Precies.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:57 schreef The_stranger het volgende:
Zodra onze agenten respect en fatsoen moeten afdwingen door een nieuw uniform te nemen, is alle hoop verloren.
Het straalt wat meer agressie uit, dus ik kan me voorstellen dat zoiets kan helpen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 08:57 schreef The_stranger het volgende:
Zodra onze agenten respect en fatsoen moeten afdwingen door een nieuw uniform te nemen, is alle hoop verloren.
Ik denk dat dat wel meevalt. Het is maar net hoe je je publiek benadert.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:03 schreef StormS.A het volgende:
actie reactie
agressie wordt alleen maar erger de meeste zullen zich lijkt mij alleen nog maar gaan ergeren aan de lui omdat ze er zo ruig uitzien en eigenlijk geen image hebben...
Het zou niet moeten helpen, dat is het punt. Waarom werkte het vroegâh wel, en nu moet de gemiddelde agent eruit zien als een lid van een SWAT team?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:01 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Het straalt wat meer agressie uit, dus ik kan me voorstellen dat zoiets kan helpen.
Vanwege de mentaliteit van de huidige Nederlanders.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het zou niet moeten helpen, dat is het punt. Waarom werkte het vroegâh wel, en nu moet de gemiddelde agent eruit zien als een lid van een SWAT team?
Mentaliteit inderdaad. En agenten moeten gewoon met getrokken pistool ergens op af kunnen lopen zonder dat de rijksrecherche direct onderzoek komt doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het zou niet moeten helpen, dat is het punt. Waarom werkte het vroegâh wel, en nu moet de gemiddelde agent eruit zien als een lid van een SWAT team?
Omdat er vroeger agenten op straat liepen en nu onzekere ventjes die met denigrerende toontjes en de weet dat ze macht hebben proberen gezag uit te stralen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:06 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat los je toch niet op door als een commando unit door de stad te lopen, dat is symptoom bestrijding. Betere taakverdeling bij de politie lijkt me ene beter plan.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:29 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Vanwege de mentaliteit van de huidige Nederlanders.
Dat ben ik helemaal met je eens. Betere taakverdeling maar ook zeker voorkomen dat een agent voor elke actie een aanklacht aan zijn/haar broek kan krijgen.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar dat los je toch niet op door als een commando unit door de stad te lopen, dat is symptoom bestrijding. Betere taakverdeling bij de politie lijkt me ene beter plan.
Denk het ook. Als ik in landen ben waar ze er al zo bij lopen en gezag uitstralen door de kleding denk ik altijd "wat zien ze er in nederland toch eigenlijk als watjes uit".quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:01 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Het straalt wat meer agressie uit, dus ik kan me voorstellen dat zoiets kan helpen.
Maar in bijvoorbeeld Spanje zie ik ook zelden een kortgeknipte vrouw met overgewicht als politieagent. Misschien helpt selectie in het soort agenten dat je op straat zet een hoop.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:55 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Denk het ook. Als ik in landen ben waar ze er al zo bij lopen en gezag uitstralen door de kleding denk ik altijd "wat zien ze er in nederland toch eigenlijk als watjes uit".
En vervolgens gaan ze nog meer de onnodige klootzak uithangen omdat ze door hun kleertjes vinden dat ze meer gezag uitstralen?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:01 schreef Scrummie het volgende:
Dus, ze willen er allemaal bijlopen als ME'ers.
Wel goede zet, het straalt heel wat meer uit.
Verplicht op dieet en haar laten groeien zodat ze er 'goed' uitzien aan het einde van de opleidingquote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:57 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Maar in bijvoorbeeld Spanje zie ik ook zelden een kortgeknipte vrouw met overgewicht als politieagent. Misschien helpt selectie in het soort agenten dat je op straat zet een hoop.
Helaas ja....quote:Op vrijdag 20 januari 2012 09:44 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Betere taakverdeling maar ook zeker voorkomen dat een agent voor elke actie een aanklacht aan zijn/haar broek kan krijgen.
Maar helaas kiest de politie top, en indirect dus ook de overheid, voor een "strenger" uniform.
Als Justitie geen actie gaat nemen gaat dat wel gebeuren.quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas ja....
Echter dit is wel een stap die bijna niet terug te draaien is. Met andere woorden, over niet al te lange tijd zal de politie zich ook meer als SWAT team gaan gedragen en ook zwaardere wapens willen. Lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Dan mag de KMar ook eindelijk uit dat politiepak. Enige verschil is eigenlijk het blauwe overhemd.quote:Op zondag 22 januari 2012 13:26 schreef Pumatje het volgende:
Ik denk dat waarom NL hier anders bijloopt dan in andere landen komt doordat wij enigzins lang gespaard zijn gebleven jegens grote openbare criminaliteit dan in andere landen. We hebben het altijd over de hufterige ik cultuur in NL. Nou als ik op vakantie ben geweest ben ik in 90% van de gevallen maar wat al te te blij met hoe wij in dit land met elkaar omgaan. Nederlanders zijn over het algemeen gewoon wat softer.
De politie loopt altijd achter de feiten aan, dat is niet gek. Eerst moet iets gebeuren waarop dan gereageerd moet worden. Ik vind het een enorm goede ontwikkeling dat ze in ieder geval naar kisten gaan. En er hoeft helemaal geen miljoenen kostend mart visserproject aan te komen.
Geef die lui een lading M90 kistjes uit een of ander mob complex en laat ze wat baretten van de Kmar krijgen en voila. Klaar.
De politie en KMar mogen ontzettend veel. Nu nog durfen.quote:Op zondag 22 januari 2012 21:12 schreef Pumatje het volgende:
Ik vind het allemaal prima.. het grootste probleem is nog dat de Politie en Kmar te weinig mag..
Ja en als ze een keer hard optreden, krijgen ze rechtzaken aan hun broek en is het publiek in rep en roer. Sta in dat geval dan ook achter hen en dan zullen zij ook harder durven optreden.quote:Op maandag 23 januari 2012 00:51 schreef gpu het volgende:
Een daadkrachtige imago komt door daadkrachtige daden iets wat we nog niet bepaald gezien hebben van die snelwegfotografen! Als ze denken dat we onder de indruk zijn van een paar kisten en baretjes dan hebben ze het mooi mis want ze maken zich er alleen maar grappiger op... Laat ze de keuring strenger maken en het beleid harder. De politie dient het rechtvaardige ijzeren vuist der wet te zijn niet het klikgrage vingertje op de flitstoestel (bonnenquota)
Ik zeg bangzijn om in de media te komen. Bang zijn voor de politie hoort juist.quote:Op zondag 22 januari 2012 22:16 schreef Pumatje het volgende:
Ik vind "bang"zijn voor de politie juist een goed iets....ik snap niet waarom dit iets negatiefs zou hebben. Ik denk dat vooral een heleboel wangedrag zou verdwijnen waar we juist zoveel hekel aan hebben..zodra de politie overstapt op een wat meer...rechts beleid.
de politie moet respect verdienen, geen angst zaaienquote:Op maandag 23 januari 2012 13:30 schreef WatskeZegt het volgende:
[..]
Ik zeg bangzijn om in de media te komen. Bang zijn voor de politie hoort juist.
ja vergeet dat maar, aangezien we als Nederlands volkje zelfs in toom gehouden moeten worden als Ambulancepersoneel haar werk probeert te doen kun je respect voor de Politie wel vergeten. Gaat hem gewoon nooit worden, denk dat we dat eens moeten beseffen.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:03 schreef borbit het volgende:
[..]
de politie moet respect verdienen, geen angst zaaien
Mag van mij, maar dan wel gloves off richting de iets te mondige burger met iets te losse handjes, en dan de garantie dat het OM niet bij elke scheet om de hoek komt kijken.quote:Op maandag 23 januari 2012 15:03 schreef borbit het volgende:
[..]
de politie moet respect verdienen, geen angst zaaien
Zeker dat laatste. Het zit niet lekker, loopt niet lekker en rent al helemaal niet lekker. Zeker met je steek/kogelvest is het helemaal niets.quote:Op maandag 23 januari 2012 17:02 schreef m.k het volgende:
Ik heb het idee dat de verandering van uniform meer te maken heeft met het falen van het huidige. Je hoeft er maar gemeen naar te kijken en het valt uit elkaar, en het ook nog eens hopeloos onhandig
Waarom zouden ze, bij vakantie wil je toch juist weg uit je vertrouwde alledaagse omgeving?quote:Op maandag 23 januari 2012 16:52 schreef HAKIM_1988 het volgende:
Nooit op vakantie geweest naar een Arabisch land?
Guardia Civil is gewoon de KMar aldaar. Het verschil is, men heeft daar niet zo bizar lopen snijden in de civiele taken zoals bij de KMar in NL.quote:Op maandag 23 januari 2012 11:02 schreef Rave_NL het volgende:
Ik ben nog steeds voor de invoering van een Guardia Civil in Nederland.
[ afbeelding ]
Een groep als tussenvorm van de normale agent en de ME. Enkel mannen met de minimale leeftijd van 23, gerekruteerd uit de politie en de krijgsmacht.
Lange lat zou fijn zijn, niet persé noodzakelijk. Een garantie van het OM, minder publieke haat. Dat is het verschil. Als er eens ingegrepen word staan de ouders met hun kop in hart van nederland zielig te zijn want: lieve jongen. Ook met de korte lat worden straten gewoon schoon geveegd.quote:Gewoon een stelletje no-nonsens kerels, die standaard met de lange lat lopen, en die, net als hun spaanse equivalent, in hun recht staan als ze op linie voorwaarts gaan om een straat te ontruimen. Met de lange lat, zonder dat daar toestemming van de burgemeester voor nodig is.
Juist.quote:Ik snap best dat de Nederlander hier niet zomaar akkoord mee gaat, en het vooral in het begin wel tot een hoop confrontaties zal leiden, maar dit is uiteindelijk het beste om hufters in het gareel te houden.
hoezo? waar ben je precies bang voor?quote:Op vrijdag 20 januari 2012 10:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Helaas ja....
Echter dit is wel een stap die bijna niet terug te draaien is. Met andere woorden, over niet al te lange tijd zal de politie zich ook meer als SWAT team gaan gedragen en ook zwaardere wapens willen. Lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Beide. Ik zie ook gasten met zo'n politiepak die een doetjes-uitstraling hebben. Betere selectie helpt een hoop, een ander pak daarnaast nog meer.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
En dan loop straks zo'n mevrouw van 1.60 meter en 70 kilo in een pak met militaire uitstraling, wat een autoriteit zal dat uitstralen.
Het dilemma is het gebrek aan geschikte kandidaten, en de belofte van meer blauw op straat. Daardoor worden mensen de straat op gestuurd die afbreuk doen aan het korps als geheel.
Ik denk dat ook een beetje mee te maken heeft dat het vervelender is om als Nederlander in Spanje/Tsjechië opgepakt te worden dan hier..quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:25 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Beide. Ik zie ook gasten met zo'n politiepak die een doetjes-uitstraling hebben. Betere selectie helpt een hoop, een ander pak daarnaast nog meer.
Ik zou er niet eens over nadenken om mijn bek open te trekken tegen bijvoorbeeld politie in Tsjechië of Spanje. Hier lopen ze er bij als een stel malloten.
Ze zitten ook gewoon niet lekker. Wie bedacht heeft dat het prettig rennen is met dat pak (inclusief steek/kogelwerend vest), heeft het in elk geval nooit gedragenquote:Op dinsdag 18 december 2012 15:01 schreef Prullenbak6 het volgende:
Ik vind de huidige politie uniformen er maar soft uitzien. En zo komen zo ook bij de meeste mensen over.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 15:47 schreef Prullenbak6 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze politie uniformen![]()
Alleen ze zien er wel iets te ouderwets uit.
Stropdas wordt tussen april en oktober al niet gedragen en ik neem aan dat je de parka niet 'een net jasje' noemt?quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:47 schreef Faaluser het volgende:
Gewoon een stropdas en een net jasje behouden.
Ik zag in een ander topic dat je (politie)handschoenen zocht, krijg je die dan niet van je werkgever?quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, 'k heb zelf (nog) niet gestemd, maar ik denk dat de meesten wél voor de cap gaan.
Voor in de centrale of bij de balie, prima, helemaal mee eens... Op straat echt niet, gewoon niet. Het ziet er niet uit, het ziet er ongemakkelijk uit en die pet is sowieso niet van deze tijd. Zo'n baret... Doe mij die maar.quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:47 schreef Faaluser het volgende:
Die nieuwe uniformen (als dat het is) hebben totaal geen klasse. Dit ziet er uit als een hooligankostuum. Gewoon een stropdas en een net jasje behouden. Daar is niks mis mee.
Net als de Marechaussee, ziet er goed uit. Wellicht nog tekst 'police' erbij, handig voor als ze oost europeanen oppakken bijv..quote:Op dinsdag 18 december 2012 19:18 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Voor in de centrale of bij de balie, prima, helemaal mee eens... Op straat echt niet, gewoon niet. Het ziet er niet uit, het ziet er ongemakkelijk uit en die pet is sowieso niet van deze tijd. Zo'n baret... Doe mij die maar.
Dat zijn bikers. Overigens vind ik die sidecap wel mooi. Die pet lijkt wel zo een typisch Amerikaanse loodgieters pet.quote:Op dinsdag 18 december 2012 22:46 schreef Stefano357 het volgende:
Om telachen dit![]()
Allemaal verhalen dat het politie uniform een militaire uitstraling zou krijgen..
Nou ik zie er niks van hoor.. Ik hoopte meer op iets van dit, maar dan wel wat met meer aanpassingen ;
http://www.google.nl/imgr(...)t:429,r:11,s:0,i:123
In dat topic stond ook dat ik ze kwijt wasquote:Op dinsdag 18 december 2012 17:39 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik zag in een ander topic dat je (politie)handschoenen zocht, krijg je die dan niet van je werkgever?
Maar welk Spaans uniform bedoel je dan? Policia local, guardia civil, mossos d'esquadra of de ertzaintza?quote:Op woensdag 19 december 2012 15:01 schreef Bonque54 het volgende:
Waarom maken ze niet gewoon de italiaanse of spaanse pakken grotendeels na? die hebben tenminste uitstraling
Wanneer men deze in oranje levert zou het zo een gevangenispak kunnen zijn.quote:
Dit hoeft natuurlijk niet helemaal waar te zijn. In sommige landen waarvan we hier mooie stoere politiepakken hebben zien langskomen, zul je ook als onschuldige burger relatief makkelijk de dupe kunnen worden van (corrupte) agenten.quote:Op zondag 9 december 2012 18:13 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Hou je gewoon aan de wet, dan zul je er nooit wat van zien.
Als je je militair kleedt moet je je ook militair gedragen (en dan bedoel ik niet het alfa-mannetje uithangen). Dat wordt niet zo'n succes vrees ik.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:34 schreef sinepedraap het volgende:
Standaard Nederlandse politiepakjes
Dat kan je toch niet serieus nemen.
Dat lelijk licht en donker blauwe met die dikke konten in die stoffen zachte broek![]()
![]()
Geef ze gewoon dikke Marechaussee uitrusting en mensen gedragen zich echt wel beter hoor.
fokkin gayquote:Op dinsdag 18 december 2012 15:47 schreef Prullenbak6 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze politie uniformen![]()
Alleen ze zien er wel iets te ouderwets uit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |