Ja he! Ik heb later ook bieslog gevolgd. En nu zag ik dat het allemaal vanuit dat tuinhuisje kwamquote:Op zondag 12 februari 2012 21:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
Vooral Wim de Bie is echt een mooie man
Ja, echt bijzonder vind ik dat, alles uit mijn tijd weet ik gewoon nog. Mijn broer zeggen onderling bijvoorbeeld nog steeds Jubileum ipv jubile-um..quote:Op zondag 12 februari 2012 22:05 schreef golfer het volgende:
Heb weer genoten en alle scenes kan ik mij nog herinneren.![]()
Echt nooit een uitzending van ze gemist blijkbaar.
Ja, vond je? Dat idee had ik niet eigenlijk.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:16 schreef tong80 het volgende:
Ik vind hem ontroerend. Je merkt gewoon dat de beslissing om te stoppen van van Kooten kwam.
Als het aan hem ligt zouden ze nog steeds te zien zijn.
Is bekend dat De Bie door wilde gaan, hij kwam seizoen daarna met iets eigens. De Bie bleef ook de loonlijst staan van de VPROquote:Op zondag 12 februari 2012 22:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, vond je? Dat idee had ik niet eigenlijk.
Okee, ik denk dat hij toen wel door wilde idd, maar niet nu meer, toch?quote:Op zondag 12 februari 2012 23:01 schreef Stefan het volgende:
Is bekend dat De Bie door wilde gaan, hij kwam seizoen daarna met iets eigens. De Bie bleef ook de loonlijst staan van de VPRO
Da's laat.quote:Op zondag 12 februari 2012 22:54 schreef Arcee het volgende:
Waarbij ik ook vorige keer dacht dat ik veel niet gezien heb. Eigenlijk pas vanaf halverwege/eind jaren 80 en fanatiek vanaf Keek op de Week.
Qua geboren zijn, ja.quote:
Ik van net na Hadimassa. Wel altijd leuk om de beelden te zien.quote:Op zondag 12 februari 2012 23:27 schreef golfer het volgende:
Ik ben echt al vanaf Hadimassa die-hard fan van die twee.
Ik kende het singeltje van de vieze man eerder dan het duo zelfquote:
Ze zijn dan ook echt tijdloosquote:Op maandag 13 februari 2012 12:32 schreef Stefan het volgende:
Maar grappig, Mirjam is niet met ze opgegroeid en ze vindt de oude sketches tof
Juist omdat ze echte mensen spelen, en geen typetjes. Mirjam vindt Moeder en Zoon leuk.quote:
klopt, is het ook.quote:
Dat was de eerste keer dat de vieze man gebruikt werd.quote:Op maandag 13 februari 2012 14:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
klopt, is het ook.
zo moest ik echt gillen over dat stukje van de vieze man en die man die z'n hondje uitlaat :'0
en moeder en zoon, geweldig vind ik die.
Thuis nog even kijken, zonder geluid is het een stuk minderquote:
Oh man draag me weg!quote:
En met geluid was het inderdaad nog stukken leukerquote:Op maandag 13 februari 2012 15:47 schreef The_Groove het volgende:
[..]
Oh man draag me weg!
Dit is wellicht de beste Kooten en de Bie sketch ooit.
Daar denken ze zelf heel anders over.quote:Op maandag 13 februari 2012 15:47 schreef The_Groove het volgende:
Oh man draag me weg!
Dit is wellicht de beste Kooten en de Bie sketch ooit.
Klopt (ook ik kijk hoor..) Maar qua humor niveau erg goed bedacht. Laat ik het anders zeggen: Mijn absolute favoriet.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef golfer het volgende:
[..]
Daar denken ze zelf heel anders over.
De meeste typetjes en sketches hadden een bepaalde relevante maatschappijkritische ondertoon of waren een knipoog richting een bestaande situatie.
De vieze man was gewoon een heel leuk bedacht typetje die verder geen boodschap had.
Je onderschat de vieze man Golfert.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:50 schreef golfer het volgende:
De vieze man was gewoon een heel leuk bedacht typetje die verder geen boodschap had.
Nee, ik onderschat je niet.quote:
Peter Timofeeff werd Karel Timofeeff. En had niet de humor om er over te lachen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:33 schreef Stefan het volgende:
Is Martin Simek de enige BN'er die ze hebben nagedaan?
Die was echt treffend ook
En vergeet ook Hans Alders nietquote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Peter Timofeeff werd Karel Timofeeff. En had niet de humor om er over te lachen.
Ed van Tijn.
Hirsch Balin.
Ruud Lubbers.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:30 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Berendien uut Wisp was gebaseerd op het kruidenvrouwtje Klazien uut Zalk.
(in dit fragment komen zowel Berendien (De Bie) als de échte Klazien in beeld).
Realiseerde het me te laatquote:Op zondag 19 februari 2012 20:40 schreef Felixa het volgende:
[..]
Klazien kwam uut Zalk, Berendien kwam uut Wisp.
Destijds realiseerde je je dat helemaal niet. Ik zie het nu en denk: dat was best knap wat ze daar deden.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:42 schreef Felixa het volgende:
Die timing was inderdaad geniaal bij Keek op de Week.
Niet inhaleren Karina.quote:
Weet ik, lastig als je sigaretten gewend bentquote:Op zondag 19 februari 2012 21:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Niet inhaleren Karina.
Dit is ook mooi.
Die moorkop stond buiten bij een bakkerij in Bussum. Daar in die straat (Havenstraat?) werd heel veel opgenomen. Ook de beroemde bonbonscene van de vieze man werd daar gefilmd.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:15 schreef Karina het volgende:
Die moorkop. Zeker geleend van die bakker die ik weleens zie rijden.
Ah hier zie ik ook vaak een auto rijden met een moorkop op het dakquote:Op zondag 19 februari 2012 21:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Die moorkop stond buiten bij een bakkerij in Bussum. Daar in die straat (Havenstraat?) werd heel veel opgenomen. Ook de beroemde bonbonscene van de vieze man werd daar gefilmd.
quote:
Dat gevoel heb ik ook.quote:
Ja? Ik heb me dat altijd gerealiseerd.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:19 schreef golfer het volgende:
Wel weer genoten en me nu pas realiserend hoe goed die scenes met dat blauwe scherm getimed en gespeeld waren.
Bij een bakker in Enkhuizen staat ook precies zo'n ding, dus daar zullen nogal wat van gemaakt zijn ooit.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Ah hier zie ik ook vaak een auto rijden met een moorkop op het dak
Misschien zelfs door Bie een beetje te lang gepusht om toch nog even door te gaan.quote:Op zondag 19 februari 2012 21:43 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja? Ik heb me dat altijd gerealiseerd.
Het werd nu overigens wel heel duidelijk dat het idd Van Kooten was die er klaar mee was. Helemaal klaar mee was zelfs.
Ach ja, Amsterdammers denken vaak dat ze uniek zijnquote:Op zondag 19 februari 2012 22:33 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Bij een bakker in Enkhuizen staat ook precies zo'n ding, dus daar zullen nogal wat van gemaakt zijn ooit.
Haha heel toevallig, dat was precies waar ik ook aan dacht, die bakker in Enkhuizen!quote:Op zondag 19 februari 2012 22:33 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Bij een bakker in Enkhuizen staat ook precies zo'n ding, dus daar zullen nogal wat van gemaakt zijn ooit.
Ik heb veel Koot en Bie's op casette. Kan ze nooit meer draaienquote:
En uitgerekend die aflevering, die ik jaren lang zocht en pas vorige maand vond, komt vanavond gewoon op tv.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:15 schreef Arcee het volgende:
Wist nooit dat dit toch op Youtube stond. Mijn favoriete uitzending ooit, denk ik wel.
Ze hebben al die LP/MCs nog niet heel zo lang geleden op CD uitgegeven.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:38 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik heb veel Koot en Bie's op casette. Kan ze nooit meer draaien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |