Maar 8 uur non-stop werken is ongezond en zorgt uiteindelijk voor minder productieve werknemers.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:33 schreef Tamashii het volgende:
Zonder talloze rook/koffie/praat pauzes en waarbij er een systeem is dat je niet hoeft te wachten tot je pc aan staat/eindelijk laad of iets in die trant. Sneller en gerichter werken.
Er mag ook best een paar keer per dag een pauze. Maar nu is het bij heel veel bedrijven 8 x op een dag koffie halen en tel daar alle rookpauzes bij op.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar 8 uur non-stop werken is ongezond en zorgt uiteindelijk voor minder productieve werknemers.
Zeiken op de NS is natuurlijk een nationale volkssport, maar het is lang niet altijd zo beroerd.quote:Op maandag 30 januari 2012 08:30 schreef von_Preussen het volgende:
Je bent niet toevallig net langs Utrecht CS gekomen?
Maar idd, de treinen werken uitstekend, terwijl op de A1 de file deze keer al bij Barneveld begon. Pakweg 30km stilstaan...tot aan Utrecht.
Affijn, ik ben toch met de trein.
Koffie is dan ook goed. Cafeïne is goed voor je concentratie.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:35 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Er mag ook best een paar keer per dag een pauze. Maar nu is het bij heel veel bedrijven 8 x op een dag koffie halen en tel daar alle rookpauzes bij op.
Genoeg slaap is ook goed voor je concentratie. Lange werkdagen zijn niet goed voor je. Overwerken ook niet.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Koffie is dan ook goed. Cafeïne is goed voor je concentratie.
Nicotine niet.
Als lange werkdagen niet goed zijn, is het onzinnig om te pleiten voor een kortere werkweek.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:38 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Genoeg slaap is ook goed voor je concentratie. Lange werkdagen zijn niet goed voor je. Overwerken ook niet.
Alleen kanslozen met een saaie klotebaan hebben een standaard werkweek van maandag tot en met vrijdag.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als lange werkdagen niet goed zijn, is het onzinnig om te pleiten voor een kortere werkweek.
Dan kan je beter 7 dagen per week 5 - 6 uur werken. Dat zorgt voor een betere verdeling.
Ik heb altijd zo'n hekel aan blackberry-bontkraagmeisjes met R&B uit hun krakkerige telefoonspeaker.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:40 schreef Tamashii het volgende:
Er staat zo'n man in de hal van de trein. Keihard mobiele filmpjes af te spelen. Met veel geschreeuw. Bijkomend is het een Turk en derhalve krijg ik enge gedachtes over de tassen die hij bij zich heeft.
Klopt. Dat lijkt me toch kutquote:Op maandag 30 januari 2012 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen kanslozen met een saaie klotebaan hebben een standaard werkweek van maandag tot en met vrijdag.
Je zou maar een kansloze met een saaie klotebaan zijn en ook nog eens meer dan 5 dagen in de week moeten werken.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Alleen kanslozen met een saaie klotebaan hebben een standaard werkweek van maandag tot en met vrijdag.
Drama inderdaad.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zou maar een kansloze met een saaie klotebaan zijn en ook nog eens meer dan 5 dagen in de week moeten werken.
En dan zuur tegen je kinderen blaffen dat ze goed hun best moeten doen op school, omdat jij dat hebt nagelaten.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:42 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je zou maar een kansloze met een saaie klotebaan zijn en ook nog eens meer dan 5 dagen in de week moeten werken.
bronquote:Low IQ & Conservative Beliefs Linked to Prejudice
There's no gentle way to put it: People who give in to racism and prejudice may simply be dumb, according to a new study that is bound to stir public controversy.
The research finds that children with low intelligence are more likely to hold prejudiced attitudes as adults. These findings point to a vicious cycle, according to lead researcher Gordon Hodson, a psychologist at Brock University in Ontario. Low-intelligence adults tend to gravitate toward socially conservative ideologies, the study found. Those ideologies, in turn, stress hierarchy and resistance to change, attitudes that can contribute to prejudice, Hodson wrote in an email to LiveScience.
"Prejudice is extremely complex and multifaceted, making it critical that any factors contributing to bias are uncovered and understood," he said.
Controversy ahead
The findings combine three hot-button topics.
"They've pulled off the trifecta of controversial topics," said Brian Nosek, a social and cognitive psychologist at the University of Virginia who was not involved in the study. "When one selects intelligence, political ideology and racism and looks at any of the relationships between those three variables, it's bound to upset somebody."
Polling data and social and political science research do show that prejudice is more common in those who hold right-wing ideals that those of other political persuasions, Nosek told LiveScience. [7 Thoughts That Are Bad For You]
"The unique contribution here is trying to make some progress on the most challenging aspect of this," Nosek said, referring to the new study. "It's not that a relationship like that exists, but why it exists."
Brains and bias
Earlier studies have found links between low levels of education and higher levels of prejudice, Hodson said, so studying intelligence seemed a logical next step. The researchers turned to two studies of citizens in the United Kingdom, one that has followed babies since their births in March 1958, and another that did the same for babies born in April 1970. The children in the studies had their intelligence assessed at age 10 or 11; as adults ages 30 or 33, their levels of social conservatism and racism were measured. [Life's Extremes: Democrat vs. Republican]
In the first study, verbal and nonverbal intelligence was measured using tests that asked people to find similarities and differences between words, shapes and symbols. The second study measured cognitive abilities in four ways, including number recall, shape-drawing tasks, defining words and identifying patterns and similarities among words. Average IQ is set at 100.
Social conservatives were defined as people who agreed with a laundry list of statements such as "Family life suffers if mum is working full-time," and "Schools should teach children to obey authority." Attitudes toward other races were captured by measuring agreement with statements such as "I wouldn't mind working with people from other races." (These questions measured overt prejudiced attitudes, but most people, no matter how egalitarian, do hold unconscious racial biases; Hodson's work can't speak to this "underground" racism.)
As suspected, low intelligence in childhood corresponded with racism in adulthood. But the factor that explained the relationship between these two variables was political: When researchers included social conservatism in the analysis, those ideologies accounted for much of the link between brains and bias.
People with lower cognitive abilities also had less contact with people of other races.
"This finding is consistent with recent research demonstrating that intergroup contact is mentally challenging and cognitively draining, and consistent with findings that contact reduces prejudice," said Hodson, who along with his colleagues published these results online Jan. 5 in the journal Psychological Science.
A study of averages
Hodson was quick to note that the despite the link found between low intelligence and social conservatism, the researchers aren't implying that all liberals are brilliant and all conservatives stupid. The research is a study of averages over large groups, he said.
"There are multiple examples of very bright conservatives and not-so-bright liberals, and many examples of very principled conservatives and very intolerant liberals," Hodson said.
Nosek gave another example to illustrate the dangers of taking the findings too literally.
"We can say definitively men are taller than women on average," he said. "But you can't say if you take a random man and you take a random woman that the man is going to be taller. There's plenty of overlap."
Nonetheless, there is reason to believe that strict right-wing ideology might appeal to those who have trouble grasping the complexity of the world.
"Socially conservative ideologies tend to offer structure and order," Hodson said, explaining why these beliefs might draw those with low intelligence. "Unfortunately, many of these features can also contribute to prejudice."
In another study, this one in the United States, Hodson and Busseri compared 254 people with the same amount of education but different levels of ability in abstract reasoning. They found that what applies to racism may also apply to homophobia. People who were poorer at abstract reasoning were more likely to exhibit prejudice against gays. As in the U.K. citizens, a lack of contact with gays and more acceptance of right-wing authoritarianism explained the link. [5 Myths About Gay People Debunked]
Simple viewpoints
Hodson and Busseri's explanation of their findings is reasonable, Nosek said, but it is correlational. That means the researchers didn't conclusively prove that the low intelligence caused the later prejudice. To do that, you'd have to somehow randomly assign otherwise identical people to be smart or dumb, liberal or conservative. Those sorts of studies obviously aren't possible.
The researchers controlled for factors such as education and socioeconomic status, making their case stronger, Nosek said. But there are other possible explanations that fit the data. For example, Nosek said, a study of left-wing liberals with stereotypically naïve views like "every kid is a genius in his or her own way," might find that people who hold these attitudes are also less bright. In other words, it might not be a particular ideology that is linked to stupidity, but extremist views in general.
"My speculation is that it's not as simple as their model presents it," Nosek said. "I think that lower cognitive capacity can lead to multiple simple ways to represent the world, and one of those can be embodied in a right-wing ideology where 'People I don't know are threats' and 'The world is a dangerous place'. ... Another simple way would be to just assume everybody is wonderful."
Prejudice is of particular interest because understanding the roots of racism and bias could help eliminate them, Hodson said. For example, he said, many anti-prejudice programs encourage participants to see things from another group's point of view. That mental exercise may be too taxing for people of low IQ.
"There may be cognitive limits in the ability to take the perspective of others, particularly foreigners," Hodson said. "Much of the present research literature suggests that our prejudices are primarily emotional in origin rather than cognitive. These two pieces of information suggest that it might be particularly fruitful for researchers to consider strategies to change feelings toward outgroups," rather than thoughts.
Ohja, van de week ook. Een meisje met haar fucking moeder!!! Met een bontkraag, blackberry en kutmuziek. En die moeder maar lachen naar mij en toen vertelden ze elkaar de laatste roddels van paardrijden, de klas en uitgaan.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n hekel aan blackberry-bontkraagmeisjes met R&B uit hun krakkerige telefoonspeaker.
Wanhopig hippe mama’s.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:50 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ohja, van de week ook. Een meisje met haar fucking moeder!!! Met een bontkraag, blackberry en kutmuziek. En die moeder maar lachen naar mij en toen vertelden ze elkaar de laatste roddels van paardrijden, de klas en uitgaan.![]()
Negers gaan altijd met de bus.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:52 schreef Monolith het volgende:
Ik was vanochtend te lui om te fietsen dus pakte de bus. Zit daar een of ander hysterisch krijsend negertje met moeder in.
Netjes achterin zitten doen ze ook al niet meer.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Negers gaan altijd met de bus.
En dat is geen vooroordeel.
Weinig verrassend.quote:
Of douchen.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Netjes achterin zitten doen ze ook al niet meer.
Geen idee, ik probeer altijd zo ver mogelijk uit de buurt te blijven, zodat het geluid nog enigszins gedempt wordt.quote:
Wel douchen met onderbroek aan.quote:
Oh vreselijk! Dat is een heel nieuw soort ras of iets van die soort, dat zijn geen mensen. Nu zeikt men over babyboomers.. hoe zal de toekomst er uit zien met deze nieuwe generatie? Met InHolland diploma's en ontelbare bijstandsmoeders met 3 halfbloedjes van verschillende vaders.quote:Op maandag 30 januari 2012 09:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb altijd zo'n hekel aan blackberry-bontkraagmeisjes met R&B uit hun krakkerige telefoonspeaker.
Negers weten dat de vrouwtjes van mannenzweet houden. Geef ze eens ongelijk.quote:
Hoe staat het leven, afgezien van het feit dat het maandag is?quote:
Het leven staat er relatief goed voor meneer. Ik ben sinds vorige week weer volledig ah werk en ook mijn partner pakt de draad steeds meer op.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe staat het leven, afgezien van het feit dat het maandag is?
Dat is goed nieuws.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het leven staat er relatief goed voor meneer. Ik ben sinds vorige week weer volledig ah werk en ook mijn partner pakt de draad steeds meer op.
Same shit, different day.quote:
Dat klinkt als reden genoeg om de maandagen op de koop toe te nemen.quote:Op maandag 30 januari 2012 10:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Het leven staat er relatief goed voor meneer. Ik ben sinds vorige week weer volledig ah werk en ook mijn partner pakt de draad steeds meer op.
Ik was even vergeten welk een hekel ik heb aan maandagen.
[ afbeelding ]
quote:UvA wil diploma geven bij een vijf
AMSTERDAM - De faculteit der geesteswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA) laat studenten die voor een deel van de vakken een onvoldoende hebben, toch het eerste jaar halen.
Dat schrijft de Volkskrant. In het voorstel van de faculteit moeten studenten in het eerste half jaar van hun studie gemiddeld een zes halen, maar mogen ze een vijf compenseren met een zeven. In de tweede helft van het jaar moeten de studenten wel een voldoende halen.
De studenten zijn niet blij met het voorstel. Het is volgens de voorzitter van de studentenpartij Ons Kritisch Alternatief, Sam de Nijs, “een enorme inflatie van ons diploma.”
Ik mocht binnen een vak soms nog net een 5 met een 7 combineren bij partiële tentamens / opdrachten e.d.quote:
Ja, deeltentamens und so weiter.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik mocht binnen een vak soms nog net een 5 met een 7 combineren bij partiële tentamens / opdrachten e.d.
Ja, maar dat was enkel binnen een vak, hoewel ik meen dat ik zowel in het verplichte curriculum van m'n propedeuse als in m'n doctoraal één vijf mocht hebben.quote:
Het is ook wel te doen. Alleen wel lekker makkelijk om je van een of ander wiskunde vakje af te kunnen maken zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:20 schreef Voorschrift het volgende:
Ik mag 0 onvoldoendes.
Zowel bij tentamens, projecten etc. heb nooit een onvoldoende mogen halen. Moet altijd minstens een 6 voor de ECTS.
Had ik dat maar, ik zit met een vak in de maag waar ik maar geen 6 voor kan zien te behalen. Uiteraard is dat recht. Tyfus recht.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is ook wel te doen. Alleen wel lekker makkelijk om je van een of ander wiskunde vakje af te kunnen maken zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen.
Recht? Dat stelt toch geen zak voor?quote:Op maandag 30 januari 2012 11:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Had ik dat maar, ik zit met een vak in de maag waar ik maar geen 6 voor kan zien te behalen. Uiteraard is dat recht. Tyfus recht.
Als zelfs Erik het kan.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Recht? Dat stelt toch geen zak voor?
Recht.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:24 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Had ik dat maar, ik zit met een vak in de maag waar ik maar geen 6 voor kan zien te behalen. Uiteraard is dat recht. Tyfus recht.
Ja, als je het al niet eens fatsoenlijk kunt spellen..quote:Op maandag 30 januari 2012 11:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Recht.
Dat was voor mij de uitgelezen mogelijkheid me naar cum laude te worstelen. Probeer maar eens een tien te halen voor differtiaalvergelijkingen.
quote:Op maandag 30 januari 2012 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, als je het al niet eens fatsoenlijk kunt spellen..
Bij de wiskunde vakken boeit het inderdaad niet, maar ik heb ook wel eens verslagen met dat soort mensen samen moeten schrijven. Dan is het toch best hinderlijk.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:40 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ontzettend belangrijk voor de docent. Al dat dyslectische wiskunde-tuig
quote:Op maandag 30 januari 2012 11:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Recht? Dat stelt toch geen zak voor?
Schijnbaar is het aan mij niet uitbesteed, Europees recht is een bitch.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Recht.
Dat was voor mij de uitgelezen mogelijkheid me naar cum laude te worstelen. Probeer maar eens een tien te halen voor differtiaalvergelijkingen.
Wat een draak van een zin weer, de tering.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
[..]
Schijnbaar is het aan mij niet uitbesteed, Europees recht is een bitch.
Enige beetje wiskunde dat economie studies hebben is gelukkig simpel.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bij de wiskunde vakken boeit het inderdaad niet, maar ik heb ook wel eens verslagen met dat soort mensen samen moeten schrijven. Dan is het toch best hinderlijk.
Goedemorgen grammarnazi.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat een draak van een zin weer, de tering.
Goedemorgen trouwens.
Klopt, eigenlijk stellen alleen Ir. studies wat voor.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Enige beetje wiskunde dat economie studies hebben is gelukkig simpel.
Correct.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, eigenlijk stellen alleen Ir. studies wat voor.
Klopt, gelukkig beschik ik naast een ongekende intelligentie ook nog over uitstekende sociale vaardigheden.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Correct.
Alleen het merendeel van die studenten zijn autistisch, dat is dan weer jammer.
Zie je mij al een major in recht doen? Heb een hekel aan recht.quote:
Ja jij bent de held met een Master in recht.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:55 schreef eriksd het volgende:
HBO-rechten
Over een uur vechten met de fiscus. Schande!
Moet je wel je haar wat donkerder verven.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:01 schreef eriksd het volgende:
Kan je niet gewoon wat meer eten en wat langer haar krijgen, dan maak ik hem wel voor je.
Maar wel het gras van de buren.quote:Op maandag 30 januari 2012 12:06 schreef De_Nuance het volgende:
Elke richting heeft positieve en negatieve punten, maar veel politiek wordt er inderdaad niet besproken.
Ik voel me plotseling verbonden met Monolith. Hoewel ik een ir. behaal met een zacht randje.quote:Op maandag 30 januari 2012 11:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, gelukkig beschik ik naast een ongekende intelligentie ook nog over uitstekende sociale vaardigheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |