Je moet ze aangeven in het jaar dat ze gemaakt zijn. Mocht je PGA niet volledig verrekend kunnen worden dan wordt dat op je aanslag vermeld als "De nog te verrekenen persoongebonden aftrek in volgende jaren is: ¤xxxx"quote:Op maandag 6 februari 2012 14:19 schreef Hoplahopla het volgende:
Het gaat om voorgaande jaren waarin ik ze niet heb kunnen aftrekken door het ontbreken van een inkomen. Ik weet dat je ze dan kunt aftrekken in opvolgende jaren, maar ik vraag me even af hoe het zit wanneer je een studieschuld volledig hebt afgelost. Ik ben gestopt met de studie en had het geld wel om de schuld af te lossen.
Dank voor je toelichtingquote:Op vrijdag 10 februari 2012 18:14 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
De 'truc' die daarbij beschreven wordt, is dat het kind de kosten wel maakt maar de ouders hetzelfde bedrag aan het kind schenken. Die twee staan los van elkaar zodat het kind wel studiekosten heeft die kan worden aangegeven.
[..]
Dat begrijp je goed, inderdaad.
Niet het antwoord dat je wilde, maar misschien kun je je vragen hier stellen en dan zien we wel hoe ver je komt.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Weet iemand misschien een goede maar niet al te dure adviseur in Rotterdam, die me kan helpen bij de aanvraag? Ik heb vorig jaar een huis gekocht en snap er de ballen van.
Ja, ik heb net besloten vanavond eens een dappere poging te ondernemen. Meteen een goed excuus om de administratie op orde te brengen.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:21 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niet het antwoord dat je wilde, maar misschien kun je je vragen hier stellen en dan zien we wel hoe ver je komt.
Het is uiteindelijk echt niet lastig als je weet wat je waar moet invullen!quote:Op zondag 12 februari 2012 13:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja, ik heb net besloten vanavond eens een dappere poging te ondernemen. Meteen een goed excuus om de administratie op orde te brengen.
En je begrijpend kunt lezen.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk echt niet lastig als je weet wat je waar moet invullen!
En je je administratie enigszins op orde hebt.
Dit vraag een zekere leesvaardigheid.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:38 schreef belfis het volgende:
Houd de aankoopkosten en de hypothecaire kosten goed uit elkaar. Je zal een spliting moeten maken in de verschillende soorten kosten. Dat vraagt een zekere deskundigheid.
Alles staat in de hulp stukjes inderdaad.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:36 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dit vraag een zekere leesvaardigheid.
Aan de andere kant,... ook bij ons moet de kachel roken. Dus ach, adviseren om professionele hulp in te schaken kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Alles staat in de hulp stukjes inderdaad.
Bij zorgtoeslag hoef je niet in te vullen wat je reeds hebt ontvangen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:58 schreef xaban06 het volgende:
Situatie:
- Getrouwd, man werkt, vrouw niet.
- Dus recht op algemene heffingskorting (~1700,-)
In 2011 is er van alles mis gegaan, dan ontvingen wij een deel, toen moest er weer betaald worden. Halverwege 2011 heb ik maar alles stop gezet, zodat ik achteraf niet weer terug hoef te betalen.
Volgens mij heeft mijn vrouw ook recht op zorgtoeslag?
Nu wil ik dus alles aangeven, echter moet je volgens mij ook direct aangeven wat je al hebt ontvangen, echter zijn deze cijfers mij onbekend.
Kan ik gewoon de formulier invullen, zonder in te vullen wat we al hebben ontvangen/betaald en dat de BD zelf kan zien waar we nog recht op hebben?
Valt het niet onder de vrijstelling voor vrijwilligersvergoeding?quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:06 schreef Daph_ het volgende:
In 2011 heb ik een kleine vergoeding ontvangen voor werk op semi-vrijwillige basis. Vul ik dit in onder overig werk, ja toch?
Ze hebben te weinig mankracht om alle bezwaarschriften af te handelen, maar ze maken wel tijd om jou te controleren? Nou, dan heb je het waarschijnlijk wel héél bont gemaakt!quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:07 schreef Sjeen het volgende:
Bweeh, ik ben geheel willekeurig geselecteerd om mijn aftrekposten van 2010 te voorzien van bewijs
Ik heb het even opgezocht bij de Belastingdienst, maar ik voldoe niet aan de vier voorwaarden die zij stellen, dus in hun ogen ben ik geen vrijwilliger.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Valt het niet onder de vrijstelling voor vrijwilligersvergoeding?
[..]
Ze hebben te weinig mankracht om alle bezwaarschriften af te handelen, maar ze maken wel tijd om jou te controleren? Nou, dan heb je het waarschijnlijk wel héél bont gemaakt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |