sasquatsch | woensdag 18 januari 2012 @ 10:47 |
![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2011: 1. Bahrein (13 maart) - geen topic, race afgelast - 2. Australië (27 maart) 2011 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 3. Maleisië (10 april) 2011 Formula 1 Petronas Malaysia Grand Prix #1 4. China (17 april) 2011 Formula 1 UBS Chinese Grand Prix #1 5. Turkije (8 mei) 2011 Formula 1 DHL Turkish Grand Prix #1 6. Spanje (22 mei) Formula 1 Gran Premio de España Santander 2011 #1 7. Monaco (29 mei) Formula 1 Grand Prix de Monaco 2011 #1 8. Canada (12 juni) Formula 1 Grand Prix du Canada 2011 #1 9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni) 2011 Formula 1 Grand Prix of Europe #1 10. Groot-Brittannië (10 juli) 2011 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 11. Duitsland (24 juli) Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2011 #1 12. Hongarije (31 juli) Formula 1 Eni Magjar Nagydíj 2011 (Grand Prix van Hongarije) #1 13. België (28 augustus) GP van België - Spa Francorchamps. 14. Italië (11 september) FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2011 #1 15. Singapore (25 september) 2011 FORMULA 1 SINGTEL SINGAPORE GRAND PRIX 16. Japan (9 oktober) 2011 FORMULA 1 JAPANESE GRAND PRIX 17. Zuid-Korea (24 oktober) 18. India (30 oktober) 19. Abu Dhabi (13 november) 20. Brazilië (27 november) Eindstanden 2011 Nog geen link Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: Red Bull Racing WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber Vodafone McLaren Mercedes Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Scuderia Ferrari Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus F1 Team Chassis/Motor: Lotus 129 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean Sahara Force India F1 Team Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg Sauber F1 Team Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez Scuderia Toro Rosso Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne AT&T Williams Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna Caterham F1 Team Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Jarno Trulli 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. TBA Marussia F1 Team Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Christijan Albers - Robert Doornbos - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Teampresentaties • McLaren - 1 februari 2012 • Ferrari - 3 februari 2012 • Force India - 3 februari 2012 • Red Bull Racing - 6 februari 2012 • Sauber F1 Team - 6 februari 2012 Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2011 De OP is hier te vinden | |
sasquatsch | woensdag 18 januari 2012 @ 10:48 |
Als er iemand het plaatje kan aanpassen naar 2012 met Raikkonen erbij. ![]() | |
Tarado | woensdag 18 januari 2012 @ 10:49 |
Dat zijn veronderstellingen, de feiten liggen helaas anders | |
Peterselieman | woensdag 18 januari 2012 @ 10:51 |
ik meen dat Googolplexian dat altijd deed | |
sasquatsch | woensdag 18 januari 2012 @ 10:56 |
Helaas wel. zeg ik met mijn McGregor Senna outfit aan Er zijn nog twee presentaties bekend. Force India en Red Bull hebben de data bekend gemaakt. Het schema is nu: 1 February - McLaren Mercedes (Jenson Button & Lewis Hamilton) 3 February - Scuderia Ferrari (Fernando Alonso & Felipe Massa) 3 February - Sahara Force India (Paul di Resta & Nico Hülkenberg) 6 February - Red Bull Racing (Sebastian Vettel & Mark Webber) 6 February - Sauber F1 Team (Kamui Kobayashi & Sergio Pérez) | |
SimtekF1 | woensdag 18 januari 2012 @ 11:06 |
Nou volgens mij had Senna aardig wat problemen met de Williams. Iemand die in de eerste 3 races geen punt pakt word volgens mij echt geen kampioen op zijn sloffen. | |
sasquatsch | woensdag 18 januari 2012 @ 11:19 |
Senna was, ondanks de problemen, beter dan Hill met de Williams, die in de eerste races moeilijk te rijden was. Pas na aanpassingen aan de Williams gedurende het seizoen werd het een van de betere wagens van het veld, die (imho) met Senna aan het stuur niet te verslaan zou zijn geweest. Zoals ik al zei, in de eerste race zetten hij en Schumacher Hill (die uiteindelijk tweede werd) op een ronde, voordat hij over de limiet van de Williams ging om Schumacher (die volgens Senna met het verboden traction control reed) bij te houden en spinde. In de tweede race werd hij direct na de start door Hakkinen uit de race getikt (op de tweede plaats liggend) en in de derde race lag hij op kop toen hij van de baan schoot en zijn fatale crash maakte. De oorzaak van die crash is nog steeds niet duidelijk, er doen verschillende verhalen de ronde. De een zegt dat de gebroken stuurstang de oorzaak is, de ander dat dit het gevolg was van de crash en dat de hobbels op het circuit er voor zorgde dat Senna alle downforce verloor en van de baan raakte (een van de redenen waarom de bodemplank er is gekomen, om een minimale rijhoogte te garanderen, waardoor dit niet meer mogelijk zou zijn). Weer een ander (Newey) denkt dat een lekke achterband de oorzaak zou kunnen zijn. Mijn conclusie is dat Senna beter dan Hill was in die auto en zonder zijn fatale ongeluk wereldkampioen had kunnen worden. | |
vosss | woensdag 18 januari 2012 @ 12:18 |
Je vergeet er 1. Er zijn er ook die denken dat door de safetycar periode vlak er voor de druk in de banden is afgenomen, daardoor de auto iets lager liggen en daardoor over die hobbel vloog. Daarom is die minimale bodemspeling er nu. | |
Tarado | woensdag 18 januari 2012 @ 12:43 |
Dat is ook zo en maakt zijn periode bij Williams des te tragischer | |
Schunckelstar | woensdag 18 januari 2012 @ 15:04 |
Het is trouwens volledig langs me heen gegaan wat vd garde volgend jaar gaat doen.. die had een paar weken terug toch een "very big day" ? Is daar nog wat over bekend geworden? | |
Fiorano | woensdag 18 januari 2012 @ 15:20 |
Vd Garde gaat lekker GP2 Asia Series rijden ofzo. | |
Peterselieman | woensdag 18 januari 2012 @ 15:35 |
Die raceklasse bestaat niet meer ![]() | |
Fiorano | woensdag 18 januari 2012 @ 15:40 |
Oh echt? Harde faal van mijn kant dan. ![]() Wellicht dat vd Garde in de DTM/GP2 o.i.d. terecht kan maar dan houdt het echt op voor hem. Hij is wat mij betreft gewoon niet goed genoeg voor de F1. Net zoals Senna overigens, maar die heeft zijn naam en zijn geld mee zitten. | |
Tarado | woensdag 18 januari 2012 @ 15:40 |
![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 18 januari 2012 @ 15:42 |
Je hoopt maar dat het management van Vd Garde daar ook van op de hoogte is. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 18-01-2012 16:24:10 ] | |
RingBewoner | woensdag 18 januari 2012 @ 16:15 |
Vast niet. ![]() Dikke droeftoeters, wekenlang schreeuwen dat je met groot nieuws komt en dan vervolgens blijft het stil. Hopelijk is hij een man van zijn woorden. Hij heeft ergens in Novembert namelijk gezegd: "F1 of niks". Ik hoop op niks! | |
Fiorano | woensdag 18 januari 2012 @ 16:23 |
100% eensch met de mensen boven mij. Gozert moet gewoon ophouden met mooie praatjes verkopen en vervolgens zelf niets van waar maken. | |
sasquatsch | woensdag 18 januari 2012 @ 16:24 |
Hij is nog steeds bezig om een F1 zitje te krijgen. | |
sasquatsch | woensdag 18 januari 2012 @ 16:25 |
Dat bedoelde ik ook met dat hij door het rijden over de hobbel de downforce verloor. Daar had die lage bandenspanning ook mee te maken. | |
RingBewoner | woensdag 18 januari 2012 @ 16:32 |
Als je er nog in gelooft dan ben je wel erg naïef. | |
Schunckelstar | woensdag 18 januari 2012 @ 17:24 |
oh ![]() snap niet dat ie de singleseaters niet gewoon opgeeft en zich net als coronel of bleekemolen bijv. op de toerwagens of porschecup gaat richten, daar kan ie best een mooie carriere maken denk ik | |
vosss | woensdag 18 januari 2012 @ 23:33 |
Zou jij de hoop opgeven als je schoonvader stervens rijk is en bereid is om een duit in het zakje te doen? Persoonlijk zou ik liever bij een gaar derderangs flutteam in de Formule 1 rijden dan helemaal geen Formule 1 rijden. ![]() | |
Schunckelstar | donderdag 19 januari 2012 @ 07:58 |
Mwah, als ik moest kiezen tussen hrt of een raceklasse waarin ik wel competetief zou zijn dan weet ik niet of ik f1 zou kiezen eigenlijk | |
Migue | donderdag 19 januari 2012 @ 11:14 |
Alle coureurs denken helemaal dat ze een gereïncarneerde Rudolf Caracciola zijn, hoe slecht ze ook zijn. Realisme is niet iets dat veel van die jongens gegeven is. | |
vosss | donderdag 19 januari 2012 @ 12:57 |
Die moest ik opzoeken ![]() | |
ArcticBlizzard | donderdag 19 januari 2012 @ 15:48 |
| |
ElmarO | donderdag 19 januari 2012 @ 19:35 |
| |
RingBewoner | donderdag 19 januari 2012 @ 23:07 |
Ben heel benieuwd. Hopelijk net zo mooi als afgelopen jaar. | |
vosss | donderdag 19 januari 2012 @ 23:09 |
Dat groen en geel zag er in het echt veel mooier uit dan op TV. Eigenlijk zou een winnend team die kleuren moeten hebben ![]() | |
vosss | donderdag 19 januari 2012 @ 23:14 |
Ik kom net deze tegen: Wat denken jullie? Waarheid, of iemand die zn 15 minutes of fame wil hebben over de rug van een dooie? | |
Tarado | vrijdag 20 januari 2012 @ 10:04 |
Vind het een beetje weinig zeggend, dat Senna eventueel Karts zou willen verkopen zou best kunnen, en dat hij twijfelde om weer in te stappen naar aanleiding van crash Ratzenberger is ook waar, dat deze man dan dit ervan maakt voegt weinig toe en "suicide" slaat natuurlijk nergens op. | |
Big-Ern | vrijdag 20 januari 2012 @ 11:46 |
Ik las net een bericht over Kevin Abbring die het in de rallysport heel goed doet voor het fabrieksteam van VW. Dit doet me denken aan dat vaak gezegd wordt dat Nederlands talent weinig kans krijgt is de F1. Zou dit echt zo zijn? Als Vettel een Nederlander zou zijn geweest zou hij dan niet alle kansen hebben gekregen die hij nu wel heeft gehad? | |
Fiorano | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:26 |
Ik vraag me het af, want in de lagere single-Seaters klasse zijn er ook geen Nederlanders die exceleren. Nederland is gewoon een klein landje, dus verhoudingsgewijs brengen we ook minder in. | |
Big-Ern | vrijdag 20 januari 2012 @ 12:35 |
Dat is niet waar. Robin Frijns heeft al 2 junioren klasses op zijn naam geschreven in 2 jaar tijd. De formule BMW en de Europees formule Renault. Dit jaar rijdt hij World Series by Renault. Zeker iemand om in de gaten te houden. | |
Fiorano | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:20 |
Oké 1 dan haha. Maar als je kijkt naar de afgelopen jaren dan is er niemand die echt heeft ge-exceleerd in de GP2 ofzo. Geen wereldkampioenen. | |
Big-Ern | vrijdag 20 januari 2012 @ 13:58 |
Klopt, niemand die goed genoeg is voor de F1. Buurman, Van der Garde en Van de Zande kunnen allemaal wel een potje sturen, maar niet goed genoeg voor het allerhoogste. Maar stel dat er wel iemand zou zijn als een Vettel, gezegend met gruwelijk veel talent, zou hij dan nu niet bij Red Bull hebben gereden puur omdat hij Nederlander zou zijn? | |
Fiorano | vrijdag 20 januari 2012 @ 14:28 |
Tsja is moeilijk te zeggen, een Zwitser (Buemi) nemen/hadden ze ook in dienst, en dat is marketing technisch ook niet het meest interressante land. Dus als er echt iemand met het talent van Vettel rond rijd wordt die wel opgemerkt. Kijk maar naar die jongen die nu door Mclaren gecontracteerd is. Ben zijn naam even kwijt. | |
Sinister-D- | vrijdag 20 januari 2012 @ 14:50 |
Nyck de Vries.... | |
sasquatsch | vrijdag 20 januari 2012 @ 14:56 |
Nyck de Vries. Maar dat zegt niets. Iemand met talent in het karten kan later door het ijs zakken, zoals met Van der Garde is gebeurd. Die zat in het opleidingsprogramma van Renault en later McLaren, waar hij intussen geen deel meer van uitmaakt. | |
ari_zahav | zaterdag 21 januari 2012 @ 04:22 |
En het Lotus systeem wat de rijhoogte aanpast tijdens het remmen is alweer verboden ![]() | |
Tarado | zaterdag 21 januari 2012 @ 08:11 |
Waar heb je dat gelezen, ik kan er (nog) niets over vinden? Edit, nu dus wel ![]() Formula 1 teams have been told by the FIA that reactive ride height systems will be banned for the 2012 season By Jonathan Noble Saturday, January 21st 2012, 08:40 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/97127 [ Bericht 74% gewijzigd door Tarado op 21-01-2012 10:01:26 ] | |
Meike26 | zaterdag 21 januari 2012 @ 11:46 |
Erg jammer... Vond het een mooi systeem en gaatje in het reglement wat Lotus had gevonden. Eerst was het nog wel legaal..nu dus verboden. De innovatie is ver te zoeken in de F1. | |
Sinister-D- | zaterdag 21 januari 2012 @ 12:26 |
Top van de motorsport ![]() Red Bull lapt al 3 jaar de regels aan hun laars met flexwings, en ja ze komen door de keuring omdat ze daar wél net stijf genoeg voor zijn, maar er is al meerdere malen aangetoond via beelden en foto's dat die vleugel wel doorbuigt. 2006 werd Renault ook al een ban opgelegd voor hun massa dempers welke ''aerodynamisch bewegende'' onderdelen waren ![]() ![]() ![]() Maar Ferrari's wheel fairings waren dan wel legaal. Want ja, die beïnvloeden de aerodynamica toch niet ![]() Ik vraag me af welke reden de FIA heeft gehad om hier nu weer een verbod op te leggen?
| |
Meike26 | zaterdag 21 januari 2012 @ 12:41 |
Denk dat Mercedes/McLaren wel het meest chagrijnige team is, of Ferrari. De 2 teams die het eerst lopen te miepen als de anderen het beter voor elkaar hebben. En als Ferrari tegen is, dan Sauber ook...En als McLaren tegen is, dan Force India/Sahara ![]() | |
Big-Ern | zaterdag 21 januari 2012 @ 12:47 |
Waarom blijven F1 teams die verboden van Ecclestone toch steeds accepteren? Idd, waar is de innovatie? | |
Sinister-D- | zaterdag 21 januari 2012 @ 12:52 |
Ecclestone stelt de spelregels niet op. Dat doet de FIA. | |
Sinister-D- | zaterdag 21 januari 2012 @ 13:05 |
Nou, Mercedes heb ik eerlijk gezegd nog nergens over horen huilen, behalve hun eigen prestaties. Ferrari (Di Montezemelo eigenlijk) klaagt steen en been als er een concurrent sneller is als hun, en begint dan direct te blaten dat ''ze'' illegaal zijn. McLaren is meer het achterdochtige figuur, en vraagt de FIA om opheldering waarom een concurrent zo snel is. Zodat ze 't of kunnen kopiëren of juist laten verbieden. Zoals ze voorgaande jaren bij Red Bull hebben geprobeerd. Wie blijft dan over: Red Bull. Zijn geniepiger als je zou denken, en het zou mij niets verbazen als zij een klacht hebben ingediend, omwille van dit: Het heeft bij hun geen voordeel omdat die auto totaal anders is afgeveerd dan de rest van het veld. Schuine naar voren kantelend hoge achterzijde, een voor hun bewezen succesvol concept. Zou mijn niets verbazen als zij dit nieuw concept vering als een serieuze bedreiging zien voor hun schokdemper concept, en dan maar direct de ban erop hebben aangevraagd. | |
JohnB52 | zaterdag 21 januari 2012 @ 13:41 |
Nu maar hopen dat Renault/Lotus n backup had, anders is heel de balans weg in de auto... Ook jammer voor Kimi, wellicht had ie mooi vooraan kunnen rijden! | |
nils7 | zaterdag 21 januari 2012 @ 13:46 |
Wel apart dat jullie er allemaal vanuit gaan dat de vinding van Lotus de auto ook meteen bloed snel had gemaakt... Met die voorwaarts geplaatste uitlaten... wonnen ze ook niks! | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 21 januari 2012 @ 13:46 |
Dat wordt een matig seizoen voor Lotus .. | |
Big-Ern | zaterdag 21 januari 2012 @ 13:49 |
Ben benieuwd wanneer Ferrari en co weer gaan blaffen dat ze de F1 zullen verlaten. | |
Sinister-D- | zaterdag 21 januari 2012 @ 14:10 |
In 2006 had Renault ook een dergelijk concept met ''meewerkende'' vering (zoals ik daarstraks al aanhaalde met de massademper). Die hebben hun werking bewezen. Het is gewoon een feit dat wie een goed schokdemper systeem heeft meer grip heeft. Meer grip = meer snelheid in bochten = snellere wagen. Zoals ik al zei: 2006, massadempers. Toen daar een verbod op kwam, was de Ferrari ineens gelijk aan de snelheid van de Renault. Of beter gezegd, de Renault werd terug gebracht tot de snelheid van de Ferrari. Begin jaren '90. Actieve vering. Bracht ook enorme snelheden met zich mee in bochten en hobbelige circuits. En die voorwaartse uitlaten van Lotus Renault heeft ook hun werk gedaan, 't systeem werkte goed. niet voor niets stonden Petrov en Heidfeld bij de eerste 2 GP's op het podium. Alleen was het systeem zo ontwikkeld dat er geen doorontwikkeling op mogelijk was, en dat elke andere aerodynamische wijziging een negatieve invloed had op de correcte werking van de uitlaten. Daarom zijn ze ook terug gevallen tot in de middenmoot. | |
King_Merc | zaterdag 21 januari 2012 @ 14:16 |
.laat ik het nog even nachecken (mijn mening over de dood van Senna) | |
JohnB52 | zaterdag 21 januari 2012 @ 14:42 |
Ik niet! Maar bij Brawn deden/konden ze er ook bhiks aan doen, en moest de concurrentie t maar kopiëren, en dat wil de FIA denk ik voorkomen. En met crashgate nog int achterhoofd, zullen ze LGP lekker dwars zitten :-) | |
ari_zahav | zaterdag 21 januari 2012 @ 15:06 |
Aangezien het een techniek is dat in de jaren 80 is uitgevonden (Honda TRAC) is het niet zo innovatief ![]() En het systeem had eigenlijk meteen illegaal moeten zijn. Ik snap niet waarom de FIA z'n eigen regels niet kan interpreteren:
| |
ElmarO | zaterdag 21 januari 2012 @ 15:10 |
Wat het eigenlijk des te triester maakt dat de FIA in eerste instantie groen licht gaf. En dan durven ze daar hun mond vol te hebben over kostenreductie. ![]() | |
ari_zahav | zaterdag 21 januari 2012 @ 15:20 |
Ja, ik begrijp het zelf ook niet echt. Maar de FIA faalde nog harder dan nu in 2009 met de double-diffuser die ze niet voor 2010 bande, maar pas in 2011... | |
ElmarO | zaterdag 21 januari 2012 @ 15:24 |
Oh, dat zeker. Beter dat ze het nu voor de start van het seizoen doen, dan zeg ergens rond de GP van Groot-Brittannië met dat EBD-drama. Al vind ik het wel jammer. Was toch wel benieuwd wat de tijdswinst van het systeem zou zijn. | |
Tarado | zaterdag 21 januari 2012 @ 15:25 |
Tja de FIA...ik vond die film over Senna maar matig maar wel werd ook daar heel duidelijk gemaakt dat er veel politiek in omgaat. Verder die Brawn die goed gekeurd werd was ook alleen maar om Ferrari en McLaren voor schut te zetten door Mosley | |
vosss | zaterdag 21 januari 2012 @ 16:33 |
Jeetje, het klinkt bijna wel of iedereen al weer zit te popelen op de start van het nieuwe seizoen hier ![]() | |
Schunckelstar | zaterdag 21 januari 2012 @ 16:58 |
ja, wachten duurt lang ![]() nog 56 dagen en 11 uur volgens mijn aftel-app ![]() | |
Sinister-D- | zaterdag 21 januari 2012 @ 17:13 |
Leuk en aardig die regel. Maar zoals ik 'm lees staat er dat je de demper niet mag aanpassen tijdens het rijden. Er staat niet dat je 'm niet mag afremmen als de dempingsslag plaatsvind, wat dat is namelijk geen verandering/aanpassing maar een andere/bij werking van de demper. [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 21-01-2012 17:43:45 ] | |
ari_zahav | zaterdag 21 januari 2012 @ 18:32 |
Correct me if I'm wrong, maar een demper kan alleen maar de snelheid van een beweging aanpassen. Het systeem van Lotus past de lengte van een suspensie arm aan waardoor de rijhoogte beinvloed wordt. | |
Sinister-D- | zaterdag 21 januari 2012 @ 20:13 |
How wacht? Ik dacht dat de dempers beïnvloed werden in hun dempingsslag door de af te remmen op de een of andere mechanische manier. Waar heb je 't vandaan dat de lengte van de arm wordt beïnvloed? | |
ari_zahav | zaterdag 21 januari 2012 @ 20:29 |
Omdat het te zien is op alle plaatjes van Piola en Scarbs. Er zit een cylinder tussen het uiteinde van de pushrod en de brake hub. Deze zet uit wanneer er hard geremd wordt. Het systeem wat jij in gedachte hebt, ik neem aan dat je het over de heave damper hebt, was al eens geprobeerd door Toyota (sorry, geen bron), en blijkbaar was dat niks. Hier een meer officiele uitleg: http://uk.reuters.com/art(...)dUKTRE80K0BT20120121 [ Bericht 12% gewijzigd door ari_zahav op 21-01-2012 20:35:51 ] | |
sasquatsch | zaterdag 21 januari 2012 @ 20:55 |
Er is ook sprake van kostenreductie omdat niemand het hoeft te kopiëren. In de Formule 1 worden vindingen gekopieerd of verboden (als het illegaal is of niet gekopieerd kan/mag worden). Er werd gezegd ca 0,2 seconde per romde. | |
ElmarO | zondag 22 januari 2012 @ 10:47 |
Maar ze hebben door in eerste instantie groen licht te geven wel Lotus meer dan een jaar nutteloos geld en mankracht laten investeren in het project. De FIA had dus ook wel iets eerder kunnen verzinnen dat het in strijd zou zijn met die regel. | |
Tarado | zondag 22 januari 2012 @ 10:50 |
Ze hadden dat systeem inderdaad meteen af moeten keuren | |
ElmarO | zondag 22 januari 2012 @ 10:56 |
Nou ja, van mij hoeft nog niet eens meteen. Aangezien ik ook wel snap dat zo'n procedure tijd nodig heeft. Maar meer dan een jaar vind ik dan wel erg lang. Helemaal omdat Lotus bezig was met een patentaanvraag en er genoeg technische tekeningen beschikbaar waren hoe het systeem werkt. | |
Tarado | zondag 22 januari 2012 @ 11:31 |
Dat begrijp ik, maar laten we zeggen in de beginfase, eerst goedkeuren en daarna afkeuren is toch wat vreemd | |
Sinister-D- | zondag 22 januari 2012 @ 12:48 |
Nee , ik heb het niet over de heave spring. Ik heb het over 1) een additinonele cilinder die gelijktijdig werkt met de rem cilinders, om de hydraulische druk te wijzigen in de schokdemper, of 2) een remsysteem om de arm van de schokdemper die de beweging van de dempingsslag afremt als het rempedaal wordt ingedrukt. Dit was zoals ik het in gedachte had zoals het werkte, omdat er nog nergens gesproken werd dat de arm lengte gewijzigd werd. Misschien zijn die systemen wat ik nu voorstel wel de sleutel tot komend seizoen, en moet ik dat maar eens gaan voorstellen aan Lotus. Natuurlijk met de nodige financiële steun richting mijn bankrekening ![]() | |
sasquatsch | zondag 22 januari 2012 @ 13:36 |
Dat komt, denk ik, doordat het eerst niet gezien werd als een aerodynamisch hulpmiddel, maar om de balans tijdens het remmen te verbeteren. Doordat de rijhoogte verandert, wordt het een aerodynamisch hulpmiddel en dat mag niet. Hier is de FIA door andere teams op gewezen en is het systeem nu daarop afgekeurd. Voortschrijdend inzicht noemen we dat. | |
Tarado | zondag 22 januari 2012 @ 14:07 |
![]() | |
JohnB52 | zondag 22 januari 2012 @ 14:27 |
Heeft net de s2000 gewonnen in monte carlo | |
Sinister-D- | zondag 22 januari 2012 @ 14:33 |
Dat is eigenlijk een al langer bekend publiek geheim ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 januari 2012 @ 23:02 |
presentatie Lotus Renault GP op 4 februari op de website. Op 6 februari zal Kimi de nieuwe auto een shakedown geven. | |
Tarado | maandag 23 januari 2012 @ 09:07 |
| |
Trystar | maandag 23 januari 2012 @ 09:45 |
![]() | |
Weltschmerz | maandag 23 januari 2012 @ 09:50 |
Is dat Kimi met dat enorme stuk achter zijn kraag? | |
vosss | maandag 23 januari 2012 @ 10:09 |
![]() | |
vosss | maandag 23 januari 2012 @ 10:09 |
Ziet er volgens mij best tof uit ![]() | |
vosss | maandag 23 januari 2012 @ 10:12 |
Ow ik lees net dat dat de R30 uit 2010 is. Ziet er in die kleurtjes een stuk beter uit dan destijds moet ik zeggen ![]() | |
Trystar | maandag 23 januari 2012 @ 10:25 |
Kimi's nieuwe helm design:![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 23 januari 2012 @ 11:38 |
Tof ![]() | |
Meike26 | maandag 23 januari 2012 @ 13:10 |
Tof ? Ultra saai zou je bedoelen... Zal net zo goed een fabrieks-ontwerpje kunnen zijn van Arai of Nolan (enz. enz.) Van de hedendaagse F1 coureurs zitten er nog maar weinig spraakmakende en originele helm-designs tussen. Sinds een jaar of 5/6 is het hip om om de zoveel tijd een nieuw design te nemen, terwijl het vroeger echt meer de herkenning van een coureur was. Nu is het meer een verlengstuk geworden van sponsor-deals/contracten Die van Hamilton, Barrichello, Petrov en Kobayashi vind/vond ik het mooist ![]() | |
Trystar | maandag 23 januari 2012 @ 13:28 |
Omdat we nog geen 2012 banner hebben heb ik maar even dit er van gemaakt:![]() | |
Tarado | maandag 23 januari 2012 @ 14:05 |
![]() Nog maar een paar fotootjes van Kimi, ik kan niet wachten tot het weer begint.... ![]() ![]() ![]() ![]() Als dit nog niet genoeg is zie: http://www.f1fanatic.co.u(...)nen-f1-return-lotus/ | |
RingBewoner | maandag 23 januari 2012 @ 14:44 |
Laat de testen maar beginnen. | |
ElmarO | maandag 23 januari 2012 @ 19:05 |
Kimi tijdens het testen en een kort interview. | |
Migue | maandag 23 januari 2012 @ 19:21 |
Diezelfde helm heeft mijn 16-jarige buurjongen altijd op zijn scooter op zijn hoofd. Maar serieus, al die scooterhelmpjes zijn afschuwelijk lelijk. Wat Meike zegt, die helmen van vroeger, die waren pas mooi omdat ze eenvoudig maar persoonlijk waren. | |
vosss | dinsdag 24 januari 2012 @ 01:21 |
Die van Bruno is persoonlijk. | |
vosss | dinsdag 24 januari 2012 @ 01:21 |
Alleen jammer dattie niet van hem is maar van zn dooie oom ![]() | |
SimtekF1 | dinsdag 24 januari 2012 @ 12:05 |
Als we het toch over helmen hebben, hier nog een stukje historie:![]() ![]() | |
vosss | dinsdag 24 januari 2012 @ 12:07 |
De linker is van verstappen in 94 toen ie in de fik stond neem ik aan. Wat maakt de overige speciaal? ![]() | |
Party_P | dinsdag 24 januari 2012 @ 12:12 |
Wat valt jullie op in dit filmpje? | |
vosss | dinsdag 24 januari 2012 @ 12:17 |
Dat hij even sympathiek als altijd is ![]() | |
Trystar | dinsdag 24 januari 2012 @ 13:32 |
Kimi ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 24 januari 2012 @ 13:38 |
Z'n Engels is vrij redelijk voor Kimi begrippen? ![]() | |
Tarado | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:20 |
Het blijft een beetje koffiedik kijken maar Grosjean is nooit dichterbij Alonso gekomen dan 4-5 tiende per rondje, Als Kimi zijn rondjes dus minimaal 5 tiende sneller dan Grosjean rijdt is hij aardig tot goed bezig. | |
sasquatsch | dinsdag 24 januari 2012 @ 14:28 |
Dan is hij zelfs heel goed bezig, want hij heeft evenveel tijd om te testen als Grosjean en die had veel minder tijd in de auto dan Alonso. Ik verwacht dat het verschil kleiner zal zijn. ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 24 januari 2012 @ 15:35 |
Daarachter zie je Rubens toen hij voor Brawn reed en daarachter volgens mij de helm van Montoya. | |
RingBewoner | dinsdag 24 januari 2012 @ 15:36 |
Ik denk het niet. Kimi gaat Grosjean om de oren rijden dit jaar. | |
Tarado | dinsdag 24 januari 2012 @ 15:37 |
Ik vrees van niet, maar laat me graag verrassen ![]() | |
Bluurgh | dinsdag 24 januari 2012 @ 16:20 |
![]() ![]() | |
ElmarO | dinsdag 24 januari 2012 @ 19:47 |
| |
Party_P | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:00 |
Ja precies ![]() Wat gaaf dat Kimi terug is ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:01 |
Hij moest ook wel. Anders verstonden de Yanks hem niet ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 24 januari 2012 @ 20:25 |
We kunnen wel een pot maken ![]() | |
RingBewoner | dinsdag 24 januari 2012 @ 21:27 |
Wanneer komt de edit van het 2011 seizoen nou online? Kijk elke dag wel 3 keer. | |
vosss | woensdag 25 januari 2012 @ 00:56 |
Bak bier op Kimi ![]() | |
Tarado | woensdag 25 januari 2012 @ 09:22 |
Pirelli tweaks tyre markings for 2012 season Wednesday 25th January 2012, 08:19 by Ryan Wood Pirelli unveiled its new tyres for the 2012 season on Wednesday morning at the Abu Dhabi circuit, with minor changes to the markings and compound colours. Whilst the hard, medium, soft and super soft will remain silver, white, yellow and red, the intermediate and full wet tyre will now be marked by a green and blue sidewall. Pirelli expects the compounds to be much closer in terms of pace, with just six to eight tenths between each per lap. This has been achieved by softening all but the super soft, as Paul Hembery explained to The F1 Times. "For 2012 we will have some new compounds and also a new profile for the tyres: the idea is to reduce the performance gap between the compounds in order to make the racing even closer," said the company's motorsport director. "Generally speaking, all the compounds are softer. The 2012 hard tyre is much closer to last year's medium compound. These are some of the quickest tyres that we have ever produced and they are definitely more biased towards performance. In spite of that, the degradation rate has actually been improved, and we’re still aiming to see between two and three pit stops at every race. The gaps between the compounds are also much closer, which should lead to some interesting race strategies." ![]() http://thef1times.com/news/display/05283 | |
sasquatsch | woensdag 25 januari 2012 @ 09:32 |
Elio ![]() | |
Meike26 | woensdag 25 januari 2012 @ 09:40 |
Die oranje helm is zonder op te zoeken die van Canada 2000 (18 Juni), het Nederlands elftal speelde redelijk goed in een EK/WK (dat weet ik dan weer niet) en ter ondersteuning reed Jos dus met deze helm, Jos reed met deze helm ook één van zijn mooiste races. Hij finishte uiteindelijk op de 5e plek in zijn Arrows A21. | |
JohnB52 | woensdag 25 januari 2012 @ 11:21 |
Petrov testrijder bij Pirelli :-) http://t.co/Z8tHkAMo | |
Fiorano | woensdag 25 januari 2012 @ 12:06 |
De Nieuwe Caterham....![]() | |
Meike26 | woensdag 25 januari 2012 @ 12:15 |
Als dat echt is, dan gaat ie nog problemen krijgen in Monaco met die wielbasis....dat ding lijkt wel 2 keer zo lang ![]() ![]() | |
Tarado | woensdag 25 januari 2012 @ 12:16 |
Lijkt wel speelgoed, die rare knik in de neus kan ik toch niet mooi vinden en verder met alle respect vind ik die kleuren teveel John Deere ![]() | |
sasquatsch | woensdag 25 januari 2012 @ 12:26 |
Ik wou hem net posten. Maar hier een analyse van de Caterham:
| |
Fiorano | woensdag 25 januari 2012 @ 12:54 |
En nog een zijaanzicht![]() | |
ari_zahav | woensdag 25 januari 2012 @ 13:07 |
Wat een lelijk kutding | |
Peterselieman | woensdag 25 januari 2012 @ 13:09 |
hij is ook niet mooi, maar als ie hard gaat dan hoor je niemand er meer over | |
nils7 | woensdag 25 januari 2012 @ 13:10 |
dat is... maar hij blijft lelijk ![]() zagen de wagens er maar weer zo uit ![]() ![]() | |
ari_zahav | woensdag 25 januari 2012 @ 13:14 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 25 januari 2012 @ 13:18 |
zeker, maar de regels nopen teams er nu toe om met auto's te komen die een kruising zijn tussen een slagschip op wielen en de klokkenluider van de Notre Dame. | |
nils7 | woensdag 25 januari 2012 @ 13:19 |
ik vind dat echt de mooiste ooit.... jammer genoeg nooit in het echt gezien ![]() Heb er wel 2 schaalmodellen van (Mika en David) | |
Big-Ern | woensdag 25 januari 2012 @ 13:54 |
Las laatst dat de Ferrari ook uitgerust zal gaan worden met een lelijke neus. Bij Caterham zijn ze op de goede weg, volgens mij. Ze komen langzaam maar zeker wat omhoog. | |
vosss | woensdag 25 januari 2012 @ 14:27 |
Als zowel Ferrari als Caterham met die neus komen dan zullen er vast meerdere teams zijn die denken daar op wat voor manier dan ook voordeel uit te halen ![]() | |
ari_zahav | woensdag 25 januari 2012 @ 15:06 |
Misschien is het maar goed dat we F1 op een Sky stream moeten kijken, ik zou deze gedrochten niet in 1080p willen zien ![]() | |
sasquatsch | woensdag 25 januari 2012 @ 15:11 |
Die neus is het gevolg van de nieuwe regels dat de voorkant van de auto lager moet zijn om geen gevaar voor de coureur op te leveren bij een T-bone crash. Alleen weet ik niet waarom die bochel er zit in plaats van een wat vloeiender naar beneden lopende neus zoals op die McLaren een paar posts hierboven. | |
ari_zahav | woensdag 25 januari 2012 @ 16:31 |
http://scarbsf1.com/2010/vnoses.html edit: Volgens mij had de Mclaren uit 1998 (MP4/13), ook een soort truuk zoals de V-nose, maar dan met 2 kleine vinnen bovenop de monocoque. Misschien weet nils daar meer van sinds het zijn favoriete auto is ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door ari_zahav op 25-01-2012 17:09:05 ] | |
Tarado | woensdag 25 januari 2012 @ 17:05 |
| |
ArcticBlizzard | woensdag 25 januari 2012 @ 17:28 |
Ik dacht dat ze niet veel lelijker konden worden maar wat een verschrikkelijk lelijke auto. Ze proberen de sport wel heel onaantrekkelijk te maken............. | |
Sinister-D- | woensdag 25 januari 2012 @ 17:57 |
![]() ![]() | |
ElmarO | woensdag 25 januari 2012 @ 20:04 |
Als je hem zo ziet valt het nog best mee: ![]() Je begint je bij deze foto alleen wel af te vragen of het een reden heeft dat hij zo donker is. | |
vosss | woensdag 25 januari 2012 @ 21:44 |
Als er geen verzekeringen zijn die bij mogelijke issues uitkeren dan kan Bernie roepen wattie wilt, maar dan vertrekt het circus niet die kant op. ![]() | |
kepler | woensdag 25 januari 2012 @ 21:50 |
Goh, dat had nu niemand verwacht... ![]() | |
RingBewoner | woensdag 25 januari 2012 @ 22:42 |
Kutbaan, opbokke en plaats maken voor iets mooiers! San Marino, Oude Hockenheim/nurburgring, oude Spa, of San Marino. Om maar eens een paar mooie banen te noemen. | |
Tarado | woensdag 25 januari 2012 @ 22:57 |
Vind ik ook hoor, wordt niet gemist alleen de $$$$ waarschijnlijk wel | |
RingBewoner | donderdag 26 januari 2012 @ 00:04 |
Tja, denk het ook. Eigenlijk schandalig. Eccelstone heeft geld genoeg. Tijd om de sport te steunen in plaats van kapot te maken. En wat dacht je van Magny-Cours. | |
Schunckelstar | donderdag 26 januari 2012 @ 07:41 |
Dat vind ik maar een saaie kutbaan eigenlijk ![]() voor de rest ben ik het 100% met je eens | |
vosss | donderdag 26 januari 2012 @ 08:33 |
Oude Spa? Die van 14, nogiets km? ![]() Je wilt niet weten hoevaak ik die in rFactor gedaan heb met die Samson van Lammers ![]() | |
LWD-Godius | donderdag 26 januari 2012 @ 09:07 |
Wat een geniale bak is die Caterham. | |
vosss | donderdag 26 januari 2012 @ 09:09 |
Ik vind hem ook niet lelijk. Buiten dat vind ik persoonlijk Caterham best een toffe naam om in de F1 te hebben. ![]() ![]() | |
Big-Ern | donderdag 26 januari 2012 @ 11:30 |
Europa is de bakermat van de f1. Hier ligt heel veel historie en sentiment. Veel van boven genoemde circuits ademen F1. Je moet niet teveel willen tornen aan het centrum en het hart van de F1. Ik begrijp Bernie niet. De man is 120, kent alle argumenten, hij zou toch beter moeten weten? | |
Peterselieman | donderdag 26 januari 2012 @ 11:32 |
De scheiding van zijn vorige vrouw heeft hem financieel pijn gedaan. Daarom moet hij meer geld binnenharken ![]() | |
Big-Ern | donderdag 26 januari 2012 @ 11:44 |
Wat 'armoedig' dan weer, want je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben. Dan ben je 120, alles gezien en meegemaakt en doe je nog alles voor geld. | |
sasquatsch | donderdag 26 januari 2012 @ 11:47 |
Bernie kent niet anders. Zo is hij geboren. ![]() | |
Meike26 | donderdag 26 januari 2012 @ 12:29 |
Volgens mij is hij ook helemaal gestresst door de vraag wat hij met zijn kapitaal gaat doen: Zijn dochters in het testament zetten en weten dat zij het binnen 5 jaar verbrassen aan Louis Vuiton tasjes/jasjes en hondjes... of een verstandigere keus en zijn kapitaal aan ander persoon/instantie schenken. *Jaloers kent geen grenzen | |
JohnB52 | donderdag 26 januari 2012 @ 12:43 |
http://m.fok.nl/sport/514886 Barri verder in de indycar? | |
Meike26 | donderdag 26 januari 2012 @ 12:58 |
Eigenlijk...hoop ik van niet ! Barrichello vind ik wel een hele goede coureur en ook iemand die heel goed kan inhalen, maar Indycar vind ik niet echt bij hem als coureur en als persoon passen, zover ik hem natuurlijk ken ![]() | |
Tarado | donderdag 26 januari 2012 @ 13:00 |
Tja lijkt me ook geen verstandige stap, zeker op zijn leeftijd ook qua veiligheid | |
Migue | donderdag 26 januari 2012 @ 13:50 |
Als er één raceklasse is die Barrichello op zijn naam is geschreven, en vooral juist op dit moment, dan is het wel IndyCar. Dikke kans dat hij de ovals overslaat. Qua veiligheid valt het ook wel allemaal mee, vooral voor iemand wie zo fit is als hij. | |
Tarado | donderdag 26 januari 2012 @ 13:56 |
Als hij de ovals overslaat is het dus niet op zijn naam geschreven ![]() | |
hermanf | donderdag 26 januari 2012 @ 14:02 |
Doordat iets je op het lijf geschreven is schrijf je misschien overwinningen op je naam ![]() | |
vosss | donderdag 26 januari 2012 @ 16:42 |
Dat is zijn eigen schuld geweest. Welke malloot zet dat ook allemaal op naam van zn vrouw ![]() | |
vosss | donderdag 26 januari 2012 @ 16:45 |
Hoeveel geld zou Rubens gevangen hebben in totaal in die 19 jaar? Ik bedoel hij is altijd een beetje het vijfde wiel aan de wagen geweest enzo. Wat zal die nu hebben nog? 10 miljoen? 50 miljoen? Ik heb geen idee ![]() | |
Tarado | donderdag 26 januari 2012 @ 16:47 |
Ik vond het al een beetje vreemd klinken maar nam het toch klakkeloos over ![]() | |
Tarado | donderdag 26 januari 2012 @ 16:49 |
Zal dichter bij de 50 liggen dan bij de 10, in zijn tijd bij Ferrari heeft hij ook aardig zijn zakken gevuld ook al valt dat in het niet bij wat Schumacher heeft gevangen | |
ari_zahav | donderdag 26 januari 2012 @ 17:32 |
Heeft Rubens niet een prive-jet? Ik denk dat hij niet IndyCar hoeft te doen vanwege het geld ![]() | |
Tarado | donderdag 26 januari 2012 @ 18:03 |
![]() O Embraer ERJ-135BJ Legacy, prefixo HB-JEO, do piloto Rubens Barrichello, no Aeroporto de Congonhas, em São Paulo - Foto: AirSpeed | |
RingBewoner | donderdag 26 januari 2012 @ 18:13 |
Denk ergens richting de 50. Vergeet niet dat veel verdienen iets is dat pas de afgelopen 5-10 jaar is begonnen. | |
Tarado | donderdag 26 januari 2012 @ 18:15 |
Voor die keer dat hij Schumi heeft laten passeren in Oostenrijk heeft hij dat vliegtuig gekocht ![]() | |
RingBewoner | donderdag 26 januari 2012 @ 18:19 |
Mooi voor hem. Ik had het niet gedaan, ze hadden lekker de tyfus kunnen krijgen. | |
RingBewoner | donderdag 26 januari 2012 @ 19:04 |
Ben wel blij dat Rubens plaats heeft gemaakt voor nieuwe coureurs. Nu wil ik ook Trulli nog weghebben en Webber. | |
RingBewoner | donderdag 26 januari 2012 @ 19:12 |
En nog een post, ik weet het. Waar bestellen jullie eigenlijk je kaarten? En wat zijn de ervaringen. | |
ElmarO | donderdag 26 januari 2012 @ 19:16 |
Heb het in 2002 via het circuit bestelt (Hockenheim) en in 2007 en 2011 via Ticket+Travel. In beide gevallen heb ik goede ervaringen. In het geval van Ticket+Travel kreeg ik er ook netjes een kaarthouder bij inclusief oordopjes. | |
RingBewoner | donderdag 26 januari 2012 @ 19:28 |
Heb nog nooit via de site van het circuit bestelt. Vorig jaar bij GPtours, eerste keer ook en tussendoor een keertje bij gptickets.nl. GPtours beviel mij ook erg goed. Zit alleen beetje te twijfelen om misschien een parkeerkaart te kopen. Kost voor een weekend 57,50 euro en parkeren in de buurt kost 40 euro bij Spa. Dat weet ik uit ervaring. Op zich heeft het wel iets om naar het circuit toe te lopen en het op te zien doemen als je daar loopt, andere kant, een parkeerkaart is ook wel praktisch, lekker dichtbij en zekerheid van een plaats. Heeft iemand hier ervaring mee? | |
Migue | donderdag 26 januari 2012 @ 20:20 |
Heftig, ik heb ook geen idee waar die contaminatie vandaan kwam. Maar aangezien IndyCar de Mario Andretti Trophy heeft, kan een coureur gemakkelijk de ovals missen en kampioen worden. Die Trophy is er juist voor gevallen zoals Barrichello. | |
vosss | vrijdag 27 januari 2012 @ 08:34 |
Bij Spa is ALTIJD plaats. Ik parkeer daar liever wat van het circuit af dan op die grote plaats bij het circuit zelf. Ik vind het altijd wel mooi als je zo in de verte tussen de heuvels al dat geweld al hoort. Moet je wel even timen met je aankomsttijd dat er FP3 aan de gang is ofzo als je op weg bent van de auto naar circuit ![]() | |
Fiorano | vrijdag 27 januari 2012 @ 09:16 |
Ik heb de kaarten voor dit jaar Duitsland gewoon op de site van Hockenheim besteld. Samen met 2 vrienden gaan we dan op de F1 camping staan, kost rond de ¤120 en heb je gelijk een parkeerplaats ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 27 januari 2012 @ 09:22 |
Vorige week kaartjes besteld voor hockenheim bij tickets+travel ![]() | |
koffiezwartsterk | vrijdag 27 januari 2012 @ 11:10 |
Monza 2009, gewoon ter plaatse op het circuit gekocht. Ivm nog niet definitieve vakantieplannen destijds. Ging prima, op vrijdagochtend bij de kassa, niet druk, 9 tientjes pp voor hele weekend. | |
Fiorano | vrijdag 27 januari 2012 @ 13:00 |
Welke tribune zit je? ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 27 januari 2012 @ 13:08 |
Innentribune B ![]() | |
RingBewoner | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:03 |
Ik wil op spa voor Gold 1. | |
vosss | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:05 |
Ik moet volgens mij dit jaar heel vaak werken als F1 is ![]() ![]() ![]() Spa in elk geval ![]() | |
Trystar | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:42 |
| |
Tarado | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:43 |
![]() | |
vosss | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:56 |
19 seconden later; dus niet precies gelijk ![]() | |
Tarado | vrijdag 27 januari 2012 @ 14:59 |
OK dat is een zowat een half rondje in de F1 ![]() | |
CloseToTheEdge | vrijdag 27 januari 2012 @ 15:32 |
Dit jaar naar Spa eens niet naar de camping, maar een huisje gehuurd midden in Francorchamps. 10 minuten lopen naar het circuit (ingang La Source). Lekker relaxed! | |
Fiorano | vrijdag 27 januari 2012 @ 15:47 |
Haha nice ik zit op ook op Innentribüne B | |
nils7 | vrijdag 27 januari 2012 @ 16:24 |
Dit jaar ook maar weer eens gaan... Ik wil eigenlijk weer naar Barcelona (maar jah kost weer een hoop geld hahahah) Ik ben er best naar een hoop geweest: 1999 Spa-Francorchamps (via de vader van een vriend die bij Total werkte) 2000 Magny-Cours (Via Ticket+Travel) 2001 Barcelona (Mont Meló via Ticket+Travel, zelf een hotel geboekt in Llorett toen) 2003 Hungaroring (Via Ticket+Travel, hoop gezeik gehad... -18 kaarten waren goedkoper maar ik leek ouder en had geen paspoort bij... mocht uiteindelijk toch binnen). 2008 Istanbulpark (Kaartjes gekregen van een vriend) 2009 Istanbulpark (Kaartjes gekocht aan de kassa op race-day, avond ervoor pas besloten te gaan hahahah vlucht boeken die avond nog en hoppa er heen, was goedkoper dan Spa btw ;-) maar ik kon toen bij mn schoonouders slapen in Istanbul dus met Hotel wellicht wel duurder) 2010 Spa-Francorchamps (Een vriend had ze besteld) Via Ticket+Travel goede ervaring maar aan de kassa gaat ook prima. | |
vosss | zaterdag 28 januari 2012 @ 12:21 |
http://www.caterhamf1.com/news/2012/caterham-ct01-fire-up Vroem vroem ![]() Godver wat duurt het nog lang ![]() | |
vosss | zaterdag 28 januari 2012 @ 12:24 |
Ik denk niet dattie toestemming gaat krijgen ![]() | |
Waffle | zaterdag 28 januari 2012 @ 14:49 |
Ik denk eerlijk gezegd dat hij wel iets geregeld heeft in zijn contract, dat hij dat wel mag doen. | |
Migue | zaterdag 28 januari 2012 @ 14:49 |
Het zou Lotus sieren als ze hem laten racen, maar ik kan het, vooral van hen, héél goed voorstellen dat ze het niet toelaten ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 28 januari 2012 @ 16:22 |
De contactpuntjes klinken nu al versleten bij lage revs. | |
Schunckelstar | zaterdag 28 januari 2012 @ 17:48 |
nice, mooie plaatsen ![]() welke camping ga je? | |
RingBewoner | zaterdag 28 januari 2012 @ 18:44 |
Goed voor elkaar! Duur? Als ik een hotel in Spa wil boeken betaal ik met gemak 3400 euro voor vrij tot maandag. En in Vielsalm, een paar km verderop van do tot maandag 880 euro. | |
Fiorano | zaterdag 28 januari 2012 @ 19:27 |
Daar heb ik nog geen idee van, boek denk ik die speciale F1 camping via de site van Hockenheim | |
JohnB52 | zaterdag 28 januari 2012 @ 19:54 |
Volgens mij zitten er n paar parken van Landal daar in de buurt? Ik zat in froidchapelle, die bedoel ik niet, was 180km dacht ik | |
Bluurgh | zaterdag 28 januari 2012 @ 20:07 |
ik kwam deze ergens tegen![]() en die zet je wel even aan het denken.. | |
vosss | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:00 |
Wat? Dat roken slecht voor je is? ![]() | |
Migue | zaterdag 28 januari 2012 @ 21:06 |
Dat Formule 1-auto's vroeger nog wel mooi waren, zelfs wanneer ze platgereden zijn. | |
SjaakVilleneuve | zondag 29 januari 2012 @ 09:44 |
Nieuwe "Jeep" Reclame .. Fleetwood Mac - The Chain op de achtergrond.. BBC + Formula one.. ![]() | |
Meike26 | zondag 29 januari 2012 @ 11:43 |
Ik denk eerlijk gezegd dat het bluffen is... om zo misschien nog wat dollars er bij te krijgen als hij niet gaat rally-rijden.. Aan de andere kant vind hij het rally-rijden ook wel leuk natuurlijk en is het nu niet echt een coureur die snel gehoorzaam is... dus wieweet doet hij het allebei wel: Eerst die extra dollars binnen harken en dan toch gaan rally-rijden ![]() | |
Bluurgh | zondag 29 januari 2012 @ 11:54 |
Hoe de F1 zich had ontwikkeld als hij zelf was uitgestapt natuurlijk | |
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 12:00 |
Hoe dan? Het was sowieso veel veiliger geworden en misschien wel net zo veilig als nu. Dus hoezo zet dat aan het denken? | |
Meike26 | zondag 29 januari 2012 @ 12:34 |
Zo kan je over alles wel nadenken.. ALS ALS ALS. Moet je nagaan hoe de F1 zich ontwikkeld had ALS ze koolstofvezel al in de jaren 50 hadden gebruikt ? En wat als Niki Lauda dat verschikkelijke ongeval niet had overleefd ? Het is altijd al zo geweest dat er pas echt nagedacht word, als er een dode valt. Als Senna het overleefd had...dan hadden we die schouders niet om de cockpit heen en was er iemand anders dood gegaan. Kijk naar Dan Wheldon. Vorig jaar verongelukt tijdens de race op Las Vegas Motorspeedway. Dat zette mij pas aan echt het denken ! Hoe cru en bizar het was dat iemand die zich een heel jaar of langer heeft bemoeid met de veiligheid van de Indycar... zelf verongelukt. Alle coureurs rijden dit jaar in de auto die Wheldon mee heeft helpen te ontwikkelen ! Senna stond zelf ook wel voor veiligheid en stond vóór de race nog enorm te twijfelen of hij wel moest racen, na de eerder verongelukte Ratzenberger... Wat ALS Senna inderdaad niet gestart was ??? ![]() | |
Greetz | zondag 29 januari 2012 @ 13:04 |
Misschien dat dit hier helemaal niet thuis hoort of er elders al een topic over is, maar ik kijk dus F1 altijd op de BBC. Nu zend de BBC dit jaar de helft van de races uit en Sky Sports de andere helft, iemand een idee hoe we dat in NL kunnen ontvangen? | |
RingBewoner | zondag 29 januari 2012 @ 13:07 |
Teruglezen geen optie? Wat dacht je van online of een café. | |
Sinister-D- | zondag 29 januari 2012 @ 13:10 |
Zelfde als met het HANS-systeem. Het bestaat al sinds 1980(!). Als het al sinds de jaren '80 in gebruik zou zijn genomen / verplicht zou zijn geweest, hoeveel doden zouden er dan wel niet bespaart zijn gebleven ![]() Met nog zo'n vreemd voorval in de Nascar: Dale Earnhardt werd uitgenodigd bij demonstraties over veiligheid en het gebruik van het HANS-systeem, enkele dagen voor de Daytona 500 van 2001. Earnhardt pastte daarvoor omdat hij niet overtuigd was van het voordeel ervan, en weigerde het daarom ook te gebruiken in de race wat er op volgde. Hij crashte in die race, en stierf aan een nekletsel wat het HANS-systeem juist voorkomt. Vanaf die race was HANS verplicht in de NASCAR, en het jaar erop besliste de FIA dat het ook verplicht zou worden in de F1. | |
Sinister-D- | zondag 29 januari 2012 @ 13:12 |
ik ga dit jaar opteren om het te kijken op de RTBF (Franse zender), die hebben tenminste geen reclame. Maar dan gooien we gewoon de radio aan en zetten we deze op Radio 5 van de BBC ![]() | |
hermanf | zondag 29 januari 2012 @ 13:21 |
Theorie is goed. Het is alleen niet zeker hoeverre beeld en geluid dan in sync zijn. Bovendien gaat David Croft naar Sky en komt James Allen daar voor in de plaats, en dat schijnt niet de meest inspirerende figuur te zijn. Maar goed, de praktijk zal uitwijzen hoe prettig het is om Radio 5 live te gebruiken. | |
Greetz | zondag 29 januari 2012 @ 13:31 |
Online, ok, hoe wat waar? Cafe, kan ook, alleen ik ken er geen waar live F1 word uitgezonden waar ik livetiming kan kijken etc. en hoe wordt er in een cafe dan sky ontvangen? | |
Sinister-D- | zondag 29 januari 2012 @ 13:43 |
In hoevere het sync loopt zullen we idd nog moeten zien. Maar waarschijnlijk gaat het nog altijd beter zijn dan VT4 hier in België, met 50% van de zanggroep Clousea bij de presentatie ![]() Dus ik zit wat dat betreft een beetje met de handen in de haren, en zie mijn optie als een van de weinige mogelijkheden op dit moment. | |
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 13:51 |
RTL7 niet te ontvangen? Die zit toch standaard op de kabel? Waar zit je ergens dan? ![]() | |
Sinister-D- | zondag 29 januari 2012 @ 13:53 |
![]() Ik ben in Oktober 2010 naar België verhuist, net over de grens bij Maastricht ![]() | |
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 13:55 |
Ahh okay, dat had ik over het hoofd gezien. Mooi kut dan. ![]() Overigens snap ik nog steeds compleet niet dat de FIA niet gewoon de hele race in HD uitzendt online, eventueel tegen betaling. Ik gok zomaar dat jij er best een eurootje of wat voor over had, nietwaar? ![]() | |
Sinister-D- | zondag 29 januari 2012 @ 14:01 |
Als alle pre-season tests, VT's en een voor- en nabeschouwing beschikbaar zouden zijn zou ik eventueel wel een jaar-abonnementje willen afsluiten. Zeg eens wat, ¤60 á ¤70. Lijkt me een schappelijk bedrag. | |
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 14:04 |
Ik denk dat er wereldwijd ontzettend veel mensen zijn die dat bedrag neer zouden willen leggen. Sterker nog, ik had het alleen al over voor de preseason tests en de VT's ![]() | |
Sinister-D- | zondag 29 januari 2012 @ 14:08 |
Als ze nu bv eens een sms dienst zouden opzetten en dan per dag dat je wilt kijken ¤1 zouden vragen en dan voor raceday ¤1.50. Denk dat dat zelfs beter zou werken, zo heb je tenminste nog de mensen die last minute beslissen, of de mensen die geen jaar-abbo willen afsluiten omdat ze bv maar 14 gp's kunnen zien. | |
sasquatsch | zondag 29 januari 2012 @ 14:19 |
Kubica wil in juni testen met simulator
| |
Greetz | zondag 29 januari 2012 @ 14:30 |
Ik kan RTL7 wel ontvangen, maar de verslaglegging is tenenkrommend slecht. Ik ga het wel op de BBC kijken en ben op zoek naar de mogelijkheid om de andere races via Schotelantenne op Sky te ontvangen in NL. | |
kepler | zondag 29 januari 2012 @ 14:36 |
Ik zou best 2-3 euro voor een volledige race via online stream willen betalen! En ik denk wel 5 euro voor een heel weekend, maar dan wel ook via mn telefoon. Ik ben op zaterdagen vaak niet thuis, dus zou ik mooi via mn mobiel kunnen kijken ![]() | |
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 15:38 |
Ja dat klinkt allemaal leuk, maar voor zover ik het kan lezen op andere sites heeft hij 1x een klein stukje op de openbare weg gereden in een Megane. Automaat. Want schakelen kan hij nog altijd niet met zn rechterarm/hand. Ik denk echt niet dat we hem nog terug gaan zien in de F1 al hoop ik van wel natuurlijk ![]() | |
Sinister-D- | zondag 29 januari 2012 @ 21:46 |
Zo dus, Kubica is done. Punt comma lijn, aan de haak, enzovoort. | |
Sinister-D- | zondag 29 januari 2012 @ 21:56 |
Ga nu niet te hard van stapel lopen, jah ![]() | |
kepler | zondag 29 januari 2012 @ 22:02 |
Er is zoveel geld te verdienen op dat gebied... Ik heb wel eens 10 euro gespendeerd in een internetcafe om een gemiste race te downloaden ![]() ![]() | |
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 23:56 |
Honderdduizend mensen per GP weekend op zijn minst die bereidt zijn een klein bedrag te betalen. Dat weet ik zeker. Enig idee hoeveel mensen er op TV naar kijken gemiddeld? Ik niet, maar als programma's als "ik heb een wortel in mn kut" van Linda de Snol hier gemiddeld door 2 miljoen mensen wordt bekeken dan gok ik zomaar dat er wereldwijd op zijn allerminst 20 miljoen mensen naar F1 kijken. Maargoed, die hele internetmarkt laat die ouwe seniele zak al jaren volledig links liggen. ![]() | |
vosss | zondag 29 januari 2012 @ 23:57 |
Die 20 miljoen was een hele voorzichtige schatting. Het zouden er zomaar 100 miljoen kunnen zijn of nog veel meer ![]() | |
Gebraden_Wombat | maandag 30 januari 2012 @ 10:19 |
527 miljoen gedurende het 2010-seizoen ![]() http://www.formula1.com/news/headlines/2011/1/11660.html Maar de reden dat ze niet gewoon een goede betaalde stream hebben is niet omdat ze internet niet snappen. Het is dezelfde reden als dat je hier niet betaalde de nieuwste Amerikaanse series kan kijken: de exclusieve rechten worden per land verkocht aan de RTL's van deze wereld, en niet-exclusieve rechten zijn minder waard. Het gaat nog wel een paar jaar duren voordat de mediamaatschappij doorhebben dat het concept "content per land regelen" volstrekt achterhaald is. | |
nils7 | maandag 30 januari 2012 @ 10:46 |
Deze week de presentaties ![]() LOL aan de ene kant zeg je dat ze internet niet snappen.... ... aan de andere kant schrijf je precies de reden op waarom F1.com zelf niet live broadcast: ivm die rechten. Het is aan de rechten of die TVzenders ook de internet rechten van een bepaald land kopen. Volgens mij heeft RTL ze wel (terug kijken gaat volgens mij, live durf ik niet met zekerheid te zeggen). Snap het wel dat als RTL grofgeld betaald voor de TVrechten en een ieder zo op F1.com live kan kijken (tegen een bepaald bedrag) dan verliest RTL wel natuurlijk een bepaalde groep. Ze moeten het zelf aan bieden, prima te doen dan ;-) Dat met TVseries is anders dan met Live Sport evenementen, vind ik. Ik moet zeggen dat ze in NL met de series, die ik kijk, niet ver achter lopen... Met Two and a half men en The Big Bang Theory zit Veronica toch echt al uit te zenden uit de seizoenen welke nu bezig zijn in de US. Dat vroeger wel anders natuurlijk. [ Bericht 50% gewijzigd door nils7 op 30-01-2012 10:53:45 ] | |
Gebraden_Wombat | maandag 30 januari 2012 @ 11:44 |
Misschien moet je mijn post nog eens lezen. ![]() | |
Peterselieman | maandag 30 januari 2012 @ 11:56 |
mja, het schijnt dat Ferrari toch aan hem loopt te leuren en de Pool zou al een voorcontract bij de Italianen getekend hebben. Dus helemaal afgeschreven is hij nog niet. Pas halverwege dit jaar wordt er meer duidelijk over de F1-toekomst van Kubica | |
vosss | maandag 30 januari 2012 @ 12:22 |
De naam doet geen belletje rinkelen bij mij. Ik was toen nog niet geboren. Desalniettemin RIP voor de nabestaanden ![]() | |
vosss | maandag 30 januari 2012 @ 12:27 |
Ja leuk weer een Franse GP, maar waarom moet dat nou om en om met een van de meest legendarische (zo niet DE meest legendarische) Grand Prix van de kalender? ![]() ![]() Dan liever geen Franse GP en wel elk jaar Spa-Francorchamps imo ![]() | |
LeXX | maandag 30 januari 2012 @ 13:22 |
Oude F1 coureurs moeten sowieso gehuldigd worden, in rijdende bommen zonder bescherming seizoenen lang rijden verdient respect! ![]() RIP | |
sasquatsch | maandag 30 januari 2012 @ 15:12 |
Als ze niet gaan rouleren, is er vanaf 2013 helemaal geen GP op Spa meer. Dus liever zo dan helemaal niet. | |
RingBewoner | maandag 30 januari 2012 @ 16:12 |
Dit is dé reden dat ik dit jaar na spa wil. Puur omdat ik vrees dat hij helemaal verdwijnt. | |
vosss | maandag 30 januari 2012 @ 16:57 |
Nouja Spa verdwijnt natuurlijk niet. Hooguit van de F1 kalender. Hoop ik dan. De 1000km van Spa zijn ook leuk om een keer heen te gaan en buiten dat hebben ze genoeg dagen dat er in allerhande classes geracet wordt natuurlijk ![]() | |
vosss | maandag 30 januari 2012 @ 16:58 |
En ik wil dit jaar ook wel, maar ik moet werken en heb mn vrije dagen al het hele jaar ingepland ![]() | |
ari_zahav | maandag 30 januari 2012 @ 18:00 |
Net Top Gear gezien, maar Imola ligt er ook nog netjes bij. Goed genoeg om Bahrain te vervangen ![]() | |
Meike26 | maandag 30 januari 2012 @ 19:07 |
Bahrein zal wel vervangen worden, maar dit jaar niet meer denk ik zo. Wat mij erg gaaf lijkt is als Estroril weer op de kalender komt, of Argentinië ! IK vind het eerlijk gezegd wel oke, dat het om het jaar gehouden word... Je hebt nu meer garantie dat het event word uitverkocht: Nu willen mensen er eerder bij zijn, ipv dat ze zeggen: Ik ga volgend jaar wel ! Ik zou zo naar deze race toe willen, mede omdat je een groot deel van het circuit overziet krijg je ook veel mee van de race Paul Ricard lijkt me na al die wijzigingen en modernisatie best een gaaf circuit trouwens, zeker in HD met al die kleurtjes ! Maar qua lay-out is het maar weinig veranderd ![]() ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 31 januari 2012 @ 12:30 |
Sutil veroordeeld to 18 maanden voorwaardelijk
| |
ari_zahav | dinsdag 31 januari 2012 @ 15:12 |
bron Nog maar 22 uurtjes te gaan ![]() | |
nils7 | dinsdag 31 januari 2012 @ 15:21 |
Ik vrees een " ![]() | |
vosss | dinsdag 31 januari 2012 @ 15:59 |
Die bobbel zullen ze bijna allemaal hebben vanwege nieuwe regeltjes ![]() | |
ElmarO | dinsdag 31 januari 2012 @ 19:38 |
Alleen hoop ik dat andere teams het iets eleganter hebben gedaan dan Caterham. | |
ari_zahav | dinsdag 31 januari 2012 @ 20:44 |
De neus van de oude McLaren was volgens mij al aardig 2012-proof, dus het hoeft er niet zo idioot uit te zien zoals de CT01. | |
vosss | dinsdag 31 januari 2012 @ 21:07 |
![]() | |
nils7 | woensdag 1 februari 2012 @ 08:32 |
Maar de nieuwe is wel laag/lager ![]() ![]() Volgens die quote hierboven schijnt die revolutionair te zijn... Als je hier er mee speelt... lijkt het alsof de sidepod erg ver door loopt richting de voorwielen. Mij lijkt dat een doek (al is die virtueel) wel normaal afzakt als er niks zit. | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 09:31 |
Ben benieuwd! Altijd leuk de onthulling van de nieuws wagens. ![]() Launch is hier straks live te volgen: http://www.mclaren.com/pa(...)rcedes-mp4-27-live-1 [ Bericht 41% gewijzigd door Trystar op 01-02-2012 09:47:35 ] | |
alwaysonhold | woensdag 1 februari 2012 @ 10:03 |
Dus om 11 uur live? | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 10:05 |
12 uur. | |
nils7 | woensdag 1 februari 2012 @ 10:05 |
staat er boven op het plaatje.... | |
sasquatsch | woensdag 1 februari 2012 @ 10:23 |
11 uur GMT is 12 uur Nederlandse (winter)tijd. | |
Fiorano | woensdag 1 februari 2012 @ 10:59 |
Episch filmpje | |
alwaysonhold | woensdag 1 februari 2012 @ 11:22 |
De McLaren website ligt eruit ![]() | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 11:25 |
Ook via facebook te volgen: https://www.facebook.com/(...)=app_231660510251116 | |
ArcticBlizzard | woensdag 1 februari 2012 @ 11:31 |
Ik ben heel benieuwd naar de auto, maar ben ondertussen erg verrast door de woorden van McGrath | |
Katlaah | woensdag 1 februari 2012 @ 11:41 |
Website, staat open hopelijk krijg ik straks ook live beeld en crasht ie niet weer zoals de vorige keer ![]() | |
ari_zahav | woensdag 1 februari 2012 @ 11:46 |
Dat wachtmuziekje begint nu wel irritant te worden.... | |
ari_zahav | woensdag 1 februari 2012 @ 11:54 |
![]() | |
RingBewoner | woensdag 1 februari 2012 @ 11:56 |
Hoelaat gaat het doek er af? | |
Katlaah | woensdag 1 februari 2012 @ 12:00 |
Ik heb live beeld ![]() | |
Gebraden_Wombat | woensdag 1 februari 2012 @ 12:01 |
Die testdriver ziet eruit alsof ie 15 is ![]() | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 12:03 |
Geen Caterham neus gelukkig. | |
RingBewoner | woensdag 1 februari 2012 @ 12:03 |
Ik ook, via Facebook. | |
RingBewoner | woensdag 1 februari 2012 @ 12:05 |
Gelukkig niet zeg! | |
RingBewoner | woensdag 1 februari 2012 @ 12:11 |
Geweldige opmerking van Lewis: "We changed the rearview mirrors a bit so I can see Felipe better"![]() ![]() | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 12:11 |
![]() | |
Katlaah | woensdag 1 februari 2012 @ 12:13 |
Ooh, had ik hem wel goed gehoord, die was inderdaad geweldig ![]() | |
alwaysonhold | woensdag 1 februari 2012 @ 12:14 |
Ziet er uit als een evolutie, slim, deed Red Bull van seizoen 2010 naar 2011 ook. Goed bezig daar:) | |
Peterselieman | woensdag 1 februari 2012 @ 12:16 |
die sidepots zijn eigenlijk het meest opvallende onderdeel aan de auto | |
ari_zahav | woensdag 1 februari 2012 @ 12:18 |
Niet de uitlaten? | |
nils7 | woensdag 1 februari 2012 @ 12:19 |
Geen L-shape meer... humzz | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 12:20 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 1 februari 2012 @ 12:20 |
niet echt imo. Ik verwacht dat meer teams voor die oplossing kiezen. | |
alwaysonhold | woensdag 1 februari 2012 @ 12:21 |
Mooie achterkant ![]() | |
ArcticBlizzard | woensdag 1 februari 2012 @ 12:21 |
GEEN BOBBEL ![]() | |
nils7 | woensdag 1 februari 2012 @ 12:21 |
Geen bobbel... is dat de revolutie waar ze over spreken waar ze bang voor zijn bij protesten hehehehe | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 12:25 |
![]() | |
alwaysonhold | woensdag 1 februari 2012 @ 12:26 |
wat een mooie bak!! | |
SimtekF1 | woensdag 1 februari 2012 @ 12:30 |
Vind hem er aardig clean uitzien gelukkig. Nou nog een kleinere achtervleugel en we hebben weer F1 auto's als vanouds (rond 2000). ![]() | |
nils7 | woensdag 1 februari 2012 @ 12:31 |
![]() ![]() ![]() | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 12:50 |
Zeker! ![]() McLaren heeft bijna altijd de mooiste auto. Edit: ![]() | |
Kleffe_Dop | woensdag 1 februari 2012 @ 12:58 |
Ben benieuwd of de vragen op de persconferentie voor Lewis over de nieuwe bolide gaan of over de sappige uitlatingen van Sutil in Bild vanochtend. ![]() | |
Katlaah | woensdag 1 februari 2012 @ 13:04 |
Waar zit eigenlijk de uitlaat, die zie ik maar niet, of nauwelijks. | |
nils7 | woensdag 1 februari 2012 @ 13:07 |
voor de achterwielen zie je m duidelijk uit de sidepod komen.... | |
Katlaah | woensdag 1 februari 2012 @ 13:11 |
Ja, maar ik dacht dat de uitlaat zo'n ~10 centimeter uit de achterkant moest steken, terwijl ie nu dus eindigt in het bodywerk zelf. | |
Peterselieman | woensdag 1 februari 2012 @ 13:13 |
De regels voor dit jaar vereisen een hoge uitlaat, waardoor je de diffuser veel minder goed kunt benutten. | |
ari_zahav | woensdag 1 februari 2012 @ 13:15 |
![]() | |
Fokkingvet | woensdag 1 februari 2012 @ 13:52 |
Cleane, fraaie auto om te zien. Livery blijft toch blits hoor ![]() Maar sommige dingen zien er fake uit op de foto's, ziet er meer uit als een Dummy auto. Diffuser afgeplakt bijvoorbeeld, en die uitlaat uitstulpingen lijken mij ook wat nep. Misschien zetten ze in Jerez wel zo'n bobbel voorvleugel erop.... Echt 10x mooier dan die draken-bak van een John Deere Caterham. Maargoed, uiterlijk zegt natuurlijk niets over de snelheid van de auto. Ik vrees met grote vrezen voor de lelijkheid van de nieuwe Ferrari ![]() | |
Glijdt_licht | woensdag 1 februari 2012 @ 13:53 |
k vraag me af hoe 'echt' deze auto is.. Zal dit niet gewoon een bepaald bodywork zijn om andere constructeurs te misleiden? Er zit niet eens een diffuser op! [ Bericht 15% gewijzigd door Glijdt_licht op 01-02-2012 14:33:40 ] | |
Katlaah | woensdag 1 februari 2012 @ 13:54 |
"John Deere Caterham" Sorry, maar ik lag even helemaal dubbel ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 1 februari 2012 @ 13:59 |
mooie bak gelukkig ![]() | |
Glijdt_licht | woensdag 1 februari 2012 @ 14:03 |
Maargoed, de neus van afgelopen jaar van McLaren was al goedgekeurd voor dit jaar opzich..![]() | |
Glijdt_licht | woensdag 1 februari 2012 @ 14:06 |
En ik plaats nog ff 2 van de nieuwe Caterham om te vergelijken met de McLaren![]() ![]() | |
ArcticBlizzard | woensdag 1 februari 2012 @ 15:45 |
![]() | |
nils7 | woensdag 1 februari 2012 @ 16:03 |
dat lelijke achter de airbox is ook weg :-) | |
Trystar | woensdag 1 februari 2012 @ 16:10 |
Geen shakedown as vrijdag denk ik .. | |
LWD-Godius | woensdag 1 februari 2012 @ 16:11 |
Goede plaat! | |
Funzel | woensdag 1 februari 2012 @ 17:02 |
tja | |
Swindler | woensdag 1 februari 2012 @ 17:20 |
![]() | |
Sinister-D- | woensdag 1 februari 2012 @ 17:50 |
Duidelijk dummy wagen. Gevalletje more than meets the eye. Als ze er zo van overtuigd zijn dat ze protesten gaan krijgen over de legaliteit van sommige dingen gaan ze de innovatieve zaken echt wel achterwege laten. En dan zullen die pas bij de laatste test of zelfs Australië op de wagen zitten. Voor de rest wel een heel mooi vormgegeven wagen ![]() | |
Weltschmerz | woensdag 1 februari 2012 @ 18:49 |
Ik niet. Het was namelijk zo klaar als een klontje dat niet RB dominant was maar Vettel, alleen ligt die boodschap niet zo goed in GB en Nederland. Hooguit is het verbazend dat hij dat zegt, aangezien hij daarmee de druk bij Hamilton legt, terwijl algemeen bekend is dat die daar niet zo goed mee om kan gaan. | |
Meike26 | woensdag 1 februari 2012 @ 20:09 |
Nog even snel 1 post: Ik ben geen fan van McLaren, maar het gerucht dat dit jaar het jaar van de lelijke neuzen zou worden, heeft McLaren in iedergeval al ontkracht en een zeer strakke wagen neer gezet.. ! I like it ![]() | |
ElmarO | woensdag 1 februari 2012 @ 20:43 |
Van Ferrari, Red Bull en Mercedes verwacht ik toch ook een wat elegantere oplossing. Nog een plaatje van Scarbs gevonden: ![]() | |
vosss | donderdag 2 februari 2012 @ 12:38 |
Ferrari heeft zn presentatie afgelast ivm een shitload aan sneeuw en zal alleen online presenteren ![]() |