abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 17:19:32 #1
240917 Mula
pi_107484593
Waar we gezellig met zn allen in de lappenmand zitten....
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 17:30:22 #2
240917 Mula
pi_107485017
Ik zit op mn ipad, dus kan even de links naar voorgaande topics niet in de op kopieren!

Ik zit in mijn laatste 24-uur-met-drains! THANK GOD! Sinds gisteren lopen ze niet meer echt en voelen ze beter. Maar dan nog is het zon gedoe!

Gia, ik wil je niet ontmoedigen, maar: de keren dat ik tijdens 24 weken chemo door heb geslapen zijn op een hand te tellen. Ik dacht eerst dat het door de dexa kwam, maar ook toen ik dat allang niet meer slikte bleef ik s nachts wakker worden. Volgens mij was het gewoon het lijf dat van slag was door de chemo.

Fratz, wanneer gaan ze bestralen? Weer in mijn ziekenhuis trouwens? Ik ben er morgenvroeg nl ook!
pi_107485392
Joh, dat maakt niet uit!

Wees blij dat ze er nu uitgaan als het écht kan. Bij mijn moeder kwam hij er "zelf" uit en zij moest toen enkele keren naar de mammapoli, omdat er teveel vocht in zat. :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 17:57:52 #4
240917 Mula
pi_107486018
Dat heb ik ook wel hoor auto. Ik wil ze er ZO graag uit, maar wel als het veilig is. Ik heb het verhaal van jouw moeder in mn achterhoofd! :Y

Het was vanmiddag even goed schrikken trouwens. Ik heb de potjes vervangen en die dingen begonnen ineens echt verschrikkelijk te stromen. Ik zag mezelf de komende week al met die drains zitten. Het viel uiteindelijk wel mee trouwens. Volgens mij hebben ze voornamelijk de slangen leeggezogen. Daar zit nu nauwelijks nog iets in. *O*
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 18:07:59 #5
34726 Fratz
Max
pi_107486402
Hier zijn jullie!
Gister geheel van de wereld geweest van de oxycontin. Moest ik maar proberen tegen de pijn.
Ja het helpt goed tegen de pijn, maar Fratz werd er helemaal beroerd van.. Echt van de wereld.
Vandaag had ik er nog last van. Moest naar de mammapoli maar dat lukte echt niet..
Morgen word ik bestraald. Ben echt klaar met de pijn, hoop echt dat het werkt.
Ben echt helemaal klaar van in mijn kamer liggen en niks doen. :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 1 februari 2012 @ 21:20:34 #6
34726 Fratz
Max
pi_107495894
Sorry dat ik even niet vraag hoe het met de anderen gaat, ben gewoon even op.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_107497653
Getsie!! Dat lijkt mij geen fijn gevoel :(
Arm ding.. :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 1 februari 2012 @ 23:44:32 #8
3542 Gia
User under construction
pi_107503199
Fratz, geeft niet dat je effe niet informeert naar de rest. Het fijne van zo'n lappenmand is dat we elkaar vanzelf wel op de hoogte houden. Houd moed, meisje. Hopelijk helpt de bestraling.

Mula, fijn dat de drains eruit mogen. Heb ook eens twee drains gehad, na die openhart operatie. Vreselijk!! Dus, weet wel wat het is. Die zaten aan een vacuumpomp, waardoor ik aan bed gekluisterd was. Nee, kan me voorstellen dat je opgelucht bent dat ze eruit gaan.

Ben vandaag bij de oncoloog geweest, naar aanleiding van afgelopen zondag. Die stuurde me door naar de chirurg. De borst is op de bestraalde plaatsen (laatste keer 5 januari) helemaal rood en geïnfecteerd. De chemo heeft dat waarschijnlijk getriggered. Lage afweer, verlate reactie, zoiets?
Maar ja, ik slik al antibiotica, dus iets voorschrijven kon hij niet. Er was ook verder geen abcesvorming, dus niet direct gevaar voor de hartklep.

Tja, dat slapen, vannacht weer wakker in bed gezeten, ligt bij mij toch denk ik het meest aan het luisteren naar die klep. Doet hij het nog normaal? Soms slaat mijn hart over en dan ben ik bang dat het ermee ophoudt als ik in slaap val. Dus, dan ga ik maar zitten luisteren.
Ben nu wel weer een beetje gerustgesteld.

Die dexa heb ik trouwens maar 4 dagen gehad, geloof ik. Daarna primperan.

En volgens mij begint mijn smaak weer wat terug te komen. Had net beschuit met kaas en het smaakte ook naar beschuit met kaas. Jippie. Effe weer anderhalve week een beetje normaal. Heb nog wel hoofdpijn.

Even over Rottdog? Die werd toch morgen opnieuw geopereerd?
Sterkte Rottdog!! :*
  donderdag 2 februari 2012 @ 07:01:11 #9
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_107506189
Hier zijn jullie O+

Mula yeah for no drains *O* op zich terug gaan om je leeg te zuigen valt erg mee daar voel je helemaal niets van.

Fratz meid wat een kutzooi :*

Gia hopelijk kan de chirurg iets voor je betekenen. :*

Ik mag me zo gaan melden in het ziekenhuis. Half 8 melden bij de portier en waarschijnlijk tegen 10 uur onder het mes. Gelukkig nu op de ochtend zelf kan ik er ook niet te lang tegen op zien. Ben der wel klaar mee tis tijd voor de volgende stap in het traject. Voor het hoe of wat en alle toeters en bellen komt mijn O+ wel een update geven.

Meiden voor de komende tijd sterkte met alles :*
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 07:50:30 #10
240917 Mula
pi_107506433
Heel veel succes Rottdog!!!!!!

Edit: en Gia en Fratz natuurlijk ook!

Ik ben even in mineurstemming hier. Kijk net naar mijn drains, blijkt er in een gewoon meer dan 50ml te zitten. Kan em even niet rechtop zetten, maar zal niet verbaasd zijn als er zelfs meer dan 80 inzit sinds gisteren. Geloof er geen bal van dat ze er vandaag allemaal uitgaan. :'(

[ Bericht 87% gewijzigd door Mula op 02-02-2012 07:56:48 ]
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 11:50:56 #11
34726 Fratz
Max
pi_107511418
Vanmorgen weer een bult in mijn hals gevoeld :'(. Meteen met de dokter gebeld.
Van de ctscan had ze wel iets gezien maar dat was heel klein. Ze had overlegd met een collega en ze dachten dat het met chemo weg zou gaan. Nu wordt het toch anders. Vanmiddag na het bestralen een afspraak, vermoedelijk moet dit ook bestraald worden. En als klap op de vuurpijl doet het ook nog eens enorme pijn.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_107515385
"komt even uit de lurkpositie" Oh Fratz toch, het zit je ook niet mee.
Je hebt er geen klap aan maar ik denk en leef zo met je mee, met iedereen trouwens maar met jou speciaal.
Big hug!
pi_107515590
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 11:50 schreef Fratz het volgende:
Vanmorgen weer een bult in mijn hals gevoeld :'(. Meteen met de dokter gebeld.
Van de ctscan had ze wel iets gezien maar dat was heel klein. Ze had overlegd met een collega en ze dachten dat het met chemo weg zou gaan. Nu wordt het toch anders. Vanmiddag na het bestralen een afspraak, vermoedelijk moet dit ook bestraald worden. En als klap op de vuurpijl doet het ook nog eens enorme pijn.
Ach meisje toch. Ik duim voor je dat de bestraling gaat helpen of anders dat ze iets anders weten tegen de pijn.
pi_107515687
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2012 07:50 schreef Mula het volgende:
Heel veel succes Rottdog!!!!!!

Edit: en Gia en Fratz natuurlijk ook!

Ik ben even in mineurstemming hier. Kijk net naar mijn drains, blijkt er in een gewoon meer dan 50ml te zitten. Kan em even niet rechtop zetten, maar zal niet verbaasd zijn als er zelfs meer dan 80 inzit sinds gisteren. Geloof er geen bal van dat ze er vandaag allemaal uitgaan. :'(
Hoe is het nu met de drains? Mogen ze eruit? Het heeft nu wel lang genoeg geduurd. Ik hoop zo voor je dat ze eruit mogen. Ik werk in een ziekenhuis en zie ook soms mensen zo tobben met hun drains, dat ik altijd erg blij voor ze ben als ze eruit mogen.

Gia en Rottdog veel sterkte!
  † In Memoriam † donderdag 2 februari 2012 @ 16:44:29 #15
240917 Mula
pi_107520964
De drains zijn exit! De ene had sinds gisteren 90ml gelopen maar dat maakte niet uit. Ze mochten gewoon niet langer blijven zitten. Ik was doodsbang vanwege een eerdere drainervaring (waar ze een eruittrokken zonder de vaccuum op te heffen :(), maar het was compleet pijnloos. Vrijheid! *O*

Fratz, wat kut voor je! Hoop echt dat bestralen de pijn onder controle kan houden!!

Rottdog, ik hoop dat alles goed is gegaan!
pi_107564661
Dikke knuffel voor jullie dappere dames O+ :*
  vrijdag 3 februari 2012 @ 18:22:14 #17
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107564892
Mams is vandaag terug op controle geweest. Als ze wil, dan kan/mag ze in juni terugkomen om het nog een beetje bij te laten vullen. Ze weet nog niet of ze dat gaat doen overigens.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_107578800
De operatie van rottdog is goed verlopen. Ik kon haar vanochtend gelukkig alweer ophalen, natuurlijk precies een uur nadat het hier begon te sneeuwen. Ze moet nog wel op haar bloeddruk letten want die was nog iets te hoog, maar ze was blij dat ze naar huis kon, ze lag op zaal met alleen maar bejaarden, waarvan er een zo goed als doof was en een zwaar dementerend. Een groot verschil met de vorige keer, toen ze op een tweepersoons kamer lag met een lotgenoot.

Ze is nog erg moe en ligt alweer een tijdje op bed, morgen zal ze zelf wel een update geven.
Ich fälle Bäume und hupf und spring, steck Blumen in die Vas
Ich schlupf in Frauenkleider, und lummel mich in Bars
  zaterdag 4 februari 2012 @ 20:28:39 #19
3542 Gia
User under construction
pi_107606222
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 23:10 schreef Berkery het volgende:
De operatie van rottdog is goed verlopen. Ik kon haar vanochtend gelukkig alweer ophalen, natuurlijk precies een uur nadat het hier begon te sneeuwen. Ze moet nog wel op haar bloeddruk letten want die was nog iets te hoog, maar ze was blij dat ze naar huis kon, ze lag op zaal met alleen maar bejaarden, waarvan er een zo goed als doof was en een zwaar dementerend. Een groot verschil met de vorige keer, toen ze op een tweepersoons kamer lag met een lotgenoot.

Ze is nog erg moe en ligt alweer een tijdje op bed, morgen zal ze zelf wel een update geven.
Geef haar een dikke knuffel van mij.

Ik hoop dat ze er niet te veel last van gaat krijgen, pijn, oedeem enzo. Mag ook weleens een keertje wat makkelijker gaan, toch! :*
  zondag 5 februari 2012 @ 18:28:45 #20
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107639618
Dames.... Ik vraag mijzelf iets af he. Ik zag net foto's voorbij komen van Silvie vd Vaart. Naja, zij heeft dus een borstbesparende operatie gehad (dacht ik) en als ik dan de foto's zie dan denk ik; Je ziet echt helemaal niets en ze draagt toch kleding waarbij je haar borsten (goed) ziet.
Hoe gaat dat dan? Ze kijken waar de tumor zit en a.d.h.v. halen ze het aan die kant weg? Dus dan is het bijv. bij Sylvie zo dat het aan haar buitenkant zit (wat altijd bedekt is) en dat ze daarom in het midden lage kleding kan dragen.
Tuurlijk is het mooi dat je er niets / weinig van ziet, maar normaal gesproken zie je dat toch wel aan de borst of blijf je je eigen vorm houden? :@

Misschien een stomme/confronterende vraag hoor :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2012 @ 19:19:09 #21
240917 Mula
pi_107641498
Auto, volgens mij is dat heel erg afhankelijk van hoe groot een tumor is en waar hij precies zit. Een tumor aan de onderzijde van een borst is natuurlijk makkelijker te verdoezelen. En daarnaast; hoe groot je borst is. Als je een kleine b-cup hebt, valt een hap eruit natuurlijk meer op dan bij een grote e-cup.

Ik loop te hanessen met mijn tijdelijke protheses. Wat een rotdingen zeg. :( Ik had ze gisteren voor het eerst in en na een uur had ik het gevoel dat die dingen zon beetje onder mn kin zaten. ZAe wegen echt niks, dus gaan alle kanten op.

Alles gaat hier verder goed. Ben voor het eerst weer alleen, dus kijken hoe dat gaat. Ik krijg morgen trouwens de uitslag van het pathologisch onderzoek. Spannend. :X

Rottdog, begint de vermoeidheid al een beetje af te nemen?

Fratz, heb je nog nieuws gehoord tijdens je afspraak van donderdag?
  † In Memoriam † zondag 5 februari 2012 @ 20:10:45 #22
34726 Fratz
Max
pi_107644154
Fratz heeft piiiijjjjjjjnnnn!!
Rib/rug/arm/hals.. Weet niet hoe ik het heb, constant wakker ervan, blegh.
Ik weet gelukkig waar ik het voor doe. Morgen weer apd infuus en dinsdag weer (ja weer!) een nieuw masker maken, de bulten in mijn hals gaan bestraald worden. Wordt weer vijf keer bestralen dus ik ben weer onder de pannen deze week. Ik moet wel zeggen dat ik bij vlagen behoorlijk emotioneel kan zijn, ik ben gewoon zo klaar met de pijn. Zou ook wel eens de gewone dingen in het leven willen doen, zoals boodschappen doen of met de hond wandelen. Nu kan ik dat allemaal niet en het besef dat het allemaal slechter kan worden is heel zuur. oh, nog iets grappigs, mijn manager heeft speciaal voor mij een facebook account aangemaakt :D hij weet dat ik daar regelmatig post als ik in het ziekenhuis zit en hij vond het belangrijk om dat ook te kunnen lezen. Hij had wel de hulp van zijn dochter nodig bij het aanmaken, zo schattig!

Ik heb ook een borstbesparende operatie gehad auto, ik denk dat het inderdaad uitmaakt waar de tumor zit enzo. Bij mij zat hij aan de zijkant (armkant zeg maar). Zes centimeter groot, dus wel een aardige jongen.
Het litteken is maar een streep geworden, heel netjes. Decollete-kant zeg maar is ongeschonden. Ook de vorm is mooi gebleven, maar ik heb ook wel dames gezien waarbij het anders was hoor. Ik heb van het okselkliertoilet een lelijker litteken, zit ook veel vocht nog onder. Eigenlijk is mijn drain er destijds iets te vroeg uitgehaald.

Hoe is het met de andere dames? Rottdog? Gia? Mula? Trekken jullie het een beetje?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 12:29:46 #23
240917 Mula
pi_107668807
Gia, hoe gaat het met je haar?
  maandag 6 februari 2012 @ 13:49:42 #24
3542 Gia
User under construction
pi_107671467
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2012 12:29 schreef Mula het volgende:
Gia, hoe gaat het met je haar?
't Zit er nog. Op mijn hoofd dan. Van onder begint het uit te vallen. Ben benieuwd hoe lang nog. Maak me wat dat betreft geen illusies.

Even voor automatic. Bij mij zat de tumor bovenop de borst. Daardoor was hij ook makkelijk te voelen. Er zit nu een deuk en dat zie je als ik bloot ben. Maar een bh volgt de deuk niet. Dus dan zie je er niks van. Bij mij is het litteken open gegaan bij het bestralen, waardoor het niet mooi is. 't Is zelfs nog niet helemaal genezen. Operatie was eind oktober. Onder de oksel is een streepje. Heel mooi. Kan straks dus best mouwloos! En ik hoef me voorlopig niet te ontharen.

Verder voel ik me nu fantastisch. Ben aan 't schilderen. Een deel van de muur in de huiskamer. Ga nu effe boodschappen en naar ons mam en dan de volgende laag erop. Vanmiddag chilli con carne maken. Want vrijwel alles smaakt weer. Behalve drank en jonge kaas, helaas. Maar hoezee voor rosébier 0,0. Echt heerlijk als je dorst hebt. En dat heb ik veel.

Donderdag bloed prikken en naar de oncoloog om te bepalen of de volgende kuur erin mag. En dat zou dan maandag zijn. Maar eerst nog een weekje genieten van het 'gezonde gevoel'.

@ Fratz. Kan me voorstellen dat je soms huilerig bent. Wat heb jij toch een hoop ellende te verduren. Wanneer houdt dat toch eens op. Zal straks, als ik weer thuis ben, een kaarsje voor je branden.

@ Rottdog of Berkery. Hoe is het nu?

@ Mula. Lijkt me echt niks dergelijke protheses. Maar je moet maar zo denken. 't Is tijdelijk en straks wordt het beter. 't Komt goed!!
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 14:03:36 #25
240917 Mula
pi_107671967
Mooi dat je je zo goed voelt! En lekker genieten van al het eten! Grappig trouwens.. 'van onderen' bleef bij mij juist het langste zitten. Was er heel makkelijk en pijnloos uit te trekken, maar als ik dat niet deed bleef het gewoon zitten. Het groeide alleen niet meer terug.

Ik ben qua protheses wel blij dat het winter is. Ik draag ze nu gewoon niet, want ik heb toch aldoor een dikke winterjas aan. Niemand die het ziet. Moet straks naar het ziekenhuis en ga daarna eens kijken of ze beter zitten over een tshirt heen. Ze schuiven anders over mn littekens en dat is niet fijn.
  maandag 6 februari 2012 @ 17:37:18 #26
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_107680782
Mula het enige wat ik je kan aanraden zijn voor het gewicht wat rijst in een plastic zakje. Driehoekjes achter je bh naaien wel met rekbare stof en de bh bandjes lager dan je gewend bent.

Gisteren een enorme offday gehad baalde overal van en me lichaam was op ben ook echt bekaf van het niet kunnen slapen. Mijn kont niet relax af kunnen vegen, mijn rug niet af kunnen drogen en allemaal van die kleine onnozelheden.

Na een heerlijke nacht op mijn buik te hebben geslapen ziet het er allemaal weer wat rooskleuriger uit. Wel vandaag een halve liter vocht af laten tappen had gewoon bijna weer een tiet en even de stad in geweest maar dat was natuurlijk weer iets teveel van het goede, allemaal dus vallen en opstaan.
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 17:51:12 #27
240917 Mula
pi_107681318
*O* STUITERDESTUITERDESTUITER!!!!! *O*

Een keer raden wie kankervrij is op dit moment?????

Schone snijranden, ene borst alleen voorstadium en geen kanker, andere borst compleet schoon (op enkele degeneratieve kankercellen na), lympfeklieren schoon (op een na waar ook enkele degeneratieve kankercellen inzaten).

Chemo kicked ass zullen we maar zeggen. *O*
  maandag 6 februari 2012 @ 18:06:57 #28
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  † In Memoriam † maandag 6 februari 2012 @ 18:14:35 #29
43556 miss_dynastie
pi_107682134
Wat fijnnnnnnn Mula *O* O+
  maandag 6 februari 2012 @ 18:59:22 #30
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107683949
Jeeeeeeeeeeeeeeeej!!!! *O* *O* *O*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 6 februari 2012 @ 19:09:46 #31
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_107684493
Fijn Mula *O* *O* *O*
pi_107694774
Super Mula!! ^O^
pi_107695712
Mula *O* *O* *O* *O* *O* *O* Jeuj ^O^ ^O^
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 6 februari 2012 @ 22:31:20 #34
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_107696008
ff uit de lurkstand voor Mula :D *O* :D ^O^
Wat een supernieuws O+

En voor de andere dames ff een dikke :*
Ik heb echt zwaar bewondering voor jullie!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 01:13:27 #35
3542 Gia
User under construction
pi_107701805
Wow, mula, geweldig nieuws!! Tijd voor herstel. Ga je nog wel hormonen krijgen, of hoeft dat niet? Ben je nu wat behandeling betreft, klaar?

Tegen mij hebben ze ook gezegd dat ik in principe kankervrij ben, hoewel de snijranden niet schoon waren en de lymfeklier ook niet. Dat zou met de bestraling vernietigd zijn, wat er nog eventueel zat.
De chemo nu is puur 'adjuvant', zoals ze dat noemen. Voor de zekerheid. Zo stom hè? Je bent gezond, voelt je goed en dan moet je zo'n ziek- en zwakmakende behandeling ondergaan, die in mijn geval (zwak hart) ook nog eens niet zonder risico is.

Maar ja, we hopen maar het beste. Zal blij zijn als dit achter de rug is en ik ook aan herstel kan beginnen.

Maar voor jou ben ik wel superblij.
Nu Fratz en Rottdog ook weer een beetje op de rails krijgen.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 07:22:36 #36
34726 Fratz
Max
pi_107702951
Mula: :*
Ik ben zo blij voor je!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 07:25:18 #37
34726 Fratz
Max
pi_107702965
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 01:13 schreef Gia het volgende:
Tegen mij hebben ze ook gezegd dat ik in principe kankervrij ben, hoewel de snijranden niet schoon waren en de lymfeklier ook niet. Dat zou met de bestraling vernietigd zijn, wat er nog eventueel zat.
De chemo nu is puur 'adjuvant', zoals ze dat noemen. Voor de zekerheid. Zo stom hè? Je bent gezond, voelt je goed en dan moet je zo'n ziek- en zwakmakende behandeling ondergaan, die in mijn geval (zwak hart) ook nog eens niet zonder risico.
Niet om de feestvreugde te drukken, maar ooit ben ik ook kankervrij verklaard. En ik moest ook een adjuvante behandeling. Het zegt inderdaad niks Gia! En trek er minstens vijf jaar voor uit voor de vlag echt uitmag!
Jullie mogen namlijk niet in mijn schuitje komen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 08:17:18 #38
240917 Mula
pi_107703323
Bedankt allemaal! :*

Gia, helaas is de behandeling nog lang niet klaar. Ik word nog 25x links bestraald, daarna nog 13x een keer per 3 weken een infuus met Herceptin en 5 jaar hormonen. Dat duurt allemaal nog lang, maar het ergste is over een week of 7 (als de bestraling klaar is)achter de rug.

Fratz, fijn he, die "garantie tot aan de voordeur". Volgens mij heb ik ooit gelezen dat die 5 jaar vooral geldt bij niet-hormoongevoelige tumoren en dat het bij hormoongevoelige niet zoveel zegt. Het blijft gewoon altijd onzeker. Rotziekte ook. Is het gisteren trouwens nog wel gelukt om je infuus te krijgen?

Rottdog, wat hakt dat niet-slapen er in he? Ik slaap wel, maar alleen op mn rug en dat slaapt gewoon niet zo fijn. Wat hebben ze trouwens enorm veel vocht bij jou weggehaald! Ik heb links ook vocht zitten, maar dat wordt pas weggehaald zogauw ik het hinderlijk begin te vinden. Het zit op mijn ribben en voelt aan alsof ik er een enorme zwemband heb zitten. Best vreemd. Ik ben alleen bang dat als ik eenmaal begin met weghalen dat ik bezig blijf. Eerst dus maar kijken wat mijn lijf doet.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 11:11:19 #39
3542 Gia
User under construction
pi_107706772
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 08:17 schreef Mula het volgende:
Bedankt allemaal! :*

Gia, helaas is de behandeling nog lang niet klaar. Ik word nog 25x links bestraald, daarna nog 13x een keer per 3 weken een infuus met Herceptin en 5 jaar hormonen. Dat duurt allemaal nog lang, maar het ergste is over een week of 7 (als de bestraling klaar is)achter de rug.
25 bestralingen!! Ocharme.

Ik had er 23 en vanaf nummertje 20 ging de zaak kapot. Vooral rondom de tepel en onder de borst en oksel. Dat genas. maar nu heb ik, door de chemo, denk ik, opnieuw verbrande huid. En dan die plekken die eerst niet kapot waren. De rest van de borst dus. Hier en daar zelfs derdegraads. Raar hè?
Ik hoop maar dat donderdag mijn bloed goed is en de volgende kuur, ondanks die verbrandingen, toch door mag gaan.

Die herceptin hoef ik niet, maar wel ook 5 jaar hormonen.

@ Fratz, ik hoop dat jouw schuitje mij inderdaad voorbij vaart. Moet er echt niet aan denken.
Wat waren de eerste klachten die jij kreeg waarmee het opnieuw begon? Zal vast wel in één van de andere topics staan, en ik heb ze allemaal doorgelezen, maar ben de jongste niet meer qua geheugen. Had je die klachten ook al tijdens de eerste behandelingen?
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 13:26:51 #40
34726 Fratz
Max
pi_107788781
Hoi Gia,
Wij kwamen terug van vakantie en ik had werkelijk enorme pijn in mijn rug. Ik dacht dat het kwam van de slechte vlucht van arkefly. Nadat ik twee nachten niet heb geslapen (wel gewoon twee weken doorbikkelen en gewoon op de diets naar het werk, lol!) toch maar naar de dokter, ik dacht nig dat ik wel weg zou komen met een doorverwijzing naar de fysio ofzo. Had me helemaal niet voorbereid op wat mijn huisarts zei.
Mij haar onderzoekjes kromp ik eigenlijk constant ineen van de pijn. Ze zei opeens dat ze met mijn oncoloog wilde overleggen voor een botscan. Bam. Klap in mijn gezicht. Een botscan? Daar had ik helemaal geen rekening mee gehouden. Achteraf gezien waren er wel meer aanwijzingen, ik herkende ze alleen niet.
Zo heb ik weken met pijn in mijn nek/schouder bij de fysio gelopen. Niets hielp. De fysio wilde mij naar de psycholoog sturen want "dan moest het wel psychisch zijn". Achteraf blijkt dat ik gewoon uitzaaiingen op de achterkant van mijn hoofd heb. Ik had ook zo'n hometrainer gekocht. Na een keer trainen was ik de volgende dag totalloss. Mijn rug dan. Echt niet normaal die pijn. Bleek de uitzaaiing op mijn lendewervel te zijn. Wist ik toen niet. Maar vond wel dat herstel lang duurde maar dat weet ik gewoon aan mijn kankerverleden. Tja.

Nou moet zo weer bestralen! Tot straks, dan meer.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_107789232
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:26 schreef Fratz het volgende:
Zo heb ik weken met pijn in mijn nek/schouder bij de fysio gelopen. Niets hielp. De fysio wilde mij naar de psycholoog sturen want "dan moest het wel psychisch zijn". Achteraf blijkt dat ik gewoon uitzaaiingen op de achterkant van mijn hoofd heb.
:(
Heb je die fysio daar nog feedback over gegeven? misschien leren ze er wat van
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 15:44:39 #42
34726 Fratz
Max
pi_107793438
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2012 13:40 schreef computergirl het volgende:

[..]

:(
Heb je die fysio daar nog feedback over gegeven? misschien leren ze er wat van
Nee, heb er pas later bij stil gestaan. Wil het er nog wel met hem over hebben maar is er niet van gekomen.
Hij wist ook van mijn achtergrond dus dom vind ik het wel, hij zou het moeten kunnen weten. Of met mijn huisarts kunnen overleggen, de praktijken zitten in een centrum.

Ik was overigens afgelopen dagen helemaal niet goed, overgeven, beroerd, pijn, half van de wereld. Geen eetlust, geleefd op een appel en een ei (letterlijk!). Gister jankend mijn vriend gebeld dat ik niet meer kon.
Die is toen direct thuisgekomen en heeft naar het ziekenhuis gebeld. Gevolg: ik mag weer aan de dexa.
Ik voelde me zienderogen opknappen. Van patient die in bed ligt en niks wil lig ik nu weer beneden en heb ik weer praatjes. Morgen gaan we bespreken met de oncoloog hoe verder. Maar ik ben heel erg blij met de dexa! Heb weer eetlust!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 17:04:53 #43
240917 Mula
pi_107796121
Fratz, wat is er eigenlijk op tegen om de dexa gewoon door te blijven slikken? Als je je er zoveel beter door voelt...
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 17:20:36 #44
34726 Fratz
Max
pi_107796676
quote:
1s.gif Op donderdag 9 februari 2012 17:04 schreef Mula het volgende:
Fratz, wat is er eigenlijk op tegen om de dexa gewoon door te blijven slikken? Als je je er zoveel beter door voelt...
Er zijn nogal wat bijwerkingen. Ten eerste kan je er dikker van worden. En dat word ik ook :P
Daarnaast nog een hele stapel bijwerkingen zoals moodswings, depressiviteit, Hogere kans op diabetis, hogere kans op osTeoporose etc. Ben benieuwd wat de dok zegt, zal wel een kuurtje krijgen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 9 februari 2012 @ 18:09:20 #45
3542 Gia
User under construction
pi_107798231
Ik heb vandaag weer groen licht gekregen. De volgende lading mag erin. Maandag half 10.
Dus, ook ik ga weer vanaf zondag, gezellig aan de dexa.
Ben overigens 4 kilo afgevallen, afgelopen 3 weken. Als dit nu iedere keer gebeurt.....mwa, kom ik weer aardig in de buurt van mijn streefgewicht. Is ook helemaal niet erg als ik afval, alleen maar beter voor de pompfunctie van mijn hart.

Maareh, Fratz, ik heb sinds de eerste chemokuur ook last van mijn hoofd en nek. Daarvoor niet. Moet ik me nu zorgen maken of hoort dat er gewoon toch bij?

Zal het maandag in elk geval wel melden.
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 18:38:54 #46
34726 Fratz
Max
pi_107799137
Gia, laiverd, ik weet niet of je je zorgen moet maken! Tijdens mijn chemo en bestralingen kreeg ik allerlei pijntjes, het hoeft natuurlijk niks te betekenen. Maar het is natuurlijk verstandig om het te melden en dan kan je oncoloog beslissen wat er moet gebeuren. Fijn dat je groen licht heb gekregen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 9 februari 2012 @ 21:37:10 #47
240917 Mula
pi_107807336
Fratz, Een kuurtje dexa zou inderdaad wel logisch klinken. Ik snap dat dexa veel ongewenste bijwerkingen heeft, maar alleen maar in bed kunnen liggen omdat je zoveel pijn hebt is ook niet alles. Ik hoop dat ze een mooi compromis kunnen vinden voor je!

Gia, ik zou klachten die je hebt sowieso altijd even melden aan je dokter. Nog niet eens zo zeer vanwege uitzaaiingen (want het zou wel erg toevallig zijn dat die klachten net beginnen op het moment dat je chemo begint!), maar omdat ze misschien wel tips of medicijnen voor je hebben. :Y

Fratz, had jij na je okselkliertoilet ook last van lympfestrengen? Ik heb er een aantal links en een rechts en ik heb aldoor een prikkend/trekkend gevoel onder mn oksels. Echt irritant. Volgens dokter gaat het wel weer over en hoeft er nu nog niks aan te gebeuren.

Alles verder wel goed hier. Deze week al 2.9kg afgevallen (byebye chemovocht! :W ), mijn haarlijn is inmiddels redelijk zichtbaar (ik krijg een donkere waas op mijn hoofd! *O* ) en het wondvocht op mijn ribben golft als ik er in prik. Zoals ik zei: alles goed! *O*
  vrijdag 10 februari 2012 @ 19:04:51 #48
3542 Gia
User under construction
pi_107836221
Zo'n pruik hè.......dat kriebelt best wel!! :P

Tja, het begon zo erg los te laten, dat ik het maar heb laten kortwieken. Als ik dat volgende week had moeten laten doen, net na de kuur, had ik daar misschien dood ziek gezeten.
Moest wel eerst naar de fotograaf, want mijn paspoort verloopt in april en ik wil toch wel met mijn eigen haar op mijn nieuwe ID. Raar hè? Normaal ga je eerst naar de kapper en dan naar de fotograaf. Ik doe dat gewoon andersom. Haha.

Maar goed, het hele circus is in huis. Een kop om de pruik op te bewaren en verzorgen. Mutsjes, sjaaltjes, crèmes, shampo's voor mezelf en voor de pruik, hoofdhuidverzorging enz.....

Heb er geen drama van gemaakt, want het is toch maar tijdelijk.
Mijn tanden laten trekken voor die openhartoperatie vond ik een stuk erger, want dat is definitief.

Zo zie je maar, alles is betrekkelijk. Zal alleen effe wennen zijn.
  † In Memoriam † vrijdag 10 februari 2012 @ 20:00:07 #49
240917 Mula
pi_107838427
Hey kale! :6 ;)

Over dat wennen aan kaalzijn; ik heb het tegenovergestelde. Volgens mij moet ik weer heel erg wennen aan het hebben van haar. Ik vind slapen terwijl je kaal bent echt heerlijk. Geen haren die in je gezicht hangen. En douchen is ook een stuk prettiger. Ik krijg echt kriebels van het idee van natte haren in je nek. Kaal zijn is soms zo gek nog niet! _O-

Edit; jouw post over de fotograaf doet me eraan denken dat ik ook nog even pasfotos moet laten maken. Ik heb -om dezelfde reden als jou- de dag voor mn 1e chemo pasfotos laten maken en wil nu eigenlijk ook wel fotos hebben van mijn kale kop.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 12:12:40 #50
3542 Gia
User under construction
pi_107856265
Helemaal kaal is het nog niet. Het haar is heel erg kort geknipt, omdat stoppeltjes niet fijn slapen.
De rest moet nog gewoon uitvallen. Maar goed, volgens mijn man en zoon lijk ik nu op een lesbienne. :?
Dus ik zei al dat ik dan wel een vriendin zou zoeken. Haha.

Goed idee om ook nog foto's te laten maken voordat het haar weer terug komt. Ga ik ook doen.

Jammer dat ik met de carnaval net het slechtste weekend heb. Heb nog zat liggen wat ik nu makkelijk op mijn hoofd kan zetten.
De oudste opperde al om mijn hele hoofd blauw te verven, dan was ik van de blue man group.

Maar helaas lig ik dan te bed, als de klachten hetzelfde zijn als de eerste keer. Had toen een heel slecht weekend.
Maar goed, ik weet ook dat de laatste week weer beter gaat.
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 13:41:34 #51
34726 Fratz
Max
pi_107858552
Mula, het vel op mijn linkerschouder voel ik bijna niet en het tintelt ook een beetje, van strengen heb ik geen last gehad alleen van verminderd gevoel. Is ook logisch de zenuw is bij mij doorgesneden.
Heb de laatste twee dagen vreselijke pijn gehad aan mijn kin/rug/schouder.
Dat mijn kin zo'n pijn deed opeens schrok ik heel erg van. Ben nou wel achter de oorzaak, er wordt een klein stukje van mijn kin meebestraald, zit in het bestralingsvlak van mijn hals. Pak van mijn hart. De zuster heeft het bestralingsvlak op mijn masker getekend zodat ik even kon kijken. Werd toen meteen duidelijk.
Ik lag gister al om acht uur in bed, trok het bank liggen niet meer, moest met mijn rug echt platliggen.
Heb moeten lachen om de kale koppen verhalen, ik herken het wel!
Het lekkerst was douchen met een kale kop! En de zachte donshaartjes die opeens komen daarna. En de mooie bos krullen die ik daarna tijdelijk kreeg waar iedereen jaloers op was. Helaas niet gebleven!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 11 februari 2012 @ 20:51:05 #52
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_107871737
Hmmm Fratz ging nou net voor de krullen -O- ;)

Vandaag een rondje eerste hulp gedaan, de "borst" werd opgezet en rood. Dat opgezet vond ik niet erg maar dat rode zat me niet lekker. Heb er een fikse onsteking zitten :{ en we hebben weer wat afgetankt vandaag 800 cc echt waar, waar het allemaal vandaan komt geen idee.

Maar ook een klein feestje geviert hier, heb vandaag stiekum van mijn chirurg (had dienst) te horen gekregen dat het allemaal schoon was met andere woorden voor nu ff *O* uitgekankert *O*

Gaan voor de volgende stap, chemo here we come!
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 21:12:30 #53
240917 Mula
pi_107872576
Goed nieuws Rottdog!! *O*

Tappen ze bij jou het wondvocht af omdat je er last van hebt? Ik sta een beetje in dubio. Links zit vrij veel vocht (ik voel het bewegen als ik van mn rug op mn linkerzij ga liggen :X ), maar volgens de dokter hoeft er niks aan te gebeuren als ik er geen last van heb. Het voelt gek, want ik heb een soort van zwemband op mn ribben zitten waar mn arm tegenaan komt, maar het zit niet echt in de weg ofzo. Alleen;Dat vocht moet er toch uit voor de bestraling? Ik ga maandag maar eens bellen om te overleggen. Ik wil liever niet dat de bestraling hierdoor uitgesteld wordt...

Fratz, ik heb geen gevoel in mn linkeroksel, een stuk aan de binnenkant van mn linkerarm en een gedeelte van mn rug (zo bij je bh-bandje). Binnenkant arm voelt aan als een schaafplek. Ik heb gek genoeg het idee dat het echt al beter aan het worden is qua gevoel, tintelingen en pijn. Maar dat lijkt me wel erg snel na nog geen 3 weken.

Fijn dat de verpleegkundige meteen je heeft kunnen geruststellen over je kin. Eigenlijk is dat bestralen ook maar een wonderlijk gebeuren he! Ik verbaas me er af en toe echt over. Oh, en ik zit trouwens in de zachte-dons-haartjes-fase! Ik loop de hele dag aan mn eigen hoofd te voelen! :@

Gia, elke kuur kan anders zijn he! Ik hoop voor je dat je gewoon kan carnavalluh! Als noordelinge snap ik niet waarom je het zou willen, maar als jij er blij van wordt! ;)
  † In Memoriam † zaterdag 11 februari 2012 @ 21:14:43 #54
240917 Mula
pi_107872657
Fratz, hoe lang heb jij eigenlijk krullen gehad? Volgens mij hebben ze in het ziekenhuis ooit gezegd dat het 2 knipbeurten zou duren maar dat lijkt me nogal kort. Ik wil trouwens geen krullen. Mijn eigen kapsel werkt niet met krullend haar!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 21:43:15 #55
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_107873644
Nu hebben ze vooral afgetapt ivm de ontsteking en wat druk van de wond te halen. Normaal halen ze zo'n wond open maar dat willen ze niet anders kan ik niet doorstromen naar de chemo.
  zondag 12 februari 2012 @ 12:01:59 #56
3542 Gia
User under construction
pi_107886299
Heb er nu even een probleempje bij. Vanwege diarree heb ik een lichte ontsteking in het perineum. Heb ooit (bijna 20 jaar geleden) een totaalruptuur gehad, met 4 hersteloperaties en hierdoor vaker last van ontstekingen in dat gebied. Ik heb ook al drie keer een peri-anaal abces gehad. Moet dit morgen wel melden, natuurlijk, maar vrees nu dat dan de chemo niet doorgaat, omdat door een laag gehalte aan witte bloedlichaampjes ontstekingen makkelijker kunnen ontaarden in bijvoorbeeld een abces. Een verkoudheid met slijm op de longen kan, bijvoorbeeld, makkelijker een longontsteking worden.

Baal als een stekker, want ik wil het liefst dat alles gewoon door kan gaan. Maar ja, als het een abces wordt, heb ik wel een probleem. Want op korte termijn opereren is weer een groot risico met de antistolling die ik slik. Maar goed, zometeen toch maar beginnen met de voorbereidende medicatie en dan zien we morgen wel.

Laat nog wel weten of het doorgegaan is.

Edit: Heb toch maar even het ziekenhuis gebeld, de afdeling, en gevraagd wat ermee te doen.
Moet nu morgen wel gewoon komen, maar dan wordt er eerst gekeken door de chirurg of dermatoloog (lijkt me dat de chirurg hierover gaat, maar goed ik zie wel) hoe ernstig het is. Heb dit vaker gehad, maar ja, ik weet niet hoe de reactie zal zijn na die chemo.
De emend capsule moet ik meenemen naar het ziekenhuis en eventueel daar innemen als het doorgaat. Zal wel weer enkele uurtjes gaan duren, want je kunt er bij die specialisten niet zomaar tussendoor. En als het dan doorgaat, nog zo'n anderhalf à twee uur voor die kuur.

Ik hoop wel dat het gewoon doorgaat.

[ Bericht 26% gewijzigd door Gia op 12-02-2012 19:39:05 ]
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 17:45:54 #57
240917 Mula
pi_107936843
Gia, heb je de chemo gehad?
  maandag 13 februari 2012 @ 21:40:18 #58
3542 Gia
User under construction
pi_107948001
quote:
1s.gif Op maandag 13 februari 2012 17:45 schreef Mula het volgende:
Gia, heb je de chemo gehad?
Ja, zit erin.
Wel goed dat ik gisteren gebeld heb. Nu heeft er in elk geval eerst een chirurg gekeken. Mocht het nog ontaarden in een abces, wat ik niet denk maar je weet het niet met die bloedcellendip, dan kunnen ze in elk geval niet zeggen: Ja maar mevrouw, u had die ontsteking moeten melden, want dan hadden wij de kuur uitgesteld.
Heb de emend dus ingenomen na de goedkeuring van de chirurg. De kuur begon een half uu later, ongeveer.

Was best gezellig dat dagcentrum. Zag nog een vrouw die ik ook gezien heb met het inspuiten van het radio-actief goedje voor de sentinel procedure afgelopen oktober. Ik had haar daarna ook nog gezien in de wachtkamer van de chirurg. Zij heeft nu eerst de chemo, had vandaag de 5de, ze wordt daarna geopereerd, borstsparend en een volledig okselkliertoilet en daarna nog tussen de 20 en 25 bestralingen. Zo zie je maar, het gaat bij iedereen anders.
Ik vermoed dat ze bij mij ook dat volledig okselkliertoilet niet doen, vanwege de hartklep. Ik heb zonder lymfeklieren minder weerstand in die arm en kan dan makkelijker ontstekingen krijgen die gevaarlijk zijn voor de klep. Ik kan hier vrede mee hebben hoor. Houd ze liever dan dat ik zonder moet. Sowieso blijf je goed onder controle, toch?

Maar goed, het zit er weer effe op. Morgen de neulasta. Gaat mijn zoon doen. Ik ga daar dus geen last van krijgen deze keer, want hij wordt met liefde gezet. Haha.

Hoe is het bij jou? Heb je nog gebeld ivm met dat wondvocht? Bij mij is toen de bestraling inderdaad 2 weken uitgesteld vanwege teveel wondvocht.

Enneh, niet teveel over je hoofd wrijven, hoor. Straks wrijf je het er nog af. :P
Bij mij wordt het rap minder op mijn hoofd. Heb vandaag maar een mutsje op gedaan naar de chemo. Met die pruik is het toch wel erg warm en door dat haar eronder schuift het nog veel. Wil me tijdens de chemo zo prettig mogelijk voelen. En jeuk op mijn hoofd hoort daar niet bij.

Hoe is het met de rest van de club?
  † In Memoriam † maandag 13 februari 2012 @ 22:26:44 #59
240917 Mula
pi_107950546
Mooi dat je em hebt gehad! 33% van je chemo zit er al op! *O*

Ik heb de poli radiotherapie gebeld. Dat leek me het handigste aangezien zij degene zijn die beslissen over het begin van de bestraling. Ik moet volgende week even langs. Ze zei nog wel dat ze er absoluut niet happig op zijn om het vocht eruit te zuigen en dat 3 week post-op een normale periode is om nog vocht te hebben. Ik ben erg benieuwd wat ze gaan zeggen van dat prive-zwembad op mijn ribben!

Als het niet gevaarlijk is om de lympfeklieren te laten zitten, zou ik ze ook lekker laten zitten. Je kan er zoveel problemen mee krijgen. Al moet ik wel zeggen dat het me tot nu toe is meegevallen. Ik kan de arm met okselkliertoilet stukken beter omhoog krijgen (andere oksel heeft een streng die ENORM trekt!) en nu het pijnlijke gevoel in mn bovenarm steeds meer wegtrekt, begint het steeds normaler te voelen.

Zo'n pruik blijft dus alleen zitten als je echt biljartbalkaal bent? Dan had ik een probleem gehad, want ik heb altijd pluis op mn hoofd gehad. Als ik trouwens een haar kreeg voor elke keer dat ik hoor "he, je krijgt haar!" dan was ik inmiddels niet meer kaal geweest. :P Dat wrijven zal dus wel goedkomen!

Rottdog, hoe staat het met je ontsteking? Heb je het idee dat het vocht nu wat wegblijft?

Fratz, zit je nog in je dexa-high?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:29:49 #60
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_107965913
Dat vocht blijft bij mij niet weg, gisteren weer 400 cc laten aftappen en dat is dan van twee dagen. Nou moet het ook helemaal leeg zijn ivm die onsteking dus om de 4 dagen heb ik een afspraak.

Die ontsteking heb ik dus gekregen van al het geprik en vocht weghaal Mula dus als je er geen last van hebt gewoon lekker warm laten zitten.

Woensdag heb ik mijn eerste afspraak bij de internist/oncoloog dus we mogen een stap verder, nu had mijn chirurg erover dat er na de chemo toch bestralingen aan zitten te komen was ik toch wel iets door verrrast.
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2012 @ 14:47:16 #61
240917 Mula
pi_108045160
Rottdog, heb je van de oncoloog te horen gekregen wanneer de chemo begint? Is al dat vocht nog een probleem voor de chemo trouwens?

Gia, hoe valt je kuur? Zit carnaval er nog in denk je?

Hier gaat het wel aardig. Beetje grieperig dus niet al te veel zin in wat dan ook. Nog steeds last van de strengen onder mijn oksels, maar bewegen gaat best aardig. Ik kan inmiddels de borden van de bovenste plank weer pakken.

Ik baal alleen een beetje van mijn haar. Ik wil zooooooo graag dat het weer dekkend is, zodat ik buiten zonder pet kan lopen. Ben de petten enorm zat. Ik geloof niet dat ik hierna ooit vrijwillig weer een pet opdoe.
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:01:45 #62
3542 Gia
User under construction
pi_108049160
Net effe naar Eindhoven geweest, met pruik. Erg warm als je ergens binnen bent, voor een boodschap of lunch. Dan zijn die mutsjes toch wel een oplossing.
Vanavond koor. Twijfel nog tussen pruik en mutsje. Zet zo nog wel even mijn pruik af, denk ik.

Carnaval? Zit er niet in. Begin nu al de Neulasta te voelen. Onze zonen zullen wel een dag of drie op stap gaan. Andere dagen zullen ze misschien werken. Man en ik kijken hier de optocht wel voor de deur en die in Helmond op de buis, maandag.
Heb er met al die ellende nu toch niet zo'n zin in. Al mijn pijlen zijn gericht op de laatste chemo, 7 mei en dan daarna zomer en herstel. En ik doe er alles voor, zodat geen chemo uitgesteld hoeft te worden.

En ach, woensdag is het haringavond. Dat kan ook prima thuis. Heerlijk met een sneetje roggebrood. Dan begint net mijn smaak weer een beetje terug te komen. Manlief heeft sowieso vrij genomen tot en met woensdag.

Kan me goed voorstellen, Mula, dat je die petten beu bent als je haar weer terug begint te komen. Het heeft gewoon zijn tijd nodig. En je moet maar zo denken, 't is nog steeds winter. Van de zomer, als het echt warm wordt, heb jij weer haar!
Ik ben zo'n zweterd, ik ga dan vast gewoon met mijn kale kop rondlopen. Ha!
  vrijdag 17 februari 2012 @ 22:39:17 #63
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_108100971
Hier afgelopen woensdag naar de oncoloog geweest. Ik krijg 6 keer chemo waarvan de eerste 3 een licht soort, dit gaat om de 3 weken met een "dagopname" in het ziekenhuis. Na de chemo krijg ik nog een hormoontherapie dus voorlopig zit ik nog wel onder de pannen. Wanneer we gaan beginnen is nog een beetje onzeker dit omdat ik nog met die ontsteking zit naar alle waarschijnlijkheid eind febr. Aanstaande woensdag mag ik me melden bij de oncologie verpleegkundige.

Fratz hoe ist?

En Gia stiekum een beetje carnval gevierd?

Dat van die strakke strengen in de oksel herken ik wel Mula af en toe erg irri.
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 10:00:17 #64
34726 Fratz
Max
pi_108109715
Hoi luitjes.
Heb de laatste bestralingen van mijn hals gehad. Heb het masker meegevraagd, zo kan ik aan mensen laten zien wat het is. Nog wel vette pijn van mijn rug/schouder/nek. Vooral de pijn aan mijn arm kan zo gemeen scherp zijn. Zelfs bij dertig seconden tandenpoetsen verga ik al. Het wordt wel beter maar gaat echt met mini stapjes. Mijn conditie is ook helemaal naar de klote door het vele liggen. Een rondje supermarkt is al echt teveel. Mijn vader had gister een cadeau voor me meegenomen: een rolstoel.. Mm. Was wel confrontrerend maar aan de andere kant, mocht ik nu eens de stad in willen met mijn moeder dan is het wel handig, lopen hou ik toch niet vol. Woensdag mag ik weer in de tietenplekmachine en heb ik ook een afspraak met de oncoloog. Geen zin in.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 19:15:30 #65
34726 Fratz
Max
pi_108124385
Oh! Vergeten om iets leuks te melden!

We zijn deze week in ondertrouw gegaan! :D
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_108125077
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 19:15 schreef Fratz het volgende:
Oh! Vergeten om iets leuks te melden!

We zijn deze week in ondertrouw gegaan! :D
Wat leuk! *O* Ik wilde het nog vragen hoe het met het voorgenomen huwelijk zat (maar durfde het niet goed omdat je zo'n rottige periode doormaakte :@ ).

Ik lees en leef nog steeds mee met alle dames hier. :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 18 februari 2012 @ 20:26:33 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108126734
Hey wat leuk Fratz! :Y
***
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:30:11 #68
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_108129169
Hey Fratz das een mooi lichtpuntje in je ellende :*
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:35:25 #69
3542 Gia
User under construction
pi_108129358
Hé, Fratz, gefeliciteerd!! ^)
Op naar de grote dag!!
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2012 @ 21:36:04 #70
240917 Mula
pi_108129376
Leuk Fratz! Gefeliciteerd! Is de trouwdatum al bekend? Op de markt? ;)
  zondag 19 februari 2012 @ 16:45:54 #71
3542 Gia
User under construction
pi_108153155
Zo, eindelijk ziet het er echt kaal uit. Die plukjes wilden er maar niet af, dus heb ik manlief met de tondeuze eraan gezet. Was echt nog maar hier en daar een haartje, geen gezicht, net een pleeborstel. Zo is het veel beter. Die paar korte stoppeltjes die er nu nog zitten vallen nog wel uit. Zullen ook niet meer echt last geven.

Nou graag snel wat voorjaarsweer zodat het een beetje bij kan kleuren. Uiteraard goed smeren, zodat het niet verbrandt. Maar het is zo'n wit bolletje, nu.
  † In Memoriam † zondag 19 februari 2012 @ 18:26:01 #72
240917 Mula
pi_108156982
Gia, dus jij bent nu ook officieel een smiley? --> :)

Die kleine stoppeltjes blijven waarschijnlijk gewoon aan je kussensloop hangen de komende dagen. :Y
  maandag 20 februari 2012 @ 11:40:45 #73
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108180641
Wat leuk Fratz!!!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 14:38:49 #74
34726 Fratz
Max
pi_108186473
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:36 schreef Mula het volgende:
Leuk Fratz! Gefeliciteerd! Is de trouwdatum al bekend? Op de markt? ;)
Yup het wordt gewoon Grote Markt :). Datum al wel vastgelegd maar wel met een slag om de arm, dat was ivm mijn situatie geen probleem.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 20 februari 2012 @ 15:43:25 #75
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108189088
Welke maand gaat het worden...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 15:58:57 #76
34726 Fratz
Max
pi_108189673
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:43 schreef automatic_ het volgende:
Welke maand gaat het worden...?
Mei!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 20 februari 2012 @ 16:04:19 #77
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108189870
Whoeiiiii
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 16:20:35 #78
240917 Mula
pi_108190543
Leuk Fratz! Ga je in een grote jurk of hou je het low-key?

Ik ben ziek en voel me behoorlijk beroerd. Vanochtend nog wel naar het ziekenhuis geweest. Ik moet naar de fysio. Mijn ene arm is dikker. :{
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 18:45:05 #79
34726 Fratz
Max
pi_108196391
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:20 schreef Mula het volgende:
Leuk Fratz! Ga je in een grote jurk of hou je het low-key?

Ik ben ziek en voel me behoorlijk beroerd. Vanochtend nog wel naar het ziekenhuis geweest. Ik moet naar de fysio. Mijn ene arm is dikker. :{
Low key, met alleen wat familie er bij. Een groot feest kan ik vermoedelijk toch niet aan en daar hebben we ook niet zo'n zin in. Ik heb wel hoop dat het mooi weer is in mei, een barbecue of zoiets in onze tuin lijkt me dan wel weer leuk :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 18:58:43 #80
240917 Mula
pi_108196879
Ik heb niet zoveel met bruiloften (lees: eigenlijk niets), maar als ik zou trouwen dan zou ik het inderdaad ook met een BBQ in de achtertuin doen. Leuk!
  maandag 20 februari 2012 @ 21:10:27 #81
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_108203415
Fratz mooie maand voor een huwelijk *O*

Hier vandaag begonnen met pech, mijn wond was vanmorgen geknapt op een zwak stukje. Gelukkig had ik een afspraak in het hospital daar hebben ze hem iets verder geopend en toen kwam er me toch een wondvocht uit alles zat er onder. Nu moet ik de wond loshouden en hopen dat alles zo beter gaat genezen.
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 22:47:59 #82
240917 Mula
pi_108208820
Loshouden? Je hoeft er toch geen gaasje in te steken he? Dat vind ik altijd zo'n ranzig idee.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:57:58 #83
3542 Gia
User under construction
pi_108222026
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:10 schreef Rottdog het volgende:
Fratz mooie maand voor een huwelijk *O*

Hier vandaag begonnen met pech, mijn wond was vanmorgen geknapt op een zwak stukje. Gelukkig had ik een afspraak in het hospital daar hebben ze hem iets verder geopend en toen kwam er me toch een wondvocht uit alles zat er onder. Nu moet ik de wond loshouden en hopen dat alles zo beter gaat genezen.
Had ik ook. De wond op de borst was bij het bestralen open gegaan. Die onder de oksel was al genezen. Nu zie je het streepje onder de oksel heel goed, voel je ook, maar de wond op de borst is plat en glad en heel mooi genezen. Tja, je ziet wel dat het geen streepje is, maar het is ook verder niet meer dik, onderhuids en zo. Dus, helemaal goed gekomen. Je ziet er eigenlijk nog maar heel weinig van.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:09:04 #84
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_108228086
Enige lastige aan de wond is dat ik af en toe enorm lek maar als dat beter is voor de genezing gaan we er voor. Mula ik heb er geen gaasje in ofzo het moet gewoon van binnenuit gaan genezen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:45:22 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108229338
He wat vervelend Rottdog, lastig om schoon te houden dan.
***
  † In Memoriam † vrijdag 24 februari 2012 @ 17:04:51 #86
34726 Fratz
Max
pi_108352234
Nou beste mensen!
Woensdag ben ik weer in de tietenpletmachine geweest. Foto's waren goed. Blij mee.
's Middags naar de oncoloog geweest. Tja. Die had eigenlijk weinig te vertellen. Ze kon eigenlijk nuet goed opmaken uit mijn bloed hoe het gaat. Komt omdat ik de bestralingen heb gehad, een bloedtransfusie, weer chemo. De tumormarkers waren iets gestegen maar dat kan goed nieuws zijn (afbraak van tumorcellen waarbij eiwit vrijkomt en de markers stijgen) of slecht nieuws (meer tumorcellen erbij). Met al die behandelingen schijnt het lastig te zijn. En een nieuwe botscnan ofzo doen heeft ook geen zin. Was dus een raar gesprek. Ze vroeg ook of ik vond of de chemo hielp. Tja. Heel lastig te zeggen voor mij met zoveel dingen aan de gang. Ik maak dus maar weer twee chemokuren af en we gaan daarna weer kijken.
Ik moet wel van de dexa af. Maar ik ben vergeten recept te vragen voor een afbouwkuur.. Nou ja maandag maar. Ik merk nu al dat ik een dexarush krijg bijna, ik ben 's nacht s weer klaarwakker en overdag heb ik constant honger! (en natuurlijk weer een aantal kilo's aangekomen ervan..honger..honger..echt heel irritant!).
Ik heb inmiddels ook minder pijn, joehoe! Ben er ZO blij! Uiteraard weer andere pijntjes voor in de plaats gekregen maar dat mag de pret niet drukken.
Vandaag een pakketje van mijn collega's gekregen! Met een hele mooie kaart, een tijdschriftenpakket en milka crispy chocolaatjes! Wat lief hè, dat is echt zo leuk om je dag op te fleuren :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:52:45 #87
3542 Gia
User under construction
pi_108388731
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:09 schreef Rottdog het volgende:
Enige lastige aan de wond is dat ik af en toe enorm lek maar als dat beter is voor de genezing gaan we er voor. Mula ik heb er geen gaasje in ofzo het moet gewoon van binnenuit gaan genezen.
Ik had een gaasje aan de binnenkant van mijn bh gespeld, tegen het lekken. Speldje uiteraard aan de buitenkant. Dat ging wel goed.

@ Fratz. Lastig zo'n tweezijdig gesprek. Kan vriezen het kan dooien. Kan je zo onzeker van worden, lijkt me. Maar wel heerlijk dat je je zo goed voelt. Je moet genieten van de goede dagen en wel met volle teugen.

Kreeg net zelf bezoek van een medekoorlid, wiens dochtertje kanker heeft gehad. Ze kwam twee mutsjes brengen die van haar dochter zijn geweest. Gelukkig passen ze. Hopelijk kan ik ze eens dragen bij een uitvoering. Denk dat dat meisje dat wel leuk vindt. Ze was ook zo dapper tijdens haar chemobehandelingen. Pas 9 jaar oud! Gaat nu heel goed met haar.

Ik heb nu heel veel last van het (handen) voetensyndroom. Alleen mijn voeten, dus. Gruwelijk wat doet dat zeer. Heb nu gelzooltjes gehaald en een verzachtende creme. Hopelijk dat dat wat verlicht. Schijnt te duren tot na de laatste kuur als je dat hebt. Is een bijwerking van de Taxotere.
Hebben jullie dat ook gehad? Nog tips wat dat betreft?

[ Bericht 39% gewijzigd door Gia op 25-02-2012 18:04:25 ]
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 18:59:13 #88
240917 Mula
pi_108390704
Gia, mijn 1e 4 kuren waren ook Taxotere. Ik heb voornamelijk last gehad van een doof gevoel. Het deed alleen maar pijn als ik ergens met blote voeten op stond, bijv tijdens het douchen op de voegen van de tegels staan. En dan heb ik ook nog ouderwetse kleine tegeltjes met veel voegen. :X Volgens mij is er niks aan te doen. Het is bij mij bijna helemaal weggetrokken trouwens. Heb alleen nog een ietwat verminderd gevoel in mn hakken.

Fratz, als ze het niet zeker weten en de pijn wordt minder, dan lijkt het me duidelijk: het gaat goed! We gaan gewoon lekker positief doen. En dan heb je er nog chocolaatjes bij ook! *O*

Rottdog, lek je nog steeds? Misschien een hele domme/rare vraag, maar ik stel hem toch maar. Stinkt dat wondvocht nou ook? Toen ik aan de drains zat, vroeg ik me nl aldoor af hoe erg dat spul wel niet zou ruiken. Vooral na een week in zo'n potje te hebben gezeten!

Hier gaat het weer wat beter. Heb griep gehad en heb me echt goed brak gevoeld. Ik geloof dat ik chemo minder erg vond. :X Ik ben nog wel moe, maar verder gaat het wel weer. En dat moet ook, want volgende week begint de bestraling! Ondanks het vocht kan het gewoon beginnen. Als ik lig, verschuift het naar mijn oksel en aangezien ik daar niet bestraald wordt, is dat geen probleem. Wel heftig hoor, ineens zo'n lijst met data krijgen. Ik heb mijn tattoos en streepjes ook al. Geloof er alleen niks van dat die dingen al die tijd blijven zitten. Ik douche nogal graag lang en warm geloof ik. :@
  zondag 26 februari 2012 @ 17:25:32 #89
3542 Gia
User under construction
pi_108423664
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:59 schreef Mula het volgende:
Ik heb mijn tattoos en streepjes ook al. Geloof er alleen niks van dat die dingen al die tijd blijven zitten. Ik douche nogal graag lang en warm geloof ik. :@
Die tekenen ze regelmatig bij. Als ze bij het bestralen zien dat ze beginnen te vervagen, pakken ze de kwasten al. Douchen mag ook gerust, maar niet boenen.
  zondag 26 februari 2012 @ 21:05:32 #90
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_108435530
Yups nog steeds lekkage hier, gisteren een droge dag gehad maar vandaag is het wel erg bal. Mula dat vocht ruikt nergens naar, heb voor jou ff mijn neus er boven gedaan ;) Morgen gaat de chirurg er weer naar kijken en dan hoor ik het wel.

Fratz lekkere tettenpletfoto's ^O^

Wat een nare bijwerking Gia :{
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 21:43:36 #91
34726 Fratz
Max
pi_108438866
Oh ik ben blij dat ik geen last heb van dat handen/voeten syndroom.. Lijkt me heel erg pijnlijk! Ik smeer me dan ook het leplazarus :P
Mijn vader zegt dat ik inmiddels net zulke zachte handen heb als mijn babyneefje :D
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 21:50:24 #92
240917 Mula
pi_108439479
Dank je Rottdog! :D

Fratz, Gia heeft het over neuropathie. Dat zit in de zenuwen en smeren heeft er volgens mij niet heel veel invloed op (alhoewel het altijd lekker is!). Het kan trouwens permanent worden. :X
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 22:54:38 #93
34726 Fratz
Max
pi_108443750
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:50 schreef Mula het volgende:
Dank je Rottdog! :D

Fratz, Gia heeft het over neuropathie. Dat zit in de zenuwen en smeren heeft er volgens mij niet heel veel invloed op (alhoewel het altijd lekker is!). Het kan trouwens permanent worden. :X
Ja ik weet het, het is een heel bekende bijwerking van mijn chemo (en ik ben blij dat ik er nou een keer geen last van de bijwerking heb) en er wordt bij elke kuur door de mammacare verpleegkundige gezegd dat ik moet smeren, smeren, smeren. Zal misschien niet veel uithalen, misschien wat verzachten ofzo?
Tis in elk geval wel een goed excuus om lekkere potten lush creme enzo te kopen om mezelf te verwennen, of het nu helpt of niet :P
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 27 februari 2012 @ 00:24:40 #94
3542 Gia
User under construction
pi_108447919
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:50 schreef Mula het volgende:
Dank je Rottdog! :D

Fratz, Gia heeft het over neuropathie. Dat zit in de zenuwen en smeren heeft er volgens mij niet heel veel invloed op (alhoewel het altijd lekker is!). Het kan trouwens permanent worden. :X
Heet het zo? Kan best dat het ook in de zenuwen zit, inderdaad, maar ook de huid. Voel pijn in de gewrichten van de tenen, in de middenvoetsbeentjes, maar ook de voetzool (tenen, voorvoet en hiel). En ook de achterkant van de hiel, onderaan de achillespees. Alsof ik kilometers gelopen heb en blaren op mijn voeten heb. Gelukkig (nog?) niet in mijn handen.
Maar goed, ik heb ook bepaalde nare bijwerkingen niet. Mijn mond is niet kapot, geen kapotte lippen, niet misselijk geweest, mijn eetlust is goed, ook al smaakt niks. Dus, ik mag nog niet klagen.

Ik moet donderdag weer bloedprikken en naar de oncoloog. Ik hoor wel wat hij zegt over die voeten.
En dan als het goed is volgende week maandag de derde kuur.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 02:10:59 #95
240917 Mula
pi_108450009
Kan zijn dat jullie dan wat anders bedoelen hoor. Neuropathie is dat de chemo inwerkt op de zenuwuiteinden in je handen en voeten waardoor je een doof gevoel, tintelingen of erge pijn kan krijgen.

Gia, dat is wel fijn dat je het niet in je handen hebt. Ik lag op een gegeven moment bij iemand in het ziekenhuis die het heel erg aan haar handen heeft gehad. Die trok het niet eens als haar dekbed langs haar vingers kwam. Maar ze kon ook niks vasthouden en dat is niet handig. Ik had een doof gevoel in mijn vingers (wel minder erg dan in mijn voeten) en zelfs daarmee typen was al een ramp. Lang leve de stylus voor de ipad! *O*
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 10:23:01 #96
34726 Fratz
Max
pi_108454423
Mmm het klinkt hetzelfde.
Even copy/paste: "Hand-voet-syndroom. De handen en voeten zijn pijnlijk, rood en gezwollen en kunnen tintelen of doof aanvoelen. De huid kan afschilferen en er kunnen zweren of blaren op de huid ontstaan. Waarschuw uw arts als u deze verschijnselen bemerkt."
Zodra ik hier last van krijg moet ik de verpleegafdeling bellen en overleggen we of ik een paar dagen moet stoppen met de chemo. Is ook makkelijker bij mij omdat ik pillen slik. (ik heb dus ook al een keer mijn pillen vergeten in te nemen, sukkel dat ik d'r ben. Gelukkig was het geen ramp volgens de verpleegkundige. En daarna kreeg ik allerlei tips hoe ik het niet meer kon vergeten, ik leek wel een demente bejaarde!)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:11:17 #97
3542 Gia
User under construction
pi_108457866
Denk ook dat het hetzelfde is. Ik had ook eerst alleen een doof gevoel in mijn voetzolen en hiel. Ook inderdaad vervelend als ik in bed mijn benen bewoog over het laken. Maar nu doet het zo zeer dat ik bijna niet kan lopen. Lijk wel een oud wijf!

Ik hoop niet dat ze hierdoor de kuren uit gaan stellen. We hebben namelijk een groot optreden in juni waar ik erg graag bij wil zijn. Volgens het huidige schema zou de laatste inlopen op 7 mei.

Wel raar eigenlijk dat ik het alleen aan mijn voeten heb. Nja, gelukkig niet mijn handen.

Effe over die bestralingen, mula, ik heb steeds de huid droog gehouden met talkpoeder. Dus na het douchen, afdrogen en dan lekker poederen. Vooral ook omdat ik flink zweette. Uiteindelijk is de zaak toch gaan verbranden, maar dat was pas na de 20ste bestraling.
En in tweede instantie met de eerste chemo.

Ik heb zelfs nu nog rode plekken met vocht erin aan de onderkant van die borst. Laatste bestraling was 5 januari.

Maar goed, het bestralen op zich stelt niks voor. Mja, dat inlopen van die infusen ook niet, eigenlijk. Het zijn de bij- en nawerkingen die het vervelend maken.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 12:19:46 #98
34726 Fratz
Max
pi_108458162
Hebben jullie ook van die mooie verkleuringen van de bestralingen? Net of je bent wezen zonnebaden en daarna flink gefikt bent. Ik vind met de bestralingen het belastend dat je er elke keer heen moet op verschillende tijden. En weer elke keer uitkleden voor weer andere mensen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:54:27 #99
3542 Gia
User under construction
pi_108459339
Ja, ik heb een heel bruine borst nu. Trekt toch nog wel weg? Hopelijk.

Dat uitkleden voor die mensen had ik niet zo'n probleem mee.
Ik zat sowieso vrijwel steeds bij hetzelfde team mensen, dus zoveel verschillende waren het niet. En ik zat elke dag op ongeveer dezelfde tijd. In het begin 10 keer rond half 2, daarna steeds om 12.00.
Alleen als dat apparaat onderhoud had, moest ik naar een andere ruimte en kwam ik bij vreemden.
Maar dat maakt me ook niet zoveel uit. Zij doen gewoon hun werk.

Enige vervelende vond ik wel dat ik niet in bad mocht. Douchen mocht wel, in bad niet. En dat vind ik nou net zo lekker.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 13:29:07 #100
240917 Mula
pi_108460545
Ik krijg s avonds bestralingen. Een aantal keer pas om 21.00! Weet niet helemaal wat ik daar van moet denken.

Ik baal even. Ik kwam er net achter dat je helemaal geen zwemprotheses nodig hebt om te zwemmen, maar dat prothesebadpak+aquariumwatten ook werkt. Ik wil ZO graag naar een bronnenbad in de buurt en bedacht me dat ik dat nog wel voor de bestralingen zou kunnen doen indien het zh mijn streepjes evt opnieuw zou willen zetten. Maar toen wees iemand me erop dat je huidreacties kan krijgen (die ik nooit heb gehad), maar datdat nog wel eens anders kan zijn na de chemo. Geloof niet dat ik dat rsico moet nemen. }:|
  maandag 27 februari 2012 @ 13:34:02 #101
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108460734
Jemie, wat laat Mula!
Is het daar dan zo druk? :@
En ik neem aan dat 21.00 de laatste "ronde" is of kan het nog later? :{

Volgens mij had mijn moeder ook geen speciale zwemprothese hoor :o Alleen een prothesebadpak...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  maandag 27 februari 2012 @ 13:41:07 #102
3542 Gia
User under construction
pi_108461000
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:29 schreef Mula het volgende:
Ik krijg s avonds bestralingen. Een aantal keer pas om 21.00! Weet niet helemaal wat ik daar van moet denken.

Ik baal even. Ik kwam er net achter dat je helemaal geen zwemprotheses nodig hebt om te zwemmen, maar dat prothesebadpak+aquariumwatten ook werkt. Ik wil ZO graag naar een bronnenbad in de buurt en bedacht me dat ik dat nog wel voor de bestralingen zou kunnen doen indien het zh mijn streepjes evt opnieuw zou willen zetten. Maar toen wees iemand me erop dat je huidreacties kan krijgen (die ik nooit heb gehad), maar datdat nog wel eens anders kan zijn na de chemo. Geloof niet dat ik dat rsico moet nemen. }:|
Van baden kan het weefsel van de borst te zacht worden. En dan verbrandt je nog makkelijker van die bestralingen. Zou ik inderdaad niet doen.

Over dat bijtekenen moet je je geen zorgen maken. Dat doen ze echt regelmatig. Gewoon in de bestralingsruimte, als je op de tafel ligt. Pakken ze de kwastjes erbij en verduidelijken ze die strepen weer.
Hebben ze bij mij wel een keer of 7 moeten doen, ook omdat ik erg zweet. Dan wrijf je het met draaien in bed makkelijk eraf. Maar ze blijven toch zichtbaar genoeg om bij te kunnen tekenen. En die tattoo's gaan niet weg. En dat is juist het referentiepunt om die strepen te zetten.

21.00 uur 's avonds is wel apart. Rottijd ook, net onder alle leuke films die eventueel op tv zijn.

Ik mocht zelf kiezen welke tijd ik wilde. Wilde niet te vroeg, maar liever ook niet tijdens het bezoekuur. Want ook al is er een aparte parkeerplaats voor de radiotherapie, toch is die vol tijdens het bezoek. Mensen die dat weten zetten gewoon toch hun auto daar neer. Erg asociaal vind ik dat.
Heb een paar keer gezien dat er mensen kwamen voor bestralen en hun auto niet kwijt konden, omdat mensen op ziekenbezoek die parkeerruimte inpikken.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 13:52:58 #103
240917 Mula
pi_108461468
Auto, ik heb geen idee of dit met drukte te maken heeft. Ik weet wel dat ze dingen als MRI's s avonds inplannen om de wachtlijsten in te lopen. Dus misschien wel. Aan de andere kant: het zal voor veel mensen best een gedoe zijn om een paar weken lang elke dag over dag vrij te kunnen krijgen.

Mijn laatste afspraak is rond 21.00. Lijkt me dat ze dan ook wel stoppen.

Gia, ik ga het risico ook niet nemen. Het is alleen zo ontspannend en zo lang geleden dat ik ben geweest, dat ik het ineens helemaal zag zitten. Heb een beetje een dipdag en wat leuk nieuws was wel welkom geweest zeg maar. Ik geloof dat ik mezelf maar gewoon wat cadeau moet doen. ;)

Edit: die zwemprothese schijnen lichter en flexibeler te zijn, waardoor ze makkelijker blijven zitten in een zwempak. Enige nadeel: ze worden niet vergoed. Ze kosten geloof ik ¤90,- per stuk. Doe dat keer twee, gooi er nog een prothesebadpak van minimaal ¤60 tegenaan en zwemmen wordt best een dure hobby!
  maandag 27 februari 2012 @ 14:02:14 #104
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108461857
Ooo oke, dat klinkt idd wel logisch wat betreft die zwemprothese.
Jaaa, nogal een dure hobby!! Echt niet normaal... Wij hebben één prothese van mams verkocht via MP (¤35,- met verzenden) en de andere staat er nog op. Ik had niet gedacht er zo snel van één vanaf te zijn :@

Daar heb jij trouwens ook wel een punt.. Er zullen vast mensen zijn die het inderdaad fijn(er) vinden. Wel goed dat ze dan 's avonds ook MRI's doen, om de wachtlijsten te verminderen :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 14:14:57 #105
240917 Mula
pi_108462380
Auto, ken je de website van de amazones? Www.de-amazones.nl is het geloof ik. Daar hebben ze ook een vraag en aanbod-gedeelte. Misschien handig om de andere prothese daar ook neer te zetten? Denk dat mensen daar sneller naar een prothese zoeken dan op mp!

Al dat prothesegebeuren is echt duur. Een bh begint bij een eurootje of 50 ongeveer. Ik had ongeveer 20 bh's. Geloof niet dat ik ooit zoveel weer krijg!
  maandag 27 februari 2012 @ 14:21:44 #106
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108462636
Wow, dan had jij echt veel BH's!!
Nee, ken ik niet, maar ik ga meteen kijken. Goede tip :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 15:53:01 #107
34726 Fratz
Max
pi_108465907
Zo Mula! Dat is echt laat! Ik wist wel dat het momenteel enorm druk is bij radiotherapie! Een verpleegkundige die is sprak zei al dat ze nu op een aantal apparaten ook 's avonds bestraalden omdat het zo druk was.
Wat een luxe Gia dat je zelf een voorkeurstijd kan aangeven! Dat kan bij het UMCG niet. Je krijgt gewoon je lijst mee en dat is het. Moet wel zeggen, heb een paar keer gehad dat ik me niet goed voelde en dan bijvoorbeeld 's ochtends niet kon komen, in overleg kon ik altijd 's middags komen.
Ik ben destijds in de zomer bestraald en ik ben stiekem wel in bad geweest, ik vind dat ook altijd zo heerlijk (lush!) en met dat zweterige gedoe.. Dan maar weer een keertje bijkleuren hoor!
Ik dacht trouwens, die protheses die je niet vergoed krijgt, zou je daarvoor niet iets van de belasting terug kunnen krijgen? Medisch hulpmiddel? Je weet maar nooit?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:49:15 #108
3542 Gia
User under construction
pi_108468345
Ik mocht een voorkeurstijd aangeven en dan zouden ze proberen daar rekening mee te houden.
Ik had gezegd liefst niet te vroeg, want als ik moet krassen (winter) met een rechterarm die mogelijk niet meewerkt, is dat wat lastig. Verder was ik sowieso heel flexibel omdat ik niet werk. Dus, het had de hele middag gemogen. Maar rond het middaguur was ideaal, vond ik. Heb je ook nog wat aan de middag.

Maar goed, het heeft al de tijd dat ik bestraald werd niet gevroren, dus krassen was al niet nodig, maar dat kun je vantevoren niet weten.

Wat betreft de belasting: Wij bewaren nu alle rekeningen. Zoonlief krijgt dit jaar nog nieuwe steunzolen, worden deels vergoed, we moeten allemaal nieuwe brillen, rekeningen van apotheek die niet vergoed worden en inderdaad medische hulpmiddelen, mijn mutsjes enz.... gewoon allemaal optellen. Als je boven een bepaald bedrag komt, krijg je er wat van terug.
  † In Memoriam † dinsdag 28 februari 2012 @ 10:53:16 #109
34726 Fratz
Max
pi_108495419
Bleeeegghhh, voel me vandaag zo lam als wat.. Maar moet er nu echt uit, zo naar de haptonoom.
Bijna niet geslapen vannacht *gaaaaaap*
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 11:01:52 #110
3542 Gia
User under construction
pi_108495658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 10:53 schreef Fratz het volgende:
Bleeeegghhh, voel me vandaag zo lam als wat.. Maar moet er nu echt uit, zo naar de haptonoom.
Bijna niet geslapen vannacht *gaaaaaap*
Voel me ook erg moe. Zou het voorjaarsmoeheid zijn? :D
Mja, positieve benadering.....
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:05:30 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108501501
Brillen tellen toch niet meer mee?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 28 februari 2012 @ 14:53:49 #112
3542 Gia
User under construction
pi_108503295
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 14:05 schreef automatic_ het volgende:
Brillen tellen toch niet meer mee?
Mja, dat zoekt mijn mannetje wel uit. In elk geval gaan we dit jaar alles doen op medisch gebied wat geld kost en nog nodig is. Komen we misschien een keer aan die grens.

Kreeg gisteren een brief van CZ. Ik ben in de maand januari mijn eigen risico al kwijt, aan medicijnen en pleisters (op recept). Zit het deel van de pruik dus nog niet bij. Neem aan dat dat wel onder medisch noodzakelijke kosten valt, voor de belastingdienst. Geven we in elk geval wel op. Mutsjes ook. Als hulpmiddelen.

Ach, we zien wel waar we uitkomen.
  † In Memoriam † woensdag 29 februari 2012 @ 07:17:18 #113
34726 Fratz
Max
pi_108533473
Weeeeer een hele nacht wakker geweest.. Maar nu met een enorme bubbelende buik en diarree..
Ik weet niet hoe vaak ik vanacht naar de wc gestrompeld ben. Wat ongelofelijk irritant. Hoop dat het snel over gaat!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 29 februari 2012 @ 23:08:38 #114
3542 Gia
User under construction
pi_108568805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 07:17 schreef Fratz het volgende:
Weeeeer een hele nacht wakker geweest.. Maar nu met een enorme bubbelende buik en diarree..
Ik weet niet hoe vaak ik vanacht naar de wc gestrompeld ben. Wat ongelofelijk irritant. Hoop dat het snel over gaat!
Had ik gisterenavond/vannacht ook. Zal in de lucht hebben gezeten.....
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:27:19 #115
3542 Gia
User under construction
pi_108585646
Vanmorgen bloed geprikt. Was weer in orde, dus maandag mag de volgende erin.
Had gezegd dat ik last had van mijn voeten. De oncoloog keek wel zorgelijk, maar zei dat ik dit met de verpleegkundige, maandag, moet bespreken.
Op het moment is de pijn overigens een stuk minder. Als ik eenmaal aan 't lopen ben, voel ik bijna niks meer. Maar als ik even met mijn voeten omhoog heb gezeten en dan ga staan, voel ik het wel. Maar stukken beter te hebben dan vorige week.

Maar goed, weer afwachten hoe het volgende week is. Begon vorige keer zo'n dag of 6 na het inlopen.

Hoe is het met jullie. Mula, wanneer heb je de eerste bestraling?
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2012 @ 14:39:31 #116
240917 Mula
pi_108585984
Volgens mij gaat er een buikgriepje rond die hevig is maar wel kort duurt! Hoop dat je je inmiddels beter voelt Fratz!

Gia, wat vreemd dat je dat met de verpleegkundige moet bespreken. De dokter gaat hier toch over? :?

Ik heb vandaag mijn 1e bestraling gehad. One down, 24 to go! Stelde niet zo veel voor (op het feit dat ik bijna vd tafel afviel bij het afstappen na _O- ). Nu maar wachten op de bijwerkingen. }:|
  † In Memoriam † donderdag 1 maart 2012 @ 14:39:59 #117
240917 Mula
pi_108585998
Oh, en :W Voor de meelezer! ;)
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:49:27 #118
3542 Gia
User under construction
pi_108586331
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:39 schreef Mula het volgende:
Volgens mij gaat er een buikgriepje rond die hevig is maar wel kort duurt! Hoop dat je je inmiddels beter voelt Fratz!

Gia, wat vreemd dat je dat met de verpleegkundige moet bespreken. De dokter gaat hier toch over? :?

Ik heb vandaag mijn 1e bestraling gehad. One down, 24 to go! Stelde niet zo veel voor (op het feit dat ik bijna vd tafel afviel bij het afstappen na _O- ). Nu maar wachten op de bijwerkingen. }:|
Tja, effe wachten tot ze die tafel weer hebben laten zakken.
Merk je eigenlijk niks van, hè, dat ze die omhoog doen. Mij hebben ze de eerste keer ook moeten waarschuwen. Ik kreeg pas na de 19de echt last van bijwerkingen. Wel al eerder dat het warm aanvoelde, maar toen pas begon het te irriteren. Vooral bij de tepel. Ik moest er 23.

Tja, ik weet het niet met die voeten. Ik krijg elke keer een formuliertje mee met mogelijke bijwerkingen, waarop ik aan moet geven hoe erg (van 0 tot 10) die op zijn ergst waren. Dat moet ik meenemen naar het dagcentrum en dat wordt dan met de verpleegkundige besproken. Als er dan vervolgbehandelingen nodig zijn, regelen zij dat weer. In dit geval een beetje raar, inderdaad, tenzij de verpleegkundige ook een zalfje of zo voor kan schrijven.

Ik zie het maandag wel.
pi_108587602
Vaak weet een oncoverpleegkundige heel veel en ondersteunt ze de arts. Zij zorgt er dan voor dat er dingen aangepast worden. De arts ondertekent ze dan alleen. Scheelt de arts een hoop tijd en een verpleegkundige is goedkoper.

Volgens mij is het net zo iets als een doktersassistent bij een huisartsenpraktijk, die verbindt bv ook wonden, maar als er iets voorgescheven moet worden zorgt zij dat ze bij de arts een handtekening krijgt en als ze iets niet helemaal vertrouwd het weer terugkoppelt naar de arts.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 09:11:54 #120
34726 Fratz
Max
pi_108615891
Het buikgriepje is weer over! Was heftig zeg!
Bij mij is de oncologisch verpleegkundige er ook altijd bij als ik een gesprek heb met de oncoloog. En ik heb ook voor elk infuus/chemo een gesprek met haar hoe het de voorgaande periode is gegaan. Ze geeft dan ook altijd tips enzo, ik vind het altijd wel fijn. Tijdens kantooruren kan ik haar ook altijd bellen, indien nodig overlegd ze dan met mijn oncoloog (of de dienstdoende oncoloog). Werkt voor mij hoor.
Vorige keer kreeg ik nog op mijn kop van haar, dat ik haar best eerder mocht bellen als er wat aan de hand was :P. En ze heeft zo'n toepasselijke achternaam.. Engel..
Maandag weer voor een apd infuus! Hoop dat ze me nu eens in een keer goed prikken in de port.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 10:03:42 #121
240917 Mula
pi_108616851
Ik heb oedeem. :(

Ik werd gisteren wakker met een dikke hand. Het was aldoor al wat dikker, maar gisteren werd het ineens wel echt erg. Vanmiddag naar de fysio. Ik heb vannacht met mijn arm omhoog gelegen waardoor het al wat afgezwakt is, dus hoop dat het gaat meevallen. Zit er nou niet echt op te wachten om nog vaker dan die 5x per week die ik al moet, naar het ziekenhuis te gaan.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 10:30:36 #122
34726 Fratz
Max
pi_108617353
Oh fuck Mula! Dat zuigt! Hopenlijk kan de fysio je helpen..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:34:29 #123
3542 Gia
User under construction
pi_108620740
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:11 schreef Fratz het volgende:
Bij mij is de oncologisch verpleegkundige er ook altijd bij als ik een gesprek heb met de oncoloog.
Bij mij niet.
quote:
En ik heb ook voor elk infuus/chemo een gesprek met haar hoe het de voorgaande periode is gegaan. Ze geeft dan ook altijd tips enzo, ik vind het altijd wel fijn.
Dat heb ik erna, aan de hand van dat scoreformulier. Maar het is niet een vaste verpleegkundige. Gewoon degene die dan dienst heeft.
quote:
Tijdens kantooruren kan ik haar ook altijd bellen, indien nodig overlegd ze dan met mijn oncoloog (of de dienstdoende oncoloog).
Ik mag 24 uur per dag de afdeling bellen, indien nodig. Niet voor koetjes of kalfjes, maar als er iets is wat directe aandacht nodig heeft.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:40:26 #124
3542 Gia
User under construction
pi_108620891
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:03 schreef Mula het volgende:
Ik heb oedeem. :(

Ik werd gisteren wakker met een dikke hand. Het was aldoor al wat dikker, maar gisteren werd het ineens wel echt erg. Vanmiddag naar de fysio. Ik heb vannacht met mijn arm omhoog gelegen waardoor het al wat afgezwakt is, dus hoop dat het gaat meevallen. Zit er nou niet echt op te wachten om nog vaker dan die 5x per week die ik al moet, naar het ziekenhuis te gaan.
Kan best door het bestralen komen. Hopelijk wordt het niet erger.
Ik heb dat vaker gehoord dat mensen die een volledig okselkliertoilet hebben gehad, last krijgen van oedeem door het bestralen.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 13:27:36 #125
34726 Fratz
Max
pi_108622258
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Bij mij niet.

[..]

Dat heb ik erna, aan de hand van dat scoreformulier. Maar het is niet een vaste verpleegkundige. Gewoon degene die dan dienst heeft.

[..]

Ik mag 24 uur per dag de afdeling bellen, indien nodig. Niet voor koetjes of kalfjes, maar als er iets is wat directe aandacht nodig heeft.
Ja ik kan ook 24 uur per dag bellen met de verpleegafdeling, no problem. Maar maar de oncologisch verpleegkundige liever eerst, en dat mag dus ook als iets wat minder "acuut" is. Is een fijn gevoel :)
Er zijn twee vaste oncologisch verpleegkundigen, alletwee schatjes. Op de verpleegafdeling noteren ze trouwens ook altijd van alles in het dossier. Is handig, zeker omdat mijn port niet zo lekker aanprikt, ze maken er altijd een verslagje van. Is ook gewoon fijn dat ze weten wie je bent, maakt het toch wat persoonlijker!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:25:29 #126
3542 Gia
User under construction
pi_108628940
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:27 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ja ik kan ook 24 uur per dag bellen met de verpleegafdeling, no problem. Maar maar de oncologisch verpleegkundige liever eerst, en dat mag dus ook als iets wat minder "acuut" is. Is een fijn gevoel :)
Er zijn twee vaste oncologisch verpleegkundigen, alletwee schatjes. Op de verpleegafdeling noteren ze trouwens ook altijd van alles in het dossier. Is handig, zeker omdat mijn port niet zo lekker aanprikt, ze maken er altijd een verslagje van. Is ook gewoon fijn dat ze weten wie je bent, maakt het toch wat persoonlijker!
Ja, dat doen ze hier ook, aantekeningen maken in het dossier, en ze doen die scoreformulieren daarin, zodat ze kunnen vergelijken met vorige keren. Of klachten erger geworden zijn, of als erger ervaren worden, enz...

Toen ik in het ziekenhuis lag, voor de punctie, is er ook een keer een pastoraal werkster van het ziekenhuis bij me geweest. Daar heb ik toen wel heel fijn mee kunnen praten. Ze zouden ook kijken of ik dat nu elke keer na het inlopen van de kuur kan doen. Zij kent me nu een beetje. Is ook fijn dat je bij zo iemand alles kwijt kunt in vertrouwen.
  † In Memoriam † vrijdag 2 maart 2012 @ 17:20:00 #127
34726 Fratz
Max
pi_108631163
Ja dat is fijn hè!
Ik ben van de week nog naar de haptonoom geweest, toch heel relaxed, en over twee weken weer naar de Psych, toch ook fijn. Ben ook blij dat ik met beiden een 'klik' heb.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_108632329
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:20 schreef Fratz het volgende:
Ja dat is fijn hè!
Ik ben van de week nog naar de haptonoom geweest, toch heel relaxed, en over twee weken weer naar de Psych, toch ook fijn. Ben ook blij dat ik met beiden een 'klik' heb.
wat doet de haptonoom voor je/met je Fratz?
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2012 @ 12:46:10 #129
240917 Mula
pi_108660390
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan best door het bestralen komen. Hopelijk wordt het niet erger.
Ik heb dat vaker gehoord dat mensen die een volledig okselkliertoilet hebben gehad, last krijgen van oedeem door het bestralen.
Ik was nog niet bestraald toen ik er last van kreeg. Maar je hebt wel gelijk dat het door bestraling erger kan worden.

Het oedeem zit in een beginfase, dus ik ben er lekker op tijd bij. De behandeling gaat zich richten op de strengen in mijn beide oksels. De therapeute hoopt dat de hand beter wordt als de strengen weg zijn. Verder mijn bewegingsoefeningen blijven doen, sporten, zwemmen na de bestralingen en afvallen. Overgewicht en oedeem schijnt niet goed te zijn. Ik ga mezelf vandaag nog iets lekkers cadeau doen en dan vanaf morgen gezond eten, genoeg drinken, bewegen en zoveel mogelijk structuur in de dag brengen. Dat is er behoorlijk bij ingeschoten sinds de operatie. :X
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:57:07 #130
3542 Gia
User under construction
pi_108660726
Ik ga na de chemo ook werken aan mijn overgewicht. Nou ja, vooral aan het wegwerken van dat overgewicht, natuurlijk. Buikvet maakt namelijk ook oestrogeen aan in de vorm die juist kanker kan veroorzaken. Een betere reden om af te vallen is er niet. Dus ik ben zeer gemotiveerd om er nu echt iets aan te gaan doen.

Mocht ik tijdens de kuren afvallen, dan is dat meegenomen, maar ik doe er nu niets aan. Goed, en vooral gezond eten, is nu belangrijker. Ik eet wel minder, omdat ik gewoon niet meer op kan. Maar dat is dan minder, als in één keer opscheppen i.p.v. twee.
  zondag 4 maart 2012 @ 19:07:21 #131
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_108709326
En hier zijn we dan eindelijk een paar dagen droog *O* de wond begint eindelijk dicht te groeien.

Heb alleen wel zo'n raar gevoel over me wil zo graag verder, ben echt toe aan de volgende stap. Vindt het haast vervelend dat ik de komende twee weken niet naar het ziekenhuis hoef. Terwijl een ander zou zeggen lekker toch even niet die afspraken.

Ik ga tijdens de chemo twee keer in de week sporten in het ziekenhuis met het programma fit op weg.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 08:03:21 #132
34726 Fratz
Max
pi_108731453
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 17:49 schreef computergirl het volgende:

[..]

wat doet de haptonoom voor je/met je Fratz?
We praten en ze, tja, raakt me aan. Ik lig dan op een behandeltafel. Werkt heel ontspannend. Ze is naast haptonoom ook fysiotherapeut, ze geeft me ook hele handige tips, als ik weer eens ergens pijn heb, bijvoorbeeld hoe je makkelijk uit bed kunt komen op een andere manier. Maar ook ontspanningsoefeningen.
Ik zou er zo in slaap kunnen vallen. Kennelijk gebeurt dat wel eens bij haar patienten, ze zegt altijd, als je wegdoezelt, geeft niet, ik maak je straks wel weer wakker!

Zo weer naar het ziekenhuis een infuus halen en mijn bloed laten checken om te kijken of ik weer door mag met de volgende chemo. Hoop dat ze in een keer mijn port goed aanprikken!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 5 maart 2012 @ 09:02:17 #133
3542 Gia
User under construction
pi_108731983
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:07 schreef Rottdog het volgende:
En hier zijn we dan eindelijk een paar dagen droog *O* de wond begint eindelijk dicht te groeien.

Heb alleen wel zo'n raar gevoel over me wil zo graag verder, ben echt toe aan de volgende stap. Vindt het haast vervelend dat ik de komende twee weken niet naar het ziekenhuis hoef. Terwijl een ander zou zeggen lekker toch even niet die afspraken.

Ik ga tijdens de chemo twee keer in de week sporten in het ziekenhuis met het programma fit op weg.
Toen het bij mij twee weken was uitgesteld, vanwege vocht in de borst, vond ik dat juist fijn. Heb het er toen nog lekker even van genomen.

Hier hebben ze dat programma ook, maar het wordt hier pas aangeraden voor na de chemo.
Wordt dat vergoed vanuit het basispakket? Ik heb verder alleen aanvullend basis.
Weten jullie ook hoe het zit met eventuele fysio? Valt dit onder 'chronische aandoeningen'?
  maandag 5 maart 2012 @ 09:04:36 #134
3542 Gia
User under construction
pi_108732009
Dadelijk ook naar het ziekenhuis voor de derde chemo. 9.45 uur. Eens kijken of die stoelen in de slaapstand kunnen, heb vannacht namelijk geen oog dicht gedaan. Misschien door de dexa?
Had toch wel een slaappil ingenomen en voel me dus nu compleet brak.

Vanmiddag maar inhalen, dus.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 09:19:34 #135
34726 Fratz
Max
pi_108732256
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 09:04 schreef Gia het volgende:
Dadelijk ook naar het ziekenhuis voor de derde chemo. 9.45 uur. Eens kijken of die stoelen in de slaapstand kunnen, heb vannacht namelijk geen oog dicht gedaan. Misschien door de dexa?
Had toch wel een slaappil ingenomen en voel me dus nu compleet brak.

Vanmiddag maar inhalen, dus.
Dat komt vast van de dexa! Ik ben nu aan het afbouwen ermee en dat scheelt al. Op hoeveel mg zit je nu Gia? En stoelen? Hebben ze bij jullie geen bedden? Ik heb die stoel altijd afgeslagen, ik lig liever. De laatste tijd zetten ze me zelfs steeds in een kamertje alleen, omdat het port aanprikken zo moeilijk gaat. Vinden mijn moeder en ik altijd wel fijn, kunnen we lekker kletsen tijdens het infuus! :D
Ik heb trouwens nog nooit iets over welke behandeling gehoord van mijn ziektekostenverzekering. Niet van de fysio, haptonoom, psych. Heel fijn eigenlijk. Wel eens het overzicht van vergoedingen aangevraagd, dan schrik je je een hoedje.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 5 maart 2012 @ 12:58:29 #136
34726 Fratz
Max
pi_108738459
Ben alweer thuis! Zuster prikte in één keer mijn port aan! Het kan dus toch, joehoe!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 5 maart 2012 @ 13:15:54 #137
3542 Gia
User under construction
pi_108739045
Ik ben er ook weer. Had vandaag een broeder die van opschieten hield en er steeds bij het eerste piepje was om het volgende zakje eraan te maken. Was dus al voor de lunch weg.

Ik zit met die chemo in een dagcentrum met meerdere dames, meesten ook met borstkanker. Daar staan van die luie stoelen, die je ook weleens in films ziet over kanker. En ja, ze kunnen in de slaapstand, maar ik heb gewoon maar wat zitten kletsen met de buuv die ik nog ken van de sentinelprocedure. Aardige vrouw. Ze moet nog geopereerd worden, borstsparend maar wel volledig okseltoilet. Bij haar waren drie klieren gevonden waarvan 2 aangedaan.

Wat betreft de dexa is het bij mij standaard de dag voor de kuur 2 x 2 tabletjes en dan 4 dagen 1 x 2.
Meer niet. Heb daarbij emend, 3 dagen, en die maagbeschermer en vanaf donderdag antibiotica 12 dagen. Volgens mij is dat elke kuur hetzelfde riedeltje. En dan nog mijn gewone medicijnen, natuurlijk.

Had het ook nog over mijn voeten gehad. De oncoloog zei dat ik dat moest bespreken met de verpleging. De verpleging zegt dat de oncoloog hierover gaat. Dus, die gaan dat nu weer terugkoppelen. We zien het wel.
Ik had trouwens gisteren in bad eens lekker met de rugborstel over mijn voetzolen geborsteld en dat bleek toch wel wat te helpen. Daarna een stuk minder last gehad. Tja, alles proberen, hè.

Ik hoop dat de klachten komend weekend niet te zwaar zijn, want twee van mijn mannen moeten aan een nieuwe bril en daar moet ik voor mee (zaterdag). Ze zien namelijk zelf niet hoe de monturen hun staan.

Morgen weer de neulasta in elk geval en dan weer gaan met die banaan. Op naar deel 4.

Maar hoeveel dexa moest jij dan innemen? Ben je zo misselijk? Ik heb daar nog totaal geen last van gehad.......afkloppen.
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2012 @ 06:52:25 #138
34726 Fratz
Max
pi_108770912
Goeiemorguuhh.... Nou Fratz is dus al vanaf vier uur vanmorgen wakker. Ik ben wel moe, maar kan niet slapen. Rete irritant.

Over mijn dexa: die heb ik niet tegen de misselijkheid maar puur om me beter te voelen. Dus minder last van vermoeidheid, meer eetlust, betere stemming, etc. Ben begonnen met 4mg, daarna 2mg en ik bouw het nu per week af met 0,5mg minder. Tot nu toe gaat het prima!

Gister lag ik trouwens met een meneer op kamer, die had een drie daagse chemo! Dat lijkt me echt vreselijk, een meerdaagse chemo..

En wat stom dat van je voeten Gia! Nou ja, heb je er last van, moet he her melden, heb je geharrewar.
Zou scrub misschien ook helpen? En daarna goed insmeren met een vette creme? Is misschien wel fijn? Misschien kan je ook wel naar de pedicure? Ik zou het eens bij je verzekering vragen, je weet maar nooit. Het is ook niet verwennerij maar gewoon noodzakelijk.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:57:29 #139
3542 Gia
User under construction
pi_108773157
Mijn jongste zus is pedicure. Ook op medisch gebied, diabetes enzo. Zij heeft echter nog nooit patienten gehad met moeilijke voeten vanwege chemo. Ze bracht van de week wel voor mij gelzooltjes mee van Dekos http://www.dekos.nl/ . Die zitten eigenlijk best wel aangenaam. Hadden ze bij de schoenmaker, naast haar praktijk. Verder smeer ik Gehwol, verkoelende creme. De voeten zijn ook nog niet kapot en op het moment gaat het wel met de pijn. Vrees alleen dat het in de loop van de week weer erger gaat worden. Mja, we zien wel. Als het elke keer toch weer minder wordt, ben ik er wel gerust op dat het niet blijvend zal zijn. En dat maakt het al veel draaglijker, vind ik.

Waar ik de laatste weken ook veel last van heb, ja, zit tegenwoordig ook op de klaagbank, zijn mijn ogen. Loop de hele dag te tranen. Dat veeg je dan af, waardoor je wangen en onderoogleden schraal worden. Ziet er niet uit! Ga straks eens een ogenbadje maken, misschien dat dat even helpt. Anders volgende keer maar eens een zalfje of zo vragen.

Zit nu te wachten tot ze de neulasta komen leveren. Tussen 9 en 1.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2012 @ 12:02:51 #140
34726 Fratz
Max
pi_108815403
Ik ga zometeen zwemmen! Samen met mijn tante.
Heb er zin in :) (heb trouwens nu een enorme opgezette dexa-kop, niet normaal!)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2012 @ 18:18:26 #141
34726 Fratz
Max
pi_108830532
Wow ik heb meer gezwommen dan ik had verwacht! Aangezien ik al loop te puffen bij het traplopen had ik er niet zoveel van verwacht. Eerst het subtropische bad in, wat gebadderd, daarna het 25-meter bad in. Op mijn buik zwemmen kreeg ik last van mijn rug van maar op de rug ging het prima. Wel een stuk of acht baantjes gedaan (met wat tussenstops) heen en weer. Ben best trots op mezelf! :P toen ik heb bad weer uit wou met het trapje had ik wel pap in de benen, kon er haast niet uitkomen haha! En ook het omkleden ging langzaam. Maar het was wel een soort overwinning! Nu al afgesproken om volgende week weer te gaan! Hopenlijk krijg ik er een beetje conditie van!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_108841293
Fijn Fratz:)
  donderdag 8 maart 2012 @ 00:46:41 #143
3542 Gia
User under construction
pi_108850202
Wow, geweldig Fratz, wat een overwinning.
Kan me voorstellen, dat van die pap in je benen. Lekker gewichtsloos in dat water en dan de kant op.

Fijn dat je er zo van hebt kunnen genieten. Vooral doorgaan!!
  maandag 12 maart 2012 @ 07:25:51 #144
3542 Gia
User under construction
pi_109000328
Maar even omhoog halen. 't Is zo stil, hier!

Hoe gaat het met iedereen?
Met mij afgelopen dagen niet zo, in elk geval. Zie best op tegen het feit dat het nog 3 x moet!!

Gelukkig wordt het steeds beter weer. Af en toe een beetje in het zonnetje zitten, voelt ook al stukken beter.
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 08:15:48 #145
34726 Fratz
Max
pi_109000699
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 07:25 schreef Gia het volgende:
Maar even omhoog halen. 't Is zo stil, hier!

Hoe gaat het met iedereen?
Met mij afgelopen dagen niet zo, in elk geval. Zie best op tegen het feit dat het nog 3 x moet!!

Gelukkig wordt het steeds beter weer. Af en toe een beetje in het zonnetje zitten, voelt ook al stukken beter.
Ik kan merken dat ik de dexa afbouw. Energielevel is dramatisch gedaald. Ook heb ik weer last van oorsuizingen (alsof ik constant met een schelp tegen mijn oor zit). En ik ben bij een klein stukje lopen snel uitgeput en benauwd. Bbaaaaaahhhh! Het ging net zo goed! Ook loop ik als een oud wijf, heb pijn in mijn bekken. Mijn vriend riep al "bestralen!" maar mehh, dat wordt dat weer twee weken in bed liggen met veel pijn en daar kijk ik tegenop. Dus nog maar even op de kiezen bijten.

Vanmiddag komen er twee dames van mijn team langs, daar heb ik echt enorm veel zin in! Zijn echte schatten. Heb ze al lang niet gezien dus we hebben een hoop te kletsen!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 12 maart 2012 @ 11:13:02 #146
3542 Gia
User under construction
pi_109004097
Hm, dat oorsuizen heb ik ook. Gedurende de 5 dagen dat ik dexa moet slikken. Om gek van te worden. Je hoort jezelf nog niet eens denken.

Ik zit nu in mijn bloeddip, dus blijf lekker binnen de komende dagen. Heb ook ijskoude voeten, nog niet pijnlijk, overigens, wel gevoelloos.
Ik ga vanmiddag wat muziek schrijven en uitwerken. Geniet van je bezoek!
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 12:36:51 #147
34726 Fratz
Max
pi_109006478
Nou ben ik benieuwd naar je muziek Gia :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 12 maart 2012 @ 13:58:16 #148
3542 Gia
User under construction
pi_109009054
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 12:36 schreef Fratz het volgende:
Nou ben ik benieuwd naar je muziek Gia :)
Geen eigen composities of zo, hoor. Gewoon uitwerken van bestaande muziek om midi's te maken.

Best leuk om te doen, eigenlijk.
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 17:51:53 #149
34726 Fratz
Max
pi_109018110
Zo! De dames zijn weer naar huis! Was zeer gezellig! Ze hadden namens het team een mand met kadootjes meegenomen, zo lief! Ze hadden zelfs een zelfgemaakte cadeaubon gemaakt voor "twee maanden HBO van ziggo"! Ze weten dat ik graag naar Game of Thrones kijk en die komt daar binnenkort op :).
Valt me elke keer op hoe goed ze me kennen. Ze hadden zelfs onderling nog ruzie gemaakt wie er langs mocht komen! Wat mij betreft nu elke week mensen langs. Gezellig.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 12 maart 2012 @ 20:51:03 #150
240917 Mula
pi_109026039
Hier gaat het even k*t.

Vorige week van de trap gevallen en daardoor het hele weekend spierpijn en overal last gehad. Gisteravond van het ene op het andere moment hartstikke ziek. Enorm koud, rillen, hoofdpijn, dorst, misselijk, verschrikkelijk warm (volgens mijn vriend, ikzelf had het alleen maar koud koud en nog meer koud), op een gegeven moment begon ik wazig te zien en heb ik toch maar de huisartsenpost gebeld. Ik heb gisteren 1.5uur in de zon gezeten (zonder pet! I haz hair!!!!!!)en ik vond mijn klachten wel erg op een zonnesteek lijken. :X Volgens huisartsenpost was het waarschijnlijk een griepje ofzo en moest ik het maar aankijken. Voel me vandaag wel beter, maar nog steeds goed brak. Hoofdpijn, dorst, aldoor droge mond, erg moe... Ik voel me alsof ik een kater heb.

En het 'leukste' van alles: ik kan door de bestraling nauwelijks nog voedsel en drinken doorslikken. Bij de bestraling vandaag hebben ze even gekeken en het blijkt dat mijn keel vrolijk wordt meebestraald. }:| Als ik mijn hoofd opzij doe tijdens de bestralingen, moet het al een stuk beter worden, dus hopelijk geeft de dr daarvoor morgen toestemming.

Ik ben het hele ziekzijn zo enorm zat. Het begint een beetje in te zinken dat mijn laatste behandeling pas rond kerst zal zijn. Kerst is winter en het is nu nog niet eens voorjaar. :'(
  dinsdag 13 maart 2012 @ 00:21:10 #151
3542 Gia
User under construction
pi_109037267
Hier ook het ziekenhuis gebeld, vanavond. Koorts, koude rillingen, het gevoel dat ik flauw ga vallen, jullie kennen het wel.... Tja, ook zondag heel even buiten geweest. Was zo lekker!!
Moest na een uur nog eens temperaturen en dan weer bellen, nog steeds koorts. Ik hoef, gelukkig niet te komen, maar als het niet goed gaat vannacht, toch weer bellen. En morgenochtend weer bellen.

Gelukkig is morgen mijn zoon (de verpleger) de hele dag thuis. Veilig gevoel als je niet alleen bent, in elk geval.

Ik schrijf trouwens bij elke kuur, per dag op, hoe ik me voel. En als ik terugkijk is het elke keer van dag 8 op dag 9 dat ik gewoon niet slaap, vanwege dat gebonk in mijn hoofd. Ben dan bang dat ik stop met ademen of zo, als ik in slaap val.

Dus, 't zal wel weer een lang nachtje worden.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 10:55:10 #152
34726 Fratz
Max
pi_109042653
Hè bah dames..
Ik heb last van mijn bekken/heup. Heel irritant, enorm last er van bij het lopen. Ik loop als een oud wijf!
Zometeen naar de haptonoom. Wordt nog lachen als ik de trap op moet. Naast dat het pijnlijk is hijg ik ook weer als een stoomlocomotief..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2012 @ 10:03:20 #153
34726 Fratz
Max
pi_109080329
Nou gister een paar krukken opgehaald. Lopen gaat echt te moeilijk. De haptonoom zag direct dat de trap oplopen geen goed idee was. Ze zei direct dat het misschien wel een goed idee was om krukken te halen. Tja. Moest maar dan. Heb ook nog keelontsteking. Yay! Heerlijk die ziekenboeg! :) :P zaten nog niet genoeg van ons in. Kan ook merken dat ik de dexa aant afbouwen ben, eetlust gaat schrikbarend achteruit..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:50:33 #154
3542 Gia
User under construction
pi_109083521
Ik heb nu het ergste wel weer gehad. Herstelfase kan ingaan.
Alleen gaan mijn voeten met de dag weer zeerder doen. Omhoog leggen helpt, maar ja, dat wil je niet als je weer een beetje vooruit kan.

Moet trouwens nog een afspraak maken voor een nieuwe ID. Ben benieuwd hoe dat gaat met die foto van 6 weken geleden waar ik totaal niet meer op lijk. Ik ga toch echt niet 5 jaar rondlopen met een ID met een kale kop. Haha.
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2012 @ 17:42:03 #155
34726 Fratz
Max
pi_109096038
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:50 schreef Gia het volgende:
Ik heb nu het ergste wel weer gehad. Herstelfase kan ingaan.
Alleen gaan mijn voeten met de dag weer zeerder doen. Omhoog leggen helpt, maar ja, dat wil je niet als je weer een beetje vooruit kan.

Moet trouwens nog een afspraak maken voor een nieuwe ID. Ben benieuwd hoe dat gaat met die foto van 6 weken geleden waar ik totaal niet meer op lijk. Ik ga toch echt niet 5 jaar rondlopen met een ID met een kale kop. Haha.
Ik moest destijds ook een nieuwe id :P ik had toen al wel weer haar maar echt een enorm dom kapsel!
Het was nog niet zo lang en het krulde alle kanten op, haha.

Vandaag een baaldag gehouden, lekker tot vier uur in bed gelezen, lekker tv gekeken en veel geslapen en voordat mijn vriend thuis kwam maar gedouchd en aangekleed. Nou lekker beneden, de hond ligt stijf naast me, ik denk dat ze me heeft gemist de hele dag!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2012 @ 17:52:06 #156
240917 Mula
pi_109096431
Mijn bestraling is voor de rest van de week gecancelled. Ben te ziek volgens de dokter. Ik voel me verschrikkelijk. :'(
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2012 @ 18:05:36 #157
34726 Fratz
Max
pi_109096882
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:52 schreef Mula het volgende:
Mijn bestraling is voor de rest van de week gecancelled. Ben te ziek volgens de dokter. Ik voel me verschrikkelijk. :'(
Oh nee toch!!
/eveneendikkeknuffeljouwkantop
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 14 maart 2012 @ 19:58:28 #158
240917 Mula
pi_109102032
Mijn koorts is weg en ik voel me de laatste 2 uur ineens een stuk beter. :?

Nou maak ik me alleen zorgen, aangezien ik morgen naar het ziekenhuis moet vanwege hoge leverwaardes en lage leuco's. De dokter denkt 'helemaal niet' Aan uitzaaiingen, maar toch.. :{
  donderdag 15 maart 2012 @ 00:27:54 #159
3542 Gia
User under construction
pi_109116830
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:58 schreef Mula het volgende:
Mijn koorts is weg en ik voel me de laatste 2 uur ineens een stuk beter. :?

Nou maak ik me alleen zorgen, aangezien ik morgen naar het ziekenhuis moet vanwege hoge leverwaardes en lage leuco's. De dokter denkt 'helemaal niet' Aan uitzaaiingen, maar toch.. :{
Hè getver, dat wordt weer spannend.
Gelukkig is wel die koorts weg.

Probeer effe bij te tanken tijdens die pauze in de bestralingen. 't Is al heftig genoeg!

Moet morgen zelf voor een echo van het hart naar het ziekenhuis. Zit nu halverwege de chemo's en nu willen ze even controleren of mijn pompfunctie nog achteruit is gegaan. Hopelijk niet.
Mijn vader gaat mee. Kan niet autorijden met die pijnlijke voeten.

Morgenmiddag komt mijn zus op bezoek en vrijdagochtend mijn vriendin. Dus, lekker bijkleppen.
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2012 @ 09:13:50 #160
240917 Mula
pi_109120251
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 00:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Hè getver, dat wordt weer spannend.
Gelukkig is wel die koorts weg.

Probeer effe bij te tanken tijdens die pauze in de bestralingen. 't Is al heftig genoeg!

Moet morgen zelf voor een echo van het hart naar het ziekenhuis. Zit nu halverwege de chemo's en nu willen ze even controleren of mijn pompfunctie nog achteruit is gegaan. Hopelijk niet.
Mijn vader gaat mee. Kan niet autorijden met die pijnlijke voeten.

Morgenmiddag komt mijn zus op bezoek en vrijdagochtend mijn vriendin. Dus, lekker bijkleppen.
De koorts is sinds gisteravond echt weg en ik voel me nog wel zwak maar niet meer ziek. En ik ben inmiddels ook weer wat rustiger over de leverwaarden. Die waren aan het einde vd chemo ook al niet goed, maar vorige week maandag weer prima. Lijkt me dat dat niet gebeurt als er iets geks aan de hand is. Gewoon even realistisch blijven dus en dingen laten uitzoeken.

Ik krijg waarschijnlijk wel een extra bestraling doordat ik een paar dagen moet uitstellen. Ze gaan trouwens kijken of ze deze dagen een nieuw bestralingsplan kunnen maken. In het huidige plan valt een groot gedeelte van mijn slokdarm binnen het bestraalde gebied. Raar he dat ik nauwelijks kan eten en drinken!
:X

Gia, ik vind die voeten van jou toch best heftig klinken. Wordt het wel in de gaten gehouden? Veel succes met je mugascan. Vooral met dat rotprikje!

Auto, lees je hier nog? Is je moeder nou eindelijk tevreden over den boob?

Fratz, 'bevallen' je krukken? Heftig dat het nodig is, maar als je er ook maar iets beter door kan bewegen...
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2012 @ 09:26:59 #161
34726 Fratz
Max
pi_109120566
Stom dat ze je slokdarm meebestraalden! De laatste keer werd een stuk van mijn kin meebestraald en dan deed rete veel pijn, en bij mijn rug mijn maag zodat ik kotsmisselijk werd. Als mijn heup/bekken zo crappy blijft zal ik daar ook wel bestraald moeten worden, the horror.. Tja de krukken zijn niet leuk maar kan me in elk geval beter bewegen. Ben de afgelopen dagen enorm moe. Heb nog nooit zo vaak 's middags geslapen. En dan niet een half uurtje, maar echt uren. Net of ik de uren die ik niet heb geslapen door de dexa aant inhalen ben. Ga nu lekker in bad met een enorme bruisbal van Lush :D boekies erbij, heerlijk!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2012 @ 09:45:16 #162
240917 Mula
pi_109121009
Ik vind het vooral stom dat er meebestraald wordt als het blijkbaar niet nodig is. Als je een plan maakt, kijk je toch naar de zo min mogelijk belastende optie? Ik werd dan alleen maar dik van chemo, maar wat als je daardoor al heel veel kilos was kwijtgeraakt? Dan zit je er nu echt niet op te wachten om nog meer dan 3 weken niet te kunnen eten.

Het is trouwens wel goed voor de lijn. Kan alleen kleine hapjes wegslikken en alleen met beleid. Eten duurt 4x zo lang als normaal. Hallo bikinibody! :Y)
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2012 @ 09:48:08 #163
240917 Mula
pi_109121085
Fratz, veel plezier in bad met je Lushbal!
  donderdag 15 maart 2012 @ 10:14:26 #164
3542 Gia
User under construction
pi_109121796
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:13 schreef Mula het volgende:
Gia, ik vind die voeten van jou toch best heftig klinken. Wordt het wel in de gaten gehouden? Veel succes met je mugascan. Vooral met dat rotprikje!
Mugascan? Ik hoefde alleen maar een echo van het hart. Daar komt, gelukkig, geen prikje bij kijken.
Is ook al weer klaar.

Wat is een mugascan, eigenlijk?
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2012 @ 10:32:34 #165
34726 Fratz
Max
pi_109122297
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:45 schreef Mula het volgende:
Ik vind het vooral stom dat er meebestraald wordt als het blijkbaar niet nodig is. Als je een plan maakt, kijk je toch naar de zo min mogelijk belastende optie? Ik werd dan alleen maar dik van chemo, maar wat als je daardoor al heel veel kilos was kwijtgeraakt? Dan zit je er nu echt niet op te wachten om nog meer dan 3 weken niet te kunnen eten.

Het is trouwens wel goed voor de lijn. Kan alleen kleine hapjes wegslikken en alleen met beleid. Eten duurt 4x zo lang als normaal. Hallo bikinibody! :Y)
Bikinibody! :D
Ik ben deze week alweer drie kilo kwijt. Minder dexa, minder honger! Nog wel een enorme plofkop, dat moet echt nog afzakken. Welke radioloog heb je trouwens Mula? (de mijne is met zwangerschapsverlof)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 15 maart 2012 @ 19:23:25 #166
240917 Mula
pi_109139709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Mugascan? Ik hoefde alleen maar een echo van het hart. Daar komt, gelukkig, geen prikje bij kijken.
Is ook al weer klaar.

Wat is een mugascan, eigenlijk?
Een hartecho! Je krijgt een injectie om je bloed radio-actief te maken en dan een half uur later nog een. Vervolgens worden er dan een heleboel fotos van je hart genomen om de pompfunctie te meten. Die eerste injectie is verschrikkelijk. Dat spul prikt in je aderen. Laatste keer hebben ze het tegen mijn aderwand aan gespoten. Ik heb zitten huilen in de wachtkamer (en dat doe ik niet snel).

Het blijkt een doodordinair virus geweest te zijn waardoor ik zo ziek was. Iedereen was nogal verbaasd over mijn wederopstanding sinds gisteren. Zo ziek als ik gisteren (en de dagen daarvoor) was, zo goed voel ik me vandaag (alhoewel ik wel erg moe ben en goed merk dat mn lijf een opdonder heeft gehad). Ik heb zelfs bestraling gehad!

Fratz, heb je trouwens de nieuwe Lush badballen-op-een-stokkie gezien? Die zijn echt leuk! Ik wil ze gewoon in een potje in de woonkamer zetten! :)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 00:02:20 #167
3542 Gia
User under construction
pi_109155539
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 19:23 schreef Mula het volgende:

Een hartecho! Je krijgt een injectie om je bloed radio-actief te maken en dan een half uur later nog een. Vervolgens worden er dan een heleboel fotos van je hart genomen om de pompfunctie te meten. Die eerste injectie is verschrikkelijk. Dat spul prikt in je aderen. Laatste keer hebben ze het tegen mijn aderwand aan gespoten. Ik heb zitten huilen in de wachtkamer (en dat doe ik niet snel).
Ik krijg al 12 jaar lang, jaarlijks een echo van mijn hart. En dat gaat hetzelfde als met een echo als je zwanger bent. Spul op je huid, echo-apparaat erop. En dan maar die tieten aan de kant douwen. Dat voelt wel vervelend. En dat doen ze dan vanuit verschillende richtingen. Maar een spuitje krijg ik niet.

Verder krijg ik ook elk jaar (in juni) een hartfilmpje, maar dat stelt helemaal niks voor.

Is dan toch wat anders, zo'n mugascan, denk ik.
Zal er eens op gaan googlen, morgen. Had er nog nooit van gehoord. Heb het ook nog nooit gehad.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 08:05:35 #168
3542 Gia
User under construction
pi_109158363
Heb het eens opgezocht, maar een mugascan is niet hetzelfde als een hartecho.
Bij een mugascan wordt radio-actieve stof ingespoten en vervolgens foto's gemaakt van het hart, om de pompfunctie in beeld te brengen.
Bij een echo wordt het hart en de werking in beeld gebracht mbv geluidsgolven.

Goh, heb ik weer wat geleerd.
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2012 @ 08:44:34 #169
34726 Fratz
Max
pi_109158814
Hoe is de echo gegaan Gia? Was alles goed?
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:14:31 #170
3542 Gia
User under construction
pi_109165962
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 08:44 schreef Fratz het volgende:
Hoe is de echo gegaan Gia? Was alles goed?
Die moet eerst door de cardioloog beoordeeld worden. Dan gaat zijn verslag naar de oncoloog. En daar moet ik woensdag naartoe, voor goedkeuring voor kuur 4. Hopelijk hoor ik dan of er effect is op het hart of niet. Hopelijk niet. Dan ben ik al een stuk geruster. Ik heb soms, eerste week na een kuur, het gevoel of mijn hart het er moeilijk mee heeft.
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2012 @ 13:18:08 #171
34726 Fratz
Max
pi_109166074
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]

Die moet eerst door de cardioloog beoordeeld worden. Dan gaat zijn verslag naar de oncoloog. En daar moet ik woensdag naartoe, voor goedkeuring voor kuur 4. Hopelijk hoor ik dan of er effect is op het hart of niet. Hopelijk niet. Dan ben ik al een stuk geruster. Ik heb soms, eerste week na een kuur, het gevoel of mijn hart het er moeilijk mee heeft.
Ik kan me wel voorstellen dat je dat gevoel hebt. Na de eerste week kuren voel ik me ook het belabberdst, benauwder, kortademiger, meer vermoeid, etc. Kan me voorstellen dat dat bij jou nog meer merkbaar is.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:23:25 #172
3542 Gia
User under construction
pi_109168490
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:18 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat je dat gevoel hebt. Na de eerste week kuren voel ik me ook het belabberdst, benauwder, kortademiger, meer vermoeid, etc. Kan me voorstellen dat dat bij jou nog meer merkbaar is.
En dan die klep, hè, da's een soort metaal. Die hoor je tikken. Altijd al. Maar als ik moe ben of angstig dan tikt ie nog harder.
Zal echt blij zijn als het kuren voorbij is.
  maandag 19 maart 2012 @ 21:44:35 #173
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_109291667
Het feest gaat hier beginnen..... vanaf de 27ste gaat hier de chemo ook naar binnen.

De volgende stap mag eindelijk gezet, toch ook wel slikken omdat je niet weet wat je ervan moet verwachten.

Woensdag naar UMCG voor het genetische onderzoek dan is het me de week ook wel weer.

Mula hoe gaat het trouwens met jou en die oedeem?

En de rest van de ladies allemaal nog een beetje te behappen.
  maandag 19 maart 2012 @ 21:51:28 #174
3542 Gia
User under construction
pi_109292097
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:44 schreef Rottdog het volgende:
Het feest gaat hier beginnen..... vanaf de 27ste gaat hier de chemo ook naar binnen.

De volgende stap mag eindelijk gezet, toch ook wel slikken omdat je niet weet wat je ervan moet verwachten.

Woensdag naar UMCG voor het genetische onderzoek dan is het me de week ook wel weer.

Mula hoe gaat het trouwens met jou en die oedeem?

En de rest van de ladies allemaal nog een beetje te behappen.
Hé, Rottdog. Bij mij gaat de 26ste nummer 4 naar binnen. Als woensdag mijn bloed goed is.

Tja, wij kunnen wel vertellen wat de chemo voor ons doet, maar het is voor iedereen anders.

Kaal worden is wel zeker. Maar ik ben er inmiddels al aan gewend. 't Is ook best makkelijk, zo'n kaal bolletje. Geen gedoe met haar uitkammen en zo.
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2012 @ 22:30:53 #175
34726 Fratz
Max
pi_109294450
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 21:51 schreef Gia het volgende:

[..]

Hé, Rottdog. Bij mij gaat de 26ste nummer 4 naar binnen. Als woensdag mijn bloed goed is.

Tja, wij kunnen wel vertellen wat de chemo voor ons doet, maar het is voor iedereen anders.

Kaal worden is wel zeker. Maar ik ben er inmiddels al aan gewend. 't Is ook best makkelijk, zo'n kaal bolletje. Geen gedoe met haar uitkammen en zo.
Kaal worden is niet zeker hoor. Ik ben momenteel ook aan de chemo maar van deze chemo valt mijn haar niet uit (yay!).

En Rottdog, ik heb ook een genetisch onderzoek laten doen een tijd geleden. Het valt heel erg mee hoor. Je moet een enorme vragenlijst invullen van te voren en die bespreek je met een onderzoeker. Daarna nemen ze wat bloed van je af. Je kunt zelf beslissen of je het resultaat thuis gestuurd wilt hebben of dat je het in het ziekenhuis wilt bespreken. Ik heb het in het ziekenhuis besproken. Er was bij mij geen sprake van een erfelijke component. Mijn dna ligt daar nu opgeslagen. Als er in de toekomst weer dingen aan het licht komen dan kan ik ze bellen en vragen of dat wel op mijn dna betrekking heeft. Daar deden ze heel makkelijk over.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 01:27:20 #176
3542 Gia
User under construction
pi_109300282
Dus, Fratz, jouw kanker was wel genetisch, maar niet erfelijk?
Of hoe moet ik dat zien?

Bij mij zagen ze aan 't weefsel al dat het hormonaal was en niet genetisch, tot opluchting van mijn zussen en nichtjes.
Dus, geen genetisch onderzoek gehad.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2012 @ 08:20:06 #177
34726 Fratz
Max
pi_109303075
Bij mij wisten ze ook al dat het hormonaal was, maar gezien mijn leeftijd (32 jaar bij de 1e keer) en de hoeveelheid vrouwen in de familie mocht ik het onderzoek doen. Conclusie was dat ik het spreekwoordelijke lot uit de loterij heb gekregen wat je niet wilt hebben. En dat mijn familie geen verhoogd risico heeft. Dat was voor mij nogal een opluchting.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 11:16:27 #178
3542 Gia
User under construction
pi_109306704
Maar als ze al weten dat het hormonaal is, dan is zo'n genetisch onderzoek toch overbodig. Of zie ik dat verkeerd? Tenminste, ik begreep dat zo'n tumor óf hormonaal was, óf genetisch.

Bij ons komt het overigens ook helemaal niet voor in de familie. Ik ben de eerste.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2012 @ 14:31:31 #179
34726 Fratz
Max
pi_109313230
Ze hebben ook direct wat andere dingen gecontroleerd (Ziekten m.b.t. schildklier en wat andere erfelijke aandoeningen). Ze gebruiken mijn dna nu ook in onderzoeken, nou ze doen hun best maar, hoop dat het ooit wat opleverd, dan ben ik in elk geval niet voor niets door deze hel gegaan.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 14:51:28 #180
3542 Gia
User under construction
pi_109314043
Bij ons in de familie zeggen ze altijd: Krakende wagens lopen het langst.

't Is wél zo. Als je wat mankeert, wordt altijd meer onderzocht dan waarvoor je komt. Vinden ze dan op die manier, bij toeval iets, dan word je daar weer voor behandelt. Terwijl het anders misschien niet ontdekt was.
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2012 @ 17:18:07 #181
240917 Mula
pi_109318767
Mijne is ook hormonaal, maar om te weten of het genetisch is, moet het echt onderzocht worden. Het een sluit -volgens mij- het ander niet uit.

Wat betreft mijn oedeem; het gaat nogal wisselend. Ene keer dik+pijnlijk, dan alleen dik en soms is het eigenlijk ook wel gewoon normaal. Als het niet erger wordt dan dit, teken ik ervoor. Probleem op dit moment is een beetje de bestraling. Er mag nl. niet behandeld worden in het bestraalde gebied. Dat kan pas 6 weken na het einde van de bestraling en dan pas kan er ook geprobeerd worden om het probleem op te lossen. Volgens mijn therapeute reageert het wel goed op de behandeling tot nu toe, dus dat is wel mooi.

Hier voor de rest alles wel ok. Nog heel erg snel moe na dat stomme virus, maar goed de bestralingshow must go on he? Dus ik ga netjes elke dag heen. Huid begint wel wat roze/rood te worden, maar daar heb ik een zalfje voor gekregen.

Het gaat trouwens stukken beter met mijn keel. Na een week bestraling kon ik geen eten/drinken meer doorslikken en bleek dat mijn slokdarm wordt meebestraald (en dat dat ook niet te vermijden is). Vorige week was een dokter zo slim om even IN mn keel te kijken. Bleek ik een schimmel te hebben! Ik gebruik nu een aantal dagen een drankje daarvoor en het gaat echt zo veel beter. Alleen grote happen doorslikken is nog een probleem(pje).

Rottdog, spannend dat het volgende week gaat beginnen. Hoeveel ga je er krijgen? Heb je nog speciale plannen voor de komende week? Ik zou lekker uit eten gaan en gaan zwemmen. Vooral dat zwemmen! Ik was helemaal geen zwemfanaat, maar ik wil nu zooooo graag!

Gia, bijna alweer je 4e? Wow, het gaat echt snel joh! Hoe gaat het met je voeten?

Fratz, hoe staat het met je eetlust? Als ik jou was, zou ik gewoon eisen dat er vaker van die zelfgemaakte pizzas voor mn neus worden gezet. Die zien er zo goed uit, dat je wel MOET eten! ;)

Oh, trouwens...mindere mijlpaal hier vandaag. Ik heb mn benen geschoren. -O-
  dinsdag 20 maart 2012 @ 17:19:58 #182
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_109318825
Even een voor jullie!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 21 maart 2012 @ 00:33:21 #183
3542 Gia
User under construction
pi_109341823
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 17:18 schreef Mula het volgende:
Mijne is ook hormonaal, maar om te weten of het genetisch is, moet het echt onderzocht worden. Het een sluit -volgens mij- het ander niet uit.
Ik denk dat dit bij mij niet wordt onderzocht omdat het totaal niet eerder is voorgekomen in de familie. En als het dan hormonaal is, ze ervan uitgaan dat het niet ook genetisch is.
quote:
Gia, bijna alweer je 4e? Wow, het gaat echt snel joh! Hoe gaat het met je voeten?
Met mijn voeten wisselt nu echt. Er zijn momenten dat ik er erg veel pijn van heb, maar ook dat ik er bijna niks van voel. Dan denk "he, 't is over" en 's nachts word ik weer wakker van de pijnscheuten.
Echt heel vreemd. Maarrrrr, ik moet zeggen dat het deze ronde minder heftig was dan de vorige keer. Ik kan in elk geval nog lopen. Nu heb ik dan wel goede gelzooltjes en een of andere 'eis-gel', die veel verlichting geven. Maar of het daaraan ligt???

Hoever ben je met de bestralingen? Hopelijk gaat het niet zo verbranden als bij mij is gebeurd.

Ik heb nu overigens ook een verbrand gezicht. Althans, zo voelt het. Zelfde gevoel als toen met mijn borst. Misschien een gevoelig huidje? Gewoon oud vel, kan niks hebben.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2012 @ 12:35:49 #184
34726 Fratz
Max
pi_109345698
quote:
Ik denk dat dit bij mij niet wordt onderzocht omdat het totaal niet eerder is voorgekomen in de familie. En als het dan hormonaal is, ze ervan uitgaan dat het niet ook genetisch is.
ik heb zelf aangegeven dat ik het wilde laten onderzoeken en aangezien mijn oncoloog wel aanknopingspunten zag is het ook onderzocht. Ook als het nog niet eerder in je familie is voorgekomen kan er natuurlijk wel een erfelijke component zijn. Borstkanker kwam niet eerder bij mij in de familie voor, maar wel andere vormen van kanker.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:53:53 #185
3542 Gia
User under construction
pi_109350671
Net weer terug uit het ziekenhuis. Kuur gaat door, maandag. En dinsdag een darmonderzoek.
Heb enkele keren bloed bij de ontlasting gehad. Dus, maar even laten onderzoeken.

Mijn vader heeft darmkanker gehad. Maak me er overigens niet zo ongerust over. Even afwachten.

Verder was mijn bloedstolling veel te laag. Dus nu moet ik erbij gaan spuiten. Och, ja, kan er nog wel bij.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2012 @ 16:02:32 #186
34726 Fratz
Max
pi_109353210
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:53 schreef Gia het volgende:
Net weer terug uit het ziekenhuis. Kuur gaat door, maandag. En dinsdag een darmonderzoek.
Heb enkele keren bloed bij de ontlasting gehad. Dus, maar even laten onderzoeken.

Mijn vader heeft darmkanker gehad. Maak me er overigens niet zo ongerust over. Even afwachten.

Verder was mijn bloedstolling veel te laag. Dus nu moet ik erbij gaan spuiten. Och, ja, kan er nog wel bij.
Het schijnt ook nooit normaal te kunnen bij ons hè? Bah!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2012 @ 19:23:02 #187
240917 Mula
pi_109359851
Een darmonderzoek? Intern? Yikes. Heb je veel last van je slijmvliezen? Zo ja, dan lijkt me dat toch niet echt een pretje.

Ik heb vandaag bestraling 14 (van 25) gehad. En ik ben het even helemaal zat. Alles. De hoeveelheid keren dat ik naar het ziekenhuis moet, het gedoe allemaal, de hormoontherapie die vandaag begonnen is, de prikken, dat stomme dna-onderzoek. Gewoon een baalbui vandaag. Vanavond maar vroeg op bed. Moet ook wel, want morgen vroeg weer bestraling (en controle). Is het al 6 april??? }:|
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:23:02 #188
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_109365813
Zo vandaag weer een buisje bloed minder, over een mnd of 3 de uitslag van het gen onderzoek. Tevens gaan ze een kans berekening op mijn dochter los laten, hoe groot de kans is dat zij het gen ook kan hebben.

1 van de redenen om ook een gen onderzoek te laten doen is ook ivm je leeftijd.

Ach Gia spuitje meer of minder maakt ook niet meer uit ;)

Mula op zo'n baaldag ff heerlijk al je gal spugen kan ook opluchting geven :*
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:48:27 #189
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_109366972
Mijn moeder was ook de eerste, dus gaan ze mij niet extra in de gaten houden ofzo.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  donderdag 22 maart 2012 @ 00:17:25 #190
3542 Gia
User under construction
pi_109373509
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:23 schreef Rottdog het volgende:

Ach Gia spuitje meer of minder maakt ook niet meer uit ;)
:*
Inderdaad. Toch wel weer fijn dat mijn zoon die kan zetten. Mag je ook zelf, maar bloedprikken (vinger) durf ik wel, er zelf iets inspuiten (buik) vind ik dan weer minder. Laat ik liever doen.

Maar goed, zo gaat het toch iedere keer weer wat verder. Dan weer dit, dan weer dat. Houdt het ooit op?

Ik wil nu alleen nog maar die drie chemo's en dan aan de hormonen en dan klaar ermee.

Ook een baaldag.
  donderdag 22 maart 2012 @ 06:51:47 #191
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_109375789
Mag ik jullie allemaal even een virtuele knuffel geven? :*
A grand adventure has begun.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 07:42:19 #192
34726 Fratz
Max
pi_109376094
Meh ik heb ook een baaldag..
De pijn in mijn heupen/bekken wordt er niet beter op. Bestraling is eigenlijk onomkoombaar maar ik zie er tegen op om weer twee, drie weken in bed te moeten liggen met enorme pijn.
Ook de gedachte dat mijn chemos en bestralingen en andere shit behandelingen de rest van mijn leven blijven doorgaan zonder kans dat het beter wordt maakt me heel verdrietig. ;(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 14:50:49 #193
240917 Mula
pi_109388490
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 07:42 schreef Fratz het volgende:
Ook de gedachte dat mijn chemos en bestralingen en andere shit behandelingen de rest van mijn leven blijven doorgaan zonder kans dat het beter wordt maakt me heel verdrietig. ;(
Weet je, hier denk ik geregeld aan als ik een heftig dagje heb. Ik vind mezelf dan zo'n ongelofelijke zeikerd. Ja, die bestralingen zijn k*t, maar ik weet nu al dat de laatste op 6 april is. Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om te weten dat het 'voor altijd' is. Ik vind dat je het supergoed doet. Ik zou willen dat ik het ietsje beter/simpeler/leuker/minder pijnlijk voor je kon maken. :*

Ik ben vandaag op controle geweest. Huid is wel wat rood, maar volgens radiotherapeut hoort dat bij het aantal bestralingen dat ik heb gehad. Met nog 10 te gaan, voorziet hij geen grote problemen als blaren/brandwonden. Gelukkig.

Voor de rest nog steeds beetje een dipje. Mijn weekendplannen staan een beetje op de tocht aangezien mijn vriend ziek is (en hetzelfde lijkt te hebben als ik vorige week :o ). Ik vind het heel rot voor hem, maar stiekem ook wel voor mij. Ik heb het gevoel dat ik momenteel alleen thuis en in het ziekenhuis zit. Ok, en bij Ikea! Voorjaarsschoonmaak in de bol! :P Ik heb zo'n zin om wat te doen, maar heb er eigenlijk geen puf voor als iemand me niet meesleurt in een auto.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 16:58:32 #194
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109392767
Zware kost hier zeg. Bestralingen, chemo? Allemaal vanwege borstkanker of... ?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 22 maart 2012 @ 17:30:26 #195
3542 Gia
User under construction
pi_109393943
quote:
1s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:50 schreef Mula het volgende:

Weet je, hier denk ik geregeld aan als ik een heftig dagje heb. Ik vind mezelf dan zo'n ongelofelijke zeikerd.
Inderdaad. Bij ons is het niet zo uitzichtloos. Wij zien nog een einddatum.
Denk ook vaak aan Fratz, hoor. Vergeleken bij haar, heb ik nog niet zo te klagen.

Maar goed, ook voor ons is het nog onbekend wat de toekomst brengt. Laten we maar hopen dat het allemaal gaat, zoals het er nu naar uitziet. Maar zekerheid hebben we volgens mij nooit meer.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zware kost hier zeg. Bestralingen, chemo? Allemaal vanwege borstkanker of... ?
Ja, helaas wel.
pi_109393971
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 16:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Zware kost hier zeg. Bestralingen, chemo? Allemaal vanwege borstkanker of... ?
Dit is het 'mamma'poli-topic dus ja.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 17:32:02 #197
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109394004
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:31 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dit is het 'mamma'poli-topic dus ja.
Ik weet alleen dat mijn mamma ooit naar de mamma poli geweest is.
Fratz zag ik meen ik laatst in het bloeddonor-draadje.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 22 maart 2012 @ 17:42:21 #198
3542 Gia
User under construction
pi_109394337
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:32 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik weet alleen dat mijn mamma ooit naar de mamma poli geweest is.
Fratz zag ik meen ik laatst in het bloeddonor-draadje.
Mamma is de latijnse benaming voor borst in dit geval.
Geen ander woord voor moeder. ;)
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 17:45:23 #199
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109394432
Ja, ik had het over dat moeder daar wel eens na toe geweest is. Niet dat mijn borst naar de borst-poli gegaan is. :P
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_109403214
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 17:45 schreef De_Kardinaal het volgende:
Ja, ik had het over dat moeder daar wel eens na toe geweest is. Niet dat mijn borst naar de borst-poli gegaan is. :P
Hahaha!

Ik kwam eigenlijk alleen maar even vertellen dat ik vaak aan jullie denk! Volgende week mag ik weer even naar het z' huis voor de tettenpletter en de week daarna het gesprekje over de resultaten enzo, dawast :*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  vrijdag 23 maart 2012 @ 12:27:13 #201
3542 Gia
User under construction
pi_109424502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 20:57 schreef milia het volgende:

Hahaha!

Ik kwam eigenlijk alleen maar even vertellen dat ik vaak aan jullie denk! Volgende week mag ik weer even naar het z' huis voor de tettenpletter en de week daarna het gesprekje over de resultaten enzo, dawast :*
Succes Milia.
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 13:44:48 #202
34726 Fratz
Max
pi_109528166
Weer een infuus gehad. Inbrengen van de naald ging in een keer ondanks dat de verpleegkundige het voor het eerst deed! Chapeau! Moest ook nog een zoladex spuit, normaal doet mijn huisarts dat altijd, nu op de gok naar het zh meegenomen. Verpleegkundige had dit ook nog niet eerder gedaan maar dit ging ook heel soepeltjes :).
Bloeddruk was volgens het boekje. Volgende week weer een afspraak met de oncoloog.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 14:02:45 #203
240917 Mula
pi_109528775
Fijn dat het nu ook eens een keer soepeltjes ging Fratz!
  maandag 26 maart 2012 @ 18:00:28 #204
3542 Gia
User under construction
pi_109537292
Vandaag de kuur gehad. INR is weer omhoog, mag dus stoppen met de fragmin.
Morgen darmonderzoek. Blèh.

Beetje beangstigend ook dat het nu de week van darmkanker is. In het ziekenhuis staat een stuk leerzame 'darm' waar kinderen doorheen kunnen lopen. Bij mij is borstkanker geconstateerd in de borstkankermaand, oktober. :{

Als het goed is krijg ik meteen de uitslag. Dus, morgen meld ik me wel weer.

@ Fratz, fijn dat het ook eens goed kan gaan.
@ Mula, sterkte met de bestralingen.
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 18:26:29 #205
240917 Mula
pi_109538058
Sterkte morgen Gia!
  maandag 26 maart 2012 @ 20:45:00 #206
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_109544369
Fratz fijn ^O^

Gia sterkte morgen :*

Hier toch wel een beetje zenuwachtig voor wat morgen gaat brengen maar we gaan ervoor.
  † In Memoriam † maandag 26 maart 2012 @ 21:15:01 #207
240917 Mula
pi_109546032
Sterkte Rottdog!
  dinsdag 27 maart 2012 @ 14:14:53 #208
3542 Gia
User under construction
pi_109566434
Onderzoek viel erg tegen. Was pijnlijk. Kon mooi meekijken. Er waren geen bijzonderheden te zien. Op zich een opluchting, dus.
  † In Memoriam † dinsdag 27 maart 2012 @ 15:16:53 #209
240917 Mula
pi_109568787
Het leek me ook al niet een al te fijn onderzoek Gia. Maar goed, in ieder geval wel goed nieuws. Hoef je je daar ook niet meer druk over te maken!
  woensdag 28 maart 2012 @ 00:15:45 #210
3542 Gia
User under construction
pi_109593513
Inderdaad. Weg ermee. Kan gewoon een gesprongen adertje zijn geweest.
Van binnen zag het er allemaal goed uit.
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2012 @ 19:05:35 #211
34726 Fratz
Max
pi_109618541
Vandaag een enorm pijnlijke dag gehad (en duurt nog). Meh. Ik zie weer bestraling aankomen. :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 28 maart 2012 @ 20:41:54 #212
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_109623860
Fratz

Gia fijn dat ze niets gevonden hebben.

Mula hoe gaat het met jou en alles erom heen

Tot nu toe is mijn eerste chemo infuus me nog meegevallen. Na wat strubbelingen met naalden en aderen liep het er zo in. Tot nu toe vallen de bijwerkingen ook nog mee op wat onrust in het lichaam en een droge mond/strot kan niets droogs eten moet alles naspoelen.
  † In Memoriam † woensdag 28 maart 2012 @ 21:53:48 #213
240917 Mula
pi_109628498
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:41 schreef Rottdog het volgende:

Mula hoe gaat het met jou en alles erom heen

Het gaat niet zo goed met me. Ben even niet zo communicatief. Gewoon de kiezen maar op elkaar en maar doorgaan.

Welke soort chemo krijg je Rottdog?

Fratz, Is het dan niet slimmer om zsm met bestraling te beginnen? Nu pijn maar met uitzicht op verbetering lijkt me fijner dan nu een tijd aanmodderen met pijn en dan alsnog bestraald te moeten worden. Sterkte!
  donderdag 29 maart 2012 @ 10:57:20 #214
3542 Gia
User under construction
pi_109644104
Hier gaat het wel. Dikke kop van de dexa en een wat duf gevoel. Vandaag weer laatste dag dexa, gelukkig, dus dan wordt dat wel weer wat minder.
Eten smaakte gisteren nog goed, vandaag al wat minder. Nu even geen last van mijn voeten, jippie. Wel het vooruitzicht van een lang weekend met botpijnen. Maar ook daar komen we wel weer door. Ik heb de beste man van de wereld, namelijk.

Welke kuur heb jij Rottdog? Ik heb TAC 6 x. Zitten er nu 4 in. Dus ben al aan 't aftellen.

Daarna, als het goed is, alleen nog maar antihormoonbehandeling.
  donderdag 29 maart 2012 @ 12:50:13 #215
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_109648552
Als ik het goed heb krijg ik een FEC kuur x 3 en daarna een andere kuur geen idee nog wat voor een soort.

[ Bericht 35% gewijzigd door Rottdog op 29-03-2012 13:04:02 ]
  † In Memoriam † zondag 1 april 2012 @ 21:15:46 #216
240917 Mula
pi_109780548
Fratz, hoe is het met de pijn? Word je bestraald?

rottdog, hoe gaat het met de eerste chemo? Trek je het een beetje?

Gia, hoe is het met de voeten bij deze kuur?

Ik begin morgen aan mijn laatste week bestralingen. Mijn huid houdt het prima met de bestralingen, maar ik heb echt heel veel last van mijn keel. Eten is afgrijselijk pijnlijk.

Ik ben zo klaar met het ziekenhuis en het ziekzijn. Blegh.
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 08:20:13 #217
34726 Fratz
Max
pi_109793170
Ik voel me megacrap. Vanmiddag moet ik naar de oncoloog maar ik weet niet of me dat lukt. Ik kan hooguit twee minuten rechtop zitten. Pijn in rug/schouder/arm/heupen/knieën/hoofd, ik hoest, geen eetlust.. En daarbij voel ik me echt crap. Als ik nu alleen was had ik het opgegeven. Zelfs gewoon plat liggen is uiterst pijnlijk. Op mijn zij liggen kan ook al niet. Ik ben er helemaal gefrustreerd van. Gister zelfs gevoerd door mijn vriend, het lukte me zelf niet. En even later alles uitgekotst.
Als dit zo blijft dan wordt het echt een martelgang.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_109793707
Fratz :*.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_109793715
Godsamme Fratz. :( Zoiets gun je geen mens. ;( Ik hoop echt dat je je gauw wat beter voelt zodat je een beetje kunt genieten van de tijd die je nog hebt. :* Je hebt verdorie nog een huwelijk wat gesloten gaat worden! O+ :*

En natuurlijk ook een :* voor de andere dappere dames hier van een meelever.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 10:34:19 #220
34726 Fratz
Max
pi_109795706
Mijn vriend is net teruggekomen van zijn werk. Die had wel door dat het niet goed ging..

Cat22, nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! (beter laat dan nooit)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_109796651
Jeetje Fratz, normaal lurk ik alleen maar, maar ik wil jou en je partner even een hart onder de riem steken en heel veel kracht en sterkte wensen. Wat een kloteproces! :*
Voor de rest van de mensen hier natuurlijk ook veel sterkte en :*
Ware liefde is niet elkaars hand maar elkaars hart vasthouden.
Love is for real, today!
"De laatste keer dat we zo slecht verdedigden, waren we vijf jaar ons land kwijt. ©Michiel Veenstra
  maandag 2 april 2012 @ 11:16:37 #222
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_109797003
Fratz wat super kut toch allemaal weer. Heel veel sterkte, hopelijk helpt het een beetje dat je vriend nu ook lekker thuis is.

:*

En de anderen uiteraard ook heel veel sterkte. Tis allemaal zeker niet makkelijk. Rot ziekte. :(
pi_109801657
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:34 schreef Fratz het volgende:
Mijn vriend is net teruggekomen van zijn werk. Die had wel door dat het niet goed ging..

Cat22, nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens! (beter laat dan nooit)
Wat lief dat je daar nog aan denkt. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 2 april 2012 @ 13:32:56 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109801929
Oi Fratz... :{
Geen idee wat ik moet zeggen, behalve dat ik aan je denk... :*
***
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 14:11:33 #225
34726 Fratz
Max
pi_109803329
Lieve mensen hier allemaal! :*

afgesproken dat ik thuis mag blijven, de dokter gaat me bellen. Ben echt zo gammel als de pest..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 2 april 2012 @ 15:16:59 #226
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_109805818
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 14:11 schreef Fratz het volgende:
Lieve mensen hier allemaal! :*

afgesproken dat ik thuis mag blijven, de dokter gaat me bellen. Ben echt zo gammel als de pest..
Och Fratsje! Wat vervelend!
Wel fijn dat de dokter een belletje pleegt :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 16:18:53 #227
240917 Mula
pi_109808398
Fratz :*
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 16:37:27 #228
34726 Fratz
Max
pi_109809227
Nou de dokter heeft gebeld.
Het gaat niet goed. Bloed was ook niet okay. Meh. :'(
Er gaat weer een longfoto gemaakt worden, echo van het levergebied, en een mri van mijn wervels en bekken.
En ik word gebeld door een speciale verpleegkundige van de pijnpoli.
En ik mag ook stoppen met mijn chemo, ik krijg andere. Ze zei dat ze er weer eentje zou uitkiezen waarmee ik mijn haar hou ivm de trouwerij.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  maandag 2 april 2012 @ 16:47:17 #229
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_109809691
Och meisje toch
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_109812297
Fratz, meis, O+ :*
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  † In Memoriam † maandag 2 april 2012 @ 18:06:29 #231
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109812794
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:37 schreef Fratz het volgende:
Nou de dokter heeft gebeld.
Het gaat niet goed. Bloed was ook niet okay. Meh. :'(
Er gaat weer een longfoto gemaakt worden, echo van het levergebied, en een mri van mijn wervels en bekken.
En ik word gebeld door een speciale verpleegkundige van de pijnpoli.
En ik mag ook stoppen met mijn chemo, ik krijg andere. Ze zei dat ze er weer eentje zou uitkiezen waarmee ik mijn haar hou ivm de trouwerij.
Da's mooi kut. Ik hoop dat er nog iets te bedenken valt dat het leven wat meer dragelijk wordt.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_109816181
Ik vind het een beetje eng hoe slecht het met je gaat Fratz. Is er echt geen goede pijnstilling voor je?
pi_109820228
Fratz, wat vreselijk dat je je zo vreselijk voelt :'( Verschrikkelijk om continu zoveel pijn te hebben en nergens kracht voor ;( Ik hoop dat er gauw verbetering in komt. Veel sterkte! :*
  maandag 2 april 2012 @ 21:00:02 #234
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_109821969
Gvd Fratz :* wat een ellende wijffie.
pi_109823235
Jeetje Fratz, wat verschrikkelijk :'( Ik hoop dat ze in ieder geval zo snel mogelijk iets aan die pijn kunnen doen. Dit is onmenselijk :(
Heel veel sterkte :* Ook een :* voor alle andere sterke meiden hier!!!
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:27:38 #236
3542 Gia
User under construction
pi_109838611
Even een heel dikke O+ voor Fratz. Ik hoop echt dat ze wat aan die pijn kunnen doen. Hou vol meisje.

Hier gaat het wel weer. Heb wel een rotweekend achter de rug en gisteren ook voor het eerst ziek geweest. Wat mijn voeten betreft probeer ik ze zoveel mogelijk koud te houden. Dat doet óók pijn, maar minder dan wanneer die neuropathie op zijn ergst is.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 09:55:50 #237
34726 Fratz
Max
pi_109839375
Iedereen is zo lief hier O+ dikke knuffels voor iedereen! :*

Gister nog gesproken met de verpleegkundige. Zij ziet wel ruimte om aan morfine te wennen.
Ze overlegd het vandaag met mijn oncoloog. Indien akkoord ga ik onder begeleiding wennen aan een lage dosering. Ik ben benieuwd.
Heb bijna de hele nacht weer wakker gelegen van de pijn. Wist weer niet hoe ik moest liggen.
Als dit zo doorgaat moet ik maar wat vragen om te kunnen slapen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 3 april 2012 @ 10:10:33 #238
3542 Gia
User under construction
pi_109839732
Gewoon doen, Fratz.
Ik denk ook wel dat de pijn, misschien, ook mede veroorzaakt wordt door het vele liggen.
Merk dat zelf al na afgelopen weekend. Vooral op plekken waar je botten het matras 'raken', door dunne huid, zoals heupen en schouderbladen.

Misschien is zo'n anti-decubitusmatras wel wat voor je. Dat geeft zeker verlichting.

http://www.medischematrassen.nl/anti-decubitus-matrassen/

Volgens deze site worden die ook vergoed.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 10:16:34 #239
34726 Fratz
Max
pi_109839900
Goede tip Gia!
Ik lig nu op een matras tegen rugklachten van Auping. Zal dit zeker met de dokter bespreken!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 3 april 2012 @ 12:40:30 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_109845432
Ik hoop zo dat de morfine je wat verlichting gaat geven Fratz, zo is het toch echt geen doen. :*
***
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 13:01:31 #241
34726 Fratz
Max
pi_109846119
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik hoop zo dat de morfine je wat verlichting gaat geven Fratz, zo is het toch echt geen doen. :*
Ja dat hoop ik ook! Ik heb wel eerder morfine gehad maar ik kon er zo slecht tegen..
Ben trouwens net gebeld, morgen moet ik al naar het umcg voor bestraling! Zooo dat is snel..had ik niet verwacht. Heb geen zin om daar in mijn blote kont te liggen, maar het is voor het goede doel hè :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 13:13:57 #242
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109846584
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:01 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ja dat hoop ik ook! Ik heb wel eerder morfine gehad maar ik kon er zo slecht tegen..
Ben trouwens net gebeld, morgen moet ik al naar het umcg voor bestraling! Zooo dat is snel..had ik niet verwacht. Heb geen zin om daar in mijn blote kont te liggen, maar het is voor het goede doel hè :)
Als je morfine slecht kan verdragen, dan kan je altijd nog vragen om buprenorfine (pillen of pleisters). Dat heeft bij sommige mensen minder bijwerkingen.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:21:37 #243
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_109846876
Hoe laat moet je Fratz? Trekken we morgen met zijn allen onze broek naar benee ;)

Hier valt de chemo me redelijk, heb kleine klachtjes die gewoon te doen zijn.

Het enige wat hier voor namelijk opsteekt is mij rechterarm, deze is 5 cm breder dan mijn linker :{
Ze hebben mijn arm nu ingezwachteld om de zwelling een beetje terug te kunnen dringen en daarna wordt er een steunkous aangemeten.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 13:33:01 #244
34726 Fratz
Max
pi_109847361
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:13 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Als je morfine slecht kan verdragen, dan kan je altijd nog vragen om buprenorfine (pillen of pleisters). Dat heeft bij sommige mensen minder bijwerkingen.
Oh dat ga ik even noteren, thanks! De verpleegkundige had het erover om met hele lage dosering te beginnen om mijn lichaam aan morfine te laten wennen. Onder begeleiding. Ze belt me vandaag nog terug hierover.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 3 april 2012 @ 13:33:55 #245
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_109847396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:13 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Als je morfine slecht kan verdragen, dan kan je altijd nog vragen om buprenorfine (pillen of pleisters). Dat heeft bij sommige mensen minder bijwerkingen.
is dat op basis van brufen?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 13:39:38 #246
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109847629
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 april 2012 13:33 schreef Mirjam het volgende:

[..]

is dat op basis van brufen?
Nee op basis van buprenorfine. Dat is ook een opiaat net als morfine, met een sterk pijnstillende werking. Sommige opiaten geven bij de ene persoon minder bijwerkingen als bij de ander.

Fratz kan het beste een afspraak maken bij een pijnpoli. Daar hebben ze de ervaring en expertise hoe men het beste kan omgaan met pijn en welke mogelijkheden er zijn.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_109851165
Ik hoop dat ze zo snel mogelijk je pijn kunnen verlichten, veel sterkte Fratzie. :*
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2012 @ 15:28:11 #248
240917 Mula
pi_109852397
Fratz, wat fijn dat ze in ieder geval bezig gaan om dingen wat prettiger voor je te maken! Ik moet morgenavond voor bestraling, dus ik denk dat we elkaar niet tegen het lijf lopen!

Rottdog, 5cm? Wow, dat vind ik best veel. Ik had 1.5cm verschil en toen had ik al een rotgevoel bij het bewegen van mijn pols en duim. Krijg je op dit moment geen verdere therapie? Met mijn oedeem gaat het veel beter sinds ik gemasseerd wordt en mijn hand wordt ingetaped. Je ziet dat de ene hand dikker is, maar dat voel ik eigenlijk niet meer.
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 09:08:43 #249
34726 Fratz
Max
pi_109883694
Zometeen bestralen. Wederom waardeloos geslapen. Het wordt wat in het ziekenhuis, ik kan namelijk nauwelijks zitten zonder pijn.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 4 april 2012 @ 09:22:57 #250
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_109884007
Succes :*
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 11:34:31 #251
240917 Mula
pi_109887927
Success Fratz! :*
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 12:15:38 #252
34726 Fratz
Max
pi_109889539
Ct scan is achter de rug! Vanmiddag om 15:10 word ik bestraald. Ik had zo'n lieve zuster bij de scan O+
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 17:19:32 #253
34726 Fratz
Max
pi_109902221
Oh fuck.. the pain.. nu al. Dat belooft wat.

Net slecht nieuws van een collega gehad, haar schoondochter van 31 heeft ook bk.. Ze wordt binnenkort geopereerd, borst er af :'( wat een shit nieuws.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 4 april 2012 @ 17:24:55 #254
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_109902407
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:19 schreef Fratz het volgende:
Oh fuck.. the pain.. nu al. Dat belooft wat.

Net slecht nieuws van een collega gehad, haar schoondochter van 31 heeft ook bk.. Ze wordt binnenkort geopereerd, borst er af :'( wat een shit nieuws.
:(
wat gaat het ook maar kut met je he? ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 17:34:34 #255
34726 Fratz
Max
pi_109902691
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:24 schreef Mirjam het volgende:

[..]

:(
wat gaat het ook maar kut met je he? ;(
Ja meh.. Elke keer als ik denk dat het wat beter gaat ga ik weer twee stappen achteruit :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 18:12:29 #256
240917 Mula
pi_109904019
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:34 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ja meh.. Elke keer als ik denk dat het wat beter gaat ga ik weer twee stappen achteruit :'(
:'(

Ben je eenmalig bestraald of moet je vaker?
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 18:47:31 #257
34726 Fratz
Max
pi_109905220
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:12 schreef Mula het volgende:

[..]

:'(

Ben je eenmalig bestraald of moet je vaker?
Dit was een eenmalige bestraling voor pijnbestrijding. Heb net keihard liggen janken van de pijn. Hoop niet dat dit twee weken zo blijft.. :'(
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:01:14 #258
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_109905751
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:34 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ja meh.. Elke keer als ik denk dat het wat beter gaat ga ik weer twee stappen achteruit :'(
meisje toch.
mag ik je om je adres vragen, zou je dat via pm aan me willen geven, of voel je je daar niet prettig bij?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_109906711
Fratz, wat vreselijk dat je nog zo veel pijn hebt :'( Ik hoop zo dat de bestraling je wat verlichting gaat geven.
Kop op meis! :*
pi_109913721
Ik snap echt niet waarom er niet (ook) met een pijnspecialist naar een oplossing gezocht wordt.
pi_109914675
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:34 schreef Fratz het volgende:

[..]

Ja meh.. Elke keer als ik denk dat het wat beter gaat ga ik weer twee stappen achteruit :'(
:'(
Ach meisje toch.....wat moet ik veel aan je denken! Ik sluit me aan bij computergirl en hoop dat ze héééél snel met iets tegen de pijn komen, dit is toch niet nodig :'(

:*
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 21:59:06 #262
34726 Fratz
Max
pi_109915805
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:26 schreef computergirl het volgende:
Ik snap echt niet waarom er niet (ook) met een pijnspecialist naar een oplossing gezocht wordt.
Zo terugkijkend snap ik het ook niet. Ik ga nu eerst morfinedruppels proberen. Ik hoop dat dat een beetje goed gaat. Blijkt dat een tennisvriendin van mijn moeder acupuncturist is. Ze heeft al aangeboden mij te behandelen, denk dat ik dat ook maar ga proberen!

Ik word trouwens helemaal blij van alle reacties hier, heb het al eens eerder gezegd, maar meen het echt! O+

Ook een dikke :* voor alle andere dames hier!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † woensdag 4 april 2012 @ 22:07:09 #263
240917 Mula
pi_109916310
Fratz, heb je het ook nog over slaapmedicatie gehad? Slapen is zo belangrijk!!
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 10:45:56 #264
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109931072
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:59 schreef Fratz het volgende:

[..]

Zo terugkijkend snap ik het ook niet. Ik ga nu eerst morfinedruppels proberen. Ik hoop dat dat een beetje goed gaat. Blijkt dat een tennisvriendin van mijn moeder acupuncturist is. Ze heeft al aangeboden mij te behandelen, denk dat ik dat ook maar ga proberen!

Ik word trouwens helemaal blij van alle reacties hier, heb het al eens eerder gezegd, maar meen het echt! O+

Ook een dikke :* voor alle andere dames hier!
Heb je al pleisters gehad tegen pijn?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 11:21:15 #265
34726 Fratz
Max
pi_109932302
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:45 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Heb je al pleisters gehad tegen pijn?
Inmiddels al wel in huis, ik gebruik nu eerst de druppels. (i.o.m.de dokter)
Heb weer de halve nacht wakker gelegen. De pijn viel mee maar ik had een enorm rusteloos gevoel. Alsof ik iets moest doen ofzo, heel raar. 's Ochtends na de druppels echt meteen in slaap gevallen. Was om half zeven klaarwakker maar viel tot half tien in slaap. Gek hoor. Wel wakker geworden met enorme hoofdpijn en duizeligheid. Zal de morfine wel zijn!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_109953068
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Mirjam op 07-04-2012 15:41:33 ]
pi_109953459
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:04 schreef fliphip het volgende:
-
Lees eerst eens

[ Bericht 6% gewijzigd door Mirjam op 07-04-2012 15:41:41 ]
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2012 @ 20:13:10 #268
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_109953585
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:21 schreef Fratz het volgende:

[..]

Inmiddels al wel in huis, ik gebruik nu eerst de druppels. (i.o.m.de dokter)
Heb weer de halve nacht wakker gelegen. De pijn viel mee maar ik had een enorm rusteloos gevoel. Alsof ik iets moest doen ofzo, heel raar. 's Ochtends na de druppels echt meteen in slaap gevallen. Was om half zeven klaarwakker maar viel tot half tien in slaap. Gek hoor. Wel wakker geworden met enorme hoofdpijn en duizeligheid. Zal de morfine wel zijn!
Wat voor pleister heb je precies gekregen? Fentanyl? Slaperigheid en duizeligheid horen erbij, maar hoofdpijn daar heb/had ik nooit zo'n hinder van. Het nadeel van pleisters is dat het even duurt en als je veel last krijgt van de bijwerkingen dat je er dan niet zo snel vanaf bent. Mocht je over het algemeen de pleister goed werken, maar heb je op sommige momenten toch wat meer dan pijn dan kan je altijd nog Instanyl gebruiken. Dat is een neus-spray voor doorbraakpijn.

Oxycontin is een pijnstiller in pilvorm die langdurig werkt en waarvan ik niet zoveel bijwerkingen heb. Dat kan je ook nog overwegen als tussen stap voordat je overgaat op de pleisters.

Ik wens je heel veel succes en sterkte met het zoeken naar een vorm van pijnstilling waarbij de pijn goed te dragen is en je niet al te veel bijwerkingen hebt.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2012 @ 14:34:07 #269
34726 Fratz
Max
pi_110023299
Pleister weet ik zo niet, spul ligt beneden en daar kom ik nu niet ivm pijn heupen.
Oxycontin heb ik al eens geprobeerd. Had last van zo'n beetje alle bijwerkingen.
Pijn in mijn heupen is echt crap. Zelfs het wiebelen van mijn tenen doet pijn.

Brighteyes: O+ :* je weet wel waarom :)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:40:51 #270
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_110025316
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:04 schreef fliphip het volgende:
-
gast :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zaterdag 7 april 2012 @ 15:48:10 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110025524
Fratz :*
***
  † In Memoriam † zondag 8 april 2012 @ 13:17:56 #272
240917 Mula
pi_110054282
Fratz, hoe gaat het met je bijwerkingen?

Rottdog, trek je de eerste kuur een beetje?

Gia, heb je morgen of volgende week weer een kuur? Een-na-laatste toch?

Mijn bestraling zit erop. Da's het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat volgens mij mijn huid 2 dagen na de laatste bestraling alsnog open gaat. :( Het voelt ook een beetje vreemd aan sinds gisteren. En het is aan het vervellen. Bestraling werkt nog 2 weken door, dus afwachten hoe erg dit gaat worden.
  maandag 9 april 2012 @ 13:24:42 #273
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_110092740
Bah Mula dat het nog op het nippertje met pech moet aflopen :*

Fratz nog achter dat matras aangeweest?

Gia hoe ist?

Hier valt me de eerste kuur nog steeds erg mee, de vage klachtjes zijn ook weg en voel me goed.
alleen is hier het gedonder van onder begonnen, haaruitval :o
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 07:02:26 #274
34726 Fratz
Max
pi_110124683
Ben nog niet achter het matras aangeweest.

Zometeen naar het ziekenhuis voor een echo, mri en longfoto. Mijn vriend heeft me net in de kleren geholpen. Veel te vroeg maar anders kost het teveel energie. Net ook al lekker veel gal lopen kotsen. Voel me echt crappy.

Alle andere dames: sterkte!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 10 april 2012 @ 09:50:23 #275
3542 Gia
User under construction
pi_110126637
Mula, ik had dat ook, dat het op het laatst nog verbrandde. Was behoorlijk erg,vooral onder mijn borst. En toen ik de eerste chemo kreeg laaide het opnieuw op, op die plekken die nog niet verbrand waren geweest. Maar jij hebt de chemo al gehad. Hoop voor je dat het niet te uitgebreid wordt, want het is behoorlijk pijnlijk.

Ik moet donderdag weer bloedprikken en naar de oncoloog. Zou er niets om geven als ze het een weekje uit zouden stellen. Ik heb er de afgelopen keer echt veel last van gehad. Het dove gevoel van die neuropatie had ik ook aan mijn gezicht en in mijn keel. Daardoor moest ik vaak kokhalzen, moeite met slikken. Pijn aan mijn tenen, voeten, enkel en knie maakte me misselijk. Paar keer over gegeven. Ook last van druk in mijn hoofd. Kortom, bleeeeeh!!!
Ga donderdag wel navragen hoe erg dit nog kan worden, want het is nog elke keer erger geworden. Ik wil geen tenen kwijt!

Rottdog, bij mij begon het ook van onder, maar niet helemaal. Wanneer heb je de tweede?

Fratz, doe rustig aan. Verstandig dat je de tijd neemt voor zoiets simpels als aankleden. Daar kun je heel moe van worden. Dat heb ik nu ook. Effe in bad is een heel karwei. Dus alles ruim plannen, dan kun je tussendoor rusten.
Sterkte meisje.
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 10:28:55 #276
240917 Mula
pi_110127616
Het gaat niet goed met de huid. Ik heb last van de huid op mijn borst, maar kan niet echt uitleggen hoe en wat. Het zit in de weg maar brand niet, doet geen pijn en trekt niet. Het ziet er uit als brandwond, maar voelt niet zo. En toch is het vervelend.

Ik heb een brandwond op de overgang tussen hals en borst en die voelt wel echt als brandwond. Lekker op zon bewegelijk stukje. :X

Gia, ik vind jouw neuropathie-klachten toch behoorlijk heftig klinken! Ik ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen. Kwaaltjes zijn niet leuk, maar dingen die gewoon permanent kunnen worden, vind ik toch behoorlijk eng.

Rottdog, niet hoeven scheren is het enige wat ik mis aan chemo. Ultra-gladde benen. O+ Is trouwens heel gek: sinds het teruggroeit, lijkt het wel of de haren veel langer dan eerst zijn. Ik ben nooit superbehaard geweest, maar het is nu of er 1 haar per cm2 zit. Maar dan veel langer!
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:47:28 #277
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_110130229
Mula, wat vervelend! Vooral omdat het de laatste keer was en je dit nu als "cadeautje" er even bij krijgt :(
Toen mijn moeder aan de chemo was en haar haar (op haar hoofd) al even weg was, kwamen we er pas achter dat dat natuurlijk overal was _O- Dat kwartje viel vrij laat, haha.

Wat Mula al zegt Gia... Klinkt toch wel een beetje "eng". Ik weet wel dat mijn moeder na de chemo vooral "vage" klachten kreeg zoals in haar pols en in haar knie. Dit leken ontstekingen o.i.d. maar er was niets te zien op foto's. Natuurlijk heb jij nu wel andere klachten, maar ik hoop echt dat ze weg gaan!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 10 april 2012 @ 17:53:27 #278
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_110144445
Gia idd ff aankaarten.

Fratz sterkte wijffie :*

Hmmmm meer haar Mula, maar dat is niet de bedoeling. :N

Vandaag heb ik mijn offday heb geloof ik last van bloedarmoede morgen maar even achteraan bellen. Vanochtend bij het opstaan ging het licht een beetje uit, hoofdpijn en moet rustig opstaan anders is de wereld een beetje zwart en erg wiebelig. 8)7
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 17:57:14 #279
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110144610
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:53 schreef Rottdog het volgende:
Gia idd ff aankaarten.

Fratz sterkte wijffie :*

Hmmmm meer haar Mula, maar dat is niet de bedoeling. :N

Vandaag heb ik mijn offday heb geloof ik last van bloedarmoede morgen maar even achteraan bellen. Vanochtend bij het opstaan ging het licht een beetje uit, hoofdpijn en moet rustig opstaan anders is de wereld een beetje zwart en erg wiebelig. 8)7
Wordt er dan niet periodiek je HB/WBC bepaald?

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Kardinaal op 10-04-2012 18:49:31 ]
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:47:54 #280
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_110146425
Jazeker wel kardinaal maar dat is maandag pas.
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 18:49:57 #281
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110146487
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:47 schreef Rottdog het volgende:
Jazeker wel kardinaal maar dat is maandag pas.
En wanneer zit je veilig qua waarden? Boven de ...?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:07:13 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110151096
Fratz, ik heb aan je gedacht vandaag, hopelijk ben je er een beetje redelijk doorheen gekomen. :*

Gia, ik vind het wel ook eng klinken hoor. :Y

Mula, wat balen van je huid zo op de valreep... -O-
***
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:25:52 #283
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_110156665
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:49 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

En wanneer zit je veilig qua waarden? Boven de ...?
daar vraag je me wat heb geen idee eigenlijk, ben nog erg nieuw in het traject. Begin de wereld nu wel heel erg wiebelig te zien,ben dus maar in bed gaan liggen.
pi_110160550
Gia, Mula, Rottdog, Fratz en Milia, denk aan jullie. Dikke knuffel en alle power voor jullie! X
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 22:57:28 #285
240917 Mula
pi_110163017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:57 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Wordt er dan niet periodiek je HB/WBC bepaald?
Bij mij werd er alleen op de dag van de chemo bloedgeprikt. Dat is standaard omdat je goedkeuring voor de chemo nodig hebt. De eerste twee kuren moest ik tijdens de dipdagen op controle komen, maar na twee keer hebben we dat maar afgeschaft. De dokter vertrouwde er wel op dat mijn bloed slecht was (en weer goed werd) en dat ik wel aan de bel zou trekken als er iets aan de hand was. En ik vond het prima: een doktersbezoek en priksessie minder!

Voor mijn gevoel werd er dus helemaal niet zoveel met bloedwaarden gedaan (op de dag van de chemo na). Ik heb weleens afwijkende leverwaarden gehad en dan was het alleen maar: "we gaan het in de gaten houden".

Ik ben trouwens bang dat mijn borst aan het veranderen is in een brandwond van Zo'n 30x20cm. :X
  † In Memoriam † dinsdag 10 april 2012 @ 22:58:32 #286
240917 Mula
pi_110163077
Oh, en dankje Ilske! :*
  woensdag 11 april 2012 @ 12:10:02 #287
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_110175689
Vanmorgen ff wezen prikken, heb geen bloedarmoede mijn beginwaarde was 7,8 en nu 7,7 dus ook niet echt een dip. Het kan wezen dat ik last heb van een te lage bloeddruk of algehele malaise, advies is dan ook ff aankijken de komende dagen en mocht ik me nog minder gaan voelen direct weer bellen.

Vanmorgen woelde ik ff door mijn haar en ook daar is de uitval begonnen.

Ilske thnx!
  woensdag 11 april 2012 @ 12:11:00 #288
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2012 @ 12:28:44 #289
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_110176330
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:25 schreef Rottdog het volgende:

[..]

daar vraag je me wat heb geen idee eigenlijk, ben nog erg nieuw in het traject. Begin de wereld nu wel heel erg wiebelig te zien,ben dus maar in bed gaan liggen.
Ik neem aan dat als die waardes teveel dalen men wel een transfusie krijgen of preventief antibiotica.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  woensdag 11 april 2012 @ 14:38:18 #290
3542 Gia
User under construction
pi_110181778
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 12:28 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik neem aan dat als die waardes teveel dalen men wel een transfusie krijgen of preventief antibiotica.
Ik krijg bij elke kuur standaard ook antibiotica, 12 dagen.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2012 @ 20:04:04 #291
240917 Mula
pi_110197644
Rottdog, zie je op tegen het kaalworden? Ik vond de fase waarin jij nu zit, echt het ergst. Niet met je handen door je haar durven gaan, niet durven wassen en steeds maar kijken of je al kale plekken ziet. Zogauw het eraf is, weet je in ieder geval waar je voorlopig aan toe bent qua haar.

Mijn litteken bloedt. Ik zou er wel een gaasje op willen doen, maar hoe welooit? Alles eromheen is hartstikke rood. Daar kan ik echt niks op plakken. Morgen maar even langs radiotherapie als het dan niet beter is.
pi_110197892
Mula :*
heb je geen vette gazen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:15:21 #293
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_110198338
Mula idd wat vicky zegt wat vette gaas en dan een hemdje aan zodat het een beetje op zijn plek blijft zitten.

Mula ik zie niet op tegen het kaal worden, het is meer verbazing wat ik heb kwa snelheid en hoeveelheid. Vind het wel een interessante ervaring :@
pi_110198443
of vette gaas en daar gewoon gaasje op...

ik wil jullie hier allemaal een hele dikke knuffel geven!! :*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2012 @ 20:46:36 #295
240917 Mula
pi_110200284
Vette gazen? Ik heb nog wel gaasjes van mijn operatie liggen, maar of die vet zijn? Ik zal zo eens kijken.

Grootste probleem is op het moment eigenlijk slapen. Het is nu wel redelijk droog, maar het gaat weer open zogauw er iets langsschuurt. Dat moet ik dus eigenlijk zien te voorkomen tijdens het slapen. Vannacht was ook best een bloedbad. :X

Rottdog, stiekem vond ik het ook best wel grappig om te zien hoe ik er kaal uitzie. Het is toch niet iets wat je zomaar even doet om uit te proberen he. Ik leek ineens sprekend op mijn vader, dat was best grappig. Geen DNA-test nodig hoor! Ik vond alleen het verliezen van mijn wenkbrauwen niet leuk. Dan ga je er meteen echt als een zieke alien uitzien en dat in combi met mega-opgeblazen gezicht door medicijnen, zorgt dat je veeeeeel bekijks hebt op straat.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 15:57:29 #296
34726 Fratz
Max
pi_110233885
Ik trek het heel slecht momenteel. De huisarts komt zo langs. Kan alleen maar liggen, retepijn in mijn rug en ik hoest als een dolle en met het hoesten komt het weinige eten ook nog vaak mee. Blegh ik voel me zo min.
Lichtpuntje: mijn haptonome belde net zomaar op om te vragen hoe het ging. Zo lief! Ze komt nu waarschijnlijk langs om me thuis te behandelen. Heeeel fijn.

Sterkte voor de rest O+ en een :* voor alle anderen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_110234765
retepijn in de rug, dus nog steeds geen goede pijnstilling?
  donderdag 12 april 2012 @ 16:21:34 #298
3542 Gia
User under construction
pi_110235241
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:04 schreef Mula het volgende:
Rottdog, zie je op tegen het kaalworden? Ik vond de fase waarin jij nu zit, echt het ergst. Niet met je handen door je haar durven gaan, niet durven wassen en steeds maar kijken of je al kale plekken ziet. Zogauw het eraf is, weet je in ieder geval waar je voorlopig aan toe bent qua haar.

Mijn litteken bloedt. Ik zou er wel een gaasje op willen doen, maar hoe welooit? Alles eromheen is hartstikke rood. Daar kan ik echt niks op plakken. Morgen maar even langs radiotherapie als het dan niet beter is.
Ik had een recept (?) voor Mepilex pleisters gekregen. Die plakken niet aan de huid, maar dekken wel af. Ze zijn heel duur, dus daar moet de radioloog of zo, dan voor tekenen. Maar daarna kun je ze gewoon zelf online bestellen. Die waren wel fijn.

Wat ik ook deed, met een wondje bij de tepel, een gaasje aan mijn BH spelden. Speldje aan de buitenkant, uiteraard.

Mijn kuur is een week uitgesteld. De oncoloog vond die neuropatie toch ook wel verontrustend. Ben overigens nu ook flink verkouden, dus uitstel was al geen overbodige luxe.
De oncoloog stond er zelfs voor open om helemaal te stoppen, maar dat bespreken we volgende week. Hij zei ook dat als het deze week weer wat herstelde, dat het er allemaal weer wat minder zwaar uitziet. Dus......we wachten af.
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 16:55:08 #299
34726 Fratz
Max
pi_110237053
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:14 schreef computergirl het volgende:
retepijn in de rug, dus nog steeds geen goede pijnstilling?
Nopes. Mijn huisarts komt zo langs om me na te kijken en meer te vertellen over de pijnstillers.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 12 april 2012 @ 17:09:49 #300
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_110237735
Ohw Frazt hopelijk ben je na het bezoek van je huisarts gauw pijnvrij :*

Gia :*
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2012 @ 21:58:53 #301
240917 Mula
pi_110252778
Fratz, heeft het gesprek met de huisarts nog wat opgeleverd?

Gia, heftig dat er zelfs over stoppen wordt gesproken. Maar ook wel begrijpelijk. Ik denk trouwens wel dat de dokter gelijk heeft over dat het er over een week waarschijnlijk al minder zwaar uitziet. Van verkouden zijn word je meestal al niet vrolijk maar chemo+verkouden is al helemaal niet fijn.

Ik zal de mepilex in gedachten houden (de bh-tip is niet echt aan de orde hier. :P ). Het gaat iets beter met de huid. Het bloedt niet meer, maar er komt soms wel wat wondvocht uit. Mijn oedeemtherapeute heeft het gezien en die schrok zich niet rot, dus ik geloof dat ik voorlopig niet naar het zh ermee hoef. De grote brandwond begint alleen te jeuken. :X }:|

Ik doe trouwens een heel voorzichtige *O* : ik zit meer dan 3 weken aan de hormoontherapie en ik heb tot nu toe gewoon geen bijwerkingen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')