Wat voor functie/bij welk bedrijf?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Daboman het volgende:
Vandaag ontving ik een uitnodiging voor een leuke trainee functie in de ICT. Nu ben ik geen ICT'er, maar ze zochten meer op het type persoon dan op de inhoudelijke kennis. En op dat gebied heb ik wel iets te bieden.
Ik wacht ook nog op m'n telefoontje uit Haarlem voor de uitslag van mijn test. Als die goed is, doen ze een aanbod. De kans is groot dat ik slaag, maar het blijft vervelend om in de spanning te zitten. Je zal net die ene zijn die zakt.
Inderdaad, heb nu ook reactie gehad van de boekhouder. De opleidingskosten zijn daarnaast ook nog eens volledig aftrekbaar als kostenpost. Dit is uiteraard alleen van toepassing als de opleiding relevant is voor het werk.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Bedrijven mogen door de werkkostenregeling de opleiding in 'de vrije ruimte' stoppen. Als je dus niet te veel andere vergoedingen/verstrekkingen krijgt, dan is dit deel vrijgesteld van belastingheffing. Uiteraard betaald je werkgever wel gewoon de opleiding.
Trainee consultant/functioneel beheer in een streekziekenhuis in Delft, waar ik al eerder gewerkt heb. Het is een functie met o.a. ITIL & Prince2. Ze zoeken in de categorie 0-3 jaar ervaring met een passie voor organiseren. Dat ik dit wel heb blijkt uit mijn CV.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef qazplm het volgende:
[..]
Wat voor functie/bij welk bedrijf?
Traineefuncties zijn meestal wel interessant. Ik ben zelf afgestudeerd psycholoog, maar door gebrek aan aanbod heb ik onder andere een ICT-cursus gevolgd. In de werkpraktijk bleek toen helaas dat ik zonder ICT-achtergrond toch te ver achter lag op collega's en is m'n contract verschillende keren niet verlengd.
Ik zoek nu niet meer naar ICT-functies, maar een traineeship zou misschien nog wel kunnen...
Valt best mee hoor. Er is nog zat werk in de haven.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:58 schreef Guidetti het volgende:
Zo! Als ik dit zo allemaal lees is het vinden van een baan nog aardig lastig.
2 of 3 maanden van te voren?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:58 schreef Guidetti het volgende:
Zo! Als ik dit zo allemaal lees is het vinden van een baan nog aardig lastig. In juli ben ik als het goed is afgestuurd. Ik ben van plan om ruim van te voren te beginnen met solliciteren. Wanneer raden jullie mij aan om wat sollicitaties de deur uit te doen?
Dat ja. In 2004 afgestudeerd als psycholoog, maar geen (onderzoeks-)werk kunnen vinden. In de tussentijds veel baantjes gehad en verschillende cursussen gevolgd, maar niks is 'blijven hangen'.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:40 schreef Blossom86 het volgende:
Waarom reageer jij op mbo-functies? Niks te vinden op je niveau?
En je bent ook afgestudeerd in het onderzoek...?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:58 schreef qazplm het volgende:
[..]
Dat ja. In 2004 afgestudeerd als psycholoog, maar geen (onderzoeks-)werk kunnen vinden. In de tussentijds veel baantjes gehad en verschillende cursussen gevolgd, maar niks is 'blijven hangen'.
Ja, klopt. Maar daar hoef je niets mee te doen als je klaar bentquote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:02 schreef qazplm het volgende:
Je moet onderzoek doen om af te kunnen studeren...
Kijk, dat zegt mij meerquote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:06 schreef qazplm het volgende:
Ik wilde graag het wetenschappelijk onderzoek in.
Ik heb gezondheidswetenschappen gedaan met als afstudeerrichting geestelijke gezondheidkunde. Dat is inhoudelijk hetzelfde als klinische psychologie. Om dat niet steeds uit te hoeven leggen, zeg ik altijd dat ik psychologie heb gestudeerd.
Wat jammer dat je nog niks blijvends hebt kunnen vinden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:58 schreef qazplm het volgende:
[..]
Dat ja. In 2004 afgestudeerd als psycholoog, maar geen (onderzoeks-)werk kunnen vinden. In de tussentijds veel baantjes gehad en verschillende cursussen gevolgd, maar niks is 'blijven hangen'.
Ik zou natuurlijk graag een hbo-baan willen, maar ik kan ook best tevreden zijn met een mbo-baan. Dus het is niet zo dat ik gelijk weg ben, als ik het verder naar mijn zin heb.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:15 schreef Elvi het volgende:
Ik heb ook HBO en ik heb gemerkt dat ik inderdaad niet word uitgenodigd voor mbo-functies (bijvoorbeeld als medewerker in een winkel).
Alleen toevallig ben ik net gebeld dat ik wel op gesprek mag komenMijn collega's waren al op gesprek geweest maar ze had mij niet gebeld. Dus ging ik haar maar even bellen en nu mag ik al meteen door naar de tweede ronde
![]()
Tsja en de vraag of ik dan niet snel weg zal gaan als ik een HBO-functie zie zal ook wel gesteld worden. Dat deed mijn huidige baas ook en ik werk er nu een jaar. Ik heb gewoon eerlijk geantwoord: dat het nu slecht gaat in de sector waar ik in ben afgestudeerd en dat ik niet verwacht binnen nu en 6 maanden wel iets te vinden.
- Heel belangrijk en absoluut top prioriteit nummer 1: gun jezelf de tijd voor andere zaken dan werk zoeken. Als je dat regelmatig doet heb je altijd leuke momenten om naar uit te kijken en kan je beter relativeren. Werk zoeken is belangrijk, maar het is niet de bedoeling dat je zelfvertrouwen verliest of depressief wordt van de afwijzingen. Gezondheid gaat boven alles. Zelf houd ik hiervoor de weekenden aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben nu sinds 1 februari werkloos, maar ik ben het nu al zat.. :S
Helaas kan ik door mijn gezondheid niet zomaar iets aannemen, zoals poetswerk of post, dat vind ik behoorlijk vervelend, want dat maakt het zoeken wel lastig.
Nu vraag ik mij af wat ik nog meer kan doen om een baan te vinden, ik heb op dit moment het gevoel dat ik met het zoeken naar werk drukker ben, dan toen ik nog werkte.
Ik sta inmiddels bij bijna alle uitzendbureaus in de regio ingeschreven en ben ik 11 visitekaartjes rijker.In eerste instantie willen sommige mij helemaal niet inschrijven totdat ze mijn cv zien.
![]()
Verder heb ik op iets van 6 sites mijn cv gezet met vrij brede zoekopdrachten (alleen afstand en functiegroep).
Ook probeer ik via linkedin een netwerk op te bouwen en in allerlei groepen te gaan. Ik heb zelfs op prezi.com mijn cv gemaakt in een presentatie die ik overal post. Alle mensen die ik ken die een groot netwerk hebben weten dat ik werk zoek.
Uit wanhoop zit ik er zelfs aan te denken om visitekaartjes te maken en bij de juiste gelegenheden uit te delen, maar ik weet niet of dat wel slim is..
heeeelp!!
Tenzij d'r recht op WW al verlopen is of zo is het niet een uiterst geval om je bij het UWV in te schrijven, maar een verplichting. Ik citeer uit het kloteboekje over de WW van het UWV: "Als u een uitkering wilt, moet u zich binnen twee dagen nadat u werkloos bent geworden inschrijven bij het WERKbedrijf."quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:38 schreef Daboman het volgende:
[..]
- Schrijf je desnoods in bij het UWV. Zij kunnen meestal wel hulp op maat bieden, of als dat meer van toepassing is; een schop onder je kont geven.
Inschrijven bij het UWV en een WW aanvragen zijn 2 verschillende dingen. Daarnaast zijn ze een stuk coulanter dan ze ooit waren. Tegenwoordig is 2 sollicitatie-activiteiten in 2 weken al voldoende. En het eerste halve jaar hoef je niet alle banen aan te nemen. Deze regels gelden niet als je geen WW aanvraagt, maar je kunt wel gebruik maken van andere diensten van het UWV. Inschrijven bij het UWV is ook niet verlicht, maar als je je recht op een WW uitkering niet wil verspillen moet je aan hun regels en targets voldoen. Ze kunnen moeilijk korten op je uitkering als je die niet hebt. Dus een WW-uitkering aanvragen en je inschrijven bij het UWV als werkzoekende moet je echt zien als 2 verschillende, losse dingen.quote:Op zondag 12 februari 2012 00:07 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Tenzij d'r recht op WW al verlopen is of zo is het niet een uiterst geval om je bij het UWV in te schrijven, maar een verplichting. Ik citeer uit het kloteboekje over de WW van het UWV: "Als u een uitkering wilt, moet u zich binnen twee dagen nadat u werkloos bent geworden inschrijven bij het WERKbedrijf."
Nou stelt het UWV je toch al voor onmogelijke verplichtingen zoals "iedere geschikte baan" accepteren, aangezien ze vaak geen flauw benul hebben wat een "geschikte baan" is. Als ik willekeurig welke It-gerelateerde baan aanneem (als men me al zou uitnodigen trouwens), dan zou ik binnen 3 maanden ws. weer op straat staan met de volgende mislukking op mijn CV.
Ik wil gewoon een werkgever die snapt waar 'ie mee te maken heeft en me de kans geeft iets langer dan een half jaar me te bewijzen, maar da's teveel gevraagd tegenwoordig.
Da's waar. Anderzijds: waar krijg je anders inkomen vandaan als je zonder werk zit: bijstand, partner, ...quote:Op zondag 12 februari 2012 02:27 schreef Daboman het volgende:
[..]
Inschrijven bij het UWV en een WW aanvragen zijn 2 verschillende dingen. Daarnaast zijn ze een stuk coulanter dan ze ooit waren. Tegenwoordig is 2 sollicitatie-activiteiten in 2 weken al voldoende. En het eerste halve jaar hoef je niet alle banen aan te nemen. Deze regels gelden niet als je geen WW aanvraagt, maar je kunt wel gebruik maken van andere diensten van het UWV. Inschrijven bij het UWV is ook niet verlicht, maar als je je recht op een WW uitkering niet wil verspillen moet je aan hun regels en targets voldoen. Ze kunnen moeilijk korten op je uitkering als je die niet hebt. Dus een WW-uitkering aanvragen en je inschrijven bij het UWV als werkzoekende moet je echt zien als 2 verschillende, losse dingen.
Ik sta idd al ingeschreven bij het UWV, anders kon ik ook geen WW aanvragen. Die sollicitatieverplichting is 2x per week (incl. assessments/testen, CV plaatsen op vacaturesites etc.). Maar mijn ervaring met het UWV is niet zo denderend, zeker niet qua hulp. Ze zijn van mening dat als je hoger dan MBO2-niveau werkt en denkt, dat je zelfstandig werk kunt vinden en geen hulp nodig hebt. Daar heb ik 5 jaar geleden ook al voor moeten vechten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 20:38 schreef Daboman het volgende:
[..]
- Heel belangrijk en absoluut top prioriteit nummer 1: gun jezelf de tijd voor andere zaken dan werk zoeken. Als je dat regelmatig doet heb je altijd leuke momenten om naar uit te kijken en kan je beter relativeren. Werk zoeken is belangrijk, maar het is niet de bedoeling dat je zelfvertrouwen verliest of depressief wordt van de afwijzingen. Gezondheid gaat boven alles. Zelf houd ik hiervoor de weekenden aan.
- Houdt een positieve uitstraling vast. Typ het in in google en je komt wel tegen wat dat inhoudt en hoe je het vasthoudt.
- Op de bonnefooi naar carrierebeurzen, ook als je denkt dat je er niets te zoeken hebt. Je kan ook op de bonnefooi naar uitzendbureaus.
- Als je al wat langer op zoek bent: netwerken
- Contact onderhouden met oude collega's
- Iedereen vertellen dat je werk zoekt
- Wees creatief. Laat je niet tegenhouden door gedachtes als "dat hoort niet". Denk ook niet te snel dat iets niet past. Is het werk niets, dan heb je iig een goede sollicitatie-oefening gehad.
- Vat een afwijzing niet te persoonlijk op.
- Schrijf je desnoods in bij het UWV. Zij kunnen meestal wel hulp op maat bieden, of als dat meer van toepassing is; een schop onder je kont geven.
Twee keer per week?!quote:Op zondag 12 februari 2012 11:51 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Ik sta idd al ingeschreven bij het UWV, anders kon ik ook geen WW aanvragen. Die sollicitatieverplichting is 2x per week (incl. assessments/testen, CV plaatsen op vacaturesites etc.). Maar mijn ervaring met het UWV is niet zo denderend, zeker niet qua hulp. Ze zijn van mening dat als je hoger dan MBO2-niveau werkt en denkt, dat je zelfstandig werk kunt vinden en geen hulp nodig hebt. Daar heb ik 5 jaar geleden ook al voor moeten vechten.
Ja, als ik inlog in mijn werkmap op werk.nl heb ik elke week een nieuwe taak 'uw sollicitaties doorgeven' met als toelichting minstens 2 sollicitaties verrichten. Maar daar valt wel veel onder, ook bv. een netwerkgesprek en het bellen naar of langsgaan bij een bedrijf.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:01 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Twee keer per week?!
Ik moet 4x per maand...?
Ik wist niet dat daar zo'n verschil in kon zitten.
quote:Taak
Uw sollicitatieactiviteiten doorgeven.
Startdatum: 07-02-2012 Einddatum: 13-02-2012
Uitleg
U doet uw best om werk te vinden. Wij vragen u om minimaal 2 sollicitatieactiviteiten door te geven voor deze periode. Elke activiteit geeft u apart door.
Voor iemand met jou papieren vind ik 2400 eigenlijk zelfs te weinig. Maar goed, het zijn moeilijke tijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:03 schreef Schuifpui het volgende:
Eens met Daboman. Als starter heb ik ook eerst opleiding, omdat het nou eenmaal veel relevanter is dan m'n werkervaring tot nu toe. Ik heb een redelijk standaard CV, bij enkele sollicitaties heb ik wat subtiele veranderingen aangebracht om m'n CV wat meer op de functie toe te spitsen, maar dat is echt maar heel klein. Foto doe ik nooit, wel staat het adres naar m'n linkedin profiel erop, waar wel een fototje te vinden is.
Ik ben dus starter, maar ga er wel vanuit rond de 2400 bruto te verdienen. Dat mag ook wel na zoveel jaar studie. 1900 bruto zou ik echt te weinig vinden en zelfs als een belediging opvatten.
Ach, als je de scholing hebt, gaan ze weer zeiken over het gebrek aan ervaring. Sowieso is het nooit goed.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:32 schreef taxibabe het volgende:
Net dus weer een afwijzing gehad...
De sluitingsdatum was 4 februari, dus ik dacht, ik bel even of er al wat bekend is. Ik zit er dus niet bij, de 6 gekozen kandidaten hebben allemaal een bepaalde opleiding gehad die ik dus niet heb (wel een 1-daagse training hierover gehad). Weer die kut-diploma's waar het op hangt![]()
Ik heb inmiddels 10 jaar werkervaring, maar het blijft gewoon weer hangen op scholing bij mij..
En als je ook wat ervaring hebt, schort het wel weer aan een bepaald zwak punt, dat je klaarblijkelijk volledig ongeschikt maakt.quote:Op maandag 13 februari 2012 11:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Ach, als je de scholing hebt, gaan ze weer zeiken over het gebrek aan ervaring. Sowieso is het nooit goed.
Waar woon je nu en waar denk je aan te wonenquote:Op maandag 13 februari 2012 19:48 schreef Schuifpui het volgende:
Dan zou ik uiteraard verhuizen.![]()
Ga geen 33 uur per week reizen naast een fulltime baan.
Woon nu in Delft, dat was in de buurt van Almelo. Ik ben toch op gesprek geweest. Ze hadden ook nog een kantoortje in Utrecht en heb de detacheerder weten te strikken om me heen en weer te brengen. Hij heeft tijdens het gesprek ergens anders wat eigen werk gedaan. M'n vermoeden klopte wel, totaal niet wat ik zoek, dus het was snel over. Gelukkig heb ik een andere aanbieding waar ik donderdag mag gaan tekenen.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:14 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Waar woon je nu en waar denk je aan te wonen
Veel mensen komen in de Randstad wonen en werken, maar meer om te wonen.
Over hoeveel uur, hoeveel man heb je onder je en voor wat voor een salaris heb je het dan ongeveer?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef Elvi het volgende:
Mijn sollicitatiegesprek gister ging eigenlijk best goed. Leuk zitten praten met haar, en ook aangegeven dat ik filliaalmanager wil worden. Mijn collega's zijn ok op gesprek geweest en hen werd verteld dat ze waarschijnlijk in het magazijn zouden worden ingewerkt (mochten ze aangenomen worden) en aan mij vroeg ze of ik in een andere winkel ingewerkt zou willen worden.
Dus ik hoop dat dat betekend dat ze me in overweging neemt voor de functie van manager!
Persoonlijk lijkt me dat een kansloze missie.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb in december gesolliciteerd naar een vacature. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Dat ging op zich goed alleen vonden ze me iets te weinig ondernemend en hadden ze een betere kandidaat. Nu zie ik echter dezelfde vacature weer open staan. Is het dan slim om de recruiter van het bedrijf te mailen of ik nog in aanmerking kom, of is dat een kansloze missie?
Je zou ook een nieuwe poging kunnen wagen. Je weet tenminste waar je de vorige keer op afgerekend bent. Doe daar je voordeel mee. Het geeft ook je toewijding aan.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:25 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Persoonlijk lijkt me dat een kansloze missie.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het ligt aan meerdere dingen, als het alweer wat langer geleden is heb je de kans dat ze je weer vergeten zijn of dat er nieuwe mensen zijn. Is dat niet het geval kun je in je sollicitatiebrief aangeven dat je hebt gewerkt aan je zwakke punten en denkt nu wel geschikt te zijn.. Al is het wel zo dat je dit moet kunnen 'bewijzen' . Geef voorbeelden etc.quote:Op woensdag 15 februari 2012 08:25 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Persoonlijk lijkt me dat een kansloze missie.
Vanuit Haarlem nog geen bericht. Vandaag heb ik gesolliciteerd op een trainee functie in de ICT in Delft waarvoor geen specifieke ICT opleiding vereist was. Jeetje, wat een gesprek was dat zeg. Hij wist op de een of andere manier een heel gevoelige snaar te raken, ben bijna in huilen uitgebarsten daar. Nog nooit meegemaakt op een sollicitatie, na een aantal niet verlengde contracten, plus nog wat pittige niet-doorsnee persoonlijke omstandigheden erbij ben ik wel iets gewend. Maar dit, pfff, zo'n sterke emotionele opwelling voel ik bijna nooit en zeker niet een paar keer. Needless to say, ik ben het niet geworden. Ik heb wel voet bij stuk gehouden, omdat het feit dat hij niet overtuigd is natuurlijk niet betekent dat ik niet gelukkig kan worden in de ICT, hier kwam de focus van het gesprek op te liggen. Dus gaf hij me nog wat tips mee. En hij deed er alles aan om me niet al te aangeslagen te laten weggaan.quote:Op woensdag 15 februari 2012 09:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
En Daboman, hoe is het met jouw sollicitaties afgelopen? Je bent verdacht stil namelijk.
Hij is in twee maanden tijd vast niet heel veel ondernemender gewordenquote:Op woensdag 15 februari 2012 10:37 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal mee eens. Het ligt aan meerdere dingen, als het alweer wat langer geleden is heb je de kans dat ze je weer vergeten zijn of dat er nieuwe mensen zijn. Is dat niet het geval kun je in je sollicitatiebrief aangeven dat je hebt gewerkt aan je zwakke punten en denkt nu wel geschikt te zijn.. Al is het wel zo dat je dit moet kunnen 'bewijzen' . Geef voorbeelden etc.
Ik denk niet dat er zo heel veel meer te halen valt uit een sollicitatietraining. Vaak word ik wel gewoon geschikt bevonden maar heb ik pech met een meer ervaren kandidaat oid. Dan moet je van heel goede huize komen willen ze alsnog voor jou kiezen, is bijna niet te doen. Ik vind 1 slecht gesprek ook eigenlijk niet direct een aanleiding tot zorgen, ook niet als het hard aankomt. En dat het hard aan kwam had ook meer te maken met de manier waarop dan met de afwijzing zelf.quote:Op woensdag 15 februari 2012 12:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kun je geen sollicitatietraining gaan doen via het UWV?
Succes nog! Hoop voor je dat het wat wordt!quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:07 schreef Berik1985 het volgende:
Morgen sollicitatie bij Essent (leerling) servicemonteur! Werd gebeld door Essent zelf afgelopen vrijdag gebeld, dus ben benieuwd. Ze zochten iemand die blanco binnenkwam en krijg opleiding etc. Mja eerst het gesprek afwachten wat het brengt maar de vrouw aan de telefoon was erg tevreden over mijn motivatie en reactie.
Gefeliciteerd!quote:
Zorg?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er overigens nu sectoren die bij wijze van spreken wél springen om personeel? Waar je bijvoorbeeld een opleiding/cursus met baangarantie kunt scoren?
Volgens mij worden ze daar ook met bosjes naar buiten geveegdquote:
Als operator kan je vaak wel aan de slag. Soms wordt er een opleiding zoals vapro vereist, maar niet altijd.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er overigens nu sectoren die bij wijze van spreken wél springen om personeel? Waar je bijvoorbeeld een opleiding/cursus met baangarantie kunt scoren?
Nou, hier niet. Het is er wel, maar er wordt altijd een minimale beschikbaarheid gevraagd van bijvoorbeeld 1 jaar. Ik kan die zekerheid niet geven omdat ik ook ooit nog een studie af wil maken.quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:42 schreef Zocalo het volgende:
Als je alles wilt doen, en nog studentenleeftijd bent, is callcenter altijd wel een optie..
Ik zou wachten...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:21 schreef WD.40 het volgende:
Ik heb in de conceptmail inderdaad kort al toegevoegd wat mijn achtergrond is en waarom ik geïnteresseerd ben.
De contactpersoon heeft zelf ook een Linkedin-profiel. Zal ik deze persoon een uitnodiging sturen om aan contacten te toegevoegd of wachten tot er daadwerkelijk contact is geweest?
Er is echt wel vraag naar verpleegkundigen en verzorgenden, naar verluidt. Maar goed, dat moet je ook maar net liggen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 19:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Volgens mij worden ze daar ook met bosjes naar buiten geveegd
http://www.thamen.nl/pages/vac_docent.htmlquote:Op donderdag 16 februari 2012 20:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Zorg ... mwah nee. Bij voorkeur iets in Administratie of ICT maar die markten zijn verzadigd.
Toen ik met mijn studie stopte na een half jaartje (verkeerde keuze), heb ik een half jaar 4 dagen per week als ledenwerver gewerkt. Ik weet niet zeker of dat nog booming business is, maar je zou het kunnen checken!quote:Op donderdag 16 februari 2012 21:57 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Nou, hier niet. Het is er wel, maar er wordt altijd een minimale beschikbaarheid gevraagd van bijvoorbeeld 1 jaar. Ik kan die zekerheid niet geven omdat ik ook ooit nog een studie af wil maken.
Of ik zeg dat ik me voor een jaar wil binden en ga alsnog stiekem eerder weg, dat kan ook. Maar ik denk dat je daar wettelijk gezien gedonder mee krijgt.
Toevallig, ik heb daar gisteren in een ander topic een paar vragen over gesteld.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Toen ik met mijn studie stopte na een half jaartje (verkeerde keuze), heb ik een half jaar 4 dagen per week als ledenwerver gewerkt. Ik weet niet zeker of dat nog booming business is, maar je zou het kunnen checken!
Dat weet je pas als je het probeert he!quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:56 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Toevallig, ik heb daar gisteren in een ander topic een paar vragen over gesteld.
Er worden nog steeds veel ledenwervers gevraagd, alleen of het wat voor mij is, ik weet niet of ik de overtuigingskracht heb om zoiets lang vol te houden.
met ledenwerfers bedoel je die mensen die leden werfen voor het "goede doel"??? Hoe kan iemand dat tof vinden, ga de ogen uit je kop schamen johquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dat weet je pas als je het probeert he!Iets 'verkopen' wat je tof vindt helpt an sich sowieso wel.
Ik weet dat een oud-collega van mij precies dat ging doen. Had alleen een VWO-diploma en nog nooit een dag in de zorg gewerkt, maar hij kon gewoon een soort leer-/werktraject volgen. Ik hoor wel vaker dat er best veel vraag is naar verzorgenden/helpenden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:42 schreef FerryNL het volgende:
Ik vraag me de laatste tijd weleens af.
Kan je eigenlijk van het een naar het andere moment besluiten om de zorg in te gaan?
Daarmee bedoel ik, kan je via een zorginstelling een opleiding volgen zonder dat je ook maar ooit iets in de zorg heb gedaan.
Op dit moment zoek ik ook nog steeds werk en wil ook echt dit jaar weer een opleiding gaan volgen. Nu bedacht ik me omdat ik het ook leuk vind om met mensen te werken, en het mij heel leuk lijkt om oudere mensen te werken om wellicht de zorg in te gaan.
Mijn achtergrond is zelf de Horeca, maar daar ben ik sinds vorig jaar mee gestopt. Sindsdien ben ik nog steeds opzoek naar werk, alleen het wilt niet echt opschieten. Nu wou ik eigenlijk dit jaar de ICT in gaan maar ik heb daar toch goed over zitten nadenken, en voor mezelf vind ik het toch te saai.
Ik heb vroeger en soms nog weleens bij oudere mensen thuis geholpen met schoonmaken etc. Maar tegenwoordig moet je daar ook een diploma voor hebben om daar echt aan de slag te mogen.
Ah ok dus het zou zo moeten lukken.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:35 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik weet dat een oud-collega van mij precies dat ging doen. Had alleen een VWO-diploma en nog nooit een dag in de zorg gewerkt, maar hij kon gewoon een soort leer-/werktraject volgen. Ik hoor wel vaker dat er best veel vraag is naar verzorgenden/helpenden.
Zou het gewoon doen, zoveel banen zijn er niet waar je werk vooral bestaat uit met mensen werken en in de zorg heb je de komende 40jaar zon beetje een baangarantiequote:Op zaterdag 18 februari 2012 20:42 schreef FerryNL het volgende:
Ik vraag me de laatste tijd weleens af.
Kan je eigenlijk van het een naar het andere moment besluiten om de zorg in te gaan?
Daarmee bedoel ik, kan je via een zorginstelling een opleiding volgen zonder dat je ook maar ooit iets in de zorg heb gedaan.
Op dit moment zoek ik ook nog steeds werk en wil ook echt dit jaar weer een opleiding gaan volgen. Nu bedacht ik me omdat ik het ook leuk vind om met mensen te werken, en het mij heel leuk lijkt om oudere mensen te werken om wellicht de zorg in te gaan.
Mijn achtergrond is zelf de Horeca, maar daar ben ik sinds vorig jaar mee gestopt. Sindsdien ben ik nog steeds opzoek naar werk, alleen het wilt niet echt opschieten. Nu wou ik eigenlijk dit jaar de ICT in gaan maar ik heb daar toch goed over zitten nadenken, en voor mezelf vind ik het toch te saai.
Ik heb vroeger en soms nog weleens bij oudere mensen thuis geholpen met schoonmaken etc. Maar tegenwoordig moet je daar ook een diploma voor hebben om daar echt aan de slag te mogen.
Ik weet dat ze bij ons zitten te springen om mensen. Alleen geloof ik niet dat onze organisatie ook BBL trajecten aanbiedt, maar wellicht andere organisaties wel.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:28 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah ok dus het zou zo moeten lukken.
Voor een Helpende MBO 2 heb je een VMBO BB nodig, en dat heb ik gewoon.![]()
En dan het liefst doe ik het in BBL vorm zodat ik gewoon elke maand lekker mijn geld op mijn rekening heb, en gewoon lekker kan werken.
Ik hoop echt dat ik dit kan gaan doen, want thuis zitten zonder werk wordt je begeven moment ook echt strontziek van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |