Tja, dit gaat de nodige discussie opleveren denk ik. Frankrijk heeft ook veel kritiek gehad volgens mij uit andere landen? Ben benieuwd wat er nu op ons afkomt. In elk geval weer extra werk voor de politie die naast de zonder-licht-rijdende-fietser, de foutparkeerder nu ook de gesluierde vrouw moet gaan bekeuren.quote:Kabinet stemt in met boerkaverbod
DEN HAAG - Het kabinet heeft vrijdagmiddag ingestemd met het boerkaverbod. Wie straks nog in een boerka of met een nikab (gezichtssluier) de straat opgaat, krijgt een boete van maximaal 380 euro.
De Raad van State uitte eerder nog kritiek over het verbod. De raad acht het verbod in strijd met de vrijheid van godsdienst en vraagt zich af of een boerkaverbod niet een te zwaar middel is.
Het boerkaverbod is een plan uit het regeerakkoord van het kabinet-Rutte. De VVD is voorstander van een algemeen verbod op gelaatsbedekkende kleding in de openbare ruimte, zoals boerka's, maar ook bivakmutsen en integraalhelmen met ondoorzichtig vizier.
Gedoogpartner PVV ontvouwde in 2007 al plannen voor een boerkaverbod, al was daarin nog sprake van hogere boetes en zelfs celstraf. In een boerka rondwandelen was voor de PVV toen al „een uiting van afwijzing van de westerse kernwaarden”.
Volgens schattingen zijn er tot 150 'fulltime' boerka- en nikabdraagsters. Maximaal een paar honderd andere vrouwen dragen de kledingstukken ook wel bij gelegenheid
Dit. Symboolpolitiek. En hoeveel geld heeft het gekost?!?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef Franknfurter het volgende:
Een wet maken voor 150 vrouwen? Allejezus, wat een debiele klaplullen.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:50 schreef BasEnAad het volgende:
Zinloos, nutteloos, verspilling, onzin.
Hoewel ik ook niet helemaal te spreken ben over het nut van deze wet, is hij natuurlijk voornamelijk preventief bedoelt. Niet dat het nou met zo'n tempo gaat met de islam-ninja's in nederland, maar het gaat om het principe.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:53 schreef PaarsBeestje het volgende:
Een wet voor 150 (!) vrouwen...Kan iemand even uitrekenen hoeveel dit nu per vrouw heeft gekost?
Alsof die wet zou blijven als dat wel zo zou zijn...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Hoewel ik ook niet helemaal te spreken ben over het nut van deze wet, is hij natuurlijk voornamelijk preventief bedoelt. Niet dat het nou met zo'n tempo gaat met de islam-ninja's in nederland, maar het gaat om het principe.
Dit zal ook wel weer het bijeffect zijn. De politie krijgt alleen maar meer bevoegdheden de burger het leven zuur te maken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:50 schreef Leandra het volgende:
Misschien kan de wet er nog net voor carnaval door, kunnen ze iedereen met een masker op gelijk een boete geven.
ik heb er in Den Haag in een jaar of 15 hoogstens 5 gespot voorzover ik me kan herinneren dus dat zal best meevallenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:00 schreef Wokkel het volgende:
Toch raar dat het er zogenaamd maar 150 zijn terwijl je in een stad als Den Haag met een beetje opletten er zo eentje ziet lopen. Moet je natuurlijk wel in de buurten zijn waar geen autochtoon meer woont.
en de handson beller!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:46 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Tja, dit gaat de nodige discussie opleveren denk ik. Frankrijk heeft ook veel kritiek gehad volgens mij uit andere landen? Ben benieuwd wat er nu op ons afkomt. In elk geval weer extra werk voor de politie die naast de zonder-licht-rijdende-fietser, de foutparkeerder nu ook de gesluierde vrouw moet gaan bekeuren.
Verwar je ze niet met een Niqaab? Die zijn trouwens niet verboden volgens mij. Dus voor het straatbeeld veranderd er vrijwel niets.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:00 schreef Wokkel het volgende:
Toch raar dat het er zogenaamd maar 150 zijn terwijl je in een stad als Den Haag met een beetje opletten er zo eentje ziet lopen. Moet je natuurlijk wel in de buurten zijn waar geen autochtoon meer woont.
Al waren het er nul, dan nog had die wet er preventief moeten komen!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef Franknfurter het volgende:
Moet je toch eens naar de opticien voor je ogen, of de neuroloog voor je geheugen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb er in Den Haag in een jaar of 15 hoogstens 5 gespot voorzover ik me kan herinneren dus dat zal best meevallen
ja of jij natuurlijkquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Moet je toch eens naar de opticien voor je ogen, of de neuroloog voor je geheugen.
1 pot nat.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Verwar je ze niet met een Niqaab? Die zijn trouwens niet verboden volgens mij. Dus voor het straatbeeld veranderd er vrijwel niets.
quote:Wie straks nog in een boerka of met een nikab (gezichtssluier) de straat opgaat
Ja hoor, alsof die het kabinet laten vallenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ze willen de PVV te vriend houden.
Ik zie ze ook vrijwel nooit. Maargoed, ik kom dan meestal ook niet in achterstandswijken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:03 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Moet je toch eens naar de opticien voor je ogen, of de neuroloog voor je geheugen.
Leuk dat je het 1 pot nat vind, maar dat doet niks af aan het feit dat er dus alsnog maar 150 boerka-dragers zijn.quote:
prcs!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
Nu zijn we eigenlijk officieel ook net zo erg als die (andere) reli-idioten die korte rokjes bij wet (willen) verbieden.
Neequote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Alsof die wet zou blijven als dat wel zo zou zijn...
Het gaat in deze context van het boerkaverbod om zowel boerka als niqaabdragers.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Leuk dat je het 1 pot nat vind, maar dat doet niks af aan het feit dat er dus alsnog maar 150 boerka-dragers zijn.
exactquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:06 schreef SicSicSics het volgende:
Nu zijn we eigenlijk officieel ook net zo erg als die (andere) reli-idioten die korte rokjes bij wet (willen) verbieden.
Maar als we een wet moeten maken voor 1 Mauro sta je zeker vooraan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:52 schreef Franknfurter het volgende:
Af en toe moet dit kabinet nog een cadeautje weggeven aan de PVV om ervoor te zorgen dat ze het kabinet te blijven gedogen. Ome Geert had nog van de week haarfijn uitgelegd dat er 50% kans is dat dit kabinet zou kunnen vallen. Een ongeluk zit in een kleine boerka.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:04 schreef Nembrionic het volgende:
Ja hoor, alsof die het kabinet laten vallen
Blaffende honden bijten niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:09 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Af en toe moet dit kabinet nog een cadeautje weggeven aan de PVV om ervoor te zorgen dat ze het kabinet te blijven gedogen. Ome Geert had nog van de week haarfijn uitgelegd dat er 50% kans is dat dit kabinet zou kunnen vallen. Een ongeluk zit in een kleine boerka.
Het ging over 150 Boerka-dragers, jij zegt er meer te zien. Dat is niet zo. Wat je ziet zijn Niqaab-dragersquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:07 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het gaat in deze context van het boerkaverbod om zowel boerka als niqaabdragers.
Die 150 is trouwens gewoon een wilde gok, nergens in Nederland is een boerka telling geweest.
Wellicht handig om niet te gaan mierenneuken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het ging over 150 Boerka-dragers, jij zegt er meer te zien. Dat is niet zo. Wat je ziet zijn Niqaab-dragers
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:11 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wellicht handig om niet te gaan mierenneuken.
Mwah, ik zou zo'n uitvoering van die wet in carnaval vierend PVV-Limburg een hele mooie aftrap vinden.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:01 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dit zal ook wel weer het bijeffect zijn. De politie krijgt alleen maar meer bevoegdheden de burger het leven zuur te maken.
Kan je lezen? Uit de OP:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het ging over 150 Boerka-dragers, jij zegt er meer te zien. Dat is niet zo. Wat je ziet zijn Niqaab-dragers
quote:Volgens schattingen zijn er tot 150 'fulltime' boerka- en nikabdraagsters
dan nog kom je ze zelden tot nooit tegen en bovendien heb je er simpelweg geen last vanquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nou, de vraag is dus of het boeiend is dat daar een wet tegen komt.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:13 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Waren toch een aantal tientallenBoeiend dan.
Hoewel, inderdaad meer niquaabs, hoewel ik die ook nooit zie...
de PVV wil ze bevrijden van de onderdrukking!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan nog kom je ze zelden tot nooit tegen en bovendien heb je er simpelweg geen last van
boeit het mij nou dat er een paar 100 (misschien een kleine duizend) vrouwtjes als een soort spookje over straat schuivelen?
waar is zo'n verbod in hemelsnaam goed voor?
*zucht*quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik zou zo'n uitvoering van die wet in carnaval vierend PVV-Limburg een hele mooie aftrap vinden.
Nu komen die vrouwen waarschijnlijk helemaal niet meer buiten. Dat zal ze leren..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
de PVV wil ze bevrijden van de onderdrukking!
whehehehequote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
Inderdaad, door ze een kledingvoorschrift op te leggen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat is dan dus hypocriet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:17 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
*zucht*
Hoe vaak zou de afgelopen jaren gezegd zijn dat bivakmutsen bij -10, integraalhelmen en carnavalsmaskers buiten de scope van de wet vallen?
Tienduizend keer? Honderdduizend keer?
Vaak genoeg in ieder geval om heel veilig te kunnen aannemen dat je een 'ignorant dumbfuck' bent!
dan moet je die kerels van ze aanpakkenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:16 schreef t-8one het volgende:
[..]
Dat is niet hypocriet. Als je op die moment bivakmutsen mag dragen, dan mag je waarschijnlijk ook boerka's dragen. En anders niet. Beiden niet.quote:
Correct, sommige mensen kunnen zowaar nog nadenken!quote:De Raad van State uitte eerder nog kritiek over het verbod. De raad acht het verbod in strijd met de vrijheid van godsdienst en vraagt zich af of een boerkaverbod niet een te zwaar middel is.
quote:Volgens schattingen zijn er tot 150 'fulltime' boerka- en nikabdraagsters. Maximaal een paar honderd andere vrouwen dragen de kledingstukken ook wel bij gelegenheid
Dus geschat 150 stuks inclusief nikaabs.quote:Volgens schattingen zijn er tot 150 'fulltime' boerka- en nikabdraagsters. Maximaal een paar honderd andere vrouwen dragen de kledingstukken ook wel bij gelegenheid
Tja, dat mag.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan nog kom je ze zelden tot nooit tegen en bovendien heb je er simpelweg geen last van
Jou niet, ik vind het een ongewenste uitwas van een mij vijandelijke cultuur. Als mensen naar het Westen komen en onze cultuur omarmen, zouden ze zo'n 'ik verstop me, anders mag je me verkrachten'-kledingstuk niet aandoen. Het kledingstuk an sich staat dus voor criminalisering van de volkomen onschuldige man, voorkomend uit een anti-Westerse levensvisie.quote:boeit het mij nou dat er een paar 100 (misschien een kleine duizend) vrouwtjes als een soort spookje over straat schuivelen?
Bescherming van de eigen normen en waarden, afbakening van waar wij vinden dat culturele segregatie op dient te houden, het prettig houden van het straatbeeld en het voorkomen dat er nog meer rare gebruiken uit zandlanden vaste voet aan wal krijgen hier.quote:waar is zo'n verbod in hemelsnaam goed voor?
Dat is niet ons probleem. De openbare ruimte is dat wel!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:17 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
whehehehe
Ik denk trouwens dat je met deze wet een aantal vrouwen veroordeeld tot "gevangen" zitten in eigen huis. Die mogen natuurlijk niet meer naar buiten.
je zal er iig geen zetels op in hoeven te leveren en de PVV is weer ff stil ... baat het niet schaad het niet zullen ze wel denkenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
In het hele topic verwarring over hoeveelheid boerka's & nikaabs
[..]
Dus geschat 150 stuks inclusief nikaabs.
Zelfs dat niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat is niet hypocriet. Als je op die moment bivakmutsen mag dragen, dan mag je waarschijnlijk ook boerka's dragen. En anders niet. Beiden niet.
En in die cultuur zijn we behoorlijk vrij om ons te kleden zoals we willen. Alleen voor deze vrouwen wordt nu een uitzondering gemaakt, wat ons net zo bekrompen maakt als religieuze fundamentalisten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:24 schreef Ajacied422 het volgende:
Als je in ons land wil wonen moet je gewoon opgaan in onze cultuur, vind ik.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:22 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Dat is niet ons probleem. De openbare ruimte is dat wel!
En dat klederdracht hoort bij een andere cultuur.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
En in die cultuur zijn we behoorlijk vrij om ons te kleden zoals we willen. Alleen voor deze vrouwen wordt nu een uitzondering gemaakt, wat ons net zo bekrompen maakt als religieuze fundamentalisten.
Nee hoor, wij hebben ook Staphort en Volendam. Die zien we ook niet als vreemd.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:26 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
En dat klederdracht hoort bij een andere cultuur.
Klinkt misschien flauw, maar het gaat er niet echt om hoe ze zich kleden, maar dat ze hun gezicht onherkenbaar maken. Dunne scheidslijn, maar zeker aanwezig.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
En in die cultuur zijn we behoorlijk vrij om ons te kleden zoals we willen. Alleen voor deze vrouwen wordt nu een uitzondering gemaakt, wat ons net zo bekrompen maakt als religieuze fundamentalisten.
Ik geloof daar niets van. Ik geloof dat we worden geregeerd door angst voor de islam.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:27 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Klinkt misschien flauw, maar het gaat er niet echt om hoe ze zich kleden, maar dat ze hun gezicht onherkenbaar maken. Dunne scheidslijn, maar zeker aanwezig.
Maar dat is al eeuwen in Nederland.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, wij hebben ook Staphort en Volendam. Die zien we ook niet als vreemd.
Nee hoor, voor ALLE zich in Nederland bevindende personen is het verboden om volledig bedekt over straat te gaan, m.u.v. beschermende kleding als de situatie er om vraagt (b.v. ernstige koude, motorrijden) en bij plaatselijke tijdelijke uitzonderingen met bv. carnaval.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:25 schreef Disana het volgende:
[..]
nu mag het iig niet meer!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:22 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Tja, dat mag.
Ik wel iig .... en dat mag ook!
ik ben geen inbreker dus waarom doen al die mensen hun deur op slot?quote:[..]
Jou niet, ik vind het een ongewenste uitwas van een mij vijandelijke cultuur. Als mensen naar het Westen komen en onze cultuur omarmen, zouden ze zo'n 'ik verstop me, anders mag je me verkrachten'-kledingstuk niet aandoen. Het kledingstuk an sich staat dus voor criminalisering van de volkomen onschuldige man, voorkomend uit een anti-Westerse levensvisie.
je wilt goede smaak vastleggen in het burgerlijk wetboek?quote:[..]
Bescherming van de eigen normen en waarden, afbakening van waar wij vinden dat culturele segregatie op dient te houden, het prettig houden van het straatbeeld en het voorkomen dat er nog meer rare gebruiken uit zandlanden vaste voet aan wal krijgen hier.
Wat mij betreft gaan we nu werk maken van die travestieten met een baard. Kerels in een jurk oké, maar heb even het fatsoen om je overdadig op te maken! Rare koekebakkers!
Ja en? We importeren bij voortduring mode uit het buitenland.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar dat is al eeuwen in Nederland.
Dat is de drijfveer van deze wet. Ik denk niet dat we erdoor geregeerd worden. Nog niet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik geloof daar niets van. Ik geloof dat we worden geregeerd door angst voor de islam.
mwahquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, wij hebben ook Staphort en Volendam. Die zien we ook niet als vreemd.
Dit doe je expres toch? Zo niet -> chanant!quote:
Ik ervaar het als stuitend dat een vrouw met haar communicatie belemmerende en stiekem gedrag bevorderende kledingstuk aangeeft dat ze er van uit gaat dat alle mannen haar mogen verkrachten als ze dat ding niet zou dragen. Daarmee geeft ze onomstotelijk aan dat ze mij 1. niet vertrouwt, terwijl ze me niet kent, en 2. er van uit gaat dat ik mijn seksuele driften niet onder controle heb.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Vertel eens. Hoe wordt jouw leven beinvloed door een Boerkadraagster?
quote:'Niet goed nagedacht over gevolgen boerkaverbod'
AMSTERDAM - Er wordt overwegend verontwaardigd gereageerd op het boerkaverbod waar het kabinet vrijdag mee ingestemd heeft.
Volgens het Inspraakorgaan Turken in Nederland heeft de overheid niet goed nagedacht over de consequenties. "Vrouwen die nu alleen met een boerka naar buiten durven of morgen, zullen vanaf nu thuisblijven", aldus voorzitter Aydin Akkaya.
Tofik Dibi,Tweede Kamerlid voor GroenLinks, snapt niet waarom dit prioriteit heeft voor het kabinet: ''Laten we terwijl mensen onzeker zijn over hun toekomst en die van hun kinderen, vooral een handjevol boerka's opsporen en beboeten."
''Crisisaanpak kabinet Rutte: boerkaverbod instellen. Zo komen we er wel", stelde Arie Slob, fractievoorzitter ChristenUnie, in een reactie.
Volgens Leyla Çakir, voorzitter van moslimvrouwenorganisatie Al Nisa, moeten vrouwen zelf kunnen beslissen of ze een boerka dragen of niet. "Zelfbeschikking staat voor ons voorop. Het zou nu best kunnen dat sommige vrouwen demonstratief op straat een boerka gaan dragen, maar er zullen zeker ook vrouwen zijn die nu niet meer hun huis uitkomen.''
Minister Liesbeth Spies (Binnenlandse Zaken) noemde vrijdag na afloop van de ministerraad het boerkaverbod ''van onvoorstelbaar groot belang".
Afkeer van de behoudende en te veel vrijheid opeisende Islam, bedoel je.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik geloof daar niets van. Ik geloof dat we worden geregeerd door angst voor de islam.
Precies, blijkbaar dragen deze vrouwen de burqa omdat ze het zelf willen. Derhalve is het dan ook de eigen keuze om binnen te blijven.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:32 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
'Ze gaan de straat niet meer op' lees ik.
Nou, Doe gewoon die boerka af! Is het zo moeilijk?
Dat vind ik wel een juist vergelijking jaquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:25 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Wat een kabinet .. die 150 salafisten op een hoop gooien met 'de islam'![]()
De Klu Klux Klan is dan 'het christendom'.![]()
Verder vind ik goed dat het is verboden.
Wat ik lees is maar 1 ding:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:31 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ik ervaar het als stuitend dat een vrouw met haar communicatie belemmerende en stiekem gedrag bevorderende kledingstuk aangeeft dat ze er van uit gaat dat alle mannen haar mogen verkrachten als ze dat ding niet zou dragen. Daarmee geeft ze onomstotelijk aan dat ze mij 1. niet vertrouwt, terwijl ze me niet kent, en 2. er van uit gaat dat ik mijn seksuele driften niet onder controle heb.
Sorry, maar dat gedrag vertoon je dan maar in de dorre landen waar de mannen zo zijn, maar niet in het hoger ontwikkelde Westen.
"De aarde is plat. Wie claimt dat de aarde rond is, is een atheist die straf verdient." — Sheik Abdul-Aziz Ibn Baaz, hoogste moefti van Saudi Arabie - 1993quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:29 schreef De_Ilias het volgende:
Het is zo in zo verplicht voor een moslim om terug te keren naar een Moslimland, hier heb je 1 van de grootste Salafie Geleerden uit Saudie Arabie en kijk eens wat hij hier zegt:
We weten allemaal dat al die anderen voorbeelden er met de haren bij gesleept zijn. Het gaat om de burka.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:28 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Nee hoor, voor ALLE zich in Nederland bevindende personen is het verboden om volledig bedekt over straat te gaan, m.u.v. beschermende kleding als de situatie er om vraagt (b.v. ernstige koude, motorrijden) en bij plaatselijke tijdelijke uitzonderingen met bv. carnaval.
Kortom ,...eigen keuze als ze niet meer op straat komen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:35 schreef De_Ilias het volgende:
Mijn ervaring zegt dat de meeste vrouwen die in een Boerka lopen het vrijwillig doen, meestal zijn het jonge meisjes rond de 20 jaar met een Salafistische grond van denken, vaak zijn het ook Nederlandse Bekeerde meisjes, soms zijn ze ook niet getrouwd, maar toch dragen ze het. Ik heb er geen last van, en ik heb in Nederland nog nooit iemand met een boerka zien lopen.
Mooi, zijn we daar vanaf!quote:Volgens het Inspraakorgaan Turken in Nederland heeft de overheid niet goed nagedacht over de consequenties. "Vrouwen die nu alleen met een boerka naar buiten durven of morgen, zullen vanaf nu thuisblijven", aldus voorzitter Aydin Akkaya.
De behoudende Islam verder en verder aan banden leggen IS goed voor de toekomst van mijn kinderen, moslimspreekbuis Dibi. Dat is juist goed voor hun toekomst. Want hoe minder van die anti-Westerse uitwassen we toelaten, hoe vrijer de toekomst voor Westerlingen zal zijn. En laten mijn kinderen dat laatste nu net zijn!quote:Tofik Dibi,Tweede Kamerlid voor GroenLinks, snapt niet waarom dit prioriteit heeft voor het kabinet: ''Laten we terwijl mensen onzeker zijn over hun toekomst en die van hun kinderen, vooral een handjevol boerka's opsporen en beboeten."
Die eersten krijgen demonstratief een bon, die tweeden zullen we niet missen!quote:Volgens Leyla Çakir, voorzitter van moslimvrouwenorganisatie Al Nisa, moeten vrouwen zelf kunnen beslissen of ze een boerka dragen of niet. "Zelfbeschikking staat voor ons voorop. Het zou nu best kunnen dat sommige vrouwen demonstratief op straat een boerka gaan dragen, maar er zullen zeker ook vrouwen zijn die nu niet meer hun huis uitkomen.''
Nee, behalve als hij hem daarna nog een uur ophoudt.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:33 schreef lipjes het volgende:
Trouwens leuk, mijn vader draagt altijd een soort van bivakmuts onder zijn helm.
Dus als hij nu bijvoorbeeld in de stad, zijn motor parkeert en al lopend zijn helm (intergraal) afdoet waarna die muts dus te zien is, kan hij een boete krijgen ?
Lees ook wat ik zeg, hij loopt dus al over straat ermee en staat niet meer bij de motor.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:38 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Nee, behalve als hij hem daarna nog een uur ophoudt.
Is begrijpend lezen echt zo moeilijk voor het gepeupel?
Gewoon gelijk aftrekken die bivakmuts als je je motorhelm afzet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Lees ook wat ik zeg, hij loopt dus al over straat ermee en staat niet meer bij de motor.
Dus hoe weet die agent die net om het hoekje komt zetten dan dat hij net van de motor afstapt.
Waarom zou je met een bivak over straat lopen? Zet hem op bij je motor ...zoals het hoort.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Lees ook wat ik zeg, hij loopt dus al over straat ermee en staat niet meer bij de motor.
Dus hoe weet die agent die net om het hoekje komt zetten dan dat hij net van de motor afstapt.
Nu zit je een beetje problemen te scheppen uit niets.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:40 schreef lipjes het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |