abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2012 @ 02:32:20 #101
169210 liesje1979
pi_107429021
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:29 schreef Novito12 het volgende:

[..]

Maar dan kom je elkaar helemaal niet tegen onderweg dus is er geen spanning, en bij de finish is er geen gedeelde vreugde :(
De kans dat het een soort peking expres wordt is denk ik sowieso al wat optimistisch gedacht. ;)
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:33:52 #102
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429031
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:27 schreef Novito12 het volgende:

[..]

Hmmm. Afhankelijk van de bestemming een stad in NL kiezen waar we toch al langs zouden komen? Dan doe je daar gewoon het 'officiële' startschot :P
Probleem is alleen dat je dan waarschijnlijk op dezelfde weg gaat liften :P
Maar dan.. Startschot Utrecht?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_107429039
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:33 schreef Dven het volgende:

[..]

Nee dat is toch juist de bedoeling! Strijd! Mensen op de weg moeten weten dat er een wedstrijd bezig is :P
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:35:15 #104
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429042
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:32 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

De kans dat het een soort peking expres wordt is denk ik sowieso al wat optimistisch gedacht. ;)
Ken ik niet ;(
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2012 @ 02:35:27 #105
169210 liesje1979
pi_107429043
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:31 schreef Dven het volgende:

[..]

Goed plan! Al...

[..]

Valt hier ook erg veel voor te zeggen. Daarbij is het natuurlijk wel de bedoeling om ver te komen en niet om een paar rondjes in Nederland af te leggen :P
Tuurlijk, zou ik ook niet voor kiezen. Maar dat kan je ontmoedigen, door verste 50 punten en meeste kilometers 10 punten ofzo te geven. Maar ik denk dat je geen mensen moet willen uitluiten want het idee is zo tof, dus zo breed mogelijk.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:35:43 #106
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429046
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:34 schreef Novito12 het volgende:

[..]

Nee dat is toch juist de bedoeling! Strijd! Mensen op de weg moeten weten dat er een wedstrijd bezig is :P
Daarbij, de eersten zullen de laatsten zijn. Start is in Utrecht! Eindlocatie?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:37:45 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429055
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:35 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Tuurlijk, zou ik ook niet voor kiezen. Maar dat kan je ontmoedigen, door verste 50 punten en meeste kilometers 10 punten ofzo te geven. Maar ik denk dat je geen mensen moet willen uitluiten want het idee is zo tof, dus zo breed mogelijk.
Ik denk dat het het belangrijkste is dat het gewoon gedaan wordt, al is het met nog geen tien man. Waarschijnlijk gaat het een heel mooi topic opleveren want onderweg dient er natuurlijk wel op fok gepost te worden! :P En dat zal ongetwijfeld aandacht genereren voor latere versies. Eigenlijk wordt de eerste liftwedstrijd een testcase. Op een groot medium als FOK! moet het toch wel groeien kunnen. Als we er vanuit gaan dat het zoldermodel een fabeltje is! :D
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2012 @ 02:38:41 #108
169210 liesje1979
pi_107429060
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:35 schreef Dven het volgende:

[..]

Daarbij, de eersten zullen de laatsten zijn. Start is in Utrecht! Eindlocatie?
Ik snap je wel maar je weet dat het voor mensen geld kost om naar Utrecht te komen? En somiige mensen dus bij voorbaat al afhaken?
pi_107429061
Kort houden dan maar? Ik denk dat we hier niet een die-hard competitie van moeten maken. Berlijn is saai en makkelijk, qua liften dan, alleen maar de A1, A30 en dan de A2. Alleen de stad in zal een uitdaging zijn. Parijs is misschien afgezaagd omdat iedereen die stad kent (behalve ik :')). Frankfurt? Londen? Toch maar Kopenhagen dan? :P
pi_107429062
Nice lijkt me een mooi eindpunt (letterlijk en figuurlijk) zeker voor de mensen die geen Frans spreken wordt het dan een avontuur! :Y
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_107429066
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Ik snap je wel maar je weet dat het voor mensen geld kost om naar Utrecht te komen? En somiige mensen dus bij voorbaat al afhaken?
Daar kun je toch ook heenliften? Ik denk niet dat dat het probleem is, als we een wedstrijd van zo'n 500km houden ;)
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2012 @ 02:42:39 #112
169210 liesje1979
pi_107429081
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:37 schreef Dven het volgende:

[..]

Ik denk dat het het belangrijkste is dat het gewoon gedaan wordt, al is het met nog geen tien man. Waarschijnlijk gaat het een heel mooi topic opleveren want onderweg dient er natuurlijk wel op fok gepost te worden! :P En dat zal ongetwijfeld aandacht genereren voor latere versies. Eigenlijk wordt de eerste liftwedstrijd een testcase. Op een groot medium als FOK! moet het toch wel groeien kunnen. Als we er vanuit gaan dat het zoldermodel een fabeltje is! :D
Maar ik geloof ook wel in je idee en ik vind het ook tof, anders poste ik hier niet. Ik denk alleen dat een kilometerstrijd meer mensen trekt. Het geeft meer vrijheid, users die nog elke nacht bij hun ouders moeten slapen want 17 kunnen dan ook meedoen. Ja hun dwalen rodjes in Nederland maar dat is toch niet zo erg als we creatieve opdrachten hebben?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:43:24 #113
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429086
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:38 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Daarom is Utrecht wel een zo eerlijke locatie omdat het voor niemand meer dan 20 euro zal kosten om er te geraken.

Punt is dat wanneer je vrij liften verkiest dat er wegen en bestemmingen zijn die veel gemakkelijker liften zijn omdat er meer wegen meer verkeer of gewoon meer volk toe bereid is om je mee te nemen. En dan is de wedstrijd niet zo eerlijk meer.
pi_107429096
Leuk idee. Ik ga het volgen. :Y

Het is helaas niet iets voor mij om aan mee te doen. Anders had ik met liesje gewild. O+
full stops and exclamation marks
pi_107429110
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Maar ik geloof ook wel in je idee en ik vind het ook tof, anders poste ik hier niet. Ik denk alleen dat een kilometerstrijd meer mensen trekt. Het geeft meer vrijheid, users die nog elke nacht bij hun ouders moeten slapen want 17 kunnen dan ook meedoen. Ja hun dwalen rodjes in Nederland maar dat is toch niet zo erg als we creatieve opdrachten hebben?
Geluk speelt sowieso al een grote rol met zo'n korte afstand, en dat neemt met zo'n concept helaas alleen maar toe helaas. Toen ik 17 kon ik ook zelfstandig op vakantie, we leven wel in 2012 he :P
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:47:51 #116
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429116
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:42 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Maar moet het de eerste keer dan gelijk zoveel mogelijk publiek trekken? Ik denk persoonlijk dat een wedstrijd met eindbestemming uiteindelijk meer belangstelling gaat trekken dan een vrije tocht. Juist omdat het de kick is om als eerste op een bepaalde plek aan te komen, wie komt er nu niet graag als eerste over de finish?

Natuurlijk hoeven we ook geen grote stad te verkiezen. Een bergtop, een idyllisch dorpje, een bepaald strand of wat dan ook, alles is mogelijk!
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2012 @ 02:49:09 #117
169210 liesje1979
pi_107429126
Ja maar snap mijn punt, jullie zijn denk ik dieharrd lifters, ik heb het afgezien van de middelbare school naar het station, nog nooit gedaan. Het is maar net wat je wilt, laagdrempeligheid, dus het aantal kilimeters, of een zwaardere contest waarbij mensen bij voorbaat al afhaken.
Ik denk dus dat je de afstand het zwaarst kan laten wegen maar dat mensen ook moeten kunnen meedoen als ze wat dichter bij huis blijven. Ik zie niet zozeer meerwaarde in de lg van een persoon die in één ruk met iemand heeft kunnen meeliften naar Nice als in de log van een persoon die bij minstens bij 20 mensen in de auto heeft gezeten terwijl hij op weg was naar de 10 grootste kerken in Nederland.
  One tough cookie dinsdag 31 januari 2012 @ 02:49:54 #118
169210 liesje1979
pi_107429131
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:44 schreef krioro het volgende:
Leuk idee. Ik ga het volgen. :Y

Het is helaas niet iets voor mij om aan mee te doen. Anders had ik met liesje gewild. O+
Neeeeeee! Wat gemeen! Nu moeten we wel samen. Hoor!
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:52:57 #119
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_107429147
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:33 schreef Dven het volgende:

[..]

ik heb best veel gelift en ik heb het idee dat je eerder een lift krijgt als er meerdere groepjes bij hetzelfde tankstation staan.
pi_107429148
quote:
10s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:49 schreef liesje1979 het volgende:
Ja maar snap mijn punt, jullie zijn denk ik dieharrd lifters, ik heb het afgezien van de middelbare school naar het station, nog nooit gedaan. Het is maar net wat je wilt, laagdrempeligheid, dus het aantal kilimeters, of een zwaardere contest waarbij mensen bij voorbaat al afhaken.
Ik denk dus dat je de afstand het zwaarst kan laten wegen maar dat mensen ook moeten kunnen meedoen als ze wat dichter bij huis blijven. Ik zie niet zozeer meerwaarde in de lg van een persoon die in één ruk met iemand heeft kunnen meeliften naar Nice als in de log van een persoon die bij minstens bij 20 mensen in de auto heeft gezeten terwijl hij op weg was naar de 10 grootste kerken in Nederland.
Je hebt een goed punt, ik zie ook wel dat we geen 2 daagse moeten doen waarbij mensen tentjes meenemen en in het bos gaan kamperen :P Maar juist dat tegelijk starten, allemaal op dezelfde weg terecht komen en een 'race' beleven is het mooiste. En ja, mensen gaan geluk krijgen en heel snel op de eindbestemming zijn, maar dat maakt ook niet uit want die spanning is er. Ik stel me zo voor dat we allemaal een sticker krijgen, die opplakken bij de finish en dan op zo'n 100m afstand staan te kijken hoe andere deelnemers naar dat punt toerennen en hopen dat ze de eerste zijn, en dan die stickers al zien :P
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:53:25 #121
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429149
quote:
Die in één ruk lift ga je sowieso niet vinden :P Ik heb veel gelift en meer dan 300 kilometer aan één stuk is me nog nooit gelukt en meestal gaat het om stukjes van 50 kilometer.

Het hoeft echt niet in één keer een groot spektakel te worden. Als het eenmaal van start gaat dan gaat de belangstelling vanzelf groeien. FOK! heeft ontzettend veel leden dus het kan echt wel tot iets moois groeien. Ook wanneer je een eindbestemming hebt. Als bepaalde verenigingen al met 50 man een liftwedstrijd kunnen houden, dan moet het op FOK! zeker tot een groot spektakel uit kunnen groeien. Doel moet zijn om uiteindelijk een halfjaarlijkse liftwedstrijd te houden. Eenmaal in de zomer en een keer in het voorjaar.
pi_107429152
quote:
bij het liften gaat het mij erom om zo goedkoop mogelijk zover mogelijk te komen. Niet wat ik allemaal onderweg zie :)
Daarnaast heb ik laatst (voor het eerst) gelift, en dat was 2300km. en ben met 23 personen meegereden. Ik ken iemand die 6000km heeft gelift en die was met 61 personen meegereden.
Met een gemiddelde van 100km per lift zou je wel erg veel geluk hebben om in een ruk naar Nice te kunnen...
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:54:43 #123
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429158
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:52 schreef borbit het volgende:

[..]

ik heb best veel gelift en ik heb het idee dat je eerder een lift krijgt als er meerdere groepjes bij hetzelfde tankstation staan.
Doe mee aan de wedstrijd dan? :D
pi_107429170
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 02:53 schreef Dven het volgende:

[..]

Die in één ruk lift ga je sowieso niet vinden :P Ik heb veel gelift en meer dan 300 kilometer aan één stuk is me nog nooit gelukt en meestal gaat het om stukjes van 50 kilometer.

Zeg nooit nooit, laatst liftte ik terug naar huis, zo'n 70km en de 2e lift (na een 1e lift van 3km naar een tankstation) kon me voor de deur afzetten :D Je hebt er altijd van die mazzelaars tussen.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 02:57:04 #125
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107429174
Belgisch biertje drinken op de Grote Markt in Brussel. Daarna het Atomium. Op een plek in Frankrijk met stokbrood, wijn en Frans snorretje op de foto bij een naamsbordje en daarna de laatste foto genomen vanaf de top van de Eiffeltoren? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')