Ja, omdat crime-rates en educational-rates anders donkerrood kleuren.quote:
je kan ze ook goedkoper instellen... dat ze niet voor de 100% werken zodat het geld scheelt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja, omdat crime-rates en educational-rates anders donkerrood kleuren.
Verkoop je ook diensten zoals afvalverwerking? Daar kun je ook leuk mee verdienen namelijk. Anders inderdaad lager zetten, dan is het goedkoper.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:38 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ja, omdat crime-rates en educational-rates anders donkerrood kleuren.
Nopes dat niet.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:41 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Verkoop je ook diensten zoals afvalverwerking? Daar kun je ook leuk mee verdienen namelijk. Anders inderdaad lager zetten, dan is het goedkoper.
Je krijgt aanbiedingen om op bepaalde contracten in te gaan. Die kunnen lucratief zijn waardoor je lekker kunt verdienen. Zijn vaak wel dingen waar inwoners van je stad minder blij mee zijn zoals een gevangenis of een afvalstortplaats.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:42 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nopes dat niet.
Kun je dat gewoon doen door in menu er op te klikken?
ja precies ff cheats gebruiken en alle gebouwen bouwen in een industrie waar je geld voor krijgt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:44 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Je krijgt aanbiedingen om op bepaalde contracten in te gaan. Die kunnen lucratief zijn waardoor je lekker kunt verdienen. Zijn vaak wel dingen waar inwoners van je stad minder blij mee zijn zoals een gevangenis of een afvalstortplaats.
Ik stopte ze altijd aan de rand van een industriegebied.
of allebei een stad bouwen naast elkaar en dan wie bijv. wie het snel aantal inwoners haalt... of meeste geld verdient, beste waardering enzquote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:14 schreef Frutsel het volgende:
ik wil zon spel als dit en dan multiplayer en dat ik dan tornado's op stokstaarts stad kan afvuren enzo
echt? aightquote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:17 schreef Frutsel het volgende:
De allereerste simcity had een multiplayer feature...dat je kon bouwen op dezelfde kaart
Je zult versteld staan wat de network addon mod(NAM) te bieden heeft. Zo zijn er ook mods die de luchtvervuiling reduceren. Heb het spel jaren gespeeld en met al die mods is het spel echt grenzenloos. Had laatst iets leuks gevonden om van je afval af te komen, een gebouwtje dat je aan de rand van de map zet die het afval van je stad buiten de map kiept.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:11 schreef Tijntje83 het volgende:
Rotondes? Dat is eigenlijk wel interessant.Misschien installeer in het binnenkort nog wel eens.
Je hebt ook cheats voor schone industrie... of je bouwt vele parken in de industriegebied zonder cheats en bouwt alleen medium industrie... krijg je ook schone gebieden.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:20 schreef samNL09 het volgende:
[..]
Je zult versteld staan wat de network addon mod(NAM) te bieden heeft. Zo zijn er ook mods die de luchtvervuiling reduceren. Heb het spel jaren gespeeld en met al die mods is het spel echt grenzenloos. Had laatst iets leuks gevonden om van je afval af te komen, een gebouwtje dat je aan de rand van de map zet die het afval van je stad buiten de map kiept.
klopt. zonder cheats moet je echt overdereven veel parken en bomen plaatsen om de mooiste gebouwen uit de grond te laten stampen. Ik zie het trouwens niet echt als cheats maar meer als uitbreidingen van het spel.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 23:22 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Je hebt ook cheats voor schone industrie... of je bouwt vele parken in de industriegebied zonder cheats en bouwt alleen medium industrie... krijg je ook schone gebieden.
Veel te weinig vakjes met bedrijven en huizen terrein... steeds 1 hokje dat aansluit op de weg.quote:Op woensdag 25 januari 2012 02:08 schreef Stokstaart het volgende:
Gaat evengoed weer kut:
[ afbeelding ]
Krijg ook steeds waarschuwingen dat er teveel wegen zijn en te weinig straten oid?En dat er te weinig water zou zijn, terwijl die 2 watertorens + een bescheiden waterleidingnet toch zouden moeten zorgen voor genoeg water voor mijn bescheiden stadje.
[ afbeelding ]
Ok, grotere vlakken dusquote:Op woensdag 25 januari 2012 02:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Veel te weinig vakjes met bedrijven en huizen terrein... steeds 1 hokje dat aansluit op de weg.
Je moet grotere gebieden aanwijzen met minder wegen.
neejoh is meer dan genoeg... wanneer je pas melding krijgt dat sims buiten boord vallen ofzo... dan heb je te weinig, zie je vanzelf ook wanneer je niet meer dat blauwe ziet onder de grond.quote:Op woensdag 25 januari 2012 02:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ok, grotere vlakken dus. En wat is die waarschuwing: "Wegen overheersen, straten komen in het gedrang"
En die waterleiding? Moet je meteen beginnen met een grotere (lees duurder) station voor waterverdeling?
Dat zit vol met gebouwen die je dan eerst toch appart zal moeten gaan downloadenquote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:36 schreef Stokstaart het volgende:
Waarom lukt het mij nooit om een fatsoenlijke en vooral rendabele stad te bouwen. Eindig altijd met dikke verliezen, een stad waar alleen maar files staan en ontevreden mensen en vervuiling overal.
Minder fabrieken bouwen of deze afzonderen kan helpen, maar buiten de sandbox mode lukt het echt niets iets moois neer te zetten dat blijft.
Ik wil dit:
Ga k dat morgen even proberenquote:Op woensdag 25 januari 2012 02:34 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
neejoh is meer dan genoeg... wanneer je pas melding krijgt dat sims buiten boord vallen ofzo... dan heb je te weinig, zie je vanzelf ook wanneer je niet meer dat blauwe ziet onder de grond.
Nu is alles blauw rond de leidingen.. dus is er genoeg water.
Nouja wegen overheersen.. je hebt teveel wegen en te weinig gebieden toegewezen voor woningen.
Je plaatjes doen het nietquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:51 schreef samNL09 het volgende:
dit is een stad waar ik op het moment mee bezig ben.
http://imageshack.us/photo/my-images/819/samcity29jan11013275014.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/193/samcity22jan11013275014.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/259/samcity12feb11013275015.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/844/samcity8feb110132750151.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/845/samcity5jun110132750198.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/100/samcity4feb110132750149.png/ (copy/paste deze link)
http://imageshack.us/photo/my-images/263/samcity3jun110132750196.png/ (copy/paste deze link)
deze stad is wel gebouwd met behulp van mods. zoals de sunken highways en de network addon mod(NAM) etc.
Gaat het om deze mod? http://www.simtropolis.co(...)don-mod-for-windows/quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:58 schreef samNL09 het volgende:
o ja. Download de network addon mod van simtropolis.com dit zorgt ervoor dat je minder files krijgt en een zeer groot aanbod op nieuwe wegen(ook rotondes).
zucht.quote:
jazeker. dat is de mod.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:16 schreef Tijntje83 het volgende:
[..]
Gaat het om deze mod? http://www.simtropolis.co(...)don-mod-for-windows/
ja klopt voor bijna alles heb je rushhour nodig. eventjes downloaden. op de piratenbaai staat hij vast wel.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:21 schreef Tijntje83 het volgende:
Ik zie trouwens dat je Rush Hour nodig hebt, die heb ik niet.
Je kan geen Imageshack gebruiken, dan worden ze op FOK! niet weergegeven. Tinypic of zo werkt beter.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:19 schreef samNL09 het volgende:
[..]
zucht.
Ik ben ook vrij nieuw op dit forum. Heb het uploaden van afbeeldingen niet echt onder de knie. kan iemand me dat even snel uitleggen? Er wordt gevraagd naar een URL bij het uploaden dus ik dacht ik doe het zo even. maar dat is dus geen succes.
ben al aantal weken bezig. heb ook eerst het hele vervoersnetwerk uitgewerkt met pen en papier. ik zal even kijken op tinypicquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:21 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Je kan geen Imageshack gebruiken, dan worden ze op FOK! niet weergegeven. Tinypic of zo werkt beter.
Overigens kan ik wel e.e.a. zien door de link te kopiëren in mijn browserHoelang ben je al bezig met je stad?
Mooi gedaan manquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:23 schreef samNL09 het volgende:
[..]
ben al aantal weken bezig. heb ook eerst het hele vervoersnetwerk uitgewerkt met pen en papier. ik zal even kijken op tinypic
Je hebt de verkeerde kader gepakt. Je moet de 2e hebben met de [img] tags en dat hier gewoon plakken.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:37 schreef samNL09 het volgende:
waarom werkt het niet? ik heb de URL in dat kadertje geplakt en nu krijg ik dit. de foto's die ik geupload heb op tinypic kan ik ook niet meer terugvinden.
nee die stopt daar gewoon. maar het is wel mogelijk om tunnels onder water te maken. alleen heb je daar geloof ik wel een mod voor nodig. Er wordt standaart altijd een brug gebouwd.quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:46 schreef Tijntje83 het volgende:
Ziet er vrij indrukwekkend uit. BTW, op de laatste plaatje, loopt die weg in het midden een tunnel in of wat?(Te lang niet meer gespeeld dus weet niet meer of het mogelijk is om een tunnel onder het water door te lopen) Ik zie het niet zo goed.
helaas kun je geen gebogen wegen maken(wel met een mod). maar de perselen van de bouwgrond kun je moeilijk aanleggen op diagonale wegen. dit is gewoon het makkelijkst en het efficiëntst.quote:
ik kwam er net achter dat de resolutie van het spel nog hoger kon. heb zelf een scherm resolutie van 1366 x 768 maar die zit er in het spel helaas niet in.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:40 schreef Tijntje83 het volgende:
Op welke resolutie speel je? Jammer dat je plaatjes zo klein zijn.
echt mooi. daar is veel tijd in gestoken!! ik heb nooit met sc4mapper gewerkt.quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:48 schreef BlaZ het volgende:
Deze regio is 10x11 alleen grote mappen.
[ afbeelding ]
Aangepaste Resolutiequote:Op woensdag 25 januari 2012 19:46 schreef samNL09 het volgende:
[..]
ik kwam er net achter dat de resolutie van het spel nog hoger kon. heb zelf een scherm resolutie van 1366 x 768 maar die zit er in het spel helaas niet in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
die regel is bij mij al aangepast:quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:27 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Aangepaste Resolutie
• Ga naar de snelkoppeling waarmee je het spel opstart;
• Rechtermuisklik, eigenschappen;
• Bij doel het volgende neerzetten:
"C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" -intro:off -CustomResolution:enabled -r1366x768"
Neuh; steam had hem destijds voor 5 euro (deluxe versie). In 5 minuten staat hij er weer op :p. Ik moet op zolder nog een simcity 2000 boek hebben liggen eens kijken of ik die nog eens kan opsnorren.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:03 schreef Frutsel het volgende:
Damn je krijgt weer zin om zoiets uit de kast te trekken
dat heb ik ook helemaal plat gespeeld. prachtig spel. vooral de mp.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:16 schreef CamelNLD het volgende:
Als je zo'n bouw gigant muliplayer wilt doen zou je open transport tycoon deluxe kunnen proberen.
kheb m gister weer ff op mn pc gezet... ff weer spelenquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:03 schreef Frutsel het volgende:
Damn je krijgt weer zin om zoiets uit de kast te trekken
Download anders op sc4devotion.comquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:54 schreef samNL09 het volgende:
heb een torrent van de stex collection van simtropolis gevonden. helaas geen seeders. heeft iemand 1 van de 3 stex collections toevallig gekocht?
Ja ik heb een keer een schone industrie gemaakt... ten eerste moeten je sims hoog opgeleid zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:22 schreef Tijntje83 het volgende:
Ziet er mooi uit.
Even een vraagje, als je parken tegen vervuiling wilt gebruiken die je industrie genereert, hoe dichtbij moeten die dan zijn? En hoe breed? 3 tiles? 5 tiles? Enige tips zou welkom zijn hiervoor.
10 euro zag ik net... via steam... inclusief Rush Hour, de deluxe versie dusquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:09 schreef CamelNLD het volgende:
[..]
Neuh; steam had hem destijds voor 5 euro (deluxe versie). In 5 minuten staat hij er weer op :p. Ik moet op zolder nog een simcity 2000 boek hebben liggen eens kijken of ik die nog eens kan opsnorren.
quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
Neeee! Waarom heb ik dit topic aangeklikt. Nu wil ik het ook weer spelen.
Ik heb ooit een keer ook zo'n stad gemaakt met alleen die schone high-tech industrie. Het lukte mij dus ook om mijn inwoners hoog opgeleid te krijgen (doet dat maar eens na Van Bijsterveldt!quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ja ik heb een keer een schone industrie gemaakt... ten eerste moeten je sims hoog opgeleid zijn.
Ten tweede parken in de industrie maken... de vervuiling van de industrie is geen probleem omdat ze geen vervuilende industrie bouwen maar de wegen.
Je moet er net zoveel parken maken zodat er geen vervuiling is van je wegen... openbaar vervoer maken enz.
Ten derde bij belasting de dure industrie goedkoop maken en de vervuilende goedkope industrie duur maken.
Ten 4de kan je ook nog bij het geld selecteren dat je campagne doet tegen vervuilende industrie enz...
Alles bij elkaar zorgt dat je schone industrie hebt.
Ik had het een keer geprobeerd.. het was gelukt maar ik moest erg veel parken maken doordat de wegen de industriegebied vervuilt en er dan vervuilende industrie wordt gebouwd....
Misschien had ik nog meer openbaar vervoer moeten maken....
De stad die ik net had gepost heb ik geen gebruik van openbaar vervoer gemaakt
gewoon downloaden johquote:Op donderdag 26 januari 2012 18:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
10 euro zag ik net... via steam... inclusief Rush Hour, de deluxe versie dus
aaaghhh.... twijfels...
draait ie onder W 7?
Ik heb geen idee eigenlijk wat de perfecte oplossing is.quote:Op donderdag 26 januari 2012 20:26 schreef Schroevendraaier het volgende:
[..]
Ik heb ooit een keer ook zo'n stad gemaakt met alleen die schone high-tech industrie. Het lukte mij dus ook om mijn inwoners hoog opgeleid te krijgen (doet dat maar eens na Van Bijsterveldt!), alleen stuitte ik hierdoor op een probleem:
Doordat de inwoners slimmer werden en meer verdienden, weigerde ze om gebruik te maken van mijn openbaar vervoer. Hoeveel stations, haltes, etc ik ook maakte, ze bleven maar files met hun auto's maken. Mijn bevolking bestond grotendeels uit gemiddeld-inkomens (2 dollars) en geen lage-inkomens meer (1 dollar).
Gebeurt dit inderdaad door de hogere salarissen, of doe ik iets verkeerd? Of is er nog een andere manier om ze in het OV te krijgen? Ik werd echt zat van die files.
het draait zeker onder windows 7/vista. alleen zeer onstabiel. het spel is ontworpen voor windows xp en voor maar 1 processor. Het spel zal hier en daar niet zo soepel lopen. Ik zit al lange tijd voor een oplossing te zoeken. Het enige wat tot nu toe het beste werkt is bij je snelkoppeling het doel vervangen in deze zin: C:\Windows\System32\cmd.exe /C START "SimCity 4" /high /affinity 1 "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe" hierbij start hij het spel op en maakt het gebruik van 1 processor. het spel loopt nog niet echt soepel maar het is het beste tot nu toe.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
10 euro zag ik net... via steam... inclusief Rush Hour, de deluxe versie dus
aaaghhh.... twijfels...
draait ie onder W 7?
je kunt ook de clean air ordinance downloaden van simtropolis.com het zorgt ervoor dat je wegen en industrie minder vervuiling maken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:22 schreef Tijntje83 het volgende:
Ziet er mooi uit.
Even een vraagje, als je parken tegen vervuiling wilt gebruiken die je industrie genereert, hoe dichtbij moeten die dan zijn? En hoe breed? 3 tiles? 5 tiles? Enige tips zou welkom zijn hiervoor.
je mag je vuilnisbelt wel wat kleiner maken. Het is een behoorlijke domper voor je grondprijs.quote:Op donderdag 26 januari 2012 18:11 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo mn map is gevuld
mn vuilnisbelt had ik eerst ook rechtsboven geplaatst... daarna verplaatst naar linkerbovenhoek terwijl die rechts niet verdwijnt...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 00:14 schreef samNL09 het volgende:
[..]
je kunt ook de clean air ordinance downloaden van simtropolis.com het zorgt ervoor dat je wegen en industrie minder vervuiling maken.
overigens heb ik nog een vraagje. Als ik in mijn regio op een stad klik, komt er in de info een sterretje te staan. Wat betekent dit precies? en is er een doel om meerdere sterren te behalen?
[..]
je mag je vuilnisbelt wel wat kleiner maken. Het is een behoorlijke domper voor je grondprijs.
Je moet via de simcity icoon met de rechtermuisknop bij eigenschappen (properties) komen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:21 schreef samNL09 het volgende:
[..]
die regel is bij mij al aangepast:
C:\Windows\System32\cmd.exe /C START "SimCity 4" /high /affinity 1 "C:\Program Files\Maxis\SimCity 4 Deluxe\Apps\SimCity 4.exe"
Omdat het spel niet zo stabiel loopt heb ik ergens kunnen vinden dat dat mischien zou komen omdat ik 2 processors heb. Dus ik heb die zin al aangepast om hem op te starten met 1 processor. Het is iets beter maar nog lang niet zo soepel als toen ik hem vroeger speelde op mijn windows xp pc'tje.
Hoe moet die doel zin eruit zien als ik ook nog eens wil opstarten met aangepaste resolutie?
dat is een monument...quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:55 schreef Tijntje83 het volgende:
Wat moet dat gebouw met al dat glas voorstellen aan de linkerkant op het 3e plaatje? Ik ben trouwens ook benieuwd, heb je een screenshot van de zoning van de gehele kaart?Puur uit interesse.
Dat gebouw is een monument. Bank of china. staat in hong kong.quote:Op zaterdag 28 januari 2012 23:55 schreef Tijntje83 het volgende:
Wat moet dat gebouw met al dat glas voorstellen aan de linkerkant op het 3e plaatje? Ik ben trouwens ook benieuwd, heb je een screenshot van de zoning van de gehele kaart?Puur uit interesse.
ja geniale game. Het zou een waardige opvolger van sim city 4 kunnen zijn. alleen jammer dat de multiplayer met het handelen van goederen helaas stop gezet is. Ik heb het spel ook maar mijn pc is helaas niet sterk genoeg om het spel fatsoenlijk te kunnen draaien. Ik heb nog op low graphics kunnen spelen, heb toen echt genoten van het spel. Ik meen dat er ook voor dit spel add-ons zijn.quote:
qua opleiding krijg ik mijn sims wel goed geschoold. Ik heb alleen het probleem met gezondheid. ik kan ziekenhuizen blijven bouwen maar de gezondheid blijft laag. Vervuiling heb ik geen last van door de vele parken en industrie op een redelijke afstandquote:Op maandag 30 januari 2012 17:55 schreef Xetran het volgende:
Ik zet altijd alle scholen die er zijn neer en ik zorg voor goede dekking.. maar mijn sims worden er niet bepaald slimmer opWat doe ik fout? Vaak zet ik mijn industrie ook een aardig stuk van mijn woonwijk af omdat het anders nogal vervuilend is.. maakt dat verder uit? Sorry, ik speel het pas net, n.a.v. dit topic zelfs.
Netjes, vooral leuk om te zien hoe andere bouwen omdat je altijd een eigen stijl hebt.quote:Op maandag 30 januari 2012 21:48 schreef samNL09 het volgende:
ik heb zelf net een stadje uit de grond gestampt. maar na het foto's maken wou ik terug naar de regio en drukte ik per ongeluk op: terug gaan zonder op te slaan.
foto's:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice zo te zien gebruik je een mod.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:04 schreef BlaZ het volgende:
sam : NAM mod zit automata instelling bij.
Hier weer eens SC4 gestart. Laatste keer was ik hiermee bezig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja vind monorail een lekkere moderne uitstraling hebben. en het heeft een veel groter vervoers capaciteit, je kunt het vrijwel ook overal tussen plaatsen.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Netjes, vooral leuk om te zien hoe andere bouwen omdat je altijd een eigen stijl hebt.
Meer foto's mensen![]()
![]()
Misschien leuk om er nog stranden aan de kust te maken bij de woningbouw![]()
Ik heb nog nooit die monorail gebruikt, is het wat?
Zelf gemaakt met SC4 mapper , deze is niet heel erg gigantisch 6x6 grote mappen.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:07 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nice zo te zien gebruik je een mod.
Hoe krijg je eigenlijk zon grote map? dan bedoel ik niet de regio.
Normaal is het formaat kleiner... lijkt me wel vet om een grotere te kunnen hebben.
