Nee, dan verval je weer in die uitersten. Waarom zou je geen aantrekkingskracht kunnen voelen voor een stabiele man?quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:10 schreef Eminique het volgende:
Dit komt er dan eigenlijk gewoon op neer dat elke vrouw gekoppeld kan worden aan elke man die er goed uitziet en haar zekerheden kan bieden?
Uithuwelijken zoals in sommige culturen gangbaar is zouden wij dus gewoon ook kunnen invoeren omdat het werkt en er eigenlijk geen enkel sexueel spanningsveld zou hoeven te zijn om een relatie in stand te houden?
Sorry, ik geloof daar niet in, je kunt pas echt gelukkig zijn als er ook een lichamelijke aantrekkingskracht is en ook al ebt die t.z.t. bij vlagen weg, het is er of is er niet.
Zonder die bepaalde spanning die uit die onzekerheid komt, bedoel je. Het is nou weer net alsof dat de enige spanning is die er bestaat!quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:11 schreef Polarcat het volgende:
Dat is wel een goed punt Lienekien. Voor mij lijkt dit een catch 22 of kip-en-het-ei verhaal, want in mijn ervaring geniet een vrouw vooral van de seks als er veel spanning aan vooraf ging. Het is dan een soort ontlading. Je kunt technisch perfect zijn als man en toch de vrouw een saaie avond geven omdat ze mentaal / emotioneel niet geprikkeld wordt. Maar vandaar mijn interesse in dit onderwerp, want misschien zijn er wel manieren die ik over het hoofd zie, en het is natuurlijk in mijn en ieders belang om dat boven water te krijgen. Dus dan wordt de vraag: hoe zorgt een stel ervoor dat de seks goed is zonder spanning?
Dit dus. Die spanning gaat in de loop van de tijd weg, als je hem wat beter leert kennen. Dus waarom zou je dan voor die foute man kiezen? In het begin heb je er wellicht meer lol aan maar dat gaat over in waarschijnlijk negatieve dingen als ergernis e.d. En juist bij de vriend van TS is het in het begin wellicht wat saai, maar op langere termijn stabieler/leuker/minder ergernissen...quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:04 schreef Lienekien het volgende:
Ik begrijp wel dat de spanning van zo'n 'foute man' heel aantrekkelijk kan zijn. Want je weet nooit of hij je wel echt wil en als hij je dan inderdaad wil is dat extra leuk. Maar hoe lang blijft dat leuk?
Tja, daar valt zoveel over te zeggen dat ik niet weet wat ik erover zou moeten zeggen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:16 schreef Polarcat het volgende:
Ik geloof wel dat voorspelbaarheid de aartsvijand van spanning is, ja. Maar nogmaals, ik wil graag weten wat ik over het hoofd zie, want dat is alleen maar in ieders voordeel, mits kloppend met de realiteit.
Dit is natuurlijk wel erg zwart/wit.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:11 schreef Polarcat het volgende:
Dat is wel een goed punt Lienekien. Voor mij lijkt dit een catch 22 of kip-en-het-ei verhaal, want in mijn ervaring geniet een vrouw vooral van de seks als er veel spanning aan vooraf ging. Het is dan een soort ontlading. Je kunt technisch perfect zijn als man en toch de vrouw een saaie avond geven omdat ze mentaal / emotioneel niet geprikkeld wordt. Maar vandaar mijn interesse in dit onderwerp, want misschien zijn er wel manieren die ik over het hoofd zie, en het is natuurlijk in mijn en ieders belang om dat boven water te krijgen. Dus dan wordt de vraag: hoe zorgt een stel ervoor dat de seks goed is zonder spanning?
Waar lees jij dat dan?quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:46 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik kan bijna niet geloven wat ik hier zoveel mensen hoor zeggen. Totaal hun drive opgegeven en praten goed dat ze eigenlijk genoegen hebben genomen met minder tot niets om maar een relatie te hebben...
Hey, het lijkt wel IRL. Ach, wie ben ik om te oordelen? Veel plezier met je verstandsrelatie.
ik ben de relatie aan gegaan, duurde denk ik een maand of 3. We hadden het leuk samen, maar ik voelde niet dat speciale voor hem wat hij wel voor mij voelde. Dat maakt de relatie per definitie ongelijk.quote:Op woensdag 25 januari 2012 12:00 schreef madsaus het volgende:
[..]
Maar hoe heb jij dat dan ontdekt? Hoe lang was je met hem en wat heb je gedaan om het te proberen voordat je tot die conclusie kwam?
Leuk is dat he, omdat je verliefd bent geworden, maakt het helemaal geen ene reet meer uit hoelang ie wacht met SMSen of iets anders banaals.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:51 schreef Xennia het volgende:
Na onze eerste date was hij nog niet de straat uit, of hij smste me al dat hij hoopte me snel weer te zien omdat hij me leuk vond. Mijn hart zat in mijn keel en was zo blij dat hij hetzelfde voelde. Bij de ex die ik hierboven beschreef, had ik het juist irritant gevonden dat hij zo beschikbaar was.
Nou ja, niet eindelijk. We spraken elkaar wel zo'n beetje elke dag maar het duurde lang voor hij wilde afspreken. Ik heb vanaf het eerste moment wel geweten dat het OK zat tussen ons, als hij die drempel maar wilde nemen. Maar hij heeft het nodige meegemaakt, leeftijdsverschil. Hij wil niet voor lul gezet worden door een 28-jarige en zo.quote:Op donderdag 26 januari 2012 05:45 schreef madsaus het volgende:
[..]
Ik heb er al tabak van, van die moeilijke mannenDie van jou heeft zich dus niet helemaal voor je voeten geworpen. Heb je het gevoel dat je er heel wat voor hebt moeten doen? Was het spannend als je ein-de-lijk wat van hem hoorde?
Ja, ik denk dat ik wel verliefd was, zelfs nog voor ik hem ontmoette. En nog steeds, als ik hem zie, dan word ik gewoon heel gelukkig en warm van binnen.quote:Kreeg je ondertussen de zenuwen en de kriebels en slaakte je een klein kreetje van geluk als je van hem hoorde? Tot je uiteindelijk helemaal verliefd was en hij eindelijk helemaal voor je ging en je het gevoel had dat je hem "gewonnen" hebt? Dat heb ik dus allemaal niet, en dat heb ik al niet van VOOR de eerste date nog. Want ik weet al die tijd dat hij alles wat ik doe of zeg helemaal geweldig vind.
Zelfs de leuke betrouwbare man kan dat gevoel in je oproepen. Want het staat niet gelijk aan saaiheid/voorspelbaarheid. Maar je moet de eigenschappen die het spannend maken in de betrouwbare man wel leren waarderen. Hij speelt geen spelletjes met je gevoelens (spannend), maar kan wel een geweldige gesprekspartner zijn, of een fantastisch gevoel voor humor hebben. Of gewoon een manier van doen hebben waarmee hij het beste in jou naar boven haalt.quote:Ik was/ben dus ook nooit zenuwachtig of een date met hem wel goed of leuk gaat en of ik er wel leuk uit zie of dat ik geen stomme dingen zeg oid. Al die dingen maken volgens mij, nu ik het zo zeg, normaliter onderdeel uit van mijn aanloopje naar verliefd worden en op die manier met iemand "bezig" zijn.
Deze kerel haalt duidelijk niet het beste in jou naar boven. En zolang je een buitengewone drang naar 'spannend' hebt, zal geen enkele vent het beste in jou naar boven halen. Simpelweg omdat je dan nog altijd zult vallen voor mensen die spelletjes spelen met je gevoelens, en op basis daarvan vlinders krijgt.quote:In die zin is die van mij dus "too available " dat ik de "kans" niet krijg om me over hem op te winden of hem extra speciaal te vinden oid, ik weet het niet goed uit te leggen dit gedeelte
de diamantjes in zijn ogen als hij naar mij kijkt, dat hij altijd warme handen heeft, dat hij me zoekt in bed terwijl hij slaapt en we elkaar altijd aanraken, dat hij altijd lekker ruikt zelfs als hij zweet, het ontdekken van al zijn kleine onvolkomendheden die hem eigenlijk alleen nog maar leuker en grappiger en specialer maken, dat we samen een eigen taal spreken met humor die alleen wij begrijpen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 13:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel erg zwart/wit.
Spanning zit hem niet alleen in beschikbaar zijn, maar ook gewoon biologie: lekker lijf, de goede ferromonen die haar hart al doen versnellen voordat hij maar hallo zegt of een knipoog geeft, en sex waar ze zich prettig bij voelt: lekker zoenen, op de juiste manier voor haar geneukt worden, dingen doen waar ze al jaren van droomt zoals ruw nemen of juist heel teder.
Mooi.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:02 schreef Xennia het volgende:
[..]
de diamantjes in zijn ogen als hij naar mij kijkt, dat hij altijd warme handen heeft, dat hij me zoekt in bed terwijl hij slaapt en we elkaar altijd aanraken, dat hij altijd lekker ruikt zelfs als hij zweet, het ontdekken van al zijn kleine onvolkomendheden die hem eigenlijk alleen nog maar leuker en grappiger en specialer maken, dat we samen een eigen taal spreken met humor die alleen wij begrijpen.
TS: hoe oud ben je eigenlijk?
Zo hoort een relatie te zijn inderdaad. Dit soort dingen vervliegen niet met de aanvankelijke (heftige) verliefdheidsgevoelens.quote:
en hij voldoet ook maar voor de helft aan mijn "eisenlijstje" en toch weet en voel ik dat hij het is voor mij.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:58 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Leuk is dat he, omdat je verliefd bent geworden, maakt het helemaal geen ene reet meer uit hoelang ie wacht met SMSen of iets anders banaals.
treffend gezegd, seven. En ik vind het nog steeds tof om te lezen hoe jij bent gegroeid en een leuke kerel hebt gevonden.quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nou ja, niet eindelijk. We spraken elkaar wel zo'n beetje elke dag maar het duurde lang voor hij wilde afspreken. Ik heb vanaf het eerste moment wel geweten dat het OK zat tussen ons, als hij die drempel maar wilde nemen. Maar hij heeft het nodige meegemaakt, leeftijdsverschil. Hij wil niet voor lul gezet worden door een 28-jarige en zo.
[..]
Ja, ik denk dat ik wel verliefd was, zelfs nog voor ik hem ontmoette. En nog steeds, als ik hem zie, dan word ik gewoon heel gelukkig en warm van binnen.
[..]
Zelfs de leuke betrouwbare man kan dat gevoel in je oproepen. Want het staat niet gelijk aan saaiheid/voorspelbaarheid. Maar je moet de eigenschappen die het spannend maken in de betrouwbare man wel leren waarderen. Hij speelt geen spelletjes met je gevoelens (spannend), maar kan wel een geweldige gesprek
spartner zijn, of een fantastisch gevoel voor hu
mor hebben. Of gewoon een manier van doen hebben waarmee hij het beste in jou naar boven haalt.
[..]
Deze kerel haalt duidelijk niet het beste in jou naar boven. En zolang je een buitengewone drang naar 'spannend' hebt, zal geen enkele vent het beste in jou naar boven halen. Simpelweg omdat je dan nog altijd zult vallen voor mensen die spelletjes spelen met je gevoelens, en op basis daarvan vlinders krijgt.
Maar het beste in jou is waarschijnlijk ook niet die onzekere kant...
Erg herkenbaar dit. Ik wil mijzelf niet een veer in mijn kont steken, maar wat betreft vrouwen nooit moeite gehad met het krijgen van aandacht. Toch ben ik diegene die al jaren vrijgezel is. Dit is eigenlijk puur omdat ik ook echt dat gevoel van verliefdheid wil voelen. De gedachte dat je na een tijdje naar elkaar groeit en dat die verliefdheid er wellicht kan komen spreekt mij totaal niet aan. Mijn eerste en enige jeugdliefde maakte wel al deze gevoelens bij mij los. Het is misschien niet goed maar dat gevoel is beetje een benchmark geworden voor mijn toekomstige relatiequote:Op donderdag 26 januari 2012 15:12 schreef Xennia het volgende:
[..]
en hij voldoet ook maar voor de helft aan mijn "eisenlijstje" en toch weet en voel ik dat hij het is voor mij.
TS: chemie kun je niet beredeneren. De chemie IS het mysterie dat je zoekt.
Ik heb in de tijd met ex vele gesprekken gehad met mensen erover. Sommigen vonden dat ik te veel het onmogelijke verwachtte. Dat het leven geen sprookje is en dat je in een relatie naar elkaar toe moet groeien en hard moet werken. Dat ik te kritisch was en misschien wel over zou blijven met 10 katten.
Ik bleef maar zeggen dat ik toch echt nog 1 keer van mijn sokken geblazen wilde worden en dat ik niet wil settelen met minder. En dat ik alleen zijn ook geen schrikbeeld vind, ik had en heb het tenslotte leuk met mezelf, mijn leven, vrienden en familie (zonder katten).
Tijd zal het lerenquote:Op donderdag 26 januari 2012 17:27 schreef Lienekien het volgende:
Misschien doe je jezelf wel tekort om als volwassene te blijven wachten op dezelfde verliefde gevoelens die je had als tiener.
Ik snap eigenlijk niet goed waar jij er overheen leest.quote:
Ik zie maar heel weinig reacties die in de buurt komen van het genoegen nemen met een 'verstandsrelatie'.quote:Op donderdag 26 januari 2012 21:09 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet goed waar jij er overheen leest.
Verder deel ik Xennia's liefdesfilosofie. Het is er of niet. De rest is gelul.
Aan de andere kant snap ik dat als je het niet treft ( en dat gebeurt mensen ook) dat je dan iets anders begint. Maar ga geen knollen voor citroenen verkopen. Liefde bestaat en ook enorme verliefdheid en het ligt elke dag op de loer. En ook zo meeslepend als je een kind was. Het verlies aan geloof is het failliet van het vertrouwen en de start van het excuus.![]()
Ik zie enorm veel excuusgedrag dat het niet 'nodig' is om verliefd te zijn, dat je er ook wel bent met gewoon leuk met elkaar hebben. Dat er meer wegen naar Rome zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 08:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik zie maar heel weinig reacties die in de buurt komen van het genoegen nemen met een 'verstandsrelatie'.
Jij sluit uit wat ik niet uitsluit, namelijk dat ook zonder heftige verliefdheid in het begin een relatie kan ontstaan die minstens zo bevredigend kan zijn als een relatie die wel start met die verliefdheid. Dat heeft helemaal niks te maken met een verstandsrelatie, niks.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:02 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik zie enorm veel excuusgedrag dat het niet 'nodig' is om verliefd te zijn, dat je er ook wel bent met gewoon leuk met elkaar hebben. Dat er meer wegen naar Rome zijn.
Meer wegen om een relatie te hebben? Ja honderden, kijk naar vriendschapsrelaties en verstandsrelaties. Je kunt heel veel mensen dichtbij je houden en prima mee vinden, ook op langere termijn en ook in wederzijdse verstandhouding.
Meer wegen om een bijzondere relatie te hebben? Nee, dan is verliefdheid de allereerste stap en die ga je er niet uithalen. En natuurlijk leidt niet elke intense verliefdheid tot een eindeloze liefde. Dat doet ook niet elke verstandshouding.
En natuurlijk snap ik dat niet iedereen zomaar verliefd word en sommige mensen helemaal niet en toch graag een relatie willen, maar dan heb ik moeite als mensen dat verkopen als bijzonder. Dan heb je een fijne verstandsrelatie en dat is een keuze. Prima keuze en ik wil ook niet oordelen in de zin van 'minder', maar niet beweren dat je dan iets hebt wat je niet hebt.
Dan zijn wij het erover eens dat wij het oneens zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij sluit uit wat ik niet uitsluit, namelijk dat ook zonder heftige verliefdheid in het begin een relatie kan ontstaan die minstens zo bevredigend kan zijn als een relatie die wel start met die verliefdheid. Dat heeft helemaal niks te maken met een verstandsrelatie, niks.
En ik bedoel met bevredigend dus ook seksueel bevredigend. 'Ik kijk in zijn ogen en mijn wangen gaan gloeien van opwinding'-bevredigend.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:18 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dan zijn wij het erover eens dat wij het oneens zijn.
Ik heb overigens ook nergens gesteld dat een relatie zonder verliefdheid niet bevredigend kan zijn. Genegenheid, warmte, vertrouwen zijn heel fijn ook zonder verliefdheid.
Daarom schrijf ik ook 'voor mij'. Iedereen is daar anders in, maakt andere afwegingen en heeft andere invalshoeken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan mijn 'vele wegen naar Rome' nog wel eens herhalen, maar dat voegt niet echt meer wat toe.
Ik kan er gewoon erg slecht tegen dat mensen voor een ander menen te kunnen bepalen wat wel of niet een goede manier is om een fijne relatie te krijgen en te houden.
Jij bedoelt volgens mij dat die verliefdheid ook opeens na een paar maanden kan toeslaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan mijn 'vele wegen naar Rome' nog wel eens herhalen, maar dat voegt niet echt meer wat toe.
Ik kan er gewoon erg slecht tegen dat mensen voor een ander menen te kunnen bepalen wat wel of niet een goede manier is om een fijne relatie te krijgen en te houden.
True this. De één moet enorme verliefdheid voelen voordat hij/zij in een relatie wil stappen, de ander heeft genoeg aan een "goed gevoel"... Per persoon verschillend...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Ja dat had ik ook vroeger.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:24 schreef smurfinnensoep het volgende:
Mijn eerste en enige jeugdliefde maakte wel al deze gevoelens bij mij los. Het is misschien niet goed maar dat gevoel is beetje een benchmark geworden voor mijn toekomstige relatie
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:41 schreef madsaus het volgende:
[..]
Jij bedoelt volgens mij dat die verliefdheid ook opeens na een paar maanden kan toeslaan.
1 van de twee zou dan aan het begin niet verliefd zijn maar later zijn beide heel verliefd.
Je zou dat ook kunnen zien als; Als degene die niet verliefd is, nog een langere tijd zou wachten om versierd te worden, dan zou diegene aan de start van de relatie misschien inmiddels wel verliefd kunnen zijn.
Beide hetzelfde, alleen het punt van het beginnen van de relatie zou dan anders zijn. Is dat wat je bedoelt?
Ik denk dat het idd wel vaak zo gaat. Maar heel veel vrouwen willen de perfecte situatie hebben (verliefd tot over hun oren) voordat ze überhaupt aan een relatie oid denken en als het er ook maar iets van afwijkt dan klopt er volgens hen iets niet en zal het ook nooit wat worden...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Jouw situatie doet me denken aan een vriendin van me. Man helemaal hotel de botel en die wilde al huisje-boompje-beestje met haar. Zij in de stress, want ze wist niet of ze wel genoeg voelde. Ene advies: afkappen, want dit is niet eerlijk naar hem toe. Andere advies: je kunt het ook nog tijd geven en zien wat er gebeurt. Ze heeft het niet afgekapt en is daar tien jaar later nog steeds heel blij om.
Zo kán het dus ook.
Maar misschien voelde jouw kennis zich wel lichamelijk aangetrokken tot die man, terwijl TS dat gevoel nog niet heeft. En dat terwijl erotische aantrekkingskracht toch wel een voorwaarde voor een relatie moet zijn, anders moet je elke keer als hij zin heeft aan (vul elke wenselijke hunk in, van Brad Pitt tot George Clooney) denken om het een beetje leuk te maken..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Jouw situatie doet me denken aan een vriendin van me. Man helemaal hotel de botel en die wilde al huisje-boompje-beestje met haar. Zij in de stress, want ze wist niet of ze wel genoeg voelde. Ene advies: afkappen, want dit is niet eerlijk naar hem toe. Andere advies: je kunt het ook nog tijd geven en zien wat er gebeurt. Ze heeft het niet afgekapt en is daar tien jaar later nog steeds heel blij om.
Zo kán het dus ook.
Nou het grappige is eigenlijk dat mijn ex al snel na onze relatie driftig op zoek was naar een nieuwe relatie en ook snel daadwerkelijk aan een nieuwe relatie begon waar ze na jaren nog steeds inzit en schijnbaar ook dolgelukkig is. Super voor haar dus, maar ook al laat mijn ex zien dat je zonder verliefdheid jaren dolgelukkig kan zijn met iemand, mij trekt het gewoon niet zo op die manier een relatie te starten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook vroeger.
Tip: zoek d'r eens op na al die jaren en je zult tot de conclusie komen dat ze echt niet zo bijzonder was hoor.
Daarna ben je ervan genezen.
Ik denk niet dat het speciaal voor jou is, er zijn meer mensen die geen fan zijn van het grote google avontuur of hun hele privéleven op internet met naam en achternaam te koop willen zetten. Het klinkt ergens alsof jij je juist nog te druk maakt om haar ipv andersom.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:51 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Nou het grappige is eigenlijk dat mijn ex al snel na onze relatie driftig op zoek was naar een nieuwe relatie en ook snel daadwerkelijk aan een nieuwe relatie begon waar ze na jaren nog steeds inzit en schijnbaar ook dolgelukkig is. Super voor haar dus, maar ook al laat mijn ex zien dat je zonder verliefdheid jaren dolgelukkig kan zijn met iemand, mij trekt het gewoon niet zo op die manier een relatie te starten.
Goed of niet goed; Iemand leuk en aardig vinden, leuke conversaties en gelijkwaardige interesses hebben is voor mij niet per definitie relatiemateriaal. Als dat zo was had ik al velen relaties gehad haha. Nee, voor mij is het gewoon het gevoel wat ik dus bij mijn ex gehad heb. Dit zal ik zeker niet meer bij mijn ex krijgen; qua innerlijk en uiterlijk was ze al enorm veranderd maar ik hoop dit wel in een toekomstige relatie weer te krijgen.
Maar contact zoeken van mijn kant kan overigens niet eens want ze heeft blijkbaar de moeite gedaan om niet gevonden te worden op openbare profielsites. Ik kan bijna geen andere reden bedenken dan dat ze dat voor mij gedaan heeft wat ik best apart vind. Ik vraag me soms af wat haar motivatie is om dat te doen????
Het is al jaren uit en overheen ben ik er zeker. Dit gehele gebeuren op Fok is anoniem dus het zou mij niet interesseren als ik er niet overheen was. Het ging mij om het feit dat er hier een discussie gaande was over het wel of niet aan een relatie beginnen zonder verliefd zijn. Ik herkende me hierin en daarom reageerde ik dus. Kijk uiterlijk is ook niet alles, maar ik heb door de jaren heen leuke meiden ontmoet die tevens ook duidelijk lieten merken dat ze mij leuk vonden (dit is ook een van de redenen dat mijn vorige relatie uitging omdat mijn ex gewoon erg jaloers was).quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:56 schreef madsaus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het speciaal voor jou is, er zijn meer mensen die geen fan zijn van het grote google avontuur of hun hele privéleven op internet met naam en achternaam te koop willen zetten. Het klinkt ergens alsof jij je juist nog te druk maakt om haar ipv andersom.
Ben je er wel overheen? Want dan zal het lastig worden om op die manier verliefd te worden op een ander, als je er niet helemaal voor open staat. Al dan niet onbewust.
Omdat zakkige types duidelijker laten zien wat ze wel en niet willen, in tegenstelling tot types die alles voor een vrouw doen en zichzelf dan dus vergeten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:03 schreef Snowfish het volgende:
Even tussendoor. Waarom zijn de zakkige typen dan aantrekkelijker voor dames. Met die lompe typen krijg je toch alleen maar problemen die vrouwen naar eigen zeggen niet willen. Dit heeft mij altijd wel een beetje dwars gezeten. Ik denk verder dat die lustgevoelens er al moeten zijn. Maar kun je ook beschrijven hoe een woest aantrekkelijke man voor jou eruit ziet?
Ik lees liever wat vrouwen er zelf van vinden bij dezen en niet en wat een man denkt te wetenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat zakkige types duidelijker laten zien wat ze wel en niet willen, in tegenstelling tot types die alles voor een vrouw doen en zichzelf dan dus vergeten.
Niet huilen als zij hetzelfde zeggenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:37 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Ik lees liever wat vrouwen er zelf van vinden bij dezen en niet en wat een man denkt te weten
Welnee, dat heeft niets met die kerels zelf te maken! Sommige vrouwen hebben zelf gewoon een hang naar onzekerheid en vallen voor het feit dat iemand hen in onzekerheid laat. Maar juist die klootzakken hebben zelf geen enkel idee van wat ze willen, ze weten alleen maar wat ze niet willen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat zakkige types duidelijker laten zien wat ze wel en niet willen, in tegenstelling tot types die alles voor een vrouw doen en zichzelf dan dus vergeten.
Alsof dit een probleem was dat vroeger niet voorkwamquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:51 schreef speknek het volgende:
Vrouwen kijken teveel soaps, die denken dat een relatie waar je niet elke dag ruzie en en pieken en dalen hebt geen relatie is. Je zou bijna terugverlangen naar de gristelijke tijd, waar stabiliteit juist nastrevenswaardig was, en je partner de the bridge over troubled water e.d. was.
verliefdheid kun je niet creeeren door de voorwaarden te veranderen. Verliefd word je niet door pure wilskracht. Verliefdheid overvalt je.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:41 schreef madsaus het volgende:
[..]
Jij bedoelt volgens mij dat die verliefdheid ook opeens na een paar maanden kan toeslaan.
1 van de twee zou dan aan het begin niet verliefd zijn maar later zijn beide heel verliefd.
Je zou dat ook kunnen zien als; Als degene die niet verliefd is, nog een langere tijd zou wachten om versierd te worden, dan zou diegene aan de start van de relatie misschien inmiddels wel verliefd kunnen zijn.
Beide hetzelfde, alleen het punt van het beginnen van de relatie zou dan anders zijn. Is dat wat je bedoelt?
Helaas niet nee! Zou lekker simpel zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:25 schreef Xennia het volgende:
[..]
Verliefd word je niet door pure wilskracht.
Met zakkige types bedoelen we hier geen klootzakken, meer de mannen waar je zelf ook wat moeite voor moet doen en waar je überhaupt de tijd krijgt om die persoon te ontdekken zonder dat alles wat je zegt of doet aangegrepen wordt om je (zonder succes) nog meer te claimen of om er zelfs de hele tijd vragen over te stellen. Die dingen gaan dan niet gewoon hun natuurlijke beloop.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:03 schreef Snowfish het volgende:
Even tussendoor. Waarom zijn de zakkige typen dan aantrekkelijker voor dames. Met die lompe typen krijg je toch alleen maar problemen die vrouwen naar eigen zeggen niet willen. Dit heeft mij altijd wel een beetje dwars gezeten. Ik denk verder dat die lustgevoelens er al moeten zijn. Maar kun je ook beschrijven hoe een woest aantrekkelijke man voor jou eruit ziet?
Wat doet ie dan?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 15:46 schreef madsaus het volgende:
Ik ben er nu eigenlijk gewoon moe van, ik had net weer goede moed maar hij is ontiegelijk needy en claimend bezig. Ik weet nu zeker dat dit de oorzaak is. mega turn off
Irritantquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:23 schreef madsaus het volgende:
[..]
IrritantDat lijkt me idd wel zwaar irritant ja... Heb je het er wel eens met hem over gehad dat je vindt dat hij zich te claimerig opstelt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja omtrent bovenstaand voorbeeld wel. Het verandert dan voor 1 of 2 dagen en dan komt het in een andere vorm weer terug. Ik weet bijna zeker dat als hij niet steeds dit soort dingen in deze prille fase deed, dat ik dan anders over hem zou denken en wellicht ook sterkere gevoelens zou hebben.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:46 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd wel zwaar irritant ja... Heb je het er wel eens met hem over gehad dat je vindt dat hij zich te claimerig opstelt?
Er staat dat je denkt dat je het de volgende keer afkapt. Ik denk dat je het idee van een mogelijke leuke relatie nog niet los wil laten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 22:50 schreef madsaus het volgende:
Zie de laatste zin van mij vorige post
quote:Op vrijdag 27 januari 2012 17:23 schreef madsaus het volgende:
[..]
IrritantJe hebt je eigen monster gecreeerd door de ongelijkheid in gevoelens. Jij hebt de macht. Dit is een logisch gevolg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
''dan heb ik dus echt geen zin meer om met je te bellen'', klinkt alsof je hem een gunst verleent en het je energie kost hem te bellen. Terwijl als je verliefd zou zijn, je er zelf naar zou hunkeren hem weer te spreken, ook al belt hij ongelegen.
Echt, kap er mee. Voor jezelf en voor hem.
Dat dusquote:Op zondag 29 januari 2012 23:53 schreef Polarcat het volgende:
Graag gedaan, maar dan ben ik wel benieuwd hoe je het precies hebt opgelost.
Dan is het wel zo sympathiek om te vertellen voor welke 'oplossing' je hebt gekozen.quote:Op zondag 29 januari 2012 22:32 schreef madsaus het volgende:
Ik dank jullie allemaal voor alle tijd en moeite van 11 pagina's lang, door al jullie antwoorden heb ik er objectief naar kunnen kijken en het is opgelost
Ik weet het niet. Het klinkt meer alsof hij voorheen deed wat hij normaal doet, en nu doet wat hij denkt (of nu weet) wat jij wil zien. Hij is dus zichzelf niet. Claimerig gedrag is namelijk nooit extra attent.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:23 schreef madsaus het volgende:
Ik ga het niet in details plaatsen, lijkt me duidelijk waarom![]()
Wat ik kan zeggen is dat ik face to face ben gaan praten, hij opgehouden is met aan mijn voeten liggen, het overdreven softe gedoe ook is gestopt, en er nu genoeg spanning is![]()
Hij dacht dat hij met dat gestalk extra attent was etc, nu is hij gewoon zichzelf en dat is attent genoeg en veel leuker/interessanter![]()
Waarom? Dat stalken was juist het neppe gedeelte, dat hij dacht dat hij super attent moest zijn en dat ik de hele dag aandacht nodig had om te snappen dat hij mij echt leuk vindt. Nu doet hij gewoon zijn dingen en vind ik het leuk als ik een berichtje krijg, hij hoeft nu niet zo geforceerd te doen. Ik heb het er lang met hem over gehad waarbij ik ook echt naar hem heb geluisterd, het was niet alleen maar mijn verhaaltje naar hem toequote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het klinkt meer alsof hij voorheen deed wat hij normaal doet, en nu doet wat hij denkt (of nu weet) wat jij wil zien. Hij is dus zichzelf niet. Claimerig gedrag is namelijk nooit extra attent.
Hope i'm wrong, maar daar kom je snel genoeg achter.
Persoonlijk snap ik niet waar nu ineens die spanning vandaan komt. In je achterhoofd weet jij namelijk nog steeds dat hij super available is en 100% zeker van 'jou' is, dat verandert niet. En dat was toch hetgeen je zo stoorde?
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:26 schreef speknek het volgende:
.
Verdomd als die theorie dan niet toch waar is. Ik heb drie jaar lang 'achter' mijn toenmalige vriendin 'aangelopen' (in de verste verte niet zo stalkerig als deze jongen). Toen was ik het zat en haar voorgoed uit m'n hoofd gezet. Even later vond ze me toch wel erg leuk. Vrouwen
.
(inmiddels gelukkig getrouwd)
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:33 schreef madsaus het volgende:
[..]
Waarom? Dat stalken was juist het neppe gedeelte, dat hij dacht dat hij super attent moest zijn en dat ik de hele dag aandacht nodig had om te snappen dat hij mij echt leuk vindt. Nu doet hij gewoon zijn dingen en vind ik het leuk als ik een berichtje krijg, hij hoeft nu niet zo geforceerd te doen. Ik heb het er lang met hem over gehad waarbij ik ook echt naar hem heb geluisterd, het was niet alleen maar mijn verhaaltje naar hem toe
En wat mij stoorde was dat ik me geclaimed voelde en de tijd en ruimte niet kreeg om te ademen en verliefd te worden, nu dat gedoe is weg gevallen heb ik dat wel, ook al weet ik dat hij voor me gaat. Het is nu niet opeens een diepe relatie, maar nu voel ik me er goed bij en word ik wel blij van een berichtje van hem, denk ik wel zelf de hele dag aan hem en voel ik wel vlindertjes. Noem me maar gek, toch is het zo![]()
Vergeet niet dat ik hem in eerste instantie echt zag zitten en daarna pas bekoeld ben/was
Ah, hetzelfde gedaan als ik lijkt het welquote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:33 schreef madsaus het volgende:
[..]
Waarom? Dat stalken was juist het neppe gedeelte, dat hij dacht dat hij super attent moest zijn en dat ik de hele dag aandacht nodig had om te snappen dat hij mij echt leuk vindt. Nu doet hij gewoon zijn dingen en vind ik het leuk als ik een berichtje krijg, hij hoeft nu niet zo geforceerd te doen. Ik heb het er lang met hem over gehad waarbij ik ook echt naar hem heb geluisterd, het was niet alleen maar mijn verhaaltje naar hem toe
En wat mij stoorde was dat ik me geclaimed voelde en de tijd en ruimte niet kreeg om te ademen en verliefd te worden, nu dat gedoe is weg gevallen heb ik dat wel, ook al weet ik dat hij voor me gaat. Het is nu niet opeens een diepe relatie, maar nu voel ik me er goed bij en word ik wel blij van een berichtje van hem, denk ik wel zelf de hele dag aan hem en voel ik wel vlindertjes. Noem me maar gek, toch is het zo![]()
Vergeet niet dat ik hem in eerste instantie echt zag zitten en daarna pas bekoeld ben/was
Dit klopt voor geen meter, daar durf ik mijn rechterduim wel op te verwedden.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:33 schreef madsaus het volgende:
[..]
Dat hoop ik trouwens ook, dat hoop ik van harte. Maar het is niet wat ik denk.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 16:01 schreef Copycat het volgende:
Ik drijf mee. Vind het net iets te ideaal klinken.
Maar hopelijk heb ik het mis.
Nee, jij doet net alsof ik hem iets heb opgedrongen. In mijn post staat duidelijk dat het niet alleen mijn verhaaltje naar hem was. Hij heeft eerst zelf uitgelegd waarom hij dat allemaal deed, daarom weet ik dat hij nu wel zichzelf is. Je mag het geloven of niet, ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik kan helaas niet dat hele gesprek hier gaan uittikken om jouw beeld daarover te veranderen. Het is in ieder geval geen zelf verzonnen conclusie van mij. Of zoals jij het noemt, door een bril kijken.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 15:58 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Dit klopt voor geen meter, daar durf ik mijn rechterduim wel op te verwedden.
Dat kan gewoon niet, dat hij binnen een week na je OP zo fundamenteel veranderd is.
Je kunt het bekijken met elke bril die je zelf wenst, maar de werkelijkheid is dat je vriendje nu het gedrag vertoont dat jij van hem wenste. Hij is nu tijdelijk een nieuwe zichzelf, vanwege het gesprek dat jij met hem bent aangegaan. En jij maakt jezelf wijs dat hij nu eindelijk zichzelf kan zijn. Yeah right, maak dat de kat wijs. Meer dan ooit is hij nu wat jij wil zijn, en daarmee is hij verre van zichzelf. Hij weet nu op zijn best beter hoe hij zich naar jouw wensen moet voegen. Ik geef je twee weken voor de "hervonden passie" weer opdroogt.
Face it, hij is gewoon niet de klootzak waar jij nat van wordt.
Geniet ervan.quote:Op woensdag 1 februari 2012 01:27 schreef madsaus het volgende:
[..]
Nee, jij doet net alsof ik hem iets heb opgedrongen. In mijn post staat duidelijk dat het niet alleen mijn verhaaltje naar hem was. Hij heeft eerst zelf uitgelegd waarom hij dat allemaal deed, daarom weet ik dat hij nu wel zichzelf is. Je mag het geloven of niet, ik weet dat je het goed bedoelt, maar ik kan helaas niet dat hele gesprek hier gaan uittikken om jouw beeld daarover te veranderen. Het is in ieder geval geen zelf verzonnen conclusie van mij. Of zoals jij het noemt, door een bril kijken.
Over dat nat worden, daar kom ik inmiddels niks te kort, en als dat wel zo was dan was ik er dus echt niet voor gegaan.
Anyway, in geen enkele beginnende relatie ben je zeker van samen oud worden, dus we zien het wel, het is nu goed en het voelt nu goed, sowieso kan een goed gesprek wonderen doen zonder dat het iets te maken heeft met domineren.
Daarnaast is het sowieso geven en nemen in relaties, in dit geval is het dat hij wat minder berichten stuurt en dat ik weer wat meer van me laat horen. Als dat nou zo erg is, dan hou ik het liever erg
De vraag van het topic was voornamelijk of lust/chemie kan komen, het antwoord is in mijn geval ja, ik heb er niks aan om er over te liegen aangezien ik met dit topic oprecht ben geweest en iedereen dankbaar ben voor hun visie en moeite. Het is nou eenmaal zo en dat is wat ik miste om vlindertjes te voelen en de kleren van zijn lijf te rukken
Echt al-tijd leuk om een update en een vervolg te lezen van een oud topic waarin ik gereageerd heb. Ik denk dat dat voor veel R&P-ers geldt.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:14 schreef madsaus het volgende:
... of het iemand dan nog iets kan schelen
Dan beloof ik dat bij deze : goed of slecht, zal wel updaten over een tijdjequote:Op woensdag 1 februari 2012 18:26 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Echt al-tijd leuk om een update en een vervolg te lezen van een oud topic waarin ik gereageerd heb. Ik denk dat dat voor veel R&P-ers geldt.
Deste cooler als je ons dan om de oren kunt slaan dat je relatie met je vriendje bloeit en zindert als nooit tevoren. En ook leuk als we dan kunnen lachen dat we toch gelijk hadden.
Leuk! Ik heb bij verschillende oude topics een hoe-zou-het-nu-met-zijn-gevoel, dus ben benieuwd.quote:Op woensdag 1 februari 2012 18:34 schreef madsaus het volgende:
[..]
Dan beloof ik dat bij deze : goed of slecht, zal wel updaten over een tijdje
For what it's worthquote:Op donderdag 26 januari 2012 01:01 schreef Seven. het volgende:
[..]
Man man, wat een verwachtingen na 1 keertje samen iets drinken.
Het kan wel, als er een solide vriendschap als basis ligt. Maar dit klinkt ook niet alsof ze de beste vrienden zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:36 schreef Hijsbakkie het volgende:
Leuk zo'n update. Wel voorspelbaar dit.
Dus antwoord op de topic vraag: vrijwel nooit.
Dit.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:04 schreef Copycat het volgende:
Cool dat je update. Jammer dat het niet werkt, maar inderdaad: weet je dat ook weer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |