abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107227451
hier nog een plaatje van mijn regio.

hier de vervoerskaart ervan:

woensdag 25 januari 2012 @ 19:27:46 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107228462
Alles is wel erg vierkant
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_107228631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:27 schreef BlaZ het volgende:
Alles is wel erg vierkant
helaas kun je geen gebogen wegen maken(wel met een mod). maar de perselen van de bouwgrond kun je moeilijk aanleggen op diagonale wegen. dit is gewoon het makkelijkst en het efficiėntst.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:39:28 #54
56749 BlaZ
pi_107228944
Ja dat klopt, geen idee hoe die mod heet overigens.

Met sc4mapper kun je overigens een mooi eigen regio maken, ik heb er nog ooit een volgebouwd tot een totaal van 32 miljoen inwoners :D
pi_107228992
Op welke resolutie speel je? Jammer dat je plaatjes zo klein zijn. :P
pi_107229087
dat is netjes!!! wat ik altijd al wou is grote vlakken om je steden in te bouwen. als het kan zelfs dat je regio een groot vlak is dus dat je maar 1 stad hebt. of je vakken zelf indelen en ook qua groote aanpassen.
pi_107229236
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:40 schreef Tijntje83 het volgende:
Op welke resolutie speel je? Jammer dat je plaatjes zo klein zijn. :P
ik kwam er net achter dat de resolutie van het spel nog hoger kon. heb zelf een scherm resolutie van 1366 x 768 maar die zit er in het spel helaas niet in.
  woensdag 25 januari 2012 @ 19:48:29 #58
56749 BlaZ
pi_107229349
Deze regio is 9x12 alleen grote mappen.

[ Bericht 22% gewijzigd door BlaZ op 25-01-2012 19:54:40 ]
pi_107229702
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:48 schreef BlaZ het volgende:
Deze regio is 10x11 alleen grote mappen.

[ afbeelding ]
echt mooi. daar is veel tijd in gestoken!! ik heb nooit met sc4mapper gewerkt.
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:27:02 #60
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_107234356
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 19:46 schreef samNL09 het volgende:

[..]

ik kwam er net achter dat de resolutie van het spel nog hoger kon. heb zelf een scherm resolutie van 1366 x 768 maar die zit er in het spel helaas niet in.
Aangepaste Resolutie

• Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
• Rechtermuisklik, eigenschappen;
• Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1366x768"
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
  woensdag 25 januari 2012 @ 21:29:54 #61
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_107234478
Simcity 4 en RuneScape P2P zijn kei cool spellen om je tijd in de zomervakantie te doden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tong80
pi_107251437
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2012 21:27 schreef PandaDrop het volgende:

[..]

Aangepaste Resolutie

• Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
• Rechtermuisklik, eigenschappen;
• Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1366x768"
die regel is bij mij al aangepast:

C:\Windows\System32\cmd.exe /C START "SimCity 4" /high /affinity 1 "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe"

Omdat het spel niet zo stabiel loopt heb ik ergens kunnen vinden dat dat mischien zou komen omdat ik 2 processors heb. Dus ik heb die zin al aangepast om hem op te starten met 1 processor. Het is iets beter maar nog lang niet zo soepel als toen ik hem vroeger speelde op mijn windows xp pc'tje O+ .

Hoe moet die doel zin eruit zien als ik ook nog eens wil opstarten met aangepaste resolutie?
pi_107252469
Ik ga hem nu ook weer even installeren; kijken hoe het gaat.
pi_107252958
Damn je krijgt weer zin om zoiets uit de kast te trekken :')
pi_107253170
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:03 schreef Frutsel het volgende:
Neuh; steam had hem destijds voor 5 euro (deluxe versie). In 5 minuten staat hij er weer op :p. Ik moet op zolder nog een simcity 2000 boek hebben liggen eens kijken of ik die nog eens kan opsnorren.
pi_107254496
weet iemand of het mogelijk is om met meer mensen(online) in 1 regio steden te maken?
pi_107255232
Nee kan niet
pi_107255267
Als je zo'n bouw gigant muliplayer wilt doen zou je open transport tycoon deluxe kunnen proberen.
pi_107255384
Ik krijg zin om te spelen _O_
Hoe kan je eigenlijk het beste rendabel blijven qua inkomsten/uitgaven?
pi_107255403
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 13:16 schreef CamelNLD het volgende:
Als je zo'n bouw gigant muliplayer wilt doen zou je open transport tycoon deluxe kunnen proberen.
dat heb ik ook helemaal plat gespeeld. prachtig spel. vooral de mp.
pi_107257076
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:03 schreef Frutsel het volgende:
kheb m gister weer ff op mn pc gezet... ff weer spelen :D
pi_107261086
heb een torrent van de stex collection van simtropolis gevonden. helaas geen seeders. heeft iemand 1 van de 3 stex collections toevallig gekocht?
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:40:04 #73
56749 BlaZ
pi_107262812
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 15:54 schreef samNL09 het volgende:
heb een torrent van de stex collection van simtropolis gevonden. helaas geen seeders. heeft iemand 1 van de 3 stex collections toevallig gekocht?
Download anders op sc4devotion.com
  donderdag 26 januari 2012 @ 16:42:26 #74
56749 BlaZ
pi_107262896
Die gebruikte ik laatste keer dat ik gespeeld heb in ieder geval, alleen kwaliteits downloads.
pi_107263316
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_107263543

Ik ben weer begonnen :D :D
Heb dit net ff opgebouwd.
Ik gebruik alleen de cheats zodat ik geen water en energie nodig heb.
pi_107265567

Zo mn map is gevuld :D
pi_107265852
Ziet er mooi uit. :)

Even een vraagje, als je parken tegen vervuiling wilt gebruiken die je industrie genereert, hoe dichtbij moeten die dan zijn? En hoe breed? 3 tiles? 5 tiles? Enige tips zou welkom zijn hiervoor.
pi_107266047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:22 schreef Tijntje83 het volgende:

Even een vraagje, als je parken tegen vervuiling wilt gebruiken die je industrie genereert, hoe dichtbij moeten die dan zijn? En hoe breed? 3 tiles? 5 tiles? Enige tips zou welkom zijn hiervoor.
Ja ik heb een keer een schone industrie gemaakt... ten eerste moeten je sims hoog opgeleid zijn.
Ten tweede parken in de industrie maken... de vervuiling van de industrie is geen probleem omdat ze geen vervuilende industrie bouwen maar de wegen.
Je moet er net zoveel parken maken zodat er geen vervuiling is van je wegen... openbaar vervoer maken enz.
Ten derde bij belasting de dure industrie goedkoop maken en de vervuilende goedkope industrie duur maken.
Ten 4de kan je ook nog bij het geld selecteren dat je campagne doet tegen vervuilende industrie enz...

Alles bij elkaar zorgt dat je schone industrie hebt.
Ik had het een keer geprobeerd.. het was gelukt maar ik moest erg veel parken maken doordat de wegen de industriegebied vervuilt en er dan vervuilende industrie wordt gebouwd....
Misschien had ik nog meer openbaar vervoer moeten maken....

De stad die ik net had gepost heb ik geen gebruik van openbaar vervoer gemaakt :P
pi_107266394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 12:09 schreef CamelNLD het volgende:

[..]

Neuh; steam had hem destijds voor 5 euro (deluxe versie). In 5 minuten staat hij er weer op :p. Ik moet op zolder nog een simcity 2000 boek hebben liggen eens kijken of ik die nog eens kan opsnorren.
10 euro zag ik net... via steam... inclusief Rush Hour, de deluxe versie dus :')
aaaghhh.... twijfels...
draait ie onder W 7?
pi_107266405
quote:
9s.gif Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
_O- herkenbaar
  donderdag 26 januari 2012 @ 20:26:17 #82
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_107270870
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Ja ik heb een keer een schone industrie gemaakt... ten eerste moeten je sims hoog opgeleid zijn.
Ten tweede parken in de industrie maken... de vervuiling van de industrie is geen probleem omdat ze geen vervuilende industrie bouwen maar de wegen.
Je moet er net zoveel parken maken zodat er geen vervuiling is van je wegen... openbaar vervoer maken enz.
Ten derde bij belasting de dure industrie goedkoop maken en de vervuilende goedkope industrie duur maken.
Ten 4de kan je ook nog bij het geld selecteren dat je campagne doet tegen vervuilende industrie enz...

Alles bij elkaar zorgt dat je schone industrie hebt.
Ik had het een keer geprobeerd.. het was gelukt maar ik moest erg veel parken maken doordat de wegen de industriegebied vervuilt en er dan vervuilende industrie wordt gebouwd....
Misschien had ik nog meer openbaar vervoer moeten maken....

De stad die ik net had gepost heb ik geen gebruik van openbaar vervoer gemaakt :P
Ik heb ooit een keer ook zo'n stad gemaakt met alleen die schone high-tech industrie. Het lukte mij dus ook om mijn inwoners hoog opgeleid te krijgen (doet dat maar eens na Van Bijsterveldt! :P), alleen stuitte ik hierdoor op een probleem:

Doordat de inwoners slimmer werden en meer verdienden, weigerde ze om gebruik te maken van mijn openbaar vervoer. Hoeveel stations, haltes, etc ik ook maakte, ze bleven maar files met hun auto's maken. Mijn bevolking bestond grotendeels uit gemiddeld-inkomens (2 dollars) en geen lage-inkomens meer (1 dollar).

Gebeurt dit inderdaad door de hogere salarissen, of doe ik iets verkeerd? Of is er nog een andere manier om ze in het OV te krijgen? Ik werd echt zat van die files.
pi_107272750
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

10 euro zag ik net... via steam... inclusief Rush Hour, de deluxe versie dus :')
aaaghhh.... twijfels...
draait ie onder W 7?
gewoon downloaden joh :P
pi_107272785
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 20:26 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Ik heb ooit een keer ook zo'n stad gemaakt met alleen die schone high-tech industrie. Het lukte mij dus ook om mijn inwoners hoog opgeleid te krijgen (doet dat maar eens na Van Bijsterveldt! :P), alleen stuitte ik hierdoor op een probleem:

Doordat de inwoners slimmer werden en meer verdienden, weigerde ze om gebruik te maken van mijn openbaar vervoer. Hoeveel stations, haltes, etc ik ook maakte, ze bleven maar files met hun auto's maken. Mijn bevolking bestond grotendeels uit gemiddeld-inkomens (2 dollars) en geen lage-inkomens meer (1 dollar).

Gebeurt dit inderdaad door de hogere salarissen, of doe ik iets verkeerd? Of is er nog een andere manier om ze in het OV te krijgen? Ik werd echt zat van die files.
Ik heb geen idee eigenlijk wat de perfecte oplossing is.
Om schone industrie te maken is voor mij geen probleem... alleen om het te behouden is geen doen.
Files zijn trouwens op te lossen door veel wegen :D

[ Bericht 5% gewijzigd door DeRakker. op 26-01-2012 21:15:58 ]
pi_107281701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

aaaghhh.... twijfels...
draait ie onder W 7?
het draait zeker onder windows 7/vista. alleen zeer onstabiel. het spel is ontworpen voor windows xp en voor maar 1 processor. Het spel zal hier en daar niet zo soepel lopen. Ik zit al lange tijd voor een oplossing te zoeken. Het enige wat tot nu toe het beste werkt is bij je snelkoppeling het doel vervangen in deze zin: C:\Windows\System32\cmd.exe /C START "SimCity 4" /high /affinity 1 "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" hierbij start hij het spel op en maakt het gebruik van 1 processor. het spel loopt nog niet echt soepel maar het is het beste tot nu toe.
pi_107281843
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:22 schreef Tijntje83 het volgende:

je kunt ook de clean air ordinance downloaden van simtropolis.com het zorgt ervoor dat je wegen en industrie minder vervuiling maken.

overigens heb ik nog een vraagje. Als ik in mijn regio op een stad klik, komt er in de info een sterretje te staan. Wat betekent dit precies? en is er een doel om meerdere sterren te behalen?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 18:11 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Zo mn map is gevuld :D
je mag je vuilnisbelt wel wat kleiner maken. Het is een behoorlijke domper voor je grondprijs.
pi_107284860
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:14 schreef samNL09 het volgende:

[..]

je kunt ook de clean air ordinance downloaden van simtropolis.com het zorgt ervoor dat je wegen en industrie minder vervuiling maken.

overigens heb ik nog een vraagje. Als ik in mijn regio op een stad klik, komt er in de info een sterretje te staan. Wat betekent dit precies? en is er een doel om meerdere sterren te behalen?

[..]

je mag je vuilnisbelt wel wat kleiner maken. Het is een behoorlijke domper voor je grondprijs.
mn vuilnisbelt had ik eerst ook rechtsboven geplaatst... daarna verplaatst naar linkerbovenhoek terwijl die rechts niet verdwijnt...
Dus heb helaas 2 vuilnisbelten...
Die recycle gebouwen geven niet echt veel resultaat.... terwijl er super veel van staan.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 08:07:37 #88
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_107285030
Heeft TS die tutorial map wel gevolgd? :') Daar worden de basis dingen keurig uitgelegd. Winst maken is dan een eitje.
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_107286080
Vervelend als games een CtD krijgen. :{w
  vrijdag 27 januari 2012 @ 20:17:35 #90
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_107306632
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2012 11:21 schreef samNL09 het volgende:

[..]

die regel is bij mij al aangepast:

C:\Windows\System32\cmd.exe /C START "SimCity 4" /high /affinity 1 "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe"

Omdat het spel niet zo stabiel loopt heb ik ergens kunnen vinden dat dat mischien zou komen omdat ik 2 processors heb. Dus ik heb die zin al aangepast om hem op te starten met 1 processor. Het is iets beter maar nog lang niet zo soepel als toen ik hem vroeger speelde op mijn windows xp pc'tje O+ .

Hoe moet die doel zin eruit zien als ik ook nog eens wil opstarten met aangepaste resolutie?
Je moet via de simcity icoon met de rechtermuisknop bij eigenschappen (properties) komen.
en dan bij de doel (target) neerzetten.

Normaal zie je "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe"
tong80
pi_107313916
Cities XL iemand?
pi_107342962

Nieuwe stad met high tech industrie.

Nog mensen die ook steden hebben gemaakt? ben benieuwd :D
pi_107346177
Wat moet dat gebouw met al dat glas voorstellen aan de linkerkant op het 3e plaatje? Ik ben trouwens ook benieuwd, heb je een screenshot van de zoning van de gehele kaart? :P Puur uit interesse.
pi_107346409
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:55 schreef Tijntje83 het volgende:
Wat moet dat gebouw met al dat glas voorstellen aan de linkerkant op het 3e plaatje? Ik ben trouwens ook benieuwd, heb je een screenshot van de zoning van de gehele kaart? :P Puur uit interesse.
dat is een monument...
Je bedoelt de regio? kheb nog maar 3 steden ofzo.. beetje aan het experimenteren.
Heb bijv. ook een stad gemaakt zonder cheats dat je geen water en energie nodig hebt.. :P
pi_107368543
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 23:55 schreef Tijntje83 het volgende:
Dat gebouw is een monument. Bank of china. staat in hong kong.

pi_107368631
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 22:51 schreef CamelNLD het volgende:
Cities XL iemand?
ja geniale game. Het zou een waardige opvolger van sim city 4 kunnen zijn. alleen jammer dat de multiplayer met het handelen van goederen helaas stop gezet is. Ik heb het spel ook maar mijn pc is helaas niet sterk genoeg om het spel fatsoenlijk te kunnen draaien. Ik heb nog op low graphics kunnen spelen, heb toen echt genoten van het spel. Ik meen dat er ook voor dit spel add-ons zijn.
  maandag 30 januari 2012 @ 17:18:16 #97
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_107407011
Een stad met Hi-tech industrie maken is echt niet moeilijk :) gewoon de belasting voor de andere soorten industrie op 20% zetten ofzo. en inderdaad basisschool/middelbare en stadsuniversiteit neerzetten zodat ze hoogopgeleid worden.

Wat ik altijd doe om mensen in het ov te krijgen is om eerst een hoofdnet van verhoogde snelwegen te maken. Daarop laat je met die ehhmm zwarte 2 baans wegen een soort van eilandjes aantakken. Je kan de "eilandjes" met woningen/bedrijven/industrie wel naast elkaar bouwen, als je er maar voor zorgt dat de wegen niet zijn verbonden met elkaar :)

Ik maak zelf altijd metronetten. Als je ervoor zorgt dat ieder huizenblok 1 station heeft, of in ieder geval de metrostations 6 tegels uit elkaar liggen, dan willen de mensen wel met het OV.

Nog een tip is om zo lang mogelijk te wachten met het bouwen van brandweer. Wanneer je voor de eerste keer brand krijgt wordt het pas tijd om meer brandweer te bouwen.

Waar ik wel altijd last van heb is criminaliteit bij vliegvelden. Ook als er politieposten/bureau's omheen staan is er nog steeds gezeur over criminaliteit. Weet iemand daar iets op?
pi_107408400
Ik zet altijd alle scholen die er zijn neer en ik zorg voor goede dekking.. maar mijn sims worden er niet bepaald slimmer op :') Wat doe ik fout? Vaak zet ik mijn industrie ook een aardig stuk van mijn woonwijk af omdat het anders nogal vervuilend is.. maakt dat verder uit? Sorry, ik speel het pas net, n.a.v. dit topic zelfs.
pi_107418358
quote:
7s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:55 schreef Xetran het volgende:
Ik zet altijd alle scholen die er zijn neer en ik zorg voor goede dekking.. maar mijn sims worden er niet bepaald slimmer op :') Wat doe ik fout? Vaak zet ik mijn industrie ook een aardig stuk van mijn woonwijk af omdat het anders nogal vervuilend is.. maakt dat verder uit? Sorry, ik speel het pas net, n.a.v. dit topic zelfs.
qua opleiding krijg ik mijn sims wel goed geschoold. Ik heb alleen het probleem met gezondheid. ik kan ziekenhuizen blijven bouwen maar de gezondheid blijft laag. Vervuiling heb ik geen last van door de vele parken en industrie op een redelijke afstand
pi_107418856
ik heb zelf net een stadje uit de grond gestampt. maar na het foto's maken wou ik terug naar de regio en drukte ik per ongeluk op: terug gaan zonder op te slaan.

foto's:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')