Dat ligt eraan bij welke maatschappij je reist. Bij de connexxion kan ik gewoon mijn portomonee er voor houden. Bij de GVB moet ik echt mijn ov kaart over de check apparaat heen schuren al wil ik dat hij hem zal scannenquote:Op woensdag 18 januari 2012 16:30 schreef DeRakker. het volgende:
Gewoon in je portemonnee, je hoeft m er niet uit te halen.
Kan ook in je broekzak en er dan met je broek er langs gaan.
Hier het antwoord.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:34 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Dat ligt eraan bij welke maatschappij je reist. Bij de connexxion kan ik gewoon mijn portomonee er voor houden. Bij de GVB moet ik echt mijn ov kaart over de check apparaat heen schuren al wil ik dat hij hem zal scannen
Dat heet skijas die hebben al een vakje voor je skipas, als je die eruit gooit kun je daar je ovchip kaart in doen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:37 schreef Gerjann93 het volgende:
Naai hem in de mouw van je jas. Even glijden langs die dildo met je arm en hoppa, in/uitgecheckt.
in je boxer en dan swaffelen jwz.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:38 schreef Armageddon het volgende:
LOL! In je broekzak en dan tegen dat ding aan gaan staan rijen?![]()
Of je je ovchip los scant of je gehele portemonne maakt niets uit. Wanneer er meerdere rfid chips in zouden zitten werkt het niet.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:19 schreef doesd00 het volgende:
Misschien is het onzin en zit het tussen mijn oren maar ik ga niet mijn portemonnee "scannen".
Er hoeft maar 1 debiel te zijn die zo'n paaltje verneukt en uitleest en al mijn informatie heeft. Incl rekeningnummer etc...
rekeningnummer mogen ze wel hebben, kunnen ze mooi geld storten.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:19 schreef doesd00 het volgende:
Misschien is het onzin en zit het tussen mijn oren maar ik ga niet mijn portemonnee "scannen".
Er hoeft maar 1 debiel te zijn die zo'n paaltje verneukt en uitleest en al mijn informatie heeft. Incl rekeningnummer etc...
Wat mooier is als de chipkaart door een controleur niet gelezen kan worden. Is het meteen jouw schuldquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:35 schreef Xetran het volgende:
Ik heb hem gewoon in m'n portemonee, werkt overal prima, alleen bij Syntus krijg je er de schijttyfus van aangezien hij daar zonder hoesje al amper werkt.
Sowieso, Syntusquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:42 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Wat mooier is als de chipkaart door een controleur niet gelezen kan worden. Is het meteen jouw schuld
Bij mij was er een klein scheurtje in een hoek ontstaan, en die antenne-ring ligt natuurlijk net op enkele millimeter van de kaartrand..quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:33 schreef Gokhan03 het volgende:
Maar wat ts zegt klopt helemaal. Mijn ov kaart is laatst gescheurd doordat hij in de vakje zat aan de buitenkant en daardoor een scheurtje was ontstaan. Toen ik hier achter kwam tijdens het inchecken mocht ik niet mee -.- Lekker man zo n systeem
In mijn bibliotheekpas zit een vergelijkbare chip als in de OV-chipkaart. Wanneer ik incheck of uitcheck terwijl de OV-chipkaart nog in mijn portemonnee zit krijg ik eigenlijk altijd direct een foutmelding, en daarna de melding dat ik in/uitgecheckt ben, of eerst die laatste melding en daarna een foutmelding. Het wordt echter altijd goed verwerkt.quote:Op woensdag 18 januari 2012 18:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Of je je ovchip los scant of je gehele portemonne maakt niets uit. Wanneer er meerdere rfid chips in zouden zitten werkt het niet.
Jij plast ook zeker zittend?quote:Op woensdag 18 januari 2012 23:00 schreef Aether het volgende:
Gebruik zelf zo'n plastic houder:
[ afbeelding ]
Chips zoals die op je bankpas zitten doen helemaal niks met RFID.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:07 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
In je portemonnee maar in het voorste vakje, zodat het niet achter een bankpas zit ofzo, die chip in andere passen interfereert met de chip in je OV kaart, dus als je hem voor al je andere passen doet, dan pakt ie hem meteen.
Toch doet mijn OV het niet als ik hem achter mijn bankpas heb en wel als ik hem voor mijn bankpas heb.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Chips zoals die op je bankpas zitten doen helemaal niks met RFID.
Heeft waarschijnlijk meer met de afstand te maken, of je hebt toevallig een slechte te pakken. Die van mij zit gewoon tussen de andere passen (in willekeurige volgorde). Ik gebruik 'em overigens wel alleen voor de bus.quote:Op donderdag 19 januari 2012 16:29 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Toch doet mijn OV het niet als ik hem achter mijn bankpas heb en wel als ik hem voor mijn bankpas heb.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:26 schreef zuipuzuipu het volgende:
Je stopt hem in een aluminium opbergdoosje..
Mocht je dat niet doen, dan kunnen ze je op afstand 'Tracken' en al jouw privé gegevens downloaden. Waarna ze deze informatie tegen je zullen gebruiken.
Ohja dit is echt waar, want het staat op internet
Inderdaad. Als er één categorie is met bedrijven met een verschrikkelijke klantenservice dan is het wel de categorie openbaar vervoer.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:35 schreef Wootism het volgende:
Even een tip aan iedereen. Zorg er voor dat hij niet kan buigen over beschadigen in je portemonnee.
Als dat ding eenmaal beschadigd is ben je echt de zak.
Bij mij werkte hij opeens niet meer toen ik in de trein zat. Ben vervolgens op een klote manier uit de trein gezet. Moest de komende weken dat ik moest wachten op mijn nieuwe kaart alles zelf dokken. En heb uiteindelijk maar de helft terug gekregen.
Krijg nog steeds ¤ 117 van die klootzakken.
Daarnaast hebben ze geen telefoonnummer waar je ze op kan bereiken en reageren ze niet op mijn mails.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:40 schreef Gerjann93 het volgende:
Of doe hem aan je lul, kan je legaal swaffelen
Heb ik al gedaan. Ze zijn OF duur (12 euroquote:Op zondag 22 januari 2012 09:48 schreef J-Style. het volgende:
je kan volgens mij op internet wel van die hoesjes bestellenmoet je maar even googlen op ov chipkaart hoes
Sorry, maar dat is echt ontzettend fout...quote:Op zondag 22 januari 2012 09:41 schreef Blue-eyes het volgende:
Mij lijkt een kaarthouder met koord ideaal, zoiets:
[ afbeelding ]
Hang je hem om je nek en onder je jas.
Iemand een idee waar je dat online voor een prikkie kunt bestellen? Ik kan ze alleen vinden waar je er meerdere tegelijk moet bestellen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |