abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:58:04 #126
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429181
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:56 schreef Novito12 het volgende:

[..]

Zeg nooit nooit, laatst liftte ik terug naar huis, zo'n 70km en de 2e lift (na een 1e lift van 3km naar een tankstation) kon me voor de deur afzetten :D Je hebt er altijd van die mazzelaars tussen.
Ja natuurlijk. Maar hele lange afstanden gaan lastig worden omdat die veel minder afgelegd worden :P Mijn max is niet voor niets 300KM. En dat was nog wel in de auto bij een kerel die ons eigenlijk niet mee wilde nemen maar omdat hij stopte zodat hij even bellen kon! :D
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_107429189
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:57 schreef Dven het volgende:
Belgisch biertje drinken op de Grote Markt in Brussel. Daarna het Atomium. Op een plek in Frankrijk met stokbrood, wijn en Frans snorretje op de foto bij een naamsbordje en daarna de laatste foto genomen vanaf de top van de Eiffeltoren? :P
Dat is al aardig wat om in een dag te doen, maar klinkt perfect :)
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2012 @ 03:00:58 #128
169210 liesje1979
pi_107429194
Ik vind jullie enthousiasme zo tof. Zoals het nu geschetst zou het niets vor mij zijn denk ik. Zoals Dven al zegt zou Nice toch wel even duren voor je er bent. 15 dag zou al optimistisch zijn denk ik? En als je mensen die alleen in het weekend kunnen ook een kans wil geven om mee te doen en enthousiast te raken, niet echt een optie.

Natuurlijk kan je met een klein groepje beginnen,een weekend in maart en dan in de zomervakantie een week doen maar dan moet het wel haalbaar zijn. Maar ik heb nog nooit echt gelijft afgezien van die korte stukjes dus ik heb geen idee. Ik geef alleen mijn feedback als noob die tegen een hele leuke wedstrijd aankijkt. :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:02:01 #129
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_107429200
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:54 schreef Dven het volgende:

[..]

Doe mee aan de wedstrijd dan? :D
ik ga er over nadenken. Het is wel een tijd geleden dat ik gelift heb. Het liefst in februari naar een warm oord :) . Een weekeind is wel heel kort als je verder dan parijs heen en terug moet liften. En je hebt dan geen tijd om in de zon te zitten :D .
Je zou ook couch surfing kunnen gebruiken om meer mensen te trekken. Daar worden vaker dit soort dingen georganiseerd. En daar durf ik ook real world kennissen uit te nodigen :')

[ Bericht 3% gewijzigd door borbit op 31-01-2012 03:07:05 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:05:59 #130
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429213
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:00 schreef liesje1979 het volgende:
Ik vind jullie enthousiasme zo tof. Zoals het nu geschetst zou het niets vor mij zijn denk ik. Zoals Dven al zegt zou Nice toch wel even duren voor je er bent. 15 dag zou al optimistisch zijn denk ik? En als je mensen die alleen in het weekend kunnen ook een kans wil geven om mee te doen en enthousiast te raken, niet echt een optie.

Natuurlijk kan je met een klein groepje beginnen,een weekend in maart en dan in de zomervakantie een week doen maar dan moet het wel haalbaar zijn. Maar ik heb nog nooit echt gelijft afgezien van die korte stukjes dus ik heb geen idee. Ik geef alleen mijn feedback als noob die tegen een hele leuke wedstrijd aankijkt. :)
Ik ben een keer van Brussel, Lille, Parijs, Toulouse, Carcassonne, Girona, Barcelona, Valencia, Murcia, Granada, Malaga, Marbella, Gibraltar, Cadiz, Gibraltar, Cordoba, Sevilla en Faro gelift en het reizen heeft nog geen tien dagen in beslag genomen terwijl daar ook een liftwachttijd van 2 dagen heeft tussen gezeten! :D

Het gaat meestal sneller dan je denkt. Vooral als je je indenkt dat ik die reis deed samen met een vriend (twee jongens is een no go) en we hadden ongeveer 80 kilo aan bepakking bij ons ( Dat krijgen de meeste mensen niet eens in een auto :') )

Een weekend in maart is wel degelijk haalbaar. Zeker als je bestemmingen als Parijs, Kopenhagen of Berlijn kiest :)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_107429218
quote:
17s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:00 schreef liesje1979 het volgende:

Nice zal zo'n 1,5 dag duren denk ik idd, maar vergeet niet dat je op de snelweg grote afstanden kunt afleggen. Ik deed Veere (Zeeland) - Salzburg (Oostenrijk) in 16,5 uur, terwijl het toch zo'n 1000km is...
Mijn ervaring is dat het centrum van een stad binnenkomen behoorlijk lastig kan zijn, en eruit al helemaal. Het is wel een extra element in de wedstrijd natuurlijk, maar daardoor ben je ook zeker langer onderweg dan dat je nu misschien denkt :)
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:07:41 #132
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429223
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:02 schreef borbit het volgende:

[..]

ik ga er over nadenken. Het is wel een tijd geleden dat ik gelift heb. Het liefst in februari naar een warm oord :) . Een weekeind is wel heel kort als je verder dan parijs heen en terug moet liften. En je hebt dan geen tijd om in de zon te zitten :D .
Je zou ook couch surfing kunnen gebruiken om meer mensen te trekken. Daar worden vaker dit soort dingen georganiseerd.
Ja maar dit is een FOK!wedstrijd! :D
Parijs is nog geen 500 kilometer, zeker haalbaar in een weekend :)
pi_107429227
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik ben een keer van Brussel, Lille, Parijs, Toulouse, Carcassonne, Girona, Barcelona, Valencia, Murcia, Granada, Malaga, Marbella, Gibraltar, Cadiz, Gibraltar, Cordoba, Sevilla en Faro gelift en het reizen heeft nog geen tien dagen in beslag genomen terwijl daar ook een liftwachttijd van 2 dagen heeft tussen gezeten! :D

Het gaat meestal sneller dan je denkt. Vooral als je je indenkt dat ik die reis deed samen met een vriend (twee jongens is een no go) en we hadden ongeveer 80 kilo aan bepakking bij ons ( Dat krijgen de meeste mensen niet eens in een auto :') )

Een weekend in maart is wel degelijk haalbaar. Zeker als je bestemmingen als Parijs, Kopenhagen of Berlijn kiest :)
80 kilo? :D
pi_107429228
quote:

[..]

Mijn 'verre' reizen gaan eigenlijk alleen naar m'n vriendin in Polen :') Woensdag weer *O*

Ik denk dat we het zelfs nog korter moeten houden dan die steden, maar wel lastiger. Dan speelt geluk minder een rol en moet je vaker van auto wisselen :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:08:48 #135
68091 borbit
pi_107429229
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:07 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

er is ook zo'n dude die met een koelkast onwijs eind heeft afgelift omdat weddenschap verloren
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:08:53 #136
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429231
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:06 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Nice zal zo'n 1,5 dag duren denk ik idd, maar vergeet niet dat je op de snelweg grote afstanden kunt afleggen. Ik deed Veere (Zeeland) - Salzburg (Oostenrijk) in 16,5 uur, terwijl het toch zo'n 1000km is...
Mijn ervaring is dat het centrum van een stad binnenkomen behoorlijk lastig kan zijn, en eruit al helemaal. Het is wel een extra element in de wedstrijd natuurlijk, maar daardoor ben je ook zeker langer onderweg dan dat je nu misschien denkt :)
Dat zijn inderdaad de lastigste dingen. Een stad inkomen is al moeilijk maar er ook nog eens uit is echt een drama! Daarom jezelf altijd op een snelweg af laten zetten. Misschien even afzien bij een tankstation maar gegarandeerd korter liften dan een oprit in een stad :P
pi_107429233
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:08 schreef borbit het volgende:

[..]

er is ook zo'n dude die met een koelkast onwijs eind heeft afgelift omdat weddenschap verloren
_O_
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:10:01 #138
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429236
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:07 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Ik had een giga backpack en een tas. Hij hetzelfde. Twee gitaren en een oude tent. Dan weet je het wel :')
pi_107429238
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:08 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat zijn inderdaad de lastigste dingen. Een stad inkomen is al moeilijk maar er ook nog eens uit is echt een drama! Daarom jezelf altijd op een snelweg af laten zetten. Misschien even afzien bij een tankstation maar gegarandeerd korter liften dan een oprit in een stad :P
Nou geen tips aan de concurrentie gaan geven he ;)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:11:15 #140
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429242
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:10 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Nou geen tips aan de concurrentie gaan geven he ;)
De meest voor de hand liggende tip wil ik nog wel weggeven, anders gaat het voor sommige mensen een hel worden! :+
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2012 @ 03:11:29 #141
169210 liesje1979
pi_107429244
quote:

[..]

:D Maar houd er rekening mee dat sommige mensen in datzelfde weekend ook nog terug moeten. Ik denk dat niet zoveel mensen vrij gaan nemen voor een try-out., En als je teruglift tellen die ervaringen niet meer? Sorry dat ik zo kritisch ben maarr zie het als entousiame.
pi_107429250
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:11 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

:D Maar houd er rekening mee dat sommige mensen in datzelfde weekend ook nog terug moeten. Ik denk dat niet zoveel mensen vrij gaan nemen voor een try-out., En als je teruglift tellen die ervaringen niet meer? Sorry dat ik zo kritisch ben maarr zie het als entousiame.
Ik ben steeds meer op jouw hand :P Ideaal zou zijn om zaterdagochtend vroeg te vertrekken en zondagmiddag/avond weer makkelijk thuis te kunnen zijn. Doe eens een concreet voorstel? ;)
pi_107429252
quote:

[..]

Een begrijpelijke reactie, in 1 weekend lift je ook niet even naar Kopenhagen of Nice (om het maar even bij mijn favo bestemming in deze te houden ;) ) maar je kunt je afvragen of een weekend misschien niet iets te kort is. Ik denk namelijk dat je zoveel meer lol en avonturen beleefd in het buitenland, en dat kost je waarschijnlijk iets meer dan 2 volle dagen (heen en weer)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:14:34 #144
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429255
quote:

[..]

Een speedliftwedstrijd dan als try-out. Vrijdagmiddag vertrekken met als einddoel Parijs. Geen verkeerde stad voor een eerste keer. 500 kilometer dus snel haalbaar. In Parijs een aantal opdrachten vervullen en dan zelf zien wanneer je teruggaat?
pi_107429256
Geen tijd nu om het hele topic te lezen, maar christus wat een leuk idee :D Ik volg ik volg!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:15:27 #146
68091 borbit
pi_107429257
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:08 schreef Dven het volgende:

[..]

ja snelste is vaak om met ov naar de rand van de stad te gaan. Of zelf naar een tankstation als dat mogelijk is. In een stad is het verkeer zo'n chaos dat het heel moeilijk is om een auto te vinden die naar de juiste snelweg gaat.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:15:58 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429259
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:14 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Een begrijpelijke reactie, in 1 weekend lift je ook niet even naar Kopenhagen of Nice (om het maar even bij mijn favo bestemming in deze te houden ;) ) maar je kunt je afvragen of een weekend misschien niet iets te kort is. Ik denk namelijk dat je zoveel meer lol en avonturen beleefd in het buitenland, en dat kost je waarschijnlijk iets meer dan 2 volle dagen (heen en weer)
Een weekend naar Kopenhagen moet lukken! :D Natuurlijk is een weekend te kort maar deze lift in maart wordt meer een testcase om te kijken of er uberhaupt animo is. Als het een leuk topic oplevert gaan vanzelf meer mensen zich interesseren voor de grote wedstrijd in de zomervakantie.
pi_107429262
Even een voorbeeldje: http://hitchwiki.org/en/Abgefahren_hitchhiking_race_2011

Deze was maar 390km lang en toch kwamen sommige teams nog de dag erna aan. Die hele site is trouwens de moeite waard om door te spitten als je voor de winst gaat ;)
pi_107429265
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Een speedliftwedstrijd dan als try-out. Vrijdagmiddag vertrekken met als einddoel Parijs. Geen verkeerde stad voor een eerste keer. 500 kilometer dus snel haalbaar. In Parijs een aantal opdrachten vervullen en dan zelf zien wanneer je teruggaat?
Op zich een goed idee aangezien je in 4 uur van Parijs in Amsterdam zit met de trein (mocht je niet terug willen/kunnen liften)
En 500km moet wel lukken in een weekend denk ik :)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 03:17:56 #150
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429269
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 03:16 schreef Novito12 het volgende:
Even een voorbeeldje: http://hitchwiki.org/en/Abgefahren_hitchhiking_race_2011

Deze was maar 390km lang en toch kwamen sommige teams nog de dag erna aan. Die hele site is trouwens de moeite waard om door te spitten als je voor de winst gaat ;)
Pech kan je altijd hebben! :D Ik heb een keer twee dagen gewacht voor een lift van nog geen honderd kilometer. En dan stond ik in the middle of nowhere in de heetste omgeving van Europa. Maar normaal gesproken is 500 kilometer heel goed haalbaar, vooral in een omgeving als noordwest Europa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')