Dit dus ja!quote:Op zondag 22 januari 2012 08:41 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dit echt een enorme faal van het democratische systeem. De approval ratings van Obama behoren tot de laagste ooit maar toch staat nu al bijna vast dat hij opnieuw gaat winnen, domweg omdat er geen geloofwaardige tegen kandidaten zijn. Hoe is het toch mogelijk dat er in een land met 300 miljoen inwoners niet één geloofwaardige kandidaat komt bovendrijven?
Ter nuancering: het is denk ik niet zozeer de ratings van Obama, maar de politiek als geheel die er slecht voorstaat. En dat is natuurlijk niet alleen in de VS het geval.quote:Op zondag 22 januari 2012 08:41 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dit echt een enorme faal van het democratische systeem. De approval ratings van Obama behoren tot de laagste ooit maar toch staat nu al bijna vast dat hij opnieuw gaat winnen, domweg omdat er geen geloofwaardige tegen kandidaten zijn. Hoe is het toch mogelijk dat er in een land met 300 miljoen inwoners niet één geloofwaardige kandidaat komt bovendrijven?
Voorde GOP zou het een ramp gewest zijn als Romney alledrie de verkiezingen gewonnen haden dan waarschijnlijk ook Florida probleemloos in de pocket gehad had...quote:Op zondag 22 januari 2012 11:28 schreef Hexagon het volgende:
Dat wordt nog spannend die race
Mogen Newt en Mitt nog een paar maanden emmers vuil over elkaar heen kieperen en elkaar beschadigen
Zou hij dit werkelijk zelf ook geloven? Die man moet toch weten dat hij geslacht wordt in de debatten, wat is de tactiek hier? Is vast slechts voor het winnen van de nominatie, maar dit komt als een boomerang terug uiteraard.quote:Ook waarschuwde Gingrich dat Obama in zijn mogelijke tweede termijn "nog radicaler" zal worden. Hij daagde de president uit om zeven debatten te houden van drie uur. Verder grapte Gingrich dat Obama daarbij een autocue mag gebruiken. "Als je Obamacare moet verdedigen, wie wil dan geen autocue gebruiken?"
Vanwege het vage systeem wat vanzelf voor een twee-partijenstelsel zorgt. Ook denk ik dat het in de praktijk een stuk lastiger is om een goede tegenkandidaat te vinden. Wat je ook over Obama's politiek denkt, in die campagne zal iedere tegenstander het nog zwaar krijgen.quote:Op zondag 22 januari 2012 08:41 schreef SeLang het volgende:
Mwa ik vraag het me af. Als de primary beslist zou zijn zou Romney zijn pijlen op Obama kunnen gaan richten. Nu moet hij nog steeds anderen van zich afschudden.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Voorde GOP zou het een ramp gewest zijn als Romney alledrie de verkiezingen gewonnen haden dan waarschijnlijk ook Florida probleemloos in de pocket gehad had...
dan was de hele Republikeinse primairie over-en-uit, en zou de media niks meer te berichtten hebben, tenzij ze dingen uit Romney's verleden eruitgaan lichtten (zoals bv wàt hij nu precies bij Bains gedaan heeft)...
Hoe dan ook zou dat vooral negatief zijn voor Romney en vermoedelijk niet tegenop te vechtten... Dat ze nu bv nog Gingrich hebben, is ook een prima 'bliksemafleider'...
net zo goed Santorum.. (Paul is als 'afleiding' minder geschikt, juist omdat het ook een 'schandaal-loze' kandidaat is verder, eerder wat 'saai' en iemand die altijd dezelfde boodschap heeft)
Ik vind het ook prima!quote:Op zondag 22 januari 2012 13:40 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Voorde GOP zou het een ramp gewest zijn als Romney alledrie de verkiezingen gewonnen haden dan waarschijnlijk ook Florida probleemloos in de pocket gehad had...
dan was de hele Republikeinse primairie over-en-uit, en zou de media niks meer te berichtten hebben, tenzij ze dingen uit Romney's verleden eruitgaan lichtten (zoals bv wàt hij nu precies bij Bains gedaan heeft)...
Hoe dan ook zou dat vooral negatief zijn voor Romney en vermoedelijk niet tegenop te vechtten... Dat ze nu bv nog Gingrich hebben, is ook een prima 'bliksemafleider'...
net zo goed Santorum.. (Paul is als 'afleiding' minder geschikt, juist omdat het ook een 'schandaal-loze' kandidaat is verder, eerder wat 'saai' en iemand die altijd dezelfde boodschap heeft)
Dat is juist wat er nu mis is.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mwa ik vraag het me af. Als de primary beslist zou zijn zou Romney zijn pijlen op Obama kunnen gaan richten. Nu moet hij nog steeds anderen van zich afschudden.
Daarnaast wordt hij kwestbaarder omdat Obama lachend kan gaan toekijken over welke zwakke plekken Romney beschikt.
Is het probleem ondertussen niet juist dat de Fed te ver van de overheid en te veel in de particuliere sector rondzweeft?quote:Op zondag 22 januari 2012 03:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een goudstandaard heeft ook wel een nadeel, namelijk in feite permanente toename van de koopkracht van geld vanwege een ongeveer vaste hoeveelheid goud. Wel ben ik het er mee eens dat de Fed veel te risicovol bezig is door beleid dat sterk op monetaire expansie gericht is. Een goudstandaard zou daar een eind aan maken, maar ik denk dat je hetzelfde kan bereiken door de Fed verder van de overheid af te plaatsen en een zuiver monetair mandaat mee te geven. Zoals de ECB georganiseerd is eigenlijk.
Hij kan een unbalanced budget veto'en en terugsturen naar het congress. En het congress zou deze er alleen doorheen kunnen drukken met een gigantische meerderheid.quote:Op zondag 22 januari 2012 14:48 schreef du_ke het volgende:
Je vergeet weer dat een Paul ook te maken krijgt met de echte wereld om zich heen.
Obama moest onlangs ook een wet goedkeuren waar hij totaal niet achter staat omdat de meersteheid van het congres dat wou. Dat gebeurt gebeurt gewoon en dat zal Paul ook gebeuren. Ook hij zal de soldaten niet zonder soldij laten zitten om stoer principieel te kunnen doen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:02 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Hij kan een unbalanced budget veto'en en terugsturen naar het congress. En het congress zou deze er alleen doorheen kunnen drukken met een gigantische meerderheid.
Dit alleen al is een gigantische stap in de goede richting. Omdat het congress dan wel flink moet gaan bezuinigen ipv steeds meer uitgeven.
De echte wereld zal een stuk beter worden
Was in Frankrijk ook redelijk succesvol waar het gaat om het trekken van aandacht en de opkomst was er best ok.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:21 schreef Toad het volgende:
We krijgen ook primaries in Nederland: http://nos.nl/artikel/333(...)ng-lijsttrekker.html
mooi he, de elite uit Washingtonquote:Op zondag 22 januari 2012 03:31 schreef MilaNL het volgende:
Newt Gingrich heeft het over de elite, alsof hij daar niet bij hoort.
Waarom zou je in vredesnaam niet-leden tot lijsttrekker willen verkiezen? Tevens vervult in Nederland de lijsttrekker bij de meeste partijen puur een uitvoerende rol. Dus wat voor voordeel heeft het om die te laten verkiezen?quote:Op zondag 22 januari 2012 15:21 schreef Toad het volgende:
We krijgen ook primaries in Nederland: http://nos.nl/artikel/333(...)ng-lijsttrekker.html
quote:Op zondag 22 januari 2012 17:04 schreef Ugjerke het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam niet-leden tot lijsttrekker willen verkiezen? Tevens vervult in Nederland de lijsttrekker bij de meeste partijen puur een uitvoerende rol. Dus wat voor voordeel heeft het om die te laten verkiezen?
ik denk/gok dat niet-leden ook mogen stemmen, niet dat niet-leden zich verkiesbaar mogen stellen.quote:De PvdA gaat de volgende lijsttrekker aanwijzen via verkiezingen waaraan ook niet-leden mogen meedoen.
Ron Paul kan de NDAA heel makkelijk veto'en vanuit principe om de vrijheid van het volk te beschermen.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Obama moest onlangs ook een wet goedkeuren waar hij totaal niet achter staat omdat de meersteheid van het congres dat wou. Dat gebeurt gebeurt gewoon en dat zal Paul ook gebeuren. Ook hij zal de soldaten niet zonder soldij laten zitten om stoer principieel te kunnen doen.
De macht van de president is maar beperkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |