die landen hebben tenminste nog een rigide economie.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:02 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Die munt, en vooral het feit dat Duitsland en Frankrijk zich in het begin niet aan de regeltjes wilden houden, heeft er vanalles mee te maken.
Prettig is het niet nee, maar zal er verder geen minuut van wakker liggen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Agossie, kan je er niet van slapen knul?
Nee, verregaande monetaire ongelijkheid zal de doodsteek voor heel Europa zijn. Daarom juist moet die Euro er blijven. Wat dat gekleurde rapport in opdracht van de NSB PVV ook zal beweren, je moet lange termijn denken.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat ik al zei, de Euro is niet de oorzaak maar het houdt landen tegen te depreciëren. Wat voor Griekenland en Spanje en Italie de oplossing is is voor ons de doodsteek, en die leuke dans houden we nu al een jaar vol.
Bedankt voor de erkenning.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:05 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Prettig is het niet nee, maar zal er verder geen minuut van wakker liggen.
Het enkele wat mijn probleem er mee is is dat ik afstudeer in een functie wat het hardst geraakt wordt hierdoor. Die kutcomputers van jou blijven wel nodig en die flutkrant van Koos ook wel, maar ik ben niet essentieel.
Duitsland ok, maar Frankrijk is net zo zwak als die andere mediterranen als het om pensioenen gaat ed.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Toen ging het al fout inderdaad, maar die landen hebben tenminste nog een rigide economie.
Ja en hoe wil jij Griekenland haar economie laten groeien als je alles van ze wegsnijdt?quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, verregaande monetaire ongelijkheid zal de doodsteek voor heel Europa zijn. Daarom juist moet die Euro er blijven. Wat dat gekleurde rapport in opdracht van de NSB PVV ook zal beweren, je moet lange termijn denken.
Saneren heet dat, niet leuk, maar wel noodzakelijk om in de toekomst weer te kunnen groeien.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja en hoe wil jij Griekenland haar economie laten groeien als je alles van ze wegsnijdt?
Ja zo is het nou eenmaal, jouw regionale krantje is minder gevoelig qua werkplaatsen voor de internationale handel dan ik als internationaal consultant/zakenman.quote:
Wel op de neoliberale wijze die wij zo verafschuwen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Saneren heet dat, niet leuk, maar wel noodzakelijk om in de toekomst weer te kunnen groeien.
Ik weet wat saneren is, maar dat werkt enkel met vooruitzicht op inkomen en dat is er dus niet.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Saneren heet dat, niet leuk, maar wel noodzakelijk om in de toekomst weer te kunnen groeien.
Roep dat niet te hard, vriend. Wij gaan mogelijk saneren omdat wat mensen in Londen vinden dat hun bankrekening nog niet dik genoeg is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja zo is het nou eenmaal, jouw regionale krantje is minder gevoelig qua werkplaatsen voor de internationale handel dan ik als internationaal consultant/zakenman.
Dat sturen we nog wel bij als de rechtse wind is overgewaaidquote:Op woensdag 1 februari 2012 23:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel op de neoliberale wijze die wij zo verafschuwen.
Ik zeg minder gevoelig, niet ongevoelig.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Roep dat niet te hard, vriend. Wij gaan mogelijk saneren omdat wat mensen in Londen vinden dat hun bankrekening nog niet dik genoeg is.
Als je geliefde PvdA dan nog bestaat.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat sturen we nog wel bij als de rechtse wind is overgewaaid
Nou ja, om nu met een mijnenveger door de economie te bulderen zo hard dat er de komende 10 jaar niks meer kan groeien lijkt me nu ook niet echt gezond.quote:Op woensdag 1 februari 2012 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |