abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106934361
quote:
Opperrabbijn Aryeh Ralbag is door het dagelijks bestuur van de Joodse Gemeente Amsterdam voorlopig van zijn taken ontheven. Ralbag heeft een verklaring ondertekend waarin wordt gesteld dat homoseksualiteit te genezen is.

Voorzitter Ronnie Eisenmann van de Joodse Gemeente Amsterdam zegt dat Ralbag niet namens de Amsterdamse gemeenschap spreekt. Ook past de verklaring volgens hem niet in de Nederlandse 'bevindingen en feiten'.

Thora
In de verklaring wordt homoseksualiteit een ziekte genoemd en nemen tientallen rabbijnen en andere joodse leiders stelling tegen het homohuwelijk. Ook staat er dat homoseksualiteit is te genezen. Ralbag ondertekende de verklaring namens de Joodse Gemeente Amsterdam.

Het document is vorig jaar ondertekend. De verwijzing naar de gemeente is inmiddels weggehaald. Eisenmann distantieert zich van de stellingname.

'Het is niet aan het bestuur om over zaken te oordelen die achter de voordeur spelen. Circa 80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora. Daar valt seksuele geaardheid onder. Het is niet aan ons om daarover te oordelen.'

Verwerpelijk
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt dat de opperrabbijn de ondertekening van het document moet intrekken. Volgens het CIDI is de verklaring van rabbijnen en joodse leiders 'verwerpelijk'.

'CIDI verwerpt elk onderscheid naar ras, afkomst of seksuele geaardheid,' laat de organisatie weten. Ralbag blijft in ieder geval tot volgende week op non-actief. Dan heeft de Joodse Gemeente een gesprek met de opperrabbijn.
Water

Mooizo. Weg met die imbeciel. :')
pi_106934394
Ik meld me morgen ziek :)
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 23:56:19 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106935994
quote:
Circa 80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora.
Dat snap ik dus nooit van geinstitutionaliseerde godsdienst(aanhangers).

Waarom ben je er dan lid van?

Wie sluit zich nu aan bij een organisatie waar je het niet mee eens bent?

En dan sturen ze de lui die zich wel houden aan wat in hun boekje staat de laan uit.
pi_106936241
Als je Ragbal heet moet je wel je mond houden.
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:15:57 #5
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_106936716
Waar blijft Wilders nou met zijn "achterlijke cultuur"?

oh wacht...
pi_106937043
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:15 schreef Flow3r het volgende:

oh wacht...
:')
pi_106937274
quote:
'Het is niet aan het bestuur om over zaken te oordelen die achter de voordeur spelen. Circa 80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora. Daar valt seksuele geaardheid onder. Het is niet aan ons om daarover te oordelen.'
Het is niet aan het bestuur om te oordelen maar wel G'd in de geschriften. En volgens mij is naar homofilie handelen iets wat vrij duidelijk veroordeeld wordt door G'd in het heilige geschrift van het Jodendom. Ik snap dit soort uitspraken dan ook niet zo. Dat 80% zich er niet aan houdt betekent niet dat men de leer maar moet aanpassen omdat het ff niet schikt. De daad wordt veroordeeld door het geloof en wat de leden zelf vervolgens doen is hun zaak.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_106937331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:35 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is niet aan het bestuur om te oordelen maar wel G'd in de geschriften. En volgens mij is naar homofilie handelen iets wat vrij duidelijk veroordeeld wordt door G'd in het heilige geschrift van het Jodendom. Ik snap dit soort uitspraken dan ook niet zo. Dat 80% zich er niet aan houdt betekent niet dat men de leer maar moet aanpassen omdat het ff niet schikt. De daad wordt veroordeeld door het geloof en wat de leden zelf vervolgens doen is hun zaak.
Nou wijs dan maar eens aan waar staat in hun geschriften dat homoseksualiteit een ziekte is.
pi_106937767
quote:

oh wacht...
Hij is toch al non-actief.
pi_106937881
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:01 schreef Droomert het volgende:

[..]

Hij is toch al non-actief.
Ja en het komt zeker door Wilders dat hij nu op non-actief is gesteld :')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_106937963
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:11 schreef WH141 het volgende:

[..]

Ja en het komt zeker door Wilders dat hij nu op non-actief is gesteld :')
Nee maar dan hoeven er geen vragen te komen enzo.
pi_106938046
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 06:33:14 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106939412
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:37 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Nou wijs dan maar eens aan waar staat in hun geschriften dat homoseksualiteit een ziekte is.
Rabijn Ralbag is nog mild. Volgens de thora zijn homoseksuelen een gruwel in gods ogen en moeten ze gestenigd worden. Ze ziek noemen, niet eens ongeneeslijk, is best schappelijk.

En zelfs al zou de beste man de doodstraf voor praktiserende homo's verkondigen zou het in lijn met hun boekje zijn. Als leden van de joodse gemeenschap daar bezwaar tegen hebben moeten ze bij de thora en de schrijvers ervan zijn, niet bij de rabbijn.

Selectief het ene wel en het andere niet onderschrijven, dan kun je net zo goed je eigen geloof verzinnen want daar komt het feitelijk op neer.
pi_106940083
"Nederlandse" feiten... :D.
pi_106941172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 06:33 schreef NorthernStar het volgende:

Selectief het ene wel en het andere niet onderschrijven, dan kun je net zo goed je eigen geloof verzinnen want daar komt het feitelijk op neer.
Eh, dat doen alle gelovigen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_106941367
quote:
'CIDI verwerpt elk onderscheid naar ras, afkomst of seksuele geaardheid,' laat de organisatie weten.
_O-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_106941374
quote:
Rabijn Ralbag is nog mild. Volgens de thora zijn homoseksuelen een gruwel in gods ogen en moeten ze gestenigd worden. Ze ziek noemen, niet eens ongeneeslijk, is best schappelijk.

En zelfs al zou de beste man de doodstraf voor praktiserende homo's verkondigen zou het in lijn met hun boekje zijn. Als leden van de joodse gemeenschap daar bezwaar tegen hebben moeten ze bij de thora en de schrijvers ervan zijn, niet bij de rabbijn.

Dat is dan ook wat gelovigen wereldwijd dag-in, dag-uit doen. Selectief bladeren door de op zich al dubieuze, achterhaalde en op veel punten tegenstrijdige inhoud van die boekjes van ze, om er vervolgens een paar stokpaardjes uit te kiezen waar ze zich aan vastklampen.

En allemaal vinden ze zichzelf superieur ten opzichte van andersdenkenden en anders-gelovigen, waarbij de Joden nog wat verder gaan omdat ze het 'uitverkoren volk' menen te zijn.

Dag-in, dag-uit maken gelovigen zich schuldig aan zaken die volgens God niet mogen, die volgens God verwerpelijk of zondig zijn. Ze kennen alleen aan het ene vergrijp selectief wat meer waarde toe dan aan het andere. En dat mag allemaal, onder hem mom van geloofsvrijheid.
pi_106942127
Het is eigenlijk jammer, dit bewijst de Hypocrisie van dit instituut, een Jood/jood is een heilig persoon uit een heilig volk met een rijk geschiedenis, en die moet zich naleven volgens de Joodse Wet. Hier behoort ook het haten van Homoseksualiteit, want het is niet toegestaan in het Jodendom om als Homoseksueel te leven, en dit is in elke Abrahamistische religie zo.
pi_106943381
quote:
13s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

:')
Ach het is zo als Moslims zeggen dat homo's zijn te genezen staat hij weer op te janken op frontpage van telegraaf :')
pi_106944939
Debiele man.

Debiel geloof.

Eigenlijk niks nieuws.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:24:30 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106945269
quote:
Volgens de bijbel ook, boeiend.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106945371
quote:

oh wacht...
Wat moet hij dan wel roepen? Dat het slecht is dat die rabbijn terechtgewezen is door de Amsterdamse Joodse Gemeente? :?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_106945378
Ach, hij was tenminste eerlijk.
Conscience do cost.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:33:22 #24
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106945553
Homoseksualiteit is wel een ziekte/afwijking en daarom kan het wel genezen worden. Ontkennen en kop in het zand steken is echter niet de oplossing.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:35:57 #25
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106945633
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
Homoseksualiteit is wel een ziekte/afwijking en daarom kan het wel genezen worden. Ontkennen en kop in het zand steken is echter niet de oplossing.
Zelfs als je het als geesteziekte zou willen zien dan nog zijn er genoeg geesteziektes die helemaal niet te genezen zijn. Ik snap dus niet hoe je kan claimen dat dat wel kan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106945733
Is een afwijking.

Is niet te genezen.

Er mee leven en gelukkig zijn is beste optie. En ook een normaal recht.

Geen debiele genezing verwachten van welke heksendokter dan ook.
pi_106945763
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:22 schreef De_Ilias het volgende:
Het is eigenlijk jammer, dit bewijst de Hypocrisie van dit instituut, een Jood/jood is een heilig persoon uit een heilig volk met een rijk geschiedenis, en die moet zich naleven volgens de Joodse Wet. Hier behoort ook het haten van Homoseksualiteit, want het is niet toegestaan in het Jodendom om als Homoseksueel te leven, en dit is in elke Abrahamistische religie zo.
Ik ben het op een paar punten niet met je eens. Ten eerste is de Jood niet een heilig persoon uit een heilig volk, dat is slechts hoe ze zichzelf wensen te beschouwen. Morgen breng ik het Geloofsboek uit en daarin staat dat Elfletterig de oppergod aller goden is, dat mensen hem massaal moeten vereren en dat offers - bij voorkeur financieel - van harte welkom zijn op zijn bankrekening.

Even vrij vertaald: ik verzet me tegen het gemak waarmee geloof tot waarheid wordt verheven. Als mensen bepaalde geloofsregels in acht willen nemen, het zelfstandig denken willen uitschakelen en willen leven naar bekrompen opvattingen die mensen honderden jaren geleden eens hebben opgeschreven, moeten ze dat vooral doen. Homoseksualiteit verafschuwen, veroordelen of als onwenselijk beschouwen? Prima.

Maar daarmee is de stelling dat homoseksualiteit 'genezen' kan worden - wat eveneens impliceert dat het een ziekte is - nog beslist geen feit. Net zo min als dat Joden een heilig volk zijn. Objectief is dat grote onzin. Je hebt de vrijheid om religieuze fabels te geloven, maar die zijn daarmee nog niet automatisch waarheid geworden.
pi_106945769
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
Homoseksualiteit vind ik wel een ziekte/afwijking en daarom denk ik dat het wel genezen kan worden.
Even aangepast.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_106945841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het op een paar punten niet met je eens. Ten eerste is de Jood niet een heilig persoon uit een heilig volk, dat is slechts hoe ze zichzelf wensen te beschouwen. Morgen breng ik het Geloofsboek uit en daarin staat dat Elfletterig de oppergod aller goden is, dat mensen hem massaal moeten vereren en dat offers - bij voorkeur financieel - van harte welkom zijn op zijn bankrekening.

Even vrij vertaald: ik verzet me tegen het gemak waarmee geloof tot waarheid wordt verheven. Als mensen bepaalde geloofsregels in acht willen nemen, het zelfstandig denken willen uitschakelen en willen leven naar bekrompen opvattingen die mensen honderden jaren geleden eens hebben opgeschreven, moeten ze dat vooral doen. Homoseksualiteit verafschuwen, veroordelen of als onwenselijk beschouwen? Prima.

Maar daarmee is de stelling dat homoseksualiteit 'genezen' kan worden - wat eveneens impliceert dat het een ziekte is - nog beslist geen feit. Net zo min als dat Joden een heilig volk zijn. Objectief is dat grote onzin. Je hebt de vrijheid om religieuze fabels te geloven, maar die zijn daarmee nog niet automatisch waarheid geworden.
Mee eens.

En elk geloof is debiel , zelf bedacht , afgeroepen , gefabriceerd om wat voor reden dan ook.

Al is dat natuurlijk mijn waarheid als (na)denkend mens.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:57:08 #30
354945 dikkebroekzak
pi_106946273
Dat homoseksualiteit een afwijking is hebben we alvast vastgesteld in dat andere topic van enkele dagen geleden. Daarom vind ik het onnodig en een tijdsverdoening om steeds dezelfde route van beargumentering te bewandelen. Zoek daar het eea op, en nee ik geef geen bron. Wel zit het in NWS.

En het is ook geen normaal gedrag. Degene meent de rol van het andere geslacht te vervullen, en dat werkt averrechts voor de menselijke natuur, voortplanting, en sekse-gerelateerde identiteit en emotieplaatsing. Kortom het is een ziekte wat het leven van diegene onnodig kwetst.

En nee, we gaan niet alles negeren/tolereren in de naam van tolerantie. Want als we een soortgelijk standaard hanteerde bij aids, leefden we met een groot epidemie/doodsoorzaak.

Dit allemaal werd uitgelegd zonder religie bij te betrekken, als je dat wel doet, is het zonde.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
pi_106946422
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:57 schreef dikkebroekzak het volgende:
Dat homoseksualiteit een afwijking is hebben we alvast vastgesteld in dat andere topic van enkele dagen geleden. Daarom vind ik het onnodig en een tijdsverdoening om steeds dezelfde route van beargumentering te bewandelen. Zoek daar het eea op, en nee ik geef geen bron. Wel zit het in NWS.

En het is ook geen normaal gedrag. Degene meent de rol van het andere geslacht te vervullen, en dat werkt averrechts voor de menselijke natuur, voortplanting, en sekse-gerelateerde identiteit en emotieplaatsing. Kortom het is een ziekte wat het leven van diegene onnodig kwetst.

En nee, we gaan niet alles negeren/tolereren in de naam van tolerantie. Want als we een soortgelijk standaard hanteerde bij aids, leefden we met een groot epidemie/doodsoorzaak.

Dit allemaal werd uitgelegd zonder religie bij te betrekken, als je dat wel doet, is het zonde.
De homo's worden niet gekwetst door wat jij een "ziekte" noemt, maar door de bekrompen ideeën van hun omgeving. Díe zijn dan ook degenen die dringend hulp nodig hebben. :)

En homoseksualiteit met aids vergelijken getuigt nou niet bepaald van intelligentie.
  woensdag 18 januari 2012 @ 13:02:24 #32
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106946437
quote:
Dat homoseksualiteit een afwijking is hebben we alvast vastgesteld in dat andere topic van enkele dagen geleden.
Dat het een afwijking van de norm is prima, maar dat maakt het niet een ziekte en al helemaal niet iets dat genezen kan worden. Vooral dat laatste is vaak genoeg geprobeerd en nog nooit gelukt.
pi_106946451
quote:

Ooit gehoord van een homo die 'gekwestst' is door zijn homo-zijn?
pi_106946790
Doet me denken aan een interessant stuk wat ik laatst ergens las. In de romeinse tijd was er een of andere staatsman die men maar een beetje vreemd vond. Wat bleek; de man was heteroseksueel.

Maargoed, dikkebroekzak weet duidelijk helemaal niets, ik zou hem lekker negeren :)
Conscience do cost.
pi_106947231
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:12 schreef ems. het volgende:
Doet me denken aan een interessant stuk wat ik laatst ergens las. In de romeinse tijd was er een of andere staatsman die men maar een beetje vreemd vond. Wat bleek; de man was heteroseksueel.

Maargoed, dikkebroekzak weet duidelijk helemaal niets, ik zou hem lekker negeren :)
Anders probeert hij je ook nog te doen geloven dat homoseksualiteit een besmettelijke ziekte is die ervoor zorgt dat je altijd en overal zult proberen om mannen te verkrachten, of vrouwen, als de "patiënt" een vrouw is. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdo op 18-01-2012 15:18:53 ]
pi_106950811
quote:

lol what???
pi_106951225
quote:

Grootste bedreiging van de aarde en haar voortbestaan is zeker niet homoseksualiteit.

Dat is de toename van de wereldbevolking als gevolg van heteroseksualiteit.

En als we de maatregel die daar tegen kan helpen benoemen , condoomgebruik , komen we vanzelf weer bij het debiele geloof terecht.
pi_106951407
quote:

Stuur je wijf maar hier, dan zal ik haar net zo lang volspuiten dat ze zwanger is, dat is toch immers de rol van de natuur?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_106951470
quote:

En nee, we gaan niet alles negeren/tolereren in de naam van tolerantie. Want als we een soortgelijk standaard hanteerde bij aids, leefden we met een groot epidemie/doodsoorzaak. Dit allemaal werd uitgelegd zonder religie bij te betrekken, als je dat wel doet, is het zonde.
In dat andere topic is niks vastgesteld, al helemaal niet dat homoseksualiteit een afwijking is. Wat wél door meerdere mensen is beaamd, is dat je meerdere variaties van iets (bijvoorbeeld variaties van seksualiteit, zoals hetero-, bi- en homo- ) in de categorie normaal kunt plaatsen. En dat het labeltje 'normaal' niet exclusief op één variatie betrekking hoeft te hebben.

In het topic is ook besproken dat de aanwezigheid van homoseksualiteit de menselijke voortplanting niet hoeft te belemmeren. Niet op individueel niveau en al helemaal niet wat betreft de mensheid als geheel. Voor de mens als soort is de aanwezigheid van homoseksualiteit zelfs bevorderlijk, gezien de explosieve bevolkingsgroei op deze planeet.

Verder wordt homoseksualiteit niet erkend als ziekte en is homo-zijn voor mensen geen legitieme reden om zich ziek te melden. Tot slot raad ik je aan om niet namens andere mensen te spreken wanneer je statements als "we gaan niet alles tolereren" de wereld in slingert. Ik bepaal zelf wel wat ik tolereer en daar heb ik jouw bekrompen, absurde en simplistische visie niet bij nodig.

Dat religie als element in de discussie steeds weer opduikt, is zo logisch als wat. Vaak wordt de homohaat actief vanuit religieuze hoek aangewakkerd, net als de veroordeling van homoseksualiteit. Het zijn gelovigen die zich beroepen op rare sprookjesboeken, die ze namen als Bijbel, Thora en Koran meegeven, op basis waarvan ze ongestraft andere groepen mensen mogen beledigen en stigmatiseren. Homo's zijn slechts één van die groepen die het moeten ontgelden.

Persoonlijk lijkt religie me voor de mensheid veel schadelijker dan twee mannen die elkaar ergens liggen te neuken. Ze moeten maar doen wat ze willen. Dat terwijl gelovigen kennelijk maar niet kunnen stoppen om haat en verdeeldheid te zaaien en om hun 'superieure' moraal aan anderen op te dringen.
pi_106951546
quote:
Persoonlijk lijkt religie me voor de mensheid veel schadelijker dan twee mannen die elkaar ergens liggen te neuken.
Vergeet de twee vrouwen niet.

(Al hebben heel wat mannen daar weer weinig moeite mee)
pi_106952926
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Wat is objectiviteit nou? Objectief houd dus in dat je niet-geloof Atheïstisch moet zijn? Ben je dan pas Objectief? Nee sorry die gaat er niet in bij mij.

Een Homo heeft bepaalde afwijkingen die controleerbaar zijn, Een Homo gedraagt zich niet naar zijn geslacht, imiteert een ander geslacht, kan niet op juiste wijze contact leggen met de gezonde samenleving, veroorzaakt een breuk in de samenleving, geeft slechte invloed op de toekomstige jeugd, en op de gezonde samenleving, ook een seksuele disorder komt in de samenleving terecht, vertoont dieren gedrag etc.. Dit willen wij gezonde mensen niet, maar het is ook niet te wijten aan de vele mensen die Homoseksualiteit hebben geaccepteerd als normaal vorm van seksualiteit, de Media zit namelijk vol met Homo's, denk aan presentatoren en andere soort. Het systematisch indoctrineren van Homo acceptatie is de afgelopen jaren sterk toe genomen, elke Homo wilt aandacht en vind het stoer dat die Homo is, en probeert daarmee andere mensen in zijn Homo cult te brengen, wat ook lukt. Er zijn genoeg Hetero's die trouwen kinderen krijgen, en daarna opeens interesse krijgen in mannen, hoe komt dat? Dat komt omdat men hem dat heeft geleerd, en men die persoon heeft gebrainwasht met dit soort viezigheid. Als Homoseksualiteit goedgekeurd word, dan mag dat ook bij Dierenseks en andere vieze vormen van seksualiteit.
pi_106955345
Tjonge.

Nederland 2012.

De debiliseringsziekte is ook in oer-Nederlandse kringen nog erg besmettelijk zo te lezen.
pi_106955642
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:53 schreef DrMabuse het volgende:
Tjonge.

Nederland 2012.

De debiliseringsziekte is ook in oer-Nederlandse kringen nog erg besmettelijk zo te lezen.
Het zou me niets verbazen als bepaalde figuren het normaal zouden vinden om homo's "gewoon" weer in een vat water te verdrinken. :')
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 17:09:33 #44
137949 Disana
pi_106955909
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 15:51 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Wat is objectiviteit nou? Objectief houd dus in dat je niet-geloof Atheïstisch moet zijn? Ben je dan pas Objectief? Nee sorry die gaat er niet in bij mij.

Een Homo heeft bepaalde afwijkingen die controleerbaar zijn, Een Homo gedraagt zich niet naar zijn geslacht, imiteert een ander geslacht, kan niet op juiste wijze contact leggen met de gezonde samenleving, veroorzaakt een breuk in de samenleving, geeft slechte invloed op de toekomstige jeugd, en op de gezonde samenleving, ook een seksuele disorder komt in de samenleving terecht, vertoont dieren gedrag etc.. Dit willen wij gezonde mensen niet, maar het is ook niet te wijten aan de vele mensen die Homoseksualiteit hebben geaccepteerd als normaal vorm van seksualiteit, de Media zit namelijk vol met Homo's, denk aan presentatoren en andere soort. Het systematisch indoctrineren van Homo acceptatie is de afgelopen jaren sterk toe genomen, elke Homo wilt aandacht en vind het stoer dat die Homo is, en probeert daarmee andere mensen in zijn Homo cult te brengen, wat ook lukt. Er zijn genoeg Hetero's die trouwen kinderen krijgen, en daarna opeens interesse krijgen in mannen, hoe komt dat? Dat komt omdat men hem dat heeft geleerd, en men die persoon heeft gebrainwasht met dit soort viezigheid. Als Homoseksualiteit goedgekeurd word, dan mag dat ook bij Dierenseks en andere vieze vormen van seksualiteit.
Elders schrijf je

quote:
Als men zelf gaat nadenken kan die tot verkeerde conclusies komen, enof kan hij dit leven verkeert interpreten en gaat die zichzelf alleen naar een afgang helpen, zelf nadenken is vaak ook een reden geweest waarom er o.a. genocides zijn geweest, bloedbaden, problemen, gevaarlijke situaties.
Ik denk dat je jezelf daaraan schuldig maakt inzake de homoseksuele medemens.
pi_106956173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:09 schreef Disana het volgende:

[..]

Elders schrijf je

[..]

Ik denk dat je jezelf daaraan schuldig maakt inzake de homoseksuele medemens.
Ik pleit er niet voor om NOOIT zelf na te denken, ik spreek hier algemeen over de nadelen van het zelf nadenken, maar als men de juiste kennis en een juiste leidraad bezit dan kan die WEL tot juiste conclusies komen. Zo ook over Homofilie.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 17:20:23 #46
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106956260
Die heeft waarschijnlijk samen met de paus teveel God gesnoven. :P
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 17:23:09 #47
137949 Disana
pi_106956359
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:17 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik pleit er niet voor om NOOIT zelf na te denken, ik spreek hier algemeen over de nadelen van het zelf nadenken, maar als men de juiste kennis en een juiste leidraad bezit dan kan die WEL tot juiste conclusies komen. Zo ook over Homofilie.
Hoe kun jij nu weten wanneer het wel en wanneer het niet goed is zelf na te denken. Dat is pas arrogant.

Wat mij betreft kun je het denken over homoseksualiteit beter aan meer verlichte mensen overlaten. Kwalificaties als 'vies' getuigen niet van inzicht en begrip.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 17:37:03 #48
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106956814
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe kun jij nu weten wanneer het wel en wanneer het niet goed is zelf na te denken. Dat is pas arrogant.

Wat mij betreft kun je het denken over homoseksualiteit beter aan meer verlichte mensen overlaten. Kwalificaties als 'vies' getuigen niet van inzicht en begrip.
Het idee dat de mens zelf weet wat goed en slecht is noemt men dat Humanisme. :P
pi_106957389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:23 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik spreek in Algemene woorden en geef gewoon een open beeld. Ik ben niet Persoonlijk bezig.

Wat betreft "verlichte"mensen, wat houdt dat in? En waarom is verlicht zijn Goed? En waarom zou een verlicht persoon een betere mening kunnen uitwisselen dan een niet-verlichte persoon? En Homoseksualiteit is inderdaad ook vies, en niet echt hygiënisch.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 17:55:03 #50
137949 Disana
pi_106957467
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:52 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik spreek in Algemene woorden en geef gewoon een open beeld. Ik ben niet Persoonlijk bezig.

Wat betreft "verlichte"mensen, wat houdt dat in? En waarom is verlicht zijn Goed? En waarom zou een verlicht persoon een betere mening kunnen uitwisselen dan een niet-verlichte persoon? En Homoseksualiteit is inderdaad ook vies, en niet echt hygiënisch.
Waarom verlichting goed is? Omdat verlichting tot tolerantie leidt, iets wat jij ontbeert.
pi_106957476
quote:

[..]

Gaan we weer... :Z

Jij vindt het vies, wat homo's er van vinden hoef jij niet op te leggen.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 17:57:40 #52
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106957543
Joden zouden toch moeten weten als je mensen een apart etiketje geven en waar je dan uiteindelijk kan belanden. Je zouden eens verder moeten kijken dan hun neus lang is, me dunkt.
pi_106957630
quote:

[..]

Wut?
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:11:41 #54
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_106958052
Kan je homoseksualiteit niet "genezen" dan? Nu nog niet, maar in de toekomst zou het toch wel mogelijk kunnen zijn?
O)))
pi_106958188
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:11 schreef arucard het volgende:
Kan je homoseksualiteit niet "genezen" dan? Nu nog niet, maar in de toekomst zou het toch wel mogelijk kunnen zijn?
Je doet nu net of het een ziekte is. Óf je valt op vrouwen, óf op mannen. It's that simple.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 18:18:51 #56
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106958339
quote:
13s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:15 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Je doet nu net of het een ziekte is. Óf je valt op vrouwen, óf op mannen. It's that simple.
O, en wat is biseksualiteit dan? :P
  woensdag 18 januari 2012 @ 18:19:42 #57
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_106958374
quote:
13s.gif Op woensdag 18 januari 2012 18:15 schreef Computerfluisteraar het volgende:

[..]

Ik had genezen toch tussen aanhalingstekens gezet
O)))
pi_106958619
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
Joden zouden toch moeten weten als je mensen een apart etiketje geven en waar je dan uiteindelijk kan belanden. Je zouden eens verder moeten kijken dan hun neus lang is, me dunkt.
Laten we dat inderdaad voorop stellen. Maar aan de daden van Israël jegens de Palestijnen was al een tijdje af te lezen dat het collectief geheugen van Joden vrij kort is.

quote:
Ik heb je proberen duidelijk te maken dat jouw 'waarheid' niet DE waarheid is. En dat de religie die je verdedigt (dan wel aanhangt) niet meer dan een geloof is. Een verzameling bedenksels en meningen, samengebundeld in eeuwenoude boekjes, waaruit mensen dan ook naar hartenlust lukraak citeren.

Ik heb nergens beweerd dat atheïsme objectief is; dat is ook maar een opvatting. Maar laten we zeker niet doen als het Jodendom wél objectief is. Het is een geloof, meer niet.

quote:
Een Homo heeft bepaalde afwijkingen die controleerbaar zijn, Een Homo gedraagt zich niet naar zijn geslacht, imiteert een ander geslacht, kan niet op juiste wijze contact leggen met de gezonde samenleving, veroorzaakt een breuk in de samenleving, geeft slechte invloed op de toekomstige jeugd, en op de gezonde samenleving, ook een seksuele disorder komt in de samenleving terecht, vertoont dieren gedrag etc..
Bij elk van deze zinnen ben je vergeten om de woorden "ik vind" toe te voegen. Verder blijkt uit dit geneuzel vooral dat je zelf een controleerbare afwijking hebt, namelijk kortzichtigheid en een nogal ziekelijke neiging tot generaliseren. Verder wil ik je erop wijzen dat er meer dan genoeg orthodox gelovigen zijn die hun aansluiting met de samenleving totaal kwijt zijn. Homo's functioneren doorgaans prima.

quote:
Dit willen wij gezonde mensen niet, maar het is ook niet te wijten aan de vele mensen die Homoseksualiteit hebben geaccepteerd als normaal vorm van seksualiteit, de Media zit namelijk vol met Homo's, denk aan presentatoren en andere soort. Het systematisch indoctrineren van Homo acceptatie is de afgelopen jaren sterk toe genomen, elke Homo wilt aandacht en vind het stoer dat die Homo is, en probeert daarmee andere mensen in zijn Homo cult te brengen, wat ook lukt.
Dus kort samengevat: jij mag je wél elke sabbat (of zondagochtend) in de kerk - en langs andere kanalen - laten indoctrineren met duizenden jaren oude opvattingen, die minder begaafde en minder beschaafde mensen destijds hebben opgeschreven, en homo's mogen niet hun invloed aanwenden om mensen op andere gedachten te brengen? Tikje hypocriet, vind je ook niet?

quote:
Er zijn genoeg Hetero's die trouwen kinderen krijgen, en daarna opeens interesse krijgen in mannen, hoe komt dat? Dat komt omdat men hem dat heeft geleerd, en men die persoon heeft gebrainwasht met dit soort viezigheid. Als Homoseksualiteit goedgekeurd word, dan mag dat ook bij Dierenseks en andere vieze vormen van seksualiteit.
Misschien moet je geen vragen stellen en daar zelf een antwoord op formuleren. En als je dat dan al doet, wek dan vooral niet de indruk dat jouw antwoord de waarheid is. Zelfs je vraagstelling is al absurd en bevat foute veronderstellingen, laat staan je antwoorden.

Je bewijst met dit geneuzel vooral nog eens mijn mening over religie: een geestesziekte die de samenleving ernstige schade toebrengt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 18-01-2012 18:53:47 ]
  woensdag 18 januari 2012 @ 19:34:07 #59
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_106961227
quote:

[..]
En Homoseksualiteit is inderdaad ook vies, en niet echt hygiënisch.
Kan je me uitleggen wat er onhygiënisch is aan het houden van een man?
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_106968071
Homo Sapiens.

