Ohhh dat is tof! Ding zal wel onmeunig duur zijn en ik betwijfel dat het vergoed wordt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:14 schreef Probability het volgende:
Concept fase, maar handig voor mensen met voedselallergie": http://www.culy.nl/gadget(...)elallergie-detector/
Ondanks dat ik het niet met eng eens ben, kan ik niet geloven dat feminisme eng isquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:18 schreef seasushi het volgende:
Nog steeds "enge avatars" ? het punt is wel gemaakt geloof ikKan er een andere titel komen?
Ha briljant zoiets! dat zou mij een hoop gedoe schelenquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:14 schreef Probability het volgende:
Concept fase, maar handig voor mensen met voedselallergie": http://www.culy.nl/gadget(...)elallergie-detector/
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, daar ga je dood van, omdat je accuut 55kg aankomt als je dat eet!
Dáár zijn de meningen ook over verdeeldquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het niet met eng eens ben, kan ik niet geloven dat feminisme eng is
je nieuwe ui isquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ondanks dat ik het niet met eng eens ben, kan ik niet geloven dat feminisme eng is
Oké, ik heb een keer een man laten huilen omdat ik boos was op iemand anders en hij zat erbijquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dáár zijn de meningen ook over verdeeld
nou ja of t leuk is weet ik t maar heb hem veranderdquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:19 schreef Silmarwen het volgende:
Oh crap, helemaal niet opgelet. Kan een modje vast wel wat leuks mee.
En het verband?quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oké, ik heb een keer een man laten huilen omdat ik boos was op iemand anders en hij zat erbij
Het hangt van je interpretatie af.... maar ik kan een behoorlijke kat zijn als het om vrouwenrechten gaat (en seksistische mannen)quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:22 schreef Audreyoot het volgende:
Ik vind feminisme een beetje passé.
Nooit in geloofd, gelijke rechten: prima en logisch. Maar dat: wij kunnen t allemaal zelf wel en hebben die mannen eigenlijk alleen nodig om kinderen te maken etc etc .. neuh..quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:22 schreef Audreyoot het volgende:
Ik vind feminisme een beetje passé.
Persoon in kwestie: "O... mensen, we eten bij CotS"quote:
Dat ja. Tegenwoordig word je echt wel beoordeeld op je kunnen en veel minder of je man of vrouw bent. De gedachte dat vrouwen achter het aanrecht horen is inmiddels wel verdwenen. Ik hou me er verder ook eigenlijk helemaal niet mee bezig.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:24 schreef DarkElf het volgende:
[..]
Nooit in geloofd, gelijke rechten: prima en logisch. Maar dat: wij kunnen t allemaal zelf wel en hebben die mannen eigenlijk alleen nodig om kinderen te maken etc etc .. neuh..
Pesto, gemengd met een beetje gehakt ui en paprika?quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat ja. Tegenwoordig word je echt wel beoordeeld op je kunnen en veel minder of je man of vrouw bent. De gedachte dat vrouwen achter het aanrecht horen is inmiddels wel verdwenen. Ik hou me er verder ook eigenlijk helemaal niet mee bezig.
OT:
Vandaag bij het D ga ik champignons vullen, iemand een verschrikkelijk lekker idee met wát? Ik maakte ze eerst wel eens in wijn met spinazie en geitenkaas maar misschien heeft iemand een beter idee
ik heb laatst heerlijke portobello's gegeten die uit de oven kwamen. Erop zat verse salie, knoflook en boter.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Vandaag bij het D ga ik champignons vullen, iemand een verschrikkelijk lekker idee met wát? Ik maakte ze eerst wel eens in wijn met spinazie en geitenkaas maar misschien heeft iemand een beter idee
Hehe, ik moest er wel om lachen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:23 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nou ja of t leuk is weet ik t maar heb hem veranderd
Ik heb al beef dus ik wil eigenlijk iets niet-vlezigs erinquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Pesto, gemengd met een beetje gehakt ui en paprika?
Klinkt heel lekker maar misschien wat veel als bijgerecht of valt dat wel mee?quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:31 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik heb laatst heerlijke portobello's gegeten die uit de oven kwamen. Erop zat verse salie, knoflook en boter.
Wát!Bóter!!???
![]()
Ja Boter
dat lag dan op gecarameliseerde rode ui en aardappelpuree, en dat was goddelijk!
Was echt heerlijk. Had t uit: For the love of food van Denis Cotter, echt een aanrader (vegetarisch)quote:
quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:32 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Hehe, ik moest er wel om lachen.
nee vond van niet,ik had t als licht hoofdgerecht.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:33 schreef Audreyoot het volgende:
Klinkt heel lekker maar misschien wat veel als bijgerecht of valt dat wel mee?
Ik ga ze overigens met beef en yorkshire pudding serveren
Ikzelf gebruik altijd wat linzen, maar ik ging er vanuit dat je een vleeseter bent en ik wilde mijn linzenverslaving niet overdragenquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb al beef dus ik wil eigenlijk iets niet-vlezigs erinMaar pesto is ook lekker!
Ik vind het heerlijk, mijn schoonfamilie is Engels en als we dan op bezoek gaan, vooral bij de wat oudere dames, en krijgen dan op zondag een heerlijke roastquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:35 schreef DarkElf het volgende:
[..]
nee vond van niet,ik had t als licht hoofdgerecht.
yorkshire pudding, nog nooit een echt lekkere gegeten, ook niet in York
Misschien is t mijn smaak niet hoewel ik t er wel altijd lekker uit vind zien.
Ik heb nog nooit linzen gehadquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ikzelf gebruik altijd wat linzen, maar ik ging er vanuit dat je een vleeseter bent en ik wilde mijn linzenverslaving niet overdragen
ja klopt, misschien nooit echt goeie gravy erbij gehad.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vind het heerlijk, mijn schoonfamilie is Engels en als we dan op bezoek gaan, vooral bij de wat oudere dames, en krijgen dan op zondag een heerlijke roastDe pudding opzich smaakt heel neutraal, je moet hem dan ook echt met jus eten
Ehm... ze hebben een beetje de structuur van (bruine/witte) bonen en smaken een beetje zoetig, maar niet overheersend.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit linzen gehadWaar smaakt dat na? Is dat zoet?
Nee nu ik op dieet ben eigenlijk nietquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:38 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja klopt, misschien nooit echt goeie gravy erbij gehad.
Dus als je een tip hebt voor een goeie jus..?
Ik zal ze eens meenemen vandaagquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ehm... ze hebben een beetje de structuur van (bruine/witte) bonen en smaken een beetje zoetig, maar niet overheersend.
Je hebt ze gedroogd en uit blik. Voordeel van blik is dat ze snel klaar zijn, voordeel van gedroogd is dat ze veel en veel lekkerder zijn (ze moeten dan circa 30min koken)quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:41 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik zal ze eens meenemen vandaag
Af en toe uit de band springen houdt de verbranding op gang.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:14 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik had een dietiste ooit(in een eetstoornissengroep) die zei dat je echt soms wel vette dingen moest zitten, volgens mij goed voor de stoelgang... Je kan ook niet zonder vetten!
In Pubfood van Gordons Ramsay staat bij de Toad in the hole (worstjes in deeg uit de oven) een heerlijke uienjus. Denk dat die wel zou passenquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:38 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ja klopt, misschien nooit echt goeie gravy erbij gehad.
Dus als je een tip hebt voor een goeie jus..?
Je hebt me om Moblo! Kneden werkt zeer rustgevendquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
Veel makkelijker wordt het niet:
250 gram volkorenbloem
150ml lauw water
1 eetlepeltje zonnebloemolie
klein beetje zout
Kneden, laten rusten.
Genoeg voor 6 fatsoenlijke wraps
phew! anders leek t me heel viesquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:35 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, tuurlijk..
Voor de n00bs: even in een droge koekenpan op hoog vuur, ongeveer 40 seconden elke kant, maar is even aftastende ene pan is de andere niet!
quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:44 schreef Silmarwen het volgende:
On the bright side! Wel genoeg calorieen
Dus nooit advies vragen aan een weegschaal?quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, wijze raad van mijn huisgenoot. Weegschalen hebben geen mening
Whoeighihi. De laatste T werd: Champagne met een mandarijnquote:Op woensdag 25 januari 2012 18:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een lijst!
T: mandarijn
T: Appel
O: HL Shake
T: Appel
L: HL shake
T: appel
D: 2 volkorenboterhammen, 1 met pindakaas en sambal, 1 met een hele avocado, zongedroogde tomaatjes en walnoten
T: dunnodunno.
Gekkedag, kwam ineens een leuke avondplanning uit de lucht vallen (zie ook gekke D) dus ik zal ergens in de stad nog wel iets T-igs opdoen...
Is dat letterlijk zoals ik het voor me zie? In de ene hand champagne en de andere mandarijn? Aparte combiquote:Op woensdag 25 januari 2012 23:06 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Whoeighihi. De laatste T werd: Champagne met een mandarijn
Goed idee, ga ik zeker eens proberen.quote:Op woensdag 25 januari 2012 18:24 schreef motorbloempje het volgende:
Veel makkelijker wordt het niet:
250 gram volkorenbloem
150ml lauw water
1 eetlepeltje zonnebloemolie
klein beetje zout
Kneden, laten rusten.
Even in een droge koekenpan op hoog vuur, ongeveer 40 seconden elke kant, maar is even aftastende ene pan is de andere niet!
Genoeg voor 6 fatsoenlijke wraps
Da's waarquote:Op donderdag 26 januari 2012 08:21 schreef laiveneertiekje het volgende:
Als je het maar bij 2 mozartkogels houdt, dan kan het toch zo af en toe ook geen kwaad?
Ik heb het gisteren ook weer goed opgepakt, en zag vanmorgen ook weer een mooi getalletje.. Vandaag op en neer naar Utrecht, en hopelijk vanavond nog genoeg puf om te gaan sporten... Dan gaan we weer voor een nog lager getalletje..
quote:Op donderdag 26 januari 2012 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Vanochtend de -28 gepasseerd!
Edit: da's een bmi van 31, waar ik begon op 41... - 10 bmi-punten lijkt me een mijlpaal, ofzo.
Ik wil naar 80-85 kilo, dus nog een kilo of 7-12 te gaan. En dan vasthoudenquote:Op donderdag 26 januari 2012 10:01 schreef Sarabi het volgende:
Wat knap Tinkhoelang ben je nu bezig?
Wat is je volgende doel? Dit gewicht behouden of wil je nog meer afvallen?
'quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik wil naar 80-85 kilo, dus nog een kilo of 7-12 te gaan. En dan vasthouden
Heb er dik anderhalf jaar over gedaan btw.
Wat meer calorieen zo toch?quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
'
Succes met de laatste kilo's!
Maar bedenk wel dat je nu al veel gezondheidswinst hebt gemaakt
@Silmarwen klinkt als een lekker lijstje
quote:
Kijk op de site?quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:18 schreef Tink89 het volgende:
Ziet er zeker lekker uitKrijg er honger van.
Ga vanmiddag lunchen met een vriendinnetje in een restaurant waar ik nog nooit geweest ben. Hoop dat er iets fatsoenlijks op de kaart staat...
Goed planquote:
Wat goed Tink! Gefeliciteerd, bmi -10 is zéker een mijlpaalquote:Op donderdag 26 januari 2012 09:41 schreef Tink89 het volgende:
Vanochtend de -28 gepasseerd!
Edit: da's een bmi van 31, waar ik begon op 41... - 10 bmi-punten lijkt me een mijlpaal, ofzo.
Dat!quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef Sarabi het volgende:
Purdey heb je geprobeerd je etenspatroon of bewegingspatroon aan te passen?
Als je een tijd bezig bent met afvallen kan het zijn dat je soms iets anders moet doen om weer verder af te vallen.
In principe wil ik gewoon 'normaal' blijven eten. Geen shakes of iets, aangezien dat niks aan je leeftstijl veranderd. Uiteindelijk zul je ooit weer normaal moeten gaan eten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:39 schreef Sarabi het volgende:
Purdey heb je geprobeerd je etenspatroon of bewegingspatroon aan te passen?
Als je een tijd bezig bent met afvallen kan het zijn dat je soms iets anders moet doen om weer verder af te vallen.
Je hoeft ook geen shakes te pakken, maar maak bv eens een goed gevulde smoothie als ontbijt ipv boterhammenquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
In principe wil ik gewoon 'normaal' blijven eten. Geen shakes of iets, aangezien dat niks aan je leeftstijl veranderd. Uiteindelijk zul je ooit weer normaal moeten gaan eten.
Stiekem zie ik Tink een beetje als mijn grote voorbeeld aangezien die ook doodnormaal eet, maar er wel heel succesvol mee is. Ook qua startgewicht en einddoel zitten wij op 1 lijn.
En heel gezondquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:05 schreef Purdey het volgende:
Dat zou ik inderdaad wel kunnen doen! Dat is gewoon 'normaal' voedsel in elk geval
Ik bedoel ook normaal etenquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:45 schreef Purdey het volgende:
[..]
In principe wil ik gewoon 'normaal' blijven eten. Geen shakes of iets, aangezien dat niks aan je leeftstijl veranderd. Uiteindelijk zul je ooit weer normaal moeten gaan eten.
Stiekem zie ik Tink een beetje als mijn grote voorbeeld aangezien die ook doodnormaal eet, maar er wel heel succesvol mee is. Ook qua startgewicht en einddoel zitten wij op 1 lijn.
Lunch, iets met eiwitten? Forelfilet ofzo. Uithongeren werkt niet. Niet. En werkt snaaien van troep in de hand.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een beetje een slechte bui. Ik heb een beetje een slechte bui, de weerschaal zegt12,5kg, de spiegel roept heel hard nietus
En ik zit daar heel erg mee
![]()
Mijn voorspelling voor vandaag:
Brunch: 2 boterhammen, dun boter, plakje ham
T. Sinaansappel
T. Vier worteltjes
D. ? In overleg met mijn vriend.
T. Weet niet
Lieve CotS. Waarom ga je niet eens met een psycholoog praten? Je bent niet te dik. En als je het verschil niet ziet tussen 12 kg meer of minder, is er wat aan de hand met je zelfbeeldquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een beetje een slechte bui. Ik heb een beetje een slechte bui, de weerschaal zegt12,5kg, de spiegel roept heel hard nietus
![]()
T. Sinaansappel
T. Vier worteltjes
T. Weet niet
Je krijgt dat beeld niet uit haar hoofd, ze kan beter naar een pro gaan want dit schiet niet op.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lieve CotS. Waarom ga je niet eens met een psycholoog praten? Je bent niet te dik. En als je het verschil niet ziet tussen 12 kg meer of minder, is er wat aan de hand met je zelfbeeld. En dat is niet goed. Ik ben echt bang dat jij jezelf zelfs met een BMI van 18 nog als dik zult bestempelen.
Wat heb je daarvan geleerd?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:45 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik ben dan wel een lezer hier, en post niet mee, maar ik ben nu ook aan het afvallen (op een manier zoals hier niet goedgekeurd wordt, dus post ik er niet over). Ik ben nu ruim 20 kwijt, en zag ook pas bij -18 verschil.
Dat ik sneller ga dan ik in mijn hoofd kan bijbenen. Ik ben nu wel erg tevreden. Alhoewel, nog niet tevreden genoeg, want ik wil er nog meer af!quote:
Als je op deze manier door eet en je houdt je er ook daadwerkelijk aan val je nog wel 12,5 kilo af. Ik denk alleen dat je dan wel weer heel veel aankomt als je je er vervolgens niet meer aan gaat houden, das dus vrij kut. Ik denk dat je net zoals mij een normaal en vast eetschema aan moet houden. Ik las dat jij iets in de 80 kilo bent dus ik vind het overigens terecht dat je af wil vallen en ik snap de reacties dat je niet te dik bent ook niet zo.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
![]()
T. Sinaansappel
T. Vier worteltjes
T. Weet niet
Wat een stemmingmakerij ''met een bmi van 18''. Het is vrij logisch dat je niet ziet wanneer je afvalt als je al redelijk dik bent. Dat zie ik ook altijd met dikke mensen; die kunnen heel wat kilo's afvallen maar ik zie het resultaat alsnog niet omdat ze simpelweg toch nog dik zijn. Als je ietwat dunner bent zul je het wel sneller zien.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:41 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lieve CotS. Waarom ga je niet eens met een psycholoog praten? Je bent niet te dik. En als je het verschil niet ziet tussen 12 kg meer of minder, is er wat aan de hand met je zelfbeeld. En dat is niet goed. Ik ben echt bang dat jij jezelf zelfs met een BMI van 18 nog als dik zult bestempelen.
Als je BMI gezond is, moet je gewoon op het gewicht blijven waar je nu op zit. Ga gezond eten en je lijf gaat naar je setpoint.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:15 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Dat ik sneller ga dan ik in mijn hoofd kan bijbenen. Ik ben nu wel erg tevreden. Alhoewel, nog niet tevreden genoeg, want ik wil er nog meer af!
Ik zit nog ruim boven een gezond gewicht. Mijn bmi is nu 31. Ik kom van 39 af.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als je BMI gezond is, moet je gewoon op het gewicht blijven waar je nu op zit. Ga gezond eten en je lijf gaat naar je setpoint.
Misschien heb je wat aan deze website: www.proud2bme.nl
Ik ben niet zo groot, ik ben 1m58. Dus dan is het wel zwaar. Ik heb mezelf het doel gesteld dat ik iets tussen de 55-60kg wil wegen (dus een BMI tussen de 22-24). Ik ben gewoon dik, maar er wordt aan gewerkt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:16 schreef esperanza93 het volgende:
[..]
Als je op deze manier door eet en je houdt je er ook daadwerkelijk aan val je nog wel 12,5 kilo af. Ik denk alleen dat je dan wel weer heel veel aankomt als je je er vervolgens niet meer aan gaat houden, das dus vrij kut. Ik denk dat je net zoals mij een normaal en vast eetschema aan moet houden. Ik las dat jij iets in de 80 kilo bent dus ik vind het overigens terecht dat je af wil vallen en ik snap de reacties dat je niet te dik bent ook niet zo.
Even voor de duidelijkheid, het is géén pro-ana. Het is een heel goede website voor mensen die met zichzelf in de knoei zitten en die kunnen daar informatie vinden over hulp, gezondheid en steun bij elkaar.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:26 schreef Barreltje het volgende:
![]()
![]()
ik weet niet eens dat zulk soort websites bestaan!
Ik dacht je was zo'n feminist? Als een vrouw in de landbouw werkt en de kerel achter de pc op het werk geloof mij maar dat die vrouw meer eten nodig heeft dan haar man.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben niet zo groot, ik ben 1m58. Dus dan is het wel zwaar. Ik heb mezelf het doel gesteld dat ik iets tussen de 55-60kg wil wegen (dus een BMI tussen de 22-24). Ik ben gewoon dik, maar er wordt aan gewerkt.
Het probleem is ook een beetje dat ik veel meer eet dan mijn vriend op een dagen ik vind dat heel vervelend.... een vrouw hoort niet meer te eten dan de man in haar leven.
Iig eet ik vanmiddag nog ergens een broodje (voordat ik naar vrienden ga) want ik weet nu al dat er taart komt en daar blijf ik van afMaar dan moet ik geen trek hebben
Avondeten is vandaag ook laat.
I know, als ik hem aan het ontbijten heb gekregen is het een wonder. Als ik wil gaan lunchen krijg ik ook commentaar "we hebben vanochtend al gegeten", tussendoortjes hoef ik ook niet mee aan te komen... Als het aan hem lag is er enkel avondeten. En het maakt het er gewoon niet gemakkelijk op om voldoende te eten.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:31 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik dacht je was zo'n feminist? Als een vrouw in de landbouw werkt en de kerel achter de pc op het werk geloof mij maar dat die vrouw meer eten nodig heeft dan haar man.
Neem aan dat jullie samen wonen? Ben je overdag op je werk/school? Dan zou je overdag al je eigen eetpatroon kunnen volgen want je eet wanneer je pauze hebt. Het diner gewoon samen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
I know, als ik hem aan het ontbijten heb gekregen is het een wonder. Als ik wil gaan lunchen krijg ik ook commentaar "we hebben vanochtend al gegeten", tussendoortjes hoef ik ook niet mee aan te komen... Als het aan hem lag is er enkel avondeten. En het maakt het er gewoon niet gemakkelijk op om voldoende te eten.
We studeren beide aan de uni en we wonen nog niet samen. Maar we wisselen altijd tussen huizen bij wie we slapen (en soms ook alleen). Het punt is dat ik meestal 's nachts studeer en overdag of naar college ga of lapzwansquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Neem aan dat jullie samen wonen? Ben je overdag op je werk/school? Dan zou je overdag al je eigen eetpatroon kunnen volgen want je eet wanneer je pauze hebt. Het diner gewoon samen.
Dan hoef je je toch niks van het voedingspatroon van je vriend aan te trekkenquote:Op donderdag 26 januari 2012 13:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
We studeren beide aan de uni en we wonen nog niet samen. Maar we wisselen altijd tussen huizen bij wie we slapen (en soms ook alleen). Het punt is dat ik meestal 's nachts studeer en overdag of naar college ga of lapzwans
Kijk niet naar de voedingsgewoontes van je vriend maar concentreer je op je eigen lijkt me een beter plan in jouw geval.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:34 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
I know, als ik hem aan het ontbijten heb gekregen is het een wonder. Als ik wil gaan lunchen krijg ik ook commentaar "we hebben vanochtend al gegeten", tussendoortjes hoef ik ook niet mee aan te komen... Als het aan hem lag is er enkel avondeten. En het maakt het er gewoon niet gemakkelijk op om voldoende te eten.
Tenzij je snoep, koek of chips neerlegt, dan is het zo weggewerkt. (door hem)
Tja... I know. Al merk ik nu wel dat mijn huid er gezonder uit gaat zien o.O Geen pukkeltjes en dergelijke meerquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:09 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dan hoef je je toch niks van het voedingspatroon van je vriend aan te trekken![]()
Goed, ik zal het nog maar eens zeggen, je valt echt te snel af. Ik heb het in mijn omgeving en bij mezelf gemerkt dat dat in het begin heel leuk is maar als je op een gewicht komt dat je tevreden bent en je wilt ook weer eens gewoon gaan eten dan kom je nog sneller aan dan dat je afgevallen bent. Je lichaam went nu aan de calorie-inname die je nu voert, als jij dadelijk weer 'gewoon' gaat eten zit je dus boven die calorie inname wat je lichaam is gewend en je lichaam zal die overtollige energie dus direct opslaan. Je komt in het jo-jo effect terecht.
Andere optie:
Mocht je niet anders gaan eten en dit voedingspatroon vol blijven houden krijg je constant te weinig mineralen en vitaminen binnen wat kan lijden tot ernstige ziektes maar ook dingen als onvruchtbaarheid, je nagels en haren groeien niet meer zo snel en worden dof, je gebit gaat achteruit etc etc
Van die wraps krijg ik spontaan trekquote:Probeer wat meer voedzaam eten binnen te krijgen, en nee dat hoeft niet meteen 'slecht' eten te zijn! Maak eens een keer een volle smoothie zoals ik op de vorige pagina heb laten zien, eet als lunch eens een lekker gevuld soepje, een fruit wrap:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Omnomnom
Langzaam je voedselinname opbouwen en zorgen dat je door meer eten meer afvalt! Ik at en soms eet ook te weinig en probeer daar wat aan te verbeteren door leuke spannende recepten uit te proberen, zodat eten wel nog leuk blijft
quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... I know. Al merk ik nu wel dat mijn huid er gezonder uit gaat zien o.O Geen pukkeltjes en dergelijke meerMaar ik weer wat de risico's van slechte voeding is.
[..]
Van die wraps krijg ik spontaan trek
npquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
http://usmasala.blogspot.(...)-fruit-couscous.html
Hmmmm... ik denk dat ik van het weekend dit als lunch eet(even kijken naar de suikers en vetten).
Bedankt Audreyoot! Ik ben fan van die website
Die dingen wegen zo goed als niets helaas.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:43 schreef Silmarwen het volgende:
Meh, net bij de tandarts vandaan, doorverwezen naar de kaakchirurg. Twee platliggende verstandkiezen die eruit moeten... Hoeveel wegen die dingen.Zal dan wel een paar dagen weinig kunnen eten.
Lunch werd 3 boterhammen, waren van die casino boterhammen.
Ik denk whey protein, gebruik ik om shakes mee te maken maar je kan het ook ergens in verwerkenquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:17 schreef Purdey het volgende:
Ik zie dat je eiwitpoeder verwerkt in je smoothie, Trovey. Wat voor poeder is dat?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:45 schreef Purdey het volgende:
Vedex Easy line Eiwitslank, een eiwitpoeder die je normaal voor de maaltijd neemt met wat magere melk om minder honger te hebben voor de maaltijd, zitten ook extra vitaminen in. Ik gebruik het gewoon om mijn smoothie te verrijken qua voedingsstoffen en vullender te maken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:17 schreef Purdey het volgende:
Ik zie dat je eiwitpoeder verwerkt in je smoothie, Trovey. Wat voor poeder is dat?
Geen idee of het onder whey protein valtquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:18 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik denk whey protein, gebruik ik om shakes mee te maken maar je kan het ook ergens in verwerkenMaar het kan natuurlijk ook ei in poedervorm zijn om mee te bakken?
Ja is een whey shake, alleen zetten hun er specifiek bij dat het een afslankproduct is maar alle whey proteine isolate shakes zijn als afslankproduct te gebruiken(als maaltijdvervanger of tussendoortje)quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Vedex Easy line Eiwitslank, een eiwitpoeder die je normaal voor de maaltijd neemt met wat magere melk om minder honger te hebben voor de maaltijd, zitten ook extra vitaminen in. Ik gebruik het gewoon om mijn smoothie te verrijken qua voedingsstoffen en vullender te maken.
[..]
Geen idee of het onder whey protein valt. het was een keer in de aanbieding en ik vond het wel een goed idee om zo de smoothies wat voedzamer te maken.
Je kan beter naar een fitness/bodybuilder zaak gaan die kunnen je wat beter adviseren en weten daadwerkelijk wat in hun product zit. Die van de Tuinen zijn wat commerciëler en ik heb de etiketten vergelijken en bleek dat in die van de tuinen veel minder goede stoffen zit dan in die van de sportzaak.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:34 schreef Purdey het volgende:
Zijn dat van die potten die je bij de Tuinen koopt? En hoeveel betaal je er ongeveer voor?
quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:35 schreef Purdey het volgende:
Haha Trovey, je kunt dadelijk nog een winkeltje op een station openen met je smoothies
Ik heb net een beker met 250 ml magere yoghurt in de koelkast gezet met een handje havermout en 2 eetlepels gebroken lijnzaad. Morgenochtend een banaan, en wat diepvries frambozen er doorheen pureren. Nu al zin in m'n ontbijt!
Diepvries zit hier mementeel tot de rand toe vol dus helaas geen ruimte op dit moment.quote:Op donderdag 26 januari 2012 22:00 schreef Purdey het volgende:
Kersen ja? Lijkt me ook superlekker, morgen eens kijken!
Zaterdag naar de markt, wat goedkoop fruit inslaan en in porties invriezen. Zag 2 weken geleden bij een paar kramen een doos mango's van 9 stuks voor 3,-
Je weet wel beter, dus het zijn smoesjes.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben niet zo groot, ik ben 1m58. Dus dan is het wel zwaar. Ik heb mezelf het doel gesteld dat ik iets tussen de 55-60kg wil wegen (dus een BMI tussen de 22-24). Ik ben gewoon dik, maar er wordt aan gewerkt.
Het probleem is ook een beetje dat ik veel meer eet dan mijn vriend op een dagen ik vind dat heel vervelend.... een vrouw hoort niet meer te eten dan de man in haar leven.
Je slecht etende vriend opvoeren als excuus om zelf veel te weinig te etenquote:Op zaterdag 21 januari 2012 11:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hahahahahaha, dat schrikeffect ken ik. Al heb ik die nu ook telkens (joehoe 88,5), om een of andere reden heb ik telkens het gevoel te falen, maar dat valt reuze mee.
O... ik heb gisteren trouwens zo hard gelachen, mijn vriend is ook behoorlijk aangekomen (hij beweerde dat het door mij kwam). Toen vertelde ik hem dat ik er moeite mee had om genoeg kcal binnen te krijgen en of hij nog ideeën had. Toen zei hij dat hij waarschijnlijk nog minder binnen kreeg en toen gingen we rekenen waarop hij op een gemiddelde dag ruim 3000 kcal binnen krijgt aan snoepjes (o... dan neem ik drie bonbons want dat maakt niet uit, en toen nam ik een mini-mars want die bevat toch niks, en toen nam ik een pak sap want daar zitten geen kcal in) en dat ging maar zo door. Hij keek heel beteuterd toen de som klaar was (handig een eetgestoorde vriendin, die weet van alles hoeveel kcal erin zit).
Je bent gaan sporten dus je krijgt spiermassa welke zwaarder is dan vetmassa. Let eens op je vet%, dat is belangrijker dan gewicht.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:01 schreef Mirjam het volgende:
ik heb een vraagje
ik heb mijn eetpatroon nu zo'n 3 weken aangepast, vooral regelmatiger gaan eten en alle vette zooi geschrapt. (ik mag enkel van mezelf in het weekend alcohol, of 's avonds wat lekkers. dit kan wat chips zijn, stokbroodje, of toastjes)
toch val ik niet af :iemand enig idee hoe dat kan? of moet ik meer geduld hebben?
ik weeg mezelf altijd in de sportschool, (ben sinds het aanpassen van eetpatron ook 3 x p.w. gaan sporten) en het gewicht blijft gelijk
mijn gemiddelde eetpatroon:
O: 2 plakjes roggebrood met een klein beetje boter en appelstroop of 2 volkorenbescuit met hageslag)
L: 4 boterhammen met beleg, dan kan appelstroop zijn, of kaas/ham.
T: wat gedroogd fruit, magere yoghurt of kwark, of sultana, of een plak ontbijtkoek, of wat droog geroosterde zonnebloempitten/pompoenpitten
D: nouja, wisselend natuurlijk, avondeten.
T: magere kwark of yoghurt, wat fruit of gedroogd fruit.
ik drink voornamelijk thee zonder suiker, of water
heeft iemand enig idee wat ik verkeerd lijk te doen?
ohquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:05 schreef motorbloempje het volgende:
spieren wegen meer dan vet, dus als je met sporten en vet verbrandt en spieren kweekt kun je netto zelfs even zwaarder wegen
dat kan ik echt nietquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:09 schreef Silmarwen het volgende:
Eigenlijk zou je ontbijt het grootst moeten zijn, lunch tweede, diner kleinst. Maar dat lukt mij ook niet.
An sich wel, al mis ik info. Had m'n vorige post ge-edit, maar zal het stukje even kopiëren:quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:10 schreef Mirjam het volgende:
ik kan overigens geen vetpercentage mjeten in de sportschool.
maar an sich ben ik dus wel aardig bezig toch, volgens jullie?
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:01 schreef Mirjam het volgende:
O: 2 plakjes roggebrood met een klein beetje boter en appelstroop of 2 volkorenbescuit met hageslag) Kies eens voor wat magerder beleg zoals kipfilet of wat vetter beleg als pindakaas(is namelijk gezond maar dan zou ik 1 snee pindakaas en de andere ander beleg kiezen) Beschuit vult niet echt. Wissel eens af en pak als ontbijt bv een omelet met smoothie.
L: 4 boterhammen met beleg, dan kan appelstroop zijn, of kaas/ham. Dat zijn niet echt slanke keuzes voor op brood, hoewel ham wel kan. 4 sneeen zijn wel veel, kan je niet 2 sneeen doen en een soepje erbij of een muesli met yoghurt zodat je wat meer eiwit binnen krijgt?
T: wat gedroogd fruit, magere yoghurt of kwark, of sultana, of een plak ontbijtkoek, of wat droog geroosterde zonnebloempitten/pompoenpitten
Waarom gedroogd fruit? Dat vult minder als normaal fruit. Verder zitten in sultana en ontbijtkoek heel veel suikers welke je niet nodig hebt.
T: magere kwark of yoghurt, wat fruit of gedroogd fruit.
ik eet altijd multikorn, waldkorn achtig.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
An sich wel, al mis ik info. Had m'n vorige post ge-edit, maar zal het stukje even kopiëren:
Edit: En wat voor brood eet je? Volkoren is de betere keus. Dat geldt voor 's avonds ook. Je zegt dat je avondeten wisselt, maar gebruik je wel volkorenpasta, zilvervliesrijst, enz? Let ook op met dingen als half-om-half-gehakt: rundergehakt (of tartaar) is een betere keuze. Post bijvoorbeeld eens wat je gisteren en eergisteren als avondeten gegeten hebt
Xx
Pindasaus is juist goed voor je.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:12 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik eet altijd multikorn, waldkorn achtig.
en ik probeer betere keuzes qua avondeten te maken, dat was deze week alleen niet makkelijk
gisteren zijn we bijv. uit eten geweest (sushi) en eergisteren was het lontong met sate en pindasaus
ik merk dat als ik minder brood bij de lunch eet, ik daarna ga snaaienquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:12 schreef Audreyoot het volgende:
Mag ik zo vrij zijn je lijstje eens aan te passen voor wat variatie?
[..]
ik schrap ook niet al het vet hoorquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:13 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Pindasaus is juist goed voor je.
En je hebt al eens geprobeerd dan wat minder brood + een aanvulling te pakken zoals een ei ofzo? Ik zou niet meer dan 2 stuks fruit per dag eten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:13 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik merk dat als ik minder brood bij de lunch eet, ik daarna ga snaaien
ik zou wel wat fruit erbij kunnen eten ofzo
ik hou niet van eiquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:14 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
En je hebt al eens geprobeerd dan wat minder brood + een aanvulling te pakken zoals een ei ofzo? Ik zou niet meer dan 2 stuks fruit per dag eten.
Of de yoghurt die je nu 's avonds hebt staan bij de lunch doen. Dus twee sneeën en dan een bakje yoghurt of kwark. Dan kun je 's avonds je andere stuk fruit nemen. Gedroogd fruit is lekker, maar pas op dat je niet ongemerkt heel veel eet, want er zit net zoveel suiker in als in gewoon fruit.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:13 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik merk dat als ik minder brood bij de lunch eet, ik daarna ga snaaien
ik zou wel wat fruit erbij kunnen eten ofzo
daar ben ik me idd van bewust, ik eet niet enorme hoeveelheden gedroogd fruitquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Of de yoghurt die je nu 's avonds hebt staan bij de lunch doen. Dus twee sneeën en dan een bakje yoghurt of kwark. Dan kun je 's avonds je andere stuk fruit nemen. Gedroogd fruit is lekker, maar pas op dat je niet ongemerkt heel veel eet, want er zit net zoveel suiker in als in gewoon fruit.
Xx
mja, got a point there.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:15 schreef LieLie het volgende:
Dat snacken in het weekend, dat zou ik echt een tijdje niet doen, wat iemand al zei, dat kan hard aantikken. Als je op gewicht wilt blijven kan het heus geen kwaad af en toe, maar je wilt nu juist wat kwijt.
Je krijgt wel eiwitten binnen via kwark of yoghurt en die zijn ook heel belangrijk. Lust je tonijn? Is namelijk ook een hele goede keuze om bv salade met een blikje tonijn(eiwitbom!) als lunch te doen.quote:
dat wel iddquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:16 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Je krijgt wel eiwitten binnen via kwark of yoghurt en die zijn ook heel belangrijk. Lust je tonijn? Is namelijk ook een hele goede keuze om bv salade met een blikje tonijn(eiwitbom!) als lunch te doen.
Dat hoeft ook niet, ik had gister een stukje appeltaart als toetje, en dat kan heel goed als je die dag gewoon een goed patroon hebt en dat ook de rest van de dagen aan houdt. Overigens betekend GEZOND eten niet VIES eten, er zijn heel veel lekkere én gezonde snacks voor in het weekend!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mja, got a point there.
maar ik weet dat als ik mezelf alles ontzeg, ik daar niet gelukkiger van word![]()
Nee, dat kan ik me ook goed voorstellen hoor. Maar probeer dan eens wat blokjes jonge kaas, iets van groente met yoghurtdip. Chips is nou net een van de slechtste dingenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mja, got a point there.
maar ik weet dat als ik mezelf alles ontzeg, ik daar niet gelukkiger van word![]()
noem eens wat op als je wil, ik kan wat dat betreft wel wat tips gebruiken (ja, de kikkererwten ga ik vanavond makenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, ik had gister een stukje appeltaart als toetje, en dat kan heel goed als je die dag gewoon een goed patroon hebt en dat ook de rest van de dagen aan houdt. Overigens betekend GEZOND eten niet VIES eten, er zijn heel veel lekkere én gezonde snacks voor in het weekend!
Ik ben net zelf ook het een en ander uit het zoekenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
noem eens wat op als je wil, ik kan wat dat betreft wel wat tips gebruiken (ja, de kikkererwten ga ik vanavond maken)
heel lief, graagquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:22 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik ben net zelf ook het een en ander uit het zoeken
-Je kan een appel in schijfjes snijden, deze besmeren met wat pindakaas en er wat nootjes en een paar (!!!) stukjes pure chocolade op strooien.
- Kijk eens bij foodgawker bij 'dip' en daar staan hele lekkere dipjes van groenten en wat kaas bv om het 's avonds selderij of worteltjes in te dippen!
- ik vond dit recept van 'pickled grapes' http://willowbirdbaking.c(...)es-with-goat-cheese/. Lijkt me lekker met een beetje geitenkaas(niet heel light maar zeker beter en vullender dan chips!)
[ afbeelding ]
Ik zal er nog een paar opzoeken en plaatsen!
Heb mijn vorige post weer ge-edit *jullie gaan te hard!* en nu staat er een lijstjequote:
thanks!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Heb mijn vorige post weer ge-edit *jullie gaan te hard!* en nu staat er een lijstje
Vanwege het tempo maar even copy-pasten:
Zoiets dus:
O: 2 sneeën brood met een klein beetje boter en magerder beleg.
Je zou hier ook yoghurt of kwark met muesli kunnen nemen (geen cruesli, da's alleen maar suiker), of een omelet.
L: 2 sneeën brood met magerder beleg dan appelstroop of kaas en een bakje yoghurt of kwark met fruit. Probeer ook eens een lekkere salade te maken met lekker veel groente, nootjes en bijvoorbeeld tonijn of gerookte kipfilet. Ik eet zelf ook vier boterhammen, maar dan meestal 's ochtends 4 en 's middags probeer ik iets van salade te maken. Als dat echt niet lukt, neem ik 3 sneden brood... Brood is wel echt mijn zwakke punt
T: Als je bij de lunch fruit hebt, zou ik hier een gezond tussendoortje nemen. Da's dus geen ontbijtkoek of sultana, maar een handje noten, een boterham (als je er pas 2 op hebt, mag dat best) of een cup-a-soupje met 2 volkoren soepstengels ofzo.
T: Hier kun je dan best nog wat yoghurt of kwark nemen met fruit. Let wel op dat je niet overal fruit neemt, meer dan 2 porties (da's bijvoorbeeld 2 appels, 1 banaan, 4 kleine mandarijntjes of 2 handjes druiven... sommige fruitsoorten zijn nou eenmaal kleiner) is niet handig.
Xx
ik heb laatst 30+ kaas gekocht, maar wat werd ik daar ongelukkig van zegquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:25 schreef Tink89 het volgende:
Doet me eraan denken dat ik voor lunch wel iets leuks op tafel wil zetten... Wellicht 30+kaas-tosti's ofzo.
Xx
Ik vind 48+kaas net plaksel, dus dit bewijst maar weer dat er over smaak niet te twisten valt. Overigens maakt merk *noem je dat merk bij kaas?* ook veel uit. De milner 30+komijn is hier topfavorietquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb laatst 30+ kaas gekocht, maar wat werd ik daar ongelukkig van zegnet rubber
Nos problemosquote:
goeien tip!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:36 schreef Audreyoot het volgende:
Ik stop maar even![]()
Tik eens bij foodgawker 'healthy' in!
http://foodgawker.com/?s=healthy
Bah, wat zit dit er vies uit... De rest is wel mjum geloof ikquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:33 schreef Audreyoot het volgende:
'Ants on a log'
Dat is selderij gevuld met pindakaas en wat rozijntjes:
[ afbeelding ]
Hahaquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Bah, wat zit dit er vies uit... De rest is wel mjum geloof ik
Dat is het teken dat het goed gaat.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
oh![]()
maar ik heb niet het gevoel dat m'n kleren ruimer gaan zitten, ook
Vloeibare bakvet(in fles) of olijfolie maar dan zo weinig mogelijk, olie gebruik ik b.v. met zo'n spuitflesje en smeer het dan met een bakspatel of keukenpapiertje verder uit maar alles wat niet met vet gebakken hoeft te gaat zonder of gaat op de gril of in de oven...dat heeft mijn voorkeur boven de koekenpan/wok.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:41 schreef Audreyoot het volgende:
Even iets compleet anders, in welke olie/vet bakken/braden jullie?
Zelf bak ik in olijfolie omdat dat wel een gezonde olie is, maar dingen die geen vettigheid nodig hebben bak ik ook zonderquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:50 schreef trovey het volgende:
[..]
Vloeibare bakvet(in fles) of olijfolie maar dan zo weinig mogelijk, olie gebruik ik b.v. met zo'n spuitflesje en smeer het dan met een bakspatel of keukenpapiertje verder uit maar alles wat niet met vet gebakken hoeft te gaat zonder of gaat op de gril of in de oven...dat heeft mijn voorkeur boven de koekenpan/wok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja zal er eens kijken!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:58 schreef trovey het volgende:
Wellicht heeft een zaak als de Jumbo wel zoiets, viel me de laatste keer op dat ze wel heel veel verschillende olieen hebben in die grote Jumbo's, anders een reformzaak?
Hier even een smoothie bedenken voor de lunch.
Let je wel op dat je niet teveel van die lecithine poeder neemt? Ik weet niet hoevaak je het neemt en een beetje kan geen kwaad maar overdaad(zoals met alles is dat natuurlijk nooit goed): laat je bloedcellen ontploffen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:13 schreef trovey het volgende:
Hier gaat het worden: cranberrysap (light versie), diepvriesananas, havermout/gebroken lijnzaad/lecithinepoeder/tarwezemelen ieder twee eetlepels, 1 appel, magere yoghurt en 1 eetlepel eiwitpoeder. Geen zoetstof verder in want ik hou wel van de meer zurige smoothies, het is me snel te zoet.De blender is nu bezig.
Gewoon 1-2 afgestreken eetlepels alleen in de smoothie dus dat valt wel mee want ik neem ook niet elke dag een smoothie.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:17 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Let je wel op dat je niet teveel van die lecithine poeder neemt? Ik weet niet hoevaak je het neemt en een beetje kan geen kwaad maar overdaad(zoals met alles is dat natuurlijk nooit goed): laat je bloedcellen ontploffen.
Ik vond het ook wat overdrevenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon 1-2 afgestreken eetlepels alleen in de smoothie dus dat valt wel mee want ik neem ook niet elke dag een smoothie.
Als ik die site zo bekijk vinden ze 3 kopjes groene thee ook al gevaarlijk....weet niet precies wat ik er van moet denken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik vond het ook wat overdrevenmaar het klinkt zo ernstig 'ontploffende bloedcellen'
dan is je smoothie lekker koud!quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:12 schreef LieLie het volgende:
Zaten hier ook mensen die smoothies maken met diepvriesfruit? Doe je dat rechtstreeks uit de vriezer in een blender? En drink je het dan gelijk op? Heeft het fruit dan wel genoeg smaak?
Ik gebruik gedeeltelijk diepvriesfruit, gewoon rechtstreeks in de blender, even laten staan en dan maar "blenden"tot het één geheel is. Het is dan zo fijn dat het niet meer uitmaakt of het diepvries of vers fruit is.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:12 schreef LieLie het volgende:
Zaten hier ook mensen die smoothies maken met diepvriesfruit? Doe je dat rechtstreeks uit de vriezer in een blender? En drink je het dan gelijk op? Heeft het fruit dan wel genoeg smaak?
Ja heerlijk! Zeker genoeg smaak en ik hoef er geen ijsblokjes bij te kieperen (ik heb de smoothie graag heel koudquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:12 schreef LieLie het volgende:
Ben je allergisch voor iets?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:19 schreef trovey het volgende:
Zo, gezondheidsbom is op....nu zal het wel wedstrijdje wc-rennen worden de komende paar uur.
Nee, gewoon gevoelige blaasquote:
Ochja, je hoeft dan wel niet zo bang te zijn voor vocht vast te houden hahaquote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, gewoon gevoelige blaas....als ik moet dan moet ik ook meteen...de natuur schreeuwt me dan meteen in het oor.
Ik haar het al roepen.
![]()
Ook handig als ik mijn diureticum op heb (en die neem ik juiste ' s avonds omdat ik anders helemaal het huis niet uit kan komen
)
'honger' krijg je voornamelijk door koolhydraten. Meer eiwitten etenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:46 schreef Mirjam het volgende:
ik eb rond 1 uur lunch gegeten, 4 bammen, en nu alweer honger, wth
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:32 schreef anboni het volgende:
Macronutrienten 101:
Eiwitten: (Voornamelijk afkomstig uit vlees, vis, eieren, in beperkte mate in sommige planten) Belangrijkste bouwstenen voor spieren, botten en organen. Kan ook als brandstof gebruikt worden (en wordt dat ook als je te weinig eet: je spieren gaan er als eerste aan)
Vetten: (Voornamelijk afkomstig uit vlees, vis, eieren, in beperkte mate in sommige planten) Je belangrijkste brandstof, makkelijk op te slaan en makkelijk te verbranden door de meeste organen. Let op de juiste verhoudingen van de verschillende soorten: ruim voldoende verzadigd en enkelvoudig onverzadigd, niet teveel meervoudig onverzadigd en helemaal geen transvetten. (en nee, verzadigd vet eten is niet slecht voor je)
Koolhydraten: (Voornamelijk afkomstig uit granen, aardappels, fruit en natuurlijk suiker) Grotendeels overbodig. Wordt direct na consumptie omgezet in glucose (bloedsuiker). Daar heeft je lichaam maar een klein beetje van nodig (en er kan ook niet heel veel opgeslagen worden) en alles wat teveel is wordt omgezet in de schadelijkste vorm van cholesterol of in vet (en in combinatie met het hoge bloedsuikerspiegel kan dat vet ook niet verbrand worden, dus wordt het opgeslagen).
Om gezond af te vallen (en daarna ook gezond te blijven) kun je het beste veel eiwitten en vetten eten en bijzonder matig zijn met koolhydraten (geen brood of pasta, beperkt aardappels en fruit). Eet voor je ontbijt een flinke bak volle kwark of yoghurt, of kook of bak een paar eieren met spek. Als lunch neem je een paar plakken kaas of vleeswaar. Voor avondeten een goed stuk vlees, vis of kip met een flinke berg groenten (en die groenten mag je best opleuken met een klont echte boter). Als tussendoortjes kun je wat fruit nemen (kies bij voorkeur fruit met relatief weinig suiker, denk aan bessen of appels).
De eerste dagen dat je dit doet, zal je lichaam afkickverschijnselen vertonen (van de koolhydratenverslaving) maar daarna ben je voorgoed verlost van de verlammende hongermomenten die daarbij horen. Dan is drie keer per dag eten ineens weer voldoende en hoef je niet meer op de klok te kijken om te zien of je alweer mag gaan eten.
Vloeibaar bak&braad... voor vleesquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:41 schreef Audreyoot het volgende:
Even iets compleet anders, in welke olie/vet bakken/braden jullie?
Vocht vasthouden doe ik dan ook weer als een gek.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ochja, je hoeft dan wel niet zo bang te zijn voor vocht vast te houden haha
Zo dien je af te vallen en niet met die low-fat onzin.quote:[Op donderdag 19 januari 2012 13:32 schreef anboni het volgende:
Macronutrienten 101:
Eiwitten: (Voornamelijk afkomstig uit vlees, vis, eieren, in beperkte mate in sommige planten) Belangrijkste bouwstenen voor spieren, botten en organen. Kan ook als brandstof gebruikt worden (en wordt dat ook als je te weinig eet: je spieren gaan er als eerste aan)
Vetten: (Voornamelijk afkomstig uit vlees, vis, eieren, in beperkte mate in sommige planten) Je belangrijkste brandstof, makkelijk op te slaan en makkelijk te verbranden door de meeste organen. Let op de juiste verhoudingen van de verschillende soorten: ruim voldoende verzadigd en enkelvoudig onverzadigd, niet teveel meervoudig onverzadigd en helemaal geen transvetten. (en nee, verzadigd vet eten is niet slecht voor je)
Koolhydraten: (Voornamelijk afkomstig uit granen, aardappels, fruit en natuurlijk suiker) Grotendeels overbodig. Wordt direct na consumptie omgezet in glucose (bloedsuiker). Daar heeft je lichaam maar een klein beetje van nodig (en er kan ook niet heel veel opgeslagen worden) en alles wat teveel is wordt omgezet in de schadelijkste vorm van cholesterol of in vet (en in combinatie met het hoge bloedsuikerspiegel kan dat vet ook niet verbrand worden, dus wordt het opgeslagen).
Om gezond af te vallen (en daarna ook gezond te blijven) kun je het beste veel eiwitten en vetten eten en bijzonder matig zijn met koolhydraten (geen brood of pasta, beperkt aardappels en fruit). Eet voor je ontbijt een flinke bak volle kwark of yoghurt, of kook of bak een paar eieren met spek. Als lunch neem je een paar plakken kaas of vleeswaar. Voor avondeten een goed stuk vlees, vis of kip met een flinke berg groenten (en die groenten mag je best opleuken met een klont echte boter). Als tussendoortjes kun je wat fruit nemen (kies bij voorkeur fruit met relatief weinig suiker, denk aan bessen of appels).
De eerste dagen dat je dit doet, zal je lichaam afkickverschijnselen vertonen (van de koolhydratenverslaving) maar daarna ben je voorgoed verlost van de verlammende hongermomenten die daarbij horen. Dan is drie keer per dag eten ineens weer voldoende en hoef je niet meer op de klok te kijken om te zien of je alweer mag gaan eten.
[..]
Een crashdieet zal niemand je aanraden. Zoiets doe je een week en dan val je inderdaad best snel af, maar daarna houd het ook op. Je schiet er niets mee op.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:48 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Dit klinkt heel aanlokkelijk: http://mens-en-gezondheid(...)llen-in-5-dagen.html
Raden jullie me dit aan? Ik doe nu het Sonja Bakker dieet, en ik ben tot nu toe 2 KG afgevallen, maar ik merk dat mijn kleding even strak blijft zitten. Opmerkelijk genoeg voel ik me ook met de dag depressiever worden. Ik heb nergens zin meer in en voel me gewoon rot.
2 kg is dan ook een voorzichtig begin. Dat merk je echt nog niet in je kledingquote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:48 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Dit klinkt heel aanlokkelijk: http://mens-en-gezondheid(...)llen-in-5-dagen.html
Raden jullie me dit aan? Ik doe nu het Sonja Bakker dieet, en ik ben tot nu toe 2 KG afgevallen, maar ik merk dat mijn kleding even strak blijft zitten. Opmerkelijk genoeg voel ik me ook met de dag depressiever worden. Ik heb nergens zin meer in en voel me gewoon rot.
Die had ik op de vorige pagina al gequotequote:Op vrijdag 27 januari 2012 19:13 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Zo dien je af te vallen en niet met die low-fat onzin.
Waarom voel je je rot? Omdat je niet genoeg afvalt naar je eigen zin of omdat je raar eet en daardoor stoffen mist / teveel krijgt?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:48 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik vermoed dat je je alleen rotter en depressiever gaat voelen op een dieet met nòg minder kcal. Sonja Bakker is al een ramp, laat staan dat ziekenhuis (wat een misleidende onzinnaam) dieet.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:48 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Kom je nu kijken of wij je keuzes wel goedkeuren? In je eigen topic lukt dat al niet, laat staan hier. Er is maar 1 manier om af te vallen: de tijd ervoor nemen en je levensstijl structureel veranderen. En daarvoor zit je goed in dit topic, niet als je jezelf wilt ondervoeden. Gezond eten geeft je juist meer energie, niet minderquote:Op vrijdag 27 januari 2012 23:48 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Kwestie van interpretatie... Ik lees het als 'hoe dieet ik me het ziekenhuis in'quote:Op zaterdag 28 januari 2012 08:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je je alleen rotter en depressiever gaat voelen op een dieet met nòg minder kcal. Sonja Bakker is al een ramp, laat staan dat ziekenhuis (wat een misleidende onzinnaam) dieet.
Is volgens mij ter bevordering van de stoelgang maar als jij genoeg vetten uit nootjes, vis, boter ed binnenkrijgt overbodig.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat doet dat gebroken lijnzaad voor je? Daar zit ineens het hele topic aan
Omega's en vezels.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 18:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat doet dat gebroken lijnzaad voor je? Daar zit ineens het hele topic aan
Hardlopen sowieso niet doen op jouw gewicht. Kies eens voor zwemmen, matig je koolhydraten en kies voor veel eiwitten. Lees het topic eens door en kijk naar lijstjes die mensen posten.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:13 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Ik zit erover na te denken dat Sonja-gebeuren aan de kant te gooien en weer krachttraining + cardio te gaan doen, met bijbehorend voedingsschema. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat mag ik allemaal eten, en belangrijker, hoe zorg ik er voor dat ik ook écht afval?
Ik moet toegeven dat ik al veel langer met dit gedoe bezig ben dan jullie denken. Ik ben nu 9 KG afgevallen in totaal - in 5 maanden tijd... Wat ik wil is gewoon een vast train- en voedingsschema.
Ja, het is waar, mijn oude broek is nu twee maten te groot. Maar ik heb er dan dus ook behoorlijk lang over gedaan om dit te bereiken, en mijn buik is er niet veel kleiner van geworden... Het lopen/hardlopen lijkt enkel effect te hebben op mijn benen.
Kunnen jullie me helpen?
Zoek hulp.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
De laatste twee dagen waren best slecht met voedsel. Er was geen stroom, doordat een of andere boer de kabel kapot had gegraven. Inmiddels is alles gerepareerd. Alleen het was wel lastig: niet kunnen koken (elektrisch), niet kunnen bakken (elektrisch) of wat dan ook. Dus donderdag zijn we naar de pizzaria geweest en vandaag een frietje. De rest van de dag heb ik vrij weinig gegeten om het goed te maken en we hebben vandaag de hele dag gewandeld en gefietst. Maar goed, ik zal woensdag waarschijnlijk een heel wat aangekomen zijn
Lijstjes hebben nu geen zin, ik weet zelf dat het te weinig is en dat ik nuttige dingen moet eten.
hoelang ben je en hoeveel weeg je?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
De laatste twee dagen waren best slecht met voedsel. Er was geen stroom, doordat een of andere boer de kabel kapot had gegraven. Inmiddels is alles gerepareerd. Alleen het was wel lastig: niet kunnen koken (elektrisch), niet kunnen bakken (elektrisch) of wat dan ook. Dus donderdag zijn we naar de pizzaria geweest en vandaag een frietje. De rest van de dag heb ik vrij weinig gegeten om het goed te maken en we hebben vandaag de hele dag gewandeld en gefietst. Maar goed, ik zal woensdag waarschijnlijk een heel wat aangekomen zijn
Lijstjes hebben nu geen zin, ik weet zelf dat het te weinig is en dat ik nuttige dingen moet eten.
Ja, je hebt gelijk, aangepast!quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:47 schreef motorbloempje het volgende:
Is jouw T niet gewoon een L DP?klinkt iig héérlijk!
158 en 87kg (tenminste, vorige woensdag).quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:46 schreef Mirjam het volgende:
[..]
hoelang ben je en hoeveel weeg je?
eigenlijk?
als ik zo vrij mag zijn trouwens, beetje onbeschiofte vraag besef ik me nu
Naar... voel je, je inmiddels weer helemaal goed?quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:53 schreef motorbloempje het volgende:
Ah joh, ik heb gisteravond een halve voedselvergiftiging opgelopen, vannacht álles wat ik gisteren (en dat was niet veel door tentamenstress) op had er weer uitgekotst, pas om 13.00 kon ik weer écht iets eten en toen werd het:
O: 2 knackebrod met paté
L: Wat plakken zuurdesembrood. Met zachte geitenkaas/honing en bieslookphiladelphia/ gerookte zalm
D: nachos con todo, met verse guacamole en geweldige low-fat creme fraiche van de morrissons. Koop hem niet omdat hij 'low fat' is, maar omdat hij ontzettend fris en lekker is. Keer uit 'noodzaak' gehaald, maar hij was lekkerder dan de gewone?
en dat is 't wel.. morgen weer wat gelijkmatiger en meer eten, maar eerst maar eens zorgen dat ik van deze heerlijke maaltijd kan genieten!
same here.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:57 schreef trovey het volgende:
Ik ga straks gewoon lekker eten, die calorieen kunnen me even gestolen worden...morgen weer gewoon normaal verder.
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:57 schreef trovey het volgende:
Ik ga straks gewoon lekker eten, die calorieen kunnen me even gestolen worden...morgen weer gewoon normaal verder.
Haha, schuldgevoel denk ik! Of zo van, ik doe wel mijn best maar mea culpa.quote:Op zondag 29 januari 2012 08:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom legt iedereen hier altijd zijn wat onverstandigere keuzes uit![]()
Zo typisch vind ik dat
quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:15 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hardlopen sowieso niet doen op jouw gewicht. Kies eens voor zwemmen, matig je koolhydraten en kies voor veel eiwitten. Lees het topic eens door en kijk naar lijstjes die mensen posten.
Vet verandert niet in spiermassa, je bouwt spiermassa op en daarmee verbrand je sneller vet.
Vanaf morgen ga ik iedere dag met mijn neef cardio en krachttraining doen, heb ik gisteren afgesproken met hem. Ik ga gewoon mijn best doen.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 19:42 schreef trovey het volgende:
Bovendien is buikvet wegwerken iets wat heel lang kan gaat duren. Zorg ervoor dat je gewoon in het algemeen gaat afvallen dan gaat die buik vanzelf ook. Voor de rest inderdaad je eiwitinname wat verhogen(ook i.v.m. het hongergevoel) (maar ik zou niet op een eiwitdieet gaan) en wellicht je koolhydraten wat beperken maar blijf een normaal voedingsschema houden zodat je straks niet ineens helemaal moet omschakelen als je op gewicht bent.
Omdat anders iedereen begint over gezondere keuzes en je al laat weten dat jij ook over die kennis beschiktquote:Op zondag 29 januari 2012 08:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
Waarom legt iedereen hier altijd zijn wat onverstandigere keuzes uit![]()
Zo typisch vind ik dat
Ging jij niet regelmatig en gezond eten in plaats van doorschieten in te veel of te weinig eten? Voorlopig bak je er niks van en hebben je vrienden die je voorhouden dat je terugvalt in verkeerd gedrag gewoon gelijk.quote:Op zondag 29 januari 2012 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou, ik vind het teveel 1249kcal o.O
Hé Mirjam, ondertussen zijn de voordelen van eiwitten tov (veel) koolhydraten al genoemd, en ik zag dat je daar al mee aan de slag bent.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:46 schreef Mirjam het volgende:
ik eb rond 1 uur lunch gegeten, 4 bammen, en nu alweer honger, wth
en hoeveel is ook al weer je onderhoud??quote:Op zondag 29 januari 2012 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L: clubsandwich op bruin brood
t: redvelvet cake![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D: turks
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus.... vandaag weer zo'n ontbijt naar binnen gewerkt, vanmiddag een lekkere lunch scoren en vanavond heerlijk vis (oesters en kreeft) eten!
en maandag weer hard in het stramien!![]()
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous![]()
Zo, net even naar de Jumbo gerend, dus er staan kikkererwten met peper, zout en paprikapoeder in de oven te roosteren. Heb ze wel 4 keer gedroogd, dus hoop dat ze lekker crunchy worden
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)![]()
quote:Op zondag 29 januari 2012 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nou, ik vind het teveel 1249kcal o.Oquote:Ja doei.![]()
Dat is voor mij zelfs te weinig met mijn rolstoeldieet...quote:Op zondag 29 januari 2012 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wat motorbloempje zegt dus, zoek hulp!!! Lijkt me een goed plan!![]()
Tandartsen zijn het onderdeel van een groot complot. Ze zorgen ervoor dat mensen arm worden en pijn hebben, op die manier gaan zij de wereldmacht grijpenquote:Op zondag 29 januari 2012 14:36 schreef seasushi het volgende:
De tandarts heeft ook weer een nieuwe manier bedacht om hun zakjres te vullen.
smallbite
![]()
![]()
Dit werkt ookquote:Op zondag 29 januari 2012 14:36 schreef seasushi het volgende:
De tandarts heeft ook weer een nieuwe manier bedacht om hun zakjres te vullen.
smallbite
Gisteren leuk gehad bij de Thai en wat betreft het eten lijkt het me mee te vallen, voorgerecht: 3 stokjes sate van ossehaas met een beetje satesaus (niet vloeibare maar meer een soort pasta), H: plakjes kipfilet met gember, voorjaarsuitjes, oesterzwammen en andere groentes met witte rijst en als dessert 3 verschillende smaken fruitsorbetijs met magopuree en daarna jasmijnthee, als drinken erbij cola light.Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil![]()
Er zit hier op het winkelcentrum ook een Thais afhaal/restaurantje. Moet er nog steeds een keer iets halen, maar zit zo vastgebakken aan de Chinees. Gewoontedier vrees ik.So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.![]()
Let er bij de Thai wel op dat ze aangeven hoe heet iets is, bij ons restaurant hebben ze een aanduiding k (geschikt voor kinderen dus absoluut niet heet, vaak zelfs een beetje zoet), geen ster (niet heet), 1 ster (beetje pittig), 2 sterren (pittig), 3 sterren (zeer pittig) of met andere woorden bel de brandweer.Ik hou het op maximaal 1 ster, dat is me pittig zat, ik wil namelijk na 3 happen ook nog graag wat proeven.
[ Bericht 3% gewijzigd door trovey op 29-01-2012 16:21:17 ]Optimist tot in de kist
Ben je een troll?quote:Op zondag 29 januari 2012 10:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
De planning van vandaag:
O. 2 boterhammen met ik denk een plakje kaas en dun boter
L. 2 boterhammen met ik denk pindakaas
T. Appel en een stuk komkommer
D. 2 of 3 volkoren broodjes met roomkaas en ruccolaHet luxe verwenmaaltje in onze relatie (we vinden het beiden heerlijk)
T. Waarschijnlijk wat yoghurt met fruit en vier walnoten
Ik overweeg inmiddels toch maar een fokabbo te nemen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Hoe hebben die twee dingen verband?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ben je een troll?
Ik overweeg inmiddels toch maar een fokabbo te nemen![]()
![]()
Foes!quote:
Met een abo kun je mensen toevoegen aan je 'foes-list' zodat je posts van je 'foes' niet meer hoeft te lezen!Ja doei.![]()
Oh, echt? Dat is op zich ideaal. Maar mis je dan niet een hele hoop context in topics?quote:Op zondag 29 januari 2012 16:08 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Foes!
Met een abo kun je mensen toevoegen aan je 'foes-list' zodat je posts van je 'foes' niet meer hoeft te lezen!![]()
Vast welquote:Op zondag 29 januari 2012 16:10 schreef LieLie het volgende:
Oh, echt? Dat is op zich ideaal. Maar mis je dan niet een hele hoop context in topics?Maar van sommige mensen krijg ik zoveel jeuk en wurgneigingen dat het beter voor mijn humeur is om er niets meer van te lezen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Nee, ik ben geen troll en dat lijstje is prima. Al heel wat meer dan ik gewend ben en er zijn heel wat mensen hier die evenveel of minder eten dan ik. Het is al stukken meer dan het was. Ik verdom het om in een dag van 500, naar 1500kcal te gaan. Zoiets heeft tijd nodig.
Daarnaast kan je al vrij snel zien van wie de post is en dan lees je die simpelweg niet. Er zijn ook mensen van wie ik niet lees omdat ze mij ergeren.![]()
Probeer toch een normale warme maaltijd te eten, al is het maar een stevige maaltijdsoep met brood.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nee, ik ben geen troll en dat lijstje is prima. Al heel wat meer dan ik gewend ben en er zijn heel wat mensen hier die evenveel of minder eten dan ik. Het is al stukken meer dan het was.Ik doe dat ook wel in het weekend als de zin in achter het fornuis staan me verlaten heeft.
Optimist tot in de kist
En omdat anderen het misschien doen is het voor jou ook gelijk ok? Rare redenatie hoor..quote:Op zondag 29 januari 2012 16:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Nee, ik ben geen troll en dat lijstje is prima. Al heel wat meer dan ik gewend ben en er zijn heel wat mensen hier die evenveel of minder eten dan ik. Het is al stukken meer dan het was. Ik verdom het om in een dag van 500, naar 1500kcal te gaan. Zoiets heeft tijd nodig.
Daarnaast kan je al vrij snel zien van wie de post is en dan lees je die simpelweg niet. Er zijn ook mensen van wie ik niet lees omdat ze mij ergeren.![]()
Dat lijstje prima? Nah.quote:Op zondag 29 januari 2012 16:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Daarnaast kan je al vrij snel zien van wie de post is en dan lees je die simpelweg niet. Er zijn ook mensen van wie ik niet lees omdat ze mij ergeren.
En verder:Eet je vriend minder dan 500 kcals per dag?quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je spreekt jezelf constant tegen. Je lijstje is niet gezond (vandaag veel brood, maar weinig eiwitten, omega-vetzuren en vitamines, dingen die je lijf nodig heeft om te functioneren).
Waarom eet je dan nauwelijks groente? Daar zitten weinig kcals in. Als je dan toch graag 500 kcals eet, eet dan een kilo groente.
Lees eens kritisch wat je in dit topic hebt gepost en denk er zelf eens eerlijk over na. Ben je eerlijk tegen jezelf? Zie je de realiteit of een door jou gekleurde projectie daarvan? Tegen mij hoef je niet eerlijk te zijn, maar het zou fijn zijn als je dat wel tegen jezelf bent.
En begin met structuur.crap in = crap out![]()
Dat is waardeloos.quote:Toen de oven van mijn combimagnetron niet meer hoger kwam dan 100 graden heb ik via Marktplaats een tefaloven weten te scooren voor 20 euro, moest er alleen maar even de binnenstad in met mijn fietskarretje achter me aan.(parkeren in het centrum is onmogelijk hier), Liep ik door de winkelstraat heen met een fietskarretje met daarin de oven....je valt zeker op.
Die oven was als nieuw en doet het nu alweer jaren uitstekend.
![]()
Avondeten hier was maaltijdsoep, pannenkoeken en nu een smoothie met yoghurt, cranberrysap light, mijn gezondheidsmixje, 1 appel, 1 banaan en diepvriesananas en dat is voor twee personen
Optimist tot in de kist
Ik heb vandaag echt belachelijk gegeten. Paar stukken chocolade en vanavond lasagne, uit een pakje. Ik denk dat ik nu met terugwerkende kracht nu jeugdpuistjes krijg
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.![]()
quote:Op zondag 29 januari 2012 18:57 schreef Purdey het volgende:
Ik heb vandaag echt belachelijk gegeten. Paar stukken chocolade en vanavond lasagne, uit een pakje. Ik denk dat ik nu met terugwerkende kracht nu jeugdpuistjes krijg![]()
![]()
Niet standaard, maar wel met enige regelmaat (zes vier van de zeven). Als we beiden een hele dag vrij zijn eet hij enkel een avondmaaltijd (en hij heeft nu geen snoep meer voorhanden nu ik wil afvallen). Op dagen dat hij werkt eet hij gemakkelijk 3000kcal (keuken), maar hij is dan ook wat dunner dan goed voor hem is. En ja, dat vind ik zorgelijk, maar ik ben zijn vriendin en niet zijn moeder. Ik heb het er vaak met hem over gehad, maar hij is koppig en verdomd het gezonder te gaan eten (daarnaast heeft hij nog meer een misplaatst gevoel voor gezonde voeding dan ik).quote:Op zondag 29 januari 2012 16:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Dat lijstje prima? Nah.
En verder:
[..]
Eet je vriend minder dan 500 kcals per dag?Omdat ik soms emotioneel ben en soms rationeel. Zoals vandaag, ik was geschokt van de kcal en buiten vreetbuien om eet ik nooit zoveel. Van die vreetbuien ben ik af, alleen wordt ik wel emotioneel van zoveel kcals. Ik zie die dingen groter dan ze zijn, ik weet het niet goed uit te leggen. Als de schaalverdeling zo was dat 200kcal gezond was, dan zou het gemakkelijker zijn... Het is een knop die ik om moet zetten.quote:Je spreekt jezelf constant tegen.Van hoeveel alles een mens nodig heeft op een dag heb ik helemaal geen verstand. Ik weet ongeveer wat af van kcals en voor de rest niets. En ik heb op google de laatste tijd enorm veel gezocht naar gezonde voeding, maar alles spreekt elkaar tegen. Zoals over komkommer, ik heb ergens (kan de link zoeken als je dat wilt) dat je juist veel komkommer moest eten omdat het gezond is, en hier wordt het afgedaan als groenwater.... Ik weet het allemaal gewoon niet en de informatie kan ik ook slecht vinden.quote:Je lijstje is niet gezond (vandaag veel brood, maar weinig eiwitten, omega-vetzuren en vitamines, dingen die je lijf nodig heeft om te functioneren).Zoals gezegd ik reageerde emotioneel. Het liefste was ik zorgeloos over kcals (dan had ik waarschijnlijk nu een gezond gewicht gehad en compleet geen begrip voor es). Over het algemeen eet ik ruim 300gr. groente op een dag. De twee dagen dat ik ongezond heb gegeten heb ik ook de hele dag rauwe groentes gegeten om het in te halen.quote:Waarom eet je dan nauwelijks groente? Daar zitten weinig kcals in. Als je dan toch graag 500 kcals eet, eet dan een kilo groente.
En als het aan mij lag at ik met gemak rond de 1500-2000kcals op een dag en ik doe ook elke dag serieuze pogingen, of je het geloofd of niet.Ik weet dat ik niet altijd eerlijk tegen mezelf. Omdat mijn emotionele wereld heel ver van mijn rationele wereld liggen, op dagen dat dingen anders lopen dan verwacht neig ik toch snel om voor de emotie te kiezen en als ik dat doe weet ik dat ik niet eerlijk ben tegen mezelf (voorbeeld: ratio zegt dat ik te snel afval en ongezond bezig ben. Emotie is dat ik enorm blij ben).quote:Lees eens kritisch wat je in dit topic hebt gepost en denk er zelf eens eerlijk over na. Ben je eerlijk tegen jezelf? Zie je de realiteit of een door jou gekleurde projectie daarvan? Tegen mij hoef je niet eerlijk te zijn, maar het zou fijn zijn als je dat wel tegen jezelf bent.
En ik zie een enorm verkleurde projectie van mezelf. Ik bedoel voor mezelf ben ik een dom hoopje talentloze mislukking. Als ik mijn omgeving moet geloven valt het reuze mee (en als ik er rationeel over denk ook)Ik doe echt mijn bestquote:En begin met structuur.
En ik zal mijn best doen om verder alleen goede lijsten te posten en anders niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |