Wel met mensen zoals jij.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:14 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Hey, dat religieuzen compleet idiote ideeen hebben, hoef je mij niet meer te vertellen.
Maar denk je serieus dat dit soort idiote plannen van een stel extremisten ooit kans van slagen zullen hebben in een 'democratisch' westers land als NL!? Natuurlijk niet. Ze kunnen pleiten wat ze willen, en ik vind het allemaal prima.
Ik heb geen angst, ik ben realistisch, maar je laat nu al een héél ander geluid horen alsquote:Je haalt je angst uit een heel klein groep radicale mongolen, en wilt daardoor wetten doorvoeren die IEDEREEN in de individuele vrijheden zal treffen
Tegen de boerka zijn is tegen de vrijheid zijn?quote:[quote]Op maandag 30 januari 2012 13:19 schreef Yi-Long het volgende:
Dat mag. Maar zeg niet dat het je om vrijheid te doen is, wanneer je anderen in hun vrijheid wilt inperken, en het voortkomt uit een ergernis.
[..]
We leven in NL. Hier hebben we wetten om vrouwen te beschermen tegen dwang. Als hun man ze dwingt een tent aan te trekken, dan kunnen ze een telefoonnummer bellen, en staat er binnen 2 uur een hulpverlener op de stoep om die vrouw daar per direct weg te halen en die man een contactverbod op te leggen.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:18 schreef Droomert het volgende:
[..]
Ik vind het belangrijker dat het verbod toekomstige misbruik van de boerka voorkomt.
Leuk dat er nu drie pinguïns rondlopen maar laten we er voor zorgen dat papa het niet op haar toekomstige dochter kan gooien.
quote:Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
We leven in NL. Hier hebben we wetten om vrouwen te beschermen tegen dwang. Als hun man ze dwingt een tent aan te trekken, dan kunnen ze een telefoonnummer bellen, en staat er binnen 2 uur een hulpverlener op de stoep om die vrouw daar per direct weg te halen en die man een contactverbod op te leggen.
Dus als het gaat om de bescherming van vrouwen en hun vrijheid, dan ZIJN die wetten en mogelijkheden er. En terecht, want zulke hufters moet je keihard aanpakken (ik zou eens gaan rondkijken in de Biblebelt btw...)
Om dan vrouwen die er zelf voor KIEZEN om zo'n kreng te dragen, dat dan te gaan verbieden, gaat mij persoonlijk veels te ver...
Exact.quote:We leven in NL.
Gelaatsbedekkende kleding is al jaren strafbaar!! Er werd alleen jarenlang een uitzondering gemaakt vanwege religieuze overwegingen. En daar gaan we nu mee ophouden.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:56 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind dat je een verdomd goed argument moet hebben wanneer je mensen kledingsvoorschriften gaat opleggen, laat staan dat het wettelijk STRAFBAAR is dat je je kleedt hoe je je wilt kleden.
Alsof die vrouwen daar maar enig besef van hebben.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
We leven in NL. Hier hebben we wetten om vrouwen te beschermen tegen dwang. Als hun man ze dwingt een tent aan te trekken, dan kunnen ze een telefoonnummer bellen, en staat er binnen 2 uur een hulpverlener op de stoep om die vrouw daar per direct weg te halen en die man een contactverbod op te leggen.
Dus als het gaat om de bescherming van vrouwen en hun vrijheid, dan ZIJN die wetten en mogelijkheden er. En terecht, want zulke hufters moet je keihard aanpakken (ik zou eens gaan rondkijken in de Biblebelt btw...)
Om dan vrouwen die er zelf voor KIEZEN om zo'n kreng te dragen, dat dan te gaan verbieden, gaat mij persoonlijk veels te ver...
De debilisering gaat door.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:25 schreef Lavenderr het volgende:
En nu wil mevr. Karin Dekker zich in boerka hullen als protest tegen het boerka-verbod. En ze roept alle vrouwen in Nederland op om dat ook te doen.
Fijne 'wethouder' .
http://www.nu.nl/politiek(...)erka-aantrekken.html
Gaan we nu dus alleen nog maar 'noodzakelijke' kleding toelaten, en de rest verbieden? Petjesverbod? Piercingverbod? Leggingverbod? Iedereen gewoon in een functioneel uniform de straat op, op gezette tijden, met geel reflectiemateriaal en een helm op voor de veiligheid? Wel een open helm uiteraard, want stel je voor dat je iemand niet in het gezicht kunt zien...quote:Op maandag 30 januari 2012 13:20 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En is de boerka noodzakelijk? Te beargumenteren?
En dan al helemaal in onze maatschappij?
Mensen als ik zijn VOOR vrijheid, dus ook voor de vrijheid om gewoon een hondje te hebben. Als je uberhaupt maar denkt dat ik ooit zou kunnen stemmen op een partij die met dat soort voorstellen komt, dan begrijp je dus totaal niet waar ik het hier over heb.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wel met mensen zoals jij.
Het ging in het begin van het topic dan ook vooral over ergenissen wat betreft die burkas, en die komt voort uit intolerantie en xenofobie. Mensen zeggen dat die vrouwen niet aan te spreken zijn, zichzelf buiten de maatschappij plaatsen, etc etc, OMDAT WIJ ZE DAN NIET DURVEN AAN TE SPREKEN. (!!!)quote:Ik heb geen angst, ik ben realistisch, maar je laat nu al een héél ander geluid horen als
in de eerste post, want toen had je het over intolerantie en xenofobie, maar intolerantie en
xenofobie van wie had je het toen eigenlijk, alleen van de kaaskoppen?
Nederland 2012.quote:@Karin_Dekker Karin Dekker
Als het boerkaverbod er komt zouden alle vrouwen terstond een boerka moeten aanschaffen en dragen. Wie doet mee?
28 januari via Twitter for iPad
Geretweet door ravenvrouwke en 22 anderen
Ja, ze gaan wel even bellen... keep dreaming..quote:Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het topic gaat over gelaatsbedekkende kleding niet over kerkjongetjes. Wil je daar over lullen, open er dan een topic over. Je slaat met zo'n opmerking hier de plank volledig mis.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:27 schreef Droomert het volgende:
Die kerk jongetjes kozen er ook zelf voor hoor. Waarom gingen die niet naar de politie?
Dan faalt NL in de informatievoorziening richting die vrouwen, maar ik denk dat 99,9% van die vrouwen prima weten in wat voor maatschappij ze hier leven en welke rechten vrouwen hier hebben.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:26 schreef Droomert het volgende:
[..]
Alsof die vrouwen daar maar enig besef van hebben.
Het is heel erg naïef om te denken dat er meer mensen vrijwillig in zo'n ding lopen dan andersom.
Leuk zo'n telefoonnummer. Maar haar man is nog steeds van haar geloof, die staat boven haar en die bepaald alles. Die haalt het niet in haar hoofd om te bellen hoor.
Nederland faalt?quote:Op maandag 30 januari 2012 13:28 schreef Yi-Long het volgende:
Wel een open helm uiteraard, want stel je voor dat je iemand niet in het gezicht kunt zien...
[quote]Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan faalt NL in de informatievoorziening richting die vrouwen, maar ik denk dat 99,9% van die vrouwen prima weten in wat voor maatschappij ze hier leven en welke rechten vrouwen hier hebben.
Of ze daar gebruik van wilt maken is een tweede, maar dat geldt net zo goed voor autochtone vrouwen die onderdrukt worden door een bazige partner en zich gevangen voelen in die relatie.
Serieus?quote:ik denk dat 99,9% van die vrouwen prima weten in wat voor maatschappij ze hier leven en welke rechten vrouwen hier hebben.
Je ziet een echt overeenkomst? Geen verschil?quote:Of ze daar gebruik van wilt maken is een tweede, maar dat geldt net zo goed voor autochtone vrouwen die onderdrukt worden door een bazige partner en zich gevangen voelen in die relatie.
Das heel mooi hoor.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan faalt NL in de informatievoorziening richting die vrouwen, maar ik denk dat 99,9% van die vrouwen prima weten in wat voor maatschappij ze hier leven en welke rechten vrouwen hier hebben.
Of ze daar gebruik van wilt maken is een tweede, maar dat geldt net zo goed voor autochtone vrouwen die onderdrukt worden door een bazige partner en zich gevangen voelen in die relatie.
Het is hetzelfde argument dat hier gebruikt wordt.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Het topic gaat over gelaatsbedekkende kleding niet over kerkjongetjes. Wil je daar over lullen, open er dan een topic over. Je slaat met zo'n opmerking hier de plank volledig mis.
Jeetje, WILT, nog wel. Alsof ze ook maar iets vanuit zichzelf te willen hebben. Dat soort vrouwen staan onder VOOGDIJ van hun mannen. Lees de koran er maar op na! Die worden geleefd.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid.quote:@Karin_Dekker Karin Dekker
Als het boerkaverbod er komt zouden alle vrouwen terstond een boerka moeten aanschaffen en dragen. Wie doet mee?
28 januari via Twitter for iPad
Geretweet door ravenvrouwke en 22 anderen
Volgens mij mag ik een zonnebril opzetten. En een petje dragen. En zijn nepsnorren al verboden of moet ik er even eentje laten groeien?quote:Op maandag 30 januari 2012 13:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Gelaatsbedekkende kleding is al jaren strafbaar!! Er werd alleen jarenlang een uitzondering gemaakt vanwege religieuze overwegingen. En daar gaan we nu mee ophouden.
Gelaatsbedekkende kleding is voor iedereen verboden, met enkele beroepsmatige uitzonderingen.
Een lasser mag een laskap op. Een motorrijder moet een helm op als hij op zijn motor zit. Maar hij mag niet met helm op door een straat lopen of een bank binnenlopen. Waarom zou een boerkadraagster dat wel moeten mogen?
Geloof, geen enkel geloof, mag m.i. een reden zijn om een uitzondering te mogen vormen op welke Nederlandse wet dan ook. Geldt wmb dus ook voor het onverdoofd slachten e.d.
intolerantie voor bivakmutsen? het gaat hier om meerdere gezichtsbedekkende kledij, vind ik toch wel zo veiligquote:Op maandag 30 januari 2012 11:16 schreef Yi-Long het volgende:
Sneu
Een verdere inperking van de individuele vrijheid van de burger, onder het mom van 'veiligheid', maar puur symboolpolitiek wat voortkomt uit intolerantie en xenofobie.
Ik ben erg gevoelig voor je punt van vrijheid en kan me ook erg in je stelling vinden. Maar, het utopische verhaaltje wat je hierboven houdt klopt gewoon niet. Het is niet dat een man met een pistool op het hoofd van een vrouw dwingt om die vrouw in bedekkende kleding te lopen (meestal niet dan). Het is veel subtieler, vaak ook door middel van peer pressure, niet eens de man maar vaak een moeder of schoonmoeder die dat oplegt. En dan helpt zo'n verbod als dit prima om onder die druk vandaan te komen.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:23 schreef Yi-Long het volgende:
Je pleidooi gaat dus over onwetendheid en domheid. Dan zou je DAT moeten aanpakken. Al gaat dat niet gebeuren wanneer je stemt op VVD/PVV.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:34 schreef Droomert het volgende:
[..]
Das heel mooi hoor.
Maar wie geloof je eerder, de moskee die zegt dat je trouw aan je man moet zijn, de moskee is immers van jouw afkomst.
Of die mensen die naar de hel gaat die zeggen dat je moet bellen als je man je pijn doet of onderdrukt?
Kijk even nog eens rustig waar we het over hebben voordat je weer carnaval en beharing erbij sleept :quote:Op maandag 30 januari 2012 13:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij mag ik een zonnebril opzetten. En een petje dragen. En zijn nepsnorren al verboden of moet ik er even eentje laten groeien?
Wanneer komen die verboden dan?
Wanneer worden we gedwongen om alleen nog maar over straat te gaan vrij van gelaatsbeharing, hoofddeksels, en met een 'neutrale blik', zodat wij makkelijk te herkennen zijn voor de camera's...!?
Overdoofd slachten is trouwens een hele andere discussie, maar goed, mensen halen hier allemaal zaken van extreme idiote moslims erbij om een verbod op vrije kledingkeuze goed te kunnen praten, dus dan kan dat er ook nog wel bij...(!)
Het ontkennen van een probleem door de PvDA helpt ook niet echt hoor.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je pleidooi gaat dus over onwetendheid en domheid. Dan zou je DAT moeten aanpakken. Al gaat dat niet gebeuren wanneer je stemt op VVD/PVV.
In APV staan ze al jarenlang vermeld.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:35 schreef Yi-Long het volgende:
Volgens mij mag ik een zonnebril opzetten. En een petje dragen. En zijn nepsnorren al verboden of moet ik er even eentje laten groeien?
Wanneer komen die verboden dan?
Niemand heeft het over een petje, over een snor of een zonnebril, het gaat over geheel bedekkende bekleding van het gelaat.quote:Wanneer worden we gedwongen om alleen nog maar over straat te gaan vrij van gelaatsbeharing, hoofddeksels, en met een 'neutrale blik', zodat wij makkelijk te herkennen zijn voor de camera's...!?
Of achterlijke voorbeelden om een punt te maken? Tjee, dat je het nog niet hebt gehad over een bruine huid!!!quote:Overdoofd slachten is trouwens een hele andere discussie, maar goed, mensen halen hier allemaal zaken van extreme idiote moslims erbij om een verbod op vrije kledingkeuze goed te kunnen praten, dus dan kan dat er ook nog wel bij...(!)
Ja jammer dan, sorry. Maar dat is nog maar een klein aantal vergeleken met wat er in de toekomst in bescherming genomen wordt.quote:Op maandag 30 januari 2012 13:39 schreef Copycat het volgende:
Mooi zo!
Huisarrest voor zo'n 150-200 vrouwen die met burka/niqaab in ieder geval nog wel de deur uit kwamen. Nee, zo brengen we de verlichting wel! Met symboolpolitiek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |