SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Mario-deken (in wording, maar omdat Mario af is mag ie toch lekker vast in de OP) van Mirjam!
handige Tas-van-Tan:
geweldig kameleonnetjevan Lyssa
en een eigenzinnig (maar nog wel blind) roze Padma'tje van Lijnloos!
in de haak.
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:55 schreef trui het volgende:
nog iemand die zin heeft om mee te doen aan de de wool-eater blanket CAL (crochet along) van Sarah London?
is het zoals die kleine werkjes op de foto? Die zijn geweldig!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:06 schreef trui het volgende:
mijn laatste post nog even in de herhaling:
[..]
lijkt me leuk.. maar niet volgens schema van elke dag 6 rondes ofzo :quote:Op dinsdag 31 januari 2012 22:55 schreef trui het volgende:
nog iemand die zin heeft om mee te doen aan de de wool-eater blanket CAL (crochet along) van Sarah London?
ohw ik kwam steeds aan 6 steken met dubbelvouwen heb het tig keer uitgehaald opnieuw gevouwen en dacht "stik" dan maar 6quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:09 schreef Lijnloos het volgende:
Oh, ik had dan weer wel 7 steken raar genoeg. Maar ze waren nog los zeg maar en niet dubbel gevouwen voor ze erop ginegen. Dus meehaken moest dubbel
neh joh, ieder z'n eigen tempo natuurlijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:46 schreef Dottey het volgende:
[..]
lijkt me leuk.. maar niet volgens schema van elke dag 6 rondes ofzo :
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:30 schreef tweeoogje het volgende:
Unfinished object ja!! Ik ga t in elk geval even proberen, het patroon, heb nog veel Softfun in allerlei blauwtinten
't kost wel relatief veel tijd he. en ik maakte er de eerste keer wel vrij snel foutjes in, die ik dan pas na driekwart ronde ontdekte (en dus weer terug moest...). dat is ook wel een beetje wat mij tegenhoudt. maar ik vind het effect heel leuk, zeker met mooie kleurencombinaties valt er wel iets bijzonders van te maken.quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:28 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben ooit eens aan zo'n wool-eater begonnen, maar na drie rondes was ik het al zat. Niets voor mij.
Sorryquote:
quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:30 schreef Tan het volgende:
[..]
SorryIk begrijp dat het iets met Mario te maken heeft, maar ik zie er echt niks in? (ik speel geen computerspelletjes en mijn kinderen ook niet, ik denk dat het daaraan ligt
)
Ik heb nog een handdoekje opgesierd, voor dezelfde jarige als voor wie de tas is:
[ afbeelding ]
Ja, ik weet wel hoe dat spel eruit ziet, mijn schoonzusje is Marioverslaafd, maar ik kan het niet vertalen naar wat er in die deken gaat komen. Een stukje van het spel? Een hoofd van een figuurtje? Ik zie er echt niks inquote:
Heb je nog helemaal nooit van Mario en Luigi gehoord? Ik dacht dat iedereen dat wel kende, ongeacht of de spelletjes hebben gespeeld of nietquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:30 schreef Tan het volgende:
[..]
SorryIk begrijp dat het iets met Mario te maken heeft, maar ik zie er echt niks in? (ik speel geen computerspelletjes en mijn kinderen ook niet, ik denk dat het daaraan ligt
)
Ik heb nog een handdoekje opgesierd, voor dezelfde jarige als voor wie de tas is:
[ afbeelding ]
Dat mannetje zoals ie springt in het plaatje, met z'n arm omhoog. Maar dan in spiegelbeeld.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:32 schreef Tan het volgende:
[..]
Ja, ik weet wel hoe dat spel eruit ziet, mijn schoonzusje is Marioverslaafd, maar ik kan het niet vertalen naar wat er in die deken gaat komen. Een stukje van het spel? Een hoofd van een figuurtje? Ik zie er echt niks in
JAAAAA ik zie hetquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:33 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat mannetje zoals ie springt in het plaatje, met z'n arm omhoog. Maar dan in spiegelbeeld.
Je hebt hem eerst plat liggen en uitgespreid en helemaal klaar met dat geplooide uiteinde van doe maar een gooi met stokjes. Dan haal de van een kant de punt naar de andere punt (zelfde zijde), dus dubbelvouwen. Dat bevestig je goed vast met een paar steken. (cm of 2) en danheb je dus een soort van tunnel/gat aan het uiteinde waar je hem doorheen kunt steken om je nek heen.quote:Op woensdag 1 februari 2012 09:24 schreef trui het volgende:
ik wilde eigenlijk deze gaan maken. de doorsteeksjaal met 'frullen' zoals ponnekeblom 't zo mooi noemt. maar ik snap niet helemaal hoe dat nou zit aan het eind. wat maakt ze nu precies aan elkaar, en wat steek je dan door wat? ben dan wel niet blond maar mijn hersencellen zien het nog niet helemaal voor zich. iemand hier die 't wel helder heeft? en nog uit kan leggen ook? ik heb PB wel een berichtje gestuurd maar nog geen antwoord, vandaar dat ik 't hier ook even wil voorleggen.
(misschien is het het 'toe plooien' dat mij in verwarring brengt. zou ze daar alleen maar dichtvouwen mee bedoelen? ik dacht eerst dat je de sjaal aan een kant nog extra moest rimpelen/plooien. )
Het is een gastendoekje dus meer voor op de WC of ergens voor de sier. En die sprei heb ik niet zelf gehaakt (maar vrouwen van het rode kruis), maar vind hem wel heel erg mooiquote:Op woensdag 1 februari 2012 10:38 schreef trui het volgende:
leuk tan! al weet ik niet of het heel praktisch is, zo'n handdoek met bloem.en wat een leuke deken/sprei ligt daar onder!
Heel herkenbaar ja!quote:Op woensdag 1 februari 2012 11:55 schreef Angelof9 het volgende:
Teveel ideeën, te weinig tijd en geduld...
quote:Op woensdag 1 februari 2012 15:45 schreef Angelof9 het volgende:
Gaatulemeetcr? *denk denk*
Acute lege tram? Te actuele gram?
Zat 'm net zelf ook ff te googelen, maar da's uit een ander deel van Brabant denk ik. Maar wel bijna goed!quote:
Ah, de verlossingquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:09 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Zat 'm net zelf ook ff te googelen, maar da's uit een ander deel van Brabant denk ik. Maar wel bijna goed!
Zal 'm maar verklappen voor we zometeen het hele topic volgespamd hebben, haha!
Agge mar leut et!
hahahaquote:Op woensdag 1 februari 2012 16:10 schreef Angelof9 het volgende:
Nou, dat hebben we ook weer gehad![]()
En nu zag ik onderweg dat ik kwiwi in kan hurenvoor heel andere dingen
Wat leuk! ♥quote:Op woensdag 1 februari 2012 20:14 schreef Morretje het volgende:
De beloofde foto's:
[ link | afbeelding ]
Hij is voor m'n dochter, die heeft em al ingepikt:
[ link | afbeelding ]
Nu bedenken wat ik als volgende projectje ga oppakken..
Als het geen mooie rand is dan haak ik meestal een randje lossen eromheen, zodat de gaatjes een beetje netjes verdeeld zijn. En dan daarna doe ik de 'echte' rand.quote:Op woensdag 1 februari 2012 21:47 schreef Angelof9 het volgende:
Als je een randje wilt haken aan een lapje stof, hoe zorg je dan voor een regelmatige rij gaatjes om je haaknaald door te halen?
Oh ik snap nu je post denk ik pasquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:07 schreef Angelof9 het volgende:
Maar waar haal je die lossen dan doorheen? Por je er eerst gaatjes in ofzo?
Dat is wat ik bedoelde inderdaad, volgens mij wordt dat het netste. In een handwerkboek dat ik heb wordt het zo gedaan bij zakdoekjes (ja een oud boekquote:Op woensdag 1 februari 2012 22:19 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb hier iets semi-nuttigs gevonden, eerst met naald en draad een randje eraan frutsen waar je later door heen kan haken.
Maar als anderen betere tips hebben, hoor ik het graag!
Ik denk, als ik de achterkant bekijk, dat het met de festonsteek is gedaan, de achter kant is niet lelijk, ziet er meer uit als een soort hechting, maar dan langs alle blokken. Ik vind het effect mooier dan aan elkaar gehaakt met halve vasten.quote:Op woensdag 1 februari 2012 10:41 schreef trui het volgende:
tan, hij is zeker mooi. en ik vind de manier waarop de blokken aan elkaar bevestigd zijn ook wel bijzonder. is dat nou aan elkaar gehaakt of genaaid? en ziet de achterkant er dan een stuk lelijker uit (met schuine steken) of valt dat mee?
Is dat een dweil? MAar ik bedoel eigenlijk, weer loshalen, dan het lijf op een rode lap naaien en opvullen. Dan hangen de scharen en poten dus los, maar dat is juist wel grappig.quote:Op donderdag 2 februari 2012 09:17 schreef trui het volgende:
ah, zo! (niet dat ik weet hoe dat precies gaat bij het aan elkaar zetten van 2 delen maar allez)
en ik zie nu pas dat die krab op een dweil is genaaid!geinig. maar ik weet niet of dat een lekker kussen wordt.
Dankje! Dan doe ik dat dus steeds vast, want ik steek hem altijd in bij de tweede, vandaar dat mijn werk altijd zo scheef wordtquote:Op donderdag 2 februari 2012 10:30 schreef Angelof9 het volgende:
Als je 10 vasten hebt, haak je er inderdaad gewoon 10. Keerlosse en insteken in eerste vaste, dan weer 10.
Die keerlosse is er alleen zodat je je werk om kunt draaien, telt verder niet als steek.
Ze zijn allebei gaaf!! (Maar voor ik het echt snap moet ik altijd even een filmpje kijken waarin het uitgelegd wordt!)quote:Op donderdag 2 februari 2012 14:33 schreef trui het volgende:
ja tuurlijk is er een vierkante versie.dit is juist de 'afwijkende' variant.
linkje naar de vierkante versie
Ziet er netjes uitquote:Op donderdag 2 februari 2012 13:30 schreef Lijnloos het volgende:
Leuk idee Tan! Ben benieuwd naar het resultaat!
Ik ben aan de (rechthoekige) Wooleater begonnen... Weer een paar nieuwe steken/uitdrukkingen geleerd en een eindje op weg inmiddels (hij mag ook wel time-eater heten).
[ afbeelding ]
En iets in close-up:
[ afbeelding ]
Is dit meer werk dan een ander patroon ja? Geen idee, het is m'n allereerste deken ooitquote:Op woensdag 1 februari 2012 23:48 schreef trui het volgende:
zo heb ik 't ook gedaan voor m'n omhaakte slopen enzo.
morretje, wat leuk!! (en wat een werk!)
Als je er vanaf wil, kan ik je mijn adres wel sturen hoorquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:41 schreef Muck het volgende:
Mooi project om van losse bollen af te komen ook! Ik ga eens heel erg twijfelen
Hahaha, zo graag wil ik er nou ook weer niet vanafquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:52 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Als je er vanaf wil, kan ik je mijn adres wel sturen hoor [ afbeelding ]
ik heb beide in overvloed, maar ook nog zoooooveel wip en dingen op mijn verlanglijstjequote:Op donderdag 2 februari 2012 16:10 schreef BrainTeaser het volgende:
Die wooleater wordt inderdaad tof Lijnloos!Ooit...als ik veel tijd en wol heb!
Dat was wel het plan ja, om er een deken(tje) van te maken... het is weer los gebarsten met zwangeren in mijn omgeving, dus afhankelijk van hoe mooi die wordt, wordt de ontvanger bepaaldquote:Op donderdag 2 februari 2012 15:42 schreef Morretje het volgende:
[..]
Is dit meer werk dan een ander patroon ja? Geen idee, het is m'n allereerste deken ooit![]()
Lijnloos, je wooleater ziet er ook tof uit zeg. Maak je er een deken van? (Zeer toepasselijke naam trouwens, die steek)
Ik las omaatjequote:Op donderdag 2 februari 2012 18:25 schreef Lyssa het volgende:
Kijk eens wat ik met een swap heb geclaimd:
[ afbeelding ]
Er zit een rolmaatje in!
Dat dacht ik ook al toen ik het typte, maar ik dacht, hihi eens zien of anderen het ook lezenquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:34 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik las omaatje![]()
Maar wat een leuk idee
oh, leuk!quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:19 schreef Dottey het volgende:
Waterleliedeken schiet ook wel op![]()
[ afbeelding ]
Nog 2.. de donker roze moest opnieuwhad hem achterste voren gedaan
![]()
dan rijtjes erom heen met wit en verzinnen wat voor randje ik wil maken.
iemand ideeen?
Gewoon afwisselen met kleine projecten.quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:41 schreef Angelof9 het volgende:
Leuke dekens, maar ik begrijp echt waar jullie het geduld vandaan halen voor dit soort mega-projecten!
Geweldigquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:25 schreef Lyssa het volgende:
Kijk eens wat ik met een swap heb geclaimd:
[ afbeelding ]
Er zit een rolmaatje in!
quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:10 schreef Angelof9 het volgende:
Zo, tas klaar, shawl klaar, op naar iets nieuws!
Tas:
[ afbeelding ]
ik moet nog iets doen met die uitstekende draadjes, maar dat verzin ik later wel (durf ze niet gewoon af te knippen omdat ik bang ben dat de knoop losgaat) Oh en ik heb het hengsel uiteindelijk maar gewoon gevlochten.
Shawl: [ afbeelding ]
Slechte foto maar ik moet nog blokken dus dan maak ik nog wel een beter kiekje.
quote:Op donderdag 2 februari 2012 19:19 schreef Dottey het volgende:
Waterleliedeken schiet ook wel op![]()
[ afbeelding ]
Nog 2.. de donker roze moest opnieuwhad hem achterste voren gedaan
![]()
dan rijtjes erom heen met wit en verzinnen wat voor randje ik wil maken.
iemand ideeen?
Was het maar waar! Soms zou ik mijn baan wel op willen zeggen, maar voorlopig kost deze hobby alleen maar geldquote:Op donderdag 2 februari 2012 20:15 schreef LittleQ het volgende:
Angel, heb jij tijd over of zo? Wat vlieg je overal doorheen!
Wowquote:Op donderdag 2 februari 2012 17:36 schreef Dottey het volgende:
[eindelijk klaar.. naja door mijn wol heen en geen zin in meer halen om hem langer en breder te maken. Of de gekke uiteindes aan de randjes.
maar tada... getest vanmiddag op de fiets. Het is lekker warm![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dekentje is een babydekentjequote:Op donderdag 2 februari 2012 20:10 schreef Angelof9 het volgende:
Zo, tas klaar, shawl klaar, op naar iets nieuws!
Tas:
[ afbeelding ]
ik moet nog iets doen met die uitstekende draadjes, maar dat verzin ik later wel (durf ze niet gewoon af te knippen omdat ik bang ben dat de knoop losgaat) Oh en ik heb het hengsel uiteindelijk maar gewoon gevlochten.
Shawl: [ afbeelding ]
Slechte foto maar ik moet nog blokken dus dan maak ik nog wel een beter kiekje.
ahhhhhhhhhhhhhhquote:Op donderdag 2 februari 2012 22:01 schreef Lijnloos het volgende:
Oeps, Dottey vergeten, terwijl ik die lelies juist zo mooi vind!
ik zou iets van 2 of 3 rijen wit eromheen maken, dan een rijtje met de kleur die in het midden van de deken zit, en dan weer wit?quote:Op donderdag 2 februari 2012 22:57 schreef Dottey het volgende:
Wat een leuke boeken!
*verzamelaarster meldt
maareuh iemand ideeen om de waterlelie deken af te ronden?
Ze zitten ondertussen aan elkaar. Ik moet zo beter gaan opletten op de diktes van de wolsoorten
Mja dat valt straks toch niet echt meer op.
Maar ik hoor graag wat men er van denkt te kunnen brouwen.
een dekenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 04:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie dingen worden er weer gemaakt!
Maar wat is de bedoeling van de wooleaters? Dat heb ik denk ik een beetje gemist, want dat het is om restjes wol op te maken snap ik, maar wat gaat het dan worden?
Nou ja, dat heb ik dus ook, van die pre-catania wolquote:Op vrijdag 3 februari 2012 08:17 schreef Lijnloos het volgende:
Jup, in mijn geval ook een deken... maar "restjes" zou ik er niet voor gebruiken, aangezien het echt wol vreet... dus je hebt best wat nodig per rij. Ik had alleen nog een 4/5 bollen van wol die ik toch niet gebruik verder, waren nog van de eerste keer haken, voor ik cataniaontdekte...
kijk! hier heb ik teminste wat aan. dat is een goed idee! Ik zelf zat al te denken als ik een kleurtje erom heen maak hoe zal ik dat dan eens doen en welke zal ik pakken. de centrale is wel handig idd. Zal vanmiddag eens 3 rijen opzetten in wit.quote:Op donderdag 2 februari 2012 23:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik zou iets van 2 of 3 rijen wit eromheen maken, dan een rijtje met de kleur die in het midden van de deken zit, en dan weer wit?
oranje (pinguin) komt van de eurolandquote:Op vrijdag 3 februari 2012 00:17 schreef trui het volgende:
dottey, mooi! zowel sjaal als lelie-blokken! hoe groot wordt dat in totaal? en welk garen gebruik je ervoor?
en angel, ook alweer een tas én een hele sjaal af, ongelooflijk.goed gelukt allebei! en kun je de draadjes niet 'gewoon' wegsteken met een stopnaald?
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:26 schreef Dottey het volgende:
[..]
kijk! hier heb ik teminste wat aan. dat is een goed idee! Ik zelf zat al te denken als ik een kleurtje erom heen maak hoe zal ik dat dan eens doen en welke zal ik pakken. de centrale is wel handig idd. Zal vanmiddag eens 3 rijen opzetten in wit.
toevallig had ikz elf dat plan voor een babydekentje wat ik nu maakquote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:26 schreef Dottey het volgende:
[..]
kijk! hier heb ik teminste wat aan. dat is een goed idee! Ik zelf zat al te denken als ik een kleurtje erom heen maak hoe zal ik dat dan eens doen en welke zal ik pakken. de centrale is wel handig idd. Zal vanmiddag eens 3 rijen opzetten in wit.
ook met die bloemen?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
toevallig had ikz elf dat plan voor een babydekentje wat ik nu maak
ik vond het bij de jouwe ook prima passen
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 11:09 schreef Tan het volgende:
oh wat een prachtige sjaals zijn er gemaakt! Die gaat zeker op mijn verlanglijstje voor de volgende winter/herfst!!!
Die bloemen squares vind ik ook erg mooi
Zelf ook een sjaal(tje) gemaakt vanochtend....Ach ja, he moet wat als je geen zin hebt in het huishouden.
[ afbeelding ]
Ah, daar kan ik dus meer haaktijd vinden! Met een van 0 en een van 2, is het vinden van 'vrije tijd' lichtelijk een uitdaging. Laatst zei de oudste al: mama, zit je nou al WEER te haken!quote:Op vrijdag2 3 februari 2012 13:00 schreef trui het volgende:
ik zit zelfs al hakend naast 't bad als de kinderen in bad zitten.
Ik wilde eigenlijk zonder opstaand randje, maar ik weet niet precies hoe je het dan netjes aan elkaar krijgt. Voor een tas vind ik zo'n randje wel leuk, maar voor een baby dekentje lijkt het me minder fijn/handig.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:53 schreef Angelof9 het volgende:
zzk: Bij mijn tas project heb ik ze aan de "goede" kant aan elkaar gemaakt door met een stopnaald door beide buitenste loops te gaan, dus niet die aan de binnenkant van het werk, waardoor je aan beide kanten een soort randje krijgt, zie foto van tas een paar pagina's geleden. Dat vond ik het mooiste (na wat verschillende manieren te hebben geprobeerd).
En ik heb niet zoveel tijd, alleen 's-avonds en in het weekend als ik niets anders hoef te doen. Maar ik zit wel iedere vrije minuut met een haaknaald in mijn hand.
Het is dat die van mij in bad graag de gehele omgeving nog bezig wil houden, anders deed ik het ook.. (Gisteravond zelfs 6 keer uit bad moeten halen omdat er een plasje aan kwam... alleen bij de laatste poging kwam ie ook echt...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:00 schreef trui het volgende:
ik zit zelfs al hakend naast 't bad als de kinderen in bad zitten.
Ik heb ze bij die UP wel zonder randje aan elkaar gemaakt, puur door met naald en draad de achterste lusjes aan elkaar te rijgen... ik heb ooit een "tutorial voor iemand hier gemaakt... zal es kijken of ik die nog kan vindenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:09 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk zonder opstaand randje, maar ik weet niet precies hoe je het dan netjes aan elkaar krijgt. Voor een tas vind ik zo'n randje wel leuk, maar voor een baby dekentje lijkt het me minder fijn/handig.
ik naai ze gewoon aan elkaar, zonder randje, je kunt ze ook al elkaar haken, maar dat krijg ik niet voor elkaar (netjes dan).quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:09 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Ik wilde eigenlijk zonder opstaand randje, maar ik weet niet precies hoe je het dan netjes aan elkaar krijgt. Voor een tas vind ik zo'n randje wel leuk, maar voor een baby dekentje lijkt het me minder fijn/handig.
En groot gelijk hebben ze! Ik werk buiten en wat een ramp met dit weer.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:32 schreef trovey het volgende:
Zo, alle draadjes van de deken zijn weg...tijd om weer nieuwe draadjes te makendoor door te haken.
![]()
Tijd genoeg om te haken hier, heftige sneewval, zelfs de hondjes willen niet naar buiten....kattenbak en balkon(gewoon even met de gieter naspoelen) vinden ze nu goed genoeg.
Wat ben ik blij dat ik ze dat destijds heb aangeleerd, de ene gaat op de kattenbak en de andere meldt zich als ze even het balkon op moet, hop over de drempel, plasje doen en snel weer naar binnen toe want nattigheid en koude
...tja chihuahua's zijn geen liefhebbers van koude en nattigheid.
Ik ben echt HEEL erg onhandig. Mensen om mij heen verbazen zich altijd over alles wat ik laat vallen, of tegenaan loop, of over struikel. Ik zit ook altijd onder de vlekken omdat ik niet kan eten zonder voedsel/drank over mezelf heen te storten. Het is een ziekte!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:26 schreef Godagoyas het volgende:
Haakwerk hou je toch met twee handen vast? hoe kan dat dan vallen?
Ik heb niet eens een bad en haken onder de douche lijkt me een beetje onhandig.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:15 schreef Angelof9 het volgende:
Haken in badKijk, daar ben ik dan weer te onhandig voor, ik laat mijn haakwerk regelmatig vallen.
Sterktequote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:42 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
En groot gelijk hebben ze! Ik werk buiten en wat een ramp met dit weer.
Vandaag mijn vertraging in de gsjes bij haken en hopelijk weer wat aan elkaar zetten.
Hij staat een of twee pagina's terug! Een zeer duidelijke beschrijving ooknogquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:41 schreef MissN het volgende:
Is er ergens een NL beschrijving van de wool_eater?
Mooie dingen komen weer voorbij, die krabbetjes zijn cute
En anders kun je 'm hier ook vinden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:41 schreef MissN het volgende:
Is er ergens een NL beschrijving van de wool_eater?
Mooie dingen komen weer voorbij, die krabbetjes zijn cute
http://lindevrouwsweb.blogspot.com/2012/01/bekentenis.htmlquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:49 schreef LittleQ het volgende:
[..]
En anders kun je 'm hier ook vinden.
Wat een geweldige dingen komen er voorbij!Ik vraag me alleen af hoe jij dat kussen gaat maken, Serinde. Zit daar ook een patroon bij? Die Phildar Rumba ziet er heel grappig uit
![]()
Ik heb de afgelopen dagen aan een das en wantjes voor mijn kleine Q gewerkt. Nu wil ik ook nog een leuke muts gaan maken.
Daarna ga ik aan EsseEi's giraf beginnen, behalve als er ineens een donkerpaars bolletje Royal kleur 41 tevoorschijn komt...
Zoals ik dat bericht begrijp, deed ze het zelf verkeerd maar stond het er wel goed, maar ik ben 'm niet aan het maken, dus weet het natuurlijk niet... Kwam 'm alleen tegen op het internetquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:51 schreef Mirjam het volgende:
[..]
http://lindevrouwsweb.blogspot.com/2012/01/bekentenis.html
Patroon staat in een boekje met allerlei woonaccesoires gemaakt met Phildar, een collega van me had het boekje gekocht ....quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:49 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Wat een geweldige dingen komen er voorbij!Ik vraag me alleen af hoe jij dat kussen gaat maken, Serinde. Zit daar ook een patroon bij? Die Phildar Rumba ziet er heel grappig uit
![]()
Ik heb de afgelopen dagen aan een das en wantjes voor mijn kleine Q gewerkt. Nu wil ik ook nog een leuke muts gaan maken.
Daarna ga ik aan EsseEi's giraf beginnen, behalve als er ineens een donkerpaars bolletje Royal kleur 41 tevoorschijn komt...
Gaaf die wol !quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:59 schreef Serinde het volgende:
[..]
Patroon staat in een boekje met allerlei woonaccesoires gemaakt met Phildar, een collega van me had het boekje gekocht ....De achterkant wordt met de Iliade (70% acryl, 30% wol) gebreid in tricotsteek, de voorzijde wordt gehaakt met stokjes en lossen en daarna wordt de rumba er gewoon tussendoor geweven. Het voelt zo lekker zacht, doet me denken aan een goede badjas
Dat blad heb ik net deze week in handen gehad bij mijn wolwinkeltje...jammer alleen dat ik die wol te duur vind.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:35 schreef Serinde het volgende:
Mooi kussen, ik hou ook van zwart in combinatie met felle kleuren![]()
Ik heb vandaag iets moois gemaakt voor m'n (nog niet geboren) neefje, foto's later dit weekend want m'n zusje zit ook op FOK! en ik wil niet dat ze het toevallig ziet voor ze het morgen krijgt![]()
Vandaag Phildar Iliade en Rumba meegenomen om dit kussen te maken (de bovenste kleur):
[ afbeelding ]
De achterkant is gebreid, ik ga kijken of me dat ook nog een beetje recht gaat lukken
Wat leuk bedacht, erdoorheen weven! Ben heel benieuwd naar het resultaatquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:59 schreef Serinde het volgende:
[..]
Patroon staat in een boekje met allerlei woonaccesoires gemaakt met Phildar, een collega van me had het boekje gekocht ....De achterkant wordt met de Iliade (70% acryl, 30% wol) gebreid in tricotsteek, de voorzijde wordt gehaakt met stokjes en lossen en daarna wordt de rumba er gewoon tussendoor geweven. Het voelt zo lekker zacht, doet me denken aan een goede badjas
Echt waar? Hoeveel heb je nog? Ik heb denk ik maximaal 30 gram nodig, ik heb zelf ook nog een klein beetje. Mag ik het van je overnemen?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:19 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb wel wat 41, hoeveel heb je nodig?
Ook niet voor mij denk ik..quote:
Wat zijn TV-gordijntjes?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 01:05 schreef Godagoyas het volgende:
DjinN, had ik vroeger ook. Maar nu haak ik met twee dunne draadjes op haaknaald 2.5 mijn TV gordijntjes (bijna) blindelings... Ik heb al schrik voor als ik klaar ben met mijn werk (nog 2 gordijntjes te gaan) dat ik in een zwart gat zal vallen![]()
Het staat er wel bij dat het er raar uit kan zien totdat je gaat blocken he?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:30 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben hier weer mee gestopt, wat een raar patroon. Misschien begrijp ik iets verkeerd maar het wordt bij mij een rampzalige opgepropte toestand met rare uitstekende lussen. Ik zit steeds naar die chart te staren en ik begrijp niet wat ik fout doe! Nouja, ik zoek wel weer een ander patroon.
Ondertussen ga ik mijn frustratie maar uitleven op een padma ofzo...
bij dit soort dingen ziet het nooit uit als je bezig bent.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:30 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben hier weer mee gestopt, wat een raar patroon. Misschien begrijp ik iets verkeerd maar het wordt bij mij een rampzalige opgepropte toestand met rare uitstekende lussen. Ik zit steeds naar die chart te staren en ik begrijp niet wat ik fout doe! Nouja, ik zoek wel weer een ander patroon.
Ondertussen ga ik mijn frustratie maar uitleven op een padma ofzo...
dat moet je niet met trekken doen, nat maken en opspannenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb het geprobeerd recht te trekken, maar dat lukte dus niet. Het zat gewoon te veel op elkaar. Dus dan wordt het met blokken ook niets. Er stond wel bij (zag ik later) dat het met een grote naald moest, misschien is dat het probleem. Ik weet het niet, ik ga gewoon wat anders zoeken!
Dank je!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:00 schreef Tan het volgende:
Ooh Muck wat is dat mooi zeg! Prachtige kleuren ook bij elkaar. Als dat lichtblauw nou rood was zou het heel erg mooi staan in mijn woonkamer
Wat is een sjaal zonder een bijpassende muts?
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 21:21 schreef Dottey het volgende:
wat een leuke dingen.
Zo ben net terug van visite van mijn mams voor der verjaardag. Ze vond hem gelukkig genoeg lang genoeg en erg fijn.
"helemaal hip" zei ze...
ik: "ja haakwerk en breiwerk, sjaals en poncho's is hardstikke in!"
"nee" zegt ze .. "hoot kulture of zo"
stomme krabbegat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Haha, geweldig! Je moeder bedoelde vast gewoon dat ze het hip vond hoor!
Verder weer heel veel leuke dingen gezien!
De wooleater is wel echt de nieuwe hype hier geloof ik! Mooi hoor!Smile, tomorrow will be worse...
Nee ze bedoelde echt voor d'n vastenavond! En ze gaat zelfs nooit!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 23:00 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]![]()
Haha, geweldig! Je moeder bedoelde vast gewoon dat ze het hip vond hoor!
Verder weer heel veel leuke dingen gezien!
De wooleater is wel echt de nieuwe hype hier geloof ik! Mooi hoor!
Ja heel herkenbaar! Ik ben bezig met een deken en een vlaggenlijn, maar doe steeds dingen tussendoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:19 schreef Doobsie het volgende:
Kennen jullie dat..
Ik heb 2 best grote projecten liggen (een poncho naar eigen inzicht maar vind m gewoon saai met alleen maar stokjes en hij wordt loooodddzwaar!! en een grannystripe deken) maar kan me er gewoon niet toe zetten
Nu wil ik een klein projectje tussendoor doen.. maar .. ik weet niet wat!!!!
Pffff echt erg zeg!!
Trouwens wel leuke mutsen voorbij zien komen en andere dingen!!
Huh, die paars van de zeeman is toch nr 40?? Is 41 die hele donkerpaarse of die iets helderdere paars? Ik heb van de week nl besteld ( ben benieuwd...is over 3 weken pas binnen) en ik moet eigenlijk die iets heldere kleur hebben, maar als dat 41 is heb ik daar geen label meer van.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:49 schreef LittleQ het volgende:
[..]
![]()
Misschien naar een Wibra? Of een Zeeman verderop?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:10 schreef trovey het volgende:
Bij een Zeeman hier dicht in de buurt wordt de wol minder en minder....en dat midden in de winter, blijkbaar slechte levering.
Wij hebben nog 2 kleurtjes bij de zeeman. In een stelling van 1x1 meter.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:10 schreef trovey het volgende:
Bij een Zeeman hier dicht in de buurt wordt de wol minder en minder....en dat midden in de winter, blijkbaar slechte levering.
Nee, het is het patroontje van Matawi. Ik heb alleen het patroontje voor het kleinste uiltje en heb deze gemaakt met Phildar Aviso en haaknaald 5.0, dan is ie precies groot genoeg voor een muziekdoosjequote:Op zondag 5 februari 2012 14:48 schreef MissN het volgende:
Mooi Serinde!! zoiets was ook mijn plan voor mn schoonzusje vorig jaar, maar dr is nooit wat van gekomen! Is dat patroon voor de uil gratis op internet?
Of deze, die lijkt erop. Heb ik al een paar keer gemaakt en is niet moeilijk.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:04 schreef MissN het volgende:
http://www.ravelry.com/patterns/library/diamond-ridges k vind deze trouwens erg mooi! maar wel beetje ingewikkeld!
leuk!quote:Op zondag 5 februari 2012 16:55 schreef Angelof9 het volgende:
Hier nog wat betere fotos van de laatste shawl die ik heb gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
2.5 bol Wibra Carina, lekker goedkoop sjaaltje
Beide Zeemannen heben niet meer de wol die ik wil hebben, ik heb het vermoeden dat het eruit is.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Misschien naar een Wibra? Of een Zeeman verderop?
En bij de Action verkopen ze standaard wol.
Bij de ene hier in een studentenwijk is het ook bijna op, nog maar een paar kleurtjes en ook van die maar een paar bolletjes, de andere is s beter er aan toe maar b.v. de tweed is daar ook niet te vinden.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:37 schreef x__duck het volgende:
[..]
Wij hebben nog 2 kleurtjes bij de zeeman. In een stelling van 1x1 meter.
(De winkels van zeeman waar ik geweest ben de laatste tijd had niet heel veel meer.) Ze zeggen inderdaad dat het slecht geleverd wordt en heel hard gaat. Stiekem hoop ik op een nieuwe serie!
Kon me geen voorstelling maken van die wol in de praktijk maar op deze manier vindt ik het heel erg mooi.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:55 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuk uiltjequote:Op zondag 5 februari 2012 14:13 schreef Serinde het volgende:
Zusje was erg blij met de uilenmuziekdoos:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
@trui: heb het doosje besteld bij Sari, bedankt voor de tip! Heb hier Le La Lu ingedaan, het tweede doosje dat ik heb besteld speelt Für Elise, ben ik naar vernoemd
hij is al groot zeg!quote:Op zondag 5 februari 2012 18:09 schreef trovey het volgende:
[..]
Beide Zeemannen heben niet meer de wol die ik wil hebben, ik heb het vermoeden dat het eruit is.Enfin, doe ik het wel met de wol die ik heb.
![]()
Nog even een update wat betreft mijn Log Cabin deken...bed is 1,40 meter breed dus het schiet al aardig op.![]()
[ afbeelding ]
Die wol had ik ook in mijn handen, maar ik houd niet zo van acryl. Vond alleen de kleuren zo mooiquote:Op zondag 5 februari 2012 16:55 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi! Zeker ook mooi garen! Is dat nu nog te krijgen bij Wibra? Nog nooit gezien!quote:Op zondag 5 februari 2012 16:55 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
41 is geen helderpaars, maar vrij donker... Mocht je niet de juiste kleur paars hebben besteld, wil ik gerust het label naar je toesturen voor 41. Ik heb ook ergens anders gelezen dat je bij de klantenservice van de Zeeman telefonisch kunt na laten kijken waar er nog bollen zijn. Dat was mijn volgende stap als ik niet via via aan 41 kwam.quote:Op zondag 5 februari 2012 09:45 schreef BakkieDoen het volgende:
[..]
Huh, die paars van de zeeman is toch nr 40?? Is 41 die hele donkerpaarse of die iets helderdere paars? Ik heb van de week nl besteld ( ben benieuwd...is over 3 weken pas binnen) en ik moet eigenlijk die iets heldere kleur hebben, maar als dat 41 is heb ik daar geen label meer van.
Ik heb 'm op gedaan, maar kleine Q houdt niet zo van mutsen en helaas ook niet van deze, dus binnen 2 seconden moet ie alweer af. Hij is wel wat aan de grote kant, maar ja. Patroon wat ik had aangehouden was 1 tot 3 jaar en ze is nu 18 maanden. Kan ze 'm misschien komende winter ook wel weer op en anders maak ik gewoon iets anders. Voor nu maken we er een grap van, zo heeft papa 'm ook al op gehad alleen de flappen langs z'n hoofd, de rest past uiteraard nietquote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:55 schreef trui het volgende:
tweeoog, dat is inderdaad een hele mooie steek. ook op mijn verlanglijst, en dan ongeveer zo!![]()
littleQ, hij is erg leuk geworden! heb je al gepast? ik vind 't bij mutsjes altijd zo lastig om precies de goede maat te krijgen. de variant die ik maak (heb er inmiddels 2 af) valt wat kleiner dan ik gedacht had.
Ik ken die Bianca niet, maar de Carina is erg zacht, voelt bijna als mohair. Dus misschien dat daar het verschil zit?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:30 schreef LittleQ het volgende:
Wat is het verschil tussen Wibra Bianca en Wibra Carina? Ik ben nu met EsseEi's giraffe bezig in Bianca, maar als ik zo google op Carina lijkt het daar ook wel op...
wat schetigquote:Op zondag 5 februari 2012 19:34 schreef NijntjesUk het volgende:
In mei wordt de tweeling van een vriendin 1 jaar en ben maar vast met cadeautjes begonnen.
Voor het meisje (maar ook voor haar broertje natuurlijk) heb ik Sjakie de Stapelslak gehaakt (uit het boekje van Annemarie Arts). Nu even met een ander projectje bezig, maar voor haar broertje ga ik een vliegtuig haken.
Twee fotootjes van Sjakie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel leuk, mijn kennissenkring is al uit de periode kinderen van die leeftijd maar nog een paar jaar en ik kan wel cadeautjes maken voor de kleinkinderen die dan geboren gaan worden.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:34 schreef NijntjesUk het volgende:
In mei wordt de tweeling van een vriendin 1 jaar en ben maar vast met cadeautjes begonnen.
Voor het meisje (maar ook voor haar broertje natuurlijk) heb ik Sjakie de Stapelslak gehaakt (uit het boekje van Annemarie Arts). Nu even met een ander projectje bezig, maar voor haar broertje ga ik een vliegtuig haken.
Twee fotootjes van Sjakie.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij deze deken gebruik je steeds een ander kleurtje en dat maakt het haken afwisselend dus het blijft leuk maar ik heb hier ook nog een deken liggen die qua kleuren minder uitbundig is en daar schiet ik ook niet erg mee op.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:10 schreef Tan het volgende:
[..]
Die wol had ik ook in mijn handen, maar ik houd niet zo van acryl. Vond alleen de kleuren zo mooiMisschien dat ik er toch eens voor moet gaan
Erg mooie sjaal trouwens.
Die deken is trouwens ook gaaf zeg! Ik heb diep respect voor dekenhaaksters, ik ben de mijne nu al zat en ik ben nog lang niet op de helftNou ja... zat... dat nog niet, maar het begint wat eentonig te worden.
Vind dat uiltje ook echt heel leuk!
IJverig doorhaken met af en toe een pauze om wat anders te maken.quote:
quote:Op zondag 5 februari 2012 22:23 schreef Angelof9 het volgende:
Arual, je monster lijkt op een kiesIk zou hem Tandbederf noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |