SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
De Elise Shawl van Kniertje:
De Juliana shawl van Angel:
De voorraad mutsjes van Tweeoogje:
Het Padma-koppel van MissN:HOOK ON!!
[ Bericht 5% gewijzigd door BrainTeaser op 27-01-2012 15:27:37 ]Smile, tomorrow will be worse...
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:18 schreef BrainTeaser het volgende:
@Tyler-Girl: je deken wordt mooi!Ik vind dat donkere erin ook wel wat hebben ja!
@MissN: wat een schattig stelletje zo!
@LittleQ: ik haal er wel een olifant uit zo hoor!
Ben nu zelf ook bezig aan een plat werkje, voor de carnavalHet moet een krab worden, maar tot nu toe heb ik alleen een knaloranje ei + wat losse pootjes, dus ben benieuwd of het wat gaat worden...
Kom jij toevallig uit Bergen?:Pquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:18 schreef BrainTeaser het volgende:
@Tyler-Girl: je deken wordt mooi!Ik vind dat donkere erin ook wel wat hebben ja!
@MissN: wat een schattig stelletje zo!
@LittleQ: ik haal er wel een olifant uit zo hoor!
Ben nu zelf ook bezig aan een plat werkje, voor de carnavalHet moet een krab worden, maar tot nu toe heb ik alleen een knaloranje ei + wat losse pootjes, dus ben benieuwd of het wat gaat worden...
muck, ik geloof dat het niet meer nodig is. ze wilde ook liever wat fellere kleurtjes volgens mij. maar wel bedankt voor het aanbod!quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:30 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik ben net bezig met een gemeleerd blauwe
[ afbeelding ]
Als ze wil, kan ik hem morgen wel opsturen
Haha, nee maar die term 'Krabbegat'!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:37 schreef trui het volgende:
nou dat was gewoon makkelijk te raden BT. zoveel bergens zijn er niet in west-brabant, toch?
nou ja, ik ben wel bekend met het type carnaval-namen dat er zoal aan plaatsen gegeven wordt.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Haha, nee maar die term 'Krabbegat'!
Onderaan de pootjes komen nog voetjes. ALthans, de onderkanten van de pootjes, gewoon een rondje zeg maar.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:12 schreef Dottey het volgende:
ik snap die losse pootjes nog niet echtMaar waar was je nou precies naar opzoek?
een olifant met tandjes?
geen. ik doe gewoon maar wat, haak 2x de vorm die 't moet krijgen en dan een lange smalle reep voor ertussen. tot slot haak ik de delen aan elkaar (en prop ik er op het laatst nog snel een muziekdoosje en wat vulling inquote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:28 schreef LittleQ het volgende:
@Trui, ik wist niet dat je muziekdoosjes ook uit lapjes bestonden, ze zien er altijd zo mooi aaneengesloten uit! What's your secret?
myluckynumber9 @ etsy.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:06 schreef EsseEi het volgende:
Lyssa wat een suuuper toffe stash!die knoopjes geweldig!
:D
wat is de shop?
en weer leuke olifanten enzo![]()
Heb er 17 jaar gewoondquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:28 schreef BrainTeaser het volgende:
Hahaha, ik dacht nog: zouden er mensen doorhebben waar die krab op slaat?Inderdaad ja!
Haha, kom je hier uit de buurt?
Edit: "Westen van Noord-Brabant", dat klinkt dichtbij ja!
Ik had ze gezien, ik vind ze echt mooi gelukt! Je haakt de delen aan elkaar, dat is slim. Eens kijken of ik dit met mijn olifant niet ook beter kan doen. Doe je dat aan de buitenkant, of aan de binnenkant?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:30 schreef trui het volgende:
[..]
geen. ik doe gewoon maar wat, haak 2x de vorm die 't moet krijgen en dan een lange smalle reep voor ertussen. tot slot haak ik de delen aan elkaar (en prop ik er op het laatst nog snel een muziekdoosje en wat vulling in).
![]()
zie bijv. uiltje
of vogeltje
Wasda, nen Oeteldonks mutske? (wordt mn eerste carnaval dit jaar!)quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:41 schreef tweeoogje het volgende:
Oeteldonk jeeeuj! (import-brabo meldt zich!) oh, ik kan voor mn meisje wel n Oeteldonks mutsje haken
Oh echt? Wat grappig joh!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:26 schreef Dottey het volgende:
[..]
Heb er 17 jaar gewoondin Meilust (wijk)
Nu woon ik al een poos 25 minuten van het krabbegat(loerendonk)
Maar dweilbandjes is me niet vreemd
De eerste foto zijn miniknoopjes, die zijn niet voor mijzelf, maar de rest wel. Ik werd zeker erg vrolijk van dit pakje! Ik stash altijd veel te veelquote:Op vrijdag 27 januari 2012 20:36 schreef Ilske het volgende:
Oooh Lyssa, wat een geweldige spulletjes, daar krijg je toch een big smile van denk ik? Mag van mezelf niet teveel spullen stashen, eerst stap voor stap projectjes afmaken....
Ik ben een import-variant, ik heb al een aantal provincies gehad, dus voel me overal thuis! (mocht iemand 'ain pronkjewail', 'frysk bloed tsjoch op' of 'bij ons in de Jordaan' willen zingen)quote:
Je weet niet wat je mist!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:37 schreef EsseEi het volgende:
nee hoor! en ik wil ook noooooit aan carnaval doen!
maar ik vind die grap wel tof worden!
ben nu verder aan het gaan met Joe, de Cocker Spaniel van Christel(lag al 2 weken een beginnetje te wachten)
morgen foto van de tassen (die al weg gebracht zijn)
Ik ookquote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:38 schreef Ilske het volgende:
[..]
Ik ben een import-variant, ik heb al een aantal provincies gehad, dus voel me overal thuis! (mocht iemand 'ain pronkjewail', 'frysk bloed tsjoch op' of 'bij ons in de Jordaan' willen zingen)
BT: ziet er veelbelovend uit!
Nee. Ik kom uit de buurt van Utrechtquote:
dat was een andere ilse volgens mij. die is daarna niet meer in 't haaktopic geweest.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:42 schreef tweeoogje het volgende:
Oo Ilske ook een oud-gediende! Ik zie t op Ravelry ja, met Charly het zeepaard nog. Maar was jij destijds ook bij de haakmeet bij Trui? (mijn geheugen laat me ietwat in de steek hier
)
Klopt, ik ben 'oudgediende', maar (helaas) nooit op een meet geweest. Maar misschien moet ik een eventuele meet maar mijden, gezien in het verleden blijkbaar behaalde resultatenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:48 schreef trui het volgende:
[..]
dat was een andere ilse volgens mij. die is daarna niet meer in 't haaktopic geweest.
Een winkel zou ik zo niet weten... Vond wel deze webwinkel? http://www.grootmoederskn(...)nopen_N_grp_84-1.php (hartjes knopen, pagina 2)quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:46 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie een leuk adresje waar ik rode hartvormige knoopjes kan kopen?
liefst de sew on versie, met 2 gaatjes er in
Ow, nu wilde ik dat ik vanmiddag ff langer gekeken had: bij de Hema (grote vestiging) himgen, bij de garens, allerlei leuke linten en ook knoopjes, gekleurd, maar of het hartjes waren durf ik niet met zekerheid te zeggen (en online net gechecked, daar staan ze niet bij). Misschien ff checken (mits grote hema in de buurt) of anders een etsy-shop?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:46 schreef Mirjam het volgende:
hebben jullie een leuk adresje waar ik rode hartvormige knoopjes kan kopen?
liefst de sew on versie, met 2 gaatjes er in
Oh, dit had een post van mij kunnen zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:24 schreef Ilske het volgende:
zal wel stilletjes aanwezig blijven, misschien niet steeds postend, maar wel met haaknaald en draad(overigens moet ik nu de moed verzamelen om een keer te gaan prutsen met de naaimachine en me dat ook eigen te maken....iemand een goede youtube cursus?)
Ik ook niet (nouja, behalve een jaartje Canada dan)quote:Op vrijdag 27 januari 2012 21:37 schreef EsseEi het volgende:
tot nu toe niet buiten Zuid Holland gewoond
het hoeft natuurlijk niet, maar vaak zit er aan de bovenkant van een muziekdoosje ook een koordje, om het mee op te hangen (aan box, bed, muur, etc). dat koordje moet je dus niet aan het haaksel vastmaken, maar aan het muziekdoosje zelf, binnenin. als er geen koordje aanzit is het gewoon een liggend muziekdoosje, ook prima.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mare trui.....muziekdoosje vastmaken met koordje? waaraan dan? Ik heb het bij het schaap niet gedaan, wist niet dat dat moest....hoop dan maar dat dat goed blijft gaan...
Dit geldt precies ook voor mij! Als heb ik niets met Brabant..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:41 schreef Eska het volgende:
[..]
Oh, dit had een post van mij kunnen zijn.Al tijden (vrijwel) niet meer gepost hier. (zelfs een poos niet gehaakt, maar inmiddels wel weer wat opgepakt).
Paar maanden terug een naaimachine aangeschaft. Met de allerbeste bedoelingen uiteraard. Alleen komen die er nog niet zo uit.
Tevens import-Brabo hier.
Ow oke.....bij mij zat er dus geen lintje aan, maar heb ik een lintje aan het schaapje zelf vast gemaakt en idd het doosje er gewoon liggend/staand ingedaan. Volgens mij zat er ook geen ringetje aan het doosje zodat je er een lintje aan kan maken.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:02 schreef trui het volgende:
[..]
het hoeft natuurlijk niet, maar vaak zit er aan de bovenkant van een muziekdoosje ook een koordje, om het mee op te hangen (aan box, bed, muur, etc). dat koordje moet je dus niet aan het haaksel vastmaken, maar aan het muziekdoosje zelf, binnenin. als er geen koordje aanzit is het gewoon een liggend muziekdoosje, ook prima.
Ik heb nu 2keer een muziekdoosje bij echtstudio gekocht en die hebben dus niet zoon oogje. Maar snap nu ook pas wat je bedoeld met het uit vorm halen van de ami.....quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:24 schreef trui het volgende:
hmm, vaak zit er wel zo'n oogje aan. aan deze wel in elk geval. en in dat geval is 't dus beter om je lintje niet aan 't schaap maar aan het oogje vast te maken.
yep, zo doe ik het ook. en het muziekje 'La Le Lu' is mijn favoriet.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 12:23 schreef Ilske het volgende:
Ik zou dan denk ik een mooi lint oid aan het oogje maken en deze voorzichtig door het haaksel leiden, doe jij dat ook zo Trui? Nog tips tav de muziekjes welke leuk of minder leuk zijn voor baby's?
Hoe gaat La Le Lu eigenlijk? Ik wilde eigenlijk "it's a small world" (lekker irritant voor pappa en mammaquote:Op zaterdag 28 januari 2012 13:52 schreef trui het volgende:
[..]
yep, zo doe ik het ook. en het muziekje 'La Le Lu' is mijn favoriet.
tyler-girl, ik zie inderdaad dat die van echtstudio zonder oogje zijn. raar eigenlijk!
angel, ik vind 'm erg mooi geworden! hoe lang is ie in totaal? hij zal qua saaiheid wel in de buurt komen van deze sjaal die ik maakte. maar ja, het gaat om 't resultaat toch?
quote:From: yulivee
re: Angelof9 commented on your Crocheted Sea Turtle in two sizes
Sent at 5:22 PM Today
yes, thank you! I corrected it and uploaded a new pdf
T-G, het muziekje is wel te beluisteren hier en daar, even googlen maar. het is een duits wiegeliedje, heel mooi vind ik. mooier dan de standaard cliché-deuntjes die doorgaans in die doosjes zitten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 15:50 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hoe gaat La Le Lu eigenlijk? Ik wilde eigenlijk "it's a small world" (lekker irritant voor pappa en mamma) maar die had Echtstudio niet
nou, ik vind de jouwe net wat mooier eigenlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 14:36 schreef Angelof9 het volgende:
Ja, die van jou lijkt er precies op!
stokje in elke steek en in elke 'chain-1-space' (=ruimte die door 1 tussenlosse is ontstaan), tot aan de eerst volgende hoek (die ook bestaat uit een 'chain-1-space'). In die hoek maak je dan 2 stokjes, 1 losse, en weer 2 stokjes.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:09 schreef Morretje het volgende:
Hoi![]()
Ik kom ook weer eens om de hoek met een vraag.In mijn patroon staat: " ch 2 (count as first dc), (dc, ch1, 2dc) in same sp, *dc in each st and ch-1 sp across to next ch-1 corner sp, (2 dc, ch 1, 2 dc) in next ch-1 corner sp
Het is de rand van een deken, ik begrijp het stuk na het * niet. Iemand van jullie wel?
Staat er nu dat ik en elke steek een dc én een ch moet maken?
Ja, maar wel in het Japans: http://www.gosyo.co.jp/img/acrobat/25ss/13.pdfquote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:15 schreef trui het volgende:
[..]
nou, ik vind de jouwe net wat mooier eigenlijk.is dat een gratis patroon?
Dank je trui! 't Is Trouwens nog steeds hetzelfde project als de laatste keer dat ik hier postte.. (ergens juni/juli vorig jaar ofzo)quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:17 schreef trui het volgende:
[..]
stokje in elke steek en in elke 'chain-1-space' (=ruimte die door 1 tussenlosse is ontstaan), tot aan de eerst volgende hoek (die ook bestaat uit een 'chain-1-space'). In die hoek maak je dan 2 stokjes, 1 losse, en weer 2 stokjes.
Ja, hij is inderdaad bijna klaar.. En fotootje komt er als ie klaar is, beloofd!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 22:43 schreef trui het volgende:
hehhehmaar 'rand' klinkt wel tamelijk als bijna-af, toch? laat je een foto zien als ie klaar is?
Serieus?quote:Op zondag 29 januari 2012 01:06 schreef trui het volgende:
pas op, voor je het weet kun je er niet meer mee stoppen...(wie was dat nou ook weer die een hele verzameling gehaakte cactussen had gemaakt? arual, dacht ik!
)
Ha truitje!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 09:05 schreef trui het volgende:
heyeskaatje
, jou miste ik inderdaad ook al een hele poos!
Dan moet ik meteen denken aan _Arual_quote:Op zondag 29 januari 2012 00:51 schreef kwiwi het volgende:
Nou kwam ik toch per ongeluk bij iets leuks uit.. Een gehaakte cactus! Aangezien ik al m'n planten dood laat gaan (ja zelfs m'n cactus) ga ik een cactusje haken om op kantoor op m'n bureau te zetten
Helemaal handig omdat ik er soms maanden niet ben en dan kan ie mooi in de la totdat ik terug ben, zonder te verleppen!
Zo heb ik altijd al eens deze willen maken, maar nooit van gekomen.quote:Op zondag 29 januari 2012 00:51 schreef kwiwi het volgende:
Nou kwam ik toch per ongeluk bij iets leuks uit.. Een gehaakte cactus! Aangezien ik al m'n planten dood laat gaan (ja zelfs m'n cactus) ga ik een cactusje haken om op kantoor op m'n bureau te zetten
Helemaal handig omdat ik er soms maanden niet ben en dan kan ie mooi in de la totdat ik terug ben, zonder te verleppen!
Die staat ook al een hele tijd op mijn lijstjequote:Op zondag 29 januari 2012 10:17 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Zo heb ik altijd al eens deze willen maken, maar nooit van gekomen.
quote:Op zondag 29 januari 2012 10:17 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Die 4e vind ik vooral leukquote:Op zondag 29 januari 2012 10:35 schreef mmascha het volgende:
Ter inspiratie gooi ik mijn cactussen er ook nog maar weer eens in
[ afbeelding ]
Ik ben er nog steeds best wel een beetje trots opAl moet ik binnenkort waarschijnlijk nieuwe maken want na een paar jaar is de kleur er wel een beetje uit. Misschien ga ik ter vervanging maar Sally de Struisvogel maken. Zoals ie in het boekje van Christel Krukkert staat. Met kopje in het zand en een echte cactus ernaast
geweldig zijn ze! heel leuk om ze weer eens te zien.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:35 schreef mmascha het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben er nog steeds best wel een beetje trots opAl moet ik binnenkort waarschijnlijk nieuwe maken want na een paar jaar is de kleur er wel een beetje uit. Misschien ga ik ter vervanging maar Sally de Struisvogel maken. Zoals ie in het boekje van Christel Krukkert staat. Met kopje in het zand en een echte cactus ernaast
Jeetje jij haakt veel zegquote:Op zondag 29 januari 2012 10:50 schreef Angelof9 het volgende:
Zo, de schildpad is klaar.
[ afbeelding ]
Het was wel een enorm gepruts, dus mijn vingers doen pijn.
Ik ben toch wel heel benieuwd naar dé giraffe...quote:[b]
Ik moet nog 1 been voor mijn Giraffe van EsseEi, dus hoop hem binnenkort te kunnen showen (nadat ik alles aan elkaar gezet heb). Zouden jullie de armen/benen vrij stevig of juist een beetje 'floppy' doen? Vind het moeilijk kiezen, aangezien het lijfje sowieso stevig moet (anders krijgt hij zo'n geknakte nek....)
Zonder patroon gehaakt. Is ook niet moeilijk hoor. Die "armpjes" maak je hetzelfde als de rechte cactus. Alleen dan wat smaller. En dan aan het "lijfje" vastmaken.quote:Op zondag 29 januari 2012 10:46 schreef kwiwi het volgende:
[..]
[..]
Die 4e vind ik vooral leukHeb je die zelfbedacht of van een patroontje?
Die kwam ik laatst ook tegen. Ik vind jouw giraffe eigenlijk nog mooier ookquote:Op zondag 29 januari 2012 11:51 schreef EsseEi het volgende:
Dit is de giraf waar het om gaat
[ afbeelding ]
heb 'm nagemaakt van iemand die die giraffen verkoopt, maar het patroon niet verkoopt. Hij is wel wat anders maar zet het patroon dus niet online om gezeur te voorkomen. (maar als je 'm graag wilt kun je me altijd een PM sturen)
Amigurumi? Niet moeilijk en snel afquote:Op zondag 29 januari 2012 13:49 schreef Alisande het volgende:
Leuke dingen kan je maken met hakenIk heb mijn eerste bol en haaknaald al in huis. De basics in de video van de OP heb ik gedaan, maar dan raak ik de weg een beetje kwijt wat ik zal/kan gaan maken...wat is er makkelijk en leuk om voor het eerst te haken?
Ok, bedankt voor de tip. Ik ga de amigurumi tutorial uit de OP eens doenquote:Op zondag 29 januari 2012 13:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Amigurumi? Niet moeilijk en snel af
Ik heb nog een klein stukje liggen, denk een 30 gram. Heb je daar genoeg aan?quote:Op zondag 29 januari 2012 14:02 schreef LittleQ het volgende:
Wie wil en kan mijn helpen?
Ik zoek maximaal een halve bol Zeeman Royal donkerpaars. Het is kleurnummer 41 of 60. Ik heb hier namelijk 2 wikkels liggen, maar ik was zo slim geweest om niet de juiste bij het juiste bolletje te bewaren. 1 van de 2 is een beetje turkoois-achtig, die moet het dus niet zijn.
Ik ben hier naar de Zeeman geweest, maar daar hadden ze ‘m niet meer helaas… Uiteraard wil ik de onkosten vergoeden
Niet van de hele collectie (die is ook niet meer compleet), maar wel van mijn collectie in wording:quote:Op zondag 29 januari 2012 10:47 schreef trui het volgende:
[..]
geweldig zijn ze! heel leuk om ze weer eens te zien.
_arual_ , heb jij ook nog een plaatje van je collectie?
Ohhh wat fijn!quote:Op zondag 29 januari 2012 14:05 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ik heb nog een klein stukje liggen, denk een 30 gram. Heb je daar genoeg aan?
Wat leuk! Hoe begin je zo in een hoekje met een granny?quote:Op zondag 29 januari 2012 14:18 schreef _Arual_ het volgende:
Oh, die oortjes zijn mooi gemaakt. Die rozige binnenkant. Dat kan ik helemaal niet!
Over verslavend gesproken:
[ afbeelding ]
Wat denk je van een mooi roze stofje als voering aan de binnenkant?quote:Op zondag 29 januari 2012 14:18 schreef _Arual_ het volgende:
Oh, die oortjes zijn mooi gemaakt. Die rozige binnenkant. Dat kan ik helemaal niet!
ahh vooral die tweede van rechtsquote:Op zondag 29 januari 2012 10:35 schreef mmascha het volgende:
[ afbeelding ]
Het komt uit een boek, dus ik weet niet of ik dat mag posten!?quote:Op zondag 29 januari 2012 14:21 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Ohhh wat fijn!Mag ik het van je overnemen? Zoals ik op de foto zie, zou het inderdaad dezelfde kunnen zijn.
Ik zal je even PM'en
[..]
Wat leuk! Hoe begin je zo in een hoekje met een granny?
Ja, dat zie ik, maar buiten haken en borduren is het gedaan met mijn handwerkkunsten!quote:Op zondag 29 januari 2012 14:22 schreef x__duck het volgende:
[..]
Wat denk je van een mooi roze stofje als voering aan de binnenkant?
Haha, ja dat lijkt me dus echt vreemd, om als iets te gaan!quote:Op zondag 29 januari 2012 14:47 schreef Dottey het volgende:
haha.. moest gisteren nog aan je denken met je krabbetje.
Stonden in de kroeg te verzinnen hoe we allemaal gaan dit jaar. Ik denk dat ik maar een beestmuts haakvoor de koude carnaval
![]()
Ja! wennen maar hier gaan we niet als dweil, maar als IETS
wij hadden tonproaten hierquote:Op zondag 29 januari 2012 14:50 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Haha, ja dat lijkt me dus echt vreemd, om als iets te gaan!
En het belooft inderdaad koud te worden ja! We zijn hier gisteren al weer begonnen he, neuzebal!
Ik heb het patroon op internet gevonden:quote:Op zondag 29 januari 2012 14:21 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Ohhh wat fijn!Mag ik het van je overnemen? Zoals ik op de foto zie, zou het inderdaad dezelfde kunnen zijn.
Ik zal je even PM'en
[..]
Wat leuk! Hoe begin je zo in een hoekje met een granny?
Wouwquote:Op zondag 29 januari 2012 14:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Niet van de hele collectie (die is ook niet meer compleet), maar wel van mijn collectie in wording:
[ afbeelding ]
Er is zo'n woordje dat er tegen helpt: neequote:Op zondag 29 januari 2012 14:38 schreef BrainTeaser het volgende:
Ben hier een berg krabbetjes aan het haken voor de carnaval, was zo slim om er eentje te laten zien aan familie en vrienden, dus de verzoekjes blijven maar binnenkomen.
M'n zus doodleuk: oh, dan wil ik er graag eentje in elke kleur wol die je hebt, da's grappig!
Even een heel domme vraag: zijn padma olifantjes haken, of een standaard manier van haken? Ik snap niet precies wat het isquote:Op zondag 29 januari 2012 15:02 schreef EsseEi het volgende:
woow wat een enorme collectie arual!en wat geweldig!
:D
verder nog leuk konijnbeest, padma en blokjes
quote:
Hihi, een vriendinnetje van mij heeft de oortjes erin genaaid !!quote:[..]
Ja, dat zie ik, maar buiten haken en borduren is het gedaan met mijn handwerkkunsten!
quote:Op zondag 29 januari 2012 16:34 schreef Herfstblad het volgende:
Mooie dingen komen er weer voorbij!
Hier een beetje haakfrustratie. Vandaag Kikker uit elkaar gesloopt, omdat ik hem echt niet mooi vond. Het haakwerk, maar ook het meerderen. Ik heb het patroon - waar ik weinig van snap - dus maar herschreven volgens de tafel van 6 en ik ga een tweede poging wagen.
Als je nog meer nodig hebt, ik heb nog een bol van die paars liggenquote:Op zondag 29 januari 2012 14:21 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Ik zal je even PM'en
Dat zijn japanse washandjes, maar ik vond het patroon zo leuk om te maken, mijn moeder heeft ze uiteindelijk een oogje gegeven met een knoop en als visjes opgehangen.quote:Op zondag 29 januari 2012 18:04 schreef Angelof9 het volgende:
Huh, wat zijn dat voor grappige dingen?
Ohhh wat super leuk!quote:Op zondag 29 januari 2012 14:06 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Niet van de hele collectie (die is ook niet meer compleet), maar wel van mijn collectie in wording:
[ afbeelding ]
Zit daar ook een glimmerdraadje in?quote:Op zondag 29 januari 2012 14:51 schreef Godagoyas het volgende:
@ LittleQ : ben gaan kijken naar de wikkel : merk Katia, submerk? Irina kleur 14 (made in Spainen gekocht in een ouderwets winkeltje dat allerlei overstocks opkoopt... dus zéér goedkope prijzen
Trouwens gemerkt dat ik in alle haast bij het bijeengrabbelen van de bolletjes ook 2 stuks uit Turkije meeheb, nog mooier, bijna gelijk maar ander merk dan deze, gemerkt terwijl ik nu aan het zoeken was naar de bolletjes met hun label. Dat wordt dan padma nr 3 voor mezelf![]()
Andere zijn kadootjes...
En hier de fotokes
[ afbeelding ]
meest kleur gelijkend
en nog eentje
[ afbeelding ]
Thanks! Ook voor Dottey voor haar duidelijke uitleg :-)quote:Op zondag 29 januari 2012 14:57 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik heb het patroon op internet gevonden:
https://picasaweb.google.(...)#5700153579421122898
Dan zal kleurnummer 41 wel de kleur zijn die ik bedoel, als 40 ook donkerderpaars is.quote:Op zondag 29 januari 2012 17:52 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Als je nog meer nodig hebt, ik heb nog een bol van die paars liggenHet is wel kleurnummer 40..
Het is deze kleur:
[ afbeelding ]
bij het tuincentrum?quote:Op zondag 29 januari 2012 22:59 schreef kwiwi het volgende:
Weet iemand trouwens waar ik van die kleine bloempotjes kan vinden waar ook de cactussen in staan?
Er omheen haken?quote:Op maandag 30 januari 2012 00:11 schreef Godagoyas het volgende:
@ Mirjam, wij hebben vandaag 2 glazen potjes chocomousse en 2 glazen potjes tiramisu opgesmuld, met de bedoeling daar gehaakte bloemen/cactussen in te plaatsen. Nu nog ff brainstormen hoe ik dat doorzichtig glas zal camoufleren
Aan ook de antwoorden van anderen te zien inderdaad bij een tuincentrum jaquote:Op zondag 29 januari 2012 23:44 schreef Mirjam het volgende:
[..]
bij het tuincentrum?
ik haalde ze daar vroeger wel altijd
Geen probleem hoorquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:37 schreef trui het volgende:
[..]
muck, ik geloof dat het niet meer nodig is. ze wilde ook liever wat fellere kleurtjes volgens mij. maar wel bedankt voor het aanbod!
Ohhh,die knoopjesquote:Op vrijdag 27 januari 2012 18:18 schreef Lyssa het volgende:
Mijn bestelling uit Maleisie is binnen! Supersnel! Net een week geleden besteld!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt hele goede service, snelle antwoorden op mail, snel verstuurd!
Welneequote:
Ik ben er meerdere keren aan begonnen, maar kom telkens niet uitquote:Op zondag 29 januari 2012 10:17 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Gisteren liep hier nog een kat rond met het netje van de uien aan zijn poot met daarinhangend één cactus ( ik heb er twee).quote:Op maandag 30 januari 2012 12:21 schreef Herfstblad het volgende:
Poging 2 van de Kikker is ook uitgehaald, maar ik geloof dat ik het patroon nu wel snap na het uitgeschreven te hebben.
En die cactusjes zijn lollig, maar ik heb toch liever echte planten. Hoewel deze niet onthoofd kunnen worden door de katten.
Ik heb dat patroon idd eens voor een swap gemaakt en stefanieV ook. Ik vond het een klote patroon, zou 'm ook niet snel nog eens maken!quote:Op maandag 30 januari 2012 12:16 schreef trui het volgende:
er zijn toch wel wat mensen die die bloemen wel voor elkaar gekregen hebben; ik herinner me een paar swap-haaksels op basis van dat patroon, toch? ik had trouwens ook wat moeite met charly 't zeepaard, van dezelfde ontwerpster. maar dat kan ook met mijn beginners-status van toen te maken hebben.
Owja, jij kwam met dat patroon! Ik vind um ook tof! En ik ben mijn wolletjes aan het opmaken en dat kan goed met dat patroon!quote:
Ja, maar het is wel een hele moooie bos draadjes!quote:Op maandag 30 januari 2012 17:50 schreef Angelof9 het volgende:
Ben ik nou gek, of is dit gewoon een bos draadjes? Waarom zou ik daar nou 2 dollar voor betalen?
Maar ze zijn niets eens gehaakt.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:52 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ja, maar het is wel een hele moooie bos draadjes!
(Ik zou er ook niet voor betalen, al is het effect wel heel gaaf...)
Om te weten waar je precies het knoopje in het witte draadje moet leggen zodat ie als op de foto wordt.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:50 schreef Angelof9 het volgende:
Ben ik nou gek, of is dit gewoon een bos draadjes? Waarom zou ik daar nou 2 dollar voor betalen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is het patroon: neem tig draadjes (al naar gelang hoe dik je de sjaal wilt hebben) en knip die draadjes af op de lengte die je wilt hebben, voeg ze samen en trala je das is klaar.quote:Op maandag 30 januari 2012 18:23 schreef tweeoogje het volgende:
daarvan word ik dus echt heel nieuwsgierig he, wat er dan in zo'n patroon staat
. Als ik me niet in kan houden laat ik t jullie weten
.
Volgens mij ook, maar zou er echt iemand dat gaan verkopen? Er is nog niemand die het project ook heeft gemaakt. Verbazingwekkend welquote:Op maandag 30 januari 2012 19:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Volgens mij is het patroon: neem tig draadjes (al naar gelang hoe dik je de sjaal wilt hebben) en knip die draadjes af op de lengte die je wilt hebben, voeg ze samen en trala je das is klaar.
Ik wil eigenlijk wel weten of ik aan dezelfde kleurnummer kan komen. Als dat niet zo is en Lyssa heeft haar bol al verbruikt of weggegeven of zo, dan wil ik 'm zeker van je overnemen. Ik ga nog even kijken of ik misschien bij een andere Zeeman er aan kan komen. Maar superbedankt dat je even hebt gekeken!quote:Op zondag 29 januari 2012 21:59 schreef kwiwi het volgende:
Ik heb hier ook nog zeeman donkerpaars liggen, zocht je die nog LittleQ? Geen idee welk kleurnummer het is, maar het lijkt op die van dat poppetje die duck_x postte. Kan morgen overdag wel even een foto maken in het daglicht als het nog nodig is tegen die tijd
Ik heb hier gruwelijk hard om moeten lachen!quote:Gisteren liep hier nog een kat rond met het netje van de uien aan zijn poot met daarinhangend één cactus ( ik heb er twee).![]()
[...]
Wat een oplichter... Er zijn ook niet voor niks nog maar 0 projectenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:50 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb niet het goede beroep gekozenquote:Op maandag 30 januari 2012 19:35 schreef tweeoogje het volgende:
Je kan voor 28 dollar zo'n sjaal kant en klaar kopen op Etsy![]()
Daar kunnen mijn sneeuwpoppen niet tegen op! Mooi!quote:Op maandag 30 januari 2012 19:45 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Eens wat anders dan cacti, een boompje!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Je hebt genoeg gekken op de wereld dus wie weet.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:27 schreef tweeoogje het volgende:
[..]
Volgens mij ook, maar zou er echt iemand dat gaan verkopen? Er is nog niemand die het project ook heeft gemaakt. Verbazingwekkend wel![]()
quote:Op maandag 30 januari 2012 19:35 schreef tweeoogje het volgende:
Je kan voor 28 dollar zo'n sjaal kant en klaar kopen op Etsy![]()
Wij keken vooral....quote:Op maandag 30 januari 2012 19:28 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Ik heb hier gruwelijk hard om moeten lachen!
[..]
Die heeft wel gevoel voor humor.quote:Op maandag 30 januari 2012 20:23 schreef kwiwi het volgende:
whehehe, ik zocht leuke cozy's.. kom ik dit tegen http://www.ravelry.com/patterns/library/adult-lip-balm-cozy!
Ach, de cactus hing weer aan een netje van de uien die meneer van de vensterbank in de keuken(liggen daar in een bakje) had afgegooid, kon ik uien en vooral uienschillen gaan opruimen die door de hele kamer en keuken lagenquote:Op maandag 30 januari 2012 20:25 schreef Herfstblad het volgende:
Haha! Die lipbalmcosy.sommige mensen.
Ik vind die draadjessjaal best grappig, maar ik zou hem niet zo gauw kopen.
Leuk boompje en leuke sneeuwpoppetjes!
En hier komen katten ook weleens langs met de raarste dingen in hun bek. Ook vaak met een bol wol.
Wel pijnlijk, zo'n cactusaccessoire lijkt mij.Af en toe zijn het maar rare beesten.
haha ja dat ziet er wel heel losjes uit!quote:Op maandag 30 januari 2012 17:50 schreef Angelof9 het volgende:
Thanx! Ja! Die heb ik ook ooit gemaakt! Goed onthouden!quote:Op maandag 30 januari 2012 21:22 schreef tweeoogje het volgende:
oh, wat schattig!!! maakte jij nou ook ooit dat zeehondje in t rode pakje? ook al zo lief
Haha! Stiekem vind ik het best grappigquote:Op maandag 30 januari 2012 20:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Ach, de cactus hing weer aan een netje van de uien die meneer van de vensterbank in de keuken(liggen daar in een bakje) had afgegooid, kon ik uien en vooral uienschillen gaan opruimen die door de hele kamer en keuken lagen...daarna ontdekte ik pas de extra versiering aan de kat.
quote:Op maandag 30 januari 2012 20:59 schreef trui het volgende:
[..]
haha ja dat ziet er wel heel losjes uit!
en mmascha, mooi project! heb je echt zoveel garen over?
maar herfstblad, was dat nou een echte cactus of een gehaakte?
Toevallig ben ik op zoek naar hetzelfde paars als jij en ik kon het bij de Zeemannen hier in de buurt ook niet meer vinden. Ik heb een mailtje gestuurd aan de klantenservice ( 2 weken geleden) en heb een mailtje teruggekregen ( gisteren alquote:Op maandag 30 januari 2012 19:28 schreef LittleQ het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk wel weten of ik aan dezelfde kleurnummer kan komen. Als dat niet zo is en Lyssa heeft haar bol al verbruikt of weggegeven of zo, dan wil ik 'm zeker van je overnemen. Ik ga nog even kijken of ik misschien bij een andere Zeeman er aan kan komen. Maar superbedankt dat je even hebt gekeken!
Nee, was het maar zoquote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:42 schreef EsseEi het volgende:
oeeh toffe kameleon! Eigen patroon??
ook lieve sneeuwpopjes en andere dingen
O dat is wel handig, dan ga ik vanaf nu de wikkels goed bewaren.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:45 schreef BakkieDoen het volgende:
[..]
Toevallig ben ik op zoek naar hetzelfde paars als jij en ik kon het bij de Zeemannen hier in de buurt ook niet meer vinden. Ik heb een mailtje gestuurd aan de klantenservice ( 2 weken geleden) en heb een mailtje teruggekregen ( gisteren al) dat je het kunt bestellen bij een filiaal van de Zeeman met het artikelnummer. Dat staat dus in de streepjescode ( heb je die nog?) Als het goed is krijg je dan bericht als het binnen is. Dat moet ik dus nog even gaan proberen.....
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 09:39 schreef Angelof9 het volgende:
http://www.ravelry.com/pa(...)ottage-scarf/editors
![]()
![]()
Oh, ik zie mogelijkheden voor een te verkopen Ravelry patroon voor jequote:Op dinsdag 31 januari 2012 11:48 schreef Dottey het volgende:
een touwtje (restje wol) waarmee helemaal niets is gedaan behalve in de knoop zitten.
Waar hij heerlijk mee in de sneeuw (3mm gevallen) heeft kunnen spelen. Touwtje sleurt hij nu overal mee naar toe.
Ik zag dat deze vraag voor mij wasquote:Op maandag 30 januari 2012 20:59 schreef trui het volgende:
[..]
haha ja dat ziet er wel heel losjes uit!
en mmascha, mooi project! heb je echt zoveel garen over?
maar herfstblad, was dat nou een echte cactus of een gehaakte?
dat is gewoon een double crochet zo te zien, of stokje in het nederlands (zie filmpje )quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:50 schreef Pinda-de-eend het volgende:
Ik ben pas begonnen met haken en wil nu een leuke muts haken voor dit winterse weer, alleen ik kom niet helemaal uit het patroon, zou iemand mij misschien kunnen helpen?
Het gaat om het volgende stukje:
Yo, insert hook from front to back to front again around post of st, yo and draw up a loop, (yo and draw through 2 loops on hook) twice
Heb al van alles geprobeerd maar ik kom er echt niet uit, alvast bedankt
Dank je voor je snelle reactie!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
dat is gewoon een double crochet zo te zien, of stokje in het nederlands (zie filmpje )
quote:no knitting or crocheting, what the fok!
Hoe herkenbaar...quote:Op maandag 30 januari 2012 20:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Ach, de cactus hing weer aan een netje van de uien die meneer van de vensterbank in de keuken(liggen daar in een bakje) had afgegooid, kon ik uien en vooral uienschillen gaan opruimen die door de hele kamer en keuken lagen...daarna ontdekte ik pas de extra versiering aan de kat.
Thanks! Ik was vanmorgen geweest, maar weer niksquote:Op dinsdag 31 januari 2012 07:45 schreef BakkieDoen het volgende:
Toevallig ben ik op zoek naar hetzelfde paars als jij en ik kon het bij de Zeemannen hier in de buurt ook niet meer vinden. Ik heb een mailtje gestuurd aan de klantenservice ( 2 weken geleden) en heb een mailtje teruggekregen ( gisteren al) dat je het kunt bestellen bij een filiaal van de Zeeman met het artikelnummer. Dat staat dus in de streepjescode ( heb je die nog?) Als het goed is krijg je dan bericht als het binnen is. Dat moet ik dus nog even gaan proberen.....
Ik zal me even voorstellen: Ik ben BakkieDoenen ik lees hier al een tijdje mee, maar haak pas sinds december. Ben op dit moment bezig met 2 dekens, een granny square en een granny stripe, gewoon omdat ik hier niet bij na hoef te denken en lekker voor de tv kan doen.
Ik zie hier echt de meest prachtige dingen voorbij komenIk blijf jullie dus gewoon nog even volgen.
Dat is de Front-Post Double Crochet. Misschien hier duidelijker voor je, of een duidelijk filmpje.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:50 schreef Pinda-de-eend het volgende:
Ik ben pas begonnen met haken en wil nu een leuke muts haken voor dit winterse weer, alleen ik kom niet helemaal uit het patroon, zou iemand mij misschien kunnen helpen?
Yo, insert hook from front to back to front again around post of st, yo and draw up a loop, (yo and draw through 2 loops on hook) twice
nee, geen gewone volgens mij. want het moet om de 'stam' van de vorige steek heen, dat is niet echt hoe een gewoon dubbel stokje gaat toch?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
dat is gewoon een double crochet zo te zien, of stokje in het nederlands (zie filmpje )
Dat dacht ik ook, de omschrijving lijkt heel erg op een Front-Post Double Crochet, of Basketweave zoals ik 'm weleens voorbij heb zien komen...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:07 schreef trui het volgende:
[..]
nee, geen gewone volgens mij. want het moet om de 'stam' van de vorige steek heen, dat is niet echt hoe een gewoon dubbel stokje gaat toch?
Die heb ik al diverse keren voorbij zien komen, het ziet er zo mooi uit! Waar kan ik zo'n loom-ding kopen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:27 schreef Angelof9 het volgende:
Heeft iemand weleens Hairpin Lace gemaakt? Ik heb zo'n loom-ding gekocht en wil het eens gaan proberen.
Dat is geen stokje, dat is een front post double crochet (FPDC). Je moet de naald achterlangs het stokje van de vorige ronde halen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:50 schreef Pinda-de-eend het volgende:
Bij de hobbydoos. Het heeft wel een vage naam die ik alweer ben vergeten. Ik ging even kijken voor je op de website, maar hij is verdwenen!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:08 schreef LittleQ het volgende:
Die heb ik al diverse keren voorbij zien komen, het ziet er zo mooi uit! Waar kan ik zo'n loom-ding kopen?
Ik heb even gegoogled, op Hairpin Lace Tool en Hairpin Lace Loom kom ik al vanalles tegen. Ik wacht even af wat jij er van vindt, misschien komt ie dan wel definitief op mijn wishlistquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:23 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Bij de hobbydoos. Het heeft wel een vage naam die ik alweer ben vergeten. Ik ging even kijken voor je op de website, maar hij is verdwenen!Misschien heb ik de laatste gekocht?
Ik wacht nog evenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:43 schreef Angelof9 het volgende:
En als je dan toch bij de hobbydoos gaat bestellen, heb je ineens weer een grote doos vol nieuwe wolletjes![]()
(Ik dan iig. Ik ben niet zo goed in me beperken)
idd, 80 cm. op heb langste punt. net zo breed.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:16 schreef LittleQ het volgende:
Wow Mirjam! Is ie nu 80cm, zie ik dat goed? Wil je 'm zo laten, of ga je er nog wat omheen maken?
keiveel... don't get me startedquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:59 schreef Angelof9 het volgende:
Hoeveel draadjes moet je wel niet wegwerken??
ik heb denk hetzelfde met mijn oren gedaanquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:42 schreef Lijnloos het volgende:
Ja, dat dus wel, maar niet op het moment dat het moestBij de slurf kwam ik er 2 rijen later pas achter (vroeg me al af wanneer die 2e rand erbij moest) en dus maar door de rijen heen gehaakt met het deeltje van die kleur die ik er nog aan had zitten... en de oren zijn in oorsprong verkeerd gevouwen en daardoor een beetje verkeerd
Tnx!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:51 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik heb denk hetzelfde met mijn oren gedaan![]()
ik vind hem wel liev hoor
Thnx, ga er ff een nachtje op slapen, komt goed! denk ikquote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:58 schreef Angelof9 het volgende:
Ilske: dit is wat ik altijd doe: op de "oneven" rijen, doe ik gewoon wat in het patroon staat, dus bv 3 sc gewoon en dan 1 meerderen. De volgende rij "deel" ik, dus in het patroon staat, 4 sc, 1 meerderen, dan doe ik 2 sc 1 meerderen, dan 4 sc 1 meerderen tot het eind, en dan weer 2 sc. Zo krijg je dat het elke rij verspringt, zonder al te ingewikkeld te worden qua telling.
Zo zien de oren van mijn padma's er ook uit, alleen kom ik nooit uit met die 7 steken die je mee moet haken, ik heb er maar 3quote:Op dinsdag 31 januari 2012 21:42 schreef Lijnloos het volgende:
Ja, dat dus wel, maar niet op het moment dat het moestBij de slurf kwam ik er 2 rijen later pas achter (vroeg me al af wanneer die 2e rand erbij moest) en dus maar door de rijen heen gehaakt met het deeltje van die kleur die ik er nog aan had zitten... en de oren zijn in oorsprong verkeerd gevouwen en daardoor een beetje verkeerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |