Ceremonieel wel. Net zoiets als een Prins Carnavalquote:Op maandag 30 januari 2012 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kan een koning dat wel in ons bestel
Dat geld heeft hij dan verdient wegens bewezen prestaties voor de Republiek der Nederlanden.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:32 schreef Picchia het volgende:
[..]
Met behoud van 1/10 van het salaris.
Oh ja, heb mezelf al tot Koningin gekroond.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Kan iemand zichzelf tot Koning benoemen?
Napoleon kroonde zichzelf tot keizerquote:Op maandag 30 januari 2012 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
En maar zwaaien met je scepterquote:Op maandag 30 januari 2012 17:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ja, heb mezelf al tot Koningin gekroond.
Dat is waar ook. Prins Carnaval heeft ook geen constitutionele basis.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ceremonieel wel. Net zoiets als een Prins Carnaval
Maar van wat dan?quote:Op maandag 30 januari 2012 17:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh ja, heb mezelf al tot Koningin gekroond.
Precies, bow and kneel thou subjects.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En maar zwaaien met je scepter
Ik vind het wel mooi, die traditie. Niet al die ongein met Koninginnedag, maar de monarchie.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je wat het is, ik heb er gewoon niks mee. Ik raak niet bedwelmd door vaderlandsliefde wanneer Wim-Lex een kroon op z'n kop gedrukt krijgt of wanneer hij en Maxima klappend bij een groepje klompendansers staan tijdens Koninginnedag.
Als je durf hebt...quote:Op maandag 30 januari 2012 17:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Napoleon kroonde zichzelf tot keizer
Oh wacht, je bedoelde of een koning de monarchie kan afschaffen.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat kan, maar je moet wel zorgen dat Henk en Ingrid ook echt geloven dat jij koning bent. Als dat gebeurd heb je macht.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:33 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat vermoed ik ook. Ik kan mij niet indenken als van de familie niemand op de troon wil zitten, dat een monarchie nog wel te handhaven valt.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:35 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh wacht, je bedoelde of een koning de monarchie kan afschaffen.
Hijzelf niet natuurlijk, maar ik denk dat als PiWi er geen zin in zou hebben en dat met de Raad van State zou overleggen het snel afgelopen is.
Als remlof afstand neemt van het koningschap wordt een familielid koning.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geert is al Koning van Henk en Ingrid.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:36 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dat kan, maar je moet wel zorgen dat Henk en Ingrid ook echt geloven dat jij koning bent. Als dat gebeurd heb je macht.
Vind het wel mooie geweest, eerlijk gezegd. Koningshuizen zijn relieken uit vervlogen tijden. Zou niet actief pleiten voor afschaffing van het Koningshuis, overigens.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:35 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind het wel mooi, die traditie. Niet al die ongein met Koninginnedag, maar de monarchie.
Nee, Trix.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geert is al Koning van Henk en Ingrid.
Dan zoeken ze gewoon andere kandidaten, verre familieleden etc.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat vermoed ik ook. Ik kan mij niet indenken als van de familie niemand op de troon wil zitten, dat een monarchie nog wel te handhaven valt.
De vader van Maxima schijnt enige ervaring te hebben met het besturen van een land.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan zoeken ze gewoon andere kandidaten, verre familieleden etc.
Tja, dan zal er best wel iemand zijn die het wil.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan zoeken ze gewoon andere kandidaten, verre familieleden etc.
Neehoor, Henk en Ingrid doen allemaalquote:Op maandag 30 januari 2012 17:39 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Formeel wel, maar officieus zien ze Geert toch wel als hun Koning.
Daarom, en als de Oranjes niet willen dan zetten ze wel een buitenlander op de troon, een Noor, Brit of iets.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tja, dan zal er best wel iemand zijn die het wil.
Hm, ik twijfel toch.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:41 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Neehoor, Henk en Ingrid doen allemaalen
voor onze koningin.
We moeten nog even overleggen of Donner of Aboutaleb het gaat worden.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, en als de Oranjes niet willen dan zetten ze wel een buitenlander op de troon, een Noor of iets.
Nee joh. Een Marokkaan. Veel leuker.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom, en als de Oranjes niet willen dan zetten ze wel een buitenlander op de troon, een Noor, Brit of iets.
Het zal ook veranderen. Steeds minder macht voor de koning, zoals de trend al is. Het huidige niveau aan invloed van de koning vind ik niet perse slecht, maar we zullen zien.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind het wel mooie geweest, eerlijk gezegd. Koningshuizen zijn relieken uit vervlogen tijden. Zou niet actief pleiten voor afschaffing van het Koningshuis, overigens.
Enige voordeel is dat Trix tenminste openlijk afstand neemt van die randmongool Wilders, in tegenstelling tot onze echte leiders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |