quote:
Inderdaad.. PAK-36, 37mm tp./licht infanteriegeschut.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:06 schreef trigt013 het volgende:
Panzerabwehrkanone 36 lijkt mij een beter optie
PAK-36 was tot '42 zo'n beetje het standaard lichte tp. wapen, ondanks dat hij redelijk vroeg obsoleet was.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:40 schreef trigt013 het volgende:
Die PAK 36 is wel superstandaard kanon, bijna elke oorlogsfilm lopen ze met dat ding te slepen
quote:
Nogal een groot verschilquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:06 schreef trigt013 het volgende:
Panzerabwehrkanone 36 lijkt mij een beter optie
Dat bedoel ik, voor hun cavaleristen, maar die hebben hem nooit gebruikt en uiteindelijk werd het gewoon een back-up wapen voor de Japanse officieren...quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:42 schreef trigt013 het volgende:
Nee, japan had hun type 26 met een speciale reden ingevoerd in hun leger.
Kwam doordat ik de naam gelijk intypte een toen het verkeerde standaard kanon benoemde, beetje een panter tiger foutjequote:Op donderdag 26 januari 2012 12:45 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
[..]
Nogal een groot verschil. Google mag niet gebruikt worden he ^^..
Hehe, ok.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:50 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Kwam doordat ik de naam gelijk intypte een toen het verkeerde standaard kanon benoemde, beetje een panter tiger foutje
Je hebt het nu goed, je had de cavalerie nog niet genoemd......dat wilde ik horenquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:48 schreef leovanw het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, voor hun cavaleristen, maar die hebben hem nooit gebruikt en uiteindelijk werd het gewoon een back-up wapen voor de Japanse officieren...
Huh?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:44 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
PAK-36 was tot '42 zo'n beetje het standaard lichte tp. wapen, ondanks dat hij redelijk vroeg obsoleet was.
M53quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:48 schreef Clan het volgende:
Dat is een omgebouwde BTR 152, vermoedelijk met 55 mm geschut.
En verder?....quote:
Laat ik ook een x streng zijn.... Voor M53/59 komt een naam (welke?) en wat staat erop?...quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:06 schreef Clan het volgende:
[..]
M53/59, ik kwam even niet verder dan de omgebouwde BTR 152.
In Nederland schreef men M53/59 Praga, de originele naam hanteerde men hier niet, ik ken die naam dus ook niet.quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:10 schreef leovanw het volgende:
[..]
Laat ik ook een x streng zijn.... Voor M53/59 komt een naam (welke?) en wat staat erop?...
Idd tis de M53/59 Praga Twin SPAAG en PLDvK staat in het Tsjechisch overigens voor 'Protiletadlový dvojkanón' of in Engels 'Anti-aircraft twin-gun' en wel tweemaal 30mm...quote:
Moet meer radio nl of 100% nl luisteren denk ik.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet het, het is een 'moeilijke' vraag
quote:
klopt, het was een worsteling om naar te luisterenquote:Op donderdag 26 januari 2012 22:08 schreef Clan het volgende:
[..]
Ik weet het, het is een 'moeilijke' vraag
Iddquote:Op vrijdag 27 januari 2012 07:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
klopt, het was een worsteling om naar te luisteren
ben jij nou google aan het gebruiken? De eerste site waar het plaatje aan linkt is idd de Landsverkquote:
Nope. Gaat ook lastig op het systeem waar ik op "werk"quote:Op donderdag 2 februari 2012 20:17 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ben jij nou google aan het gebruiken? De eerste site waar het plaatje aan linkt is idd de Landsverk
foei
Twee Carden Loyds zijn ingezet geweest bij vliegveld Waalhavenquote:Op donderdag 2 februari 2012 21:17 schreef Pumatje het volgende:
Ja ik wil hem wel zeggen maar dan ga ik hem nu in het boek opzoeken.. kweet pcies waar ie staat haha.
Het derde regiment pielsnuivers.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:35 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Yesh, maar iets specifieker graag.
Jep, correct. Oude garde soldaten waren er ook bekend om dat zij als enigen het voorrecht hadden om over het militaire leven te zeuren in aanwezigheid van Napoleon.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:15 schreef Pumatje het volgende:
De old guards heette die club toch?
Mocht je enkel in dienen als je ervaren was in de strijd en er minimaal 10 keer aan had deelgenomen en actie had gezien.
Ik wil jouw kennis van dit korps graag betwistenquote:Op zondag 5 februari 2012 02:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep, correct. Oude garde soldaten waren er ook bekend om dat zij als enigen het voorrecht hadden om over het militaire leven te zeuren in aanwezigheid van Napoleon.
Dus tot nu toe hebben we: Grenadier van het 3e regiment van de Oude Garde.
Als iemand de volledige naam (in het Frans) weet zou dat fijn zijn, maar als niemand het weet is 't ook niet erg. Wel wil ik nog land van herkomst van dit regiment hebben.
Sorry, foutje erin geslopen. Het was al laatquote:Op zondag 5 februari 2012 12:36 schreef Esses het volgende:
[..]
Ik wil jouw kennis van dit korps graag betwistenEr bestaat geen 3e regiment grenadier. Er waren een eerste en tweede regiment grenadiers, en een eerste en tweede regiment sappeurs. Vervolgens waren er 4 regimenten cavalerie. Je moest 10 jaar dienen en minimaal 3 keer op oorlogspad geweest zijn.
De man die jij hier boven plaatst is een Nederlander. Hij maakt wel deel uit van het derde garderegiment grenadiers te voet. Maar dan van de keizerlijke garde en niet van de oude garde. Deze bestond in het begin van de 1800's. De oude garde werd pas tijdens de 1820's gevormd. Maar mijn Franse woordenboek leert mij dat dit dus een Grenadier du 3e Régiment de Grenadiers-à-Pied de la Garde Imperiale is.
Hoho, ik heb het over de NIEUWE splitsing in nieuwe, middel en oude gardequote:Op zondag 5 februari 2012 12:59 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Sorry, foutje erin geslopen. Het was al laat(je hoeft niet de noodzaak te voelen om mijn kennis te betwisten hoor
). Je hebt gelijk: het 3e garderegiment grenadiers heeft nooit de status bereikt van ''Old Guard''. Echter heeft heeft het regiment ''Chevauleger-lanciers de la Garde (Hollandais)'' wel de status van Old Guard bereikt vanuit hun positie als Middle Guard in 1811. De volledige naam heb je volgens mij wel goed.
Puntje waar je fout zit: de Old Guard in de hoedanigheid waar ik het over heb bestond al lang niet meer in 1820. Kan ook niet anders, want het waren Napoleon I zijn elite-eenheden.
Dat klopt.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:03 schreef RonaldV het volgende:
Leuk, maar betekent dit dat we nu ook weer vliegtuigen van individuele squadrons in het verleden mogen posten? Sorry, maar dit soort krankzinnige ouwe meuk van individuele eenheden van meer dan 100 jaar geleden heeft echt niks meer met herkenning te maken. Volg de discussie maar vanaf hier: [DEF] Herkenningsquiz #21 Kennis is macht.
Dit heeft niks met parate kennis te maken.
Joh, een Nederlandse grenadier is toch nog wel te herkennen..quote:Op zondag 5 februari 2012 13:03 schreef RonaldV het volgende:
Leuk, maar betekent dit dat we nu ook weer vliegtuigen van individuele squadrons in het verleden mogen posten? Sorry, maar dit soort krankzinnige ouwe meuk van individuele eenheden van meer dan 100 jaar geleden heeft echt niks meer met herkenning te maken. Volg de discussie maar vanaf hier: [DEF] Herkenningsquiz #21 Kennis is macht.
Dit heeft niks met parate kennis te maken.
Kortom, dan mogen we weer gewoon Nederlandse eenheden in Engelse dienst posten. 320, 321, en 322 waren gewoon Nederlandse eenheden. Goed te weten dat de discussie daar compleet zinloos was. Ook goed te weten dat we nu tot in de steentijd terug kunnen om onze parate kennis te testen.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:05 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Joh, een Nederlandse grenadier is toch nog wel te herkennen..
En Esses heeft hem gewoon geraden, dus.
Dank, maar nee, bedankt. Ik wacht wel even af tot het weer over parate kennis uit de afgelopen 100 jaar gaat.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:07 schreef Esses het volgende:
@RonaldV, jij mag een nieuwe posten! Immers ik weet het niet meer![]()
quote:Op zondag 5 februari 2012 13:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dank, maar nee, bedankt. Ik wacht wel even af tot het weer over parate kennis uit de afgelopen 100 jaar gaat.Mijn parate kennis uit de tijd van de Batavieren loopt een beetje achter, zie je?
Jezus christus, sorry dat ik die discussie heb gemist hoor. Hier een doos bonbons om het goed te makenquote:Op zondag 5 februari 2012 13:10 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dank, maar nee, bedankt. Ik wacht wel even af tot het weer over parate kennis uit de afgelopen 100 jaar gaat.Mijn parate kennis uit de tijd van de Batavieren loopt een beetje achter, zie je?
quote:
Een AAV7 met 40mm granaatwerper?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:29 schreef samthegreat5 het volgende:
[ afbeelding ]
Naam van dit ding en main bewapening.
Jep, weet je toevallig ook nog de naam van die 40mm granaatwerper?quote:Op zondag 5 februari 2012 13:34 schreef hollandFTW het volgende:
[..]
Een AAV7 met 40mm granaatwerper?
Nee, maar een gokje zou zijn dat het een MK19 is.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep, weet je toevallig ook nog de naam van die 40mm granaatwerper?
Dat was de vraag niet.quote:Op zondag 5 februari 2012 13:39 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jep, weet je toevallig ook nog de naam van die 40mm granaatwerper?
Dus verdiend hollandforthewin 2 puntenquote:
Jawel, ik wilde de main bewapening weten.quote:
Ja, 40mm granaatwerper dus.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:09 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Jawel, ik wilde de main bewapening weten.
Hahaquote:Op zondag 5 februari 2012 15:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
apart zo'n deur in de achtersteven van het schip. Zie je niet vaak.
De ontwerper doet normaal alleen dure jachten?
Bijvoorbeeld kun je weglaten, Italië is voor zover ik weet het enige land dat ze heeft.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:29 schreef Esses het volgende:
Comanandante class, italie bijvoorbeeld!ik had deze laatst op militairyphotos zien staan xD
De naam van het ship wel, maar niet de naam van de klasse, al is uit het een natuurlijk het ander op te maken. De vlag geeft ook alleen de primaire gebruiker weer.quote:Op zondag 5 februari 2012 14:38 schreef Nibb-it het volgende:
Het valt ook te lezen op het scheepje zelf geloof ik
quote:Op zondag 5 februari 2012 15:40 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
apart zo'n deur in de achtersteven van het schip. Zie je niet vaak.
De ontwerper doet normaal alleen dure jachten?
Jep, klopt (volgens mijquote:Op zondag 5 februari 2012 20:24 schreef Nibb-it het volgende:
Volgens mij is het afgebeelde wapen Oostenrijks
Ik wist niksquote:Op maandag 6 februari 2012 08:11 schreef Pumatje het volgende:
jep, dat ding is al best vaak voorbijgekomen.
Even gelet op zijn scheve linker kaak/hangende mondhoek, is hij ooit getrouwd?quote:Op zondag 5 februari 2012 17:46 schreef Rave_NL het volgende:
How Häyhä did all this was amazing. He was basically on his own all day, in the snow, shooting Russians, for 3 months straight. Of course when the Russians caught wind that a shit load of soldiers were being killed, they thought ‘well this is war, there’s bound to be casualties’. But when the generals were told that it was one man with a rifle they decided to take a bit of action. first they sent in a counter-sniper. When his body was returned they decided to send in a team of counter-snipers. When they didn’t come back at all they sent in a whole goddamn battalion. They took casualties and couldn’t find him. Eventually they ordered an artillery strike, but to no avail. You see Häyhä was clever, and this was his neck of the woods. He dressed completely in white camouflage. He used a smaller rifle to suit his smaller frame (being 5ft3) increasing his accuracy. he used an iron sight to present the smallest possible target (a scoped sight would require the sniper to raise his head for sighting). He compacted the snow in front of the barrel, so as not to disturb it when he shot thus revealing his position. He also kept snow in his mouth so his breath did not condense and reveal where his was. Eventually however his was shot in the jaw by a stray bullet during combat on March 6 1940. He was picked up by his own soldiers who said half his head was missing. He didn’t die however and regained consciousness on the 13th, the day peace was declared.
Hoeft niet in het Hebreeuws hoorquote:Op woensdag 8 februari 2012 22:39 schreef Nobu het volgende:
[..]
mijn Hebreeuws is een beetje roestig, anders zou ik nog denken dat dat een hint was.
geef het punt dan maar aan nibb itquote:Op woensdag 8 februari 2012 23:02 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Hoeft niet in het Hebreeuws hoor.
Dan moet je nog geen punt gevenquote:Op woensdag 8 februari 2012 23:32 schreef samthegreat5 het volgende:
wil nog wel antwoord op de vragen
Antwoord dan gewoon..quote:Op donderdag 9 februari 2012 01:46 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dan moet je nog geen punt geven.
quote:
Uiteraard correct.. (eindelijkquote:
quote:
Nee, de F-35B. Maar boeiequote:
Jepquote:Op zondag 12 februari 2012 16:46 schreef hoogvlieger het volgende:
Oja B was de STOVL versie. C is uiteraard de gewone carrier versie.
Top, idd de Wijnman of Morris pantserwagenquote:Op maandag 13 februari 2012 00:20 schreef M5 het volgende:
Dat is een Wijnman Pantserwagen aka "Koekblikje" uit de jaren '30. Gebruikt bij de Jordaanoproer in '34.
dat staat er niet. Je vraag is dermate vaag dat er van alles mogelijk isquote:
Yes.quote:
quote:
Kloptquote:
Ditquote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:04 schreef thesystem het volgende:
Ik zie een harris bipod..
Voor de rest is dit ding een prototype en niet classificeerbaar als een realistisch product...
Dus... doe maar een andere posten.quote:Wat is niet de bedoeling?
Plaatjes van een overdreven volledig gemodificeerd wapen, plaatjes van een russische gepantserde mijnenlegger uit de koude oorlog, prototype wapens of wapenschetsen.
Kortom, alleen plaatjes waarvan je weet dat het niet onmogelijk is om ze te raden.
quote:
Omdat Cobra iets vollediger was maar RonaldV eerder was, krijgen jullie beide een puntjequote:
Ik begon al steeds meer te twijfelen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:21 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Gast, kijk naar de roundel.
Hahaquote:Op woensdag 22 februari 2012 17:53 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik begon al steeds meer te twijfelen.
Ja, dat is em (je moet alleen nog effe wachten op Ronald).quote:
quote:
Is gewoon RAF driekleur, Frans was blauw-wit-rood. Was origineel bedoeld om Franse en Britse kisten meer uniform te krijgen in 1939quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:24 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ja, dat is em (je moet alleen nog effe wachten op Ronald).
Ik snap alleen die franse vlag (tricolore vierkantje) achter op het vliegtuig niet. Iemand?
Oh ok. Thanksquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:54 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]
Is gewoon RAF driekleur, Frans was blauw-wit-rood. Was origineel bedoeld om Franse en Britse kisten meer uniform te krijgen in 1939
Google maar eens op 'RAF fin flash'
wtfquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:30 schreef RonaldV het volgende:
De punten voor cressisub
En wat de finflash betreft: dat is de normale finflash zoals die gevoerd wordt op RAF en RN toestellen. Voor het verminderen van de zichtbaarheid wordt het wit sinds midden WO-II op frontlijntoestellen weggelaten, door het rood en blauw dikker te schilderen. Maar het is inderdaad een normale engelse finflash, geen franse.
samthegreat5 2
hoogvlieger 2
Esses 2
trigt013 1
leovanw 1
Clan 1
HollandFTW 1
Nobu 1
Nibb-it 1
Rave_NL 1
M5 1
Cobra4 2
Nobu 2
jeroen25 1
RonaldV +1
cressisub +1
Dit is een motor van een Leo2. Hoe hij het. Kom op zeg :pquote:Op woensdag 22 februari 2012 19:48 schreef cressisub het volgende:
One for the road then...
http://i43.tinypic.com/biwit.jpg
Wat is dit voor een motortje en waar zit het in ?
samthegreat5 2quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:02 schreef cressisub het volgende:
Oke, punt naar Pumatje dan, voor het slapen op een achterdek.
http://www.warbirdsresourcegroup.org/LRG/b17fortress.htmlquote:Op maandag 27 februari 2012 11:52 schreef hoogvlieger het volgende:
Grab me a beer if i'm wrong maar ik zie hier volgens mij een B-17 Flying Fortress. Schijnbaar in Duitse dienst of als Amerikaans False Flag toestel.
In dienst bij KG200 van de Luftwaffe.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:52 schreef hoogvlieger het volgende:
Grab me a beer if i'm wrong maar ik zie hier volgens mij een B-17 Flying Fortress. Schijnbaar in Duitse dienst of als Amerikaans False Flag toestel.
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:11 schreef M5 het volgende:
't is een IAI Arava maar vraag me niet van welke luchtmacht.
Zoiets jaquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:06 schreef Esses het volgende:
Hier krijg ik een slap touwtje van sammie
Waarom moest je nu weer antwoorden?quote:
The show must go onquote:Op woensdag 29 februari 2012 21:22 schreef Esses het volgende:
[..]
Waarom moest je nu weer antwoorden?
Dacht dat het oefening paalzitten was...quote:Op woensdag 29 februari 2012 20:57 schreef samthegreat5 het volgende:
[ afbeelding ]
Welke beruchte oefening is hier aan de gang?
Palen?quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:27 schreef Schild het volgende:
[..]
Dacht dat het oefening paalzitten was...
Als het ze wat zegt, voor de buitenwacht is dat het Luchtmachtbewakingskorps, kortweg LB.quote:
quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:07 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Als het ze wat zegt, voor de buitenwacht is dat het Luchtmachtbewakingskorps, kortweg LB.
Alsof ik dat niet weet. Beetje jammer ditquote:Op woensdag 29 februari 2012 23:08 schreef Cobra4 het volgende:
[..]"Rode bef" is de naam van de LB kroeg op Volkel.
Ja, wees dan eens duidelijker.quote:Op woensdag 29 februari 2012 23:27 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Alsof ik dat niet weet. Beetje jammer dit
samthegreat5 3quote:
quote:
Jep.quote:
Nee, maar wel warm.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:20 schreef RonaldV het volgende:
Marine hoofdkwartier in Den Helder (voorheen NS-N van de Klu)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |