abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107199981
Waarom lukt het mij nooit om een fatsoenlijke en vooral rendabele stad te bouwen. Eindig altijd met dikke verliezen, een stad waar alleen maar files staan en ontevreden mensen en vervuiling overal.
Minder fabrieken bouwen of deze afzonderen kan helpen, maar buiten de sandbox mode lukt het echt niets iets moois neer te zetten dat blijft.

Ik wil dit:



Niet dit:

Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:37:37 #2
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_107200028
Misschien bouw je te snel facilities?
From feudal serf to spender.
pi_107200032
Met cheats lukt het makkelijk.
pi_107200078
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:37 schreef S1nn3rz het volgende:
Misschien bouw je te snel facilities?
Ja, omdat crime-rates en educational-rates anders donkerrood kleuren.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107200129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:38 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja, omdat crime-rates en educational-rates anders donkerrood kleuren.
je kan ze ook goedkoper instellen... dat ze niet voor de 100% werken zodat het geld scheelt.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:41:21 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_107200219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:38 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ja, omdat crime-rates en educational-rates anders donkerrood kleuren.
Verkoop je ook diensten zoals afvalverwerking? Daar kun je ook leuk mee verdienen namelijk. Anders inderdaad lager zetten, dan is het goedkoper.
From feudal serf to spender.
pi_107200280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:41 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Verkoop je ook diensten zoals afvalverwerking? Daar kun je ook leuk mee verdienen namelijk. Anders inderdaad lager zetten, dan is het goedkoper.
Nopes dat niet.
Kun je dat gewoon doen door in menu er op te klikken?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 22:44:30 #8
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_107200368
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:42 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Nopes dat niet.
Kun je dat gewoon doen door in menu er op te klikken?
Je krijgt aanbiedingen om op bepaalde contracten in te gaan. Die kunnen lucratief zijn waardoor je lekker kunt verdienen. Zijn vaak wel dingen waar inwoners van je stad minder blij mee zijn zoals een gevangenis of een afvalstortplaats.

Ik stopte ze altijd aan de rand van een industriegebied.
From feudal serf to spender.
pi_107200435
Je moet ook rustig opbouwen kwa grondverbuik... ik zie dat je halve map vol zit met ruimte terwijl je nauwelijks hoogbouw hebt.
Klik een klein stuk met laagbouw... breidt dit wat uit.
Verander dan een gedeelte met medium bouw.... als dit vol staat rest naar medium.... als dit vol staat een deel naar hoogbouw enz enz.
Ook zo min mogelijk luchtvervuiling, wanneer je een grote stad hebt is dit moeilijk door de drukke wegen.
pi_107200464
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:44 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Je krijgt aanbiedingen om op bepaalde contracten in te gaan. Die kunnen lucratief zijn waardoor je lekker kunt verdienen. Zijn vaak wel dingen waar inwoners van je stad minder blij mee zijn zoals een gevangenis of een afvalstortplaats.

Ik stopte ze altijd aan de rand van een industriegebied.
ja precies ff cheats gebruiken en alle gebouwen bouwen in een industrie waar je geld voor krijgt.
pi_107201012
Hier was ik zo goed in vroeger hier een paar tips:

-maak gebruik van de aangrensende gebieden, gebruik een blok voor het afval en sluit contracten met je "hoofd"stad om daar je afval te dumpen.

- als je scholen,ziekenhuizen etc. Heb kan je het balkje verschuiven zodat ze niet voor de volle pond werken. Je ziet dan meteen hoeveel mensen er zijn en wat de capaciteit is.

-ga niet te hard van stapel, begin met een boeren dorpje, grens hem aan een nieuw gebied. Hier maak je meer waar er vraag voor is enz.

-je kan ook een lening sluiten en ik een keer alles vol bouwen. Meestal verdien je het wel terug.

-om file's te voorkomen, leg een goed openbaar netwerk aan, zet een tol op de wegen die aan de snelweg grensen en of druk bereden worden.

- leg pas havens en vliegvelden aan als hier pas echt vraag naar is.

- plant bomen voor een beter milieu anders gaat dat wijf zeiken.

- plaats in een grote stad en gevangenis de politiehokken zijn anders te klein.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_107201177
het belangrijkste is dat je klein moet beginnen. Je eerste stad zal nooit uitgroeien tot de grootste. Tip: zoek in je regio een groot vlak. Je begint met het bouwen van steden om dat grote vlak heen. Tenslotte verbind je die steden met elkaar en wanneer je een allemaal steden(grote en kleine) gebouwd hebt begin je aan het grote vlak. Deze stad zal zeer snel groeien. Er zal een grote vraag zijn naar winkels en woongebied. bij deze stad kun je weinig verprutsten.

Een stad beginnen:

Zoals ik het altijd gedaan heb begin ik met 1 rechte weg. ik leg aan die weg een klein gebied(10 x 3) commercieel gebied. aan de andere kant van de weg leg ik woongebied(dit kan je best groot maken). Laat het woongebied licht bebouwd zijn. de weg die je op het begin hebt aangelegd trek je ver door. Aan het eind van die weg bouw je je industrie gebied(dichtbebouwd ongeveer de helft van de grootte van het woongebied). Leg parken in het industrie gebied om luchtvervuiling te verminderen.(high tech industrie krijg je alleen bij een hoge scholing van je sims of zeer lage belasting). Nu alleen nog een kolencentrale erbij en je kunt op play drukken. Nu is het een kwestie van aanzien of je met de huidige stad een beetje winst kan maken. maak je geen winst dan breid je het woongebied een beetje uit(dit gaat meestal gepaard met het uitbreiden van het industrie gebied i.v.m. werkloosheid) maar doe dit met mate. als je genoeg verdient kun je een klein schooltje plaatsen. daarna kun je je concentreren op gezondheid en veiligheid. Denk niet te snel aan watervoorziening, dit is erg duur en je sims redden zich in het begin wel even zonder water(let op: als 1 huis water krijgt, willen ze al snel allemaal water).

Het is een beetje lastig uitleggen zo, maar er zijn genoeg tutorials op youtube te vinden. Begin klein en breid langzaam uit!!! Die grote droomstad die je wilt bouwen lukt je pas wanneer je je ongeveer je 10e stad bouwt in je regio.

o ja. Download de network addon mod van simtropolis.com dit zorgt ervoor dat je minder files krijgt en een zeer groot aanbod op nieuwe wegen(ook rotondes). De plaatjes die je vind op internet van die grote steden zijn 9 van de 10 keer gebouwd met cheats en mods. Kijk eens rond op simtropolis.com
pi_107201878
Rotondes? Dat is eigenlijk wel interessant. :) Misschien installeer in het binnenkort nog wel eens. :P
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 23:14:03 #14
8781 crew  Frutsel
pi_107201988
ik wil zon spel als dit en dan multiplayer en dat ik dan tornado's op stokstaarts stad kan afvuren enzo :{
pi_107202136
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:14 schreef Frutsel het volgende:
ik wil zon spel als dit en dan multiplayer en dat ik dan tornado's op stokstaarts stad kan afvuren enzo :{
of allebei een stad bouwen naast elkaar en dan wie bijv. wie het snel aantal inwoners haalt... of meeste geld verdient, beste waardering enz :D
Dat je zijn stad ook ziet maar niet kan dwarsbomen.

:D :D
  Moderator dinsdag 24 januari 2012 @ 23:17:29 #16
8781 crew  Frutsel
pi_107202153
De allereerste simcity had een multiplayer feature...dat je kon bouwen op dezelfde kaart
pi_107202172
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:17 schreef Frutsel het volgende:
De allereerste simcity had een multiplayer feature...dat je kon bouwen op dezelfde kaart
echt? aight _O_
Ik ken simcity pas sinds 3000
pi_107202207


:D :D
pi_107202285
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:11 schreef Tijntje83 het volgende:
Rotondes? Dat is eigenlijk wel interessant. :) Misschien installeer in het binnenkort nog wel eens. :P
Je zult versteld staan wat de network addon mod(NAM) te bieden heeft. Zo zijn er ook mods die de luchtvervuiling reduceren. Heb het spel jaren gespeeld en met al die mods is het spel echt grenzenloos. Had laatst iets leuks gevonden om van je afval af te komen, een gebouwtje dat je aan de rand van de map zet die het afval van je stad buiten de map kiept.
pi_107202341
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:20 schreef samNL09 het volgende:

[..]

Je zult versteld staan wat de network addon mod(NAM) te bieden heeft. Zo zijn er ook mods die de luchtvervuiling reduceren. Heb het spel jaren gespeeld en met al die mods is het spel echt grenzenloos. Had laatst iets leuks gevonden om van je afval af te komen, een gebouwtje dat je aan de rand van de map zet die het afval van je stad buiten de map kiept.
Je hebt ook cheats voor schone industrie... of je bouwt vele parken in de industriegebied zonder cheats en bouwt alleen medium industrie... krijg je ook schone gebieden.
pi_107202415
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 23:22 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Je hebt ook cheats voor schone industrie... of je bouwt vele parken in de industriegebied zonder cheats en bouwt alleen medium industrie... krijg je ook schone gebieden.
klopt. zonder cheats moet je echt overdereven veel parken en bomen plaatsen om de mooiste gebouwen uit de grond te laten stampen. Ik zie het trouwens niet echt als cheats maar meer als uitbreidingen van het spel.
pi_107206175
Gaat evengoed weer kut:



Krijg ook steeds waarschuwingen dat er teveel wegen zijn en te weinig straten oid? :? En dat er te weinig water zou zijn, terwijl die 2 watertorens + een bescheiden waterleidingnet toch zouden moeten zorgen voor genoeg water voor mijn bescheiden stadje.



[ Bericht 34% gewijzigd door Stokstaart op 25-01-2012 02:15:49 ]
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107206344
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 02:08 schreef Stokstaart het volgende:
Gaat evengoed weer kut:

[ afbeelding ]

Krijg ook steeds waarschuwingen dat er teveel wegen zijn en te weinig straten oid? :? En dat er te weinig water zou zijn, terwijl die 2 watertorens + een bescheiden waterleidingnet toch zouden moeten zorgen voor genoeg water voor mijn bescheiden stadje.

[ afbeelding ]
Veel te weinig vakjes met bedrijven en huizen terrein... steeds 1 hokje dat aansluit op de weg.
Je moet grotere gebieden aanwijzen met minder wegen.


Meer zoals dit... grotere gebieden, minder wegen.
Maar maak het niet te groot omdat ze dan niks in het midden kunnen bouwen maar dat zie je vanzelf... je kan het behoorlijk groot maken.
pi_107206366
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 02:28 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Veel te weinig vakjes met bedrijven en huizen terrein... steeds 1 hokje dat aansluit op de weg.
Je moet grotere gebieden aanwijzen met minder wegen.
Ok, grotere vlakken dus :@ . En wat is die waarschuwing: "Wegen overheersen, straten komen in het gedrang"
En die waterleiding? Moet je meteen beginnen met een grotere (lees duurder) station voor waterverdeling?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107206393
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 02:30 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ok, grotere vlakken dus :@ . En wat is die waarschuwing: "Wegen overheersen, straten komen in het gedrang"
En die waterleiding? Moet je meteen beginnen met een grotere (lees duurder) station voor waterverdeling?
neejoh is meer dan genoeg... wanneer je pas melding krijgt dat sims buiten boord vallen ofzo... dan heb je te weinig, zie je vanzelf ook wanneer je niet meer dat blauwe ziet onder de grond.
Nu is alles blauw rond de leidingen.. dus is er genoeg water.

Nouja wegen overheersen.. je hebt teveel wegen en te weinig gebieden toegewezen voor woningen.
pi_107206422
Interessant topic :)

Ik zou je ook sowieso in de eerste tijd geen zorgen maken over dat je langzaam in de min terecht komt. Zorg er eerst gewoon voor dat je voldoet aan de vraag van woningen e.d. En je zou verderweg gebieden kunnen aanwijzen voor boerderijen enzo. (voor inkomsten) Pas later moet je ervoor gaan zorgen dat je voldoet aan alle eisen als politie en ziekenhuizen enzo. (water en stroom uiteraard wel meteen)
  woensdag 25 januari 2012 @ 02:44:26 #27
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107206468
Gewoon mooi proberen te bouwen.


Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 25 januari 2012 @ 02:50:47 #28
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107206541
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:36 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom lukt het mij nooit om een fatsoenlijke en vooral rendabele stad te bouwen. Eindig altijd met dikke verliezen, een stad waar alleen maar files staan en ontevreden mensen en vervuiling overal.
Minder fabrieken bouwen of deze afzonderen kan helpen, maar buiten de sandbox mode lukt het echt niets iets moois neer te zetten dat blijft.

Ik wil dit:

Dat zit vol met gebouwen die je dan eerst toch appart zal moeten gaan downloaden
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107206763
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 02:34 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

neejoh is meer dan genoeg... wanneer je pas melding krijgt dat sims buiten boord vallen ofzo... dan heb je te weinig, zie je vanzelf ook wanneer je niet meer dat blauwe ziet onder de grond.
Nu is alles blauw rond de leidingen.. dus is er genoeg water.

Nouja wegen overheersen.. je hebt teveel wegen en te weinig gebieden toegewezen voor woningen.
Ga k dat morgen even proberen ^O^ Welterusten voor nu ;)
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107211648
ik zie het al met je water probleem. Helemaal rechts valt er een klein stukje industrie gebied buiten het water. z'n 3 stukjes maar zie ik. zoals ik al eerder aangaf. als 1 gebied water krijgt willen ze ook allemaal. daarbij veel te veel wegen. te kleine vlakken. 1 watertoren is al genoeg. probeer industrie buiten je stad te bouwen.

Je moet nog heel veel gaan experimenteren voor dat je je droomstad kunt maken. je moet het spel echt heel goed begrijpen.
  woensdag 25 januari 2012 @ 12:28:59 #31
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_107213870
In Sim City 4 is het heel erg makkelijk om een goede stad te maken (makkelijker dan vorige versies), met de Rush Hour expansion hebben ze t wat lastiger gemaakt.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_107220229
dit is een stad waar ik op het moment mee bezig ben.

http://imageshack.us/photo/my-images/819/samcity29jan11013275014.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/193/samcity22jan11013275014.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/259/samcity12feb11013275015.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/844/samcity8feb110132750151.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/845/samcity5jun110132750198.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/100/samcity4feb110132750149.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/263/samcity3jun110132750196.png/ (copy/paste deze link)

deze stad is wel gebouwd met behulp van mods. zoals de sunken highways en de network addon mod(NAM) etc.
pi_107220819
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 15:51 schreef samNL09 het volgende:
dit is een stad waar ik op het moment mee bezig ben.

http://imageshack.us/photo/my-images/819/samcity29jan11013275014.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/193/samcity22jan11013275014.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/259/samcity12feb11013275015.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/844/samcity8feb110132750151.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/845/samcity5jun110132750198.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/100/samcity4feb110132750149.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/263/samcity3jun110132750196.png/ (copy/paste deze link)

deze stad is wel gebouwd met behulp van mods. zoals de sunken highways en de network addon mod(NAM) etc.
Je plaatjes doen het niet :P
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107221125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 22:58 schreef samNL09 het volgende:
o ja. Download de network addon mod van simtropolis.com dit zorgt ervoor dat je minder files krijgt en een zeer groot aanbod op nieuwe wegen(ook rotondes).
Gaat het om deze mod? http://www.simtropolis.co(...)don-mod-for-windows/
pi_107221290
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:08 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je plaatjes doen het niet :P
zucht.

Ik ben ook vrij nieuw op dit forum. Heb het uploaden van afbeeldingen niet echt onder de knie. kan iemand me dat even snel uitleggen? Er wordt gevraagd naar een URL bij het uploaden dus ik dacht ik doe het zo even. maar dat is dus geen succes.
pi_107221316
quote:
jazeker. dat is de mod.
pi_107221343
Ik zie trouwens dat je Rush Hour nodig hebt, die heb ik niet. :')
pi_107221384
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:21 schreef Tijntje83 het volgende:
Ik zie trouwens dat je Rush Hour nodig hebt, die heb ik niet. :')
ja klopt voor bijna alles heb je rushhour nodig. eventjes downloaden. op de piratenbaai staat hij vast wel.
pi_107221385
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:19 schreef samNL09 het volgende:

[..]

zucht.

Ik ben ook vrij nieuw op dit forum. Heb het uploaden van afbeeldingen niet echt onder de knie. kan iemand me dat even snel uitleggen? Er wordt gevraagd naar een URL bij het uploaden dus ik dacht ik doe het zo even. maar dat is dus geen succes.
Je kan geen Imageshack gebruiken, dan worden ze op FOK! niet weergegeven. Tinypic of zo werkt beter.
Overigens kan ik wel e.e.a. zien door de link te kopiëren in mijn browser :P Hoelang ben je al bezig met je stad?
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107221445
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:21 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Je kan geen Imageshack gebruiken, dan worden ze op FOK! niet weergegeven. Tinypic of zo werkt beter.
Overigens kan ik wel e.e.a. zien door de link te kopiëren in mijn browser :P Hoelang ben je al bezig met je stad?
ben al aantal weken bezig. heb ook eerst het hele vervoersnetwerk uitgewerkt met pen en papier. ik zal even kijken op tinypic
pi_107221745
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:23 schreef samNL09 het volgende:

[..]

ben al aantal weken bezig. heb ook eerst het hele vervoersnetwerk uitgewerkt met pen en papier. ik zal even kijken op tinypic

Mooi gedaan man :D
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_107222037
hier zijn een aantal foto's





waarom werkt het niet? ik heb de URL in dat kadertje geplakt en nu krijg ik dit. de foto's die ik geupload heb op tinypic kan ik ook niet meer terugvinden.

[ Bericht 8% gewijzigd door samNL09 op 25-01-2012 16:43:00 ]
  Moderator woensdag 25 januari 2012 @ 16:38:07 #43
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_107222068
Lukt mij ook nooit hoor. Ik heb de Deluxe versie op Steam :9
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_107223539
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 16:37 schreef samNL09 het volgende:
waarom werkt het niet? ik heb de URL in dat kadertje geplakt en nu krijg ik dit. de foto's die ik geupload heb op tinypic kan ik ook niet meer terugvinden.
Je hebt de verkeerde kader gepakt. Je moet de 2e hebben met de [img] tags en dat hier gewoon plakken.
pi_107224131
3e poging :P :







pi_107224547
Ziet er vrij indrukwekkend uit. BTW, op de laatste plaatje, loopt die weg in het midden een tunnel in of wat? :P (Te lang niet meer gespeeld dus weet niet meer of het mogelijk is om een tunnel onder het water door te lopen) Ik zie het niet zo goed. :o
pi_107224777
Denk dat ik t ook weer even ga installeren... krijg er weer zin in :D
pi_107225192
Deze mod ziet er trouwens ook wel goed uit. :P http://www.simtropolis.com/forum/files/file/25031-simmars-beta-3/
pi_107226451
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 17:46 schreef Tijntje83 het volgende:
Ziet er vrij indrukwekkend uit. BTW, op de laatste plaatje, loopt die weg in het midden een tunnel in of wat? :P (Te lang niet meer gespeeld dus weet niet meer of het mogelijk is om een tunnel onder het water door te lopen) Ik zie het niet zo goed. :o
nee die stopt daar gewoon. maar het is wel mogelijk om tunnels onder water te maken. alleen heb je daar geloof ik wel een mod voor nodig. Er wordt standaart altijd een brug gebouwd.
pi_107226621
je kunt trouwens ook cd's kopen van simtropolis.com met een hele reeks gebouwen en mods en dergelijke. heb net ff gezocht en hij blijkt ook op de piratenbaai te staan. Helaas geen seeders.

mocht iemand gebouwen gedownload hebben. dan moet je het bestand uitpakken in simcity4/plugins. dan komt hij vanzelf in de game. tenzij het een .exe bestand is natuurlijk.

mocht je een stad gaan bouwen is het misschien wel leuk om te weten dat de bouwstijl heel veel invloed heeft op je stad. bouwstijl als new york kun je heel veel inwoners verkrijgen alleen is het effect op het verkeer en de brandveiligheid in je nadeel. Ook zijn de gebouwen in die stijl meestal grauw en saai. Modern europees daarentegen bied mooie kleurijke gebouwen en minder brandgevaar maar zal per gebouw een kleiner aantal bewoners kunnen houden, waarbij het lastiger zal zijn om een groot aantal inwoners te krijgen.

[ Bericht 41% gewijzigd door samNL09 op 25-01-2012 18:56:40 ]
pi_107227451
hier nog een plaatje van mijn regio.



hier de vervoerskaart ervan:

  woensdag 25 januari 2012 @ 19:27:46 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107228462
Alles is wel erg vierkant
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107228631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:27 schreef BlaZ het volgende:
Alles is wel erg vierkant
helaas kun je geen gebogen wegen maken(wel met een mod). maar de perselen van de bouwgrond kun je moeilijk aanleggen op diagonale wegen. dit is gewoon het makkelijkst en het efficiëntst.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:39:28 #54
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107228944
Ja dat klopt, geen idee hoe die mod heet overigens.

Met sc4mapper kun je overigens een mooi eigen regio maken, ik heb er nog ooit een volgebouwd tot een totaal van 32 miljoen inwoners :D
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107228992
Op welke resolutie speel je? Jammer dat je plaatjes zo klein zijn. :P
pi_107229087
dat is netjes!!! wat ik altijd al wou is grote vlakken om je steden in te bouwen. als het kan zelfs dat je regio een groot vlak is dus dat je maar 1 stad hebt. of je vakken zelf indelen en ook qua groote aanpassen.
pi_107229236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:40 schreef Tijntje83 het volgende:
Op welke resolutie speel je? Jammer dat je plaatjes zo klein zijn. :P
ik kwam er net achter dat de resolutie van het spel nog hoger kon. heb zelf een scherm resolutie van 1366 x 768 maar die zit er in het spel helaas niet in.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:48:29 #58
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107229349
Deze regio is 9x12 alleen grote mappen.



[ Bericht 22% gewijzigd door BlaZ op 25-01-2012 19:54:40 ]
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107229702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:48 schreef BlaZ het volgende:
Deze regio is 10x11 alleen grote mappen.

[ afbeelding ]
echt mooi. daar is veel tijd in gestoken!! ik heb nooit met sc4mapper gewerkt.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:27:02 #60
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_107234356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:46 schreef samNL09 het volgende:

[..]

ik kwam er net achter dat de resolutie van het spel nog hoger kon. heb zelf een scherm resolutie van 1366 x 768 maar die zit er in het spel helaas niet in.
Aangepaste Resolutie

• Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
• Rechtermuisklik, eigenschappen;
• Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1366x768"
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:29:54 #61
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_107234478
Simcity 4 en RuneScape P2P zijn kei cool spellen om je tijd in de zomervakantie te doden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_107251437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:27 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Aangepaste Resolutie

• Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
• Rechtermuisklik, eigenschappen;
• Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1366x768"
die regel is bij mij al aangepast:

C:\Windows\System32\cmd.exe /C START "SimCity 4" /high /affinity 1 "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe"

Omdat het spel niet zo stabiel loopt heb ik ergens kunnen vinden dat dat mischien zou komen omdat ik 2 processors heb. Dus ik heb die zin al aangepast om hem op te starten met 1 processor. Het is iets beter maar nog lang niet zo soepel als toen ik hem vroeger speelde op mijn windows xp pc'tje O+ .

Hoe moet die doel zin eruit zien als ik ook nog eens wil opstarten met aangepaste resolutie?
pi_107252469
Ik ga hem nu ook weer even installeren; kijken hoe het gaat.
pi_107252958
Damn je krijgt weer zin om zoiets uit de kast te trekken :')
pi_107253170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:03 schreef Frutsel het volgende:
Damn je krijgt weer zin om zoiets uit de kast te trekken :')
Neuh; steam had hem destijds voor 5 euro (deluxe versie). In 5 minuten staat hij er weer op :p. Ik moet op zolder nog een simcity 2000 boek hebben liggen eens kijken of ik die nog eens kan opsnorren.
pi_107254496
weet iemand of het mogelijk is om met meer mensen(online) in 1 regio steden te maken?
pi_107255232
Nee kan niet
pi_107255267
Als je zo'n bouw gigant muliplayer wilt doen zou je open transport tycoon deluxe kunnen proberen.
pi_107255384
Ik krijg zin om te spelen _O_
Hoe kan je eigenlijk het beste rendabel blijven qua inkomsten/uitgaven?
pi_107255403
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:16 schreef CamelNLD het volgende:
Als je zo'n bouw gigant muliplayer wilt doen zou je open transport tycoon deluxe kunnen proberen.
dat heb ik ook helemaal plat gespeeld. prachtig spel. vooral de mp.
pi_107257076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:03 schreef Frutsel het volgende:
Damn je krijgt weer zin om zoiets uit de kast te trekken :')
kheb m gister weer ff op mn pc gezet... ff weer spelen :D
pi_107261086
heb een torrent van de stex collection van simtropolis gevonden. helaas geen seeders. heeft iemand 1 van de 3 stex collections toevallig gekocht?
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:40:04 #73
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107262812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:54 schreef samNL09 het volgende:
heb een torrent van de stex collection van simtropolis gevonden. helaas geen seeders. heeft iemand 1 van de 3 stex collections toevallig gekocht?
Download anders op sc4devotion.com
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:42:26 #74
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107262896
Die gebruikte ik laatste keer dat ik gespeeld heb in ieder geval, alleen kwaliteits downloads.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107263316
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_107263543


Ik ben weer begonnen :D :D
Heb dit net ff opgebouwd.
Ik gebruik alleen de cheats zodat ik geen water en energie nodig heb.
pi_107265567






Zo mn map is gevuld :D
pi_107265852
Ziet er mooi uit. :)

Even een vraagje, als je parken tegen vervuiling wilt gebruiken die je industrie genereert, hoe dichtbij moeten die dan zijn? En hoe breed? 3 tiles? 5 tiles? Enige tips zou welkom zijn hiervoor.
pi_107266047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:22 schreef Tijntje83 het volgende:
Ziet er mooi uit. :)

Even een vraagje, als je parken tegen vervuiling wilt gebruiken die je industrie genereert, hoe dichtbij moeten die dan zijn? En hoe breed? 3 tiles? 5 tiles? Enige tips zou welkom zijn hiervoor.
Ja ik heb een keer een schone industrie gemaakt... ten eerste moeten je sims hoog opgeleid zijn.
Ten tweede parken in de industrie maken... de vervuiling van de industrie is geen probleem omdat ze geen vervuilende industrie bouwen maar de wegen.
Je moet er net zoveel parken maken zodat er geen vervuiling is van je wegen... openbaar vervoer maken enz.
Ten derde bij belasting de dure industrie goedkoop maken en de vervuilende goedkope industrie duur maken.
Ten 4de kan je ook nog bij het geld selecteren dat je campagne doet tegen vervuilende industrie enz...

Alles bij elkaar zorgt dat je schone industrie hebt.
Ik had het een keer geprobeerd.. het was gelukt maar ik moest erg veel parken maken doordat de wegen de industriegebied vervuilt en er dan vervuilende industrie wordt gebouwd....
Misschien had ik nog meer openbaar vervoer moeten maken....

De stad die ik net had gepost heb ik geen gebruik van openbaar vervoer gemaakt :P
pi_107266394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:09 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Neuh; steam had hem destijds voor 5 euro (deluxe versie). In 5 minuten staat hij er weer op :p. Ik moet op zolder nog een simcity 2000 boek hebben liggen eens kijken of ik die nog eens kan opsnorren.
10 euro zag ik net... via steam... inclusief Rush Hour, de deluxe versie dus :')
aaaghhh.... twijfels...
draait ie onder W 7?
pi_107266405
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
_O- herkenbaar
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:26:17 #82
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_107270870
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja ik heb een keer een schone industrie gemaakt... ten eerste moeten je sims hoog opgeleid zijn.
Ten tweede parken in de industrie maken... de vervuiling van de industrie is geen probleem omdat ze geen vervuilende industrie bouwen maar de wegen.
Je moet er net zoveel parken maken zodat er geen vervuiling is van je wegen... openbaar vervoer maken enz.
Ten derde bij belasting de dure industrie goedkoop maken en de vervuilende goedkope industrie duur maken.
Ten 4de kan je ook nog bij het geld selecteren dat je campagne doet tegen vervuilende industrie enz...

Alles bij elkaar zorgt dat je schone industrie hebt.
Ik had het een keer geprobeerd.. het was gelukt maar ik moest erg veel parken maken doordat de wegen de industriegebied vervuilt en er dan vervuilende industrie wordt gebouwd....
Misschien had ik nog meer openbaar vervoer moeten maken....

De stad die ik net had gepost heb ik geen gebruik van openbaar vervoer gemaakt :P
Ik heb ooit een keer ook zo'n stad gemaakt met alleen die schone high-tech industrie. Het lukte mij dus ook om mijn inwoners hoog opgeleid te krijgen (doet dat maar eens na Van Bijsterveldt! :P), alleen stuitte ik hierdoor op een probleem:

Doordat de inwoners slimmer werden en meer verdienden, weigerde ze om gebruik te maken van mijn openbaar vervoer. Hoeveel stations, haltes, etc ik ook maakte, ze bleven maar files met hun auto's maken. Mijn bevolking bestond grotendeels uit gemiddeld-inkomens (2 dollars) en geen lage-inkomens meer (1 dollar).

Gebeurt dit inderdaad door de hogere salarissen, of doe ik iets verkeerd? Of is er nog een andere manier om ze in het OV te krijgen? Ik werd echt zat van die files.
pi_107272750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

10 euro zag ik net... via steam... inclusief Rush Hour, de deluxe versie dus :')
aaaghhh.... twijfels...
draait ie onder W 7?
gewoon downloaden joh :P
pi_107272785
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:26 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Ik heb ooit een keer ook zo'n stad gemaakt met alleen die schone high-tech industrie. Het lukte mij dus ook om mijn inwoners hoog opgeleid te krijgen (doet dat maar eens na Van Bijsterveldt! :P), alleen stuitte ik hierdoor op een probleem:

Doordat de inwoners slimmer werden en meer verdienden, weigerde ze om gebruik te maken van mijn openbaar vervoer. Hoeveel stations, haltes, etc ik ook maakte, ze bleven maar files met hun auto's maken. Mijn bevolking bestond grotendeels uit gemiddeld-inkomens (2 dollars) en geen lage-inkomens meer (1 dollar).

Gebeurt dit inderdaad door de hogere salarissen, of doe ik iets verkeerd? Of is er nog een andere manier om ze in het OV te krijgen? Ik werd echt zat van die files.
Ik heb geen idee eigenlijk wat de perfecte oplossing is.
Om schone industrie te maken is voor mij geen probleem... alleen om het te behouden is geen doen.
Files zijn trouwens op te lossen door veel wegen :D

[ Bericht 5% gewijzigd door DeRakker. op 26-01-2012 21:15:58 ]
pi_107281701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

10 euro zag ik net... via steam... inclusief Rush Hour, de deluxe versie dus :')
aaaghhh.... twijfels...
draait ie onder W 7?
het draait zeker onder windows 7/vista. alleen zeer onstabiel. het spel is ontworpen voor windows xp en voor maar 1 processor. Het spel zal hier en daar niet zo soepel lopen. Ik zit al lange tijd voor een oplossing te zoeken. Het enige wat tot nu toe het beste werkt is bij je snelkoppeling het doel vervangen in deze zin: C:\Windows\System32\cmd.exe /C START "SimCity 4" /high /affinity 1 "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" hierbij start hij het spel op en maakt het gebruik van 1 processor. het spel loopt nog niet echt soepel maar het is het beste tot nu toe.
pi_107281843
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:22 schreef Tijntje83 het volgende:
Ziet er mooi uit. :)

Even een vraagje, als je parken tegen vervuiling wilt gebruiken die je industrie genereert, hoe dichtbij moeten die dan zijn? En hoe breed? 3 tiles? 5 tiles? Enige tips zou welkom zijn hiervoor.
je kunt ook de clean air ordinance downloaden van simtropolis.com het zorgt ervoor dat je wegen en industrie minder vervuiling maken.

overigens heb ik nog een vraagje. Als ik in mijn regio op een stad klik, komt er in de info een sterretje te staan. Wat betekent dit precies? en is er een doel om meerdere sterren te behalen?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:11 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zo mn map is gevuld :D
je mag je vuilnisbelt wel wat kleiner maken. Het is een behoorlijke domper voor je grondprijs.
pi_107284860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:14 schreef samNL09 het volgende:

[..]

je kunt ook de clean air ordinance downloaden van simtropolis.com het zorgt ervoor dat je wegen en industrie minder vervuiling maken.

overigens heb ik nog een vraagje. Als ik in mijn regio op een stad klik, komt er in de info een sterretje te staan. Wat betekent dit precies? en is er een doel om meerdere sterren te behalen?

[..]

je mag je vuilnisbelt wel wat kleiner maken. Het is een behoorlijke domper voor je grondprijs.
mn vuilnisbelt had ik eerst ook rechtsboven geplaatst... daarna verplaatst naar linkerbovenhoek terwijl die rechts niet verdwijnt...
Dus heb helaas 2 vuilnisbelten...
Die recycle gebouwen geven niet echt veel resultaat.... terwijl er super veel van staan.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:07:37 #88
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_107285030
Heeft TS die tutorial map wel gevolgd? :') Daar worden de basis dingen keurig uitgelegd. Winst maken is dan een eitje.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_107286080
Vervelend als games een CtD krijgen. :{w
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:17:35 #90
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_107306632
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:21 schreef samNL09 het volgende:

[..]

die regel is bij mij al aangepast:

C:\Windows\System32\cmd.exe /C START "SimCity 4" /high /affinity 1 "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe"

Omdat het spel niet zo stabiel loopt heb ik ergens kunnen vinden dat dat mischien zou komen omdat ik 2 processors heb. Dus ik heb die zin al aangepast om hem op te starten met 1 processor. Het is iets beter maar nog lang niet zo soepel als toen ik hem vroeger speelde op mijn windows xp pc'tje O+ .

Hoe moet die doel zin eruit zien als ik ook nog eens wil opstarten met aangepaste resolutie?
Je moet via de simcity icoon met de rechtermuisknop bij eigenschappen (properties) komen.
en dan bij de doel (target) neerzetten.
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1366x768"

Normaal zie je "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe"
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_107313916
Cities XL iemand?
pi_107342962






Nieuwe stad met high tech industrie.

Nog mensen die ook steden hebben gemaakt? ben benieuwd :D
pi_107346177
Wat moet dat gebouw met al dat glas voorstellen aan de linkerkant op het 3e plaatje? Ik ben trouwens ook benieuwd, heb je een screenshot van de zoning van de gehele kaart? :P Puur uit interesse.
pi_107346409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:55 schreef Tijntje83 het volgende:
Wat moet dat gebouw met al dat glas voorstellen aan de linkerkant op het 3e plaatje? Ik ben trouwens ook benieuwd, heb je een screenshot van de zoning van de gehele kaart? :P Puur uit interesse.
dat is een monument...
Je bedoelt de regio? kheb nog maar 3 steden ofzo.. beetje aan het experimenteren.
Heb bijv. ook een stad gemaakt zonder cheats dat je geen water en energie nodig hebt.. :P
pi_107368543
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:55 schreef Tijntje83 het volgende:
Wat moet dat gebouw met al dat glas voorstellen aan de linkerkant op het 3e plaatje? Ik ben trouwens ook benieuwd, heb je een screenshot van de zoning van de gehele kaart? :P Puur uit interesse.
Dat gebouw is een monument. Bank of china. staat in hong kong.

pi_107368631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:51 schreef CamelNLD het volgende:
Cities XL iemand?
ja geniale game. Het zou een waardige opvolger van sim city 4 kunnen zijn. alleen jammer dat de multiplayer met het handelen van goederen helaas stop gezet is. Ik heb het spel ook maar mijn pc is helaas niet sterk genoeg om het spel fatsoenlijk te kunnen draaien. Ik heb nog op low graphics kunnen spelen, heb toen echt genoten van het spel. Ik meen dat er ook voor dit spel add-ons zijn.
  maandag 30 januari 2012 @ 17:18:16 #97
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_107407011
Een stad met Hi-tech industrie maken is echt niet moeilijk :) gewoon de belasting voor de andere soorten industrie op 20% zetten ofzo. en inderdaad basisschool/middelbare en stadsuniversiteit neerzetten zodat ze hoogopgeleid worden.

Wat ik altijd doe om mensen in het ov te krijgen is om eerst een hoofdnet van verhoogde snelwegen te maken. Daarop laat je met die ehhmm zwarte 2 baans wegen een soort van eilandjes aantakken. Je kan de "eilandjes" met woningen/bedrijven/industrie wel naast elkaar bouwen, als je er maar voor zorgt dat de wegen niet zijn verbonden met elkaar :)

Ik maak zelf altijd metronetten. Als je ervoor zorgt dat ieder huizenblok 1 station heeft, of in ieder geval de metrostations 6 tegels uit elkaar liggen, dan willen de mensen wel met het OV.

Nog een tip is om zo lang mogelijk te wachten met het bouwen van brandweer. Wanneer je voor de eerste keer brand krijgt wordt het pas tijd om meer brandweer te bouwen.


Waar ik wel altijd last van heb is criminaliteit bij vliegvelden. Ook als er politieposten/bureau's omheen staan is er nog steeds gezeur over criminaliteit. Weet iemand daar iets op?
pi_107408400
Ik zet altijd alle scholen die er zijn neer en ik zorg voor goede dekking.. maar mijn sims worden er niet bepaald slimmer op :') Wat doe ik fout? Vaak zet ik mijn industrie ook een aardig stuk van mijn woonwijk af omdat het anders nogal vervuilend is.. maakt dat verder uit? Sorry, ik speel het pas net, n.a.v. dit topic zelfs.
pi_107418358
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:55 schreef Xetran het volgende:
Ik zet altijd alle scholen die er zijn neer en ik zorg voor goede dekking.. maar mijn sims worden er niet bepaald slimmer op :') Wat doe ik fout? Vaak zet ik mijn industrie ook een aardig stuk van mijn woonwijk af omdat het anders nogal vervuilend is.. maakt dat verder uit? Sorry, ik speel het pas net, n.a.v. dit topic zelfs.
qua opleiding krijg ik mijn sims wel goed geschoold. Ik heb alleen het probleem met gezondheid. ik kan ziekenhuizen blijven bouwen maar de gezondheid blijft laag. Vervuiling heb ik geen last van door de vele parken en industrie op een redelijke afstand
pi_107418856
ik heb zelf net een stadje uit de grond gestampt. maar na het foto's maken wou ik terug naar de regio en drukte ik per ongeluk op: terug gaan zonder op te slaan.

foto's:







pi_107419203
weet iemand hoe ik kan voorkomen dat de auto's op de weg steeds verdwijnen? Ik zou graag wat meer auto's/vrachtwagens willen zien. ze verschijnen wel maar na 2 a 3 seconden zijn ze weer weg.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:04:56 #102
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107423170
sam : NAM mod zit automata instelling bij.

Hier weer eens SC4 gestart. Laatste keer was ik hiermee bezig.






Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107423197
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:48 schreef samNL09 het volgende:
ik heb zelf net een stadje uit de grond gestampt. maar na het foto's maken wou ik terug naar de regio en drukte ik per ongeluk op: terug gaan zonder op te slaan.

foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Netjes, vooral leuk om te zien hoe andere bouwen omdat je altijd een eigen stijl hebt.
Meer foto's mensen :D _O_
Misschien leuk om er nog stranden aan de kust te maken bij de woningbouw :)
Ik heb nog nooit die monorail gebruikt, is het wat?
pi_107423303
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:04 schreef BlaZ het volgende:
sam : NAM mod zit automata instelling bij.

Hier weer eens SC4 gestart. Laatste keer was ik hiermee bezig.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nice zo te zien gebruik je een mod.
Hoe krijg je eigenlijk zon grote map? dan bedoel ik niet de regio.
Normaal is het formaat kleiner... lijkt me wel vet om een grotere te kunnen hebben.
Heb je de regio zelf gemaakt of ook gedownload?
pi_107423698
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:05 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Netjes, vooral leuk om te zien hoe andere bouwen omdat je altijd een eigen stijl hebt.
Meer foto's mensen :D _O_
Misschien leuk om er nog stranden aan de kust te maken bij de woningbouw :)
Ik heb nog nooit die monorail gebruikt, is het wat?
ja vind monorail een lekkere moderne uitstraling hebben. en het heeft een veel groter vervoers capaciteit, je kunt het vrijwel ook overal tussen plaatsen.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:15:49 #106
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107423783
Nog wat plattelandsfoto's..

quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:07 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nice zo te zien gebruik je een mod.
Hoe krijg je eigenlijk zon grote map? dan bedoel ik niet de regio.
Normaal is het formaat kleiner... lijkt me wel vet om een grotere te kunnen hebben.
Heb je de regio zelf gemaakt of ook gedownload?
Zelf gemaakt met SC4 mapper , deze is niet heel erg gigantisch 6x6 grote mappen.
1,37gb plugins. Niet echt veel dus.

CPT_TerrainMod_Meadowshire voor het terrein.

Nog wat screens, in "dorpjes"

[img]http://www.fotosop.nl/afbeeldingen/5199330312301Trois Rivieres-17 Jun.,
171327960668.png[/img]



Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107423801
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:04 schreef BlaZ het volgende:
sam : NAM mod zit automata instelling bij.

Hier weer eens SC4 gestart. Laatste keer was ik hiermee bezig.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
hoe kom ik weer bij die NAM instellingen?
  maandag 30 januari 2012 @ 23:18:43 #108
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107423944
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:16 schreef samNL09 het volgende:

[..]

hoe kom ik weer bij die NAM instellingen?
Dit is hem denk ik. Je kan NAM gewoon verwijderen en herinstalleren maar zorg dat je alles verwijderd.

NetworkAddonMod_Automata_Plugin_Radical.dat
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107424004
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dit is hem denk ik. Je kan NAM gewoon verwijderen en herinstalleren maar zorg dat je alles verwijderd.

NetworkAddonMod_Automata_Plugin_Radical.dat
ik zal hem opnieuw installeren. gelijk de meest recente versie natuurlijk
pi_107424066
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
Extremistisch gematigd.
  maandag 30 januari 2012 @ 23:21:37 #111
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107424103
:)

Ik kan je ook iig de upgradeable airports aanraden. Scheelt enorm veel ruimte die luchthavens innemen normaal.

Je kan ook met losse stukken een heel vliegveld bouwen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107424727
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 23:21 schreef BlaZ het volgende:
:)

Ik kan je ook iig de upgradeable airports aanraden. Scheelt enorm veel ruimte die luchthavens innemen normaal.

Je kan ook met losse stukken een heel vliegveld bouwen.
als mijn vliegveld de gebruiken niet aankan dan vraagt hij of ik hem wel uitbreiden. dan druk ik natuurlijk JA. dan wordt het vliegveld automatisch omgebouwd zonder dat de grootte verandert(je ziet het wel aan de gebouwtjes enzo). dit kan 3 keer per vliegveld type. echt heb ik dit nog nooit gehad bij een klein internationaal vliegveld. ik zou die graag op zijn grootst willen zien. dit geld trouwens ook voor havens.
pi_107428417
Oudere stad die ik als eerst in de topic had gepost maar deze heb ik aangepast, vooral de dirty industrie naar high tech.
Inwoners/bedrijven is fors omhoog gegaan.




Nieuwe stad met ongeveer 350k inwoners :D


pi_107439845
Ik zie net dat sc4mapper niet werkt op vista/win7. Klopt dit? of werkt het bij iemand wel? Heb weinig zin om aan de slag te gaan met virtual pc

Ik zou trouwens ook een hoop nieuwe mooie moderne gebouwen willen. Ik heb me geregistreerd bij BSC exchange. Ik zie heel veel prop packs. wat zijn dat precies? Moet ik alle gebouwen die ik wil apart downloaden of zijn er downloads waar er meerdere inzitten? Het liefst wel groweble gebouwen. Ik wil ze niet zelf steeds een plekje geven.

[ Bericht 59% gewijzigd door samNL09 op 31-01-2012 14:35:55 ]
  dinsdag 31 januari 2012 @ 18:17:26 #115
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107448800
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:05 schreef samNL09 het volgende:
Ik zie net dat sc4mapper niet werkt op vista/win7. Klopt dit? of werkt het bij iemand wel? Heb weinig zin om aan de slag te gaan met virtual pc

Ik zou trouwens ook een hoop nieuwe mooie moderne gebouwen willen. Ik heb me geregistreerd bij BSC exchange. Ik zie heel veel prop packs. wat zijn dat precies? Moet ik alle gebouwen die ik wil apart downloaden of zijn er downloads waar er meerdere inzitten? Het liefst wel groweble gebouwen. Ik wil ze niet zelf steeds een plekje geven.
Ik zou de downloads van Sc4devotion gebruiken betere kwaliteit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107451399
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 18:17 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik zou de downloads van Sc4devotion gebruiken betere kwaliteit.
als ik bij file exchange klik kom ik toch echt op de BSC site
pi_107462723
Ik zal m'n probleem wel even illustreren.. Mijn industrie en mijn sims gingen eerst qua educatie geen steek vooruit.. Mijn scholen hebben genoeg capaciteit en de huizen zijn ook ruim in de range. nu heb ik elementary en high schools overal gebouwd om het op te krikken. maar nadat ik er meer bouwde leek er wel vooruitgang in te komen. Maar nog steeds zijn ze niet helemaal top geschoold. Iemand tips ofzo? Scholen zijn duur en ik raak al snel er van in de schulden namelijk.


pi_107462927
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:18 schreef Xetran het volgende:
Ik zal m'n probleem wel even illustreren.. Mijn industrie en mijn sims gingen eerst qua educatie geen steek vooruit.. Mijn scholen hebben genoeg capaciteit en de huizen zijn ook ruim in de range. nu heb ik elementary en high schools overal gebouwd om het op te krikken. maar nadat ik er meer bouwde leek er wel vooruitgang in te komen. Maar nog steeds zijn ze niet helemaal top geschoold. Iemand tips ofzo? Scholen zijn duur en ik raak al snel er van in de schulden namelijk.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
je hebt veel te veel scholen...
Het is ook een kwestie van tijd dat ze geschoold zijn, kost aantal jaren.
Tis niet zo dat alle sims meteen geschoold zijn wanneer ze er staan, net als in het echte leven.
Ook kan je met de vraagteken op een school klikken en kijken wat de max. leerlingen zijn en hoeveel er van gebruik maken.
Je moet gewoon telkens klein beetje erboven zitten.
pi_107463174
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:22 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

je hebt veel te veel scholen...
Het is ook een kwestie van tijd dat ze geschoold zijn, kost aantal jaren.
Tis niet zo dat alle sims meteen geschoold zijn wanneer ze er staan, net als in het echte leven.
Ook kan je met de vraagteken op een school klikken en kijken wat de max. leerlingen zijn en hoeveel er van gebruik maken.
Je moet gewoon telkens klein beetje erboven zitten.
Moet ik gewoon wachten dan? De reden dat ik zo op scholen wou focussen was zodat ik van de vieze industrie af zou komen en ook dat de industrie dan gelijk ook meer verdient. Als ik op een gegeven moment aardig wat heb staan dan moet ik ook best veel uitgeven namelijk, vaak maak ik geen winst.
pi_107463238
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:27 schreef Xetran het volgende:

[..]

Moet ik gewoon wachten dan? De reden dat ik zo op scholen wou focussen was zodat ik van de vieze industrie af zou komen en ook dat de industrie dan gelijk ook meer verdient.
ja ff afwachten...
Sowieso zoveel mogelijk verwijderen, je zit dik in de min.
Gewoon elk soort school eentje bouwen..
Dirty industrie is in het begin niet te voorkomen...
Ook moeten alle andere voorzieningen in orde zijn.

1grote middelbare school is bijv. goed genoeg, dit kan je dus ook met vraagteken checken.
pi_107463473
Okay, bedankt! :) Ik zal wel proberen te verwijderen maar ik denk niet echt dat ik de min nog uit ga raken. Ik merk in ieder geval wel dat het vooruit gaat, alleen het stoorde me zo dat die domme sims zo traag leren.
pi_107463619
quote:
7s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:33 schreef Xetran het volgende:
Okay, bedankt! :) Ik zal wel proberen te verwijderen maar ik denk niet echt dat ik de min nog uit ga raken. Ik merk in ieder geval wel dat het vooruit gaat, alleen het stoorde me zo dat die domme sims zo traag leren.
zorgen dat je elke maand in de + staat... gaat het altijd goed.
Desnoods drop je kosten van de natuur/wegen oid.... verder niet echt gevolgen als het niet teveel is.
pi_107468847
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 23:28 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

ja ff afwachten...
Sowieso zoveel mogelijk verwijderen, je zit dik in de min.
Gewoon elk soort school eentje bouwen..
Dirty industrie is in het begin niet te voorkomen...
Ook moeten alle andere voorzieningen in orde zijn.

1grote middelbare school is bijv. goed genoeg, dit kan je dus ook met vraagteken checken.

kijk ook even naar de leeftijd van je sims in de grafieken. daar moet je ook je scholen op baseren. heb je veel oudere sims, dan is de kans groot dat de vraag naar een universiteit hoog is, om maar een voorbeeld te noemen.
  woensdag 1 februari 2012 @ 09:28:43 #124
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107469537
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
Godverdomme hier ook al! :(
Het enige wat me weerhoudt is het feit dat ik waarschijnlijk weer anderhalve dag nodig heb om alle mods/buildings etc bij elkaar te downloaden, installeren en te testen.
Of is er tegenwoordig een megapack, of een duidelijk overzicht van alle 'belangrijke' mods en/of buildings? :@
pi_107480098







Stad met meer dan 500k inwoners gehaald :D :D
  woensdag 1 februari 2012 @ 16:04:48 #126
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107481732
^Wel last van wat leegstand zo te zien? Commute Time de boosdoener?

Ik kon het toch niet laten toen ik STEX Disc 1&2 tegenkwam op usenet, dus toch maar begonnen met downloaden. :@
pi_107482370
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 16:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^Wel last van wat leegstand zo te zien? Commute Time de boosdoener?

Ik kon het toch niet laten toen ik STEX Disc 1&2 tegenkwam op usenet, dus toch maar begonnen met downloaden. :@
Ja commute time is sowieso hoog... dus dat zou het best kunnen zijn, ook omdat verder alles goed is.
Ik heb 2 industrie gebieden helemaal vol eromheen... dus je bent ff onderweg :P
Denk ik een nadeel wanneer je geen industrie in dezelfde map hebt... maar het heeft ook weer voordelen.
Denk zonder leegstand dat ik wel makkelijk 600k haal... marja weinig aan te doen.
pi_107484115
Ik speel niet zo vaak dus ik zit pas aan 11k inwoners. :')

Overigens, wat betreft de enviroment meter in het spel, wat is het beste om te doen?

[ Bericht 24% gewijzigd door Tijntje83 op 01-02-2012 17:12:01 ]
  donderdag 2 februari 2012 @ 03:53:29 #129
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107505944
quote:
0s.gif Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef Tijntje83 het volgende:
Ik speel niet zo vaak dus ik zit pas aan 11k inwoners. :')

Overigens, wat betreft de enviroment meter in het spel, wat is het beste om te doen?
Her en der wat parken neer te gooien en HT industrie ipv vieze industrie.

Maar dan moet je wel eerst voldoende geschoolde inwoners hebben.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 2 februari 2012 @ 04:20:33 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107505963
_O_


Bergstroompje


Real Highway mod met Euro Textures
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107546991
N.a.v. dit topic SC4 + RH ook maar weer eens geïnstalleerd. Het duurde niet lang voor ik erachter kwam dat ik het niets meer vond. Voor mij zijn goeie graphics belangrijk en dat is natuurlijk niet het geval bij dit spel van bijna 10 jaar oud :P later nog maar een keertje Cities XL teruginstalleren :')
  maandag 6 februari 2012 @ 15:55:42 #132
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_107676557
Ik ga de boel maar weer eens opnieuw installeren, maar welke addons etc zijn nu échte musts?

Ik heb STEX Disc 1&2 en natuurlijk de Network Addon Mod (NAM). Wat mis ik nog? :)
  maandag 6 februari 2012 @ 18:30:22 #133
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107682699
quote:
0s.gif Op maandag 6 februari 2012 15:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik ga de boel maar weer eens opnieuw installeren, maar welke addons etc zijn nu échte musts?

Ik heb STEX Disc 1&2 en natuurlijk de Network Addon Mod (NAM). Wat mis ik nog? :)
Er zijn er gewoon veel te veel om er een lijst van te maken

NAM Plugins :
Extra bruggen
Network widening mod
Real Highways Mod
Rural roads plugin
street addon mod
NAM retexture and cosmetic mod
Euro road textures mod

Terrein :
Meadowshire terrain mod
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 16 februari 2012 @ 17:31:12 #134
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108050059
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
pi_108051327
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
Dat zou echt _O_ zijn. Op 5 maart horen we er meer over volgens het artikel :D
pi_108051407
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
het zal me niks verbazen omdat het alweer een tijdje is geleden.
pi_108051723
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
Nice, ik ben benieuwd.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:34:42 #138
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108051792
Hoop niet dat men teveel de casual kant opgaat met een nieuw deel, we gaan het zien!
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 16 februari 2012 @ 18:47:40 #139
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_108052276
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:34 schreef BlaZ het volgende:
Hoop niet dat men teveel de casual kant opgaat met een nieuw deel, we gaan het zien!
Daar hebben ze de laatste keer (terecht) erg veel kritiek over gekregen, dus hopelijk gewoon een fatsoenlijke hardcore Sim City.

Ik heb meteen weer zin om Sim City 4 te installeren, maar zodra je dan een paar steden hebt gebouwd en het loopt allemaal lekker en je hebt alles unlocked enzo, dan is het een beetje 'over' helaas...
pi_108052387
De laatste simulatiebouwer was. Cities XL 2011,een complete aanfluiting, niet bepaald een levende stad. Kaalheid heerste, en hoekoplossingen waren er ook niet. Ook moest je telkens bij het verbreden van je wegen, je hele stad overhoop gooien.

Als het lijkt op SimCity 4 of SimCity 3000 World Edition wordt ik weer verslaafd. Alleen ze moeten eens iets vinden op schuin bouwen, beter in alle gewenste richtingen. Als het wéér gridbouwen wordt heb ik er niet zo veel zin meer in denk ik.
The distance between insanity and genius is measured only by success.
pi_108052502
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:50 schreef Kadafi het volgende:
De laatste simulatiebouwer was. Cities XL 2011,een complete aanfluiting, niet bepaald een levende stad. Kaalheid heerste, en hoekoplossingen waren er ook niet. Ook moest je telkens bij het verbreden van je wegen, je hele stad overhoop gooien.

Als het lijkt op SimCity 4 of SimCity 3000 World Edition wordt ik weer verslaafd. Alleen ze moeten eens iets vinden op schuin bouwen, beter in alle gewenste richtingen. Als het wéér gridbouwen wordt heb ik er niet zo veel zin meer in denk ik.
Denk niet dat ze dat weer zo zullen maken. Ook een SimCity leert natuurlijk van de concurrent, en stedelijke plannen kan je prachtig maken met Cities XL. Maxis zal dat willen verbeteren of op zn minst willen evenaren om spelers te trekken :)
pi_108052942
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:53 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Denk niet dat ze dat weer zo zullen maken. Ook een SimCity leert natuurlijk van de concurrent, en stedelijke plannen kan je prachtig maken met Cities XL. Maxis zal dat willen verbeteren of op zn minst willen evenaren om spelers te trekken :)
Het zou leuk zijn als ze Cities XL als basis nemen en dat veel beter uitvoeren ja :D.

Je kon namelijk niet eens spoorwegen aanleggen. Daarnaast vond ik het plaatsen van lots ook maar kut. In de hoeken van een niet vierkant grid paste dan geen lot meer. Dus beter gewoon zones aanwijzen. Maarja, speculeren hierover heeft weinig zin aangezien er niets bekend is. :P
The distance between insanity and genius is measured only by success.
  donderdag 16 februari 2012 @ 19:31:59 #143
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_108053845
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 18:47 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Daar hebben ze de laatste keer (terecht) erg veel kritiek over gekregen, dus hopelijk gewoon een fatsoenlijke hardcore Sim City.
Je weet het maar nooit. Ik hoop dat ze in ieder geval wel inzien dat Simcity wel een grote fanbase heeft.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_108078005
Op de frontpage (bij games dan...) staat dat er een nieuwe komt! Mogelijk ook voor consoles...
pi_108079160
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Computerfluisteraar op 17-02-2012 14:39:07 ]
  vrijdag 17 februari 2012 @ 15:02:37 #146
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_108080047
verkeerde topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')