De kans dat het een soort peking expres wordt is denk ik sowieso al wat optimistisch gedacht.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:29 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Maar dan kom je elkaar helemaal niet tegen onderweg dus is er geen spanning, en bij de finish is er geen gedeelde vreugde
Probleem is alleen dat je dan waarschijnlijk op dezelfde weg gaat liftenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:27 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Hmmm. Afhankelijk van de bestemming een stad in NL kiezen waar we toch al langs zouden komen? Dan doe je daar gewoon het 'officiële' startschot
Nee dat is toch juist de bedoeling! Strijd! Mensen op de weg moeten weten dat er een wedstrijd bezig isquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat je dan waarschijnlijk op dezelfde weg gaat liften
Maar dan.. Startschot Utrecht?
Ken ik nietquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:32 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
De kans dat het een soort peking expres wordt is denk ik sowieso al wat optimistisch gedacht.
Tuurlijk, zou ik ook niet voor kiezen. Maar dat kan je ontmoedigen, door verste 50 punten en meeste kilometers 10 punten ofzo te geven. Maar ik denk dat je geen mensen moet willen uitluiten want het idee is zo tof, dus zo breed mogelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Goed plan! Al...
[..]
Valt hier ook erg veel voor te zeggen. Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling om ver te komen en niet om een paar rondjes in Nederland af te leggen
Daarbij, de eersten zullen de laatsten zijn. Start is in Utrecht! Eindlocatie?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:34 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Nee dat is toch juist de bedoeling! Strijd! Mensen op de weg moeten weten dat er een wedstrijd bezig is
Ik denk dat het het belangrijkste is dat het gewoon gedaan wordt, al is het met nog geen tien man. Waarschijnlijk gaat het een heel mooi topic opleveren want onderweg dient er natuurlijk wel op fok gepost te worden!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:35 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Tuurlijk, zou ik ook niet voor kiezen. Maar dat kan je ontmoedigen, door verste 50 punten en meeste kilometers 10 punten ofzo te geven. Maar ik denk dat je geen mensen moet willen uitluiten want het idee is zo tof, dus zo breed mogelijk.
Ik snap je wel maar je weet dat het voor mensen geld kost om naar Utrecht te komen? En somiige mensen dus bij voorbaat al afhaken?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Daarbij, de eersten zullen de laatsten zijn. Start is in Utrecht! Eindlocatie?
Daar kun je toch ook heenliften? Ik denk niet dat dat het probleem is, als we een wedstrijd van zo'n 500km houdenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik snap je wel maar je weet dat het voor mensen geld kost om naar Utrecht te komen? En somiige mensen dus bij voorbaat al afhaken?
Maar ik geloof ook wel in je idee en ik vind het ook tof, anders poste ik hier niet. Ik denk alleen dat een kilometerstrijd meer mensen trekt. Het geeft meer vrijheid, users die nog elke nacht bij hun ouders moeten slapen want 17 kunnen dan ook meedoen. Ja hun dwalen rodjes in Nederland maar dat is toch niet zo erg als we creatieve opdrachten hebben?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:37 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik denk dat het het belangrijkste is dat het gewoon gedaan wordt, al is het met nog geen tien man. Waarschijnlijk gaat het een heel mooi topic opleveren want onderweg dient er natuurlijk wel op fok gepost te worden!En dat zal ongetwijfeld aandacht genereren voor latere versies. Eigenlijk wordt de eerste liftwedstrijd een testcase. Op een groot medium als FOK! moet het toch wel groeien kunnen. Als we er vanuit gaan dat het zoldermodel een fabeltje is!
Daarom is Utrecht wel een zo eerlijke locatie omdat het voor niemand meer dan 20 euro zal kosten om er te geraken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik snap je wel maar je weet dat het voor mensen geld kost om naar Utrecht te komen? En somiige mensen dus bij voorbaat al afhaken?
Geluk speelt sowieso al een grote rol met zo'n korte afstand, en dat neemt met zo'n concept helaas alleen maar toe helaas. Toen ik 17 kon ik ook zelfstandig op vakantie, we leven wel in 2012 hequote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar ik geloof ook wel in je idee en ik vind het ook tof, anders poste ik hier niet. Ik denk alleen dat een kilometerstrijd meer mensen trekt. Het geeft meer vrijheid, users die nog elke nacht bij hun ouders moeten slapen want 17 kunnen dan ook meedoen. Ja hun dwalen rodjes in Nederland maar dat is toch niet zo erg als we creatieve opdrachten hebben?
Maar moet het de eerste keer dan gelijk zoveel mogelijk publiek trekken? Ik denk persoonlijk dat een wedstrijd met eindbestemming uiteindelijk meer belangstelling gaat trekken dan een vrije tocht. Juist omdat het de kick is om als eerste op een bepaalde plek aan te komen, wie komt er nu niet graag als eerste over de finish?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:42 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar ik geloof ook wel in je idee en ik vind het ook tof, anders poste ik hier niet. Ik denk alleen dat een kilometerstrijd meer mensen trekt. Het geeft meer vrijheid, users die nog elke nacht bij hun ouders moeten slapen want 17 kunnen dan ook meedoen. Ja hun dwalen rodjes in Nederland maar dat is toch niet zo erg als we creatieve opdrachten hebben?
Neeeeeee! Wat gemeen! Nu moeten we wel samen. Hoor!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:44 schreef krioro het volgende:
Leuk idee. Ik ga het volgen.
Het is helaas niet iets voor mij om aan mee te doen. Anders had ik met liesje gewild.
ik heb best veel gelift en ik heb het idee dat je eerder een lift krijgt als er meerdere groepjes bij hetzelfde tankstation staan.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat je dan waarschijnlijk op dezelfde weg gaat liften
Maar dan.. Startschot Utrecht?
Je hebt een goed punt, ik zie ook wel dat we geen 2 daagse moeten doen waarbij mensen tentjes meenemen en in het bos gaan kamperenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:49 schreef liesje1979 het volgende:
Ja maar snap mijn punt, jullie zijn denk ik dieharrd lifters, ik heb het afgezien van de middelbare school naar het station, nog nooit gedaan. Het is maar net wat je wilt, laagdrempeligheid, dus het aantal kilimeters, of een zwaardere contest waarbij mensen bij voorbaat al afhaken.
Ik denk dus dat je de afstand het zwaarst kan laten wegen maar dat mensen ook moeten kunnen meedoen als ze wat dichter bij huis blijven. Ik zie niet zozeer meerwaarde in de lg van een persoon die in één ruk met iemand heeft kunnen meeliften naar Nice als in de log van een persoon die bij minstens bij 20 mensen in de auto heeft gezeten terwijl hij op weg was naar de 10 grootste kerken in Nederland.
Die in één ruk lift ga je sowieso niet vindenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:49 schreef liesje1979 het volgende:
Ja maar snap mijn punt, jullie zijn denk ik dieharrd lifters, ik heb het afgezien van de middelbare school naar het station, nog nooit gedaan. Het is maar net wat je wilt, laagdrempeligheid, dus het aantal kilimeters, of een zwaardere contest waarbij mensen bij voorbaat al afhaken.
Ik denk dus dat je de afstand het zwaarst kan laten wegen maar dat mensen ook moeten kunnen meedoen als ze wat dichter bij huis blijven. Ik zie niet zozeer meerwaarde in de lg van een persoon die in één ruk met iemand heeft kunnen meeliften naar Nice als in de log van een persoon die bij minstens bij 20 mensen in de auto heeft gezeten terwijl hij op weg was naar de 10 grootste kerken in Nederland.
bij het liften gaat het mij erom om zo goedkoop mogelijk zover mogelijk te komen. Niet wat ik allemaal onderweg ziequote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:49 schreef liesje1979 het volgende:
Ja maar snap mijn punt, jullie zijn denk ik dieharrd lifters, ik heb het afgezien van de middelbare school naar het station, nog nooit gedaan. Het is maar net wat je wilt, laagdrempeligheid, dus het aantal kilimeters, of een zwaardere contest waarbij mensen bij voorbaat al afhaken.
Ik denk dus dat je de afstand het zwaarst kan laten wegen maar dat mensen ook moeten kunnen meedoen als ze wat dichter bij huis blijven. Ik zie niet zozeer meerwaarde in de lg van een persoon die in één ruk met iemand heeft kunnen meeliften naar Nice als in de log van een persoon die bij minstens bij 20 mensen in de auto heeft gezeten terwijl hij op weg was naar de 10 grootste kerken in Nederland.
Doe mee aan de wedstrijd dan?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:52 schreef borbit het volgende:
[..]
ik heb best veel gelift en ik heb het idee dat je eerder een lift krijgt als er meerdere groepjes bij hetzelfde tankstation staan.
Zeg nooit nooit, laatst liftte ik terug naar huis, zo'n 70km en de 2e lift (na een 1e lift van 3km naar een tankstation) kon me voor de deur afzettenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Die in één ruk lift ga je sowieso niet vindenIk heb veel gelift en meer dan 300 kilometer aan één stuk is me nog nooit gelukt en meestal gaat het om stukjes van 50 kilometer.
Ja natuurlijk. Maar hele lange afstanden gaan lastig worden omdat die veel minder afgelegd wordenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:56 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit, laatst liftte ik terug naar huis, zo'n 70km en de 2e lift (na een 1e lift van 3km naar een tankstation) kon me voor de deur afzettenJe hebt er altijd van die mazzelaars tussen.
Dat is al aardig wat om in een dag te doen, maar klinkt perfectquote:Op dinsdag 31 januari 2012 02:57 schreef Dven het volgende:
Belgisch biertje drinken op de Grote Markt in Brussel. Daarna het Atomium. Op een plek in Frankrijk met stokbrood, wijn en Frans snorretje op de foto bij een naamsbordje en daarna de laatste foto genomen vanaf de top van de Eiffeltoren?
ik ga er over nadenken. Het is wel een tijd geleden dat ik gelift heb. Het liefst in februari naar een warm oordquote:
Ik ben een keer van Brussel, Lille, Parijs, Toulouse, Carcassonne, Girona, Barcelona, Valencia, Murcia, Granada, Malaga, Marbella, Gibraltar, Cadiz, Gibraltar, Cordoba, Sevilla en Faro gelift en het reizen heeft nog geen tien dagen in beslag genomen terwijl daar ook een liftwachttijd van 2 dagen heeft tussen gezeten!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:00 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind jullie enthousiasme zo tof. Zoals het nu geschetst zou het niets vor mij zijn denk ik. Zoals Dven al zegt zou Nice toch wel even duren voor je er bent. 15 dag zou al optimistisch zijn denk ik? En als je mensen die alleen in het weekend kunnen ook een kans wil geven om mee te doen en enthousiast te raken, niet echt een optie.
Natuurlijk kan je met een klein groepje beginnen,een weekend in maart en dan in de zomervakantie een week doen maar dan moet het wel haalbaar zijn. Maar ik heb nog nooit echt gelijft afgezien van die korte stukjes dus ik heb geen idee. Ik geef alleen mijn feedback als noob die tegen een hele leuke wedstrijd aankijkt.
Nice zal zo'n 1,5 dag duren denk ik idd, maar vergeet niet dat je op de snelweg grote afstanden kunt afleggen. Ik deed Veere (Zeeland) - Salzburg (Oostenrijk) in 16,5 uur, terwijl het toch zo'n 1000km is...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:00 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind jullie enthousiasme zo tof. Zoals het nu geschetst zou het niets vor mij zijn denk ik. Zoals Dven al zegt zou Nice toch wel even duren voor je er bent. 15 dag zou al optimistisch zijn denk ik? En als je mensen die alleen in het weekend kunnen ook een kans wil geven om mee te doen en enthousiast te raken, niet echt een optie.
Natuurlijk kan je met een klein groepje beginnen,een weekend in maart en dan in de zomervakantie een week doen maar dan moet het wel haalbaar zijn. Maar ik heb nog nooit echt gelijft afgezien van die korte stukjes dus ik heb geen idee. Ik geef alleen mijn feedback als noob die tegen een hele leuke wedstrijd aankijkt.
Ja maar dit is een FOK!wedstrijd!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:02 schreef borbit het volgende:
[..]
ik ga er over nadenken. Het is wel een tijd geleden dat ik gelift heb. Het liefst in februari naar een warm oord. Een weekeind is wel heel kort als je verder dan parijs heen en terug moet liften. En je hebt dan geen tijd om in de zon te zitten
.
Je zou ook couch surfing kunnen gebruiken om meer mensen te trekken. Daar worden vaker dit soort dingen georganiseerd.
80 kilo?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben een keer van Brussel, Lille, Parijs, Toulouse, Carcassonne, Girona, Barcelona, Valencia, Murcia, Granada, Malaga, Marbella, Gibraltar, Cadiz, Gibraltar, Cordoba, Sevilla en Faro gelift en het reizen heeft nog geen tien dagen in beslag genomen terwijl daar ook een liftwachttijd van 2 dagen heeft tussen gezeten!
Het gaat meestal sneller dan je denkt. Vooral als je je indenkt dat ik die reis deed samen met een vriend (twee jongens is een no go) en we hadden ongeveer 80 kilo aan bepakking bij ons ( Dat krijgen de meeste mensen niet eens in een auto)
Een weekend in maart is wel degelijk haalbaar. Zeker als je bestemmingen als Parijs, Kopenhagen of Berlijn kiest
Mijn 'verre' reizen gaan eigenlijk alleen naar m'n vriendin in Polenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben een keer van Brussel, Lille, Parijs, Toulouse, Carcassonne, Girona, Barcelona, Valencia, Murcia, Granada, Malaga, Marbella, Gibraltar, Cadiz, Gibraltar, Cordoba, Sevilla en Faro gelift en het reizen heeft nog geen tien dagen in beslag genomen terwijl daar ook een liftwachttijd van 2 dagen heeft tussen gezeten!
Het gaat meestal sneller dan je denkt. Vooral als je je indenkt dat ik die reis deed samen met een vriend (twee jongens is een no go) en we hadden ongeveer 80 kilo aan bepakking bij ons ( Dat krijgen de meeste mensen niet eens in een auto)
Een weekend in maart is wel degelijk haalbaar. Zeker als je bestemmingen als Parijs, Kopenhagen of Berlijn kiest
er is ook zo'n dude die met een koelkast onwijs eind heeft afgelift omdat weddenschap verlorenquote:
Dat zijn inderdaad de lastigste dingen. Een stad inkomen is al moeilijk maar er ook nog eens uit is echt een drama! Daarom jezelf altijd op een snelweg af laten zetten. Misschien even afzien bij een tankstation maar gegarandeerd korter liften dan een oprit in een stadquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:06 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Nice zal zo'n 1,5 dag duren denk ik idd, maar vergeet niet dat je op de snelweg grote afstanden kunt afleggen. Ik deed Veere (Zeeland) - Salzburg (Oostenrijk) in 16,5 uur, terwijl het toch zo'n 1000km is...
Mijn ervaring is dat het centrum van een stad binnenkomen behoorlijk lastig kan zijn, en eruit al helemaal. Het is wel een extra element in de wedstrijd natuurlijk, maar daardoor ben je ook zeker langer onderweg dan dat je nu misschien denkt
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:08 schreef borbit het volgende:
[..]
er is ook zo'n dude die met een koelkast onwijs eind heeft afgelift omdat weddenschap verloren
Ik had een giga backpack en een tas. Hij hetzelfde. Twee gitaren en een oude tent. Dan weet je het welquote:
Nou geen tips aan de concurrentie gaan geven hequote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de lastigste dingen. Een stad inkomen is al moeilijk maar er ook nog eens uit is echt een drama! Daarom jezelf altijd op een snelweg af laten zetten. Misschien even afzien bij een tankstation maar gegarandeerd korter liften dan een oprit in een stad
De meest voor de hand liggende tip wil ik nog wel weggeven, anders gaat het voor sommige mensen een hel worden!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:10 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Nou geen tips aan de concurrentie gaan geven he
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben een keer van Brussel, Lille, Parijs, Toulouse, Carcassonne, Girona, Barcelona, Valencia, Murcia, Granada, Malaga, Marbella, Gibraltar, Cadiz, Gibraltar, Cordoba, Sevilla en Faro gelift en het reizen heeft nog geen tien dagen in beslag genomen terwijl daar ook een liftwachttijd van 2 dagen heeft tussen gezeten!
Het gaat meestal sneller dan je denkt. Vooral als je je indenkt dat ik die reis deed samen met een vriend (twee jongens is een no go) en we hadden ongeveer 80 kilo aan bepakking bij ons ( Dat krijgen de meeste mensen niet eens in een auto)
Een weekend in maart is wel degelijk haalbaar. Zeker als je bestemmingen als Parijs, Kopenhagen of Berlijn kiest
Ik ben steeds meer op jouw handquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]Maar houd er rekening mee dat sommige mensen in datzelfde weekend ook nog terug moeten. Ik denk dat niet zoveel mensen vrij gaan nemen voor een try-out., En als je teruglift tellen die ervaringen niet meer? Sorry dat ik zo kritisch ben maarr zie het als entousiame.
Een begrijpelijke reactie, in 1 weekend lift je ook niet even naar Kopenhagen of Nice (om het maar even bij mijn favo bestemming in deze te houdenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]Maar houd er rekening mee dat sommige mensen in datzelfde weekend ook nog terug moeten. Ik denk dat niet zoveel mensen vrij gaan nemen voor een try-out., En als je teruglift tellen die ervaringen niet meer? Sorry dat ik zo kritisch ben maarr zie het als entousiame.
Een speedliftwedstrijd dan als try-out. Vrijdagmiddag vertrekken met als einddoel Parijs. Geen verkeerde stad voor een eerste keer. 500 kilometer dus snel haalbaar. In Parijs een aantal opdrachten vervullen en dan zelf zien wanneer je teruggaat?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:11 schreef liesje1979 het volgende:
[..]Maar houd er rekening mee dat sommige mensen in datzelfde weekend ook nog terug moeten. Ik denk dat niet zoveel mensen vrij gaan nemen voor een try-out., En als je teruglift tellen die ervaringen niet meer? Sorry dat ik zo kritisch ben maarr zie het als entousiame.
ja snelste is vaak om met ov naar de rand van de stad te gaan. Of zelf naar een tankstation als dat mogelijk is. In een stad is het verkeer zo'n chaos dat het heel moeilijk is om een auto te vinden die naar de juiste snelweg gaat.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad de lastigste dingen. Een stad inkomen is al moeilijk maar er ook nog eens uit is echt een drama! Daarom jezelf altijd op een snelweg af laten zetten. Misschien even afzien bij een tankstation maar gegarandeerd korter liften dan een oprit in een stad
Een weekend naar Kopenhagen moet lukken!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:14 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Een begrijpelijke reactie, in 1 weekend lift je ook niet even naar Kopenhagen of Nice (om het maar even bij mijn favo bestemming in deze te houden) maar je kunt je afvragen of een weekend misschien niet iets te kort is. Ik denk namelijk dat je zoveel meer lol en avonturen beleefd in het buitenland, en dat kost je waarschijnlijk iets meer dan 2 volle dagen (heen en weer)
Op zich een goed idee aangezien je in 4 uur van Parijs in Amsterdam zit met de trein (mocht je niet terug willen/kunnen liften)quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Een speedliftwedstrijd dan als try-out. Vrijdagmiddag vertrekken met als einddoel Parijs. Geen verkeerde stad voor een eerste keer. 500 kilometer dus snel haalbaar. In Parijs een aantal opdrachten vervullen en dan zelf zien wanneer je teruggaat?
Pech kan je altijd hebben!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:16 schreef Novito12 het volgende:
Even een voorbeeldje: http://hitchwiki.org/en/Abgefahren_hitchhiking_race_2011
Deze was maar 390km lang en toch kwamen sommige teams nog de dag erna aan. Die hele site is trouwens de moeite waard om door te spitten als je voor de winst gaat
Een junk met een schurftige hond red Parijs nog in een dag.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:17 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Op zich een goed idee aangezien je in 4 uur van Parijs in Amsterdam zit met de trein (mocht je niet terug willen/kunnen liften)
En 500km moet wel lukken in een weekend denk ik
Voor mij is Parijs vast haalbaar maar voor iemand uit Groningen een stuk verder al. Ik pleit echt voor kilometers.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Een speedliftwedstrijd dan als try-out. Vrijdagmiddag vertrekken met als einddoel Parijs. Geen verkeerde stad voor een eerste keer. 500 kilometer dus snel haalbaar. In Parijs een aantal opdrachten vervullen en dan zelf zien wanneer je teruggaat?
Maak ik misschien toch nog kans als ik mee doequote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:19 schreef borbit het volgende:
Een junk met een schurftige hond red Parijs nog in een dag.
Wat is de basisregel?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:21 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Maak ik misschien toch nog kans als ik mee doe![]()
Dat je 390km in 2 dagen doet kan natuurlijk gebeuren, maar dan heb je erg veel pech gehad, of gewoon de basis-regels van het liften niet helemaal begrepen
Begin maar met het verzinnen van opdrachtenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Voor mij is Parijs vast haalbaar maar voor iemand uit Groningen een stuk verder al. Ik pleit echt voor kilometers.
Veel verschillende opdrachten waarbij je punten kan halen en de verte het meest laten meetellen? Er zijn zoveel catagorien te bedenken dat de afstand van de woonplaats niet zo erg telt?
je moet toch een finish hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Voor mij is Parijs vast haalbaar maar voor iemand uit Groningen een stuk verder al. Ik pleit echt voor kilometers.
Veel verschillende opdrachten waarbij je punten kan halen en de verte het meest laten meetellen? Er zijn zoveel catagorien te bedenken dat de afstand van de woonplaats niet zo erg telt?
Tankstationhoppen op de snelweg. Nooit bij de afrit laten afzetten tenzij noodzakelijk natuurlijkquote:
Niet zichtbaar met bijlen of andere mogelijk levensgevaarlijke voorwerpen rondlopen.En niet te zwaar bepaktquote:
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:23 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Tankstationhoppen op de snelweg. Nooit bij de afrit laten afzetten tenzij noodzakelijk natuurlijk
een van de basisregels? Ga aan de goede kant van de weg staanquote:
En waarom kan je dan toch niet mee?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:24 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog nooit gelift maar een liftwedstrijd lijkt me zo ongelofelijk leuk
Blijkbaar had ik toch een wat meer gevorderde regel te pakkenquote:
dit, en vooral niet op de vluchtstrook zelf.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:23 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Tankstationhoppen op de snelweg. Nooit bij de afrit laten afzetten tenzij noodzakelijk natuurlijk
Graag maar tot die tijd heb ik geen tijdquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:27 schreef Veersesmurf het volgende:
Kunnen we volgende week niet toevallig even een testcase doen alvast? Ik krijg me toch ineens zin om even naar Parijs te liften (maar wil de 19de wel terug zijn...)
Komende maand uberhaupt geen tijd in het weekendquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:29 schreef Veersesmurf het volgende:
tot volgende week geen tijd, of tot de 19de niet?
omdat je dan van de weg af gaat. Je moet op de snelweg blijven, dan komen er veel auto's en ga je vanzelf mee. soort wet van de grote getallen ofzo. Er zijn ook veel auto's die maar 1 afslag gaan en die tanken niet op de snelweg omdat het duurder is. Dus de auto's die je bij tankstations treft gaan vaak ook een lange afstand.quote:
Jij snapt hetquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:31 schreef borbit het volgende:
[..]
omdat je dan van de weg af gaat. Je moet op de snelweg blijven, dan komen er veel auto's en ga je vanzelf mee. soort wet van de grote getallen ofzo.
Op een tankstation kun je ook afspreken met mensen waar je heen wel en dergelijke. Dan weet je beide waar je aan toe bent. Spreek mensen aan als ze tanken of als ze het winkeltje in gaan, dan kunnen ze er binnen over nadenken en hoeven ze niet direct te beslissen.
Als je langs de kant van de weg staat heb je vaak maar een halve minuut ofzo om te zeggen waar je heen wil en moet je direct met als je shit bij een wildvreemde instappen. En kom je misschien wel helemaal van je route uit.
Ah, klinkt logisch! Daar had ik helemaal niet over nagedacht. Ik vind het een tof idee! Vriendin ziet het niet zitten, dus eens peilen of ik iemand kan enthousiasmeren.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:31 schreef borbit het volgende:
[..]
omdat je dan van de weg af gaat. Je moet op de snelweg blijven, dan komen er veel auto's en ga je vanzelf mee. soort wet van de grote getallen ofzo.
Op een tankstation kun je ook afspreken met mensen waar je heen wel en dergelijke. Dan weet je beide waar je aan toe bent. Spreek mensen aan als ze tanken of als ze het winkeltje in gaan, dan kunnen ze er binnen over nadenken en hoeven ze niet direct te beslissen.
Als je langs de kant van de weg staat heb je vaak maar een halve minuut ofzo om te zeggen waar je heen wil en moet je direct met als je shit bij een wildvreemde instappen. En kom je misschien wel helemaal van je route uit.
Dit!quote:
Ja, waarom ook niet eigenlijkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:27 schreef Veersesmurf het volgende:
Kunnen we volgende week niet toevallig even een testcase doen alvast? Ik krijg me toch ineens zin om even naar Parijs te liften (maar wil de 19de wel terug zijn...)
Tony Hawks - Round Ireland with a Fridge (erg leuk boek om te lezen).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:08 schreef borbit het volgende:
er is ook zo'n dude die met een koelkast onwijs eind heeft afgelift omdat weddenschap verloren
Met dank aan jou kwamen we op een plek waar je geen lifter heen kan sturen. Dat epicentrum in de Alpen, daar gaat hooguit één keer per week een auto heen. Geen doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:07 schreef Fogel het volgende:
Thema:
In de voetbandensporen van de dobbelsteenavonturiers...
Volg hun Franse route, dan heb je in ieder geval voldoende uitdaging voor "weg van de snelweg" liften
Maar dan wel als de vorst uit de grond is. Liften bij -8 is niet echt fijn als je 2 uur moet wachten totdat iemand je meeneemt (ervaringquote:
Dat ja. Ik heb met -20 gelift en ik was goed voorzien (goede sneeuwschoenen, sneeuwpak, etc.) en zelfs dat was geen pretje. Laat staan als je er niet de adequate middelen voor hebtquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:34 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Maar dan wel als de vorst uit de grond is. Liften bij -8 is niet echt fijn als je 2 uur moet wachten totdat iemand je meeneemt (ervaring)
Als je ook zo meegaand bent in de liftwedstrijd dan is er natuurlijk weinig aan voor de kijkbuiskindertjes die achter blijven. Er moet strijd en passie inzitten, en als je denkt dat je maat bijvoorbeeld de verkeerde beslissing neemt door ergens te gaan staan waar geen hond voorbij komt dan moet je hem dat vooral goed duidelijk maken!quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:50 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Als je ook zo meegaand bent in de liftwedstrijd dan is er natuurlijk weinig aan voor de kijkbuiskindertjes die achter blijven. Er moet strijd en passie inzitten, en als je denkt dat je maat bijvoorbeeld de verkeerde beslissing neemt door ergens te gaan staan waar geen hond voorbij komt dan moet je hem dat vooral goed duidelijk maken!
Spanning en sensatie, daar gaat het om![]()
Ik mag toch aannemen dat er per team een camera(tje) mee wordt genomen om alles te filmen?
Gelukkig heeft ze een ervaren ploegmaat!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:50 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Als je ook zo meegaand bent in de liftwedstrijd dan is er natuurlijk weinig aan voor de kijkbuiskindertjes die achter blijven. Er moet strijd en passie inzitten, en als je denkt dat je maat bijvoorbeeld de verkeerde beslissing neemt door ergens te gaan staan waar geen hond voorbij komt dan moet je hem dat vooral goed duidelijk maken!
Spanning en sensatie, daar gaat het om![]()
Ik mag toch aannemen dat er per team een camera(tje) mee wordt genomen om alles te filmen?
Parijsquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Als er zes opties zijn voor de finish, kun je natuurlijk altijd nog dobbelen..
Ik hoop zelf ook op die optie. Anders Luxemburg. Mooiste stukje Benelux!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:44 schreef Veersesmurf het volgende:
Mooie opties!
Ik hoop op nummer 5. De bestemming spreekt tot de verbeelding. De kortste route is zeker 750km (vanaf Utrecht) en het zijn niet allemaal hoofdwegen zoals dat naar Nurnberg bijvoorbeeld wel zou zijn. Een avontuurlijke trip met een mooie eindbestemming, ik wil ook!!
Een uitdaging heet dat. Bonuspunten voor degenen die een foto maken bij het epicentrumquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Met dank aan jou kwamen we op een plek waar je geen lifter heen kan sturen. Dat epicentrum in de Alpen, daar gaat hooguit één keer per week een auto heen. Geen doen.
Als de meerderheid akkoord gaat vind ik het prima!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat zijn zes prima opties. Ik kan vanavond wel even m'n mooie grote blauwe dobbelsteen met gouden ogen raadplegen voor de bepaling van de finishplaats. Als jullie dat leuk vinden tenminste.
Kan ik nog wat bonusopties toevoegen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Als de meerderheid akkoord gaat vind ik het prima!
Londen valt wat mij betreft afquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:37 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Kan ik nog wat bonusopties toevoegen?![]()
De Loreley
[ afbeelding ]
Brocken
[ afbeelding ]
Londen
[ afbeelding ]
Ik zie Kopenhagen niet zo zitten, maar dat is puur persoonlijkquote:
Ik vermoed dat Brocken kouder isquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:27 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Ik zie Kopenhagen niet zo zitten, maar dat is puur persoonlijkSaaie route met landschappelijk niet echt veel te zien, redelijk ver en koud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |