quote:Op vrijdag 27 januari 2012 01:03 schreef Moffol het volgende:
[..]
Naar een speciaalzaak gaan en kijken waar je het best oppast. Even verschillende mountainbikes uitproberen en kijken wat een geschikte framemaat is.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 07:23 schreef Auti het volgende:
[..]
Wat is het merk/modeljaar? Als hij vrij nieuw is en dus echt maar 1000km heeft gereden en het is bijv een Trek of een Cube dan is het een mooie prijs. Zoiets doet nieuw vanaf 700 euro, of meer richting de 800.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:41 schreef wormtrein het volgende:
Hmm er staan toch best wat fietsen op MP met bijvoorbeeld volledig Shimano SLX voor ~ 400 euro, maar dan moet je wel bereid zijn het hele land door te reizen want dat zijn wel de echte koopjes
Ik ben, uit eigen ervaring, niet echt te spreken over de sr suntour xcr/xcm vorken. De xcm van een van mijn eerdere beginnersfietsen (2007) heeft het nog geen jaar volgehouden. De remote lockout hield er na 3 ritten mee op vanwege rotzooi (daarna na elke rit uit elkaar moeten draaien om het enigzins werkend te krijgen), en binnen het jaar veerde de vork helemaal niet meer in.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:02 schreef DSS24 het volgende:
Het gaat om een Trek 6000 Mountainbike.
En inderdaad, ik zal vanuit Amsterdam naar Venlo moeten rijden. Maar goed elk tripje in NL stelt niet zoveel voor..
Is spiraalvering trouwens chill?
Ook een brute fiets!quote:Op maandag 30 januari 2012 11:01 schreef Auti het volgende:
Staat hij hier tussen? http://www.cube.eu/hard/ of was het een model van vorig jaar?
Ik heb zelf een Cube Analog Disc 2011 en ben daar zeer tevreden over.
[ link | afbeelding ]
Je kan het best een kettingslot gebruiken, denk ik.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:28 schreef DSS24 het volgende:
![]()
Waar voor een sloten gebruiken jullie? Ik wil er ook mee naar mijn werk crossen, maar hier in Amsterdam moet ik hem wel goed op slot zetten
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:28 schreef DSS24 het volgende:
![]()
Waar voor een sloten gebruiken jullie? Ik wil er ook mee naar mijn werk crossen, maar hier in Amsterdam moet ik hem wel goed op slot zetten
Lijkt me heerlijk, in Amsterdam crossen. En het levert zeker veel boze blikken opquote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:28 schreef DSS24 het volgende:
![]()
Waar voor een sloten gebruiken jullie? Ik wil er ook mee naar mijn werk crossen, maar hier in Amsterdam moet ik hem wel goed op slot zetten
Tis of het een of het ander he.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:21 schreef DSS24 het volgende:
Ja inderdaad, ik ga er echt geen vast slot op zetten, dat is hetzelfde als een standaard monteren![]()
Dat laatste slot, als je die door het frame, voorwiel en achterwiel wilt halen, wordt echt een klote klus.
@ Moffol, die lengte die ik dan nodig heb is niet leuk meer met een kettingslot.
Het is wel de beste kwaliteit ja.
Bij zulke sporen een beetje boven je achterwiel hangen zodat je achterwiel minder snel wegglijdt. Of deed je dit ook?quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:08 schreef GuitarJJ het volgende:
Net trouwens een kleine 30 km gefietst sinds een paar weekjes. Meteen m'n nieuwe winterkleding getest en het ging prima. Veel inademen door de neus helpt trouwens wel tegen de koude lucht.
Ben wel voor het eerst op mijn muil gegaan. Ik kwam nogal hard aan en ging over een soort van bevroren tractorspoor in het bos. Toen ik eroverheen ging wist ik al dat het hem niet ging worden, maar het was al te laat.
Heb (nog) niet zo veel last van de val. Wel een beetje een dik en rood onderbeen. Verder was de ketting eraf, maar die zat er met 2 minuten weer op.
Een klein beetje. Mja, ik ben nog redelijk nieuw met het mtb'en, dus heb alle vaardigheden nog niet onder de knie!quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:20 schreef Moffol het volgende:
[..]
Bij zulke sporen een beetje boven je achterwiel hangen zodat je achterwiel minder snel wegglijdt. Of deed je dit ook?
Merida is een goed merk. Matts is het instapmodel. Een gloednieuwe Matts krijg je al voor rond de 400-500 euro. Ik zou dus niet voor deze tweedehandse gaan.quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef Dikbuik het volgende:
M'n huidige mountainbike is helemaal op aangezien de vering, ketting en banden kapot zijn dus moet op zoek naar een nieuwe. Heb geen groot budget (300-400 euro) dus daarom lijkt het me verstandig om voor een tweedehands te gaan.
http://fietsen-brommers.m(...)3D%3D&fta_ind=2&fs=1
(wat een belachelijk lange link :s )
Is iemand bekend met dit type? En klinkt 350 als een redelijke prijs?
Merida is een welbekend en over het algemeen goed merk. Dit type heb ik echter geen weet van. Het frame zal gewoon goed zijn, en de shimanogroep zal ook wel werken (al zou ik wel even de precieze afmontage vragen; het kan zijn dat niet alles Deore is afgemonteerd). Over de vork heb ik echter mijn twijfels, het lijkt me een sr suntour vork met Merida stickers o.i.d.?quote:Op donderdag 2 februari 2012 10:22 schreef Dikbuik het volgende:
M'n huidige mountainbike is helemaal op aangezien de vering, ketting en banden kapot zijn dus moet op zoek naar een nieuwe. Heb geen groot budget (300-400 euro) dus daarom lijkt het me verstandig om voor een tweedehands te gaan.
http://fietsen-brommers.m(...)3D%3D&fta_ind=2&fs=1
(wat een belachelijk lange link :s )
Is iemand bekend met dit type? En klinkt 350 als een redelijke prijs?
Ligt er aan wat je lekker vind rijden. Ik ben zelf 1.94m lang en rijd op een 29 inch cube 2011 Ltd Team met Hs33 setje voor en achter. Het voordeel is dat ik een redelijk goede maat heb om voor afstanden goed te kunnen fietsen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:30 schreef thettes het volgende:
Ik ben zelf 1.90 lang, is het nu wijs om dan een 29" mtb aan te schaffen? Heb ook al een 26"en die bevalt me eigenlijk ook gewoon perfect. Wat zijn de grootste voor en nadelen van een 29"?
Ik fiets overigens niet thuis in Amsterdam, maar vooral bij mijn ouders, omgeving Enkhuizen, door de polder/lokale bos en af en toe het parcours in Schoorl.
Ja weet ik, ik las alleen dat het vooral voor langere mensen ook lekkerder fietste. Maar als ik het zo lees zijn er vooral nadelen aan verbonden voor de manier waarop ik fiets. Misschien ook gewoon maar even testen ja.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:18 schreef the85mc het volgende:
29er zegt alleen wat over de banden maat. Met 1,90 moet je denk ik iets van een 22 inch frame hebben (afhankelijk van je binnenbeenlengte) bij een standaard MTB. Als je alleen op de weg rijdt is 29er in het voordeel, maar offroad is een 29er juist minder goed. Door die grotere wielen ben je wat minder wendbaar.
29" is onmogelijk. 29" banden, bedoel je, maar je moet 4 meter lang zijn wil je op een frame van 29" rijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 13:18 schreef SythAdmin het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je lekker vind rijden. Ik ben zelf 1.94m lang en rijd op een 29 inch cube 2011 Ltd Team met Hs33 setje voor en achter. Het voordeel is dat ik een redelijk goede maat heb om voor afstanden goed te kunnen fietsen.
Het nadeel is dat ik gewend ben om met hardtails redelijk "bouncy" te rijden, veel van zadel af en boven het achterwiel hangen. Dat is heel anders op een groter frame (grotere banden = groter frame). Waar ik eerst echt volledige controle had is dat nu wat minder omdat ik minder compact kan fietsen.
Dus de vraag is, wat ga je er het meeste mee doen? En natuurlijk gewoon testen, want wie weet vind je het geweldig zitten.
Ja Ja zeikerd, je weet wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:42 schreef Moffol het volgende:
[..]
29" is onmogelijk. 29" banden, bedoel je, maar je moet 4 meter lang zijn wil je op een frame van 29" rijden.
quote:
Je bedoelt die klem-dingen?quote:Op maandag 6 februari 2012 15:33 schreef DSS24 het volgende:
[..]vet man!
Ik wilde eigenlijk naar mn werk fietsen, alleen ik heb geen spatborden en ga mij ook niet omkleden als ik op werk aankom.
iemand trouwens ervaring met opklim spatborden?
quote:Op maandag 6 februari 2012 15:33 schreef DSS24 het volgende:
[..]vet man!
Ik wilde eigenlijk naar mn werk fietsen, alleen ik heb geen spatborden en ga mij ook niet omkleden als ik op werk aankom.
iemand trouwens ervaring met opklim spatborden?
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:46 schreef Moffol het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk allemaal? Cross country?
Als je het niet goed onderhoud wel ja, en de goedkopere materialen gaan er het eerst aan. Gewoon steeds goed schoonmaken en steeds weer smeren. Boutjes/schroefjes gaan er trouwens ook snel aan.quote:Op maandag 6 februari 2012 18:21 schreef tomaat52 het volgende:
Is het trouwens normaal dat de ketting en tandwielen onder de roest zitten door de strooizout en het water enzo?
En, als je langere tijd niet fietst kan het geen kwaad om je ketting en tandwielen te demonteren. Ketting in vet laten liggen en tandwielen goed schoon maken en droog opbergen.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 07:13 schreef Auti het volgende:
[..]
Als je het niet goed onderhoud wel ja, en de goedkopere materialen gaan er het eerst aan. Gewoon steeds goed schoonmaken en steeds weer smeren. Boutjes/schroefjes gaan er trouwens ook snel aan.
Ik heb dat setje ook nog ergens in een kast liggen, dat achterspatbordje is best handig en goed stevig. Ook makkelijk los te halen met een stevige clip.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:25 schreef DSS24 het volgende:
Ah bedankt jongens! Die X-tra 3 spatborden zien er goed uit. Het is toch voor woon-werk verkeer dus die ga ik kopen.
Ik moet eerlijk toegeven, ik heb (nog) niet echt gefietst met temperaturen zoals die van vorige week, dus daar kan ik niet over meepraten. Maar als het koud is, heb ik m'n gewone (korte) fietsbroek aan, met daarover een lange hardlooptight. Qua bovenkleding heb ik een (strak) basislayer shirt, met daarover - afhankelijk van hoe koud het is - m'n gewone korte mouw fietsshirt en een jas, of een lange mouw shirt en een jasquote:Op dinsdag 7 februari 2012 22:06 schreef Pupp3t het volgende:
Welke kleding gebruiken jullie allemaal in de winter ?
Lange broek met wat eronder ?..welke shirts ?
Net hersteld van een paar gekneusde ribben en ben er weer klaar voor. Ik wil fietsen !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |