abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106999734
Eigelijk lach ik me dood, heb zelf kunnen studeren tot mijn 27e, had een royale studiefinanciering + extra inkomsten door koerier service met behulp van de OV die toen nog het gehele jaar geldig was (geen weekend/week shit) en in heel nederland. Elk weekend lekker mijn extra centen verbrassen in de kroeg en na mijn studie meteen een goeie baan gevonden. _O-
pi_106999740
Leuk en aardig dat ik een pretstudie doe, maar ik wil het onderwijs in, er is tenslotte vraag naar goed opgeleide docenten. Dus moet ik ook verplicht twee jaar een master doen, en dus vervolgens tot m'n 40ste op een houtje bijten omdat ik blijkbaar de enige student ben die geen dik salaris is gaan verdienen. Was ik maar een Duft geworden :(
pi_107000182
dus wanneer moet ik naar den haag om te protesteren? ik ga in september van hbo naar premaster...
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_107000497
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Als je van het hbo komt moet je een premaster tegen het instellingscollegetarief volgen. En daarna nog een master van 1 of 2 jaar. Naar mijn weten ook tegen het instellingscollegetarief.
Die master is momenteel gewoon voor het wettelijk tarief hoor. Of dat straks veranderd weet ik niet.
pi_107000997
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:59 schreef MakkieR het volgende:
Eigelijk lach ik me dood, heb zelf kunnen studeren tot mijn 27e, had een royale studiefinanciering + extra inkomsten door koerier service met behulp van de OV die toen nog het gehele jaar geldig was (geen weekend/week shit) en in heel nederland. Elk weekend lekker mijn extra centen verbrassen in de kroeg en na mijn studie meteen een goeie baan gevonden. _O-
:O
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:34:06 #186
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_107001014
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:21 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Die master is momenteel gewoon voor het wettelijk tarief hoor. Of dat straks veranderd weet ik niet.
Gelukkig heb ik nog een jaartje gewerkt en ¤ 13.000 gespaard. Daar moet ik ver mee komen. Anders leen ik wat geld bij de DUO. Maar niet meer dan 1k.

En heb ik nog recht op 4 jaar studiefinanciering + studentenreisproduct (zolang dit niet wordt afgeschaft). In februari beginnen met mijn bachelor.
pi_107001033
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:44 schreef Tocadisco het volgende:
Met ook nog eens in het achterhoofd houdende dat er al een (alsmaar groeiend) tekort aan technici is lijkt het me dan niet bijzonder verstandig om nu maatregelen te treffen waar vooral zij de dupe van worden of niet?
Stel dan voor technische studies een extra subsidie in. Daar pleit ik al langer voor, differentiëren naar studiekeus, maar daar is dan altijd weer veel kritiek op.

Overigens, als je kijkt hoeveel studenten dit gaat kosten ten opzichte van de huidige situatie, dan vind ik wel dat studenten hard getroffen worden in vergelijking met bijvoorbeeld bijstandstrekkers en bejaarden. Een heel aantal users op dit forum en politieke partijen in Den Haag staan al te schuimbekken als de minima er 10 Euro per maand op achteruit gaan, terwijl men in dit geval niet verder komt dan dat de kenniseconomie er door geraakt wordt, dat is toch veel mildere kritiek.
pi_107001307
Zodra je 18 bent gewoon dit land zo snel mogelijk verlaten en in het buitenland een studie doen, Nederland is toch een zinkend schip.
pi_107001469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
Studeren, goede zorg etc worden straks alleen weer voor de elite! Net als vroeger ^O^
Daar ben je positief over? :{
pi_107001474
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:34 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]
Overigens, als je kijkt hoeveel studenten dit gaat kosten ten opzichte van de huidige situatie, dan vind ik wel dat studenten hard getroffen worden in vergelijking met bijvoorbeeld bijstandstrekkers en bejaarden. Een heel aantal users op dit forum en politieke partijen in Den Haag staan al te schuimbekken als de minima er 10 Euro per maand op achteruit gaan, terwijl men in dit geval niet verder komt dan dat de kenniseconomie er door geraakt wordt, dat is toch veel mildere kritiek.
Dit idd. Terwijl vrijwel iedere uitwonende student onder de armoedegrens leeft :')
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:02:15 #191
165633 eriksd
The grand facade...
pi_107002336
quote:
13s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:40 schreef Buitendam het volgende:
Fantastisch plan, zal er totaal niet inhakken bij het gros van alle studenten :')

Wat heeft de VVD een hoop mensen (en scholieren) belazerd, zeg. Niet te filmen.
Huh? Dit was gewoon conform het programma.
PvdA, GL en D66 hebben dit overigens ook gewoon op hun wensenlijstje staan. Ik snap je domme kreet dus niet.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:02:34 #192
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_107002345
30 uur studie, 20 uur werken per week kan makkelijk.
En dan hoef je niet/nauwelijks bij te lenen.
pi_107002838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
Niet met alle studies, smartass. Heerlijk, die kortzichtigheid.

Oh, en dit is nog even afgezien van het feit dat het van het zotte is dat je als student weken van 50 of meer uur zou moeten maken om rond te komen.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2012 20:17:25 ]
pi_107005341
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:02 schreef eriksd het volgende:

[..]

Huh? Dit was gewoon conform het programma.
PvdA, GL en D66 hebben dit overigens ook gewoon op hun wensenlijstje staan. Ik snap je domme kreet dus niet.
3000 euro boete niet

Daar moet je echt die Nazi partij VVD voor heten
pi_107007891
quote:
15s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:12 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Niet met alle studies, smartass. Heerlijk, die kortzichtigheid.

Oh, en dit is nog even afgezien van het feit dat het van het zotte is dat je als student weken van 50 of meer uur zou moeten maken om rond te komen.
Ja maar de politici in den haag vinden dat het wel sneller kan en dat je makkelijk erbij kunt werken. Zou ik ook zeggen als ik zoals de meeste daar een pretstudie als rechten of geschiedenis hebben gedaan in een mooie 12 jaar.

Misschien moeten ze eens mensen gaan filteren die uberhaupt niet op de uni horen of studies die totaal niet uni waardig zijn. Hoef je de rest ook niet te korten. Hoeveel winst haal je nou echt uit het afschaffen van de stufi.

Dus lui op de bank hangen en geld opmaken van mensen die hard werken voor hun geld is geoorloofd, maar om een veel kleiner bedrag te investeren in mensen die later ook nog daadwerkelijk nuttig zijn en daarbij ook nog eens veel meer geld opbrengen, dat kan natuurlijk totaal niet.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_107008665
Wanneer gaat Dictator Rutte die opleiding van hem terug betalen met name gescheidenis waar ie te lang over heeft gedaan
pi_107009172
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:02 schreef TweeGrolsch het volgende:
30 uur studie, 15 uur reistijd per week + thuis studie. 20 uur per week werken gaat niet, hooguit 10 en dan in het weekend. Wat nu? Lenen, terwijl ik principieel tegen lenen ben tenzij een hypotheek.
pi_107009787
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:20 schreef ArnosL het volgende:
Lenen, terwijl ik principieel tegen lenen ben tenzij een hypotheek.
Waarom zou je principieel tegen lenen zijn? Uitgaven komen meestal eerder dan opbrengsten een lening kan dat overbruggen. Precies zoals dat met een hypothecaire lening het geval is. Het enige verschil is dat je daarin de het huis als onderpand geeft.
pi_107009941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:40 schreef QBay het volgende:
Zodra je 18 bent gewoon dit land zo snel mogelijk verlaten en in het buitenland een studie doen, Nederland is toch een zinkend schip.
Treurig eigenlijk, maar je hebt gewoon gelijk. Één van de meest welvarende en leefbare landen wereldwijd heeft in minder dan 25 jaar tijd zijn eigen graf gegraven...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_107010010
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Treurig eigenlijk, maar je hebt gewoon gelijk. Één van de meest welvarende en leefbare landen wereldwijd heeft in minder dan 25 jaar tijd zijn eigen graf gegraven...
Overdrijf je niet een beetje?
pi_107010254
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:31 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Waarom zou je principieel tegen lenen zijn? Uitgaven komen meestal eerder dan opbrengsten een lening kan dat overbruggen. Precies zoals dat met een hypothecaire lening het geval is. Het enige verschil is dat je daarin de het huis als onderpand geeft.
Omdat ik als ik klaar ben met studeren, ook echt klaar wil zijn en niet nog een aantal jaar moet gaan betalen. Op dit moment is dat nog mogelijk, dankzij de studiefinanciering. Mocht de hele studiefinanciering omgezet worden in een lening, dan is dat niet meer mogelijk. Zou toch jammer zijn.
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:41:18 #202
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_107010279
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mwoch, vrienden en familie zijn echt de enige reden dat ik hier nog ben.
pi_107010494
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:40 schreef ArnosL het volgende:
Omdat ik als ik klaar ben met studeren, ook echt klaar wil zijn en niet nog een aantal jaar moet gaan betalen.
Ik snap het echt niet, er zit echt geen economisch logica in die gedachte, het is nergens voor nodig om daar zo streng mee om te gaan. En het is ook nog inconsequent want voor een huis wil je wel lenen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:53:26 #204
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_107010884
Er is niks mis met investeren in jezelf. Het zal hopelijk nogal wat studenten ervan weerhouden om voor studies te kiezen waar geen droog brood in te verdienen is, waardoor de diploma's van degenen die er wel in volharden, per saldo meer waard worden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 19 januari 2012 @ 23:12:02 #205
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_107011806
Die 3200 heb je toch zo terug na je studie :') tering hey, Leen even 5000¤ en dan spaar je dat in 3 jaar tijd en betaal je in 1 keer terug :') zodra je echt geld gaat verdienen. Bijbaantje ernaast want je moet toch wat op je cv hebben staan. Zo moeilijk is het niet.
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_107012057
quote:
7s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet, er zit echt geen economisch logica in die gedachte, het is nergens voor nodig om daar zo streng mee om te gaan. En het is ook nog inconsequent want voor een huis wil je wel lenen.
Er zit ook geen logica in, maar ik wil geen lening aangaan als het niet nodig is.
pi_107013276
quote:
15s.gif Op donderdag 19 januari 2012 23:12 schreef mymoodfentje het volgende:
Die 3200 heb je toch zo terug na je studie :') tering hey, Leen even 5000¤ en dan spaar je dat in 3 jaar tijd en betaal je in 1 keer terug :') zodra je echt geld gaat verdienen. Bijbaantje ernaast want je moet toch wat op je cv hebben staan. Zo moeilijk is het niet.
3200? Voor sommige mensen gaat het wel om wat meer geld hoor... Ik krijg maximaal uitwonend en ga een tweejarige master doen. Dat zou dus uitkomen op 12000 euro wat ik hiermee mis loop. En zelfs met die 12000 euro is het niet mogelijk om de vaste kosten te betalen en ook nog te leven.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_107013502
Je bent min of meer ook verplicht om bepaalde dingen die je na je studie zou willen doen uit te stellen. Je gaat minder lekker een paar maanden naar Azie of Australie om een paar duizend euro te spenderen als je nog meer dan 10.000 schuld hebt.
Dit, dus.
pi_107014131
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De Nederlandse economie draait voornamelijk op de financiële en dienstensector, maakindustrie hebben we in tegenstelling tot bijv. onze oosterburen vrijwel totaal niet meer. Zie vervolgens het huidige verschil in economische groei en de prognoses voor dit jaar op dat gebied. Op politiek gebied zijn we de zeggenschap over ons eigen land inmiddels zo goed als compleet kwijt aan de EUSSR, waardoor er eigenlijk al geen sprake meer is van souvereiniteit.

Alles waarmee we ons op het wereldtoneel in het (recente) verleden positief wisten te onderscheiden (sociaal stelsel, opleidingsmogelijkheden) is in rap tempo kapot bezuinigd, waardoor we de grauwe, globale middenmoot nog maar amper ontstijgen. Verschil is echter wél dat de belastingdruk in die middenmoot vele malen lager is.

Last but not least is de welvaart sinds de jaren '80 van de vorige eeuw in mijn optiek gedaald. Welvaart is niet je hele hut vol ipads hebben liggen en naar 'singing with stars on ice' kijken op je 60" LED TV. Welvaart is een gezin kunnen draaien en een hypotheek af kunnen lossen op één loon en niet gedwongen worden om met zijn tweeën krom te moeten liggen en je kinderen iedere dag in de opvang moeten dumpen om dat te bewerkstelligen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_107014719
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 00:00 schreef DDDDDaaf het volgende:
Alles waarmee we ons op het wereldtoneel in het (recente) verleden positief wisten te onderscheiden (sociaal stelsel, opleidingsmogelijkheden) is in rap tempo kapot bezuinigd, waardoor we de grauwe, globale middenmoot nog maar amper ontstijgen. Verschil is echter wél dat de belastingdruk in die middenmoot vele malen lager is.
Middels ons sociale stelsel onderscheidden we ons als in we concurreerden met de rest van de wereld middels een sociaal stelsel? Hoe werkt dat precies?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')