Heb je de regio zelf gemaakt of ook gedownload?
hoe kom ik weer bij die NAM instellingen?quote:Op maandag 30 januari 2012 23:04 schreef BlaZ het volgende:
sam : NAM mod zit automata instelling bij.
Hier weer eens SC4 gestart. Laatste keer was ik hiermee bezig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is hem denk ik. Je kan NAM gewoon verwijderen en herinstalleren maar zorg dat je alles verwijderd.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:16 schreef samNL09 het volgende:
[..]
hoe kom ik weer bij die NAM instellingen?
ik zal hem opnieuw installeren. gelijk de meest recente versie natuurlijkquote:Op maandag 30 januari 2012 23:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is hem denk ik. Je kan NAM gewoon verwijderen en herinstalleren maar zorg dat je alles verwijderd.
NetworkAddonMod_Automata_Plugin_Radical.dat
quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
als mijn vliegveld de gebruiken niet aankan dan vraagt hij of ik hem wel uitbreiden. dan druk ik natuurlijk JA. dan wordt het vliegveld automatisch omgebouwd zonder dat de grootte verandert(je ziet het wel aan de gebouwtjes enzo). dit kan 3 keer per vliegveld type. echt heb ik dit nog nooit gehad bij een klein internationaal vliegveld. ik zou die graag op zijn grootst willen zien. dit geld trouwens ook voor havens.quote:Op maandag 30 januari 2012 23:21 schreef BlaZ het volgende:
Ik kan je ook iig de upgradeable airports aanraden. Scheelt enorm veel ruimte die luchthavens innemen normaal.
Je kan ook met losse stukken een heel vliegveld bouwen.
Ik zou de downloads van Sc4devotion gebruiken betere kwaliteit.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:05 schreef samNL09 het volgende:
Ik zie net dat sc4mapper niet werkt op vista/win7. Klopt dit? of werkt het bij iemand wel? Heb weinig zin om aan de slag te gaan met virtual pc
Ik zou trouwens ook een hoop nieuwe mooie moderne gebouwen willen. Ik heb me geregistreerd bij BSC exchange. Ik zie heel veel prop packs. wat zijn dat precies? Moet ik alle gebouwen die ik wil apart downloaden of zijn er downloads waar er meerdere inzitten? Het liefst wel groweble gebouwen. Ik wil ze niet zelf steeds een plekje geven.
als ik bij file exchange klik kom ik toch echt op de BSC sitequote:Op dinsdag 31 januari 2012 18:17 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik zou de downloads van Sc4devotion gebruiken betere kwaliteit.
je hebt veel te veel scholen...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:18 schreef Xetran het volgende:
Ik zal m'n probleem wel even illustreren.. Mijn industrie en mijn sims gingen eerst qua educatie geen steek vooruit.. Mijn scholen hebben genoeg capaciteit en de huizen zijn ook ruim in de range. nu heb ik elementary en high schools overal gebouwd om het op te krikken. maar nadat ik er meer bouwde leek er wel vooruitgang in te komen. Maar nog steeds zijn ze niet helemaal top geschoold. Iemand tips ofzo? Scholen zijn duur en ik raak al snel er van in de schulden namelijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet ik gewoon wachten dan? De reden dat ik zo op scholen wou focussen was zodat ik van de vieze industrie af zou komen en ook dat de industrie dan gelijk ook meer verdient. Als ik op een gegeven moment aardig wat heb staan dan moet ik ook best veel uitgeven namelijk, vaak maak ik geen winst.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:22 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
je hebt veel te veel scholen...
Het is ook een kwestie van tijd dat ze geschoold zijn, kost aantal jaren.
Tis niet zo dat alle sims meteen geschoold zijn wanneer ze er staan, net als in het echte leven.
Ook kan je met de vraagteken op een school klikken en kijken wat de max. leerlingen zijn en hoeveel er van gebruik maken.
Je moet gewoon telkens klein beetje erboven zitten.
ja ff afwachten...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:27 schreef Xetran het volgende:
[..]
Moet ik gewoon wachten dan? De reden dat ik zo op scholen wou focussen was zodat ik van de vieze industrie af zou komen en ook dat de industrie dan gelijk ook meer verdient.
zorgen dat je elke maand in de + staat... gaat het altijd goed.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:33 schreef Xetran het volgende:
Okay, bedankt!Ik zal wel proberen te verwijderen maar ik denk niet echt dat ik de min nog uit ga raken. Ik merk in ieder geval wel dat het vooruit gaat, alleen het stoorde me zo dat die domme sims zo traag leren.
kijk ook even naar de leeftijd van je sims in de grafieken. daar moet je ook je scholen op baseren. heb je veel oudere sims, dan is de kans groot dat de vraag naar een universiteit hoog is, om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 23:28 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
ja ff afwachten...
Sowieso zoveel mogelijk verwijderen, je zit dik in de min.
Gewoon elk soort school eentje bouwen..
Dirty industrie is in het begin niet te voorkomen...
Ook moeten alle andere voorzieningen in orde zijn.
1grote middelbare school is bijv. goed genoeg, dit kan je dus ook met vraagteken checken.
Godverdomme hier ook al!quote:Op donderdag 26 januari 2012 16:54 schreef LudoSanders het volgende:
Ja commute time is sowieso hoog... dus dat zou het best kunnen zijn, ook omdat verder alles goed is.quote:Op woensdag 1 februari 2012 16:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
^Wel last van wat leegstand zo te zien? Commute Time de boosdoener?
Ik kon het toch niet laten toen ik STEX Disc 1&2 tegenkwam op usenet, dus toch maar begonnen met downloaden.
Her en der wat parken neer te gooien en HT industrie ipv vieze industrie.quote:Op woensdag 1 februari 2012 17:06 schreef Tijntje83 het volgende:
Ik speel niet zo vaak dus ik zit pas aan 11k inwoners.
Overigens, wat betreft de enviroment meter in het spel, wat is het beste om te doen?
Er zijn er gewoon veel te veel om er een lijst van te makenquote:Op maandag 6 februari 2012 15:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik ga de boel maar weer eens opnieuw installeren, maar welke addons etc zijn nu échte musts?
Ik heb STEX Disc 1&2 en natuurlijk de Network Addon Mod (NAM). Wat mis ik nog?
Dat zou echtquote:Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Zou het dan nu toch eindelijk gaan gebeuren? Een nieuwe Sim City!?
http://tweakers.net/nieuw(...)-nieuwe-simcity.html
het zal me niks verbazen omdat het alweer een tijdje is geleden.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Nice, ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:31 schreef Yi-Long het volgende:
Daar hebben ze de laatste keer (terecht) erg veel kritiek over gekregen, dus hopelijk gewoon een fatsoenlijke hardcore Sim City.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:34 schreef BlaZ het volgende:
Hoop niet dat men teveel de casual kant opgaat met een nieuw deel, we gaan het zien!
Denk niet dat ze dat weer zo zullen maken. Ook een SimCity leert natuurlijk van de concurrent, en stedelijke plannen kan je prachtig maken met Cities XL. Maxis zal dat willen verbeteren of op zn minst willen evenaren om spelers te trekkenquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:50 schreef Kadafi het volgende:
De laatste simulatiebouwer was. Cities XL 2011,een complete aanfluiting, niet bepaald een levende stad. Kaalheid heerste, en hoekoplossingen waren er ook niet. Ook moest je telkens bij het verbreden van je wegen, je hele stad overhoop gooien.
Als het lijkt op SimCity 4 of SimCity 3000 World Edition wordt ik weer verslaafd. Alleen ze moeten eens iets vinden op schuin bouwen, beter in alle gewenste richtingen. Als het wéér gridbouwen wordt heb ik er niet zo veel zin meer in denk ik.
Het zou leuk zijn als ze Cities XL als basis nemen en dat veel beter uitvoeren jaquote:Op donderdag 16 februari 2012 18:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Denk niet dat ze dat weer zo zullen maken. Ook een SimCity leert natuurlijk van de concurrent, en stedelijke plannen kan je prachtig maken met Cities XL. Maxis zal dat willen verbeteren of op zn minst willen evenaren om spelers te trekken
Je weet het maar nooit. Ik hoop dat ze in ieder geval wel inzien dat Simcity wel een grote fanbase heeft.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:47 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Daar hebben ze de laatste keer (terecht) erg veel kritiek over gekregen, dus hopelijk gewoon een fatsoenlijke hardcore Sim City.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |