abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:00:57 #151
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_106996334
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 16:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Wanneer heb jij gestudeerd dan?
Studeer nog steeds.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:04:08 #152
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_106996441
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:42 schreef Bolkesteijn het volgende:

Je moet de realiteit niet gaan ontkennen, 90 % van de studenten gaat naar bedrijfsleven of overheid. Stug vasthouden aan de stelling dat je niet perse voor het bedrijfsleven of overheid opleidt vind ik naief en een ontkenning van de realiteit. Kom dan liever met een aanvullend traject ofzo voor studenten die wetenschapper willen worden.
Het gaat niet zozeer om het worden van wetenschapper, het gaat om de intentionele ontkoppeling van deze instituten tov het bedrijfsleven. Op de lange termijn is die ontkoppeling beter, omdat het zorgt voor innovatie en vrij denken. Als het bedrijfsleven exact opgeleidde mensen wil hebben, zullen ze daar zelf voor moeten betalen door een opleidingstraject oid op te zetten. Universiteiten zijn er voor de bevolking, niet voor de bedrijven. We willen enige aansluiting met het bedrijfsleven, omdat dat goed is voor de meeste studenten. Het is wat ze zelf willen en nodig hebben om een gelukkig leven op te bouwen. Maar dat is een secundair doel naast het zoveel mogelijk stimuleren van persoonlijke ontwikkeling. We besteden overheidsgeld om de bevolking zo welvarend mogelijk te maken (zowel financieel als breder), dat is het doel.

Universiteiten zijn geen opleidingstrajecten voor een baan. Anders hadden ze wel een hogeschool geheten bijvoorbeeld. We subsidieren ze omdat ze de afgelopen eeuwen hun nut volop hebben bewezen lijkt me.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_106996464
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:26 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Quote uit het wetsvoorstel:

[..]

Lekkere argumentatie...
90% van de huidige studenten had niet kunnen voorzien dat die €3000 boete er zou komen...
En waarom doen ze dit dan niet bij de langstudeerboete?
pi_106996493
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:00 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Studeer nog steeds.
Dan zou je dus ook moeten weten dat je stufi indien uitwonend vaak nog niet eens voldoende is om je huur van te betalen, laat staan zaken als collegedeld, boeken, eten etc. voor thuiswonende studenten valt dat dan nog wel mee maar ook nog altijd maar een schijntje vergeleken met wat je studie kost.
pi_106996896
Fucking hell. Ik ga bijna hopen dat ik toch maar niet ingeloot word voor geneeskunde. 3 jaar master, plus 2 jaar langstudeerboete, das een eurootje of 15.000 aan studiekosten extra, in een periode waarin je niet bij kan werken. Ik mag toch lijen dat dit niet het geval gaat zijn en ze uitzonderingen gaan maken voor studies met verplichte masters, want nog afgezien van het feit dat je alleen nog maar elitestudenten krijgt zo, helpt het ook bepaald niet met de tekorten in die beroepsgroepen.
pi_106996955
Die Zijlstra moet echt ophouden met al die onzin regels van hem, hij irriteert mij echt...
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:19:30 #157
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_106997002
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:05 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dan zou je dus ook moeten weten dat je stufi indien uitwonend vaak nog niet eens voldoende is om je huur van te betalen, laat staan zaken als collegedeld, boeken, eten etc. voor thuiswonende studenten valt dat dan nog wel mee maar ook nog altijd maar een schijntje vergeleken met wat je studie kost.
Dekkend voor al het levensonderhoud is het niet nee. Maar het is al belachelijk genoeg dat het gedeeltelijk word betaald.

In mijn kleine opsomming worden dan ook niet alle zaken die ik koop opgenoemd.
pi_106997015
quote:
19s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om het worden van wetenschapper, het gaat om de intentionele ontkoppeling van deze instituten tov het bedrijfsleven. Op de lange termijn is die ontkoppeling beter, omdat het zorgt voor innovatie en vrij denken. Als het bedrijfsleven exact opgeleidde mensen wil hebben, zullen ze daar zelf voor moeten betalen door een opleidingstraject oid op te zetten. Universiteiten zijn er voor de bevolking, niet voor de bedrijven. We willen enige aansluiting met het bedrijfsleven, omdat dat goed is voor de meeste studenten. Het is wat ze zelf willen en nodig hebben om een gelukkig leven op te bouwen. Maar dat is een secundair doel naast het zoveel mogelijk stimuleren van persoonlijke ontwikkeling. We besteden overheidsgeld om de bevolking zo welvarend mogelijk te maken (zowel financieel als breder), dat is het doel.

Universiteiten zijn geen opleidingstrajecten voor een baan. Anders hadden ze wel een hogeschool geheten bijvoorbeeld. We subsidieren ze omdat ze de afgelopen eeuwen hun nut volop hebben bewezen lijkt me.
Dit is echt een lachertje :') Je brengt het ZOO mooi, alleen jammer dat wat jij zegt allang niet meer geldt.
pi_106997017
Oh, en die kortzichtige idioten die zegen dat je dat geld toch prima achteraf terug kan betalen zijn ronduit vermoeiend. Natuurlijk kan dat, maar dat geld heb je ten tijde van je studie dus niet. En ik heb zo'n vermoeden dat je niet genoeg gaat mogen lenen om de kosten te dekken.
pi_106997729
quote:
13s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:16 schreef clumsy_clown het volgende:
Fucking hell. Ik ga bijna hopen dat ik toch maar niet ingeloot word voor geneeskunde. 3 jaar master, plus 2 jaar langstudeerboete, das een eurootje of 15.000 aan studiekosten extra, in een periode waarin je niet bij kan werken.
Dat is je eigen schuld, dan moet je maar niet zo'n nuttige en belangrijke studie willen doen. Kies toch lekker kunstgeschiedenis, of iets met taal en cultuur. Maar nee, mevrouw moet weer één van de betere en moeilijkere studies kiezen hoor, net als al die TU-kneusjes. Iets willen bereiken in dit land, ga je schamen.
pi_106997879
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat is je eigen schuld, dan moet je maar niet zo'n nuttige en belangrijke studie willen doen. Kies toch lekker kunstgeschiedenis, of iets met taal en cultuur. Maar nee, mevrouw moet weer één van de betere en moeilijkere studies kiezen hoor, net als al die TU-kneusjes. Iets willen bereiken in dit land, ga je schamen.
:D
pi_106997932
En de mbo studenten krijgen 8 jaar stufi+ mbo studenten niveau 1+2 krijgt hun stufi meteen in gift vorm oftewel: ook al verneuken ze het, het geld mogen ze sowieso houden.

Eerst mogen ze hier wat aan doen!
pi_106997935
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:47 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ja, ik had gewoon Media en Entertainment Management moeten gaan doen, die diploma's krijg je praktisch cadeau.

Als jongvolwassene is het devies eigenlijk 'broek uit en voorover bukken'. De huizenmarkt is ook al zo'n leuke plek om in terecht te komen. De politiek weet wel fans te creëren bij de jongere generatie zo.
pi_106997945
quote:
13s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:19 schreef clumsy_clown het volgende:
En ik heb zo'n vermoeden dat je niet genoeg gaat mogen lenen om de kosten te dekken.
Je kan je nu in ieder geval helemaal krom lenen als student, dus waarop baseer je dat vermoeden?
  Redactie Frontpage donderdag 19 januari 2012 @ 17:58:17 #165
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_106998007
Heel goed, ik juich dit van harte toe! Weg met de luie kutstudenten, vaklui moeten we hebben!
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:02:20 #166
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_106998096
quote:
4s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:58 schreef Djeez het volgende:
Heel goed, ik juich dit van harte toe! Weg met de luie kutstudenten, vaklui moeten we hebben!
Wanneer ga jij eens van de bank komen en je uitkering inleveren?
pi_106998125
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je kan je nu in ieder geval helemaal krom lenen als student, dus waarop baseer je dat vermoeden?
Dat valt wel mee. Inclusief basis en aanvullende beurs en lening kan je rond de 900 euro grofweg, binnenkrijgen van de DUO op dit moment, aangenomen dat je recht hebt op alles. Om onder de inkomensgrens te blijven mag je max zo'n 13.000 bruto bijverdienen, wat neerkomt op ongeveer 800 euro per maand. Niet alle studenten krijgen dat voor elkaar, maar dat zou me ook nog wel lukken, in de eerste drie jaar. Dan heb je 1700 euro p/m. Zeg dat daarvan 1100 euro naar vaste lasten inclusief collegegeld gaat, en je houdt 600 over. Hiervan kan je maandelijks het een en ander opzij zetten voor je boeken, dus die bachelorperiode is geen probleem.

Maar dan komt het, en moet vanaf je vierde jaar, waarin je studie enorm verzwaart, per jaar ruim 6000 euro extra betalen. Daarnaast is je reiskostenvergoeding weg, dus maak je ook daar nog extra lasten. Bijverdienen gaat niet of nauwelijks meer, want de studiedruk is te hoog. In mijn geval valt m'n basisbeurs ook nog weg omdat ik 2 jaar heb verspild. Onder de huidige leenvoorwaarden zou je dus niet rond kunnen komen. En ja, er zijn banken die speciale regelingen en leningen hebben voor (dier)geneeskundestudenten, maar die zijn niet de enige die hiermee te maken krijgen en zelfs dan wordt het tricky.
pi_106998409
Waarom zou je niet kunnen werken? Als de studielast dermate hoog is dat je zelfs geen dag in de week vrij kan maken voor een bijbaan, dan moet je denk ik een ander studieniveau overwegen. En ja, ik heb ervaring met een technische studie dus ik weet dat er studies zijn waar je 5 dagen per week echt de hele dag bezig bent. En 1100 Euro aan vaste lasten vind ik ook wel wat extreem, dat kan echt minder hoor.
pi_106998515
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:15 schreef Bolkesteijn het volgende:
Waarom zou je niet kunnen werken? Als de studielast dermate hoog is dat je zelfs geen dag in de week vrij kan maken voor een bijbaan, dan moet je denk ik een ander studieniveau overwegen. En ja, ik heb ervaring met een technische studie dus ik weet dat er studies zijn waar je 5 dagen per week echt de hele dag bezig bent. En 1100 Euro aan vaste lasten vind ik ook wel wat extreem, dat kan echt minder hoor.
Omdat je als co-assistent weken van 45+ uur maakt? Tuurlijk, daar kan een 8 uursdienst bij, maar is dat wat we met z'n allen willen? Dat de helft van de studenten met een freaking burn-out zit nog voordat ze begonnen zijn?
pi_106998724
quote:
5s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:20 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Omdat je als co-assistent weken van 45+ uur maakt?
Dan moeten ziekenhuizen daar maar voor gaan betalen, in alle andere sectoren is een vergoeding voor stages betaald. Het is natuurlijk hilarisch dat in een sector waarin miljarden om gaan er geen ruimte is voor een stagevergoeding. Maar dit gaat wel weer erg micro, de kans is groot dat de minister met dit soort zaken rekening gaat houden.
pi_106998784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan moeten ziekenhuizen daar maar voor gaan betalen, in alle andere sectoren is een vergoeding voor stages betaald.
Ja, óf we maken de regeling op zijn minst eerlijk, door meerjarige masters niet in zijn geheel mee te nemen in deze belachelijke regeling. Niet dat ik het oneens ben over stagevergoeding, maar dat is in dit geval de verantwoording verschuiven. Daarnaast is het niet iets wat snel gaat gebeuren, dus als student ben je alsnog de lul.
pi_106998839
quote:
3s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:29 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, óf we maken de regeling op zijn minst eerlijk, door meerjarige masters niet in zijn geheel mee te nemen in deze belachelijke regeling.
Volgens mij zijn het de ziekenhuizen die hierin raar gedrag vertonen, en niet deze regeling. Voor een stage kan gewoon een stagevergoeding gegeven worden.
pi_106998987
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het de ziekenhuizen die hierin raar gedrag vertonen, en niet deze regeling. Voor een stage kan gewoon een stagevergoeding gegeven worden.
Dan blijft het punt toch staan dat je als student van een studie met een verplichte meerjarige master extra genaaid bent? En dat is toch krom?
  donderdag 19 januari 2012 @ 18:40:13 #174
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_106999086
quote:
3s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:37 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dan blijft het punt toch staan dat je als student van een studie met een verplichte meerjarige master extra genaaid bent? En dat is toch krom?
Halbe: "er is een miljardenschuld, dus daarom"

:')
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_106999131
Kan toch veel makkelijker worden opgelost met pensioenleeftijd te verhogen. Maar nee PVV doet dan weer moeilijk...
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')