abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107975070
Ik heb een (tijdelijke) baan bij een oude werkgever! *O* Ik ben daar toen weggegaan omdat ik stage moest gaan lopen en het bedrijf niet voldeed aan de stage eisen, dus niet omdat het er niet leuk meer was. Jeej, werk!!!

Mogelijk kan ik per juni daar ook blijven hangen in een andere functie, maar dat is nog even afwachten.. Ik ben in ieder geval de komende weken onder de pannen! *O*
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:28:53 #252
47102 Elvi
miemkwien
pi_107976895
Mijn sollicitatiegesprek gister ging eigenlijk best goed. Leuk zitten praten met haar, en ook aangegeven dat ik filliaalmanager wil worden. Mijn collega's zijn ok op gesprek geweest en hen werd verteld dat ze waarschijnlijk in het magazijn zouden worden ingewerkt (mochten ze aangenomen worden) en aan mij vroeg ze of ik in een andere winkel ingewerkt zou willen worden.

Dus ik hoop dat dat betekend dat ze me in overweging neemt voor de functie van manager!
  Moderator dinsdag 14 februari 2012 @ 19:29:28 #253
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_107979280
Tweede gesprek ging goed maandag *O*

Now we wait :)

Werd me verteld dat ze er niet lang over hoefden te praten. Maar voor het weekend dus 8-)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_107979770
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef Elvi het volgende:
Mijn sollicitatiegesprek gister ging eigenlijk best goed. Leuk zitten praten met haar, en ook aangegeven dat ik filliaalmanager wil worden. Mijn collega's zijn ok op gesprek geweest en hen werd verteld dat ze waarschijnlijk in het magazijn zouden worden ingewerkt (mochten ze aangenomen worden) en aan mij vroeg ze of ik in een andere winkel ingewerkt zou willen worden.

Dus ik hoop dat dat betekend dat ze me in overweging neemt voor de functie van manager!
Over hoeveel uur, hoeveel man heb je onder je en voor wat voor een salaris heb je het dan ongeveer?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_107996367
Ik heb in december gesolliciteerd naar een vacature. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Dat ging op zich goed alleen vonden ze me iets te weinig ondernemend en hadden ze een betere kandidaat. Nu zie ik echter dezelfde vacature weer open staan. Is het dan slim om de recruiter van het bedrijf te mailen of ik nog in aanmerking kom, of is dat een kansloze missie?
pi_107996483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:12 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb in december gesolliciteerd naar een vacature. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek. Dat ging op zich goed alleen vonden ze me iets te weinig ondernemend en hadden ze een betere kandidaat. Nu zie ik echter dezelfde vacature weer open staan. Is het dan slim om de recruiter van het bedrijf te mailen of ik nog in aanmerking kom, of is dat een kansloze missie?
Persoonlijk lijkt me dat een kansloze missie.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_107996542
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Je zou ook een nieuwe poging kunnen wagen. Je weet tenminste waar je de vorige keer op afgerekend bent. Doe daar je voordeel mee. Het geeft ook je toewijding aan.

Je moet natuurlijk niet te vaak afgewezen worden, want dan gaan ze je zat worden. Maar een herkansing moet toch wel kunnen.
pi_107996613
Aan de ene kant denk ik baat het niet dan schaadt het niet en niet geschoten is altijd mis. Maar ja aan de andere kant kan hij ook denken die hebben we al gehad en is niet geschikt bevonden.
pi_107996769
Pff ik zou het gewoon doen hoor... Niks te verliezen.
pi_107997485
En Daboman, hoe is het met jouw sollicitaties afgelopen? Je bent verdacht stil namelijk. ;)
pi_107998999
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2012 08:25 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het ligt aan meerdere dingen, als het alweer wat langer geleden is heb je de kans dat ze je weer vergeten zijn of dat er nieuwe mensen zijn. Is dat niet het geval kun je in je sollicitatiebrief aangeven dat je hebt gewerkt aan je zwakke punten en denkt nu wel geschikt te zijn.. Al is het wel zo dat je dit moet kunnen 'bewijzen' . Geef voorbeelden etc.

Ben trouwens nieuw hier, ook op zoek naar werk al heb ik wel al een baan. Ik ben alleen meer op zoek naar iets wat meer op mijn niveau ligt. Ik heb de luxe vanuit deze positie te kunnen zoeken. Ik ben vorig jaar afgestudeerd, heb wel iets aan ervaring maar merk toch heel erg dat je in deze tijden aan 'een beetje ervaring' (heb duaal gestudeerd) + hbo/wo nog steeds niet veel hebt. Ik zie het ook om me heen, hoop ex-klasgenoten die nu nog op zoek zijn..
Fuck the EBU
pi_107999442
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 09:33 schreef Mint_Clansell het volgende:
En Daboman, hoe is het met jouw sollicitaties afgelopen? Je bent verdacht stil namelijk. ;)
Vanuit Haarlem nog geen bericht. Vandaag heb ik gesolliciteerd op een trainee functie in de ICT in Delft waarvoor geen specifieke ICT opleiding vereist was. Jeetje, wat een gesprek was dat zeg. Hij wist op de een of andere manier een heel gevoelige snaar te raken, ben bijna in huilen uitgebarsten daar. Nog nooit meegemaakt op een sollicitatie, na een aantal niet verlengde contracten, plus nog wat pittige niet-doorsnee persoonlijke omstandigheden erbij ben ik wel iets gewend. Maar dit, pfff, zo'n sterke emotionele opwelling voel ik bijna nooit en zeker niet een paar keer. Needless to say, ik ben het niet geworden. Ik heb wel voet bij stuk gehouden, omdat het feit dat hij niet overtuigd is natuurlijk niet betekent dat ik niet gelukkig kan worden in de ICT, hier kwam de focus van het gesprek op te liggen. Dus gaf hij me nog wat tips mee. En hij deed er alles aan om me niet al te aangeslagen te laten weggaan.

Verder is er een functie vrij gekomen waar ik al eerder op heb gesolliciteerd. Dat was ook geen prettig gesprek, al was het lang niet van de categorie van vanmorgen. Ik twijfel nog of ik het toch moet proberen, aangezien de contactpersoon me nog wel specifiek gedag zei. Ze kent me dus nog en dus heb ik toch iets van een indruk achtergelaten. Ik heb ook al eens eerder een keer op dezelfde functie bij dezelfde persoon gesolliciteerd. Ik kreeg toen wel een uitnodiging, maar ook weer dezelfde afwijzing.

Maar goed, vandaag zet ik het solliciteren sowieso even aan de kant, ben niet echt in de stemming natuurlijk. Morgen of volgende week ga ik weer verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door Daboman op 15-02-2012 11:13:43 ]
pi_108001433
Kun je geen sollicitatietraining gaan doen via het UWV?
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:26:10 #264
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_108003854
quote:
7s.gif Op woensdag 15 februari 2012 10:37 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Het ligt aan meerdere dingen, als het alweer wat langer geleden is heb je de kans dat ze je weer vergeten zijn of dat er nieuwe mensen zijn. Is dat niet het geval kun je in je sollicitatiebrief aangeven dat je hebt gewerkt aan je zwakke punten en denkt nu wel geschikt te zijn.. Al is het wel zo dat je dit moet kunnen 'bewijzen' . Geef voorbeelden etc.
Hij is in twee maanden tijd vast niet heel veel ondernemender geworden ;).

Ik zou het ook gewoon doen trouwens. Niet geschoten...

Ik heb het zelf ook gedaan, maar daar zat wel ruim drie jaar verschil tussen.
Niet meer actief op Fok!
pi_108016735
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 12:04 schreef Mint_Clansell het volgende:
Kun je geen sollicitatietraining gaan doen via het UWV?
Ik denk niet dat er zo heel veel meer te halen valt uit een sollicitatietraining. Vaak word ik wel gewoon geschikt bevonden maar heb ik pech met een meer ervaren kandidaat oid. Dan moet je van heel goede huize komen willen ze alsnog voor jou kiezen, is bijna niet te doen. Ik vind 1 slecht gesprek ook eigenlijk niet direct een aanleiding tot zorgen, ook niet als het hard aankomt. En dat het hard aan kwam had ook meer te maken met de manier waarop dan met de afwijzing zelf.

[ Bericht 6% gewijzigd door Daboman op 15-02-2012 19:23:09 ]
pi_108021047
Ik heb gemaild. Nu maar even afwachten. Ik verwacht er niet teveel van, maar ja wie weet.
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:03:20 #267
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108025889
De status wat betreft mijn huidige betrekking (ben sinds maandag 6 februari werkzaam bij overheidsinstelling, 28 uur per week voor 3 maanden) begint wat twijfelachtig te worden; mijn uitgemergelde inleerster meent dat ik na krap 5 werkdagen alle 1000 regels en bijzonderheden wat betreft de werkzaamheden feilloos moet kennen en implodeert bijna van ellende als ze een beginnersfoutje spot. Erger me zelden echt aan iemand maar ze heeft het voor elkaar gekregen :')

Het contract zal in de eerste meidecade aflopen, maar 't is niet uitgesloten dat de boel (ruim) voor die tijd ineenklapt. In dat geval zal ik zo'n fiasco natuurlijk niet vermelden op mijn CV :+

In elk geval zet ik mijn zoektocht naar een volwaardige baan weer in een hogere versnelling, en dient binnenkort een opleiding van betekenis gestart te worden ... !
  woensdag 15 februari 2012 @ 22:41:06 #268
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108028490
Hoppa, sollicitatiemail verstuurd en morgen alvast aan enkele uitzend- en detacheerbureau's doorgeven dat ze weer kunnen zoeken naar een baan. Dit miniprobleempje heb ik zo uit de weg geruimd.
pi_108029913
Morgen sollicitatie bij Essent (leerling) servicemonteur! Werd gebeld door Essent zelf afgelopen vrijdag gebeld, dus ben benieuwd. Ze zochten iemand die blanco binnenkwam en krijg opleiding etc. Mja eerst het gesprek afwachten wat het brengt maar de vrouw aan de telefoon was erg tevreden over mijn motivatie en reactie.
Cheers!
pi_108040614
Contract getekend. :D *O*
  donderdag 16 februari 2012 @ 12:08:14 #271
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_108040645
Gefeliciteerd Schuifpui! *O*
klerkje
pi_108041229
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:07 schreef Berik1985 het volgende:
Morgen sollicitatie bij Essent (leerling) servicemonteur! Werd gebeld door Essent zelf afgelopen vrijdag gebeld, dus ben benieuwd. Ze zochten iemand die blanco binnenkwam en krijg opleiding etc. Mja eerst het gesprek afwachten wat het brengt maar de vrouw aan de telefoon was erg tevreden over mijn motivatie en reactie.
Succes nog! Hoop voor je dat het wat wordt!
Fuck the EBU
  FOK!fotograaf donderdag 16 februari 2012 @ 13:05:25 #273
148247 taxibabe
pi_108042253
Ook weer thuis van 2 intakegesprekken bij uitzendbureaus. Volgens mij sta ik nu bij zo goed als alle uitzendbureaus voor deze regio ingeschreven.

Nu wordt het dus met name de vacaturesites in de gaten houden, contact houden met de bureaus en netwerken..
pi_108046829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 12:07 schreef Schuifpui het volgende:
Contract getekend. :D *O*
Gefeliciteerd! ^O^

Eind van deze maand ga ik nogmaals naar een banenbeurs, deze keer op mijn universiteit. Er staan daar wat bedrijven waar ik graag eens even een praatje mee ga maken. En hopelijk heb ik dan ook eindelijk mijn laatste cijfer binnen, zodat ik hun meteen kan vertellen dat ik klaar ben met mijn opleiding. :{
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:11:54 #275
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108051176
Zijn er overigens nu sectoren die bij wijze van spreken wél springen om personeel? Waar je bijvoorbeeld een opleiding/cursus met baangarantie kunt scoren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')