Is er inderdaad nog niet. Ik heb tenminste nog geen bericht gehad dat het op het ondernemersgedeelte beschikbaar is.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:33 schreef _Flash_ het volgende:
Hmm ik dacht dat de ondernemersaangifte vanaf midden februari gedaan kon worden. Zie de software er nog niet bij staan. Anderen wel al? Vorige jaar wat moeite gehad om hem op mijn portaal te krijgen vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Je hebt in 2011 geen fiscale partner.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:08 schreef just me het volgende:
[heb ik nu wel of geen fiscale partner?
Neem een kind in 2012.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:08 schreef just me het volgende:
Het heeft wel voordelen om fiscale partners te zijn ivm wat aftrekkosten.
Het maakt niets uit wanneer je je aangifte indient. Dat kan op 2 januari of op 31 maart. Als het maar voor 1 april (uitstelregelingen daar gelaten) gebeurd.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:14 schreef KabulCuisine het volgende:
Is het beter om te wachten tot 2 maart? Dan kan ik het invullen als het al is ingevuld.
Ben bijna 60quote:Op maandag 20 februari 2012 20:11 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Je hebt in 2011 geen fiscale partner.
[..]
Neem een kind in 2012.
Koester dan het kind maar in je. Ehm..quote:
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:50 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Koester dan het kind maar in je. Ehm..
quote:Op maandag 20 februari 2012 20:08 schreef just me het volgende:
Verwarring, verwarring, verwarring.... heb ik nu wel of geen fiscale partner?
Dus de informatie in dit artikel, waaruit ik haal dat hun keuze voor fiscaal partnerschap in 2010 betekent dat ze ook in 2011 fiscale partners zijn, klopt niet? Ik dacht dat ik het net helemaal helder had, maar misschien dus nietquote:Op maandag 20 februari 2012 20:11 schreef MyTiredFeet het volgende:
Je hebt in 2011 geen fiscale partner.
Nee, dat klopt niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:08 schreef Tochjo het volgende:
Dus de informatie in dit artikel, waaruit ik haal dat hun keuze voor fiscaal partnerschap in 2010 betekent dat ze ook in 2011 fiscale partners zijn, klopt niet? Ik dacht dat ik het net helemaal helder had, maar misschien dus niet
Dat klopt inderdaad niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:08 schreef Tochjo het volgende:
[..]
[..]
Dus de informatie in dit artikel, waaruit ik haal dat hun keuze voor fiscaal partnerschap in 2010 betekent dat ze ook in 2011 fiscale partners zijn, klopt niet? Ik dacht dat ik het net helemaal helder had, maar misschien dus niet
11 seconden!quote:
Ik blijf elke keer met afschuw luisteren/lezen naar de onzin die de helpdeskmedewerkers bij de BD verkondigen. Het is gewoon schrijnend.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 10:10 schreef just me het volgende:
Ik heb wel vorige week de Belastingsdienst gebeld (ik was ziek en heb het niet goed onthouden) en volgens mij was haar laatste vraag c.q. opmerking, was u over 2010 fiscale partners dan ook over 2011.
Ik ga anders nog wel eens bellen en vragen waar het op papier staat. Niet dat het om vele honderden euro's gaat maar elke euro terugkrijgen is mooi meegenomen toch!
En wij moeten raden wat 'dat programma' is?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:39 schreef Milou__ het volgende:
Waar kan ik dat programma downloaden?
Ik bedoel dat programma waar je aangifte mee kan doen. Dit jaar kan ik hem niet vindenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En wij moeten raden wat 'dat programma' is?
Letterlijk op www.belastingdienst.nlquote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:53 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Ik bedoel dat programma waar je aangifte mee kan doen. Dit jaar kan ik hem niet vinden
Nee, meestal niet. Kan een paar dagen duren, kan 2 weken duren.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:39 schreef Oliver23 het volgende:
Even een klein vraagje tussendoor.
Als de belastindienst je een bepaald bedrag moet uitbetalen, staat het dan op dezelfde datum op je rekening als de dagtekening van het aanslagbiljet?
Doe ik ook, gewoon net zoveel verliesgevende ondernemingen invoeren totdat je een fatsoenlijk bedrag terugkrijgtquote:Op woensdag 22 februari 2012 11:49 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik daarentegen de 2e onderneming met 240 verlies (netto dus -190) euro er tegenaan gooi dan krijg ik wel opeens meer geld terug.
hahaquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:07 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Doe ik ook, gewoon net zoveel verliesgevende ondernemingen invoeren totdat je een fatsoenlijk bedrag terugkrijgt
Natuurlijk komt dat ook omdat de regeling omtrent fiscaal partnershap is gewijzigd en sommige mensen die al jaren die regering hebben er ineens niet met voor in aanmerking komen. vind het persoonlijk ook jammer, maar helaas ;-)quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:15 schreef belfis het volgende:
Fiscaal partners en toeslagpartners 2011 – daarover zijn nogal wat misverstanden, niet in de laatste plaats vanwege de foutieve informatie in de Telegraaf.
Het misverstand dat hier speelt is de volgende: men heeft in 2010 gekozen voor fiscaal partnerschap voor de inkomstenbelasting. De consequentie is dat men bij ongewijzigde omstandigheden verplicht toeslagpartners is van elkaar in 2011.
Tav het fiscaal partnerschap inkomstenbelasting 2011 is er geen keus. Als men ongehuwd is en niet voldoet aan de 4 voorwaarden (gezamenlijke eigen woning, kind, pensioen, geregistreerd partnerschap) is men GEEN fiscaal partner van elkaar in het jaar 2011. Ook al woont men al 20 jaar en langer samen.
Als ik jouw tekst zo lees, dan moet je voldoen aan alle 4 de voorwaarden. En dat klopt niet, lijkt me...quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:15 schreef belfis het volgende:
Als men ongehuwd is en niet voldoet aan de 4 voorwaarden (gezamenlijke eigen woning, kind, pensioen, geregistreerd partnerschap) is men GEEN fiscaal partner van elkaar in het jaar 2011. Ook al woont men al 20 jaar en langer samen.
Inderdaad, dat klopt niet. Plus dat de opsomming van voorwaarden niet compleet is (notarieel samenlevingscontract hoort in het rijtje).quote:Op donderdag 23 februari 2012 07:47 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Als ik jouw tekst zo lees, dan moet je voldoen aan alle 4 de voorwaarden. En dat klopt niet, lijkt me...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |