Een junk met een schurftige hond red Parijs nog in een dag.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:17 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Op zich een goed idee aangezien je in 4 uur van Parijs in Amsterdam zit met de trein (mocht je niet terug willen/kunnen liften)
En 500km moet wel lukken in een weekend denk ik
Voor mij is Parijs vast haalbaar maar voor iemand uit Groningen een stuk verder al. Ik pleit echt voor kilometers.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Een speedliftwedstrijd dan als try-out. Vrijdagmiddag vertrekken met als einddoel Parijs. Geen verkeerde stad voor een eerste keer. 500 kilometer dus snel haalbaar. In Parijs een aantal opdrachten vervullen en dan zelf zien wanneer je teruggaat?
Maak ik misschien toch nog kans als ik mee doequote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:19 schreef borbit het volgende:
Een junk met een schurftige hond red Parijs nog in een dag.
Wat is de basisregel?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:21 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Maak ik misschien toch nog kans als ik mee doe![]()
Dat je 390km in 2 dagen doet kan natuurlijk gebeuren, maar dan heb je erg veel pech gehad, of gewoon de basis-regels van het liften niet helemaal begrepen
Begin maar met het verzinnen van opdrachtenquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Voor mij is Parijs vast haalbaar maar voor iemand uit Groningen een stuk verder al. Ik pleit echt voor kilometers.
Veel verschillende opdrachten waarbij je punten kan halen en de verte het meest laten meetellen? Er zijn zoveel catagorien te bedenken dat de afstand van de woonplaats niet zo erg telt?
je moet toch een finish hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:19 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Voor mij is Parijs vast haalbaar maar voor iemand uit Groningen een stuk verder al. Ik pleit echt voor kilometers.
Veel verschillende opdrachten waarbij je punten kan halen en de verte het meest laten meetellen? Er zijn zoveel catagorien te bedenken dat de afstand van de woonplaats niet zo erg telt?
Tankstationhoppen op de snelweg. Nooit bij de afrit laten afzetten tenzij noodzakelijk natuurlijkquote:
Niet zichtbaar met bijlen of andere mogelijk levensgevaarlijke voorwerpen rondlopen.En niet te zwaar bepaktquote:
Hoezo niet?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:23 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Tankstationhoppen op de snelweg. Nooit bij de afrit laten afzetten tenzij noodzakelijk natuurlijk
een van de basisregels? Ga aan de goede kant van de weg staanquote:
En waarom kan je dan toch niet mee?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:24 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog nooit gelift maar een liftwedstrijd lijkt me zo ongelofelijk leuk
Blijkbaar had ik toch een wat meer gevorderde regel te pakkenquote:
dit, en vooral niet op de vluchtstrook zelf.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:23 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Tankstationhoppen op de snelweg. Nooit bij de afrit laten afzetten tenzij noodzakelijk natuurlijk
Graag maar tot die tijd heb ik geen tijdquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:27 schreef Veersesmurf het volgende:
Kunnen we volgende week niet toevallig even een testcase doen alvast? Ik krijg me toch ineens zin om even naar Parijs te liften (maar wil de 19de wel terug zijn...)
Komende maand uberhaupt geen tijd in het weekendquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:29 schreef Veersesmurf het volgende:
tot volgende week geen tijd, of tot de 19de niet?
omdat je dan van de weg af gaat. Je moet op de snelweg blijven, dan komen er veel auto's en ga je vanzelf mee. soort wet van de grote getallen ofzo. Er zijn ook veel auto's die maar 1 afslag gaan en die tanken niet op de snelweg omdat het duurder is. Dus de auto's die je bij tankstations treft gaan vaak ook een lange afstand.quote:
Jij snapt hetquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:31 schreef borbit het volgende:
[..]
omdat je dan van de weg af gaat. Je moet op de snelweg blijven, dan komen er veel auto's en ga je vanzelf mee. soort wet van de grote getallen ofzo.
Op een tankstation kun je ook afspreken met mensen waar je heen wel en dergelijke. Dan weet je beide waar je aan toe bent. Spreek mensen aan als ze tanken of als ze het winkeltje in gaan, dan kunnen ze er binnen over nadenken en hoeven ze niet direct te beslissen.
Als je langs de kant van de weg staat heb je vaak maar een halve minuut ofzo om te zeggen waar je heen wil en moet je direct met als je shit bij een wildvreemde instappen. En kom je misschien wel helemaal van je route uit.
Ah, klinkt logisch! Daar had ik helemaal niet over nagedacht. Ik vind het een tof idee! Vriendin ziet het niet zitten, dus eens peilen of ik iemand kan enthousiasmeren.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:31 schreef borbit het volgende:
[..]
omdat je dan van de weg af gaat. Je moet op de snelweg blijven, dan komen er veel auto's en ga je vanzelf mee. soort wet van de grote getallen ofzo.
Op een tankstation kun je ook afspreken met mensen waar je heen wel en dergelijke. Dan weet je beide waar je aan toe bent. Spreek mensen aan als ze tanken of als ze het winkeltje in gaan, dan kunnen ze er binnen over nadenken en hoeven ze niet direct te beslissen.
Als je langs de kant van de weg staat heb je vaak maar een halve minuut ofzo om te zeggen waar je heen wil en moet je direct met als je shit bij een wildvreemde instappen. En kom je misschien wel helemaal van je route uit.
Dit!quote:
Ja, waarom ook niet eigenlijkquote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:27 schreef Veersesmurf het volgende:
Kunnen we volgende week niet toevallig even een testcase doen alvast? Ik krijg me toch ineens zin om even naar Parijs te liften (maar wil de 19de wel terug zijn...)
Tony Hawks - Round Ireland with a Fridge (erg leuk boek om te lezen).quote:Op dinsdag 31 januari 2012 03:08 schreef borbit het volgende:
er is ook zo'n dude die met een koelkast onwijs eind heeft afgelift omdat weddenschap verloren
Met dank aan jou kwamen we op een plek waar je geen lifter heen kan sturen. Dat epicentrum in de Alpen, daar gaat hooguit één keer per week een auto heen. Geen doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:07 schreef Fogel het volgende:
Thema:
In de voetbandensporen van de dobbelsteenavonturiers...
Volg hun Franse route, dan heb je in ieder geval voldoende uitdaging voor "weg van de snelweg" liften
Maar dan wel als de vorst uit de grond is. Liften bij -8 is niet echt fijn als je 2 uur moet wachten totdat iemand je meeneemt (ervaringquote:
Dat ja. Ik heb met -20 gelift en ik was goed voorzien (goede sneeuwschoenen, sneeuwpak, etc.) en zelfs dat was geen pretje. Laat staan als je er niet de adequate middelen voor hebtquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:34 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Maar dan wel als de vorst uit de grond is. Liften bij -8 is niet echt fijn als je 2 uur moet wachten totdat iemand je meeneemt (ervaring)
Als je ook zo meegaand bent in de liftwedstrijd dan is er natuurlijk weinig aan voor de kijkbuiskindertjes die achter blijven. Er moet strijd en passie inzitten, en als je denkt dat je maat bijvoorbeeld de verkeerde beslissing neemt door ergens te gaan staan waar geen hond voorbij komt dan moet je hem dat vooral goed duidelijk maken!quote:
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:50 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Als je ook zo meegaand bent in de liftwedstrijd dan is er natuurlijk weinig aan voor de kijkbuiskindertjes die achter blijven. Er moet strijd en passie inzitten, en als je denkt dat je maat bijvoorbeeld de verkeerde beslissing neemt door ergens te gaan staan waar geen hond voorbij komt dan moet je hem dat vooral goed duidelijk maken!
Spanning en sensatie, daar gaat het om![]()
Ik mag toch aannemen dat er per team een camera(tje) mee wordt genomen om alles te filmen?
Gelukkig heeft ze een ervaren ploegmaat!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:50 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Als je ook zo meegaand bent in de liftwedstrijd dan is er natuurlijk weinig aan voor de kijkbuiskindertjes die achter blijven. Er moet strijd en passie inzitten, en als je denkt dat je maat bijvoorbeeld de verkeerde beslissing neemt door ergens te gaan staan waar geen hond voorbij komt dan moet je hem dat vooral goed duidelijk maken!
Spanning en sensatie, daar gaat het om![]()
Ik mag toch aannemen dat er per team een camera(tje) mee wordt genomen om alles te filmen?
Parijsquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:20 schreef UIO_AMS het volgende:
Als er zes opties zijn voor de finish, kun je natuurlijk altijd nog dobbelen..
Ik hoop zelf ook op die optie. Anders Luxemburg. Mooiste stukje Benelux!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:44 schreef Veersesmurf het volgende:
Mooie opties!
Ik hoop op nummer 5. De bestemming spreekt tot de verbeelding. De kortste route is zeker 750km (vanaf Utrecht) en het zijn niet allemaal hoofdwegen zoals dat naar Nurnberg bijvoorbeeld wel zou zijn. Een avontuurlijke trip met een mooie eindbestemming, ik wil ook!!
Een uitdaging heet dat. Bonuspunten voor degenen die een foto maken bij het epicentrumquote:Op dinsdag 31 januari 2012 12:15 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Met dank aan jou kwamen we op een plek waar je geen lifter heen kan sturen. Dat epicentrum in de Alpen, daar gaat hooguit één keer per week een auto heen. Geen doen.
Als de meerderheid akkoord gaat vind ik het prima!quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat zijn zes prima opties. Ik kan vanavond wel even m'n mooie grote blauwe dobbelsteen met gouden ogen raadplegen voor de bepaling van de finishplaats. Als jullie dat leuk vinden tenminste.
Kan ik nog wat bonusopties toevoegen?quote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:25 schreef Dven het volgende:
[..]
Als de meerderheid akkoord gaat vind ik het prima!
Londen valt wat mij betreft afquote:Op dinsdag 31 januari 2012 19:37 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Kan ik nog wat bonusopties toevoegen?![]()
De Loreley
[ afbeelding ]
Brocken
[ afbeelding ]
Londen
[ afbeelding ]
Ik zie Kopenhagen niet zo zitten, maar dat is puur persoonlijkquote:
Ik vermoed dat Brocken kouder isquote:Op dinsdag 31 januari 2012 20:27 schreef Novito12 het volgende:
[..]
Ik zie Kopenhagen niet zo zitten, maar dat is puur persoonlijkSaaie route met landschappelijk niet echt veel te zien, redelijk ver en koud
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |