abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107394941
deel1: Kabinet stemt in met boerkaverbod
deel 2: Kabinet stemt in met boerkaverbod

http://www.telegraaf.nl/b(...)_boerkaverbod__.html

Politiebond wel blij met boerkaverbod
ma 30 jan 2012

De ACP, de grootste politiebond van ons land, hekelt de negatieve discussie over het boerkaverbod en steunt
het plan van het kabinet.

"Stemmingmakerij en ongenuanceerd tot nu toe.
Ook onze collegavakbond NPB kiest voor de kritische politieke insteek.
Dat mag, maar is jammer", aldus ACP-voorzitter Gerrit van de Kamp, die graag een andere
discussie wil voeren.

Volgens hem zitten er vooral goede kanten aan de wet die straks gelaatsbedekkende kleding
met veiligheidsrisico's verbiedt.

"Straks kunnen onze politiemensen tijdens demonstraties en rellen eindelijk optreden tegen
dubieuze types met bivakmutsen, sjaals en brommerhelmen op.

Het gaat daarbij om linkse krakers, rechts-extremisten, hooligans maar ook relschoppers tijdens
de jaarwisseling.

Nu hebben we geen opsporingsbevoegdheden om ze meteen aan te houden."
  maandag 30 januari 2012 @ 11:16:57 #2
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107395067
Sneu :')

Een verdere inperking van de individuele vrijheid van de burger, onder het mom van 'veiligheid', maar puur symboolpolitiek wat voortkomt uit intolerantie en xenofobie.
pi_107395406
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:16 schreef Yi-Long het volgende:

Een verdere inperking van de individuele vrijheid van de burger, onder het mom van 'veiligheid', maar puur symboolpolitiek wat voortkomt uit intolerantie en xenofobie.
Kabinet stemt in met boerkaverbod

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik geloof van wel.
Ik woon vast in een ''achterstandswijk'' zoals ik eerder in dit topic iemand zag opmerken, want
ik zie vrouwen met Burka's wel degelijk iedere dag. Ook met gezichtbedekking.

Ik heb écht nog nooit, maar dan ook nog nooit een praatje kunnen maken met een vrouw
in een Burka, vrouwen met een hoofdoekje, geen enkel probleem, als ze in de supermarkt
iets niet begrijpen op de verpakking komen ze gewoon even vragen wat dat precies betekent,
ook voor een gewoon ''kletspraatje'' staan ze gewoon open, maar probeer maar eens een
praatje te maken met een vrouw met zo'n sluier voor haar gezicht, gaat je niet lukken.

Die burka en al hélemaal die gezichtsbedekking isoleren die vrouwen gewoon van de
Nederlandse samenleven, en dat is tenslotte toch de samenleven waar ze in (moeten?)
wonen.

Ik zie trouwens steeds meer vrouwen die het gewoon anders oplossen, hoofdoekje en lange zwarte
jas, ze blijven meestal wel erg kuis gekleed, en daar is niks mis mee, als ze dat zelf willen toch?

Ik ga ook niet half naakt de straat over, maar vrouwen die dat wel willen moeten dat vooral zelf
weten,

Ook zie ik trouwens steeds meer Nederlandse vrouwen in Burka, wat dat nu weer voor een vreemd
verschijnsel is snap ik ook niet, die lijken wel fanatieker dan de gewone ''hoofdoekdraagsters''
en ook die zijn stug en niet makkelijk te benaderen, doe ik ook geen moeite voor trouwens, want
waarom zou ik, als je er zelf voor kiest om je zo ''af te sluiten'' ga ik geen moeite doen.

Dus ik ben vóór het verbod, zeker van gezichtsbedekkende kleding, het houdt de ontwikkeling
van de vrouw tegen en ook het normale contact met vrouwen die géén Burka dragen, of die nu
Nederlands zijn of niet, want ik zie nooit een vrouw in een Burka nou eens gezellig een praatje
maken met een andere vrouw.

Wel als er 3 vrouwen samen zijn in Burka's die praten dan wel, maar alléén met elkaar.

Bovendien, sorry hoor, maar ik geloof er geen snars van dat vrouwen met 30 graden boven
nul vrijwillig in zo'n gewaad lopen, buiten het flinke vitamine D tekort wat deze vrouwen oplopen.

Ik denk dat die vrouwen toch ook best lekker met hun kindertjes even een dagje naar het
zwembad willen, net als de ''Hollandse'' moeders, of denk jij van niet?
p.s.

ik ben niet intolerant en ik ben ook geen xenofoob :)
  maandag 30 januari 2012 @ 11:44:05 #4
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107395676
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:31 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Kabinet stemt in met boerkaverbod

[..]

p.s.

ik ben niet intolerant en ik ben ook geen xenofoob :)
Zolang het de vrije keuze van die vrouwen is om zich in zo'n ninjapak te hijsen, en verder geen wetten overtreden (nu dus wel, dankzij dit idiote verbod), dan mogen ze dat wat mij betreft lekker zelf weten.

Dat ze dan 'onbenaderbaar' zijn, of 'afgesloten van de samenleving', tja...(!) Ook dat moeten ze lekker zelf weten, en ik ben de laatste die zich daar aan zal ergeren...

Ik heb sowieso niet de behoefte om vreemde mensen zomaar te 'benaderen', maar als ik iemand wil/moet aanspreken, dan kan het me ook geen fuck schelen of hij/zij een boerka draagt, of een leernicht met tatoeages, of een dikke vrouw in een legging, of een bejaarde in zijn pyama, of whatever. Daar laat ik me in ieder geval niet door 'afschrikken'.
pi_107396274
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:44 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Zolang het de vrije keuze van die vrouwen is om zich in zo'n ninjapak te hijsen, en verder geen wetten overtreden (nu dus wel, dankzij dit idiote verbod), dan mogen ze dat wat mij betreft lekker zelf weten.

Tja, van jou mogen ze het zelf weten en waarschijnlijk denk je ook écht dat ze dat zelf willen,
ik denk van niet...

Radicale imams preken nog steeds haat in Nederland
pi_107396293
quote:

Intolerantie.

Xenofobie.

Omdat er veel mensen zijn die onderstaand tafereel graag niet (meer) in Nederland zien?

Leg eens uit (zonder carnaval ,helmen ,bivakmutsen en caviapolitie er weer bij te slepen , dus graag on topic) waarom je er zo'n warm gevoel van krijgt dat je specifiek deze groep en dit fenomeen wel bijna moet verdedigen.

quote:
Dat ze dan 'onbenaderbaar' zijn, of 'afgesloten van de samenleving', tja...(!) Ook dat moeten ze lekker zelf weten, en ik ben de laatste die zich daar aan zal ergeren...
Fijn voor je maar er zijn er veel meer die zich er wel aan ergeren , zelfs zoveel dat deze wet er is.

quote:
Ik heb sowieso niet de behoefte om vreemde mensen zomaar te 'benaderen', maar als ik iemand wil/moet aanspreken, dan kan het me ook geen fuck schelen of hij/zij een boerka draagt, of een leernicht met tatoeages, of een dikke vrouw in een legging, of een bejaarde in zijn pyama, of whatever. Daar laat ik me in ieder geval niet door 'afschrikken'.
quote:
Ik heb sowieso niet de behoefte om vreemde mensen zomaar te 'benaderen',
Als je in een stad leeft , woont,werkt hoe doe jij dat?

quote:
maar als ik iemand wil/moet aanspreken, dan kan het me ook geen fuck schelen of hij/zij een boerka draagt,
Waarom dan een fuck geven als ze er niet meer zijn en of verboden worden?
quote:
een leernicht met tatoeages, of een dikke vrouw in een legging
Los van het feit dat ze jou en mij waarschijnlijk geen antwoord zullen (mogen) geven , maar zullen we de dames in de tent om hun tolerante mening betreffende die doelgroepen eens vragen?

quote:
een bejaarde in zijn pyama
Zie jij die veel op straat?
pi_107397008
Ach over 10 jaar is iedereen verplicht in boerka te lopen. Dan hoop ik dat de mensen die nu zo tolerant zijn t.o.v. de boerka, dat ook zijn als je je boerka af wil doen.
  maandag 30 januari 2012 @ 12:37:16 #8
3542 Gia
User under construction
pi_107397069
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 11:44 schreef Yi-Long het volgende:

Hoe ze over straat gaan, moeten ze inderdaad, wmb, zelf weten. Maar mogen wij dan weten of wij ze, zo gekleed, binnen willen laten?

Met dit verbod heeft een buschauffeur een licentie ze de toegang te weigeren, een school, winkel, bieb, bank en noem maar op, ook. En dat vind IK al een belangrijke vooruitgang. Er kan niet meer 'discriminatie' geschreeuwd worden als je zo'n tent niet in je zaak wilt. Je hebt dan de wet aan je kant.

quote:
Het gaat niet om de behoefte. Sommige mensen zijn erg op zichzelf, anderen maken graag vriendelijk een praatje met medeburgers, wachtenden bij de slager, in de lift, bij de tandarts of waar dan ook. Zo'n boerka spreek je niet aan, want dat stoot meteen al af. Niemand wil graag tegen een lap stof aan zitten kletsen, want je ziet graag met wie je een praatje maakt.
Dus, ja, hiermee zetten ze zichzelf buiten de maatschappij. En dat is jammer.
pi_107397309
quote:

Je kunt het woord "vrijheid" ook misbruiken. :{w

Waarom zou het een 'vrijheid' moeten zijn om je met gezichtsbedekking in het openbare leven te begeven? Waarom zouden we dat acceptabel moeten vinden?

En wat xenofobie en intolerantie betreft: heb je je weleens verdiept in de leefomstandigheden van minderheden in moslimlanden? In Indonesië is laatst nog iemand veroordeeld wegens ongelovigheid. Hij had gezegd dat God niet bestaat. In tal van moslimlanden worden christenen en andere minderheden actief vervolgd.

Damn... moslims mogen in dit land zo verschrikkelijk veel in vergelijking met omgekeerd. Termen als intolerantie en xenofobie zijn compleet misplaatst. Aan bepaalde extremistische uitingen mag best eens paal en perk worden gesteld.
  maandag 30 januari 2012 @ 12:47:55 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_107397406
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:44 schreef Elfletterig het volgende:

En wat xenofobie en intolerantie betreft: heb je je weleens verdiept in de leefomstandigheden van minderheden in moslimlanden? In Indonesië is laatst nog iemand veroordeeld wegens ongelovigheid. Hij had gezegd dat God niet bestaat. In tal van moslimlanden worden christenen en andere minderheden actief vervolgd.
En omdat ze het daar doen en jij dat verwerpelijk vindt, moeten we ons hier tot hetzelfde niveau verlagen? Vreemde logica.

quote:
Damn... moslims mogen in dit land zo verschrikkelijk veel in vergelijking met omgekeerd. Termen als intolerantie en xenofobie zijn compleet misplaatst. Aan bepaalde extremistische uitingen mag best eens paal en perk worden gesteld.
Ja, het is erg extremistisch om een burka te dragen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_107397635
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En omdat ze het daar doen en jij dat verwerpelijk vindt, moeten we ons hier tot hetzelfde niveau verlagen? Vreemde logica.
Ah, dus wij doen in Nederland aan actieve moslimvervolging? :') Moslims worden vanwege hun geloof voor de rechter gebracht, moskeeën worden stelselmatig verwoest... :')

Overdrijven is ook een vak. Ik geef slechts aan dat we in Nederland altijd bijzonder tolerant zijn geweest, zeker in vergelijking met hoe tolerant men omgekeerd is. Ik vind het belachelijk om bij een boerkaverbod meteen met termen als xenofobie en intolerantie te gaan smijten.

quote:
Ja, dat is het inderdaad. Het is een symbool van verregaande vrouwenonderdrukking dat op geen enkele manier thuishoort in de westerse samenleving. Ik vind het eigenlijk niet eens de moeite waard om verder nog in discussie te gaan met mensen die niet eens inzien dat de boerka een extremistisch symbool is...
  maandag 30 januari 2012 @ 12:56:19 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107397676
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:10 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Intolerantie.

Xenofobie.

Omdat er veel mensen zijn die onderstaand tafereel graag niet (meer) in Nederland zien?

[ afbeelding ]

Leg eens uit (zonder carnaval ,helmen ,bivakmutsen en caviapolitie er weer bij te slepen , dus graag on topic) waarom je er zo'n warm gevoel van krijgt dat je specifiek deze groep en dit fenomeen wel bijna moet verdedigen.
Het gaat me niet specifiek om deze groep. Het gaat me om vrijheid in het algemeen, en een overheid die gaat bepalen wat we wel en niet mogen dragen is niets meer of minder dan wanneer een religie dat doet...

[..]

quote:
Fijn voor je maar er zijn er veel meer die zich er wel aan ergeren , zelfs zoveel dat deze wet er is.
Prima, maar doe dan niet schijnheilig dat het vanwege de vrijheid van die vrouwen is, want dat is het niet. Het is dan dus puur en alleen om die mensen die zich eraan ergeren tevreden te stellen.

[..]

[..]

quote:
Als je in een stad leeft , woont,werkt hoe doe jij dat?
Exact hetzelfde zoals ik andere mensen aanspreek. Wat begrijp je daar niet aan!?

'Mevrouw, u liet iets uit uw tas vallen'.

[..]

quote:
Waarom dan een fuck geven als ze er niet meer zijn en of verboden worden?
...omdat het mij om die individuele vrijheid gaat.

[..]

quote:
Los van het feit dat ze jou en mij waarschijnlijk geen antwoord zullen (mogen) geven , maar zullen we de dames in de tent om hun tolerante mening betreffende die doelgroepen eens vragen?
Dus mijn mening moet afhankelijk zijn van hun mening!? Kom nou. Het gaat mij om de individuele vrijheden van IEDER mens. Of dat nou een jood is, of een holocaust-ontkenner, of een boerka-ninja, of iemand in een bomberjack met NLse vlag erop, of iemand die een petje in de klas wil dragen, of een kruisje tijdens zijn werk als buschauffeur, of whatever.

Ik vind dat je een verdomd goed argument moet hebben wanneer je mensen kledingsvoorschriften gaat opleggen, laat staan dat het wettelijk STRAFBAAR is dat je je kleedt hoe je je wilt kleden.

...en dat sommige andere mensen zich er wellicht iets aan ergeren, is voor mij geen goed argument. Als dat de norm zou worden bij wetgeving, dan erger ik me aan verdomd veel zaken die dan ook verboden zouden mogen worden op basis van die ergernis. Maar aangezien ik dus voor individuele vrijheid ben, zou ik nooit pleiten voor zo'n verbod.

[..]

quote:
Zie jij die veel op straat?
...nooit op vakantie geweest? Of naar een bakkerij naast een bejaardentehuis om 8 uur uur 'sochtends?
pi_107397704
Deze discussie evenals hoofddoekjes draait elke keer om hetzelfde punt; Dragen vrouwen dit vrijwillig of niet.

Er vanuit gaande dat er vrouwen zijn die het wel vrijwillig dragen en vrouwen die er toe (op de een of andere manier) worden gedwongen, is de vraag wat is vind je belangrijker. Voor mij is die vraag redelijk makkelijk omdat ik totaal geen waarde hecht aan dit soort rare symbolen. Ik vind het daarentegen wel erg dat vrouwen in een bepaald keurslijf worden gedwongen.

Op deze manier denk ik erover en wat me dan nog het meest tegen de borst stuit is dat je gelijk in een xenofobische hoek geplaatst wordt waardoor een rationele discussie wordt doodgemaakt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_107397714
Volgens Bush ging het niet om een strijd tegen de islam na 9/11, maar het gaat al sinds de jaren zestig al om een strijd tussen het westen en de islam (overduidelijk werden doelbewust moslim gastarbeiders Europa binnengebracht, vandaag de dag dus duidelijk waarom die keuze toen is gemaakt) Telkens wordt de islam aangehaald of ergens bij betrokken, en telkens in de media gebracht gebruikt als middel om de situatie te radicaliseren, religieuze strijd ontketenen, uit te bouwen, op te voeren.
Niemand in de politiek zal uitleggen waarom deze strijd wordt gevoerd. De oorzaak ligt namelijk in het Middenoosten (conflict al duizenden jaren gaande, kan geen buitenstaander oplossen), het westen is over de eeuwen steeds verder betrokken geraakt in dit tot op heden onoplosbare conflict. Nu is men (elite en politiek) dus duidelijk bezig een strijd/oorlog te ontketenen tussen christendom en islam, en dus via het boerkaverbod (gaat maar om 150 moslimsvrouwen) kan men nu de politie tegen moslima's inzetten (onbegrijpelijk dat de politie een kant heeft gekozen, had neutraal moeten blijven)
pi_107397730
Als het zo'n vrije keuze is waarom lopen er dan nooit mannen in?
pi_107397805
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:35 schreef erik666 het volgende:
Ach over 10 jaar is iedereen verplicht in boerka te lopen. Dan hoop ik dat de mensen die nu zo tolerant zijn t.o.v. de boerka, dat ook zijn als je je boerka af wil doen.
Nou ja, dan is het te laat helaas want protesteren of demonstreren mag dan niet meer heh...

Nederlandse vrouw aangerand op Tahrirplein

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef De_Ilias het volgende:
Wat daar gebeurt heeft geen % met de Islam te maken.

1. Islam verbied het fenomeen "Demonstreren".
2. Islam verbied het voor vrouwen en mannen om onnodig met elkaar te mixen.
3. Islam verbied het voor een man en vrouw om het andere geslacht aan te raken, (daarom mag een moslimman geen vrouwen handen schudden).
4. Islam verbied Zina (seksualiteit die onwettig is) met het ander geslacht, daarom is seks voor het huwelijk niet toegestaan, en is seksualiteit alleen toegestaan nadat het huwelijk heeft plaatsgevonden.
5. Die mannen in het filmpje zijn Criminelen die in een Islamitische staat (een staat waarin de Sharia word toegepast) hooguit gestraft worden met zweepslagen etc..
Nederlandse vrouw aangerand op Tahrirplein

Maakt niet uit of je donker of blond bent...

quote:
Op zondag 29 januari 2012 16:57 schreef De_Ilias het volgende:
Wat daar gebeurt heeft geen % met de Islam te maken.

1. Islam verbied het fenomeen "Demonstreren".
quote:
15s.gif Op maandag 30 januari 2012 01:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Tja... en ze was niet eens blond...

pi_107397878
Nee de moslim mannen lopen in strakke spijkerbroeken met leren jack en gel in het haar een after shave op, en lopen westerse vrouwen lastig te vallen, dat mag allemaal.
pi_107397932
quote:

[..]

Omdat zij deze tent normaal vinden moeten wij ons tot hun niveau verlagen bedoel je.

quote:

Niet dan?
pi_107397947
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:55 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ah, dus wij doen in Nederland aan actieve moslimvervolging? :') Moslims worden vanwege hun geloof voor de rechter gebracht, moskeeën worden stelselmatig verwoest... :')

Overdrijven is ook een vak. Ik geef slechts aan dat we in Nederland altijd bijzonder tolerant zijn geweest, zeker in vergelijking met hoe tolerant men omgekeerd is. Ik vind het belachelijk om bij een boerkaverbod meteen met termen als xenofobie en intolerantie te gaan smijten.

[..]

Ja, dat is het inderdaad. Het is een symbool van verregaande vrouwenonderdrukking dat op geen enkele manier thuishoort in de westerse samenleving. Ik vind het eigenlijk niet eens de moeite waard om verder nog in discussie te gaan met mensen die niet eens inzien dat de boerka een extremistisch symbool is...
Mee eens.
pi_107397955
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Het gaat me niet specifiek om deze groep. Het gaat me om vrijheid in het algemeen, en een overheid die gaat bepalen wat we wel en niet mogen dragen is niets meer of minder dan wanneer een religie dat doet...

:')

Yi-Long ik hoop dat je geen hond hebt...

Moslimpartij pleit voor hondenverbod

en ik hoop zeker dat je nooit een blindengeleidehond hond nodig hebt.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eigeren-honden.dhtml
  maandag 30 januari 2012 @ 13:10:19 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107398065
quote:
11s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:58 schreef Droomert het volgende:
Als het zo'n vrije keuze is waarom lopen er dan nooit mannen in?
Ik vind het sowieso geen issue van of het al dan niet vrijwillig is. In onze cultuur kijk je bij sociale interactie elkaar aan, dat kan niet met zo'n ding op je kop (zelfde geldt voor een integraalhelm of bivakmuts wat OOK verboden is).
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_107398118
Wel slim eigenlijk, doe zo'n ding aan en de uitkering druipt binnen.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:14:15 #23
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107398174
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:')

Yi-Long ik hoop dat je geen hond hebt...

Moslimpartij pleit voor hondenverbod

en ik hoop zeker dat je nooit een blindengeleidehond hond nodig hebt.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)eigeren-honden.dhtml
Hey, dat religieuzen compleet idiote ideeen hebben, hoef je mij niet meer te vertellen. :')

Maar denk je serieus dat dit soort idiote plannen van een stel extremisten ooit kans van slagen zullen hebben in een 'democratisch' westers land als NL!? Natuurlijk niet. Ze kunnen pleiten wat ze willen, en ik vind het allemaal prima.

Zelfs onder de eigen moslimaanhang zal echt niet iedereen op een partij stemmen met dat soort idiote voorstellen... aangezien de meeste moslims hier in Europe gewoon progressief zijn. Gematigde moslims, waarvan velen niets tegen honden zullen hebben, net zoals je een extreem kleine minderheid van de islamitische vrouwen in een burka ziet rondlopen.

Je haalt je angst uit een heel klein groep radicale mongolen, en wilt daardoor wetten doorvoeren die IEDEREEN in de individuele vrijheden zal treffen.

Tja, daar ben IK geen voorstander van.
pi_107398224
quote:
[quote]0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:56 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

[..]
En dat bepalen vind je in beide gevallen even goed ? Of even verkeerd?
quote:
[..]

Prima, maar doe dan niet schijnheilig dat het vanwege de vrijheid van die vrouwen is, want dat is het niet. Het is dan dus puur en alleen om die mensen die zich eraan ergeren tevreden te stellen.

[..]
Ik doe niet schijnheilig. Ik geef mijn duidelijke mening.

[..]

quote:
[..]

...nooit op vakantie geweest? Of naar een bakkerij naast een bejaardentehuis om 8 uur uur 'sochtends?
[

En daar lopen ze in pyjama?
  maandag 30 januari 2012 @ 13:16:22 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107398227
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:12 schreef Droomert het volgende:
Wel slim eigenlijk, doe zo'n ding aan en de uitkering druipt binnen.
Weet je hoeveel NLse vrouwen 100% afgekeurd zijn omdat ze na hun opleiding en 2-3 jaar werken nu thuiszitten met een 'depressie'...!?

Ik ook niet, maar 2 jaar geleden las ik ergens dat dat er toch best verdomd veel zijn, en dat de instanties die daarover beslissen een heel stuk 'coulanter' zijn in het accepteren van zo'n depressie bij autochtone vrouwen i.t.t. bij autochtone mannen, laat staan bij allochtonen.
pi_107398291
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:14 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Hey, dat religieuzen compleet idiote ideeen hebben, hoef je mij niet meer te vertellen. :')

Maar denk je serieus dat dit soort idiote plannen van een stel extremisten ooit kans van slagen zullen hebben in een 'democratisch' westers land als NL!? Natuurlijk niet. Ze kunnen pleiten wat ze willen, en ik vind het allemaal prima.

Zelfs onder de eigen moslimaanhang zal echt niet iedereen op een partij stemmen met dat soort idiote voorstellen... aangezien de meeste moslims hier in Europe gewoon progressief zijn. Gematigde moslims, waarvan velen niets tegen honden zullen hebben, net zoals je een extreem kleine minderheid van de islamitische vrouwen in een burka ziet rondlopen.

Je haalt je angst uit een heel klein groep radicale mongolen, en wilt daardoor wetten doorvoeren die IEDEREEN in de individuele vrijheden zal treffen.

Tja, daar ben IK geen voorstander van.
Ik vind het belangrijker dat het verbod toekomstige misbruik van de boerka voorkomt.
Leuk dat er nu drie pinguïns rondlopen maar laten we er voor zorgen dat papa het niet op haar toekomstige dochter kan gooien.
pi_107398308
quote:

[..]

Precies.

maandag 30 januari 2012 @ 13:19:08 #28
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107398311
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:16 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En dat bepalen vind je in beide gevallen even goed ? Of even verkeerd?

Ik ben tegen het opleggen van verboden en regels waar die niet noodzakelijk zijn, of niet goed genoeg te beargumenteren zijn. Dus dat is dan in beide gevallen verkeerd.

quote:
Ik doe niet schijnheilig. Ik geef mijn duidelijke mening.
Dat mag. Maar zeg niet dat het je om vrijheid te doen is, wanneer je anderen in hun vrijheid wilt inperken, en het voortkomt uit een ergernis.

quote:
En daar lopen ze in pyjama?
Soms wel ja. Badjasje erover en even snel de verse croissantjes halen.
pi_107398329
Zogenaamde gematigde moslims, ja nog wel totdat ze in de meerderheid zijn.
pi_107398360
quote:
[quote]0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Ik ben tegen het opleggen van verboden en regels waar die niet noodzakelijk zijn, of niet goed genoeg te beargumenteren zijn. Dus dat is dan in beide gevallen verkeerd.
En is de boerka noodzakelijk? Te beargumenteren?

En dan al helemaal in onze maatschappij?
pi_107398361
quote:

[..]

Wel met mensen zoals jij.

quote:
Je haalt je angst uit een heel klein groep radicale mongolen, en wilt daardoor wetten doorvoeren die IEDEREEN in de individuele vrijheden zal treffen
Ik heb geen angst, ik ben realistisch, maar je laat nu al een héél ander geluid horen als
in de eerste post, want toen had je het over intolerantie en xenofobie, maar intolerantie en
xenofobie van wie had je het toen eigenlijk, alleen van de kaaskoppen?
pi_107398428
quote:
[quote]0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:19 schreef Yi-Long het volgende:

Dat mag. Maar zeg niet dat het je om vrijheid te doen is, wanneer je anderen in hun vrijheid wilt inperken, en het voortkomt uit een ergernis.

[..]
Tegen de boerka zijn is tegen de vrijheid zijn?

Denk even na.

Het heeft alles met vrijheid te maken.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:23:05 #33
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107398433
quote:
4s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:18 schreef Droomert het volgende:

[..]

Ik vind het belangrijker dat het verbod toekomstige misbruik van de boerka voorkomt.
Leuk dat er nu drie pinguïns rondlopen maar laten we er voor zorgen dat papa het niet op haar toekomstige dochter kan gooien.
We leven in NL. Hier hebben we wetten om vrouwen te beschermen tegen dwang. Als hun man ze dwingt een tent aan te trekken, dan kunnen ze een telefoonnummer bellen, en staat er binnen 2 uur een hulpverlener op de stoep om die vrouw daar per direct weg te halen en die man een contactverbod op te leggen.

Dus als het gaat om de bescherming van vrouwen en hun vrijheid, dan ZIJN die wetten en mogelijkheden er. En terecht, want zulke hufters moet je keihard aanpakken (ik zou eens gaan rondkijken in de Biblebelt btw...)

Om dan vrouwen die er zelf voor KIEZEN om zo'n kreng te dragen, dat dan te gaan verbieden, gaat mij persoonlijk veels te ver...
pi_107398497
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

We leven in NL. Hier hebben we wetten om vrouwen te beschermen tegen dwang. Als hun man ze dwingt een tent aan te trekken, dan kunnen ze een telefoonnummer bellen, en staat er binnen 2 uur een hulpverlener op de stoep om die vrouw daar per direct weg te halen en die man een contactverbod op te leggen.

Dus als het gaat om de bescherming van vrouwen en hun vrijheid, dan ZIJN die wetten en mogelijkheden er. En terecht, want zulke hufters moet je keihard aanpakken (ik zou eens gaan rondkijken in de Biblebelt btw...)

Om dan vrouwen die er zelf voor KIEZEN om zo'n kreng te dragen, dat dan te gaan verbieden, gaat mij persoonlijk veels te ver...
quote:
We leven in NL.
Exact.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:25:10 #35
3542 Gia
User under construction
pi_107398516
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind dat je een verdomd goed argument moet hebben wanneer je mensen kledingsvoorschriften gaat opleggen, laat staan dat het wettelijk STRAFBAAR is dat je je kleedt hoe je je wilt kleden.
Gelaatsbedekkende kleding is al jaren strafbaar!! Er werd alleen jarenlang een uitzondering gemaakt vanwege religieuze overwegingen. En daar gaan we nu mee ophouden.

Gelaatsbedekkende kleding is voor iedereen verboden, met enkele beroepsmatige uitzonderingen.

Een lasser mag een laskap op. Een motorrijder moet een helm op als hij op zijn motor zit. Maar hij mag niet met helm op door een straat lopen of een bank binnenlopen. Waarom zou een boerkadraagster dat wel moeten mogen?

Geloof, geen enkel geloof, mag m.i. een reden zijn om een uitzondering te mogen vormen op welke Nederlandse wet dan ook. Geldt wmb dus ook voor het onverdoofd slachten e.d.
pi_107398530
En nu wil mevr. Karin Dekker zich in boerka hullen als protest tegen het boerka-verbod. En ze roept alle vrouwen in Nederland op om dat ook te doen.
Fijne 'wethouder' .

http://www.nu.nl/politiek(...)erka-aantrekken.html
pi_107398550
quote:

[..]

Alsof die vrouwen daar maar enig besef van hebben.
Het is heel erg naïef om te denken dat er meer mensen vrijwillig in zo'n ding lopen dan andersom.

Leuk zo'n telefoonnummer. Maar haar man is nog steeds van haar geloof, die staat boven haar en die bepaald alles. Die haalt het niet in haar hoofd om te bellen hoor.
pi_107398577
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
En nu wil mevr. Karin Dekker zich in boerka hullen als protest tegen het boerka-verbod. En ze roept alle vrouwen in Nederland op om dat ook te doen.
Fijne 'wethouder' .

http://www.nu.nl/politiek(...)erka-aantrekken.html
De debilisering gaat door.
pi_107398581
Tegenwoordig ben je pas echt vrij als je iemand mag onderdrukken.
pi_107398599
Die kerk jongetjes kozen er ook zelf voor hoor. Waarom gingen die niet naar de politie? :(
  maandag 30 januari 2012 @ 13:28:20 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107398621
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:20 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En is de boerka noodzakelijk? Te beargumenteren?

En dan al helemaal in onze maatschappij?
Gaan we nu dus alleen nog maar 'noodzakelijke' kleding toelaten, en de rest verbieden? Petjesverbod? Piercingverbod? Leggingverbod? Iedereen gewoon in een functioneel uniform de straat op, op gezette tijden, met geel reflectiemateriaal en een helm op voor de veiligheid? Wel een open helm uiteraard, want stel je voor dat je iemand niet in het gezicht kunt zien...

Tja...(!)

quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wel met mensen zoals jij.
Mensen als ik zijn VOOR vrijheid, dus ook voor de vrijheid om gewoon een hondje te hebben. Als je uberhaupt maar denkt dat ik ooit zou kunnen stemmen op een partij die met dat soort voorstellen komt, dan begrijp je dus totaal niet waar ik het hier over heb.

[..]

quote:
Ik heb geen angst, ik ben realistisch, maar je laat nu al een héél ander geluid horen als
in de eerste post, want toen had je het over intolerantie en xenofobie, maar intolerantie en
xenofobie van wie had je het toen eigenlijk, alleen van de kaaskoppen?
Het ging in het begin van het topic dan ook vooral over ergenissen wat betreft die burkas, en die komt voort uit intolerantie en xenofobie. Mensen zeggen dat die vrouwen niet aan te spreken zijn, zichzelf buiten de maatschappij plaatsen, etc etc, OMDAT WIJ ZE DAN NIET DURVEN AAN TE SPREKEN. (!!!) :') Spreek ze gewoon aan wanneer je ze aan wilt spreken. Hoe fucking moeilijk is dat!? En misschien geven ze antwoord, en misschien niet, net als iedere andere wildvreemde die je zomaar aanspreekt.
pi_107398637
quote:
@Karin_Dekker Karin Dekker
Als het boerkaverbod er komt zouden alle vrouwen terstond een boerka moeten aanschaffen en dragen. Wie doet mee?
28 januari via Twitter for iPad
Geretweet door ravenvrouwke en 22 anderen
Nederland 2012.
pi_107398667
quote:

[..]

Ja, ze gaan wel even bellen... keep dreaming..

http://www.groene.nl/2004/14/een-vrouw-is-minder-dan-een-stuk-vee
  maandag 30 januari 2012 @ 13:30:02 #44
3542 Gia
User under construction
pi_107398674
quote:
11s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:27 schreef Droomert het volgende:
Die kerk jongetjes kozen er ook zelf voor hoor. Waarom gingen die niet naar de politie? :(
Het topic gaat over gelaatsbedekkende kleding niet over kerkjongetjes. Wil je daar over lullen, open er dan een topic over. Je slaat met zo'n opmerking hier de plank volledig mis.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:30:24 #45
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_107398685
quote:
10s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:26 schreef Droomert het volgende:

[..]

Alsof die vrouwen daar maar enig besef van hebben.
Het is heel erg naïef om te denken dat er meer mensen vrijwillig in zo'n ding lopen dan andersom.

Leuk zo'n telefoonnummer. Maar haar man is nog steeds van haar geloof, die staat boven haar en die bepaald alles. Die haalt het niet in haar hoofd om te bellen hoor.
Dan faalt NL in de informatievoorziening richting die vrouwen, maar ik denk dat 99,9% van die vrouwen prima weten in wat voor maatschappij ze hier leven en welke rechten vrouwen hier hebben.

Of ze daar gebruik van wilt maken is een tweede, maar dat geldt net zo goed voor autochtone vrouwen die onderdrukt worden door een bazige partner en zich gevangen voelen in die relatie.
pi_107398798
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:28 schreef Yi-Long het volgende:

Wel een open helm uiteraard, want stel je voor dat je iemand niet in het gezicht kunt zien...
[quote]0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dan faalt NL in de informatievoorziening richting die vrouwen, maar ik denk dat 99,9% van die vrouwen prima weten in wat voor maatschappij ze hier leven en welke rechten vrouwen hier hebben.

Of ze daar gebruik van wilt maken is een tweede, maar dat geldt net zo goed voor autochtone vrouwen die onderdrukt worden door een bazige partner en zich gevangen voelen in die relatie.
Nederland faalt?

quote:
ik denk dat 99,9% van die vrouwen prima weten in wat voor maatschappij ze hier leven en welke rechten vrouwen hier hebben.
Serieus?

quote:
Je ziet een echt overeenkomst? Geen verschil?
pi_107398813
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Das heel mooi hoor.
Maar wie geloof je eerder, de moskee die zegt dat je trouw aan je man moet zijn, de moskee is immers van jouw afkomst.

Of die mensen die naar de hel gaat die zeggen dat je moet bellen als je man je pijn doet of onderdrukt?
pi_107398826
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Het topic gaat over gelaatsbedekkende kleding niet over kerkjongetjes. Wil je daar over lullen, open er dan een topic over. Je slaat met zo'n opmerking hier de plank volledig mis.
Het is hetzelfde argument dat hier gebruikt wordt.
  maandag 30 januari 2012 @ 13:35:05 #49
3542 Gia
User under construction
pi_107398844
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Jeetje, WILT, nog wel. Alsof ze ook maar iets vanuit zichzelf te willen hebben. Dat soort vrouwen staan onder VOOGDIJ van hun mannen. Lees de koran er maar op na! Die worden geleefd.

http://www.exmoslim.org/w(...)in%20de%20islam.html

Het is echt niet zo dat, wanneer zij een hulplijn in willen zetten, dat manlief dan zegt: Prima schat, zelfontplooiing! Wat ben jij goed bezig!! ^O^
pi_107398857
quote:
@Karin_Dekker Karin Dekker
Als het boerkaverbod er komt zouden alle vrouwen terstond een boerka moeten aanschaffen en dragen. Wie doet mee?
28 januari via Twitter for iPad
Geretweet door ravenvrouwke en 22 anderen
Voor de duidelijkheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')