abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2012 @ 17:47:03 #201
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107757801
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Daboman het volgende:
Vandaag ontving ik een uitnodiging voor een leuke trainee functie in de ICT. Nu ben ik geen ICT'er, maar ze zochten meer op het type persoon dan op de inhoudelijke kennis. En op dat gebied heb ik wel iets te bieden.

Ik wacht ook nog op m'n telefoontje uit Haarlem voor de uitslag van mijn test. Als die goed is, doen ze een aanbod. De kans is groot dat ik slaag, maar het blijft vervelend om in de spanning te zitten. Je zal net die ene zijn die zakt.
Wat voor functie/bij welk bedrijf?
Traineefuncties zijn meestal wel interessant. Ik ben zelf afgestudeerd psycholoog, maar door gebrek aan aanbod heb ik onder andere een ICT-cursus gevolgd. In de werkpraktijk bleek toen helaas dat ik zonder ICT-achtergrond toch te ver achter lag op collega's en is m'n contract verschillende keren niet verlengd.
Ik zoek nu niet meer naar ICT-functies, maar een traineeship zou misschien nog wel kunnen...
pi_107759816
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 18:27 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Bedrijven mogen door de werkkostenregeling de opleiding in 'de vrije ruimte' stoppen. Als je dus niet te veel andere vergoedingen/verstrekkingen krijgt, dan is dit deel vrijgesteld van belastingheffing. Uiteraard betaald je werkgever wel gewoon de opleiding.
Inderdaad, heb nu ook reactie gehad van de boekhouder. De opleidingskosten zijn daarnaast ook nog eens volledig aftrekbaar als kostenpost. Dit is uiteraard alleen van toepassing als de opleiding relevant is voor het werk.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 20:30:49 #203
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_107765624
Maandag een gesprek gehad. Erg positief!
Had me in zijn geheel ingelezen, dat werkte zeer in mijn voordeel. Maandag tweede gesprek :) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 9 februari 2012 @ 11:30:23 #204
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107784757
Ik heb 17 februari een arbeidsvoorwaardengesprek! *O* *O*
En de 22e moet ik bij mijn werkcoach melden hoe het gaat met solliciteren, dus dat komt allemaal mooi uit :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_107787888
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef qazplm het volgende:

[..]

Wat voor functie/bij welk bedrijf?
Traineefuncties zijn meestal wel interessant. Ik ben zelf afgestudeerd psycholoog, maar door gebrek aan aanbod heb ik onder andere een ICT-cursus gevolgd. In de werkpraktijk bleek toen helaas dat ik zonder ICT-achtergrond toch te ver achter lag op collega's en is m'n contract verschillende keren niet verlengd.
Ik zoek nu niet meer naar ICT-functies, maar een traineeship zou misschien nog wel kunnen...
Trainee consultant/functioneel beheer in een streekziekenhuis in Delft, waar ik al eerder gewerkt heb. Het is een functie met o.a. ITIL & Prince2. Ze zoeken in de categorie 0-3 jaar ervaring met een passie voor organiseren. Dat ik dit wel heb blijkt uit mijn CV.
pi_107811699
Zo! Als ik dit zo allemaal lees is het vinden van een baan nog aardig lastig. In juli ben ik als het goed is afgestuurd. Ik ben van plan om ruim van te voren te beginnen met solliciteren. Wanneer raden jullie mij aan om wat sollicitaties de deur uit te doen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_107811747
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:58 schreef Guidetti het volgende:
Zo! Als ik dit zo allemaal lees is het vinden van een baan nog aardig lastig.
Valt best mee hoor. Er is nog zat werk in de haven.
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:00:18 #208
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_107811758
quote:
19s.gif Op donderdag 9 februari 2012 22:58 schreef Guidetti het volgende:
Zo! Als ik dit zo allemaal lees is het vinden van een baan nog aardig lastig. In juli ben ik als het goed is afgestuurd. Ik ben van plan om ruim van te voren te beginnen met solliciteren. Wanneer raden jullie mij aan om wat sollicitaties de deur uit te doen?
2 of 3 maanden van te voren?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:08:01 #209
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_107812107
Eerste werkweek bij nieuwe organisatie zit erop (ben vooralsnog gebonden aan contract van 28 uur, afwisselend 3 en 4 werkdagen wekelijks). Bevalt redelijk goed, alhoewel het werk wel iets onder m'n niveau is en opleidingsmogelijkheden nu niet in de pijplijn zitten. Het betreft een contract van 3 maanden, contractverlenging is niet geheel uitgesloten maar lijkt niet erg waarschijnlijk voor zover ik 't kan beoordelen. Ik blijf ondertussen uitkijken naar andere mogelijkheden qua banen.
  donderdag 9 februari 2012 @ 23:10:38 #210
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_107812228
maandag sollicitatie gesprek voor afwasser/huishoudelijk werk (voor 2 of 3 dagen)
ben benieuwd

werk nu 3 dagen in week (postvoorbereider)
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_107832915
Stel, je hebt een HBO-diploma en je wil reageren op een MBO-functie.
Ervaring heeft geleerd dat je niet aangenomen wordt, omdat ze denken dat je binnen no-time weer vertrokken bent.

Kun je het maken om gewoon te verzwijgen dat je een HBO-diploma hebt? Ik heb ook een MBO-diploma namelijk... Of is dat eigenlijk liegen/onder valse voorwendselen een baan krijgen en kun je er problemen mee krijgen?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:31:12 #212
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107833359
Als je daar bang voor bent, kan je ook in je brief uitleggen waarom je op een mbo-functie reageert en dat je van plan bent om voor een langere tijd te blijven. Dat iemand met hbo een toegevoegde waarde heeft en dat je door wil groeien binnen het bedrijf. Zoiets.

Als je je hbo-diploma verzwijgt zit er waarschijnlijk ook een groot gat in je cv. :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:35:27 #213
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107833505
Ik solliciteer met mijn universitaire diploma ook op mbo-functies. Ik heb de gevraagde diploma's meestal niet voor de functie, maar ik probeer gebruik te maken van het feit dat ik een wo-opleiding heb afgerond.

Trouwens nog niet gelukt...
pi_107833697
Dat is wel slimmer ja, uitleggen waarom ik erop reageer.
En ik heb geen gat, ik heb hbo in deeltijd gedaan, dus altijd erbij gewerkt.

Waarom reageer jij op mbo-functies? Niks te vinden op je niveau of andere reden?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:58:24 #215
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107834267
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:40 schreef Blossom86 het volgende:
Waarom reageer jij op mbo-functies? Niks te vinden op je niveau?
Dat ja. In 2004 afgestudeerd als psycholoog, maar geen (onderzoeks-)werk kunnen vinden. In de tussentijds veel baantjes gehad en verschillende cursussen gevolgd, maar niks is 'blijven hangen'.
  vrijdag 10 februari 2012 @ 17:59:57 #216
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107834317
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:58 schreef qazplm het volgende:

[..]

Dat ja. In 2004 afgestudeerd als psycholoog, maar geen (onderzoeks-)werk kunnen vinden. In de tussentijds veel baantjes gehad en verschillende cursussen gevolgd, maar niks is 'blijven hangen'.
En je bent ook afgestudeerd in het onderzoek...?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:02:09 #217
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107834377
Je moet onderzoek doen om af te kunnen studeren...
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:03:41 #218
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107834426
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:02 schreef qazplm het volgende:
Je moet onderzoek doen om af te kunnen studeren...
Ja, klopt. Maar daar hoef je niets mee te doen als je klaar bent ;)
In welke richting ben je dan afgestudeerd?
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:06:58 #219
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107834506
Ik wilde graag het wetenschappelijk onderzoek in.
Ik heb gezondheidswetenschappen gedaan met als afstudeerrichting geestelijke gezondheidkunde. Dat is inhoudelijk hetzelfde als klinische psychologie. Om dat niet steeds uit te hoeven leggen, zeg ik altijd dat ik psychologie heb gestudeerd. :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:07:48 #220
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107834532
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:06 schreef qazplm het volgende:
Ik wilde graag het wetenschappelijk onderzoek in.
Ik heb gezondheidswetenschappen gedaan met als afstudeerrichting geestelijke gezondheidkunde. Dat is inhoudelijk hetzelfde als klinische psychologie. Om dat niet steeds uit te hoeven leggen, zeg ik altijd dat ik psychologie heb gestudeerd. :)
Kijk, dat zegt mij meer :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:15:18 #221
47102 Elvi
miemkwien
pi_107834754
Ik heb ook HBO en ik heb gemerkt dat ik inderdaad niet word uitgenodigd voor mbo-functies (bijvoorbeeld als medewerker in een winkel).

Alleen toevallig ben ik net gebeld dat ik wel op gesprek mag komen :P Mijn collega's waren al op gesprek geweest maar ze had mij niet gebeld. Dus ging ik haar maar even bellen en nu mag ik al meteen door naar de tweede ronde _O-

Tsja en de vraag of ik dan niet snel weg zal gaan als ik een HBO-functie zie zal ook wel gesteld worden. Dat deed mijn huidige baas ook en ik werk er nu een jaar. Ik heb gewoon eerlijk geantwoord: dat het nu slecht gaat in de sector waar ik in ben afgestudeerd en dat ik niet verwacht binnen nu en 6 maanden wel iets te vinden.
pi_107835748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 17:58 schreef qazplm het volgende:

[..]

Wat jammer dat je nog niks blijvends hebt kunnen vinden.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 18:15 schreef Elvi het volgende:
Ik heb ook HBO en ik heb gemerkt dat ik inderdaad niet word uitgenodigd voor mbo-functies (bijvoorbeeld als medewerker in een winkel).

Alleen toevallig ben ik net gebeld dat ik wel op gesprek mag komen :P Mijn collega's waren al op gesprek geweest maar ze had mij niet gebeld. Dus ging ik haar maar even bellen en nu mag ik al meteen door naar de tweede ronde _O-

Tsja en de vraag of ik dan niet snel weg zal gaan als ik een HBO-functie zie zal ook wel gesteld worden. Dat deed mijn huidige baas ook en ik werk er nu een jaar. Ik heb gewoon eerlijk geantwoord: dat het nu slecht gaat in de sector waar ik in ben afgestudeerd en dat ik niet verwacht binnen nu en 6 maanden wel iets te vinden.
Ik zou natuurlijk graag een hbo-baan willen, maar ik kan ook best tevreden zijn met een mbo-baan. Dus het is niet zo dat ik gelijk weg ben, als ik het verder naar mijn zin heb.

Succes bij je gesprek!
pi_107841565
De eerste werkweek zit er voor mij op. Leuke baan, leuke collega's, positief bevallen aan beide kanten. Ik wens iig alle werkzoekenden succes: ik ben 7 maanden werkloos geweest en zag het af en toe ook niet meer gebeuren dat ik iets zou vinden (moest zelfs bijna de bijstand in), maar uiteindelijk komt het allemaal goed. Als je maar in jezelf blijft geloven en stug door blijft zoeken, ondanks alle tegenslagen. Elke dag weer een nieuwe kans. :)
  FOK!fotograaf vrijdag 10 februari 2012 @ 22:12:51 #224
148247 taxibabe
pi_107845414
Ik ben nu sinds 1 februari werkloos, maar ik ben het nu al zat.. :S
Helaas kan ik door mijn gezondheid niet zomaar iets aannemen, zoals poetswerk of post, dat vind ik behoorlijk vervelend, want dat maakt het zoeken wel lastig.

Nu vraag ik mij af wat ik nog meer kan doen om een baan te vinden, ik heb op dit moment het gevoel dat ik met het zoeken naar werk drukker ben, dan toen ik nog werkte.

Ik sta inmiddels bij bijna alle uitzendbureaus in de regio ingeschreven en ben ik 11 visitekaartjes rijker. :') In eerste instantie willen sommige mij helemaal niet inschrijven totdat ze mijn cv zien. :?
Verder heb ik op iets van 6 sites mijn cv gezet met vrij brede zoekopdrachten (alleen afstand en functiegroep).

Ook probeer ik via linkedin een netwerk op te bouwen en in allerlei groepen te gaan. Ik heb zelfs op prezi.com mijn cv gemaakt in een presentatie die ik overal post. Alle mensen die ik ken die een groot netwerk hebben weten dat ik werk zoek.

Uit wanhoop zit ik er zelfs aan te denken om visitekaartjes te maken en bij de juiste gelegenheden uit te delen, maar ik weet niet of dat wel slim is..

heeeelp!!
pi_107871175
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben nu sinds 1 februari werkloos, maar ik ben het nu al zat.. :S
Helaas kan ik door mijn gezondheid niet zomaar iets aannemen, zoals poetswerk of post, dat vind ik behoorlijk vervelend, want dat maakt het zoeken wel lastig.

Nu vraag ik mij af wat ik nog meer kan doen om een baan te vinden, ik heb op dit moment het gevoel dat ik met het zoeken naar werk drukker ben, dan toen ik nog werkte.

Ik sta inmiddels bij bijna alle uitzendbureaus in de regio ingeschreven en ben ik 11 visitekaartjes rijker. :') In eerste instantie willen sommige mij helemaal niet inschrijven totdat ze mijn cv zien. :?
Verder heb ik op iets van 6 sites mijn cv gezet met vrij brede zoekopdrachten (alleen afstand en functiegroep).

Ook probeer ik via linkedin een netwerk op te bouwen en in allerlei groepen te gaan. Ik heb zelfs op prezi.com mijn cv gemaakt in een presentatie die ik overal post. Alle mensen die ik ken die een groot netwerk hebben weten dat ik werk zoek.

Uit wanhoop zit ik er zelfs aan te denken om visitekaartjes te maken en bij de juiste gelegenheden uit te delen, maar ik weet niet of dat wel slim is..

heeeelp!!
- Heel belangrijk en absoluut top prioriteit nummer 1: gun jezelf de tijd voor andere zaken dan werk zoeken. Als je dat regelmatig doet heb je altijd leuke momenten om naar uit te kijken en kan je beter relativeren. Werk zoeken is belangrijk, maar het is niet de bedoeling dat je zelfvertrouwen verliest of depressief wordt van de afwijzingen. Gezondheid gaat boven alles. Zelf houd ik hiervoor de weekenden aan.
- Houdt een positieve uitstraling vast. Typ het in in google en je komt wel tegen wat dat inhoudt en hoe je het vasthoudt.
- Op de bonnefooi naar carrierebeurzen, ook als je denkt dat je er niets te zoeken hebt. Je kan ook op de bonnefooi naar uitzendbureaus.
- Als je al wat langer op zoek bent: netwerken
- Contact onderhouden met oude collega's
- Iedereen vertellen dat je werk zoekt
- Wees creatief. Laat je niet tegenhouden door gedachtes als "dat hoort niet". Denk ook niet te snel dat iets niet past. Is het werk niets, dan heb je iig een goede sollicitatie-oefening gehad.
- Vat een afwijzing niet te persoonlijk op.
- Schrijf je desnoods in bij het UWV. Zij kunnen meestal wel hulp op maat bieden, of als dat meer van toepassing is; een schop onder je kont geven.
  zondag 12 februari 2012 @ 00:07:01 #226
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_107879036
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:38 schreef Daboman het volgende:

[..]

- Schrijf je desnoods in bij het UWV. Zij kunnen meestal wel hulp op maat bieden, of als dat meer van toepassing is; een schop onder je kont geven.
Tenzij d'r recht op WW al verlopen is of zo is het niet een uiterst geval om je bij het UWV in te schrijven, maar een verplichting. Ik citeer uit het kloteboekje over de WW van het UWV: "Als u een uitkering wilt, moet u zich binnen twee dagen nadat u werkloos bent geworden inschrijven bij het WERKbedrijf."

Nou stelt het UWV je toch al voor onmogelijke verplichtingen zoals "iedere geschikte baan" accepteren, aangezien ze vaak geen flauw benul hebben wat een "geschikte baan" is. Als ik willekeurig welke It-gerelateerde baan aanneem (als men me al zou uitnodigen trouwens), dan zou ik binnen 3 maanden ws. weer op straat staan met de volgende mislukking op mijn CV.

Ik wil gewoon een werkgever die snapt waar 'ie mee te maken heeft en me de kans geeft iets langer dan een half jaar me te bewijzen, maar da's teveel gevraagd tegenwoordig ;(.
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_107882300
Wanneer je WW krijgt hoef je je geen zorgen te maken dat je elke baan aan moet nemen. Dat is pas wanneer je in de bijstand komt. Het probleem bij het UWV is niet de eisen die ze stellen om mensen weer aan het werk te krijgen, maar de tijdsduur die daar overheen gaat. Het is een vreselijk log bedrijf met vaak incapabele mensen, die er alleen lijken te zitten voor het maandelijkse loonstrookje en omdat ze niks anders kunnen.
pi_107882457
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 00:07 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Tenzij d'r recht op WW al verlopen is of zo is het niet een uiterst geval om je bij het UWV in te schrijven, maar een verplichting. Ik citeer uit het kloteboekje over de WW van het UWV: "Als u een uitkering wilt, moet u zich binnen twee dagen nadat u werkloos bent geworden inschrijven bij het WERKbedrijf."

Nou stelt het UWV je toch al voor onmogelijke verplichtingen zoals "iedere geschikte baan" accepteren, aangezien ze vaak geen flauw benul hebben wat een "geschikte baan" is. Als ik willekeurig welke It-gerelateerde baan aanneem (als men me al zou uitnodigen trouwens), dan zou ik binnen 3 maanden ws. weer op straat staan met de volgende mislukking op mijn CV.

Ik wil gewoon een werkgever die snapt waar 'ie mee te maken heeft en me de kans geeft iets langer dan een half jaar me te bewijzen, maar da's teveel gevraagd tegenwoordig ;(.
Inschrijven bij het UWV en een WW aanvragen zijn 2 verschillende dingen. Daarnaast zijn ze een stuk coulanter dan ze ooit waren. Tegenwoordig is 2 sollicitatie-activiteiten in 2 weken al voldoende. En het eerste halve jaar hoef je niet alle banen aan te nemen. Deze regels gelden niet als je geen WW aanvraagt, maar je kunt wel gebruik maken van andere diensten van het UWV. Inschrijven bij het UWV is ook niet verlicht, maar als je je recht op een WW uitkering niet wil verspillen moet je aan hun regels en targets voldoen. Ze kunnen moeilijk korten op je uitkering als je die niet hebt. Dus een WW-uitkering aanvragen en je inschrijven bij het UWV als werkzoekende moet je echt zien als 2 verschillende, losse dingen.
  zondag 12 februari 2012 @ 11:51:19 #229
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_107885998
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 02:27 schreef Daboman het volgende:

[..]

Inschrijven bij het UWV en een WW aanvragen zijn 2 verschillende dingen. Daarnaast zijn ze een stuk coulanter dan ze ooit waren. Tegenwoordig is 2 sollicitatie-activiteiten in 2 weken al voldoende. En het eerste halve jaar hoef je niet alle banen aan te nemen. Deze regels gelden niet als je geen WW aanvraagt, maar je kunt wel gebruik maken van andere diensten van het UWV. Inschrijven bij het UWV is ook niet verlicht, maar als je je recht op een WW uitkering niet wil verspillen moet je aan hun regels en targets voldoen. Ze kunnen moeilijk korten op je uitkering als je die niet hebt. Dus een WW-uitkering aanvragen en je inschrijven bij het UWV als werkzoekende moet je echt zien als 2 verschillende, losse dingen.
Da's waar. Anderzijds: waar krijg je anders inkomen vandaan als je zonder werk zit: bijstand, partner, ... :P?
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2012 @ 11:51:40 #230
148247 taxibabe
pi_107886011
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:38 schreef Daboman het volgende:

[..]

- Heel belangrijk en absoluut top prioriteit nummer 1: gun jezelf de tijd voor andere zaken dan werk zoeken. Als je dat regelmatig doet heb je altijd leuke momenten om naar uit te kijken en kan je beter relativeren. Werk zoeken is belangrijk, maar het is niet de bedoeling dat je zelfvertrouwen verliest of depressief wordt van de afwijzingen. Gezondheid gaat boven alles. Zelf houd ik hiervoor de weekenden aan.
- Houdt een positieve uitstraling vast. Typ het in in google en je komt wel tegen wat dat inhoudt en hoe je het vasthoudt.
- Op de bonnefooi naar carrierebeurzen, ook als je denkt dat je er niets te zoeken hebt. Je kan ook op de bonnefooi naar uitzendbureaus.
- Als je al wat langer op zoek bent: netwerken
- Contact onderhouden met oude collega's
- Iedereen vertellen dat je werk zoekt
- Wees creatief. Laat je niet tegenhouden door gedachtes als "dat hoort niet". Denk ook niet te snel dat iets niet past. Is het werk niets, dan heb je iig een goede sollicitatie-oefening gehad.
- Vat een afwijzing niet te persoonlijk op.
Ik sta idd al ingeschreven bij het UWV, anders kon ik ook geen WW aanvragen. Die sollicitatieverplichting is 2x per week (incl. assessments/testen, CV plaatsen op vacaturesites etc.). Maar mijn ervaring met het UWV is niet zo denderend, zeker niet qua hulp. Ze zijn van mening dat als je hoger dan MBO2-niveau werkt en denkt, dat je zelfstandig werk kunt vinden en geen hulp nodig hebt. Daar heb ik 5 jaar geleden ook al voor moeten vechten.

Afgelopen 2 weken ben ik op de bonnefooi bijna alle uitzendbureaus afgegaan in de regio (11 visitekaartjes rijker) en ook 'gespecialiseerde' uitzendbureaus in mijn richting. Ook probeer ik inderdaad mijn oude werkgever/collega's als netwerk te gebruiken naast linkedin.

Je hebt het over wees creatief, dat heb ik dus geprobeerd door mijn CV als presentatie te maken in Prezi. Daarnaast zit ik er dus aan te denken om persoonlijke visitekaartjes te maken. Wat vinden jullie daarvan, of hebben jullie dat ook gedaan en werkt dat?
  zondag 12 februari 2012 @ 12:01:53 #231
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_107886290
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 11:51 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ik sta idd al ingeschreven bij het UWV, anders kon ik ook geen WW aanvragen. Die sollicitatieverplichting is 2x per week (incl. assessments/testen, CV plaatsen op vacaturesites etc.). Maar mijn ervaring met het UWV is niet zo denderend, zeker niet qua hulp. Ze zijn van mening dat als je hoger dan MBO2-niveau werkt en denkt, dat je zelfstandig werk kunt vinden en geen hulp nodig hebt. Daar heb ik 5 jaar geleden ook al voor moeten vechten.
Twee keer per week?!
Ik moet 4x per maand...?
Ik wist niet dat daar zo'n verschil in kon zitten.
  FOK!fotograaf zondag 12 februari 2012 @ 12:13:28 #232
148247 taxibabe
pi_107886614
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2012 12:01 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Twee keer per week?!
Ik moet 4x per maand...?
Ik wist niet dat daar zo'n verschil in kon zitten.
Ja, als ik inlog in mijn werkmap op werk.nl heb ik elke week een nieuwe taak 'uw sollicitaties doorgeven' met als toelichting minstens 2 sollicitaties verrichten. Maar daar valt wel veel onder, ook bv. een netwerkgesprek en het bellen naar of langsgaan bij een bedrijf.

quote:
Taak
Uw sollicitatieactiviteiten doorgeven.

Startdatum: 07-02-2012 Einddatum: 13-02-2012

Uitleg
U doet uw best om werk te vinden. Wij vragen u om minimaal 2 sollicitatieactiviteiten door te geven voor deze periode. Elke activiteit geeft u apart door.
pi_107893788
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 15:03 schreef Schuifpui het volgende:
Eens met Daboman. Als starter heb ik ook eerst opleiding, omdat het nou eenmaal veel relevanter is dan m'n werkervaring tot nu toe. Ik heb een redelijk standaard CV, bij enkele sollicitaties heb ik wat subtiele veranderingen aangebracht om m'n CV wat meer op de functie toe te spitsen, maar dat is echt maar heel klein. Foto doe ik nooit, wel staat het adres naar m'n linkedin profiel erop, waar wel een fototje te vinden is.

Ik ben dus starter, maar ga er wel vanuit rond de 2400 bruto te verdienen. Dat mag ook wel na zoveel jaar studie. 1900 bruto zou ik echt te weinig vinden en zelfs als een belediging opvatten.
Voor iemand met jou papieren vind ik 2400 eigenlijk zelfs te weinig. Maar goed, het zijn moeilijke tijden.
  FOK!fotograaf maandag 13 februari 2012 @ 10:32:07 #234
148247 taxibabe
pi_107922565
Net dus weer een afwijzing gehad...
De sluitingsdatum was 4 februari, dus ik dacht, ik bel even of er al wat bekend is. Ik zit er dus niet bij, de 6 gekozen kandidaten hebben allemaal een bepaalde opleiding gehad die ik dus niet heb (wel een 1-daagse training hierover gehad). Weer die kut-diploma's waar het op hangt }:|
Ik heb inmiddels 10 jaar werkervaring, maar het blijft gewoon weer hangen op scholing bij mij..
pi_107924293
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:32 schreef taxibabe het volgende:
Net dus weer een afwijzing gehad...
De sluitingsdatum was 4 februari, dus ik dacht, ik bel even of er al wat bekend is. Ik zit er dus niet bij, de 6 gekozen kandidaten hebben allemaal een bepaalde opleiding gehad die ik dus niet heb (wel een 1-daagse training hierover gehad). Weer die kut-diploma's waar het op hangt }:|
Ik heb inmiddels 10 jaar werkervaring, maar het blijft gewoon weer hangen op scholing bij mij..
Ach, als je de scholing hebt, gaan ze weer zeiken over het gebrek aan ervaring. Sowieso is het nooit goed. :P
pi_107925079
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 11:39 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ach, als je de scholing hebt, gaan ze weer zeiken over het gebrek aan ervaring. Sowieso is het nooit goed. :P
En als je ook wat ervaring hebt, schort het wel weer aan een bepaald zwak punt, dat je klaarblijkelijk volledig ongeschikt maakt.
  FOK!fotograaf maandag 13 februari 2012 @ 12:15:47 #237
148247 taxibabe
pi_107925409
I know, maar 9 van de 10 keer geven ze aan dat het aan het gebrek aan diploma's is.
pi_107934331
Ben vrij vergevorderd bij één bedrijf, ze hebben me al een concept contract gestuurd. Het is niet in de branche waarin ik in eerste instantie opzoek was, maar de functie en het bedrijf lijken me erg leuk.

Nu word ik net door een detacheerder gebeld dat hij een afspraak kan regelen bij een ander bedrijf, morgen. Dat bedrijf is wel in mijn branche, maar ik ben bang dat de functie enigszins saai is. Dit is puur afgaand om mijn eigen inschatting, want een vacaturetekst hebben ze niet. Bovendien is het een pokkeneind reizen, minimaal 6.5 uur totaal, dus ik weet niet of ik morgen langs wil gaan, zonder dat ik er eigenlijk iets vanaf weet. Wat zal ik doen? :{
  maandag 13 februari 2012 @ 16:42:06 #239
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107934523
6.5 uur? :o
Is dat het bedrijf of alleen de tussenpersoon?
pi_107934567
Het bedrijf, betekent dus idd ook verhuizen als ik daar zou gaan werken. Maar vind het eigenlijk al kut om zo kort dag zo'n eind heen en weer te gaan. :')
  maandag 13 februari 2012 @ 16:49:55 #241
354577 qazplm
knowledge is power
pi_107934816
Dus de keus is tussen een leuke functie bij een leuk bedrijf en een saaie functie waar je voor moet verhuizen? Wat een moeilijke afweging. :P

Wat is 'jouw' branche en wat is de functie die je nu gaat aannemen? ;)
pi_107934985
Naja dat het een saaie functie is weet ik niet zeker, er is geen functie omschrijving, geen lijstje met wat ik moet doen. Maar als ik een zo een inschatting moet maken van wat ik daar zou kunnen doen, denk ik dat het wat saaier is dan dat ik bij het andere bedrijf kan doen.

Heb lucht- en ruimtvaarttechniek gestudeerd. Het bedrijf waar de detacheerder iets heeft, is een bedrijf dat spullen levert aan vliegtuigbouwers. Waar ik een aanbieding heb gehad, is maritiem/off-shore. Bij beide gaat het wel gewoon om een ingenieursfunctie.
pi_107939651
Ik zou het niet doen. Veel te ver. Hou je geen vrije tijd meer over doordeweeks.
pi_107941810
Dan zou ik uiteraard verhuizen. :P
Ga geen 33 uur per week reizen naast een fulltime baan. :D
pi_107943223
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 19:48 schreef Schuifpui het volgende:
Dan zou ik uiteraard verhuizen. :P
Ga geen 33 uur per week reizen naast een fulltime baan. :D
Waar woon je nu en waar denk je aan te wonen :?
Veel mensen komen in de Randstad wonen en werken, maar meer om te wonen.
pi_107966527
Zijn er trouwens hier ook mensen die vaak de "klik" missen? Hier heb ik zelf wel last van. Ik weet op zich ook wel uit ervaring dat het erg belangrijk is dat het er is, ik heb namelijk wel eens ergens toch gewerkt waar de klik er niet was en dat werd niet bepaald een pretje. Maar men, hoe maak je een klik? Ben bang dat het niet af te dwingen valt en gewoon een kwestie van mazzel is.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 februari 2012 @ 13:50:38 #247
148247 taxibabe
pi_107966637
Ik heb a.s. donderdag weer 2 afspraken staan voor inschrijven bij uitzendbureaus, ik was daar al bij binnen gelopen, maar op basis van mijn CV willen ze dan een afspraak maken. Maar ik heb nu ook al meerdere keren meegemaakt dat ik dan vooraf allerlei testen moet doen, taaltesten en competentietesten etc. Hebben jullie dat ook meegemaakt?

Bij 1 uitzendbureau was het zelfs zo dat ze op basis van de uitslag mij wel of niet in willen schrijven.
pi_107966887
Zijn er nu minder banen dan in (begin) 2011?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107970171
En weer een afwijzing................ Kan ook weer op de stapel.
pi_107974166
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 20:14 schreef EngineerA het volgende:

[..]

Waar woon je nu en waar denk je aan te wonen :?
Veel mensen komen in de Randstad wonen en werken, maar meer om te wonen.
Woon nu in Delft, dat was in de buurt van Almelo. Ik ben toch op gesprek geweest. Ze hadden ook nog een kantoortje in Utrecht en heb de detacheerder weten te strikken om me heen en weer te brengen. Hij heeft tijdens het gesprek ergens anders wat eigen werk gedaan. M'n vermoeden klopte wel, totaal niet wat ik zoek, dus het was snel over. Gelukkig heb ik een andere aanbieding waar ik donderdag mag gaan tekenen. *O*

Hierdoor heb ik dus redelijk wat tijd gehad om met die detacheerder te spreken in de auto. Aardige man, niet heel ervaren in het matchen van personen en bedrijven. We hebben het ook over salarissen gehad. Een HBO-er kriigt volgens hem ongeveer 2200 met als top 2500 bruto als startsalaris en een WO-er 2800 - 3100. Die 1900 die eerder dit topic werd genoemd, slaat nergens op. Genoemde bedragen zijn voor de technische kant, voornamelijk in de werktuigbouw en gerelateerde branches. Hij zie zelf dat de bedragen in zijn richting, commercie/personeelszaken, iets daaronder lagen.

De bedragen zijn nog net iets hoger dan ik zelf verwachtte. Ik geloof dat het ook gewoon eerlijke bedragen waren (geen overdrijving om mij binnen te halen, want dat was al duidelijk dat het niet ging lukken). Dit even ter zijde.

Als het goed is, heb ik een baan. Toch voelt het pas echt zeker als ik eenmaal getekend heb. :P
Iedereen iig succes met solliciteren.
pi_107975070
Ik heb een (tijdelijke) baan bij een oude werkgever! *O* Ik ben daar toen weggegaan omdat ik stage moest gaan lopen en het bedrijf niet voldeed aan de stage eisen, dus niet omdat het er niet leuk meer was. Jeej, werk!!!

Mogelijk kan ik per juni daar ook blijven hangen in een andere functie, maar dat is nog even afwachten.. Ik ben in ieder geval de komende weken onder de pannen! *O*
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:28:53 #252
47102 Elvi
miemkwien
pi_107976895
Mijn sollicitatiegesprek gister ging eigenlijk best goed. Leuk zitten praten met haar, en ook aangegeven dat ik filliaalmanager wil worden. Mijn collega's zijn ok op gesprek geweest en hen werd verteld dat ze waarschijnlijk in het magazijn zouden worden ingewerkt (mochten ze aangenomen worden) en aan mij vroeg ze of ik in een andere winkel ingewerkt zou willen worden.

Dus ik hoop dat dat betekend dat ze me in overweging neemt voor de functie van manager!
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 19:29:28 #253
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_107979280
Tweede gesprek ging goed maandag *O*

Now we wait :)

Werd me verteld dat ze er niet lang over hoefden te praten. Maar voor het weekend dus 8-)
pi_107979770
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef Elvi het volgende:
Mijn sollicitatiegesprek gister ging eigenlijk best goed. Leuk zitten praten met haar, en ook aangegeven dat ik filliaalmanager wil worden. Mijn collega's zijn ok op gesprek geweest en hen werd verteld dat ze waarschijnlijk in het magazijn zouden worden ingewerkt (mochten ze aangenomen worden) en aan mij vroeg ze of ik in een andere winkel ingewerkt zou willen worden.

Dus ik hoop dat dat betekend dat ze me in overweging neemt voor de functie van manager!
Over hoeveel uur, hoeveel man heb je onder je en voor wat voor een salaris heb je het dan ongeveer?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107996367
Ik heb in december gesolliciteerd naar een vacature. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Dat ging op zich goed alleen vonden ze me iets te weinig ondernemend en hadden ze een betere kandidaat. Nu zie ik echter dezelfde vacature weer open staan. Is het dan slim om de recruiter van het bedrijf te mailen of ik nog in aanmerking kom, of is dat een kansloze missie?
pi_107996483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb in december gesolliciteerd naar een vacature. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Dat ging op zich goed alleen vonden ze me iets te weinig ondernemend en hadden ze een betere kandidaat. Nu zie ik echter dezelfde vacature weer open staan. Is het dan slim om de recruiter van het bedrijf te mailen of ik nog in aanmerking kom, of is dat een kansloze missie?
Persoonlijk lijkt me dat een kansloze missie.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_107996542
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Je zou ook een nieuwe poging kunnen wagen. Je weet tenminste waar je de vorige keer op afgerekend bent. Doe daar je voordeel mee. Het geeft ook je toewijding aan.

Je moet natuurlijk niet te vaak afgewezen worden, want dan gaan ze je zat worden. Maar een herkansing moet toch wel kunnen.
pi_107996613
Aan de ene kant denk ik baat het niet dan schaadt het niet en niet geschoten is altijd mis. Maar ja aan de andere kant kan hij ook denken die hebben we al gehad en is niet geschikt bevonden.
pi_107996769
Pff ik zou het gewoon doen hoor... Niks te verliezen.
pi_107997485
En Daboman, hoe is het met jouw sollicitaties afgelopen? Je bent verdacht stil namelijk. ;)
pi_107998999
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het ligt aan meerdere dingen, als het alweer wat langer geleden is heb je de kans dat ze je weer vergeten zijn of dat er nieuwe mensen zijn. Is dat niet het geval kun je in je sollicitatiebrief aangeven dat je hebt gewerkt aan je zwakke punten en denkt nu wel geschikt te zijn.. Al is het wel zo dat je dit moet kunnen 'bewijzen' . Geef voorbeelden etc.

Ben trouwens nieuw hier, ook op zoek naar werk al heb ik wel al een baan. Ik ben alleen meer op zoek naar iets wat meer op mijn niveau ligt. Ik heb de luxe vanuit deze positie te kunnen zoeken. Ik ben vorig jaar afgestudeerd, heb wel iets aan ervaring maar merk toch heel erg dat je in deze tijden aan 'een beetje ervaring' (heb duaal gestudeerd) + hbo/wo nog steeds niet veel hebt. Ik zie het ook om me heen, hoop ex-klasgenoten die nu nog op zoek zijn..
Fuck the EBU
pi_107999442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
En Daboman, hoe is het met jouw sollicitaties afgelopen? Je bent verdacht stil namelijk. ;)
Vanuit Haarlem nog geen bericht. Vandaag heb ik gesolliciteerd op een trainee functie in de ICT in Delft waarvoor geen specifieke ICT opleiding vereist was. Jeetje, wat een gesprek was dat zeg. Hij wist op de een of andere manier een heel gevoelige snaar te raken, ben bijna in huilen uitgebarsten daar. Nog nooit meegemaakt op een sollicitatie, na een aantal niet verlengde contracten, plus nog wat pittige niet-doorsnee persoonlijke omstandigheden erbij ben ik wel iets gewend. Maar dit, pfff, zo'n sterke emotionele opwelling voel ik bijna nooit en zeker niet een paar keer. Needless to say, ik ben het niet geworden. Ik heb wel voet bij stuk gehouden, omdat het feit dat hij niet overtuigd is natuurlijk niet betekent dat ik niet gelukkig kan worden in de ICT, hier kwam de focus van het gesprek op te liggen. Dus gaf hij me nog wat tips mee. En hij deed er alles aan om me niet al te aangeslagen te laten weggaan.

Verder is er een functie vrij gekomen waar ik al eerder op heb gesolliciteerd. Dat was ook geen prettig gesprek, al was het lang niet van de categorie van vanmorgen. Ik twijfel nog of ik het toch moet proberen, aangezien de contactpersoon me nog wel specifiek gedag zei. Ze kent me dus nog en dus heb ik toch iets van een indruk achtergelaten. Ik heb ook al eens eerder een keer op dezelfde functie bij dezelfde persoon gesolliciteerd. Ik kreeg toen wel een uitnodiging, maar ook weer dezelfde afwijzing.

Maar goed, vandaag zet ik het solliciteren sowieso even aan de kant, ben niet echt in de stemming natuurlijk. Morgen of volgende week ga ik weer verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daboman op 15-02-2012 11:13:43 ]
pi_108001433
Kun je geen sollicitatietraining gaan doen via het UWV?
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:26:10 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108003854
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:37 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het ligt aan meerdere dingen, als het alweer wat langer geleden is heb je de kans dat ze je weer vergeten zijn of dat er nieuwe mensen zijn. Is dat niet het geval kun je in je sollicitatiebrief aangeven dat je hebt gewerkt aan je zwakke punten en denkt nu wel geschikt te zijn.. Al is het wel zo dat je dit moet kunnen 'bewijzen' . Geef voorbeelden etc.
Hij is in twee maanden tijd vast niet heel veel ondernemender geworden ;).

Ik zou het ook gewoon doen trouwens. Niet geschoten...

Ik heb het zelf ook gedaan, maar daar zat wel ruim drie jaar verschil tussen.
Niet meer actief op Fok!
pi_108016735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kun je geen sollicitatietraining gaan doen via het UWV?
Ik denk niet dat er zo heel veel meer te halen valt uit een sollicitatietraining. Vaak word ik wel gewoon geschikt bevonden maar heb ik pech met een meer ervaren kandidaat oid. Dan moet je van heel goede huize komen willen ze alsnog voor jou kiezen, is bijna niet te doen. Ik vind 1 slecht gesprek ook eigenlijk niet direct een aanleiding tot zorgen, ook niet als het hard aankomt. En dat het hard aan kwam had ook meer te maken met de manier waarop dan met de afwijzing zelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Daboman op 15-02-2012 19:23:09 ]
pi_108021047
Ik heb gemaild. Nu maar even afwachten. Ik verwacht er niet teveel van, maar ja wie weet.
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:03:20 #267
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108025889
De status wat betreft mijn huidige betrekking (ben sinds maandag 6 februari werkzaam bij overheidsinstelling, 28 uur per week voor 3 maanden) begint wat twijfelachtig te worden; mijn uitgemergelde inleerster meent dat ik na krap 5 werkdagen alle 1000 regels en bijzonderheden wat betreft de werkzaamheden feilloos moet kennen en implodeert bijna van ellende als ze een beginnersfoutje spot. Erger me zelden echt aan iemand maar ze heeft het voor elkaar gekregen :')

Het contract zal in de eerste meidecade aflopen, maar 't is niet uitgesloten dat de boel (ruim) voor die tijd ineenklapt. In dat geval zal ik zo'n fiasco natuurlijk niet vermelden op mijn CV :+

In elk geval zet ik mijn zoektocht naar een volwaardige baan weer in een hogere versnelling, en dient binnenkort een opleiding van betekenis gestart te worden ... !
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:41:06 #268
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108028490
Hoppa, sollicitatiemail verstuurd en morgen alvast aan enkele uitzend- en detacheerbureau's doorgeven dat ze weer kunnen zoeken naar een baan. Dit miniprobleempje heb ik zo uit de weg geruimd.
pi_108029913
Morgen sollicitatie bij Essent (leerling) servicemonteur! Werd gebeld door Essent zelf afgelopen vrijdag gebeld, dus ben benieuwd. Ze zochten iemand die blanco binnenkwam en krijg opleiding etc. Mja eerst het gesprek afwachten wat het brengt maar de vrouw aan de telefoon was erg tevreden over mijn motivatie en reactie.
Cheers!
pi_108040614
Contract getekend. :D *O*
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:08:14 #271
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_108040645
Gefeliciteerd Schuifpui! *O*
klerkje
pi_108041229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:07 schreef Berik1985 het volgende:
Morgen sollicitatie bij Essent (leerling) servicemonteur! Werd gebeld door Essent zelf afgelopen vrijdag gebeld, dus ben benieuwd. Ze zochten iemand die blanco binnenkwam en krijg opleiding etc. Mja eerst het gesprek afwachten wat het brengt maar de vrouw aan de telefoon was erg tevreden over mijn motivatie en reactie.
Succes nog! Hoop voor je dat het wat wordt!
Fuck the EBU
  FOK!fotograaf donderdag 16 februari 2012 @ 13:05:25 #273
148247 taxibabe
pi_108042253
Ook weer thuis van 2 intakegesprekken bij uitzendbureaus. Volgens mij sta ik nu bij zo goed als alle uitzendbureaus voor deze regio ingeschreven.

Nu wordt het dus met name de vacaturesites in de gaten houden, contact houden met de bureaus en netwerken..
pi_108046829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:07 schreef Schuifpui het volgende:
Contract getekend. :D *O*
Gefeliciteerd! ^O^

Eind van deze maand ga ik nogmaals naar een banenbeurs, deze keer op mijn universiteit. Er staan daar wat bedrijven waar ik graag eens even een praatje mee ga maken. En hopelijk heb ik dan ook eindelijk mijn laatste cijfer binnen, zodat ik hun meteen kan vertellen dat ik klaar ben met mijn opleiding. :{
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:11:54 #275
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108051176
Zijn er overigens nu sectoren die bij wijze van spreken wél springen om personeel? Waar je bijvoorbeeld een opleiding/cursus met baangarantie kunt scoren?
pi_108053498
quote:
5s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Zijn er overigens nu sectoren die bij wijze van spreken wél springen om personeel? Waar je bijvoorbeeld een opleiding/cursus met baangarantie kunt scoren?
Zorg?
pi_108053808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:21 schreef DownToEarth het volgende:

[..]

Zorg?
Volgens mij worden ze daar ook met bosjes naar buiten geveegd :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 16 februari 2012 @ 20:34:39 #278
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108056718
Zorg ... mwah nee. Bij voorkeur iets in Administratie of ICT maar die markten zijn verzadigd.
pi_108058755
Nog iemand die zich komt melden.

Door omstandigheden heb ik (hopelijk tijdelijk) moeten stoppen met studeren. Ik ben nu hard op zoek naar werk om in mijn levensonderhoud te voorzien. Werk in mijn eigen studierichting kan ik wel vergeten, dus ik zoek naar andere dingen. En daarbij maakt het niet uit wat. Oproepwerk, een vaste bijbaan, tijdelijk werk, als ik maar geld verdien.

Ik heb veel uiteenlopende bijbaantjes gehad in het verleden. Maar op dit moment wil het vinden van een bijbaan echt niet lukken. De vele uitzendbureaus waar ik ben ingeschreven kunnen vrijwel niets voor me betekenen. :{

Ik heb een zeer frustrerende week achter de rug, bij veel uitzendbureaus binnen gegaan, maar zonder succes.

Typisch gesprek bij een uitzendbureau van de week:

Goedemiddag, ik ben op zoek naar werk en vroeg me af of jullie me daarbij kunnen helpen.
- Wat voor werk zoek je?
Niet iets specifieks, ik ben fulltime beschikbaar en wil alles wel doen.
- Heb je een cv bij je?
(overhandigt cv)
- In welke branche wil je werken?
Ik sta voor alles open en ik wil graag veel werken. En wat voor werk dat precies is maakt me niet uit. Of het een vaste bijbaan is of tijdelijk werk of oproepwerk ook niet.
- Ik kan je aanraden om op onze website te kijken. Het is moeilijk te zeggen welke vacatures bij je passen, dus hou de website in de gaten, dan kun je solliciteren als je een vacature tegenkomt die bij je past.
Prima, dat zal ik doen. Maar hebben jullie geen flexpool of iets dergelijks? Ik ben volledig beschikbaar en jullie kunnen me altijd bellen voor werk.
- Als je je cv mailt word je in ons bestand opgenomen en zullen we je laten weten als er werk voor je is.

Dus thuis mijn cv gemaild, en nog eens duidelijk in de mail erbij gezet dat ik opensta voor elk soort werk. Krijg ik na een tijd een mail terug: Helaas zijn er op dit moment geen passende vacatures voor je. :(

Géén passende vacatures? -O- Ik heb gezegd dat ik alles wil doen, maar er zijn geen vacatures? Waarom zegt die dame aan de balie me dat niet? En hoe kunnen jullie überhaupt als uitzendbureau bestaan als er geen enkele vacature is?

Ik word hier zo moedeloos van... ;(
pi_108060081
Als je alles wilt doen, en nog studentenleeftijd bent, is callcenter altijd wel een optie..
pi_108060526
quote:
5s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Als operator kan je vaak wel aan de slag. Soms wordt er een opleiding zoals vapro vereist, maar niet altijd.
pi_108060829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:42 schreef Zocalo het volgende:
Als je alles wilt doen, en nog studentenleeftijd bent, is callcenter altijd wel een optie..
Nou, hier niet. Het is er wel, maar er wordt altijd een minimale beschikbaarheid gevraagd van bijvoorbeeld 1 jaar. Ik kan die zekerheid niet geven omdat ik ook ooit nog een studie af wil maken.

Of ik zeg dat ik me voor een jaar wil binden en ga alsnog stiekem eerder weg, dat kan ook. Maar ik denk dat je daar wettelijk gezien gedonder mee krijgt.
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:04:04 #283
251893 WD.40
Multispray
pi_108082477
N.a.v. een gesprek op de carrièredag bij de Universiteit Utrecht ontving ik een mail dat er bij het desbetreffende bedrijf een vacature openstaat. Onduidelijk is echter wat de vacature inhoudt. Hiervoor diende ik contact op te nemen met degene hierover gaat. Telefonisch was deze persoon niet te bereiken. Dus voicemail ingesproken, maar ik heb ook besloten er een mail achteraan te gooien met de vraag om nadere informatie. Moet ik hierbij ook mijn CV of Linkedin-profiel toevoegen? Het gaat nl. in eerste instantie om mij te oriënteren, en er is mij verteld dat bij netwerk-/oriënterende gesprek je pas je CV danwel resumé moet achterlaten als er om wordt gevraagd.
Even spuiten...zo gepiept!
pi_108083125
Dan zou ik dat doen en gewoon afwachten tot erom gevraagd wordt. Je kan overwegen in een zin het belangrijkste toevoegen, als in 'Ik heb op die en die datum mijn master xxx afgerond en daarom ben ik geïnteresseerd in ...' of zo, of wat dan ook van toepassing is.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  vrijdag 17 februari 2012 @ 16:21:32 #285
251893 WD.40
Multispray
pi_108083441
Ik heb in de conceptmail inderdaad kort al toegevoegd wat mijn achtergrond is en waarom ik geïnteresseerd ben.

De contactpersoon heeft zelf ook een Linkedin-profiel. Zal ik deze persoon een uitnodiging sturen om aan contacten te toegevoegd of wachten tot er daadwerkelijk contact is geweest?

[ Bericht 46% gewijzigd door WD.40 op 17-02-2012 16:33:26 ]
Even spuiten...zo gepiept!
pi_108084588
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 16:21 schreef WD.40 het volgende:
Ik heb in de conceptmail inderdaad kort al toegevoegd wat mijn achtergrond is en waarom ik geïnteresseerd ben.

De contactpersoon heeft zelf ook een Linkedin-profiel. Zal ik deze persoon een uitnodiging sturen om aan contacten te toegevoegd of wachten tot er daadwerkelijk contact is geweest?
Ik zou wachten...
pi_108106815
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 19:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze daar ook met bosjes naar buiten geveegd :D
Er is echt wel vraag naar verpleegkundigen en verzorgenden, naar verluidt. Maar goed, dat moet je ook maar net liggen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_108109461
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 20:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Zorg ... mwah nee. Bij voorkeur iets in Administratie of ICT maar die markten zijn verzadigd.
http://www.thamen.nl/pages/vac_docent.html
  zaterdag 18 februari 2012 @ 11:23:08 #289
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108111041
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 21:57 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Nou, hier niet. Het is er wel, maar er wordt altijd een minimale beschikbaarheid gevraagd van bijvoorbeeld 1 jaar. Ik kan die zekerheid niet geven omdat ik ook ooit nog een studie af wil maken.

Of ik zeg dat ik me voor een jaar wil binden en ga alsnog stiekem eerder weg, dat kan ook. Maar ik denk dat je daar wettelijk gezien gedonder mee krijgt.
Toen ik met mijn studie stopte na een half jaartje (verkeerde keuze), heb ik een half jaar 4 dagen per week als ledenwerver gewerkt. Ik weet niet zeker of dat nog booming business is, maar je zou het kunnen checken!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108113400
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 11:23 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Toen ik met mijn studie stopte na een half jaartje (verkeerde keuze), heb ik een half jaar 4 dagen per week als ledenwerver gewerkt. Ik weet niet zeker of dat nog booming business is, maar je zou het kunnen checken!
Toevallig, ik heb daar gisteren in een ander topic een paar vragen over gesteld. ;)
Er worden nog steeds veel ledenwervers gevraagd, alleen of het wat voor mij is, ik weet niet of ik de overtuigingskracht heb om zoiets lang vol te houden.
pi_108115078
Hoe denken jullie trouwens over sollicitatieformulieren waarbij je een pasfoto mee kunt/moet sturen?
pi_108127359
Ik vraag me de laatste tijd weleens af.

Kan je eigenlijk van het een naar het andere moment besluiten om de zorg in te gaan?

Daarmee bedoel ik, kan je via een zorginstelling een opleiding volgen zonder dat je ook maar ooit iets in de zorg heb gedaan.
Op dit moment zoek ik ook nog steeds werk en wil ook echt dit jaar weer een opleiding gaan volgen. Nu bedacht ik me omdat ik het ook leuk vind om met mensen te werken, en het mij heel leuk lijkt om oudere mensen te werken om wellicht de zorg in te gaan.
Mijn achtergrond is zelf de Horeca, maar daar ben ik sinds vorig jaar mee gestopt. Sindsdien ben ik nog steeds opzoek naar werk, alleen het wilt niet echt opschieten. Nu wou ik eigenlijk dit jaar de ICT in gaan maar ik heb daar toch goed over zitten nadenken, en voor mezelf vind ik het toch te saai.

Ik heb vroeger en soms nog weleens bij oudere mensen thuis geholpen met schoonmaken etc. Maar tegenwoordig moet je daar ook een diploma voor hebben om daar echt aan de slag te mogen.
  zaterdag 18 februari 2012 @ 21:54:38 #293
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108130092
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 12:56 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Toevallig, ik heb daar gisteren in een ander topic een paar vragen over gesteld. ;)
Er worden nog steeds veel ledenwervers gevraagd, alleen of het wat voor mij is, ik weet niet of ik de overtuigingskracht heb om zoiets lang vol te houden.
Dat weet je pas als je het probeert he! :Y Iets 'verkopen' wat je tof vindt helpt an sich sowieso wel.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108130785
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 21:54 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dat weet je pas als je het probeert he! :Y Iets 'verkopen' wat je tof vindt helpt an sich sowieso wel.
met ledenwerfers bedoel je die mensen die leden werfen voor het "goede doel"??? Hoe kan iemand dat tof vinden, ga de ogen uit je kop schamen joh :P pfff...
pi_108131674
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 20:42 schreef FerryNL het volgende:

Kan je eigenlijk van het een naar het andere moment besluiten om de zorg in te gaan?

Daarmee bedoel ik, kan je via een zorginstelling een opleiding volgen zonder dat je ook maar ooit iets in de zorg heb gedaan.
Op dit moment zoek ik ook nog steeds werk en wil ook echt dit jaar weer een opleiding gaan volgen. Nu bedacht ik me omdat ik het ook leuk vind om met mensen te werken, en het mij heel leuk lijkt om oudere mensen te werken om wellicht de zorg in te gaan.
Mijn achtergrond is zelf de Horeca, maar daar ben ik sinds vorig jaar mee gestopt. Sindsdien ben ik nog steeds opzoek naar werk, alleen het wilt niet echt opschieten. Nu wou ik eigenlijk dit jaar de ICT in gaan maar ik heb daar toch goed over zitten nadenken, en voor mezelf vind ik het toch te saai.

Ik heb vroeger en soms nog weleens bij oudere mensen thuis geholpen met schoonmaken etc. Maar tegenwoordig moet je daar ook een diploma voor hebben om daar echt aan de slag te mogen.
Ik weet dat een oud-collega van mij precies dat ging doen. Had alleen een VWO-diploma en nog nooit een dag in de zorg gewerkt, maar hij kon gewoon een soort leer-/werktraject volgen. Ik hoor wel vaker dat er best veel vraag is naar verzorgenden/helpenden.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_108133823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 22:35 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik weet dat een oud-collega van mij precies dat ging doen. Had alleen een VWO-diploma en nog nooit een dag in de zorg gewerkt, maar hij kon gewoon een soort leer-/werktraject volgen. Ik hoor wel vaker dat er best veel vraag is naar verzorgenden/helpenden.
Ah ok dus het zou zo moeten lukken.

Voor een Helpende MBO 2 heb je een VMBO BB nodig, en dat heb ik gewoon. :P
En dan het liefst doe ik het in BBL vorm zodat ik gewoon elke maand lekker mijn geld op mijn rekening heb, en gewoon lekker kan werken.

Ik hoop echt dat ik dit kan gaan doen, want thuis zitten zonder werk wordt je begeven moment ook echt strontziek van. ;(
  Moderator zondag 19 februari 2012 @ 00:42:41 #297
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108136199
Zou vrijdag alles horen. Heb zelf om half 3 gebeld, werd gewaardeerd. Hoor het nu dinsdag omdat er onduidelijkheid is over de invulling van misschien nog een tweede vacature.

Anyhow: spannend :)

En nog een backupplan 8-)
pi_108139023
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 20:42 schreef FerryNL het volgende:

Zou het gewoon doen, zoveel banen zijn er niet waar je werk vooral bestaat uit met mensen werken en in de zorg heb je de komende 40jaar zon beetje een baangarantie
pi_108141352
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 23:28 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ah ok dus het zou zo moeten lukken.

Voor een Helpende MBO 2 heb je een VMBO BB nodig, en dat heb ik gewoon. :P
En dan het liefst doe ik het in BBL vorm zodat ik gewoon elke maand lekker mijn geld op mijn rekening heb, en gewoon lekker kan werken.

Ik hoop echt dat ik dit kan gaan doen, want thuis zitten zonder werk wordt je begeven moment ook echt strontziek van. ;(
Ik weet dat ze bij ons zitten te springen om mensen. Alleen geloof ik niet dat onze organisatie ook BBL trajecten aanbiedt, maar wellicht andere organisaties wel.
In elk geval de moeite waard om eens te bekijken.

Denk er wel aan dat dergelijke functies zelden fulltime zijn. Vaak s'ochtends een paar uur, en s'avonds een paar uur. Soms nog weekenddiensten. Dus kijk daar wel ff naar.
pi_108143495
Ook ik heb mijn zoektocht inmiddels uitgebreid door me in te schrijven bij uitzendbureaus. Ik mocht op een intakegesprek komen bij een uzb. Ik belde 'smiddags voor een afspraak en ze vroeg of ik de volgende ochtend wilde komen. Nou prima, ik ben niet zo moeilijk, heb wel een afspraak verzet daarvoor. Kom ik mooi op tijd daar, is die persoon er niet :/. Had ze per ongeluk zelf een dubbele afspraak ingepland ofzo. Voor niets een auto geleend en een eind op en neer gekacheld en voor niets mijn afspraak verzet. Zucht :P.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')