Wat voor functie/bij welk bedrijf?quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:01 schreef Daboman het volgende:
Vandaag ontving ik een uitnodiging voor een leuke trainee functie in de ICT. Nu ben ik geen ICT'er, maar ze zochten meer op het type persoon dan op de inhoudelijke kennis. En op dat gebied heb ik wel iets te bieden.
Ik wacht ook nog op m'n telefoontje uit Haarlem voor de uitslag van mijn test. Als die goed is, doen ze een aanbod. De kans is groot dat ik slaag, maar het blijft vervelend om in de spanning te zitten. Je zal net die ene zijn die zakt.
Inderdaad, heb nu ook reactie gehad van de boekhouder. De opleidingskosten zijn daarnaast ook nog eens volledig aftrekbaar als kostenpost. Dit is uiteraard alleen van toepassing als de opleiding relevant is voor het werk.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Bedrijven mogen door de werkkostenregeling de opleiding in 'de vrije ruimte' stoppen. Als je dus niet te veel andere vergoedingen/verstrekkingen krijgt, dan is dit deel vrijgesteld van belastingheffing. Uiteraard betaald je werkgever wel gewoon de opleiding.
Trainee consultant/functioneel beheer in een streekziekenhuis in Delft, waar ik al eerder gewerkt heb. Het is een functie met o.a. ITIL & Prince2. Ze zoeken in de categorie 0-3 jaar ervaring met een passie voor organiseren. Dat ik dit wel heb blijkt uit mijn CV.quote:Op woensdag 8 februari 2012 17:47 schreef qazplm het volgende:
[..]
Wat voor functie/bij welk bedrijf?
Traineefuncties zijn meestal wel interessant. Ik ben zelf afgestudeerd psycholoog, maar door gebrek aan aanbod heb ik onder andere een ICT-cursus gevolgd. In de werkpraktijk bleek toen helaas dat ik zonder ICT-achtergrond toch te ver achter lag op collega's en is m'n contract verschillende keren niet verlengd.
Ik zoek nu niet meer naar ICT-functies, maar een traineeship zou misschien nog wel kunnen...
Valt best mee hoor. Er is nog zat werk in de haven.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:58 schreef Guidetti het volgende:
Zo! Als ik dit zo allemaal lees is het vinden van een baan nog aardig lastig.
2 of 3 maanden van te voren?quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:58 schreef Guidetti het volgende:
Zo! Als ik dit zo allemaal lees is het vinden van een baan nog aardig lastig. In juli ben ik als het goed is afgestuurd. Ik ben van plan om ruim van te voren te beginnen met solliciteren. Wanneer raden jullie mij aan om wat sollicitaties de deur uit te doen?
Dat ja. In 2004 afgestudeerd als psycholoog, maar geen (onderzoeks-)werk kunnen vinden. In de tussentijds veel baantjes gehad en verschillende cursussen gevolgd, maar niks is 'blijven hangen'.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:40 schreef Blossom86 het volgende:
Waarom reageer jij op mbo-functies? Niks te vinden op je niveau?
En je bent ook afgestudeerd in het onderzoek...?quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:58 schreef qazplm het volgende:
[..]
Dat ja. In 2004 afgestudeerd als psycholoog, maar geen (onderzoeks-)werk kunnen vinden. In de tussentijds veel baantjes gehad en verschillende cursussen gevolgd, maar niks is 'blijven hangen'.
Ja, klopt. Maar daar hoef je niets mee te doen als je klaar bentquote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:02 schreef qazplm het volgende:
Je moet onderzoek doen om af te kunnen studeren...
Kijk, dat zegt mij meerquote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:06 schreef qazplm het volgende:
Ik wilde graag het wetenschappelijk onderzoek in.
Ik heb gezondheidswetenschappen gedaan met als afstudeerrichting geestelijke gezondheidkunde. Dat is inhoudelijk hetzelfde als klinische psychologie. Om dat niet steeds uit te hoeven leggen, zeg ik altijd dat ik psychologie heb gestudeerd.
Wat jammer dat je nog niks blijvends hebt kunnen vinden.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 17:58 schreef qazplm het volgende:
[..]
Dat ja. In 2004 afgestudeerd als psycholoog, maar geen (onderzoeks-)werk kunnen vinden. In de tussentijds veel baantjes gehad en verschillende cursussen gevolgd, maar niks is 'blijven hangen'.
Ik zou natuurlijk graag een hbo-baan willen, maar ik kan ook best tevreden zijn met een mbo-baan. Dus het is niet zo dat ik gelijk weg ben, als ik het verder naar mijn zin heb.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:15 schreef Elvi het volgende:
Ik heb ook HBO en ik heb gemerkt dat ik inderdaad niet word uitgenodigd voor mbo-functies (bijvoorbeeld als medewerker in een winkel).
Alleen toevallig ben ik net gebeld dat ik wel op gesprek mag komenMijn collega's waren al op gesprek geweest maar ze had mij niet gebeld. Dus ging ik haar maar even bellen en nu mag ik al meteen door naar de tweede ronde
![]()
Tsja en de vraag of ik dan niet snel weg zal gaan als ik een HBO-functie zie zal ook wel gesteld worden. Dat deed mijn huidige baas ook en ik werk er nu een jaar. Ik heb gewoon eerlijk geantwoord: dat het nu slecht gaat in de sector waar ik in ben afgestudeerd en dat ik niet verwacht binnen nu en 6 maanden wel iets te vinden.
- Heel belangrijk en absoluut top prioriteit nummer 1: gun jezelf de tijd voor andere zaken dan werk zoeken. Als je dat regelmatig doet heb je altijd leuke momenten om naar uit te kijken en kan je beter relativeren. Werk zoeken is belangrijk, maar het is niet de bedoeling dat je zelfvertrouwen verliest of depressief wordt van de afwijzingen. Gezondheid gaat boven alles. Zelf houd ik hiervoor de weekenden aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2012 22:12 schreef taxibabe het volgende:
Ik ben nu sinds 1 februari werkloos, maar ik ben het nu al zat.. :S
Helaas kan ik door mijn gezondheid niet zomaar iets aannemen, zoals poetswerk of post, dat vind ik behoorlijk vervelend, want dat maakt het zoeken wel lastig.
Nu vraag ik mij af wat ik nog meer kan doen om een baan te vinden, ik heb op dit moment het gevoel dat ik met het zoeken naar werk drukker ben, dan toen ik nog werkte.
Ik sta inmiddels bij bijna alle uitzendbureaus in de regio ingeschreven en ben ik 11 visitekaartjes rijker.In eerste instantie willen sommige mij helemaal niet inschrijven totdat ze mijn cv zien.
![]()
Verder heb ik op iets van 6 sites mijn cv gezet met vrij brede zoekopdrachten (alleen afstand en functiegroep).
Ook probeer ik via linkedin een netwerk op te bouwen en in allerlei groepen te gaan. Ik heb zelfs op prezi.com mijn cv gemaakt in een presentatie die ik overal post. Alle mensen die ik ken die een groot netwerk hebben weten dat ik werk zoek.
Uit wanhoop zit ik er zelfs aan te denken om visitekaartjes te maken en bij de juiste gelegenheden uit te delen, maar ik weet niet of dat wel slim is..
heeeelp!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |