Dan zijn wij het erover eens dat wij het oneens zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij sluit uit wat ik niet uitsluit, namelijk dat ook zonder heftige verliefdheid in het begin een relatie kan ontstaan die minstens zo bevredigend kan zijn als een relatie die wel start met die verliefdheid. Dat heeft helemaal niks te maken met een verstandsrelatie, niks.
En ik bedoel met bevredigend dus ook seksueel bevredigend. 'Ik kijk in zijn ogen en mijn wangen gaan gloeien van opwinding'-bevredigend.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:18 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Dan zijn wij het erover eens dat wij het oneens zijn.
Ik heb overigens ook nergens gesteld dat een relatie zonder verliefdheid niet bevredigend kan zijn. Genegenheid, warmte, vertrouwen zijn heel fijn ook zonder verliefdheid.
Daarom schrijf ik ook 'voor mij'. Iedereen is daar anders in, maakt andere afwegingen en heeft andere invalshoeken.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan mijn 'vele wegen naar Rome' nog wel eens herhalen, maar dat voegt niet echt meer wat toe.
Ik kan er gewoon erg slecht tegen dat mensen voor een ander menen te kunnen bepalen wat wel of niet een goede manier is om een fijne relatie te krijgen en te houden.
Jij bedoelt volgens mij dat die verliefdheid ook opeens na een paar maanden kan toeslaan.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan mijn 'vele wegen naar Rome' nog wel eens herhalen, maar dat voegt niet echt meer wat toe.
Ik kan er gewoon erg slecht tegen dat mensen voor een ander menen te kunnen bepalen wat wel of niet een goede manier is om een fijne relatie te krijgen en te houden.
True this. De één moet enorme verliefdheid voelen voordat hij/zij in een relatie wil stappen, de ander heeft genoeg aan een "goed gevoel"... Per persoon verschillend...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Ja dat had ik ook vroeger.quote:Op donderdag 26 januari 2012 17:24 schreef smurfinnensoep het volgende:
Mijn eerste en enige jeugdliefde maakte wel al deze gevoelens bij mij los. Het is misschien niet goed maar dat gevoel is beetje een benchmark geworden voor mijn toekomstige relatie
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:41 schreef madsaus het volgende:
[..]
Jij bedoelt volgens mij dat die verliefdheid ook opeens na een paar maanden kan toeslaan.
1 van de twee zou dan aan het begin niet verliefd zijn maar later zijn beide heel verliefd.
Je zou dat ook kunnen zien als; Als degene die niet verliefd is, nog een langere tijd zou wachten om versierd te worden, dan zou diegene aan de start van de relatie misschien inmiddels wel verliefd kunnen zijn.
Beide hetzelfde, alleen het punt van het beginnen van de relatie zou dan anders zijn. Is dat wat je bedoelt?
Ik denk dat het idd wel vaak zo gaat. Maar heel veel vrouwen willen de perfecte situatie hebben (verliefd tot over hun oren) voordat ze überhaupt aan een relatie oid denken en als het er ook maar iets van afwijkt dan klopt er volgens hen iets niet en zal het ook nooit wat worden...quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Jouw situatie doet me denken aan een vriendin van me. Man helemaal hotel de botel en die wilde al huisje-boompje-beestje met haar. Zij in de stress, want ze wist niet of ze wel genoeg voelde. Ene advies: afkappen, want dit is niet eerlijk naar hem toe. Andere advies: je kunt het ook nog tijd geven en zien wat er gebeurt. Ze heeft het niet afgekapt en is daar tien jaar later nog steeds heel blij om.
Zo kán het dus ook.
Maar misschien voelde jouw kennis zich wel lichamelijk aangetrokken tot die man, terwijl TS dat gevoel nog niet heeft. En dat terwijl erotische aantrekkingskracht toch wel een voorwaarde voor een relatie moet zijn, anders moet je elke keer als hij zin heeft aan (vul elke wenselijke hunk in, van Brad Pitt tot George Clooney) denken om het een beetje leuk te maken..quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
Jouw situatie doet me denken aan een vriendin van me. Man helemaal hotel de botel en die wilde al huisje-boompje-beestje met haar. Zij in de stress, want ze wist niet of ze wel genoeg voelde. Ene advies: afkappen, want dit is niet eerlijk naar hem toe. Andere advies: je kunt het ook nog tijd geven en zien wat er gebeurt. Ze heeft het niet afgekapt en is daar tien jaar later nog steeds heel blij om.
Zo kán het dus ook.
Nou het grappige is eigenlijk dat mijn ex al snel na onze relatie driftig op zoek was naar een nieuwe relatie en ook snel daadwerkelijk aan een nieuwe relatie begon waar ze na jaren nog steeds inzit en schijnbaar ook dolgelukkig is. Super voor haar dus, maar ook al laat mijn ex zien dat je zonder verliefdheid jaren dolgelukkig kan zijn met iemand, mij trekt het gewoon niet zo op die manier een relatie te starten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 09:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook vroeger.
Tip: zoek d'r eens op na al die jaren en je zult tot de conclusie komen dat ze echt niet zo bijzonder was hoor.
Daarna ben je ervan genezen.
Ik denk niet dat het speciaal voor jou is, er zijn meer mensen die geen fan zijn van het grote google avontuur of hun hele privéleven op internet met naam en achternaam te koop willen zetten. Het klinkt ergens alsof jij je juist nog te druk maakt om haar ipv andersom.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:51 schreef smurfinnensoep het volgende:
[..]
Nou het grappige is eigenlijk dat mijn ex al snel na onze relatie driftig op zoek was naar een nieuwe relatie en ook snel daadwerkelijk aan een nieuwe relatie begon waar ze na jaren nog steeds inzit en schijnbaar ook dolgelukkig is. Super voor haar dus, maar ook al laat mijn ex zien dat je zonder verliefdheid jaren dolgelukkig kan zijn met iemand, mij trekt het gewoon niet zo op die manier een relatie te starten.
Goed of niet goed; Iemand leuk en aardig vinden, leuke conversaties en gelijkwaardige interesses hebben is voor mij niet per definitie relatiemateriaal. Als dat zo was had ik al velen relaties gehad haha. Nee, voor mij is het gewoon het gevoel wat ik dus bij mijn ex gehad heb. Dit zal ik zeker niet meer bij mijn ex krijgen; qua innerlijk en uiterlijk was ze al enorm veranderd maar ik hoop dit wel in een toekomstige relatie weer te krijgen.
Maar contact zoeken van mijn kant kan overigens niet eens want ze heeft blijkbaar de moeite gedaan om niet gevonden te worden op openbare profielsites. Ik kan bijna geen andere reden bedenken dan dat ze dat voor mij gedaan heeft wat ik best apart vind. Ik vraag me soms af wat haar motivatie is om dat te doen????
Het is al jaren uit en overheen ben ik er zeker. Dit gehele gebeuren op Fok is anoniem dus het zou mij niet interesseren als ik er niet overheen was. Het ging mij om het feit dat er hier een discussie gaande was over het wel of niet aan een relatie beginnen zonder verliefd zijn. Ik herkende me hierin en daarom reageerde ik dus. Kijk uiterlijk is ook niet alles, maar ik heb door de jaren heen leuke meiden ontmoet die tevens ook duidelijk lieten merken dat ze mij leuk vonden (dit is ook een van de redenen dat mijn vorige relatie uitging omdat mijn ex gewoon erg jaloers was).quote:Op vrijdag 27 januari 2012 11:56 schreef madsaus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat het speciaal voor jou is, er zijn meer mensen die geen fan zijn van het grote google avontuur of hun hele privéleven op internet met naam en achternaam te koop willen zetten. Het klinkt ergens alsof jij je juist nog te druk maakt om haar ipv andersom.
Ben je er wel overheen? Want dan zal het lastig worden om op die manier verliefd te worden op een ander, als je er niet helemaal voor open staat. Al dan niet onbewust.
Omdat zakkige types duidelijker laten zien wat ze wel en niet willen, in tegenstelling tot types die alles voor een vrouw doen en zichzelf dan dus vergeten.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:03 schreef Snowfish het volgende:
Even tussendoor. Waarom zijn de zakkige typen dan aantrekkelijker voor dames. Met die lompe typen krijg je toch alleen maar problemen die vrouwen naar eigen zeggen niet willen. Dit heeft mij altijd wel een beetje dwars gezeten. Ik denk verder dat die lustgevoelens er al moeten zijn. Maar kun je ook beschrijven hoe een woest aantrekkelijke man voor jou eruit ziet?
Ik lees liever wat vrouwen er zelf van vinden bij dezen en niet en wat een man denkt te wetenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat zakkige types duidelijker laten zien wat ze wel en niet willen, in tegenstelling tot types die alles voor een vrouw doen en zichzelf dan dus vergeten.
Niet huilen als zij hetzelfde zeggenquote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:37 schreef Snowfish het volgende:
[..]
Ik lees liever wat vrouwen er zelf van vinden bij dezen en niet en wat een man denkt te weten
Welnee, dat heeft niets met die kerels zelf te maken! Sommige vrouwen hebben zelf gewoon een hang naar onzekerheid en vallen voor het feit dat iemand hen in onzekerheid laat. Maar juist die klootzakken hebben zelf geen enkel idee van wat ze willen, ze weten alleen maar wat ze niet willen.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 12:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Omdat zakkige types duidelijker laten zien wat ze wel en niet willen, in tegenstelling tot types die alles voor een vrouw doen en zichzelf dan dus vergeten.
Alsof dit een probleem was dat vroeger niet voorkwamquote:Op vrijdag 27 januari 2012 13:51 schreef speknek het volgende:
Vrouwen kijken teveel soaps, die denken dat een relatie waar je niet elke dag ruzie en en pieken en dalen hebt geen relatie is. Je zou bijna terugverlangen naar de gristelijke tijd, waar stabiliteit juist nastrevenswaardig was, en je partner de the bridge over troubled water e.d. was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |