AMSTERDAM - Arjan Ederveen gooit het het komend seizoen over een heel andere boeg. De komiek geeft vanaf eind augustus acte de présence op de dansvloer van het gloednieuwe AVRO-programma Strictly Come Dancing! „De kilo’s vliegen eraf”, vertelt Arjan, die al volop in training is, enthousiast. „Door de musicalrollen die ik de afgelopen jaren deed, dacht ik best wat gewend te zijn. Maar stijldansen is toch weer heel anders, met veel regeltjes en zo. Mijn oude lijf piept en kraakt, maar ik vínd het leuk!”
„Mijn deelname aan dit programma zie ik als een geweldige aftrap van de komende tijd”, vervolgt de 55-jarige Arjan. „Ik ben bezig met film en theater en het nieuwe seizoen inluiden met een dansprogramma is letterlijk een leuke opmaat daarnaartoe. Het is al jaren geleden dat ik voor het laatst aan het stijldansen was, omdat mijn ouders wilden dat ik het zou leren. Maar ik weet nog dat ik me destijds afvroeg: wat doe ik hier eigenlijk? Nu is het anders, want nu doe ik het voor mijn eigen plezier.”
![Ron-Selling.jpg]()
De acteur, die jarenlang gestalte gaf aan Theo (van Thea, met Tosca Niterink) neemt het tijdens Strictly Come Dancing op tegen politica Sabine Uitslag, zangeres Imca Marina, soapster Mark van Eeuwen, topsportster Naomi van As, zanger Danny Froger, presentatrice Sylvana Simons, cabaretier Javier Guzman en tv-persoonlijkheid Stacey Rookhuizen. Laatstgenoemde mag dan sinds kort vlinders in haar buik hebben van televisie-eindredacteur Frank le Mair, de komende tijd zal ze meerdere keren per week te vinden zijn in de armen van haar danspartner Jeroen... Stacey: „Tussen Jeroen en mij klikt het goed, al leek het daar heel eventjes niet op.”
„Tijdens de opname van het introductiefilmpje voor het programma maakten twee mannen, die bezig waren met het decor, op de achtergrond enorm veel herrie”, vervolgt Stacey. „Al een paar keer keek ik om en dacht: ’Kunnen ze daarmee niet even wachten? Niemand verstaat zo wat ik zeg!’ Na een poosje kwam een van de twee naar me toelopen en zei: ’Irriteer ik je soms.’ ’Best wel ja’, reageerde ik direct. Waarop hij terugkaatst: ’Jammer, want ík ben je danspartner!’ Haha.”
![RM_Sabine_Uitslag_IMG_6786.jpg]()
![shop2052500.pictures.A2036.jpg]()
![MarkvanEeuwen.jpg]()
![naomi-van-as-81.jpg]()
![193494harren-mick-545x306.jpg]()
![28620-417-625.jpg]()
![img0164_10.jpg]()
![Afbeelding-1714.png]()
[ Bericht 2% gewijzigd door tong80 op 27-07-2012 09:43:32 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !