abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107104838
Weet iemand voor mij een goed incassobureau of deurwaarder. Wat is het eigenlijk precies het verschil tussen die twee?

Laatst namelijk een geldbedrag overgemaakt naar een verkeerde rekening. Geld werd uiteraard niet teruggestort dus van de bank adresgegevens gekregen en contact opgenomen. Je raadt het natuurlijk al, ze had het geld al uitgeven :') Echt, soms kan je er niet eens van bij wat voor trieste sloebers je hebt op deze wereld. Ze verwachtte toevallig van iemand anders ook een schenking van dat zelfde bedrag. Ja vast. Nou blijkt deze persoon zelf ook nog eens geen baan te hebben ofzo. Interesseert me allemaal verder niet eens, als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks en ook al heb ik een hekel aan incassobureau's, dit lijkt me de enige manier want met zo'n mens is niet eens te praten.

Ik heb het liefst dat ze zo snel mogelijk dus een brief krijgt met dat ze moet betalen, incl. extra kosten en rente als ze niet op tijd betaald. Kan me niet schelen als me dit zelf wat extra gaat kosten, als zij maar gaat betalen. Ik weet dat ik gewoon in m'n recht sta (BW 6 Artikel 203 onverschuldigde betaling) en ik kan het geld wel even missen, maar toch een bedrag van 3 nullen. Pfff het is gewoon zo zielig. Als je het op je spaarrekening zet oke. Dat je niet reageert op de brief van de bank OKE, maar dat je het geld meteen opneemt en uitgeeft is gewoon te triest. Heb geen goed woord voor dat soort mensen over.

Eigenlijk is dit meer een KLB topic dan voor advies :') maar ja als vraag dan nog, weet iemand een goed incassobureau voor particulieren of kan ik dit beter op een andere manier oplossen?
Facts don't care about your feelings
  zondag 22 januari 2012 @ 17:39:54 #2
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_107104938
Ik volg het topic ff en steun je inzet. Smerige sloeber :r
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 22 januari 2012 @ 17:40:52 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107104971
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet iemand voor mij een goed incassobureau of deurwaarder. Wat is het eigenlijk precies het verschil tussen die twee?

Laatst namelijk een geldbedrag overgemaakt naar een verkeerde rekening. Geld werd uiteraard niet teruggestort dus van de bank adresgegevens gekregen en contact opgenomen. Je raadt het natuurlijk al, ze had het geld al uitgeven :') Echt, soms kan je er niet eens van bij wat voor trieste sloebers je hebt op deze wereld. Ze verwachtte toevallig van iemand anders ook een schenking van dat zelfde bedrag. Ja vast. Nou blijkt deze persoon zelf ook nog eens geen baan te hebben ofzo. Interesseert me allemaal verder niet eens, als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks en ook al heb ik een hekel aan incassobureau's, dit lijkt me de enige manier want met zo'n mens is niet eens te praten.

Ik heb het liefst dat ze zo snel mogelijk dus een brief krijgt met dat ze moet betalen, incl. extra kosten en rente als ze niet op tijd betaald. Kan me niet schelen als me dit zelf wat extra gaat kosten, als zij maar gaat betalen. Ik weet dat ik gewoon in m'n recht sta (BW 6 Artikel 203 onverschuldigde betaling) en ik kan het geld wel even missen, maar toch een bedrag van 3 nullen. Pfff het is gewoon zo zielig. Als je het op je spaarrekening zet oke. Dat je niet reageert op de brief van de bank OKE, maar dat je het geld meteen opneemt en uitgeeft is gewoon te triest. Heb geen goed woord voor dat soort mensen over.

Eigenlijk is dit meer een KLB topic dan voor advies :') maar ja als vraag dan nog, weet iemand een goed incassobureau voor particulieren of kan ik dit beter op een andere manier oplossen?
Wacht even...de bank heeft je de adresgegevens zomaar gegeven? Something smells fishy.

Ben je er al langer mee bezig geweest? Dus dat de bank al eerder contact met haar heeft gezocht?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_107105027
Uiteraard is dit niet van de 1 op de andere dag. De bank heeft eerst contact op genomen met de persoon via een brief. Ze zien zelf ook wel dat de naam niet matched met het rekeningnummer, maar daar doen ze geen check meer op tegenwoordig (alleen ING > ING). Omdat er niet gereageerd werd, heeft de bank de adresgegevens gegeven zodat je zelf contact kan opnemen of een deurwaarder kan sturen.
pi_107105032
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:40 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wacht even...de bank heeft je de adresgegevens zomaar gegeven? Something smells fishy.

Ben je er al langer mee bezig geweest? Dus dat de bank al eerder contact met haar heeft gezocht?
Is vrij normaal hoor dat banken dat doen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 22 januari 2012 @ 17:43:55 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107105064
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is vrij normaal hoor dat banken dat doen.
Nee, dat is absoluut niet normaal, tenzij zij al eerder een poging hebben gewaagd.

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Uiteraard is dit niet van de 1 op de andere dag. De bank heeft eerst contact op genomen met de persoon via een brief. Ze zien zelf ook wel dat de naam niet matched met het rekeningnummer, maar daar doen ze geen check meer op tegenwoordig (alleen ING > ING). Omdat er niet gereageerd werd, heeft de bank de adresgegevens gegeven zodat je zelf contact kan opnemen of een deurwaarder kan sturen.
^O^

Ik heb zelf een keer verkeerd overgemaakt. Gelukkig bleek dat ik het naar Bol had overgemaakt dus het kwam vanzelf terug.
pi_107105091
iets met een kale kip enzo maar succes TS
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_107105127
Yep dat is waar, maar ja dan maar in de rij staan.
pi_107105181
Ik zou wel voor een incassoburo gaan op basis van no-cure no-pay ivm met de pauperigheid van degene waarvan je geld zou moeten krijgen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zondag 22 januari 2012 @ 17:50:51 #10
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107105988
Vreemd, heb hetzelfde eens gehad, en het was de service van de bank om te zorgen dat het terug kwam, ik heb het ook terug gekregen, ging om 200 euro, heb wel gevraagd wat als ze zelf niet reageren, nou had die vrouw gezegd, dan hebben we altijd nog andere middelen.

Dus zou gewoon weer naar de bank gaan en die om advies vragen, misschien kunnen die je zo kosteloos helpen
  zondag 22 januari 2012 @ 18:06:24 #12
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_107105994
Respect voor je geduld TS maar ik had allang een persoonlijkbezoek afgelegt.
Busje huren en alles meenemen wat los en vast zit. op naar de rommel markt.
:W

anyways succes met het probleem
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_107106024
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:06 schreef Dwan het volgende:
Respect voor je geduld TS maar ik had allang een persoonlijkbezoek afgelegt.
Busje huren en alles meenemen wat los en vast zit. op naar de rommel markt.
:W

anyways succes met het probleem
:')

En dan de cel in. Al die stoerdoenerij weer.
Ron Paul 2012
pi_107106207
Ben ook langs geweest, maar ze woonde niet meer op dat adres alleen dat rek.nr stond daar nog wel op.
pi_107106365
Ik weet niet hoe zit met de jurist gedoe, maar het lijkt me een diefstal.
Vergissen kan gebeuren, maar zo gelijk ermee weg komen, kan het niet.

Ts heb je al bij rechthulp gevraagd hoe het zit.

Je kan zelf 1 of andere incasso bureau zelf inschakelen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 22 januari 2012 @ 18:22:05 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107106660
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:08 schreef Supersoep het volgende:
Maar ik zou gewoon storneren.
Dat kan sowieso niet. Als je overboekt, dan heb je óf getekend óf via telebankieren overgemaakt en met je reader werken wordt ook als handtekening gezien. Dus je kunt niet zomaar terugboeken. Dat is het probleem ook.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:25:39 #17
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_107106825
Is aangifte doen niet verstandig om te doen??

Verder hoop ik dat die schofterige pauperdrol je centen snel ophoest.

Succes ermee.
pi_107107720
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:43 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, dat is absoluut niet normaal, tenzij zij al eerder een poging hebben gewaagd.

[..]

^O^

Ik heb zelf een keer verkeerd overgemaakt. Gelukkig bleek dat ik het naar Bol had overgemaakt dus het kwam vanzelf terug.
Vrij normaal dus
pi_107108127
Als je rechtsbijstand hebt, kun je die er misschien opzetten, of anders via juridisch loket. Een advocaat heeft ooit eens voor m'n moeder iemand opgezocht waar ze een vordering op had.
pi_107108302
Heb haar gegevens nu ook wel, dat is het probleem niet. Maar er valt geen afspraken te maken met zo iemand dus het moet wel via een incassobureau OF direct via de rechtbank maar ik weet dus niet of dat laatste mogelijk is.
pi_107108528
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb haar gegevens nu ook wel, dat is het probleem niet. Maar er valt geen afspraken te maken met zo iemand dus het moet wel via een incassobureau OF direct via de rechtbank maar ik weet dus niet of dat laatste mogelijk is.
Dat zijn dus allemaal dingen waar een goede jurist/advocaat ook prima bij kan helpen :) (en trouwens, je zei toch net dat ze niet meer woont op het adres dat je hebt?)
  zondag 22 januari 2012 @ 19:26:39 #22
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_107109105
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:47 schreef gers het volgende:
Ik zou wel voor een incassoburo gaan op basis van no-cure no-pay ivm met de pauperigheid van degene waarvan je geld zou moeten krijgen
Dit idd.

Vergis je alleen niet in de hoeveelheid moeite die het nog gaat kosten. Als ze ook niet op het incassobureau reageert dan rest je alleen nog een gang naar de rechter. En ook als je dan een vonnis krijgt waarmee je beslag zou kunnen leggen, dan is het nog steeds zo dat van een kale kip niet te plukken valt.. :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:45:18 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107112993
En je bank steekt verder geen poot uit? :(
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 20:54:29 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107113594
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:45 schreef Boca_Raton het volgende:
En je bank steekt verder geen poot uit? :(
Klinkt bekend hoor... ABN gedroeg zich net zo bij ons, 1500 euro overgemaakt via internetbankieren van een eigen rekening naar een andere eigen rekening. En nadat opdracht akkoord gegeven is, staat het ineens op de spaarrekening van een wildvreemde. Bank bleef bij hun idee dat we zelf het verkeerde rekeningnummer ingegeven hadden. En we mochten er zelf achteraan gaan... Wij hadden het geluk dat we een eerlijk persoon getroffen hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 22 januari 2012 @ 20:56:03 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107113697
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Klinkt bekend hoor... ABN gedroeg zich net zo bij ons, 1500 euro overgemaakt via internetbankieren van een eigen rekening naar een andere eigen rekening. En nadat opdracht akkoord gegeven is, staat het ineens op de spaarrekening van een wildvreemde. Bank bleef bij hun idee dat we zelf het verkeerde rekeningnummer ingegeven hadden. En we mochten er zelf achteraan gaan... Wij hadden het geluk dat we een eerlijk persoon getroffen hebben.
Het is toch van de gekke ook hé, dat je achter je eigen geld aanmoet... Het is ook áltijd hetzelfde met die ***-banken. TS geeft aan dat het om een bedrag met drie nullen gaat hier!
pi_107114135
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is toch van de gekke ook hé, dat je achter je eigen geld aanmoet... Het is ook áltijd hetzelfde met die ***-banken. TS geeft aan dat het om een bedrag met drie nullen gaat hier!
Jij maakt het toch over naar het verkeerde rekeningnummer?
Zou wat zijn zeg, als de bank steeds legitieme overboekingen terug stort...
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 21:04:32 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107114286
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jij maakt het toch over naar het verkeerde rekeningnummer?
Zou wat zijn zeg, als de bank steeds legitieme overboekingen terug stort...
Nou nee, niet altijd dus... Bij ons werd een transactie van een eigen rekening naar een eigen rekening verkeerd uitgevoerd door de bank.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107114441
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou nee, niet altijd dus... Bij ons werd een transactie van een eigen rekening naar een eigen rekening verkeerd uitgevoerd door de bank.
Het lijkt mij stug, maar niet onmogelijk.
Maar de bank zal in hun systemen gewoon die overboeking zien staan en niet weten dat hun een fout gemaakt hebben.
pi_107115680
Tja het blijft natuurlijk een fout die zelf gemaakt is, maar de bank doet inderdaad niet veel moeite. Ze hebben een brief gestuurd naar de eigenaar van de rekening en daarna haar persoonsgegevens gegeven. Volgens mij kan de bank zo de boeking corrigeren, al zouden ze dat willen. Of contact opnemen met de andere bank en het bedrag terugstorten. Het is niet zo dat het om een normale betaling ofzo gaat, ze zien zelf ook dat de naam niet matched met het nummer en dat 1 cijfer anders is van de naam/nummer die wel klopt. Maar ja, misschien mogen ze dat wettelijk niet ofzo ik weet het ook niet. Beetje jammer, want volgens mij komt dit toch best wel vaak voor... een fout is zo gemaakt. ;(
  zondag 22 januari 2012 @ 22:15:10 #30
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107119199
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja hallo dan moet je het goede rekeningnummer invoeren.

TS staat in zijn gelijk natuurlijk, maar de bank kan hier verder niks aan doen.
pi_107122188
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij kan de bank zo de boeking corrigeren, al zouden ze dat willen. Of contact opnemen met de andere bank en het bedrag terugstorten.
Ja natuurlijk kunnen ze dat, het is alleen absoluut onwenselijk dat ze het ook doen. Denk eens aan wat voor immense nieuwe mogelijkheden dat biedt voor scammers. Betaling voor die iphone op ebay overboeken, iphone in ontvangst nemen, bank de betaling voor de iphone weer terug laten boeken omdat het zogenaamd naar de verkeerde rekening is gegaan... (zie wat er nu al via paypal of money orders gebeurt)

Balen dat je nu net iemand treft die te beroerd is om het je terug te geven (of in een dusdanig situatie zit dat ze het domweg niet kan), maar de bank kun je niet zoveel verwijten.
  zondag 22 januari 2012 @ 23:08:19 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107122306
Het rekeningnummer komt toch niet overeen met de begunstigde? Want TS heeft één cijfer verkeerd ingevoerd. Wordt er nog iets gecheckt door de bank of moet de klant het verder zelf maar uitzoeken?
pi_107123491
Ze hebben het nagetrokken en zagen inderdaad dat de naam niet bij het nummer hoorde. Toen zeiden ze in eerste instantie dat ze de boeking ongedaan hadden gemaakt, maar later kwamen ze hier op terug en zeiden ze dat het niet meer kon. Ze controleren dat alleen nog bij hele grote bedragen ofzo.

Wat anboni hierboven zegt is natuurlijk onzin, want het gaat in dit geval om een naam die niet bij een rekeningnummer hoort en niet gewoon een normale betaling met een omschrijving die logisch is.
pi_107123736
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat anboni hierboven zegt is natuurlijk onzin, want het gaat in dit geval om een naam die niet bij een rekeningnummer hoort en niet gewoon een normale betaling met een omschrijving die logisch is.
Want alle omschrijving bij alle overschrijvingen zijn natuurlijk altijd hartstikke logisch voor iedereen... :')
pi_107123922
Als ik geld overmaak naar m'n ouders met een rek.nr waar 1 cijfer fout is zodat het niet matched en in de omschrijving staat KOSTGELD dan ziet elke mongool toch wel dat het een typfout is geweest? Heel wat anders dan dat ik geld overmaak voor een iphone en dan ga bellen cancel het maar weer. Wat begrijp je daar niet aan?
pi_107124486
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik geld overmaak naar m'n ouders met een rek.nr waar 1 cijfer fout is zodat het niet matched en in de omschrijving staat KOSTGELD dan ziet elke mongool toch wel dat het een typfout is geweest? Heel wat anders dan dat ik geld overmaak voor een iphone en dan ga bellen cancel het maar weer. Wat begrijp je daar niet aan?
En dus moet een bankmedewerker maar gewoon aannemen dat het wel goed zal zitten? Die volgt gewoon de procedures die z'n werkgever daarvoor heeft opgesteld (en terecht), Ik vind het trouwens ook knap stom dat je bij zo'n fors bedrag niet dubbel controleert of je het nummer wel goed hebt ingevuld...
pi_107126635
No cure no pay.

IK zou eerst zelf een dreigbrief sturen. Wordt er niet op ingegaan dan incasso inschakelen. Natuurlijk kost een incasso je wel 20% van het bedrag ofzo mja.. Wellicht hou je er. Nog meer aan over want et mens zal ook rente en incassokosten MOETEN betalen.
pi_107127433
Als ik TS was, zou ik nu direct eerst contact opnemen bij rechtsbijstand.
Die kan je vertellen hoe je beste kan aanpakken.

Brief sturen met aangetekend! versturen.

Daarna kan je kiezen bij incassobureau of via de gerecht.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 23 januari 2012 @ 02:21:47 #39
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107127460
Even samengevat:
1- de bank heeft brieven gestuurd
2- jij bent langsgeweest maar ze woont er niet
3- de persoon geeft aan dat het geld dus al uitgegeven is
4- maar ze woont niet op het aangegeven adres

Vraag:

Hoe heeft de bank dan contact met haar opgenomen? En hoe weet jij dat ze het geld al uitgegeven heeft? Op het moment dat een en ander schriftelijk gebeurd is, woont meneer of mevrouw dus wel degelijk op het adres.

In ieder geval: stap naar de kantonrechter als het bedrag dermate hoog is dat dat loont. Kost wel wat, maar dan heb je een vonnis. En 20 jaar om te innen. Niet goedschiks, dan wel kwaadschiks!

Om wat voor bedrag gaat het? 3 nullen of 3 cijfers?
Ook hoi !
  maandag 23 januari 2012 @ 02:24:51 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107127481
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Het rekeningnummer komt toch niet overeen met de begunstigde? Want TS heeft één cijfer verkeerd ingevoerd. Wordt er nog iets gecheckt door de bank of moet de klant het verder zelf maar uitzoeken?
Dat wordt steekproefgewijs gecheckt. Bedragen boven de 1250 wordt het automatisch wel bij gedaan.

Nu heb ik van ING-houders begrepen dat de online banking van de ING het wel direct checkt.
pi_107129734
Het bedrag was boven de 1250 en het is dus niet gecheckt he. Laat ik idd maar de standaardprocedure volgen. Eerst nog een aangetekende brief. Dan een brief dat ik een incassobureau inschakel. Dan incassobureau en zien we wel verder.
pi_107129869
Ik ben bang dat je er na kan fluiten. Volgens mij is je enige keuze een civielrechtelijke procedure starten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107129932
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Ik ben bang dat je er na kan fluiten. Volgens mij is je enige keuze een civielrechtelijke procedure starten.
Volgens mij is dat een van de diensten van een incassobureau, ze nemen in feite de schuld over, en gaan daarna over tot beslaglegging e.d. via de rechter.
pi_107129985
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Je eerste zin klopt niet echt met je tweede zin. Als ik een procedure kan starten waarom zou ik dan fluiten naar m'n geld? Ik sta toch in m'n recht?
pi_107130076
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je eerste zin klopt niet echt met je tweede zin. Als ik een procedure kan starten waarom zou ik dan fluiten naar m'n geld? Ik sta toch in m'n recht?
Omdat het meestal zo'n gedoe is om zo'n procedure te starten dat je waarschijnlijk maar een klein deel terug krijgt. Sorry dat ik het zo onduidelijk zei.

@MrDrako. zo'n procedure kan een incassobureau voor je starten, maar dan moet je er wel een hebben dat een gerechtsdeurwaarder in huis heeft, anders besteden ze het ook weer uit aan een gerechtsdeurwaarder en dan krijg je nog minder van je centen terug.

Al met al denk ik dat je naar het volledige bedrag kan fluiten.
pi_107130333
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:40 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Omdat het meestal zo'n gedoe is om zo'n procedure te starten dat je waarschijnlijk maar een klein deel terug krijgt. Sorry dat ik het zo onduidelijk zei.

@MrDrako. zo'n procedure kan een incassobureau voor je starten, maar dan moet je er wel een hebben dat een gerechtsdeurwaarder in huis heeft, anders besteden ze het ook weer uit aan een gerechtsdeurwaarder en dan krijg je nog minder van je centen terug.

Ik zou het alsnog doen. Al is het alleen maar omdat die andere persoon geen recht heeft op dat geld. En hoe zit dat met je rechtsbijstandverzekering?

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:43 schreef Nembrionic het volgende:

Wij ook, naar de belastingdienst (ipv de ANWB). Kregen we een blauwe envelop, met de melding dat we geld overgemaakt hadden en ze daar geen bijbehorende rekening bij konden vinden :P
pi_107131035
Ja helaas komt mijn geld bij een vieze vuile sloeber terecht :') maar volgens mij is die kans in Nederland ook niet zo klein meer.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:32:41 #48
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107134655
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:40 schreef HostiMeister het volgende:
Nee, dat is niet juist, enkel voor de ambtelijke werkzaamheden heeft een incassobureau, jurist of advocaat een gerechtsdeurwaarder "nodig". Andere werkzaamheden kunnen in principe binnen het bedrijf worden gedaan. Uiteraard heb je incassobureaus die enkel het minnelijk traject doen en het gerechtelijke aspect uitbesteden. Een advocaat kan ook niet procederen zonder op enig moment een gerechtsdeurwaarder erbij te betrekken, en ook dan concluderen we niet dat daarmee een advocaat overbodig zou zijn.

quote:
Misschien, maar misschien ook niet. Dat hangt af van de persoon in kwestie waarvan niemand wat kan zeggen. Wellicht heeft men gewoon een baan, en is beslag op loon gewoon mogelijk.
pi_107134698
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:32 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Nee, dat is niet juist, enkel voor de ambtelijke werkzaamheden heeft een incassobureau, jurist of advocaat een gerechtsdeurwaarder "nodig". Andere werkzaamheden kunnen in principe binnen het bedrijf worden gedaan. Uiteraard heb je incassobureaus die enkel het minnelijk traject doen en het gerechtelijke aspect uitbesteden. Een advocaat kan ook niet procederen zonder op enig moment een gerechtsdeurwaarder erbij te betrekken, en ook dan concluderen we niet dat daarmee een advocaat overbodig zou zijn.

[..]

Misschien, maar misschien ook niet. Dat hangt af van de persoon in kwestie waarvan niemand wat kan zeggen. Wellicht heeft men gewoon een baan, en is beslag op loon gewoon mogelijk.
Maar zonder uitspraak van een rechter (vandaar de gerechtsdeurwaarder) kun je beslag leggen niet verplichten.

Dan kunnen ze hoog en laag springen maar zonder uitspraak hoef je in principe niet te betalen, zover ik weet.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:35:51 #50
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107134729
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het nadeel van procederen is dat de situatie kan ontstaan dat er eerst kosten moeten worden gemaakt om het geld terug te krijgen. De gerechtsdeurwaarder zal in een executietraject namelijk gewoon factureren voor de noodzakelijke ambtelijke werkzaamheden zoals bij betekening van het vonnis, of een derdenbeslag, etc. In ieder geval raad ik je aan een aangetekende ingebrekestelling te sturen, voorbeeldje van ons vind je hier.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:37:22 #51
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107134765
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:34 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Maar zonder uitspraak van een rechter (vandaar de gerechtsdeurwaarder) kun je beslag leggen niet verplichten.

Dan kunnen ze hoog en laag springen maar zonder uitspraak hoef je in principe niet te betalen, zover ik weet.
De uitspraak van een rechter heeft in beginsel niets met een gerechtsdeurwaarder van doen. Uiteraard is het zo dat zonder vonnis betaling niet kan worden afgedwongen.
pi_107134872
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:37 schreef Sovereign het volgende:

[..]

De uitspraak van een rechter heeft in beginsel niets met een gerechtsdeurwaarder van doen. Uiteraard is het zo dat zonder vonnis betaling niet kan worden afgedwongen.
Maar dan komt het toch gewoon neer op dreigen en hopen dat de andere partij betaalt, zonder dat er daadwerkelijk een verplichting toe is? (Of zie ik het nou helemaal verkeerd?) En worden er dan juist niet meer kosten gemaakt, waardoor TS sowieso wel kan fluiten naar het hele bedrag?

De twitter feed op jullie website is trouwens stuk, fyi.
pi_107135000
Zolang je geen vonnis hebt kun je niet meer dan dreigen.
Heb je eenmaal een vonnis dan kan je een deurwaarder inschakelen om het af te dwingen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_107135071
Gewoon blijven volhouden Yoshi!
Dan krijg je het uiteindelijk wel terug. Ook al heb je 1000¤ kosten gemaakt, dan zal zij die verplicht ook moeten vergoede, dus don't worry about the costs. Zorg dat je alle info goed bewaard.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:57:32 #55
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107135332
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef HostiMeister het volgende:

Maar dan komt het toch gewoon neer op dreigen en hopen dat de andere partij betaalt, zonder dat er daadwerkelijk een verplichting toe is? (Of zie ik het nou helemaal verkeerd?)
Er is een verschil tussen een verplichting tot betaling, of de mogelijkheid bezitten om die verplichting af te dwingen. De wederpartij is in deze zaak gehouden tot restitutie omdat het een onverschuldigde betaling betreft, er is dus wel degelijk een rechtsgrond voor de vordering van Yoshi. Jij noemt het dreigen, ik noem het de wederpartij wijzen op zijn of haar juridische verplichtingen en de gevolgen indien daar geen gehoor aan wordt gegeven.

quote:
En worden er dan juist niet meer kosten gemaakt, waardoor TS sowieso wel kan fluiten naar het hele bedrag?
Hangt van de afspraken af met de jurist/incassobureau/deurwaarder.

quote:
De twitter feed op jullie website is trouwens stuk, fyi.
Geen idee, daar ga ik niet over. ;)
pi_107135446
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:57 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een verplichting tot betaling, of de mogelijkheid bezitten om die verplichting af te dwingen. De wederpartij is in deze zaak gehouden tot restitutie omdat het een onverschuldigde betaling betreft, er is dus wel degelijk een rechtsgrond voor de vordering van Yoshi. Jij noemt het dreigen, ik noem het de wederpartij wijzen op zijn of haar juridische verplichtingen en de gevolgen indien daar geen gehoor aan wordt gegeven.

[..]

Hangt van de afspraken af met de jurist/incassobureau/deurwaarder.

[..]

Geen idee, daar ga ik niet over. ;)
Ok, bedankt voor de info, precies als ik dacht dus.
In ieder geval succes Yoshi, want dit is sowieso een klote situatie.
pi_107135656
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:48 schreef Snoepje5 het volgende:
Gewoon blijven volhouden Yoshi!
Dan krijg je het uiteindelijk wel terug. Ook al heb je 1000¤ kosten gemaakt, dan zal zij die verplicht ook moeten vergoede, dus don't worry about the costs. Zorg dat je alle info goed bewaard.
Volgens mij is dat helemaal niet zo zeker als jij het hier stelt. De rechter kan de tegenpartij veroordelen tot het vergoeden van de gemaakte kosten, maar ik kan me ook voorstellen dat een rechter dat niet (of gedeeltelijk) doet als de kosten buitensporig hoog zijn.
  maandag 23 januari 2012 @ 13:14:23 #58
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107135822
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:08 schreef anboni het volgende:

[..]

Volgens mij is dat helemaal niet zo zeker als jij het hier stelt. De rechter kan de tegenpartij veroordelen tot het vergoeden van de gemaakte kosten, maar ik kan me ook voorstellen dat een rechter dat niet (of gedeeltelijk) doet als de kosten buitensporig hoog zijn.
Een proceskostenveroordeling is in de regel forfaitair - dat gaat puntsgewijs en is afhankelijk van het belang van de zaak - en zal inderdaad bijna nooit de volledige kosten dekken. Uitzondering zijn zaken betreffende intellectueel eigendomsrecht waarbij wel een volledige proceskostenveroordeling kan volgen (maar waar ook toch wel e.e.a. gematigd wordt).
pi_107135996
Bedankt, ik ben in ieder geval wel wat wijzer geworden (en dat gebeurt niet vaak op fok :') )
pi_107136622
Misschien kan zo'n deurwaarder je ook wel vertellen of de bank niet aansprakelijk is. Ze vragen immers altijd om de naam van de begunstigde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_107137907
Playing guitar is a religion.
pi_107137984
Maak haar kapot TS. Tot de grond toe.
pi_107156496
Ik dacht aan de het volgende traject:

Zelf aanmaning sturen, hierin dreigen met gerechtdeurwaarder/rechtsmaatregelen
2e aanmaning sturen
Laatste aanmaning sturen, dreigen en naam noemen van gerechtdeurwaarder

Gerechtsdeurwaarder laten incasseren
Gerechtsdeurwaarder waarschuwing laten sturen dat er binnen enkele dagen gedagvaard zal worden
Laten dagvaarden
Gerechtdeurwaarder laten plukken.
.
pi_107157914
Het traject van Fer is inderdaad de beste optie. Probeer eerst zelf dreigende taal te versturen, omdat dit eigenlijk geen kosten met zich mee brengt. Daarna kan je een deurwaarder inschakelen om een procedure bij de rechtbank te kunnen starten.

Zoals je het verhaal omschrijft sta je in je recht om het geld terug te eisen (onverschuldigde betaling). De kosten van de deurwaarder kan je ook op de persoon verhalen, maar er bestaat altijd het risico dat jij dit (deels) moet betalen. Wanneer de kip echt kaal is, zal de deurwaarder de factuur gewoon bij jou indienen.
pi_107158375
De proceskosten zal wellicht niet 100% vergoed worden.

Maar wanneer Joshi een incassobureau inschakelt en dit bureau maakt bijv. 200¤ loonkosten en 100¤ overige kosten dan zal dit verhaald worden op de schuldenaar. Ik geloof dat hij/zij dan ook verplicht is die 300¤ te betalen, mits redelijk bedrag.

Dat is anders dan de proceskosten van een eventuele zitting.
pi_107159073
Sorry hoor, maar TS heeft het zelf verkeerd over gestort. Dat controleer je toch bij een bedrag met 3 nullen?
pi_107161440
Het is in ieder geval belangrijk voor TS om afspraken te maken over de kosten. Het is gebruikelijk dat de kosten verhaald worden, maar wanneer de kosten niet door de schuldenaar betaald kunnen worden, moet TS er voor opdraaien. Daarnaast moet TS sowieso opdraaien voor kosten die als buiten proportioneel worden beschouwd.

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:21 schreef JellieVrolijk het volgende:
Sorry hoor, maar TS heeft het zelf verkeerd over gestort. Dat controleer je toch bij een bedrag met 3 nullen?
Dat TS niet handig bezig is geweest, beseft TS zelf ook wel. Dit staat los van het feit dat de persoon die het geld heeft gekregen geen recht heeft op het geld. Lees maar eens over de onverschuldigde betaling.
pi_107161474
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:21 schreef JellieVrolijk het volgende:
Sorry hoor, maar als jij ineens 1000¤ op je rekening krijgt van een wild vreemde dan ga je dit toch niet direct uitgeven?

Zet het dan gewoon op je spaarrekening, pak wat rente en betaal het terug als je iets hoort. Of wees gewoon een normaal mens en stort het direct terug.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 06:06:30 #69
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_107167606
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 23:03 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als jij ineens 1000¤ op je rekening krijgt van een wild vreemde dan ga je dit toch niet direct uitgeven?

Zet het dan gewoon op je spaarrekening, pak wat rente en betaal het terug als je iets hoort. Of wees gewoon een normaal mens en stort het direct terug.
Dit dus. Sterker nog, het direct uitgeven en het dus 'niet meer hebben' als de rechtmatige eigenaar zijn onverschuldigd betaalde geld komt opeisen, komt wat mij betreft dicht in de buurt van verduistering.
Ongelooflijk dat daar nog enige discussie over zou zijn.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_107169617
Zucht...
pi_107169816
zelf ook eens overkomen met 1200 euro,
gelukkig kwam de naam niet overeen met wat ik had ingevoerd waardoor het na 2 weken automatisch werd terug gestort.
een foutje hiermee is snel gemaakt als je per ongeluk 2 getallen verwisseld
bijv wwwvww ipv wwvwww
pi_107171150
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 09:43 schreef kovenant het volgende:
zelf ook eens overkomen met 1200 euro,
gelukkig kwam de naam niet overeen met wat ik had ingevoerd waardoor het na 2 weken automatisch werd terug gestort.
een foutje hiermee is snel gemaakt als je per ongeluk 2 getallen verwisseld
bijv wwwvww ipv wwvwww
Als je twee getallen verwisseld is het rekeningnummer niet meer geldig.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_107176117
Geen zorgplicht bank bij verkeerde overboeking
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6186
The truth is rarely pure and never simple.
Op zondag 19 december 2010 18:43 schreef Netsplitter het volgende:
x-tremed: 48 uur wegens klote links.
  dinsdag 24 januari 2012 @ 13:32:24 #74
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107177074
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 22:10 schreef Snoepje5 het volgende:
De proceskosten zal wellicht niet 100% vergoed worden.

Maar wanneer Joshi een incassobureau inschakelt en dit bureau maakt bijv. 200¤ loonkosten en 100¤ overige kosten dan zal dit verhaald worden op de schuldenaar. Ik geloof dat hij/zij dan ook verplicht is die 300¤ te betalen, mits redelijk bedrag.

Dat is anders dan de proceskosten van een eventuele zitting.
Dat zijn de buitengerechtelijke kosten, ook daar gelden forfaitaire bedragen voor afhankelijk van de hoofdsom. Het is ook zeker niet zo dat een factuur van een deurwaarder of incassobureau altijd blijft bij de incassokosten en proceskostenveroordeling als moet worden geprocedeerd. Bij een procedure op tegenspraak zal al snel tegen een uurtarief worden gedeclareerd, of dat moet gezien de aard en hoogte van de vordering niet rendabel zijn. In mijn ogen is een incassotraject in ieder geval altijd maatwerk.
pi_107282015
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2012 13:06 schreef x-tremed het volgende:
Geen zorgplicht bank bij verkeerde overboeking
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=6186
Logisch ook. Ik vind t uberhaupt. vrij uniek als de bank naw-gegevens bekend maakt. Dat zou ik zelf in geen enkele situatie pikken.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_107287423
Nou ja, dat doen ze ook echt alleen als je zelf dus niet op hun brief in gaat en weigert het geld bedrag terug te boeken. In dat geval heb je sowieso al geen recht van spreken meer vind ik :6
  vrijdag 27 januari 2012 @ 10:31:25 #77
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107287473
Ik zou trouwens gaan voor een deurwaarderskantoor dat ook incasso's verricht op basis van no cure no pay. De dreiging van een deurwaarder kan best al eens voldoende zijn.
Ook hoi !
pi_107287607
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 00:19 schreef kalinhos het volgende:
Logisch ook. Ik vind t uberhaupt. vrij uniek als de bank naw-gegevens bekend maakt. Dat zou ik zelf in geen enkele situatie pikken.
Dat is toch niet zo onredelijk?
Degene die dat geld heeft overgeboekt mag toch wel een kans krijgen om het weer terug te halen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_107288974
Incassobureau Binnen zonder te kloppen B.V. is wel een aanrader...

Punt is dat als iemand geen werk heeft, jij je geld niet zo maar terug hebt. Je kunt er beter zelf een keer langsgaan of er iemand langs sturen.
pi_107293134
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 11:24 schreef Halcon het volgende:

Punt is dat als iemand geen werk heeft, jij je geld niet zo maar terug hebt. Je kunt er beter zelf een keer langsgaan of er iemand langs sturen.
En dan? Lijkt me niet helemaal de geschikte oplossing...
Beter haal je een vonnis bij de rechter en laat je een gerechtsdeurwaarder beslag leggen en evt. executeren.
pi_107293185
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:36 schreef H-D het volgende:

[..]

En dan? Lijkt me niet helemaal de geschikte oplossing...
Beter haal je een vonnis bij de rechter en laat je een gerechtsdeurwaarder beslag leggen en evt. executeren.
Bij dit soort werkloze figuren valt weinig te pullen door een deurwaarder. Je hebt de beslagvrije voet en dan blijft er wienig over van zo'n uitkering.
pi_107293264
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Bij dit soort werkloze figuren valt weinig te pullen door een deurwaarder. Je hebt de beslagvrije voet en dan blijft er wienig over van zo'n uitkering.
Klopt maar altijd nog beter dan zelf iets strafbaars doen lijkt mij maar goed :P
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:47:13 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_107293492
quote:

Binnen zonder kloppen op een adres waar de ontvanger al niet meer woont... nee, dat is fijn voor de nieuwe bewoners ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 27 januari 2012 @ 13:53:55 #84
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107293695
Dan hebben ze vast een uitkering waar beslag op gelegd kan worden. Desnoods maar 50 euro per maand. Hadden ze kunnen weten en boontje komt om zn loontje.

quote:

Ook hoi !
pi_107293788
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:53 schreef Inlognaam het volgende:
Dan hebben ze vast een uitkering waar beslag op gelegd kan worden. Desnoods maar 50 euro per maand. Hadden ze kunnen weten en boontje komt om zn loontje.

[..]

Klopt alleen duurt het dan wat langer omdat er niet zo veel meer overblijft na de beslagvrije voet. Maar ach, geduld wordt beloond :)
pi_107294143
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 13:53 schreef Inlognaam het volgende:

[..]

50 euro... daarvan gaat nog een deel naar de deurwaarder... Schiet totaal niet op.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 14:18:46 #87
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107294555
Nee? 50 euro is nog altijd 50 euro en beter dan niets. Daar komt bij dat ze dan lekker 2 jaar krom kunnen liggen en de kosten voor het verhalen ook mogen betalen.
Ook hoi !
pi_107295004
plus ook een uitkeringsgerechtigde heeft een keer vakantiegeld...
Lead me away, come inside,
see my mind in kaleidoscope
Muziekje d'r bij? http://www.soundcloud.com/fufr
pi_107295025
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:18 schreef Inlognaam het volgende:
Nee? 50 euro is nog altijd 50 euro en beter dan niets. Daar komt bij dat ze dan lekker 2 jaar krom kunnen liggen en de kosten voor het verhalen ook mogen betalen.
En jij moet twee jaar wachten op je geld...
pi_107295051
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ja maar het is sowieso meer een principekwestie geworden dus wat maakt dat uit dan?
pi_107295091
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:32 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja maar het is sowieso meer een principekwestie geworden dus wat maakt dat uit dan?
Ik vind het altijd wel fijn om mijn geld snel terug te krijgen.
pi_107295160
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:33 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ik vind het altijd wel fijn om mijn geld snel terug te krijgen.
True. Maar als dat niet kan? Dan moet je het gewoon doen binnen de mogelijkheden die je hebt.
pi_107295195
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:35 schreef H-D het volgende:

[..]

True. Maar als dat niet kan? Dan moet je het gewoon doen binnen de mogelijkheden die je hebt.
Vaak werkt persoonlijk verhaal gaan halen wat beter dan beslag leggen op die twee tientjes die een deurwaarder per maand binnen kan hengelen...
pi_107295197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:35 schreef H-D het volgende:

[..]

dat dus. iedere maand opnieuw zullen ze aan je denken..
pi_107295248
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:36 schreef FUFR het volgende:

[..]

dat dus. iedere maand opnieuw zullen ze aan je denken..
Of ze gaan de schuldsanering in en je kunt fluiten naar je centen... :W
pi_107295360
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

ja! of ze gaan dood! :? zo ken ik er nog wel een paar

pas als iemand in de WSNP zit ben je uitgeluld, alle andere saneringen via burootjes of gemeente doen niets af aan je vordering
pi_107295375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

en je komt niet zo maar in de WSNP.
pi_107295409
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:07 schreef Supersoep het volgende:

[..]

En dan de cel in. Al die stoerdoenerij weer.
dat dus. men roept bedreiging en je bent meteen de lul voor een nachtje.
pi_107295461
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 10:31 schreef Inlognaam het volgende:
Ik zou trouwens gaan voor een deurwaarderskantoor dat ook incasso's verricht op basis van no cure no pay. De dreiging van een deurwaarder kan best al eens voldoende zijn.
helpt in zeker 80% van de cases is mijn ervaring.
pi_107295552
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:41 schreef FUFR het volgende:

[..]

en je komt niet zo maar in de WSNP.
Mwah, is niet zo heel moeilijk.
pi_107295839
zul je toch eerst het hele gemeentelijke schuldsaneringscircus moeten doorlopen en in die tijd heb je de veroordeling en beslaglegging/executieverkoop vaak al achter de rug.

de shv werkt zo langzaam (althans hier in de stad) dat tegen de tijd we de eerste brief van de gemeente krijgen men al is veroordeeld tot betalen. Voorbeeld: inschrijven in mei, eerste brief naar de eisers: oktober..
dan nog een paar maanden steggelen met schuldeisers voordat je eindelijk eens naar de WSNP kan.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:12:26 #102
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107296262
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

En anders helemaal niets.
Ook hoi !
pi_107296411
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vaak werkt persoonlijk verhaal gaan halen wat beter dan beslag leggen op die twee tientjes die een deurwaarder per maand binnen kan hengelen...
Nee is zinloos in dit geval, dit is echt zo'n persoon waar niet mee te praten valt. Dit moet hard aangepakt worden en dat kan alleen via de wet. Ja, het zal wel even duren voordat het geld er komt, maar het zal er komen.

We hebben haar echte adresgegevens nu wel en ook weer gebeld. Nu komt ze weer met andere smoesjes... en opeens had ze het geld ook helemaal niet ontvangen :') sure. Toen het woord deurwaarder viel werd de hoorn erop gegooid. Goed dan, gaan we het zo spelen.
pi_107296993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:17 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nee is zinloos in dit geval, dit is echt zo'n persoon waar niet mee te praten valt. Dit moet hard aangepakt worden en dat kan alleen via de wet. Ja, het zal wel even duren voordat het geld er komt, maar het zal er komen.

We hebben haar echte adresgegevens nu wel en ook weer gebeld. Nu komt ze weer met andere smoesjes... en opeens had ze het geld ook helemaal niet ontvangen :') sure. Toen het woord deurwaarder viel werd de hoorn erop gegooid. Goed dan, gaan we het zo spelen.
Hard aanpakken doe je juist niet via de wet. :)

Geloof me, heb ervaring met vorderingen waarbij ik deurwaarders heb ingeschakeld en dit soort mensen zijn beroepswanbetalers. Die weten wel hoe ze deurwaarders moeten ontlopen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:45:02 #105
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107297283
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:17 schreef YoshiBignose het volgende:

Oh oh oh, verschrikkelijk, bij zulke figuren gaan m'n handen jeuken, één duidelijke aangetekende ingebrekestelling (en niet meer) en dan direct dagvaarden (wat ik zou doen althans).
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:46:27 #106
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107297339
Hoe ontloop je die dan? Ben ik wel benieuwd naar. Zodra er beslag gelegd wordt op je uitkering kun je dat niet ontlopen en als je in dienst bent van een werkgever ook niet.
Ook hoi !
pi_107297406
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:46 schreef Inlognaam het volgende:
Hoe ontloop je die dan? Ben ik wel benieuwd naar. Zodra er beslag gelegd wordt op je uitkering kun je dat niet ontlopen en als je in dienst bent van een werkgever ook niet.
BVV kunnen ze toch geen beslag op leggen. Beetje zwart bij gaan beunen, etc...
pi_107297437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:45 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Oh oh oh, verschrikkelijk, bij zulke figuren gaan m'n handen jeuken, één duidelijke aangetekende ingebrekestelling (en niet meer) en dan direct dagvaarden (wat ik zou doen althans).
nee joh eerst dossier bouwen, ik heb vorige week zon geval van "te weinig aangemaand' gehad.
meerdere keren aanschrijven dus, je weet nooit met rechters.
pi_107297498
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:48 schreef FUFR het volgende:

[..]

nee joh eerst dossier bouwen, ik heb vorige week zon geval van "te weinig aangemaand' gehad.
Gewoon 1x in gebreke stellen.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 15:54:10 #110
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107297629
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:48 schreef FUFR het volgende:

Een enkele aangetekende ingebrekestelling is in de regel voldoende, misschien niet voor eventuele te vorderen incassokosten (waar jij op doelt denk ik), maar wel voor de primaire vordering.
pi_107299557
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:37 schreef Halcon het volgende:

[..]

Hard aanpakken doe je juist niet via de wet. :)

Geloof me, heb ervaring met vorderingen waarbij ik deurwaarders heb ingeschakeld en dit soort mensen zijn beroepswanbetalers. Die weten wel hoe ze deurwaarders moeten ontlopen.
Maar waar doel jij nu op dan? Langsrijden en dat mens in elkaar schoppen? Elke week een steen door de ruit? Kind kidnappen? Allemaal leuk en aardig hoor... als dat niet strafbaar was geweest dan weet ik wel wat ik gedaan had :P maar helaas schiet je er met de huidige wet- en regelgeving weinig mee op.

Naar mijn idee is de deurwaarder/rechter de enige manier om dit aan te pakken. ;(
pi_107299766
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 16:50 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Maar waar doel jij nu op dan? Langsrijden en dat mens in elkaar schoppen? Elke week een steen door de ruit? Kind kidnappen? Allemaal leuk en aardig hoor... als dat niet strafbaar was geweest dan weet ik wel wat ik gedaan had :P maar helaas schiet je er met de huidige wet- en regelgeving weinig mee op.

Naar mijn idee is de deurwaarder/rechter de enige manier om dit aan te pakken. ;(
Eerst maar eens beginnen met gewoon op de koffie gaan, verhaal uitleggen en vertellen dat je graag je geld terug hebt. Daar schrikken ze meer van dan van een aangetekend briefje.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:32:48 #113
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107301159
Als bellen al geen zin heeft, waarom zou je dan op de koffie willen gaan?

Nee, inderdaad de kans geven het netjes op te lossen en daarna ingebreke stellen en de deurwaarder even langs laten gaan met een dagvaarding. Wel even duidelijk maken dat de gerechtelijke kosten ook verhaald zullen worden.

En, wellicht is het netjes om eerst aan te bieden het bedrag in meerdere maanden terug te betalen, mocht ze het bedrag echt al uit hebben gegeven.
Ook hoi !
pi_107301522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:32 schreef Inlognaam het volgende:
Als bellen al geen zin heeft, waarom zou je dan op de koffie willen gaan?

Nee, inderdaad de kans geven het netjes op te lossen en daarna ingebreke stellen en de deurwaarder even langs laten gaan met een dagvaarding. Wel even duidelijk maken dat de gerechtelijke kosten ook verhaald zullen worden.

En, wellicht is het netjes om eerst aan te bieden het bedrag in meerdere maanden terug te betalen, mocht ze het bedrag echt al uit hebben gegeven.
Als je belt, dan kunnen ze ophangen. Langsgaan maakt wat meer indruk. Dat schrikt dit soort wanbetalers wat meer af. Kan ze ook direct even inloggen op haar internetbankieren en showen dat ze het geld inderdaad niet heeft, etc.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 17:58:36 #115
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107301905
Ben je nu echt zo naief dat je
1- denkt dat ze je binnenlaat
2- denkt dat ze dan ook nog eens dr bankgegevens aan jou laat zien?

Nee, gelijk voor het gerecht slepen en door de deurwaader laten plukken. Dat is het beste wat je kunt doen. Per saldo gaat mevrouw er dan flink op achteruit en jij ziet tenminste nog iets van je geld terug.
Ook hoi !
pi_107302042
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 17:58 schreef Inlognaam het volgende:
Ben je nu echt zo naief dat je
1- denkt dat ze je binnenlaat
2- denkt dat ze dan ook nog eens dr bankgegevens aan jou laat zien?

Nee, gelijk voor het gerecht slepen en door de deurwaader laten plukken. Dat is het beste wat je kunt doen. Per saldo gaat mevrouw er dan flink op achteruit en jij ziet tenminste nog iets van je geld terug.
Zo gauw als de deur open is, loop je gewoon naar binnen. Je gaat het niet eerst netjes vragen, want dan gooit ze de deur dicht.
  vrijdag 27 januari 2012 @ 18:38:12 #117
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_107303025
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

Zo gauw als de deur open is, loop je gewoon naar binnen. Je gaat het niet eerst netjes vragen, want dan gooit ze de deur dicht.
Doe wel ff stevige schoenen met stalen neuzen aan. Anders heb je een zere poot als je die tussen de deur zet..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_107304313
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 15:54 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Een enkele aangetekende ingebrekestelling is in de regel voldoende, misschien niet voor eventuele te vorderen incassokosten (waar jij op doelt denk ik), maar wel voor de primaire vordering.
eens
pi_107304390
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 18:04 schreef Halcon het volgende:

[..]

doe je graag stoer ofzo?
pi_107304666
Voldoende malen aanmanen en kans geven om het zonder extra kosten te betalen lijken me wel duidelijk. Doen rechters trouwens nog moeilijk over aangetekend versturen dan wel gewone post voor het versturen van de aanmaning?

En ik heb ook begrepen dat je letterlijk moet schrijven dat je iemand in gebreke stelt, wat betekent dit dan in lekentaal?
.
pi_107304983
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:22 schreef FUFR het volgende:

[..]

doe je graag stoer ofzo?
Nee, ik krijg graag mijn geld terug.
pi_107305023
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 19:29 schreef Fer het volgende:
Voldoende malen aanmanen en kans geven om het zonder extra kosten te betalen lijken me wel duidelijk. Doen rechters trouwens nog moeilijk over aangetekend versturen dan wel gewone post voor het versturen van de aanmaning?

En ik heb ook begrepen dat je letterlijk moet schrijven dat je iemand in gebreke stelt, wat betekent dit dan in lekentaal?
Je moet aangetekend versturen, anders kan iemand wegkomen met het verweer van ´ik heb geen brief ontvangen´.

Dat betekent zoveel als dat er in je brief moet staan `ik stel u in gebreke´...
pi_107306178
Artikel 205

Heeft de ontvanger het goed te kwader trouw aangenomen, dan is hij zonder ingebrekestelling in verzuim.

Zou je niet terugstorten van geld, maar opmaken ervan kunnen vatten als ter kwader trouw?
.
pi_107306223
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:06 schreef Fer het volgende:
Artikel 205

Heeft de ontvanger het goed te kwader trouw aangenomen, dan is hij zonder ingebrekestelling in verzuim.

Zou je niet terugstorten van geld, maar opmaken ervan kunnen vatten als ter kwader trouw?
Ja, volgens mij kun je ook vrijwel direct (conservatoir) beslag laten leggen als je het vermoeden hebt dat iemand dat geld gaat verbrassen.
pi_107306925
Hier een mooi voorbeeld over wat er binnenkort met deze mevrouw gaat gebeuren :) :

http://jure.nl/bk8533

Voor mensen die geen zin hebben om te lezen:

5.1. veroordeelt [gedaagde] om aan [eiseres] te betalen een bedrag van EUR 6.114,98 (zesduizendéénhonderdveertien euro en achtennegentig eurocent), vermeerderd met de wettelijke rente als bedoeld in art. 6:119 BW over dit bedrag vanaf 20 januari 2009 tot de dag van volledige betaling,

5.2. veroordeelt [gedaagde] in de beslagkosten, tot op heden begroot op EUR 750,10,

5.3. veroordeelt [gedaagde] in de proceskosten, aan de zijde van [eiseres] tot op heden begroot op EUR 1.071,98,
pi_107306999
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Hier een mooi voorbeeld over wat er binnenkort met deze mevrouw gaat gebeuren :) :

http://jure.nl/bk8533

Voor mensen die geen zin hebben om te lezen:

5.1. veroordeelt [gedaagde] om aan [eiseres] te betalen een bedrag van EUR 6.114,98 (zesduizendéénhonderdveertien euro en achtennegentig eurocent), vermeerderd met de wettelijke rente als bedoeld in art. 6:119 BW over dit bedrag vanaf 20 januari 2009 tot de dag van volledige betaling,

5.2. veroordeelt [gedaagde] in de beslagkosten, tot op heden begroot op EUR 750,10,

5.3. veroordeelt [gedaagde] in de proceskosten, aan de zijde van [eiseres] tot op heden begroot op EUR 1.071,98,
En daarmee heb je je geld nog niet terug... Je mag het dan gaan incasseren, that's all.
pi_107307074
Ja in jouw droomwereld ga je op de koffie, in de realiteit doe je het zo. Dat het dan nog even gaat duren (afhankelijk van hoe arm ze is) tot het geld weer terug is doet er niet toe.
pi_107307127
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja in jouw droomwereld ga je op de koffie, in de realiteit doe je het zo. Dat het dan nog even gaat duren (afhankelijk van hoe arm ze is) tot het geld weer terug is doet er niet toe.
Een Eef Hoos incasseert gemiddeld per wanbetaler meer dan het gemiddelde incassobureau. En Eef bemoeit zich dan ook nog alleen maar met vorderingen waar normale incassobureautjes niets (meer) mee kunnen.
pi_107307247
Ik begrijp dat die methodes bij sommige beter werken en soms zelfs nodig zijn, maar ik doe het liever zo.
pi_107320706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 20:06 schreef Fer het volgende:
Artikel 205

4.3. De rechtbank is met [gedaagde] van oordeel dat er geen sprake is van ontvangst te kwader trouw, op welke grond [gedaagde] zonder ingebrekestelling in verzuim zou zijn geraakt.
[gedaagde] heeft immers pas later, nadat de geldsom op zijn bankrekening was bijgeschreven, bemerkt dat dit bedrag onverschuldigd is betaald. Het door [eiseres] gestelde dat [gedaagde] de geldsom heeft opgemaakt, terwijl hij behoorde te weten dat hij dat bedrag diende terug te betalen, is in dit verband niet relevant.
pi_107341956
Zit er nog veel verschil tussen het hele traject bij een deurwaarder neerleggen of een advocaat in te huren?
.
  zaterdag 28 januari 2012 @ 22:31:54 #132
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107342725
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2012 22:16 schreef Fer het volgende:
Zit er nog veel verschil tussen het hele traject bij een deurwaarder neerleggen of een advocaat in te huren?
Bij een advocaat/jurist krijg je in de regel (afkloppen) kwalitatieve processtukken en hij/zij zal mogelijk beter in staat zijn om inhoudelijke weren te beoordelen. Bij een deurwaarder zie je nogal vaak dat een medewerker de stukken opmaakt en het eindproduct, als je dat zo wenst te noemen, soms te wensen overlaat. Ik heb zelf de ervaring dat processtukken opgesteld door deurwaarders vaak onder de maat zijn. Dat komt mogelijk ook omdat men veel bulkzaken doet. Sommigen vergeten gewoon zelfs keer op keer om een bewijsaanbod op te nemen, formeel noodzakelijk wil de vordering enige kans van slagen hebben als de kantonrechter niet overtuigd is door hetgeen hem reeds is voorgeschoteld.
pi_107353779
Een advocaat is inhoudelijk op de hoogte, universitair geschoold en relatief duur. Bij een deurwaarder neemt een MBO-ertje jouw zaak in behandeling.
pi_107354156
Volgens mij moet je toch echt een HBO opleiding gedaan hebben als je gerechtsdeurwaarder wil zijn hoor. Een soort HBO-rechten, maar dan voor deurwaarders... 4 jaar en dan nog 2 jaar stage. Voor de rest zijn het zelfstandig ondernemers en dus hangt het ook heel erg van hun eigen inzet af. De meeste zullen dus echt wel op de hoogte blijven van alle regeltjes. Dus een simpel MBO-ertje zoals jij het zegt (heb je ook nog geen nuttige opmerkingen zien maken eigenlijk) is het niet.
pi_107354227
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij moet je toch echt een HBO opleiding gedaan hebben als je gerechtsdeurwaarder wil zijn hoor. Een soort HBO-rechten, maar dan voor deurwaarders... 4 jaar en dan nog 2 jaar stage. Voor de rest zijn het zelfstandig ondernemers en dus hangt het ook heel erg van hun eigen inzet af. De meeste zullen dus echt wel op de hoogte blijven van alle regeltjes. Dus een simpel MBO-ertje zoals jij het zegt (heb je ook nog geen nuttige opmerkingen zien maken eigenlijk) is het niet.
Verdiep je er eens in hoe een deurwaarderskantoor werkt. Een gerechtsdeurwaarder voert alleen de formele handelingen uit, voor de rest wordt alles gedaan door een team medewerkers die hele batterijen vorderingen in behandeling hebben. En dat zijn stuk voor stuk MBO-ers.
pi_107354238
quote:

[..]

Via mijn werk kan ik met alleen je bankrekeningnummer wel meer gegevens achterhalen dan alleen NAW. 1 telefoontje, je geeft je wachtwoord en hopla, vereiste is wel dat je er vertrouwelijk mee omgaat. Maar je weet ook hoe dat werkt..

Btw je belt dan niet met een ' bank'

[ Bericht 2% gewijzigd door GJonline op 29-01-2012 12:16:29 ]
pi_107354569
quote:

[..]

Banken hebben zich gebonden aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen. Dat staat in hun AV waar jij voor getekend hebt. In de gedragscode is onder meer vastgelegd dat het in zulke gevallen is toegestaan om NAW-gegevens door te geven.

Dus je kan het wel niet pikken, je hebt geen poot om op te staan.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_107355475
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 11:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Verdiep je er eens in hoe een deurwaarderskantoor werkt. Een gerechtsdeurwaarder voert alleen de formele handelingen uit, voor de rest wordt alles gedaan door een team medewerkers die hele batterijen vorderingen in behandeling hebben. En dat zijn stuk voor stuk MBO-ers.
Je en die super slimme dure advocaten gaan zeker zelf zo'n zaak als dit helemaal alleen doorspitten :')
pi_107355525
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je en die super slimme dure advocaten gaan zeker zelf zo'n zaak als dit helemaal alleen doorspitten :')
Dat ligt aan de complexiteit van het dossier. In alle gevallen ligt het gemiddelde niveau op het advocatenkantoor hoger dan het gemiddelde niveau op het deurwaarderskantoor.
pi_107371747
De meeste advocaten werken nog best zelfstandig, veel kantoren hebben alleen wat secretaresses, die zijn dan wel op de hoogte van juridische procedures enzo en kunnen meer dan koffiezetten en dosiers kopieren. Maar het inhoudelijke werk doen de meeste advocaten nog zelf.

Toch ben ik ervan overtuigd dat een simpele MBO'r met vele jaren ervaring bij een deurwaarderskantoor toch best kennis van zaken hebben op dit specifieke gebied.

Al geloof ik ook best dat veel deurwaarder gewoon productie draaien, aangezien de meeste wanbetalers toch geen sterke zaak hebben of gewoon verstek laten gaan.
.
pi_107375802
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Een incassobureau is een bureau met mensen die zich specialiseren in het incasseren van vorderingen. Zij kunnen, voor zover bij sector kanton, een soort van advocaat voor je spelen bij een rechtszaak (bij sector kanton mag je immers ook in persoon of bij willekeurige gemachtigde procederen), en dat is het wel zo'n beetje.

Een deurwaarder is een ambtenaar. Procedeert niet, werkt alleen als een soort van veredelde postbode, door - net als met aangetekende brieven bezorgen ("betekenen" heet dat) - dagvaardingen die anderen hebben opgesteld te bezorgen, kopietjes van vonnissen te bezorgen, enzovoort. Ook kan een deurwaarder beslagen leggen. Deurwaarders worden door advocaten en incassobureau's ingeschakeld voor het verrichten van hun ambtelijke werkzaamheden.

Met andere woorden - je zoekt inderdaad een incassobureau, niet een deurwaarder (tenzij je zelf processtukken wilt gaan opstellen). Sommige incassobureau's adverteren echter met de boodschap dat zij "incasso en gerechtsdeurwaarders" zijn of iets dergelijks verwarrends. Dan zitten er binnen dezelfde onderneming meestal én deurwaarders, én incasso-medewerkers.
pi_107384225
Dus in theorie zou een incassobureau (zonder rechten diploma) zich dusdanig kunnen specialiseren en professionaliseren dat ze schuldeiser deskundig kunnen adviseren, voor hem aanmanen, sommeren en te vertegenwoordigen bij de kantonrechter indien deze dit verzoekt.

Dan huur je die deurwaarder alleen in voor het uitbrengen van de dagvaarding en als schuldenaar na veroordeling nog niet wil betalen heb je hem nodig voor beslaglegging.
.
pi_107387331
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 20:52 schreef Sessy het volgende:

[..]

Een incassobureau is een bureau met mensen die zich specialiseren in het incasseren van vorderingen. Zij kunnen, voor zover bij sector kanton, een soort van advocaat voor je spelen bij een rechtszaak (bij sector kanton mag je immers ook in persoon of bij willekeurige gemachtigde procederen), en dat is het wel zo'n beetje.

Een deurwaarder is een ambtenaar. Procedeert niet, werkt alleen als een soort van veredelde postbode, door - net als met aangetekende brieven bezorgen ("betekenen" heet dat) - dagvaardingen die anderen hebben opgesteld te bezorgen, kopietjes van vonnissen te bezorgen, enzovoort. Ook kan een deurwaarder beslagen leggen. Deurwaarders worden door advocaten en incassobureau's ingeschakeld voor het verrichten van hun ambtelijke werkzaamheden.

Met andere woorden - je zoekt inderdaad een incassobureau, niet een deurwaarder (tenzij je zelf processtukken wilt gaan opstellen). Sommige incassobureau's adverteren echter met de boodschap dat zij "incasso en gerechtsdeurwaarders" zijn of iets dergelijks verwarrends. Dan zitten er binnen dezelfde onderneming meestal én deurwaarders, én incasso-medewerkers.
Een gerechtsdeurwaarder kan je net zo goed bijstaan in kantonzaak en heeft ook redelijk wat kennis van het recht.
Door hem als een veredelde postbode af te schilderen doe je het beroep wel wat te kort denk ik.
  maandag 30 januari 2012 @ 00:26:21 #144
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107387574
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:12 schreef Fer het volgende:
Dus in theorie zou een incassobureau (zonder rechten diploma) zich dusdanig kunnen specialiseren en professionaliseren dat ze schuldeiser deskundig kunnen adviseren, voor hem aanmanen, sommeren en te vertegenwoordigen bij de kantonrechter indien deze dit verzoekt.
Het probleem met dit beeld is dat de variatie op de markt dusdanig groot is dat je van alles hebt. Je hebt incassobureaus met "echte" juristen, maar ook genoeg incassobureaus (vooral de kleinere) met geen enkele juridisch geschoolde jurist aan boord. Je hebt deurwaarderskantoren waarbij enkel de deurwaarder een juridische opleiding heeft en behalve de ambtelijke werkzaamheden er veel van het werk wordt overgelaten aan de wat lager geschoolde medewerkers, maar je hebt ook deurwaarderskantoren waar wel met academische juristen wordt gewerkt of een combinatie van beide. Het is nogal lastig om één "juist" antwoord te geven omdat dit er gewoonweg niet is.
pi_107398435
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 00:18 schreef H-D het volgende:

[..]

Een gerechtsdeurwaarder kan je net zo goed bijstaan in kantonzaak en heeft ook redelijk wat kennis van het recht.
Door hem als een veredelde postbode af te schilderen doe je het beroep wel wat te kort denk ik.
pi_107411155
H-D, over de functie van een deurwaarder zegt de wet het volgende:

quote:
Artikel 2

1.De gerechtsdeurwaarder is een openbaar ambtenaar, belast met de taken die bij of krachtens de wet, al dan niet bij uitsluiting van ieder ander, aan deurwaarders onderscheidenlijk gerechtsdeurwaarders zijn opgedragen of voorbehouden. De gerechtsdeurwaarder is in het bijzonder belast met:
a. het doen van dagvaardingen en andere betekeningen, behorende tot de rechtsingang of de instructie van gedingen;
b. het doen van gerechtelijke aanzeggingen, bekendmakingen, protesten en verdere exploten;
c. ontruimingen, beslagen, executoriale verkopingen, gijzelingen en andere handelingen, behorende tot of vereist voor de uitvoering van executoriale titels dan wel voor de bewaring van rechten;
d. het doen van protesten van non-acceptatie of non-betaling van wissels, orderbiljetten en dergelijke en het opmaken van een akte van interventie aan de voet van het protest;
e. het ambtelijk toezicht bij vrijwillige openbare verkopingen van roerende lichamelijke zaken bij opbod, bij opbod en afslag, of bij afslag.
2.Bij algemene maatregel van bestuur worden de in het eerste lid bedoelde ambtshandelingen omschreven.
3.Onder ambtshandelingen worden mede verstaan de werkzaamheden die rechtstreeks daarmee samenhangen.
4.De hoofdstukken 3 en 4 van de Algemene wet bestuursrecht zijn niet van toepassing op ambtshandelingen en de weigering deze te verrichten.

Artikel 20

1.Andere werkzaamheden dan die, bedoeld in artikel 2, verricht de gerechtsdeurwaarder slechts indien dit de goede en onafhankelijke vervulling van zijn ambt, dan wel het aanzien daarvan, niet schaadt of belemmert.
(...)
Ja, kantoren met "deurwaarder" in de naam hebben vaak ook een afdeling van mensen die zich bezig houden met het procederen als gemachtigde in verschillende soorten zaken, incasso-afdelingen. Maar dat zijn veelal niet de mensen die als deurwaarder of kandidaat-deurwaarder beëdigd zijn, en dat maakt al helemaal niet dat het ambt van de deurwaarder iets anders zou gaan inhouden. Het optreden als incasso-gemachtigde bij kantonzaken is niet voorbehouden aan deurwaarders, sterker nog, jij kan voor je oma/zus/vriend als incasso-gemachtigde optreden. Enige titel of enig ambt is daarvoor niet nodig. Hooguit is het in verband met proceskostenveroordelingen handig als je gebruik maakt van de diensten van iemand wiens rechtsbijstand als beroepsmatig verleend kan worden geclassificeerd.

En je kan ook prima incassowerkzaamheden verrichten zonder deurwaarders in huis te hebben. Sterker nog, er lopen hier op fok! in WGR volgens mij meerdere meesters in de rechten die precies dat hebben gedaan: de ambtelijke werkzaamheden fijn bij een deurwaarder neerleggen, en zelf toeleggen op procederen voor sector kanton en in het bestuursrecht. Het kan allemaal.

Het gaat mij erom: een deurwaarder is een ambtenaar is belast is met bepaalde taken. Een incassobureau is feitelijk gewoon een dienst die in principe iedereen kan aanbieden, zij het dan dat het wel "handig" is als je inhoudelijk iets van het recht af weet. Bovendien is de titel van advocaat hooguit een garantie dat aan bepaalde randvoorwaarden en, voor degenen die begonnen sinds de beroepsopleiding is ingevoerd, minimumvereisten is voldaan: het is nog altijd geen garantie voor specifieke deskundigheid op een bepaald gebied. Die specifieke deskundigheid kan echter ook best bestaan zonder dat iemand ooit de advocatenstage heeft voltooid. Iemand die als jurist al het hele leven bestuursrecht doet, weet er waarschijnlijk beter raad mee dan een advocaat die alleen de beroepsopleidingcursus bestuursrecht heeft gedaan.

Blijft feit dat deurwaarders zich als ambtenaar met het bezorgen van dagvaardingen, vonnissen, en met beslagen bezig houden.

quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 23:12 schreef Fer het volgende:

Dan huur je die deurwaarder alleen in voor het uitbrengen van de dagvaarding en als schuldenaar na veroordeling nog niet wil betalen heb je hem nodig voor beslaglegging.
Kan goed ja, zij het dan dat ik dan niet weet hoe het met de proceskostenveroordelingen gaat. Ik heb overigens het vermoeden dat het héél lastig wordt om zonder een rechten-opleiding deskundig te adviseren. Daar komt te veel bij kijken. Met een (HBO-)rechtenopleiding, al dan niet onafgemaakt, kan ik me er wel iets bij voorstellen dat je verder met zelfstudie ook een eind komt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Sessy op 30-01-2012 19:32:30 ]
pi_107414041
Goed, waar het op neerkomt is dat een incassobureau met voldoende kennis in huis en een deurwaarderskantoor die het hele vorderingstraject aanpakt zo'n beetje gelijkwaardig zijn.

Of zoals Sessy liever schrijft het kantoor van een deurwaarder is in feite niets anders dan een incassobureau, alleen de deurwaarder zelf is wezenlijk anders.

Zou iedere advocaat een geldvordering goed kunnen uitvoeren of zijn er ook advocaten die op andere gebieden specialist zijn en van geldvordering niets snappen.
.
pi_107415655
Ja een diploma of titel wil niet per se zeggen dat die voor iedere persoon de beste keuze is. Als jij net een eigen bedrijfje bent begonnen dan zit je ook beter bij een boekhouder dan een RA Accountant (en kost bovendien veel minder). Hoe hoger je komt en je tarief is, des te minder je je bezig gaat houden met de simpele dingen.
pi_107415897
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2012 12:07 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Banken hebben zich gebonden aan de Gedragscode Verwerking Persoonsgegevens Financiële Instellingen. Dat staat in hun AV waar jij voor getekend hebt. In de gedragscode is onder meer vastgelegd dat het in zulke gevallen is toegestaan om NAW-gegevens door te geven.

Dus je kan het wel niet pikken, je hebt geen poot om op te staan.
Moet daar geen aangifte voor nodig zijn eerst?
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_107416974
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 19:15 schreef Sessy het volgende:
H-D, over de functie van een deurwaarder zegt de wet het volgende:

[..]

Ja, kantoren met "deurwaarder" in de naam hebben vaak ook een afdeling van mensen die zich bezig houden met het procederen als gemachtigde in verschillende soorten zaken, incasso-afdelingen. Maar dat zijn veelal niet de mensen die als deurwaarder of kandidaat-deurwaarder beëdigd zijn, en dat maakt al helemaal niet dat het ambt van de deurwaarder iets anders zou gaan inhouden. Het optreden als incasso-gemachtigde bij kantonzaken is niet voorbehouden aan deurwaarders, sterker nog, jij kan voor je oma/zus/vriend als incasso-gemachtigde optreden. Enige titel of enig ambt is daarvoor niet nodig. Hooguit is het in verband met proceskostenveroordelingen handig als je gebruik maakt van de diensten van iemand wiens rechtsbijstand als beroepsmatig verleend kan worden geclassificeerd.

En je kan ook prima incassowerkzaamheden verrichten zonder deurwaarders in huis te hebben. Sterker nog, er lopen hier op fok! in WGR volgens mij meerdere meesters in de rechten die precies dat hebben gedaan: de ambtelijke werkzaamheden fijn bij een deurwaarder neerleggen, en zelf toeleggen op procederen voor sector kanton en in het bestuursrecht. Het kan allemaal.

Het gaat mij erom: een deurwaarder is een ambtenaar is belast is met bepaalde taken. Een incassobureau is feitelijk gewoon een dienst die in principe iedereen kan aanbieden, zij het
dan dat het wel "handig" is als je inhoudelijk iets van het recht af weet. Bovendien is de titel van advocaat hooguit een garantie dat aan bepaalde randvoorwaarden en, voor degenen die begonnen sinds de beroepsopleiding is ingevoerd, minimumvereisten is voldaan: het is nog altijd geen garantie voor specifieke deskundigheid op een bepaald gebied. Die specifieke deskundigheid kan echter ook best bestaan zonder dat iemand ooit de advocatenstage heeft voltooid. Iemand die als jurist al het hele leven bestuursrecht doet, weet er waarschijnlijk beter raad mee dan een advocaat die alleen de beroepsopleidingcursus bestuursrecht heeft gedaan.

Blijft feit dat deurwaarders zich als ambtenaar met het bezorgen van dagvaardingen, vonnissen, en met beslagen bezig houden.

Yup ik ontken ook niet dat een gerechtsdeurwaarder een ambtenaar is. Maar dat doet er niet aan af dat een deurwaarder dus veel meer is dan een veredelde postbode. Met zo'n uitspraak doe je het beroep gewoon te kort vind ik. Maargoed dat is een mening.
Echter een gerechtsdeurwaarder kan nog steeds prima als proces-gevolmachtigde optreden in een kantonzaak. Zeker omdat hij deskundig is op het gebied van het civiele recht. Art. 20 van de Grw. doet daar niet aan af. Zie art. 20 lid 3 onder a Grw.?
  maandag 30 januari 2012 @ 21:38:46 #151
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107418350
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 20:16 schreef Fer het volgende:
Zou iedere advocaat een geldvordering goed kunnen uitvoeren of zijn er ook advocaten die op andere gebieden specialist zijn en van geldvordering niets snappen.
Een geldvordering is an sich niet zo lastig, het wordt wat anders als het bestaan van een vordering wordt betwist op complexe gronden. Of mogelijk is de grondslag van de vordering of de opeisbaarheid daarvan zelf complex.

En wat de boer niet kent eet hij niet. Een jurist bestuursrecht die jaren bij de gemeente werkt of als specialist op een juridisch kantoor zal in de regel helemaal niets op hebben met civiel recht, mogelijk dat die persoon niet eens weet hoe een civiele dagvaarding opgemaakt moet worden.
  maandag 30 januari 2012 @ 21:46:51 #152
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107418756
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:13 schreef H-D het volgende:

[..]
Echter een gerechtsdeurwaarder kan nog steeds prima als proces-gevolmachtigde optreden in een kantonzaak. Zeker omdat hij deskundig is op het gebied van het civiele recht. Art. 20 van de Grw. doet daar niet aan af. Zie art. 20 lid 3 onder a Grw.?
De kwaliteit van een deurwaarder fluctueert. De deurwaarders die tevens mr. zijn weten hun weg goed te vinden in het recht, die dat niet zijn soms toch wel wat minder. Een goede generalist op het gebied van civiel recht is men zonder meer zeker niet, althans niet het niveau wat men bijvoorbeeld bij een advocaat verwacht.
pi_107420577
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:46 schreef Sovereign het volgende:

[..]

De kwaliteit van een deurwaarder fluctueert. De deurwaarders die tevens mr. zijn weten hun weg goed te vinden in het recht, die dat niet zijn soms toch wel wat minder. Een goede generalist op het gebied van civiel recht is men zonder meer zeker niet, althans niet het niveau wat men bijvoorbeeld bij een advocaat verwacht.
Nee weet ik. Ik zeg ook niet dat ze op het niveau van een advocaat zitten. Maar voor veel dingen volstaat het ongetwijfeld wel.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik onderscheid heus wel de verschillende kwaliteiten van een jurist een gerechtsdeurwaarder.
pi_107423802
Dubbel ')
pi_107454260
quote:
1s.gif Op maandag 30 januari 2012 21:13 schreef H-D het volgende:

Kan, maar daar héb je geen deurwaarder voor nodig. Wat het in die functie toevoegt, te vermelden, dat betrokkene toevallig ook deurwaarder is (als het processtuk al door hem/haar is opgesteld), ontgaat mij.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 21:06:45 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_107456360
Heb je inmiddels al verdere stappen genomen? Het is anders geen gek idee om in ieder geval tot dagvaarding over te gaan. Het geval zoals je het schetst is dusdanig eenvoudig dat een gerechtsdeurwaarder het probleemloos voor je op zou moeten kunnen pakken.

Het zal dan niet snel gaan, maar als je debiteur niet van een uitkering leeft en/of er niet veel meer schuldeisers zijn, hoef je daarna alleen maar te wachten tot het geind is.
pi_113274465
Update dan maar :P inderdaad gedagvaard en vonnis is net uitgesproken, alles met hulp van Sovereign :)
pi_113274663
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 14:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Update dan maar :P inderdaad gedagvaard en vonnis is net uitgesproken, alles met hulp van Sovereign :)
Enne..?
Staat dit ergens schriftelijk? Ben wel nieuwsgierig.
pi_113274860
Ik denk niet dat het online ergens te vinden is aangezien het maar een kleine niet boeiende zaak is. Het ging om een bedrag van ¤ 2.012, ik weet niet of ik dat eerder in dit topic al had gemeld.

quote:
De kantonrechter veroordeelt gedaagde partij om tegen bewijs van kwijting aan de eisende partij te betalen de som van ¤ 2.380,27 vermeerderd met de wettelijke rente over ¤ 2.380,27 vanaf de dag der dagvaarding tot de dag der voldoening

en veroordeelt de gedaagde partij in kosten van het geding, tot hiertoe aan de zijde van de eisende partij vastgesteld op ¤ 454,64, waaronder ¤ 150 als vergoeding voor de gemachtigde van de eisen partij.
Ben benieuwd wat nu... ze heeft er verder helemaal niet op gereageerd dus of ze het gaat betalen wanneer weet ik niet, maar nu staat het allemaal in ieder geval op papier :P EN het is voor haar al een stuk duurder geworden dan het oorspronkelijke bedrag.

[ Bericht 2% gewijzigd door YoshiBignose op 23-06-2012 14:48:55 ]
pi_113275271
Goed hoor. Nog eens 450¤ aan proceskosten, zo hoort het bij deze afschuwelijke figuren..

En als betaling uitblijft gaat er een deurwaarder op of?
pi_113277535
Van een kale kip kun je niet plukken.

Je zal nog jaren hiervan horen en mee bezig zijn.

Het is grappig hoe groot de kans is overigens dat bij een verkeerde overschrijving de persoon in kwestie een pauper van de bovenste plank blijkt te zijn.
pi_113277679
Hoezo zal ik ermee bezig zijn :P dat het geld niet binnen een week betaald wordt begrijp ik ook wel en daar ging ik ook niet van uit. Dan maar rente trekken hoor :')

Weet dus niet precies wat de volgende stap is. Misschien dat er bepaald wordt hoeveel inkomen ze heeft en wat ze kan missen ofzo? Inderdaad grappig dat het een sloeber blijkt te zijn, maar die hebben we blijkbaar genoeg in NL. Laten we eerlijk wezen, als je een poll houdt met zou jij het geld houden of niet gok ik 50% :')
pi_113278286
Er zijn genoeg incasso deurwaarders (google) die voor particulieren werken die weer een vordering hebben op een andere particulier en werken op basis van no cure no pay.

Dus zo nodig dat nog inschakelen lijkt me.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 17:46:50 #164
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_113280037
Ruim 2800 euro nu dus al :)

Nou, wordt tijd om dan maar beslag te leggen op dr uitkering, vakantiegeld of dr boedel maar te verkopen? Alles op haar kosten uiteraard.

Mooi resultaat in ieder geval.
Ook hoi !
pi_113280213
Met een beetje pech krijg je van de deurwaarder te horen dat je de vordering kunt afboeken omdat er niets te halen valt.

Of een betalingsregeling van zeven euro per maand. :P
pi_113280316
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 17:54 schreef nikk het volgende:
Met een beetje pech krijg je van de deurwaarder te horen dat je de vordering kunt afboeken omdat er niets te halen valt.

Of een betalingsregeling van zeven euro per maand. :P
Zie inderdaad ook weinig goede afloop in het verhaal. Als ze al iets betaalt gaat dat natuurlijk als eerste naar de deurwaarder. Na 2 maandjes wordt er gestopt met betalen en kan je weer het circus opnieuw starten.
pi_113280899
Probleem bij die paupers is vaak dat je niet de enige bent met vorderingen ( al dan niet vastgelegd in een vonnis). Hoop voor jou dat ze een baan heeft of een uitkering (geen bijstand), dan is er wellicht ruimte voor loonbeslag. Openbare verkoop van spullen is echt een allerlaatste middel.

Het vonnis zal nu eerst betekend moeten worden door de deurwaarder (neem aan dat Soevereign dat doet voor je?) met een termijn voor betaling. Daarna kun je beslag laten leggen; executoriaal beslag wordt hier ook gelegd door de deurwaarder. Veel deurwaarders kijken tegenwoordig trouwens al bij het moment van dagvaarden of je vordering zin heeft(in de zin van of er dure spullen zijn, koophuis etc.)

Succes!
pi_113281056
Precies, al die mensen hier dom lopen te lullen dat het zinloos is, zeiden dat ook al in het begin van het topic. Dat je geen recht hebt op je geld als je het naar de verkeerde rekening over maakt :') nou dat blijkt in ieder geval dus gelul te zijn. Dat je van een kale kip niet kan plukken weet ik ook wel, maar dit is de enige manier om aan je geld te komen volgens de gerechtelijk weg.
pi_113281190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies, al die mensen hier dom lopen te lullen dat het zinloos is, zeiden dat ook al in het begin van het topic. Dat je geen recht hebt op je geld als je het naar de verkeerde rekening over maakt :') nou dat blijkt in ieder geval dus gelul te zijn. Dat je van een kale kip niet kan plukken weet ik ook wel, maar dit is de enige manier om aan je geld te komen volgens de gerechtelijk weg.
Ik zie dit topic nu pas maar ik geef je groot geljik hoor, het gaat om het geld natuurlijk maar ook om het feit dat zo'n wijf lijkt te denken dat ze hier mee weg kon komen.
  zaterdag 23 juni 2012 @ 18:30:23 #170
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_113281221
quote:
Heeft ie snel gedaan :)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_113281295
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Precies, al die mensen hier dom lopen te lullen dat het zinloos is, zeiden dat ook al in het begin van het topic. Dat je geen recht hebt op je geld als je het naar de verkeerde rekening over maakt :') nou dat blijkt in ieder geval dus gelul te zijn.
Ongedaan maken van een onverschuldige betaling is juridisch een simpele zaak. Het vervelende is alleen het stappenplan. Recht hebben, recht halen, en dan nog de uitvoering. De statistieken wijzen uit dat bij het type persoon die jij omschrijft dat laatste een probleem kan zijn.
pi_113282125
Een gerechterlijke uitspraak houd in dat je zeker 20 jaar lang beslag kan leggen door een deurwaarder, je hoeft niet opnieuw naar de rechter hiervoor. Als een poging niet zoveel opleverd, kun je gewoon wachten tot er wel wat te plukken valt, bijvoorbeeld tijdens WK en dan proberen de tv te vorderen ;-)

Enige kosten zijn nu nog maar de beslaglegging zelf en die mag ze ook betalen.
.
pi_113282407
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:58 schreef Fer het volgende:
Een gerechterlijke uitspraak houd in dat je zeker 20 jaar lang beslag kan leggen door een deurwaarder, je hoeft niet opnieuw naar de rechter hiervoor. Als een poging niet zoveel opleverd, kun je gewoon wachten tot er wel wat te plukken valt, bijvoorbeeld tijdens WK en dan proberen de tv te vorderen ;-)

Er valt toch sowieso altijd wel wat te vorderen. Die mensen hebben vast een uitkering o.i.d.
Of het toegestaan is of niet, eigenlijk zou je gewoon het geld van hun uitkering moeten inhouden. Wellicht dat de persoon 2 maanden geen uitkering krijgt, eigen schuld.
pi_113283576
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:07 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Er valt toch sowieso altijd wel wat te vorderen. Die mensen hebben vast een uitkering o.i.d.
Of het toegestaan is of niet, eigenlijk zou je gewoon het geld van hun uitkering moeten inhouden. Wellicht dat de persoon 2 maanden geen uitkering krijgt, eigen schuld.
Dat valt in de praktijk vaak tegen... Tenzij TS de enige schuldeiser is. Dan valt er waarschijnlijk wel iets te halen.
pi_113283701
Nee de kans is klein dat de 'tv' gevorderd gaat worden en ook zit iemand niet zonder uitkering. Een beslag op goederen levert in veel gevallen minder op dan het kost en wordt daarom niet uitgevoerd en een beslag op inkomen houdt in dat je een beslag vrije voet overhoudt. Dit is zo'n 90% van de uitkering (uit mn hoofd en geen zin om exact na te zoeken), maar kan wijzigen naar omstandigheden.
pi_113284044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 18:58 schreef Fer het volgende:

Beslagvrije voet mag niet worden overtreden, dus bij sommige paupers is echt weinig te halen. Vaak werken ze er wel zwart naast, extra frustrerend.

Ken een zaak uit de praktijk met een vordering van 150.000 euro en die mensen ontvangen maar liefst 15 euro per maand :')
pi_113284133
Ach, de meesten zetten zo'n schenking toch maar op de bank en trekken de rente. Nu krijg je gewoon iedere maand een stukje invordering. Komt op hetzelfde neer.
.
pi_113284757
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:59 schreef Fer het volgende:
Ach, de meesten zetten zo'n schenking toch maar op de bank en trekken de rente. Nu krijg je gewoon iedere maand een stukje invordering. Komt op hetzelfde neer.
Alleen trek je nu dus geen rente over je hoofdsom, maar incasseer je louter je eigen vermogen in kleine delen. Tel uit je verlies. Gelukkig gaat het nu over een relatief klein bedrag.
pi_113285321
Als je over dat bedrag rente wilt trekken, moet je net voor dat de deurwaarder in het spel komt stoppen. Vanaf dat moment komen er allemaal kosten bij die de eisende partij niet meer laat lopen en die kosten wegen niet op tegen die rente. Al vraag ik me werkelijk af hoeveel mensen voor 2000 euro werkelijk de moeite nemen de rente te trekken. Schiet toch allemaal niet op.
pi_113295821
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:14 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Alleen trek je nu dus geen rente over je hoofdsom, maar incasseer je louter je eigen vermogen in kleine delen. Tel uit je verlies. Gelukkig gaat het nu over een relatief klein bedrag.
Wel er zit gewoon wettelijke rente op de hoofdsom + gerechterlijke kosten vanaf de dag der dagvaarding tot de dag der voldoening. Bovendien zat er ook al een stukje rente over de periode dat het bedrag op haar rekening gestort was tot het dwangbevel.

Ach we zien wel wat er gaat gebeuren, als ze de rest van haar leven als sloeber moet leven ben ik al tevreden :P
pi_113296044
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:
als ze de rest van haar leven als sloeber moet leven ben ik al tevreden :P
Als dat zo is omdat ze geen 2000 euro kan betalen is dat wel heel erg zielig :P

Iedere normale Nederlander heeft toch wel een paar duizend euro op een spaarrekening staan?
pi_113297274
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 20:28 schreef snabbi het volgende:
Als je over dat bedrag rente wilt trekken, moet je net voor dat de deurwaarder in het spel komt stoppen. Vanaf dat moment komen er allemaal kosten bij die de eisende partij niet meer laat lopen en die kosten wegen niet op tegen die rente. Al vraag ik me werkelijk af hoeveel mensen voor 2000 euro werkelijk de moeite nemen de rente te trekken. Schiet toch allemaal niet op.
Dan zou ik dit topique echt nog een keer goed lezen, zoveel bijzondere kosten zijn er nog niet geweest geloof ik. En alle komende kosten zullen door een deurwaarder op haar direct worden verhaald.
.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 24 juni 2012 @ 00:45:24 #183
163650 Greys
pi_113298128
quote:
Zeker snel gedaan!

Ik ken een user van wie hij de zaak zou doen, maar na betalen van het voorschot heeft ie niets meer gedaan. En het voorschot betaalt hij voorlopig niet terug.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_113298772
Lijkt me sterk... klinkt als een aardige en betrouwbare gozer dus zal wel wat anders aan de hand zijn dan.
pi_113298823
Ff wat anders he, ik dacht dat dat niet kan, een verkeerd rekening nr invoeren vanwege de 11 proef oid. Je moet toch minimaal 2 fout doen dan ofzo?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_113302106
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 23:53 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Wel er zit gewoon wettelijke rente op de hoofdsom + gerechterlijke kosten vanaf de dag der dagvaarding tot de dag der voldoening. Bovendien zat er ook al een stukje rente over de periode dat het bedrag op haar rekening gestort was tot het dwangbevel.

Ach we zien wel wat er gaat gebeuren, als ze de rest van haar leven als sloeber moet leven ben ik al tevreden :P
Akkoord, maar het ging hier over rente over het bedrag vanaf heden. De rente wordt in dagvaardingen gevorderd vanaf het moment van opeisbaarheid tot het moment van het vonnis. Je lijdt dan in principe nu schade omdat je geen rente kan trekken over het bedrag, maar je het in termijnen terug krijgt.

Over zo een bedrag is dat te verwaarlozen, maar even voor de goede orde.
  zondag 24 juni 2012 @ 05:17:37 #187
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_113302619
quote:
Klinkt goed. Nu hopen dat er snel betaald wordt of dat er anders nog wat wisselgeld uit valt als de gerechtsdeurwaarder je debiteur ondersteboven keert.
pi_113302625
En die 150 euro voor de gemachtigde. Is dat voor jouw advocaat of iets dergelijks? En ben je er nu zelf nog geld aan kwijt of kan je alle gemaakte kosten terugeisen?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_113303250
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:06 schreef delano.888 het volgende:
Ff wat anders he, ik dacht dat dat niet kan, een verkeerd rekening nr invoeren vanwege de 11 proef oid. Je moet toch minimaal 2 fout doen dan ofzo?
Bij (ex-)gironummers dus niet, die van ING met 7 cijfers. Schijnbaar controleren ze de naam dus ook niet meer.
.
pi_113303562
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 00:25 schreef Fer het volgende:

[..]

Dan zou ik dit topique echt nog een keer goed lezen, zoveel bijzondere kosten zijn er nog niet geweest geloof ik. En alle komende kosten zullen door een deurwaarder op haar direct worden verhaald.
Ik reageerde op de stelling dat dit waarschijnlijk gedaan wordt voor de rente-inkomsten. De kosten die worden verhaald op de schudenaar en daarom zeg ik juist dat bij het inschakelen van de deurwaarder de kosten niet meer opwegen tegen de renteinkomsten voor deze schuldenaar.

Verder hoef ik niet zozeer het topic door te lezen om te weten over welke kosten we het hebben, maar omdat ik begrijp dat dit niet voor iedereen koek en ei is:
Het gaat om een bedrag van: ¤ 2012 (initiële hoofdsom)
In het vonnis is dit door de buitengerechtelijke kosten al geworden: 2380,27
Daarnaast is de schuldenaar veroordeeld tot het betalen van de gerechtelijke kosten: 454,64

Dan zit ik nu op 822,91 aan kosten nog exclusief alle ellende die hier achteraan komt zoals het betekenen van het vonnis, de wettelijke rente, de administratiekosten wanneer betalingen worden verricht en eventuele exploiten die in de toekomst nog uitgebracht worden.

Noem mij raar, maar ik vind 822,91 al best veel kosten en zeker niet opwegen tegen de renteinkomsten.
pi_113303672
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:06 schreef delano.888 het volgende:
Een fout rekeningnummer is wat anders dan een verkeerd rekeningnummer. Naam/nummer controleren ze ook al niet meer (behalve ING > ING).

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 03:38 schreef Sandersson het volgende:

[..]

Akkoord, maar het ging hier over rente over het bedrag vanaf heden. De rente wordt in dagvaardingen gevorderd vanaf het moment van opeisbaarheid tot het moment van het vonnis. Je lijdt dan in principe nu schade omdat je geen rente kan trekken over het bedrag, maar je het in termijnen terug krijgt.

Over zo een bedrag is dat te verwaarlozen, maar even voor de goede orde.
Huh dat staat er toch ook? Er zit gewoon wettelijke rente op de hoofdsom + gerechtelijke kosten vanaf de dag der dagvaarding tot de dag der voldoening. Dus als ze over een jaar betaalt, dan moet ze nog over een jaar rente betalen.

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 05:26 schreef rene90 het volgende:
En die 150 euro voor de gemachtigde. Is dat voor jouw advocaat of iets dergelijks? En ben je er nu zelf nog geld aan kwijt of kan je alle gemaakte kosten terugeisen?
Ik denk dat die ¤150 dan voor Sovereign is inderdaad. Ik heb de buitengerechtelijke kosten moeten betalen (¤ 357) die (samen met een beetje rente) dus die ¤ 2.380,20 vormt.

Snabbi: dat is dus de enige "investering" die nog gedaan is om die ¤ 2.012 terug te krijgen.
pi_113303818
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 09:58 schreef YoshiBignose het volgende:
Snabbi: dat is dus de enige "investering" die nog gedaan is om die ¤ 2.012 terug te krijgen.
Dat klopt en begrijp ik. Jij moet de kosten voorschieten (danwel achteraf betalen) afhankelijk van de afspraken. Je deurwaarder zal de kosten gewoon proberen te verhalen op de schuldenaar, maar wanneer dat werkelijk een kale kip is, dan moet die schoorsteen van de deurwaarder toch blijven roken :)
Dat is de investering die ik veel eerder in het topic een keer heb aangehaald (maandag 23 januari 2012 22:04). In de toekomst kan daar eventueel nog kosten bij komen wanneer ze bijvoorbeeld loonbeslag of een bankbeslag proberen. Ook hiervan geldt, ze gaan het verhalen op de schuldenaar maar mocht dit niet lukken moet jij het betalen.
  zondag 24 juni 2012 @ 12:25:09 #193
33954 ElisaB
pi_113307146
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Lijkt me sterk... klinkt als een aardige en betrouwbare gozer dus zal wel wat anders aan de hand zijn dan.
Je zal nog verbaasd zijn :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:37:52 #194
33954 ElisaB
pi_114137193
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 12:25 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Je zal nog verbaasd zijn :)
Hij verbaast nu mij zelfs. En da's geen goed nieuws ;(
pi_114137722
Waar heb je het over Elisa
  vrijdag 13 juli 2012 @ 00:56:10 #196
33954 ElisaB
pi_114137822
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 00:53 schreef zeebeschuit het volgende:
Waar heb je het over Elisa
Incasso of deurwaarder?
pi_114146954
Wat bazel je nu mens?!
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:00:32 #198
33954 ElisaB
pi_114147435
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 11:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat bazel je nu mens?!
Sovereign zou mij helpen met een zaak. Ik zal straks even het linkje voor je opzoeken.

Ik heb een voorschot overgemaakt, maar Sovereign heeft de zaak niet aangepakt. De tegenpartij heeft de regie overgenomen en mijn kansen zijn verkeken. Hoewel ik het ontzettend jammer vind, zal ik het hem verder niet nadragen. Maar ik wil wel graag het betaalde voorschot terug ontvangen. Negen weken geleden heeft hij toegezegd dit te regelen, maar hij doet het niet.

Dus daar bazelt dit mens over.

[ Bericht 4% gewijzigd door ElisaB op 13-07-2012 12:07:33 ]
pi_114147566
Dat heeft verder niets te maken met mijn zaak en hoeft hier ook niet besproken te worden. Zo lang wij alleen jouw feiten/mening horen over het verhaal kunnen we natuurlijk niet oordelen bij wie de fout ligt. Heb ik ook geen zin in trouwens :P maar als Sovereign bij mij gaat lopen kloten dan hoor je het wel in dit topic :') ga ik in ieder geval niet vanuit wat jij ook zegt :P
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:04:59 #200
33954 ElisaB
pi_114147658
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:02 schreef YoshiBignose het volgende:
Dat heeft verder niets te maken met mijn zaak en hoeft hier ook niet besproken te worden. Zo lang wij alleen jouw feiten/mening horen over het verhaal kunnen we natuurlijk niet oordelen bij wie de fout ligt. Heb ik ook geen zin in trouwens :P maar als Sovereign bij mij gaat lopen kloten dan hoor je het wel in dit topic :') ga ik in ieder geval niet vanuit wat jij ook zegt :P
En gelijk heb je. Jij bent wel geholpen en daar ben je blij mee. Kan ik me voorstellen. Ik ben niet geholpen en daar ben ik redelijk ongelukkig mee. Ook best logisch. Toch?
pi_114148576
Een onverschuldigde betaling dus. Schakel sovereing in om je geld bij sovereign terug te halen.
pi_114148682
:*
  vrijdag 13 juli 2012 @ 12:42:19 #203
33954 ElisaB
pi_114149196
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:26 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Een onverschuldigde betaling dus. Schakel sovereing in om je geld bij sovereign terug te halen.
Ja :')
pi_114155467
Heb je al wat terug?
pi_114156262
Heb jij ogen?
pi_114156666
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb jij ogen?
Hoezo?
pi_114157154
Hoezo niet?
pi_114157334
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 15:49 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoezo niet?
Omdat het antwoord op mijn vraag echt niet terug te lezen is hoor...
pi_114167727
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:00 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Sovereign zou mij helpen met een zaak. Ik zal straks even het linkje voor je opzoeken.

Ik heb een voorschot overgemaakt, maar Sovereign heeft de zaak niet aangepakt. De tegenpartij heeft de regie overgenomen en mijn kansen zijn verkeken. Hoewel ik het ontzettend jammer vind, zal ik het hem verder niet nadragen. Maar ik wil wel graag het betaalde voorschot terug ontvangen. Negen weken geleden heeft hij toegezegd dit te regelen, maar hij doet het niet.

Dus daar bazelt dit mens over.
Heb je hem al in gebreke gesteld? Volgens mij is allang in verzuim en zou hem verzoeken binnen 3 dagen te betalen. Zet er anders gewoon een incasso op.
.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 13 juli 2012 @ 22:11:21 #210
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_114174312
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 12:04 schreef ElisaB het volgende:

[..]

En gelijk heb je. Jij bent wel geholpen en daar ben je blij mee. Kan ik me voorstellen. Ik ben niet geholpen en daar ben ik redelijk ongelukkig mee. Ook best logisch. Toch?
heel logisch.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 00:27:10 #211
33954 ElisaB
pi_114180687
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:46 schreef Fer het volgende:
Heb je hem al in gebreke gesteld? Volgens mij is allang in verzuim en zou hem verzoeken binnen 3 dagen te betalen. Zet er anders gewoon een incasso op.
Zie je de ironie :D
pi_114184122
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 januari 2012 14:46 schreef Halcon het volgende:

[..]

Mwah, is niet zo heel moeilijk.
Aldus de onwetendheid zelve.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: