SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Dottey's speldenkussen
Bloempje.'s robot
Tan's kussen
Herfstblad's eend en dekenHook on
![]()
Alleen maar losse, heb al een stapel van 8quote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Wat ben je aan het haken dan kwiwi?...of ben je alleen maar losse aant make
Ze zijn 7 cm per stuk dus dat gaat 'm niet wordenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:43 schreef Tyler-Girl het volgende:
hahaha....misschien kun je daar een armband van maken of een mooie ketting
Het zijn gewoon allemaal losse hartjes van ongeveer 7 cm doorsnede per stuk, in inmiddels 9 kleurenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
heb je het nu nogsteeds over losse of snap ik het niet meerof bedoel je gewoon granny's?
anders kun je een kussen maken of weet ik veel...placemats, pannenonderzetters of gewone onderzetters(kan tegenwoordig allemaal)
Ja zoiets....alleen dan met heel veelquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]Water bij gooien, heb je een aquarium
Ik ga andere labeltjes maken, maar ben even in overleg met schoonvader om dat te verwezelijken. Die kan ze bedrukken voor mequote:Op vrijdag 20 januari 2012 22:03 schreef EsseEi het volgende:
Dot wat een tof speldenkussen!helemaal met je label eraan! Ben van het weekend ook bezig geweest een labeltje te ontwerpen (of eigenlijk m'n vriend
)
Ach ja....wij lullen gewoon veel....:P niemand snapt ons....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:32 schreef x__duck het volgende:
Het is wel ontzettend snel dat er weer een topic volgehaakt/gekletst is! 4 dagen :|
Ik zag ergens dat het bijna een jaar geleden is dat de wibra 25% korting had op de wolletjes... is er iemand die kan vertellen of ik daar enigzins op mag rekenen dat het dit jaar weer dezelfde actie wordt? Ik heb alweer vanalles leuks gezien namelijk
Dat kan nooit een jaar geleden zijn want ik heb ook een keer gebruik gemaakt van die actie en ik haak pas sinds septemberquote:Op vrijdag 20 januari 2012 23:32 schreef x__duck het volgende:
Het is wel ontzettend snel dat er weer een topic volgehaakt/gekletst is! 4 dagen :|
Ik zag ergens dat het bijna een jaar geleden is dat de wibra 25% korting had op de wolletjes... is er iemand die kan vertellen of ik daar enigzins op mag rekenen dat het dit jaar weer dezelfde actie wordt? Ik heb alweer vanalles leuks gezien namelijk
Volgens mij ook bij de Wibra niet heel lang geleden, want ik kan me nog iemand van hier herinneren die de week ervoor wol was gaan kopen en de week erna terug mocht komen zodat ze toch de korting kreeg o.i.d.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 00:05 schreef x__duck het volgende:
Niet, dat was de zeeman!
(Of natuurlijk, ja maar de zeeman had ook die actie!)
Dank je! Ik wil die ene die ik nu ga maken eigenlijk ook met veiligheidsoogjes maken. Maar ik moet eerst maar eens zien dat ik m afkrijg voor m'n vakantiequote:Op zaterdag 21 januari 2012 13:32 schreef MissN het volgende:
@Guppyfriend, echt schattig en mooie kleur! en die kaarsjes dingen heb ik ookhihi
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:05 schreef Mirjam het volgende:
mijn geheime vierkantjesproject vordert gestaag
[ afbeelding ]
da's nu wel duidelijk toch?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Oeh, en spannend!! We mogen zeker niet weten wat het wordt!
Jaa oke, maar wordt het patroon ook wat, of is het decoratief?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
da's nu wel duidelijk toch?
ik ga d'r een deken van maken
Ik zag het! Maar heb dan ook erg veel Mario gespeeld altijdquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:08 schreef Mirjam het volgende:
zien jullie het niet?
het is super mario
ja, dat dusquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zag het! Maar heb dan ook erg veel Mario gespeeld altijd![]()
Mario! Geweldig!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:05 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:05 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
Thanks, ik zal binnenkort eens kijken of het me lukt. Kan er niks mee verliezenquote:Op vrijdag 20 januari 2012 14:04 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Ik denk dat dat lastig wordt, aangezien die oogjes er juist op gemaakt zijn dat ze niet zomaar los mogen komen...
Als je met een tangetje aan de binnenkant kunt komen, zou je kunnen proberen om de 'tandjes' van het ringetje een beetje naar buiten te duwen, zodat die zich niet vastgrijpen in het pinnetje achterop het oogje... hoop dat dat een klein beetje duidelijk is...
Maar ik weet ook niet zeker of je ze daarna nog stevig vastkrijgt hoor, die ringetjes dan he..
Jaaaa nou zie ik het!! Maar nu moet je ook nog een UP maken, waar ie naar springt!quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:08 schreef Mirjam het volgende:
zien jullie het niet?
het is super mario
quote:Op zaterdag 21 januari 2012 12:49 schreef Guppyfriend het volgende:
My fist Padmamèt platte slurf, dat dan weer wel
[ afbeelding ]
Ik ga er nog eentje maken
Schiet al lekker op.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:05 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Marioquote:Op zaterdag 21 januari 2012 14:05 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook wel zoiets van Catania met regenboogkleurtjes, maar dat vind ik toch minder dan Africa.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 17:41 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb de Catania Africa ook niet kunnen vinden. Maar ik vond bij de lokale Pipoos wel Schoeller Stahl Batika, da's ook geinig. Ik heb regenboogkleurtjesmaar dit is het idee
[ afbeelding ]
Bedoel je open aan de onderkant, of open zodat ie er niet als de "eendenbek" uit ziet?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:25 schreef x__duck het volgende:
Hoe moet ik de slurf van Padmama vastmaken? Ik zag bij bijvoorbeeld Angelof een open slurf, die vind ik veel leuker dan zoals hij in het patroon staat... moet ik hem dan 'verkeerd om ' vastmaken?
Nee, je maakt hem hetzelfde vast als in het patroon. Alleen je moet 'm niet platmaken en oprollen, maar gewoon rond houden zeg maar, en dan het uiteinde een beetje naar binnen duwen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:25 schreef x__duck het volgende:
Hoe moet ik de slurf van Padmama vastmaken? Ik zag bij bijvoorbeeld Angelof een open slurf, die vind ik veel leuker dan zoals hij in het patroon staat... moet ik hem dan 'verkeerd om ' vastmaken?
Ik ben echt benieuwd, wat voor kleur gaat die van jou worden?quote:Op zaterdag 21 januari 2012 18:47 schreef BrainTeaser het volgende:
Hij is leuk Dottey!De mijne is ook bijna af!
Leuke wolletjes, Lyssa!
Gewoon maken zoals in het patroon maar niet oprollen en vastzetten, maar dan het midden naar binnen duwen.quote:Op zaterdag 21 januari 2012 19:25 schreef x__duck het volgende:
Ik weet niet hoe Flickr werkt, maar probeer het anders met www.tinypic.comquote:Op zondag 22 januari 2012 00:41 schreef Godagoyas het volgende:
Ben ook aangestoken door het 'Padma virus'
met een mooi acryl/katoentje Katia Irina... maar het lukt me niet om een foto te plaatsen
Foto staat op Flickr, maar krijg geen url te zien, mag ik ajb enige hulp?
groetjes
Goya
Er begint al vorm in te komen.quote:Op zondag 22 januari 2012 00:50 schreef Godagoyas het volgende:
ff proberen
[ afbeelding ]
gelukt!
dank je wel !!!
Je bent nog wel even bezig met de rest van het lijf en je ook moet goed tellen, dus misschien sowieso handiger om dat niet 's nachts te doenquote:Op zondag 22 januari 2012 01:01 schreef Godagoyas het volgende:
Ja, zou hem nog graag afkrijgen vandaag/vannacht, maar vrees dat ik troubles krijgen met vriend als ik weer eens nachtbraak
Leuk beestje! Goed gelukt voor een 2e, ik had er in het begin best wat moeite meequote:Op zondag 22 januari 2012 07:06 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk,die upload link had ik ook nodig! Wel slechte gsm foto, maar dit is m'n 2e gehaakte beestje
Daddy Padma is super!
Mario deken ook Mirjam, ik moest wel even 2x kijken maar toen herkende ik de springende mario hoor
Verder weer mooie wolletjes gezien en een goed begin van de ripple deken. Nu ik snap hoe ik m'n gsm foto's kan uploaden zal ik wat meer foto's gaan posten. (nu niet, ben aan 't werk...
Nog een paar en je hebt een houder voor elke haaknaaldquote:Op zondag 22 januari 2012 11:55 schreef BrainTeaser het volgende:
Padma 2.0 is klaar!
[ afbeelding ]
De haaknaald in z'n slurf geeft wel een aardige indicatie hoe groot ie-is!
Meer foto's hier
Dat vraag ik me ook af. Hoe heb jij rekening gehouden met de verhoudingen, BrainTeaser?quote:Op zondag 22 januari 2012 12:02 schreef trui het volgende:
ook leuk geworden, bt! al zou ik de ogen iets verder uit elkaar denk ik iets mooier vinden.
hebben jullie (de dubbele padma hakers) nu inderdaad gewoon alles x 2 gedaan?
Tis rotweerquote:Op zondag 22 januari 2012 15:09 schreef MissN het volgende:
Is het bij jullie ook zo vreselijk vies regenachtig weer? Ideaal om lekker te haken natuurlijk...
Het was vanochtend heel vies weer... Ik wilde graag de deur uit, maar helaas. Nu is het hier wel mooi weer, dus als mijn kleine Q zo uit bed is, gaan we denk ik wel even op pad.quote:Op zondag 22 januari 2012 15:09 schreef MissN het volgende:
Is het bij jullie ook zo vreselijk vies regenachtig weer? Ideaal om lekker te haken natuurlijk...
Een hoop dingen kwamen uiteindelijk wel gewoon neer op x2 hoor. Maar als je bijv. in 1 toer 4 steken moest minderen, heb ik 2 toeren gedaan, waarin ik per toer 4 steken minderde. In plaats van 1 toer ineens 8 minderen.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:43 schreef LittleQ het volgende:
Daddy Padma en Padma 2.0 zijn geweldig geworden!
[..]
Dat vraag ik me ook af. Hoe heb jij rekening gehouden met de verhoudingen, BrainTeaser?
Haha, het klinkt alsof je 's avonds in een donker steegje met iemand afspreek die z'n kofferbak vol garen heeft liggenquote:Op zondag 22 januari 2012 15:46 schreef Oceanonix het volgende:
Gelukkig had mijn dealer die weer op voorraad.![]()
Hahaha, ik ben blij dat het niet aan mij ligt, ik kreeg ook al zo'n beeld ja!quote:Op zondag 22 januari 2012 15:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Haha, het klinkt alsof je 's avonds in een donker steegje met iemand afspreek die z'n kofferbak vol garen heeft liggen![]()
![]()
Maar mooi deken!
Ziet er mooi uit! Welke wol gebruik je? (zal vast genoemd zijn, maar ik ben het ff kwijt..) Ik maak er nu 1 in bruin tinten, maar zoiets kleurigs trekt me ook wel!quote:nog 3 keer rood te gaan voor deze deken. (en dan nog zo'n ding maken)
quote:Op zondag 22 januari 2012 12:03 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nog een paar en je hebt een houder voor elke haaknaald
Dank je! Het leek me in een leuk kleurtje ook veel te druk. Vandaar simpel grijs.quote:Op zondag 22 januari 2012 17:28 schreef EsseEi het volgende:
wow dat dekentje wordt gaaf!mooie kleur ook
(ja gewoon grijs, maar vind het heel mooi strak enzo
)
verder nog een hele vrolijke deken
en padma met streepjes ^^
en leuk 2e konijntje:D
ben hier wel hard aan het freubelen maar nog niks gehaakt, ga ik nu mee beginnen. Maar is voor een swap (naja, niet helemaal een swap maar goed) dus kan het nog laang niet laten zien :S
quote:Op zondag 22 januari 2012 17:15 schreef mmascha het volgende:
[..]![]()
groot inbeeldingsvermogen
Hij is wel leuk met die witte streepjes!
Mooie regenboogdeken ook.
Heerlijk haakweer! Niet echt weer om de kerstboom in de tuin te zetten. Maar ach ook dat moest even gebeurenIk ben bezig met een dekentje met divers haaksteken. Elke 4 rijen een andere steek. Zal zo even een foto maken.
Foto:
[ afbeelding ]
lijkt wel uit boekje ana paula rimoli.. liev hoorquote:Op zondag 22 januari 2012 07:06 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[ afbeelding ]
Kijk,die upload link had ik ook nodig! Wel slechte gsm foto, maar dit is m'n 2e gehaakte beestje
het is toch ook een verslaving? Alleen hoef je niet direct naar de AH (Anonieme Hakers).....quote:Op zondag 22 januari 2012 15:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Haha, het klinkt alsof je 's avonds in een donker steegje met iemand afspreek die z'n kofferbak vol garen heeft liggen![]()
![]()
Maar mooi deken!
Ja dat zeker. En eigenlijk is dit topic ook een vorm van Anonieme Hakers, hoewel we elkaar alleen maar aanmoedigen om meer te hakenquote:Op zondag 22 januari 2012 18:56 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
het is toch ook een verslaving? Alleen hoef je niet direct naar de AH (Anonieme Hakers).....
In 1x goed!! Het 'lijkt' er dus al wel wat op..quote:Op zondag 22 januari 2012 18:40 schreef Dottey het volgende:
[..]
lijkt wel uit boekje ana paula rimoli.. liev hoor
Het bovenste boek is uit de bieb. Het onderste heb ik eens aan mijn schoonmoeder gegeven en even geleend. Beide worden binnenkort herdrukt. Dan koop ik ze allebei!quote:Op zondag 22 januari 2012 19:30 schreef trui het volgende:
Bietel, dankje! Het is inderdaad een pokkewerkje -want allemaal shells van 7 dubbele stokjes, van behoorlijk dun garen- maar ik ben heel tevreden met het resultaat. Het garen is malabrigo lace, kleur amoroso. Die kleur komt op de foto niet helemaal tot zijn recht, want telefoonfoto, maar toch. Heb vandaag deel1 van dit paar afgemaakt, in de auto.want wij moesten hela
as wel het slechte weer door, naar een verjaardag. Zal straks een foto maken. Eerst nog even een toetje eten en de kinderen naar bed brengen.:)
mmascha, prachtig wordt ie!(en grappig, beide boeken op je foto heb ik ook).
Oh, wat mooi zeg!quote:Op zondag 22 januari 2012 17:15 schreef mmascha het volgende:
[..]![]()
Heerlijk haakweer! Niet echt weer om de kerstboom in de tuin te zetten. Maar ach ook dat moest even gebeurenIk ben bezig met een dekentje met divers haaksteken. Elke 4 rijen een andere steek. Zal zo even een foto maken.
Foto:
[ afbeelding ]
Ik ben even lid geweest van die groep, maar heb me weer uitgeschreven, omdat ik het niet zo'n leuke groep vondquote:Op maandag 23 januari 2012 12:31 schreef BrainTeaser het volgende:
Op Ravelry zit een groep, Beesteboel die een topic hebben lopen over Amigurumi-dropping. Als je daaraan mee wilt doen, kun je de moderators een berichtje sturen, die hebben dan een standaardbrief met uitleg die je bij je gedropte ami kunt doen. In die brief staat bijv. ook een emailadres waarnaar de nieuwe eigenaar van je ami een berichtje kan sturen.
Dus je zou daar aan mee kunnen doen, maar het kan net zo goed op eigen houtje, waarbij je dus zelf de regels bepaalt!
Oh, ik vind het juist wel leuk dat die groep zo actief is. Ben ik zelf (nog) niet zo, maar al die swaps zijn wel leuk om te volgen enzo. En vooral dat ami-dropping topic is leuk!quote:Op maandag 23 januari 2012 13:21 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik ben even lid geweest van die groep, maar heb me weer uitgeschreven, omdat ik het niet zo'n leuke groep vond
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu ga ik even in een hoekje zitten gillen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
quote:Op maandag 23 januari 2012 21:48 schreef trovey het volgende:
Iets wat je vooral niet moet makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu ga ik even in een hoekje zitten gillen.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op maandag 23 januari 2012 18:19 schreef Kniertje22 het volgende:
Mooie dekens ook voorbij zien komen!![]()
Mmascha, die van jou vind ik echt heel erg mooi worden!Leuk idee ook, om elke 4 toeren een andere steek te gebruiken. Zo blijft het voor jezelf ook leuker om 'm te haken denk ik?
Iets wat je vooral niet moet makenDie kwam ik ook al eens tegen, hoe verzin je hetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja?quote:
Iets wat je vooral niet moet makenMomentje, ik ga even mijn ogen uitprikken met een roestige vorkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nu ga ik even in een hoekje zitten gillen.
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Iets wat je vooral niet moet makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
Lijkt mij inderdaad ook erg leuk.quote:Op maandag 23 januari 2012 22:03 schreef mmascha het volgende:
[..]De laatste 2 banen waar ik nu aan bezig ben vind ik wat minder. Ik moet nog even kijken of ik dat nog uithaal. De eerste soorten steken waren de mooiste die ik ken. Lastig om nu iets nieuws zo mooi te vinden. Maar die afwisseling maakt het idd leuk om te haken!
Bedankt Trui!quote:Op maandag 23 januari 2012 22:51 schreef trui het volgende:
kniertje, ook deze shawl is weer zeer geslaagd!
Thanks! Ik ga het onthouden voor als ik ooit een mega-Padma ga makenquote:Op zondag 22 januari 2012 15:55 schreef BrainTeaser het volgende:
Wauw, Oceanonix!Mooi!
[..]
Een hoop dingen kwamen uiteindelijk wel gewoon neer op x2 hoor. Maar als je bijv. in 1 toer 4 steken moest minderen, heb ik 2 toeren gedaan, waarin ik per toer 4 steken minderde. In plaats van 1 toer ineens 8 minderen.
Klinkt een beetje wazig zo, maar heb gewoon alles ff nagelopen of het in verhouding klopte zeg maar.
Wat origineel en ontzettend leuk!quote:Op zondag 22 januari 2012 17:15 schreef mmascha het volgende:
[..]![]()
Foto:
[ afbeelding ]
Iets wat je vooral niet moet makenTja... euhm...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Verder nog een mooie regenboogdeken in wording gezien, prachtige handschoen, leuk NEC-uiltje, een bankhangdeken en babydeken in wording en tot slot nog een prachtige shawl!
Ik heb vandaag ook voor het eerst een ami gedropt: mijn Padma. Ik ben heel benieuwd wie 'm gaat vinden...
Edit: hij is gevonden! Wat fijn dat ik er iemand zo blij mee heb kunnen maken die het wel kon gebruiken
[ Bericht 2% gewijzigd door LittleQ op 24-01-2012 15:00:39 ]
Hoezo word je er niet gelukkig van Angel? Het zijn niet helemaal mijn kleuren, maar ik vind hem wel heel mooi hoor!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 17:55 schreef Angelof9 het volgende:
De Juliana:
[ afbeelding ]
Ik word er niet bijzonder gelukkig van en het was een saai patroon om te maken. Die klosjes vind ik weer wel superleuk, die ga ik vaker maken.
ik heb een keihandige pdf!quote:Op dinsdag 24 januari 2012 21:37 schreef StefanieV het volgende:
Dames, ik heb jullie hulp nodig.
Ik heb ooit eens de tekening gezien om een granny square te maken maar vind deze niet meer terug. Heeft iemand die tekening nog staan en kan deze mij die doorgeven? Het lukt gewoon niet om een granny square te maken en wil een dekentje maken.
Leuke kleur!quote:Op woensdag 25 januari 2012 13:04 schreef Dottey het volgende:
he jakkes mijn wol is op voor mijn sjaal/stola![]()
ben pas op 1/3 deel![]()
[ afbeelding ]
die steek lijkt wel veel op een steek waar de 'exchange bag' uit de "Happy Hooker" van gemaakt is. heb je dat boek?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 20:26 schreef Dottey het volgende:
Hoe heet de bovenste steek?
[ afbeelding ]
heeft iemand daar een beschrijving bij?
Landelijk of plaatselijk?quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:08 schreef Lyssa het volgende:
Aankomende week garen in de aanbieding bij de Lidl
Folder lijkt overal hetzelfde. Dus ik zou zeggen landelijk. Maar weet het niet 100% zeker.quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Landelijk of plaatselijk?
(ik moet voor twee hele grote mannen kostuums naaien en weet zeker dat ik veel meer zwarte garen nodig ga hebben dan ik bezit)
Dan heb ik gewoon een goed excuus om daar rond te snuffelenquote:Op woensdag 25 januari 2012 15:25 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Folder lijkt overal hetzelfde. Dus ik zou zeggen landelijk. Maar weet het niet 100% zeker.
Wat een schattige spullenquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:26 schreef tweeoogje het volgende:
11 mutsjes; niet eentje hetzelfde patroon/ dezelfde kleur
[ afbeelding ]
Vestje
[ afbeelding ]
En mijn trots, hier ben ik heeeeel blij mee: dekentje voor het liefste meisje in de wereld
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind het niet eens zo storend, het lijkt alsof het zo hoort.quote:Op woensdag 25 januari 2012 16:33 schreef tweeoogje het volgende:
De mutsjes zijn qua maat ook meer volgende winter. En de rand van het dekentje, daar zou ik n volgende keer iets aan doen omdat ie nu gerimpeld is.. Vond dat lastig met tellen..
Betaald of openbaar patroonquote:Op woensdag 25 januari 2012 14:40 schreef Dottey het volgende:
hahah ja.. deze kwam bij euroland vandaan. als ik er weer in de buurt ben sla ik gelijk even wat bollen in.
Ben nu maar aan een babydekentje begonnen om vooruit te werken. Drie staan er al op knappen![]()
Blok van Jan Eaton 200 gemaakt. De Waterlelie, zit even te verzinnen met welk andere blokken ik die combineren wil.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
OMG, nee anders had ik er niet naar gevraagdquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:06 schreef EsseEi het volgende:
je weet dat het gaat om haak/breigaren he? en niet om naaigaren?
Maar het lijkt er wel op dat het pakketjes van 4 bollen in dezelfde kleur zijn?quote:Op woensdag 25 januari 2012 15:08 schreef Lyssa het volgende:
Aankomende week garen in de aanbieding bij de Lidl
ik heb het ergens online gevondenquote:Op woensdag 25 januari 2012 16:50 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Betaald of openbaar patroon
Ik kan nog wel even een foto maken van het patroontje als je wilt.quote:Op dinsdag 24 januari 2012 22:30 schreef Dottey het volgende:
Never mind voor mijn vraagje. Ik heb het al gevonden een schelpenpatroontje![]()
ben een sjaal / stolaatje aan het maken
erg is dat he, als je er maar niet uitkomt?quote:Op woensdag 25 januari 2012 19:40 schreef kwiwi het volgende:
Ik ben na maanden eindelijk weer eens verder gegaan met m'n granny stripe.. Na lang zoeken heb ik dan toch weer uitgevonden met welk naald ik het project ooit ben begonnen
Erg frustrerend inderdaad. Ik ben er uiteindelijk achter gekomen omdat ik.. (let opquote:Op woensdag 25 januari 2012 19:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
erg is dat he, als je er maar niet uitkomt?
fijn dat je gevonden hebt welke naald het wvas!
quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Erg frustrerend inderdaad. Ik ben er uiteindelijk achter gekomen omdat ik.. (let op) naar de datum heb gekeken van de eerste foto die ik van het deken heb gemaakt, vervolgens in m'n e-mail de bestellingen bij hobbydoos heb opgezocht, en zo tot de conclusie kwam dat ik op het moment dat ik het deken begon alleen maar de naalden 2, 4, 5 en 6 had. Nou naald 4 en 6 waren het sowieso niet, dus moest het 5 zijn.
Dan ga ik heel hard zoeken, want het is echt heeeel erg gaaf!quote:Op woensdag 25 januari 2012 17:54 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik heb het ergens online gevonden![]()
Dus ik gok Openbaar.
Ik moet hier wel om lachen hoor! Vind het heel knap dat je precies wist welke haaknaalden je toentertijd hadquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Erg frustrerend inderdaad. Ik ben er uiteindelijk achter gekomen omdat ik.. (let op) naar de datum heb gekeken van de eerste foto die ik van het deken heb gemaakt, vervolgens in m'n e-mail de bestellingen bij hobbydoos heb opgezocht, en zo tot de conclusie kwam dat ik op het moment dat ik het deken begon alleen maar de naalden 2, 4, 5 en 6 had. Nou naald 4 en 6 waren het sowieso niet, dus moest het 5 zijn.
Geniaal!quote:Op woensdag 25 januari 2012 20:00 schreef kwiwi het volgende:
[..]
zal hem uitschrijven.. en dan PMen ofzoquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dan ga ik heel hard zoeken, want het is echt heeeel erg gaaf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Dat zou ik helemaal geweldig vindenquote:Op woensdag 25 januari 2012 20:37 schreef Dottey het volgende:
[..]
zal hem uitschrijven.. en dan PMen ofzo![]()
tis best simpel hoor.
quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:16 schreef Muck het volgende:
Mijn hand is uit het gips en de hechtingen zijn er ook uit, dus ik kan weer haken
Het gaat nog niet snel, maar het gaat
Mijn eerste project raden jullie noooooooitMooie kat heb je gemaaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijkt net echt!
quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Mooie kat heb je gemaaktLijkt net echt!
Ja, knap he?quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 25 januari 2012 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Geeft niet, ik moest lachenquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn min of meer oprechte excuses (oke, dat oprecht is gelogen. Maar je olifantje is geweldig)!
Thanks! En ja, ik doe voorzichtigquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:31 schreef BrainTeaser het volgende:
Hij is leuk Muck!
Pas je wel op dat je je hand niet weer meteen overbelast?
Eerste project na het gipsquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:45 schreef tweeoogje het volgende:
Je eerste project Muck? Netjes hoor!
Pff wat een werkquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:48 schreef Mirjam het volgende:
ik moet nog 4 rijen, dan is m'n mario af
en mag ik aan de hele deken eromheen beginnen![]()
mja, ik heb ineens zeeën van vrije tijd johquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Pff wat een werkHeb je wel snel gedaan trouwens, die mario afgemaakt!
Verre vanquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:45 schreef tweeoogje het volgende:
Je eerste project Muck? Netjes hoor!
Zo ben ikquote:
Misschien nog wel langer ookquote:Op woensdag 25 januari 2012 22:12 schreef tweeoogje het volgende:
O ja, jij was hier al langer! (misschien wel net zo lang als ikwoops) Nou ja, des te beter dat je Padma er netjes uit ziet dan
wahahahaaquote:Op woensdag 25 januari 2012 21:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb nog een roze, is dat wat?quote:Op woensdag 25 januari 2012 23:51 schreef trui het volgende:
hey meiden, ik kreeg een vraag via FB of ik nog van die olifantjes op voorraad had, van iemand die op zeer korte termijn (a.s. zondag om precies te zijn) twee kadootjes nodig heeft voor een binnenkort op deze wereld komende tweeling. ik heb haar de link van dit topic gegeven, mogelijk neemt ze contact met een van jullie op hierover. maar dan weten jullie vast dat 't via mij kwam.
oph, die is erg leuk idd, ik vind et echt wat voor mijn vriendinnetje, die heeft net een nieuwe jasquote:
Heel erg tofquote:
ik heb daar ook moeite mee iddquote:Op donderdag 26 januari 2012 11:18 schreef Muck het volgende:
[..]
Heel erg tof
Maar ik betaal nooit voor patronen
Maar die is toch ook wel zelf na te maken? Volgens mij is de makkelijkste manier hem als twee losse delen te maken (bovenkant en onderkant). Bovenkant is iets van 3 rijen rechttoe rechtaan, en de onderkant is 2 rijen normaal en de 'hartjesonderkant' is een soort van ripple. Dan maak je vervolgens de hartjes stuk voor stuk en rijg je ze door elkaar. Zo verbind je ook de boven en onderkant met elkaar.quote:
Als je er maar genoeg van dat spul in stopt, lukt het wel denk hoor!quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik kwam deze 2 schattige uiltje tegen....die moet ik natuurlijk maken![]()
Vraag me alleen af hoe ik de uil zo goed gevuld ga krijgen.....denk dat ik het met alleen van dat vulspul niet red...oud kussen misschien
Bji de Pipoos verkopen ze zakken vol vulspul. Anders kun je er watten instoppen, maar dan kun je het beest niet wassen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 11:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
Vraag me alleen af hoe ik de uil zo goed gevuld ga krijgen.....denk dat ik het met alleen van dat vulspul niet red...oud kussen misschien
Mja, in zekere zin heb je ook wel gelijk, maar er zijn ook mensen die er meer dan hun hobby van hebben gemaakt en er dan ook veel meer tijd in hebben gestoken.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:16 schreef kwiwi het volgende:
Ik betaal ook nooit voor patronen, vooral omdat ik het zie als een hobby en er zelf ook geen geld voor vraag. Die paar zelfbedachte patronen deel ik aan iedereen uit die het wil gebruiken. Vind het juist leuk dat mensen zoveel patronen gratis met elkaar delen allemaal
En gegarandeerd dat die mensen die er geld voor vragen ook het liefst de patronen zelf gratis van het internet plukken
Dat is het 'm inderdaad vooral bij mij. Ik heb van de week bijv. dat patroon van Tommie de Tijger gekocht. Heb eerst zitten turen naar de foto's, omdat ik zoiets had van "dat kan ik zelf ook". Maar ik vind 'm zo leuk dat ik bang ben dat de mijne het dan dus 'net niet' wordt.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
ligt er ook net aan hoe leuk ik het vind
Daar moet je inderdaad wel voor uit kijken ja, dat is wel echt zonde dan. Maar dat ligt er misschien ook aan wie het patroon geschreven heeft. Bij Christel Krukkert of Delicious Crochet o.i.d. kun je er denk ik wel vanuit gaan dat het al een aantal keer getest is.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:24 schreef Muck het volgende:
Het is me ook vaak zat gebeurd dat patronen erg leuk leken, maar in de praktijk volkomen onbegrijpelijk waren geschreven of gewoon erg tegenvielen. Dan ben ik erg blij dat ik er niet voor betaald heb!
het zijn/worden twee jongetjes.quote:Op donderdag 26 januari 2012 10:10 schreef MissN het volgende:
Ah ik heb bijna een blauwe en roze op voorraad, weten ze al wat het wordt?
helemaal mee eens. ik vind dat mensen best wat mogen verdienen aan een goed uitgewerkt idee/patroon. natuurlijk is 't fijn dat er ook gratis patronen zijn, maar ik vind het een beetje raar als iemand veroordeeld wordt omdat hij/zij geld vraagt voor een patroon.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:58 schreef tweeoogje het volgende:
Ik koop best wel eens n patroon, als het van iets is dat ik supermooi vind. Ik koop idd ook boekjes, dus waarom niet een los patroon! Maar ieder zn ding toch?
Ik heb gisteren bij een kennis een weg te gooien (was kapot) tuinstoelkussen "gedemonteerd" om daar de laag fiberfill uit te halen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 12:00 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Bji de Pipoos verkopen ze zakken vol vulspul. Anders kun je er watten instoppen, maar dan kun je het beest niet wassen.
Nope, om het schuim zit een laag fiberfill...uiteraard is het wel plat nu maar daar is natuurlijk gewoon wat aan te doen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:32 schreef trui het volgende:
zat daar ook fiberfill in dan? ik dacht dat dat alleen met van dat schuimspul gevoerd was.
Bij Action rond de 1,50.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:32 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb nog geen los patroon gekocht, wel een boek gekregen. Ik denk dat ik wel een keer een patroon ga kopen, gewoon omdat ik sommige koop patronen wel mooier vind dan gratis patronen. En aangezien ik zonder patroon echt niks kan, heb ik het er wel voor over.
Trouwens, goedkoop vul-spul kun je ook bij ikea halen. Gewoon het goedkoopste binnen kussen, dat zit barstens vol, en kost maar een paar euro!
Ik ga zo even kijken met name voor het garen.quote:Op donderdag 26 januari 2012 14:40 schreef kwiwi het volgende:
Kom net terug van de Lidl, hier hadden ze wel haaknaalden maar alleen maar tussen de 0,5 en 2,5.. En van breinaalden hadden ze alleen 5 en 6, dus het schiet niet echt op.
Daar ging ik eigenlijk ook voor. Maar heb uiteindelijk niks gekocht omdat er alleen maar vreemde kleurencombi's in de pakketten zatenquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:44 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij Action rond de 1,50.
[..]
Ik ga zo even kijken met name voor het garen.
bij blokker zijn ze 1,50, die gebruik ik meestalquote:Op donderdag 26 januari 2012 14:32 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik heb nog geen los patroon gekocht, wel een boek gekregen. Ik denk dat ik wel een keer een patroon ga kopen, gewoon omdat ik sommige koop patronen wel mooier vind dan gratis patronen. En aangezien ik zonder patroon echt niks kan, heb ik het er wel voor over.
Trouwens, goedkoop vul-spul kun je ook bij ikea halen. Gewoon het goedkoopste binnen kussen, dat zit barstens vol, en kost maar een paar euro!
Je bedoelt de hoes van papierdunne stofquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:02 schreef Angelof9 het volgende:
Maar dan vind ik het weer zonde om de rest van dat kussen weg te gooien
Ik ben net bezig met een gemeleerd blauwequote:
Het is ook geen kussen, het is kussenvulling met een papierachtige hoesquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:02 schreef Angelof9 het volgende:
Maar dan vind ik het weer zonde om de rest van dat kussen weg te gooien
Om het spul bij elkaar te houdenquote:Op donderdag 26 januari 2012 15:34 schreef Angelof9 het volgende:
Ah, ok. Dan vraag ik me weer af waarom ze dat papieren hoesje eromheen doen.
*Ziet vulling door het huis vliegen.. *quote:Op donderdag 26 januari 2012 15:38 schreef Muck het volgende:
Nou, dat dus
Zo kun je makkelijk kussenhoesjes wisselen zonder dat de vulling door huis vliegt
Wat een leuk idee! Ben benieuwd naar het resultaatquote:Op donderdag 26 januari 2012 16:03 schreef Zonne-straaltje het volgende:
[..]
*Ziet vulling door het huis vliegen.. *![]()
Ik wil een muziekdoosje met trekkoord wat in een gehaakt knuffeltje zit geven aan een vriendin die binnenkort moet bevallen.
Vorige week hele winkelcentrum overhoop gehaald opzoek naar leuke muziekdoosjes...niet gevonden. Kom ik thuis ga ik op internet kijken. Vind ik een winkel met webshop die precies verkopen wat ik zoek..dus gelijk bestellen. Hoor ik niks...dus net gemaild. Binnen een minuut antwoord dat er een storing was en dat mijn bestelling niet door gekomen was en dat ze het straks op de post doen..
bij zulke kleuren, die opvallen tussen de rets maar wél heel mooi zijn, vind ik randomizen altijd goed werkenquote:Op donderdag 26 januari 2012 18:16 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hhahaah ja dat is waar...maar ja die rijen moeten er toch bij anders wordt het ook zo'n zielig dekentjeDus het moet gewoon maar en ik zal er vast wel aan wennen
Dat zou nog een optie zijn.....maar ik als dwangneuroot ga dat denk ik niet voor elkaar krijgen. zeker niet nu ik van donker naar licht ben begonnen.....quote:Op donderdag 26 januari 2012 19:02 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
bij zulke kleuren, die opvallen tussen de rets maar wél heel mooi zijn, vind ik randomizen altijd goed werkendus niet steeds hetzelfde herhalen zeg maar...
Ik heb wel een pakketje gekocht (was er om kwart over acht vanochtend, niet leuk!) Donkerroze met lichtroze, het enige leuke (vond ik) wat er tussen zat. Wil er een dekentje van maken denk ik... of een lieve knuffelquote:Op donderdag 26 januari 2012 12:55 schreef Oceanonix het volgende:
Ik ben net bij de Lidl geweest voor het haakgaren.
Het zijn pakketjes van 4 bolletjes. Ze hebben alleen nauwelijks uni pakketjes, allemaal setjes met 2 kleurtjes. En dan moet de combi wel bruikbaar zijn.
Het blauwe garen van de foto hadden ze hier niet.![]()
Verder alleen breinaalden gevonden zaten geen haaknaald tussen.
Kortom verheug je niet te veel op deze aanbieding.
Ah, wat vervelendquote:Op vrijdag 27 januari 2012 10:26 schreef Dottey het volgende:
shoot.. meer dan de helft wat ik gisteren heb gedaan is incorrect.
het patroon is dan ook niet echt lekker duidelijk en slaat best belangrijke delen over :/ (of dat ligt aan mij of dat ligt aan de schrijfster) Dus ik heb maar wat gedaanen dat zag er best goed uit. Volgende keer maak ik hem ook zoMaar goed zag dus na bestuderen van de foto's dat het iets anders moest dan er op de foto staat
![]()
Heb dus nog maar 1/3 over van wat ik had gedaan..
nieuwe poging
*me thee zet
tis alleen maar stokjes en losse.quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:21 schreef trui het volgende:
ze zijn leuk, missN!
maar als je het eindje draad wat langer laat, naar binnen trekt, en dan na het in vorm brengen (en beetje vullen) van de slurf dat draadeinde aan de rest van de slurf vastnaait (aan de 'binnenkant' van de kromming) blijft de slurf perfect gebogen zonder dat ie aan de poot vast hoeft.
dottey, da's erg balen als je een heel stuk uit moet halen. maar vaak toch wel de moeite waard. gelukkig ben je alweer een eind op weg. leuke steek!
heb je een voorbeeldje voor ons van hoe het er ongeveer uit komt te zien?quote:Op vrijdag 27 januari 2012 14:39 schreef LittleQ het volgende:
De eerste helft van mijn olifant is af. Ik was elke keer rekenfoutjes aan het maken, dus alles is wel weer een keer opnieuw gemaakt...
De eerste helft:
[ afbeelding ]
Nu nog eenzelfde helft, 2 oren, 1 staart en 4 voetjes maken en dan is de olifant zelf af. Ik heb oogjes besteld, hopelijk zijn ze groot genoeg voor de olifant, anders moet ik er even iets anders op bedenken.... Misschien nog een dekentje voor eroverheen maken, zoals ook in het patroon de bedoeling was, maar dat zie ik tegen die tijd wel weer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |