De hoofdprijs is eeuwige roem en de eer van het winnen.quote:Op maandag 30 januari 2012 19:57 schreef DE_krumpel het volgende:
ik stem voor zwart.
maar valt er met deze wedstrijd iets te winnen?
Het aantal stemmen zegt niet altijd iets over het aantal deelnemersquote:Op maandag 30 januari 2012 22:30 schreef Samael het volgende:
[ afbeelding ]
Niet veel concurentie als het aantal deelnemers zo laag blijft...
Das waarquote:Op maandag 30 januari 2012 22:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het aantal stemmen zegt niet altijd iets over het aantal deelnemers.
Ik ben het concept aan het afspiegelen in mijn hoofd, of er iets uitkomt is natuurlijk nog de vraag, maar ik ga zeker meedoen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 11:05 schreef DaMart het volgende:
Wie zijn er allemaal al bezig met inzendingen maken?
Dan mag je wel opschietenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:32 schreef DaMart het volgende:
En hoe gaat het met jullie inzendingen?
Ik wacht nog steeds op inspiratie![]()
.
Inzendingen kun je mailen naar: TTKwedstrijd@fok.nl, onder vermelding van je gebruikersnaamquote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:44 schreef Moira. het volgende:
Ik heb vandaag iets gemaakt voor deze wedstrijd, maar tegelijkertijd in mijn achterhoofd dat ik het wilde geven aan een vriendin van me (een kleine personalisation van ons samen is erin verwerkt).
Ik heb alleen ook rood, geel en blauw gebruikt om eroverheen te werken. Toch is de 'main' kleur zwart.
Telt het dan alsnog als inzending hiervoor?
En moet ik het dan gewoon in dit topic posten?
Sorry, first timer
Verstuurdquote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:45 schreef DaMart het volgende:
[..]
Inzendingen kun je mailen naar: TTKwedstrijd@fok.nl, onder vermelding van je gebruikersnaam.
Ik vond nog een verhaal dat half af is en bij dit onderwerp past, dat probeer ik nog even af te schrijven vandaagquote:
Dat het thema zwart is betekent niet dat alles zwart hoeft te zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 22:44 schreef Moira. het volgende:
Ik heb vandaag iets gemaakt voor deze wedstrijd, maar tegelijkertijd in mijn achterhoofd dat ik het wilde geven aan een vriendin van me (een kleine personalisation van ons samen is erin verwerkt).
Ik heb alleen ook rood, geel en blauw gebruikt om eroverheen te werken. Toch is de 'main' kleur zwart.
Telt het dan alsnog als inzending hiervoor?
En moet ik het dan gewoon in dit topic posten?
Sorry, first timer
Luisterend naar de muziek van Black Lab (what's in a namequote:Op woensdag 29 februari 2012 08:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik vond nog een verhaal dat half af is en bij dit onderwerp past, dat probeer ik nog even af te schrijven vandaag.
Nog 3 uurquote:Op woensdag 29 februari 2012 20:52 schreef Tha_Erik het volgende:
Oh heb ik nog tijd? Ik wilde meedoen maar het is me ontschoten, maar wellicht dat ik er nog wel een verhaal uit kan persen en iets kunstzinnigs uit een tekenblok kan toveren voor de deadline
.
Ben toch aan het SOG-gen.
Zo zat ik vanochtend en vanmiddag in de trein en vanavond thuis ook... ik ben benieuwd of ik het nog echt wedstrijdwaardig vind als ik het terugleesquote:
Omdat er weinig inzendingen zijn, is de stemprocedure iets aaangepast. Je hoeft nu per categorie alleen aan te geven wat jouw favoriete inzending is.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:57 schreef Moira. het volgende:
ik snap eerlijk gezegd niet helemaal hoe het stemmen werkt
En op je eigen inzending stemmen? Wel/niet? 3pt? 1pt?
scriptie zeker nog niet klaarquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:20 schreef zyx1981 het volgende:
Gaat dit zekers volgen! Zodra mijn scriptie af is doe ik mee!
Ik weet niet waar op het forum jullie dit topic hebben gepromoot, want ook ik zag het bij toeval omdat ik niet veel in TTK kom. Dus misschien toch wat vaker in alle SC of zoiets promoten? Want de categorieën zoals ze zijn vind ik goed.quote:Op zondag 18 maart 2012 09:58 schreef DaMart het volgende:
Het aantal inzenders en stemmers was wat aan de lage kant, dus wij vroegen ons af of er misschien nog dingen in de opzet anders zouden kunnen om meer inzendingen te krijgen en meer mensen te motiveren om te stemmen?
Is de maximale lengte van de verhalen bijvoorbeeld te lang met 2.500 woorden, en is 1.000 of 1.500 handiger?
Wellicht ergens op de frontpage plaatsenquote:Op zondag 18 maart 2012 09:58 schreef DaMart het volgende:
Het aantal inzenders en stemmers was wat aan de lage kant, dus wij vroegen ons af of er misschien nog dingen in de opzet anders zouden kunnen om meer inzendingen te krijgen en meer mensen te motiveren om te stemmen?
Is de maximale lengte van de verhalen bijvoorbeeld te lang met 2.500 woorden, en is 1.000 of 1.500 handiger?
Me tooquote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:06 schreef Samael het volgende:
Ik ben iig alvast klaar voor de volgende ronde
quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:06 schreef DaMart het volgende:
[..]
Vervolg komt nog wel, maar door omstandigheden wat later dan gepland.
Dat valt toch wel mee. Denk aan het woord in andere talen bijv. frans of latijn. Over het juist niet kunnen slapen of dromenland. Er zijn echt zoveel mogelijkheden.quote:
quote:Op woensdag 23 mei 2012 21:12 schreef DaMart het volgende:
Even een reminder: je hebt nog tot en met maandag om een verhaal, gedicht of kunstwerk in te sturen.
Gaat 'm ook niet worden hierquote:
Slapen in de zonquote:Op zondag 27 mei 2012 12:52 schreef DaMart het volgende:
Ik wil in ieder geval proberen om nog een verhaal te produceren. Het zit in mijn hoofd, maar nu nog de inspiratie vinden om het in Word te zetten.
Ik vind het concept niet echt aantrekkelijk om eerlijk te zijn. Teveel leesvoer en regeltjes. Een vereenvoudigde remake zou mijn aandacht iig trekken.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:41 schreef DaMart het volgende:
Het aantal stemmen valt tot nu toe wel tegen, net als het aantal inzendingen.
Op veler verzoek is de TTK-wedstrijd terug, maar is er nog echt interesse, of is die alweer verdwenen?
Uren steken in een tekening en het dan afleggen tegen een gedichtje van 2 zinnen. Nee dank jequote:Op donderdag 31 mei 2012 21:12 schreef MsMessy het volgende:
Gewoon je favoriet kiezen uit alle inzendingen lijkt me beter dan nog per categorie werken.
Zo veel regels zijn er toch niet? Alleen termijnen om iets in te sturen en wat grenzen om de verhalen leesbaar te houden. En dit is al een vereenvoudigde versie van de voorwaarden die vroeger golden.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:09 schreef Samael het volgende:
[..]
Ik vind het concept niet echt aantrekkelijk om eerlijk te zijn. Teveel leesvoer en regeltjes. Een vereenvoudigde remake zou mijn aandacht iig trekken.
Dan zou ik niet alle categorieën samenvoegen in 1 OP. Ik hou gewoon van eenvoud en wil in principe zo min mogelijk lezen om aan de slag te gaan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:16 schreef DaMart het volgende:
[..]
Zo veel regels zijn er toch niet? Alleen termijnen om iets in te sturen en wat grenzen om de verhalen leesbaar te houden. En dit is al een vereenvoudigde versie van de voorwaarden die vroeger golden.
Zo veel leeswerk is het toch ook niet? En alles in 1 post onderbrengen is wel het duidelijkst, natuurlijk. Dan weet je direct waar je moet kijken voor informatie.quote:Op donderdag 31 mei 2012 21:35 schreef Samael het volgende:
[..]
Dan zou ik niet alle categorieën samenvoegen in 1 OP. Ik hou gewoon van eenvoud en wil in principe zo min mogelijk lezen om aan de slag te gaan.
Interesse ja, tijd minder, helaasch.quote:Op donderdag 31 mei 2012 20:41 schreef DaMart het volgende:
Het aantal stemmen valt tot nu toe wel tegen, net als het aantal inzendingen.
Op veler verzoek is de TTK-wedstrijd terug, maar is er nog echt interesse, of is die alweer verdwenen?
Dat ook iddquote:Op maandag 4 juni 2012 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Interesse ja, tijd minder, helaasch.
Bij bijvoorbeeld de kerstverhalenschrijfwedstrijd worden er meer verhalen ingestuurd dan nu. Dus schrijftalent is er zeker op FOK!. Maar het lijkt er een beetje op dat meedoen uitsluitend voor de eer en het plezier van het schrijven, dichten of kunst maken niet meer voldoende zijn om mensen te motiveren om deel te nemen.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:00 schreef Bosbeetle het volgende:
Het zijn ook dezelfde deelnemers als 'vroeger' het wordt tijd dat er een nieuwe generatie TTKers de fakkel overneemt. Maar waar zitten die?
Mee promoten dus voor de volgende rondequote:Op maandag 4 juni 2012 15:53 schreef ChristianeF het volgende:
oooh ik wist van niks
anders had ik zeker meegedaan!
Eerst maar eens kijken of er echt voldoende animo is voor een volgende ronde.quote:Op maandag 4 juni 2012 15:53 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Mee promoten dus voor de volgende ronde
Persoonlijk zie ik het liefst losse TTK-wedstrijden waarin elk onderdeel zijn eigen regels meekrijgt.quote:Op maandag 4 juni 2012 23:53 schreef JAM het volgende:
Mocht men geïnteresseerd zijn in het opzetten van een goedlopende wedstrijd, dan moeten er mijnentwege een paar dingen gebeuren:
1. Er moet een beloning komen. Alleen de magere eer het beste verhaal van drie verhalen af te leveren is geen eer. Een wedstrijd verliezen met slechts drie deelnemers is daarentegen een behoorlijke domper.
- Elke vorm van een beloning zal zeker meer potentiële deelnemers aanspreken. Al is het slechts een hall of fame oid.
2. Het multidisciplinaire spreekt me tegen; niet zozeer omdat mijn voorkeur bij het één of het ander zou liggen, het zorgt er wel voor dat de hele wedstrijd een stuk minder overzichtelijk en toegankelijk is. Ik zeg; of een verhaal, of een gedicht, of een tekening, of iets anders. Niet allemaal.
- Ben zelf voor een duidelijkere scheiding van de 3. Wat betreft kunst vind ik niet dat foto's en tekeningen goed samen gaan. Je zal maar uren steken in een tekening en het vervolgens afleggen tegen een simpele foto die toevallig meer aanspreekt. Niet erg motiverend in mijn ogen.
3. Voor de verhalen zou ik zelf niet zeggen: 'maximaal' of 'minimaal' maar 'rond de' zoveel woorden. Dat levert in ieder geval verhalen van ongeveer dezelfde lengte op en wekt in ieder geval de illusie van een vorm van vergelijkbaarheid.
- Eens
4. Stemmen over een thema is kut. Thema's spreken me sowieso niet aan, tenzij het kutjes, jazz, sigaretten roken alcoholgebruik en/of classic rock is. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Schrijven en tekenen en wat dan ook is al moeilijk genoeg; elke beperking daarin is een onnodige beperking.
- Oneens, het bedenken van een thema waar iedereen het mee eens is is al moeilijk genoeg. Door te stemmen heb je iig het grootste gedeelte van de deelnemers mee.
5. Uiteraard zal er betere promotie moeten worden gevoerd. Daar hebben we allemaal een aandeel in; dat komt wel goed.
- Eens
Meer heb ik er voor het moment niet over te zeggen. Ik meen dit in ieder geval vier mooie aanknopingspunten om de discussie voor te zetten.
JAM SIGNED OFF.
Juich maar niet te vroegquote:Op dinsdag 5 juni 2012 02:38 schreef JAM het volgende:
Tijd voor meer centen! Hoe denkt de rest erover? Ik mag dit wel. Het lijkt zowaar dat we tot een constructieve dialoog komen en ons gefröbel wellicht een toekomst gegund is.
en nu?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:37 schreef MsMessy het volgende:
Dat is al gebeurd, blijkbaarquote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Heeft ze er een streep onder gezet, blijkbaar.
We hoopten dat er nog een discussie op gang zou komen over het vervolg, maar dat is dus niet gebeurd. Ik vraag me dan ook af of er dan genoeg animo is om de wedstrijd alsnog tot een succes te maken, of dat we ons er beter bij neer kunnen leggen dat de TTK-wedstrijd mooie tijden heeft gekend, maar dat die niet meer terugkomenquote:
Misschien moet ik zelf maar eens wat gaan opzetten in combinatie met de 3CH idea generator .quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
We hoopten dat er nog een discussie op gang zou komen over het vervolg, maar dat is dus niet gebeurd. Ik vraag me dan ook af of er dan genoeg animo is om de wedstrijd alsnog tot een succes te maken, of dat we ons er beter bij neer kunnen leggen dat de TTK-wedstrijd mooie tijden heeft gekend, maar dat die niet meer terugkomen.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 16:46 schreef DaMart het volgende:
Jullie hadden nog steeds de winnaars van ons te goed.
Dit zijn per categorie de inzendingen met de meeste stemmen. Eronder staat de inzender.
Kunst
De winnende kunstinzending is:
Slapenden
(Wootism)
Verhalen
2 inzendingen eindigden met evenveel punten, dus een gedeelde eerste plek voor:
Slaap
(JAM)
Onder de sterrenhemel
(DaMart)
Gedichten
Het winnende gedicht is: