abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107104838
Weet iemand voor mij een goed incassobureau of deurwaarder. Wat is het eigenlijk precies het verschil tussen die twee?

Laatst namelijk een geldbedrag overgemaakt naar een verkeerde rekening. Geld werd uiteraard niet teruggestort dus van de bank adresgegevens gekregen en contact opgenomen. Je raadt het natuurlijk al, ze had het geld al uitgeven :') Echt, soms kan je er niet eens van bij wat voor trieste sloebers je hebt op deze wereld. Ze verwachtte toevallig van iemand anders ook een schenking van dat zelfde bedrag. Ja vast. Nou blijkt deze persoon zelf ook nog eens geen baan te hebben ofzo. Interesseert me allemaal verder niet eens, als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks en ook al heb ik een hekel aan incassobureau's, dit lijkt me de enige manier want met zo'n mens is niet eens te praten.

Ik heb het liefst dat ze zo snel mogelijk dus een brief krijgt met dat ze moet betalen, incl. extra kosten en rente als ze niet op tijd betaald. Kan me niet schelen als me dit zelf wat extra gaat kosten, als zij maar gaat betalen. Ik weet dat ik gewoon in m'n recht sta (BW 6 Artikel 203 onverschuldigde betaling) en ik kan het geld wel even missen, maar toch een bedrag van 3 nullen. Pfff het is gewoon zo zielig. Als je het op je spaarrekening zet oke. Dat je niet reageert op de brief van de bank OKE, maar dat je het geld meteen opneemt en uitgeeft is gewoon te triest. Heb geen goed woord voor dat soort mensen over.

Eigenlijk is dit meer een KLB topic dan voor advies :') maar ja als vraag dan nog, weet iemand een goed incassobureau voor particulieren of kan ik dit beter op een andere manier oplossen?
Facts don't care about your feelings
  zondag 22 januari 2012 @ 17:39:54 #2
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_107104938
Ik volg het topic ff en steun je inzet. Smerige sloeber :r
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zondag 22 januari 2012 @ 17:40:52 #3
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107104971
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Weet iemand voor mij een goed incassobureau of deurwaarder. Wat is het eigenlijk precies het verschil tussen die twee?

Laatst namelijk een geldbedrag overgemaakt naar een verkeerde rekening. Geld werd uiteraard niet teruggestort dus van de bank adresgegevens gekregen en contact opgenomen. Je raadt het natuurlijk al, ze had het geld al uitgeven :') Echt, soms kan je er niet eens van bij wat voor trieste sloebers je hebt op deze wereld. Ze verwachtte toevallig van iemand anders ook een schenking van dat zelfde bedrag. Ja vast. Nou blijkt deze persoon zelf ook nog eens geen baan te hebben ofzo. Interesseert me allemaal verder niet eens, als het niet goedschiks kan dan maar kwaadschiks en ook al heb ik een hekel aan incassobureau's, dit lijkt me de enige manier want met zo'n mens is niet eens te praten.

Ik heb het liefst dat ze zo snel mogelijk dus een brief krijgt met dat ze moet betalen, incl. extra kosten en rente als ze niet op tijd betaald. Kan me niet schelen als me dit zelf wat extra gaat kosten, als zij maar gaat betalen. Ik weet dat ik gewoon in m'n recht sta (BW 6 Artikel 203 onverschuldigde betaling) en ik kan het geld wel even missen, maar toch een bedrag van 3 nullen. Pfff het is gewoon zo zielig. Als je het op je spaarrekening zet oke. Dat je niet reageert op de brief van de bank OKE, maar dat je het geld meteen opneemt en uitgeeft is gewoon te triest. Heb geen goed woord voor dat soort mensen over.

Eigenlijk is dit meer een KLB topic dan voor advies :') maar ja als vraag dan nog, weet iemand een goed incassobureau voor particulieren of kan ik dit beter op een andere manier oplossen?
Wacht even...de bank heeft je de adresgegevens zomaar gegeven? Something smells fishy.

Ben je er al langer mee bezig geweest? Dus dat de bank al eerder contact met haar heeft gezocht?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_107105027
Uiteraard is dit niet van de 1 op de andere dag. De bank heeft eerst contact op genomen met de persoon via een brief. Ze zien zelf ook wel dat de naam niet matched met het rekeningnummer, maar daar doen ze geen check meer op tegenwoordig (alleen ING > ING). Omdat er niet gereageerd werd, heeft de bank de adresgegevens gegeven zodat je zelf contact kan opnemen of een deurwaarder kan sturen.
pi_107105032
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:40 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Wacht even...de bank heeft je de adresgegevens zomaar gegeven? Something smells fishy.

Ben je er al langer mee bezig geweest? Dus dat de bank al eerder contact met haar heeft gezocht?
Is vrij normaal hoor dat banken dat doen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zondag 22 januari 2012 @ 17:43:55 #6
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107105064
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:42 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is vrij normaal hoor dat banken dat doen.
Nee, dat is absoluut niet normaal, tenzij zij al eerder een poging hebben gewaagd.

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Uiteraard is dit niet van de 1 op de andere dag. De bank heeft eerst contact op genomen met de persoon via een brief. Ze zien zelf ook wel dat de naam niet matched met het rekeningnummer, maar daar doen ze geen check meer op tegenwoordig (alleen ING > ING). Omdat er niet gereageerd werd, heeft de bank de adresgegevens gegeven zodat je zelf contact kan opnemen of een deurwaarder kan sturen.
^O^

Ik heb zelf een keer verkeerd overgemaakt. Gelukkig bleek dat ik het naar Bol had overgemaakt dus het kwam vanzelf terug.
pi_107105091
iets met een kale kip enzo maar succes TS
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_107105127
Yep dat is waar, maar ja dan maar in de rij staan.
pi_107105181
Ik zou wel voor een incassoburo gaan op basis van no-cure no-pay ivm met de pauperigheid van degene waarvan je geld zou moeten krijgen
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  zondag 22 januari 2012 @ 17:50:51 #10
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107105988
Vreemd, heb hetzelfde eens gehad, en het was de service van de bank om te zorgen dat het terug kwam, ik heb het ook terug gekregen, ging om 200 euro, heb wel gevraagd wat als ze zelf niet reageren, nou had die vrouw gezegd, dan hebben we altijd nog andere middelen.

Dus zou gewoon weer naar de bank gaan en die om advies vragen, misschien kunnen die je zo kosteloos helpen
  zondag 22 januari 2012 @ 18:06:24 #12
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_107105994
Respect voor je geduld TS maar ik had allang een persoonlijkbezoek afgelegt.
Busje huren en alles meenemen wat los en vast zit. op naar de rommel markt.
:W

anyways succes met het probleem
Dwannie is like god is rubbing your tummy
pi_107106024
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:06 schreef Dwan het volgende:
Respect voor je geduld TS maar ik had allang een persoonlijkbezoek afgelegt.
Busje huren en alles meenemen wat los en vast zit. op naar de rommel markt.
:W

anyways succes met het probleem
:')

En dan de cel in. Al die stoerdoenerij weer.
Ron Paul 2012
pi_107106207
Ben ook langs geweest, maar ze woonde niet meer op dat adres alleen dat rek.nr stond daar nog wel op.
pi_107106365
Ik weet niet hoe zit met de jurist gedoe, maar het lijkt me een diefstal.
Vergissen kan gebeuren, maar zo gelijk ermee weg komen, kan het niet.

Ts heb je al bij rechthulp gevraagd hoe het zit.

Je kan zelf 1 of andere incasso bureau zelf inschakelen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 22 januari 2012 @ 18:22:05 #16
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107106660
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2012 18:08 schreef Supersoep het volgende:
Maar ik zou gewoon storneren.
Dat kan sowieso niet. Als je overboekt, dan heb je óf getekend óf via telebankieren overgemaakt en met je reader werken wordt ook als handtekening gezien. Dus je kunt niet zomaar terugboeken. Dat is het probleem ook.
  zondag 22 januari 2012 @ 18:25:39 #17
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_107106825
Is aangifte doen niet verstandig om te doen??

Verder hoop ik dat die schofterige pauperdrol je centen snel ophoest.

Succes ermee.
pi_107107720
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:43 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Nee, dat is absoluut niet normaal, tenzij zij al eerder een poging hebben gewaagd.

[..]

^O^

Ik heb zelf een keer verkeerd overgemaakt. Gelukkig bleek dat ik het naar Bol had overgemaakt dus het kwam vanzelf terug.
Vrij normaal dus
pi_107108127
Als je rechtsbijstand hebt, kun je die er misschien opzetten, of anders via juridisch loket. Een advocaat heeft ooit eens voor m'n moeder iemand opgezocht waar ze een vordering op had.
pi_107108302
Heb haar gegevens nu ook wel, dat is het probleem niet. Maar er valt geen afspraken te maken met zo iemand dus het moet wel via een incassobureau OF direct via de rechtbank maar ik weet dus niet of dat laatste mogelijk is.
pi_107108528
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 19:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Heb haar gegevens nu ook wel, dat is het probleem niet. Maar er valt geen afspraken te maken met zo iemand dus het moet wel via een incassobureau OF direct via de rechtbank maar ik weet dus niet of dat laatste mogelijk is.
Dat zijn dus allemaal dingen waar een goede jurist/advocaat ook prima bij kan helpen :) (en trouwens, je zei toch net dat ze niet meer woont op het adres dat je hebt?)
  zondag 22 januari 2012 @ 19:26:39 #22
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_107109105
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:47 schreef gers het volgende:
Ik zou wel voor een incassoburo gaan op basis van no-cure no-pay ivm met de pauperigheid van degene waarvan je geld zou moeten krijgen
Dit idd.

Vergis je alleen niet in de hoeveelheid moeite die het nog gaat kosten. Als ze ook niet op het incassobureau reageert dan rest je alleen nog een gang naar de rechter. En ook als je dan een vonnis krijgt waarmee je beslag zou kunnen leggen, dan is het nog steeds zo dat van een kale kip niet te plukken valt.. :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 22 januari 2012 @ 20:45:18 #23
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107112993
En je bank steekt verder geen poot uit? :(
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 20:54:29 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107113594
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:45 schreef Boca_Raton het volgende:
En je bank steekt verder geen poot uit? :(
Klinkt bekend hoor... ABN gedroeg zich net zo bij ons, 1500 euro overgemaakt via internetbankieren van een eigen rekening naar een andere eigen rekening. En nadat opdracht akkoord gegeven is, staat het ineens op de spaarrekening van een wildvreemde. Bank bleef bij hun idee dat we zelf het verkeerde rekeningnummer ingegeven hadden. En we mochten er zelf achteraan gaan... Wij hadden het geluk dat we een eerlijk persoon getroffen hebben.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 22 januari 2012 @ 20:56:03 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107113697
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Klinkt bekend hoor... ABN gedroeg zich net zo bij ons, 1500 euro overgemaakt via internetbankieren van een eigen rekening naar een andere eigen rekening. En nadat opdracht akkoord gegeven is, staat het ineens op de spaarrekening van een wildvreemde. Bank bleef bij hun idee dat we zelf het verkeerde rekeningnummer ingegeven hadden. En we mochten er zelf achteraan gaan... Wij hadden het geluk dat we een eerlijk persoon getroffen hebben.
Het is toch van de gekke ook hé, dat je achter je eigen geld aanmoet... Het is ook áltijd hetzelfde met die ***-banken. TS geeft aan dat het om een bedrag met drie nullen gaat hier!
pi_107114135
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Het is toch van de gekke ook hé, dat je achter je eigen geld aanmoet... Het is ook áltijd hetzelfde met die ***-banken. TS geeft aan dat het om een bedrag met drie nullen gaat hier!
Jij maakt het toch over naar het verkeerde rekeningnummer?
Zou wat zijn zeg, als de bank steeds legitieme overboekingen terug stort...
  Licht Ontvlambaar zondag 22 januari 2012 @ 21:04:32 #27
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_107114286
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Jij maakt het toch over naar het verkeerde rekeningnummer?
Zou wat zijn zeg, als de bank steeds legitieme overboekingen terug stort...
Nou nee, niet altijd dus... Bij ons werd een transactie van een eigen rekening naar een eigen rekening verkeerd uitgevoerd door de bank.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_107114441
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:04 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nou nee, niet altijd dus... Bij ons werd een transactie van een eigen rekening naar een eigen rekening verkeerd uitgevoerd door de bank.
Het lijkt mij stug, maar niet onmogelijk.
Maar de bank zal in hun systemen gewoon die overboeking zien staan en niet weten dat hun een fout gemaakt hebben.
pi_107115680
Tja het blijft natuurlijk een fout die zelf gemaakt is, maar de bank doet inderdaad niet veel moeite. Ze hebben een brief gestuurd naar de eigenaar van de rekening en daarna haar persoonsgegevens gegeven. Volgens mij kan de bank zo de boeking corrigeren, al zouden ze dat willen. Of contact opnemen met de andere bank en het bedrag terugstorten. Het is niet zo dat het om een normale betaling ofzo gaat, ze zien zelf ook dat de naam niet matched met het nummer en dat 1 cijfer anders is van de naam/nummer die wel klopt. Maar ja, misschien mogen ze dat wettelijk niet ofzo ik weet het ook niet. Beetje jammer, want volgens mij komt dit toch best wel vaak voor... een fout is zo gemaakt. ;(
  zondag 22 januari 2012 @ 22:15:10 #30
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_107119199
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 20:56 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja hallo dan moet je het goede rekeningnummer invoeren.

TS staat in zijn gelijk natuurlijk, maar de bank kan hier verder niks aan doen.
pi_107122188
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 21:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij kan de bank zo de boeking corrigeren, al zouden ze dat willen. Of contact opnemen met de andere bank en het bedrag terugstorten.
Ja natuurlijk kunnen ze dat, het is alleen absoluut onwenselijk dat ze het ook doen. Denk eens aan wat voor immense nieuwe mogelijkheden dat biedt voor scammers. Betaling voor die iphone op ebay overboeken, iphone in ontvangst nemen, bank de betaling voor de iphone weer terug laten boeken omdat het zogenaamd naar de verkeerde rekening is gegaan... (zie wat er nu al via paypal of money orders gebeurt)

Balen dat je nu net iemand treft die te beroerd is om het je terug te geven (of in een dusdanig situatie zit dat ze het domweg niet kan), maar de bank kun je niet zoveel verwijten.
  zondag 22 januari 2012 @ 23:08:19 #32
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107122306
Het rekeningnummer komt toch niet overeen met de begunstigde? Want TS heeft één cijfer verkeerd ingevoerd. Wordt er nog iets gecheckt door de bank of moet de klant het verder zelf maar uitzoeken?
pi_107123491
Ze hebben het nagetrokken en zagen inderdaad dat de naam niet bij het nummer hoorde. Toen zeiden ze in eerste instantie dat ze de boeking ongedaan hadden gemaakt, maar later kwamen ze hier op terug en zeiden ze dat het niet meer kon. Ze controleren dat alleen nog bij hele grote bedragen ofzo.

Wat anboni hierboven zegt is natuurlijk onzin, want het gaat in dit geval om een naam die niet bij een rekeningnummer hoort en niet gewoon een normale betaling met een omschrijving die logisch is.
pi_107123736
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:31 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat anboni hierboven zegt is natuurlijk onzin, want het gaat in dit geval om een naam die niet bij een rekeningnummer hoort en niet gewoon een normale betaling met een omschrijving die logisch is.
Want alle omschrijving bij alle overschrijvingen zijn natuurlijk altijd hartstikke logisch voor iedereen... :')
pi_107123922
Als ik geld overmaak naar m'n ouders met een rek.nr waar 1 cijfer fout is zodat het niet matched en in de omschrijving staat KOSTGELD dan ziet elke mongool toch wel dat het een typfout is geweest? Heel wat anders dan dat ik geld overmaak voor een iphone en dan ga bellen cancel het maar weer. Wat begrijp je daar niet aan?
pi_107124486
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik geld overmaak naar m'n ouders met een rek.nr waar 1 cijfer fout is zodat het niet matched en in de omschrijving staat KOSTGELD dan ziet elke mongool toch wel dat het een typfout is geweest? Heel wat anders dan dat ik geld overmaak voor een iphone en dan ga bellen cancel het maar weer. Wat begrijp je daar niet aan?
En dus moet een bankmedewerker maar gewoon aannemen dat het wel goed zal zitten? Die volgt gewoon de procedures die z'n werkgever daarvoor heeft opgesteld (en terecht), Ik vind het trouwens ook knap stom dat je bij zo'n fors bedrag niet dubbel controleert of je het nummer wel goed hebt ingevuld...
pi_107126635
No cure no pay.

IK zou eerst zelf een dreigbrief sturen. Wordt er niet op ingegaan dan incasso inschakelen. Natuurlijk kost een incasso je wel 20% van het bedrag ofzo mja.. Wellicht hou je er. Nog meer aan over want et mens zal ook rente en incassokosten MOETEN betalen.
pi_107127433
Als ik TS was, zou ik nu direct eerst contact opnemen bij rechtsbijstand.
Die kan je vertellen hoe je beste kan aanpakken.

Brief sturen met aangetekend! versturen.

Daarna kan je kiezen bij incassobureau of via de gerecht.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  maandag 23 januari 2012 @ 02:21:47 #39
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_107127460
Even samengevat:
1- de bank heeft brieven gestuurd
2- jij bent langsgeweest maar ze woont er niet
3- de persoon geeft aan dat het geld dus al uitgegeven is
4- maar ze woont niet op het aangegeven adres

Vraag:

Hoe heeft de bank dan contact met haar opgenomen? En hoe weet jij dat ze het geld al uitgegeven heeft? Op het moment dat een en ander schriftelijk gebeurd is, woont meneer of mevrouw dus wel degelijk op het adres.

In ieder geval: stap naar de kantonrechter als het bedrag dermate hoog is dat dat loont. Kost wel wat, maar dan heb je een vonnis. En 20 jaar om te innen. Niet goedschiks, dan wel kwaadschiks!

Om wat voor bedrag gaat het? 3 nullen of 3 cijfers?
Ook hoi !
  maandag 23 januari 2012 @ 02:24:51 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_107127481
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 23:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Het rekeningnummer komt toch niet overeen met de begunstigde? Want TS heeft één cijfer verkeerd ingevoerd. Wordt er nog iets gecheckt door de bank of moet de klant het verder zelf maar uitzoeken?
Dat wordt steekproefgewijs gecheckt. Bedragen boven de 1250 wordt het automatisch wel bij gedaan.

Nu heb ik van ING-houders begrepen dat de online banking van de ING het wel direct checkt.
pi_107129734
Het bedrag was boven de 1250 en het is dus niet gecheckt he. Laat ik idd maar de standaardprocedure volgen. Eerst nog een aangetekende brief. Dan een brief dat ik een incassobureau inschakel. Dan incassobureau en zien we wel verder.
pi_107129869
Ik ben bang dat je er na kan fluiten. Volgens mij is je enige keuze een civielrechtelijke procedure starten.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_107129932
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Ik ben bang dat je er na kan fluiten. Volgens mij is je enige keuze een civielrechtelijke procedure starten.
Volgens mij is dat een van de diensten van een incassobureau, ze nemen in feite de schuld over, en gaan daarna over tot beslaglegging e.d. via de rechter.
pi_107129985
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:29 schreef HostiMeister het volgende:
Je eerste zin klopt niet echt met je tweede zin. Als ik een procedure kan starten waarom zou ik dan fluiten naar m'n geld? Ik sta toch in m'n recht?
pi_107130076
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Je eerste zin klopt niet echt met je tweede zin. Als ik een procedure kan starten waarom zou ik dan fluiten naar m'n geld? Ik sta toch in m'n recht?
Omdat het meestal zo'n gedoe is om zo'n procedure te starten dat je waarschijnlijk maar een klein deel terug krijgt. Sorry dat ik het zo onduidelijk zei.

@MrDrako. zo'n procedure kan een incassobureau voor je starten, maar dan moet je er wel een hebben dat een gerechtsdeurwaarder in huis heeft, anders besteden ze het ook weer uit aan een gerechtsdeurwaarder en dan krijg je nog minder van je centen terug.

Al met al denk ik dat je naar het volledige bedrag kan fluiten.
pi_107130333
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:40 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Omdat het meestal zo'n gedoe is om zo'n procedure te starten dat je waarschijnlijk maar een klein deel terug krijgt. Sorry dat ik het zo onduidelijk zei.

@MrDrako. zo'n procedure kan een incassobureau voor je starten, maar dan moet je er wel een hebben dat een gerechtsdeurwaarder in huis heeft, anders besteden ze het ook weer uit aan een gerechtsdeurwaarder en dan krijg je nog minder van je centen terug.

Ik zou het alsnog doen. Al is het alleen maar omdat die andere persoon geen recht heeft op dat geld. En hoe zit dat met je rechtsbijstandverzekering?

quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 17:43 schreef Nembrionic het volgende:

Wij ook, naar de belastingdienst (ipv de ANWB). Kregen we een blauwe envelop, met de melding dat we geld overgemaakt hadden en ze daar geen bijbehorende rekening bij konden vinden :P
pi_107131035
Ja helaas komt mijn geld bij een vieze vuile sloeber terecht :') maar volgens mij is die kans in Nederland ook niet zo klein meer.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:32:41 #48
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107134655
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:40 schreef HostiMeister het volgende:
Nee, dat is niet juist, enkel voor de ambtelijke werkzaamheden heeft een incassobureau, jurist of advocaat een gerechtsdeurwaarder "nodig". Andere werkzaamheden kunnen in principe binnen het bedrijf worden gedaan. Uiteraard heb je incassobureaus die enkel het minnelijk traject doen en het gerechtelijke aspect uitbesteden. Een advocaat kan ook niet procederen zonder op enig moment een gerechtsdeurwaarder erbij te betrekken, en ook dan concluderen we niet dat daarmee een advocaat overbodig zou zijn.

quote:
Misschien, maar misschien ook niet. Dat hangt af van de persoon in kwestie waarvan niemand wat kan zeggen. Wellicht heeft men gewoon een baan, en is beslag op loon gewoon mogelijk.
pi_107134698
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:32 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Nee, dat is niet juist, enkel voor de ambtelijke werkzaamheden heeft een incassobureau, jurist of advocaat een gerechtsdeurwaarder "nodig". Andere werkzaamheden kunnen in principe binnen het bedrijf worden gedaan. Uiteraard heb je incassobureaus die enkel het minnelijk traject doen en het gerechtelijke aspect uitbesteden. Een advocaat kan ook niet procederen zonder op enig moment een gerechtsdeurwaarder erbij te betrekken, en ook dan concluderen we niet dat daarmee een advocaat overbodig zou zijn.

[..]

Misschien, maar misschien ook niet. Dat hangt af van de persoon in kwestie waarvan niemand wat kan zeggen. Wellicht heeft men gewoon een baan, en is beslag op loon gewoon mogelijk.
Maar zonder uitspraak van een rechter (vandaar de gerechtsdeurwaarder) kun je beslag leggen niet verplichten.

Dan kunnen ze hoog en laag springen maar zonder uitspraak hoef je in principe niet te betalen, zover ik weet.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:35:51 #50
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_107134729
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:35 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Het nadeel van procederen is dat de situatie kan ontstaan dat er eerst kosten moeten worden gemaakt om het geld terug te krijgen. De gerechtsdeurwaarder zal in een executietraject namelijk gewoon factureren voor de noodzakelijke ambtelijke werkzaamheden zoals bij betekening van het vonnis, of een derdenbeslag, etc. In ieder geval raad ik je aan een aangetekende ingebrekestelling te sturen, voorbeeldje van ons vind je hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')