quote:
Ja, zit erin.
Wel goed dat ik gisteren gebeld heb. Nu heeft er in elk geval eerst een chirurg gekeken. Mocht het nog ontaarden in een abces, wat ik niet denk maar je weet het niet met die bloedcellendip, dan kunnen ze in elk geval niet zeggen: Ja maar mevrouw, u had die ontsteking moeten melden, want dan hadden wij de kuur uitgesteld.
Heb de emend dus ingenomen na de goedkeuring van de chirurg. De kuur begon een half uu later, ongeveer.
Was best gezellig dat dagcentrum. Zag nog een vrouw die ik ook gezien heb met het inspuiten van het radio-actief goedje voor de sentinel procedure afgelopen oktober. Ik had haar daarna ook nog gezien in de wachtkamer van de chirurg. Zij heeft nu eerst de chemo, had vandaag de 5de, ze wordt daarna geopereerd, borstsparend en een volledig okselkliertoilet en daarna nog tussen de 20 en 25 bestralingen. Zo zie je maar, het gaat bij iedereen anders.
Ik vermoed dat ze bij mij ook dat volledig okselkliertoilet niet doen, vanwege de hartklep. Ik heb zonder lymfeklieren minder weerstand in die arm en kan dan makkelijker ontstekingen krijgen die gevaarlijk zijn voor de klep. Ik kan hier vrede mee hebben hoor. Houd ze liever dan dat ik zonder moet. Sowieso blijf je goed onder controle, toch?
Maar goed, het zit er weer effe op. Morgen de neulasta. Gaat mijn zoon doen. Ik ga daar dus geen last van krijgen deze keer, want hij wordt met liefde gezet. Haha.
Hoe is het bij jou? Heb je nog gebeld ivm met dat wondvocht? Bij mij is toen de bestraling inderdaad 2 weken uitgesteld vanwege teveel wondvocht.
Enneh, niet teveel over je hoofd wrijven, hoor. Straks wrijf je het er nog af.
Bij mij wordt het rap minder op mijn hoofd. Heb vandaag maar een mutsje op gedaan naar de chemo. Met die pruik is het toch wel erg warm en door dat haar eronder schuift het nog veel. Wil me tijdens de chemo zo prettig mogelijk voelen. En jeuk op mijn hoofd hoort daar niet bij.
Hoe is het met de rest van de club?