Dat is het hele wereldprobleem in twee woorden samengevat.

Tel er religie bij op en dan heb je grote ellende.
pi_106968170
quote:
3s.gif Op woensdag 18 januari 2012 19:34 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Kan je me uitleggen wat er onhygiënisch is aan het houden van een man?
Dit.
pi_106968173
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
En daarom is die rabbijn dus ook aan de kant gezet.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 22:10:53 #63
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_106968623
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 21:58 schreef DrMabuse het volgende:
Homo Sapiens.

Dat is het hele wereldprobleem in twee woorden samengevat.

Tel er religie bij op en dan heb je grote ellende.
Volgens mij zijn de mensen zelf het probleem, daar hebben ze geen God of bovennatuurlijke krachten voor nodig. :P
pi_106968869
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 22:10 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de mensen zelf het probleem, daar hebben ze geen God of bovennatuurlijke krachten voor nodig. :P
QFT
bron
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 23:49:16 #65
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106973949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 09:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is dan ook wat gelovigen wereldwijd dag-in, dag-uit doen. Selectief bladeren door de op zich al dubieuze, achterhaalde en op veel punten tegenstrijdige inhoud van die boekjes van ze, om er vervolgens een paar stokpaardjes uit te kiezen waar ze zich aan vastklampen.

En allemaal vinden ze zichzelf superieur ten opzichte van andersdenkenden en anders-gelovigen, waarbij de Joden nog wat verder gaan omdat ze het 'uitverkoren volk' menen te zijn.

Dag-in, dag-uit maken gelovigen zich schuldig aan zaken die volgens God niet mogen, die volgens God verwerpelijk of zondig zijn. Ze kennen alleen aan het ene vergrijp selectief wat meer waarde toe dan aan het andere. En dat mag allemaal, onder hem mom van geloofsvrijheid.
Allemaal waar. :)

Meestal laten ze de voorschriften die hun slecht uitkomen, teveel moeite kosten of nog erger hun geld kosten achterwege en volgen ze alleen wat makkelijk is en geen inbreuk op hun comfort doet.

Precies daarom verdienen imo de fundamentalisten die zichzelf wel het nodige ontzeggen de meeste respect.
Inclusief degenen die impopulaire en niet politiek correcte standpunten over homo's verdedigen omdat het nu eenmaal 'gods wil' is.

Wat dat betreft verdient deze rabbijn relatief gesproken meer respect dan de "80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora" maw huigelaars.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 09:46 schreef Weltschmerz het volgende:

'CIDI verwerpt elk onderscheid naar ras, afkomst of seksuele geaardheid'

_O-
Dat is een pareltje ja. :D
pi_106974044
Ik begreep dat er wat ophef is geweest om het feit dat ik per ongeluk opmerkingen van De_Ilias had toegekend aan De_Kardinaal. De fout is inmiddels door Frutsel hersteld; ik heb per ongeluk een verkeerd 'kopje' gekopieerd bij het quoten.

Mijn excuses voor het ontstane misverstand. Mijn bedoeling was juist om de opmerking van De_Kardinaal te ondersteunen en om me krachtig te verzetten tegen de bagger die De_Ilias hier heeft geplaatst. Waarvan bij deze akte.
pi_106974662
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 23:49 schreef NorthernStar het volgende:
Meestal laten ze de voorschriften die hun slecht uitkomen, teveel moeite kosten of nog erger hun geld kosten achterwege en volgen ze alleen wat makkelijk is en geen inbreuk op hun comfort doet.

Precies daarom verdienen imo de fundamentalisten die zichzelf wel het nodige ontzeggen de meeste respect. Inclusief degenen die impopulaire en niet politiek correcte standpunten over homo's verdedigen omdat het nu eenmaal 'gods wil' is.

Wat dat betreft verdient deze rabbijn relatief gesproken meer respect dan de "80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora" maw huigelaars.
Ik deel je opvatting niet, omdat de geloofsbelijdenis van zulke figuren doorgaans niet ophoudt bij wat ze zelf willen naleven, maar dat er voortdurend een neiging is om zaken aan andere mensen op te leggen. Milde excessen daarvan zijn ook in Nederland nog steeds vindbaar. Extremere voorbeelden duiken in andere landen op. Bijvoorbeeld laatst nog in Israël, waar orthodoxe Joden een 8-jarig meisje verrot schelden of van vrouwen verlangen dat ze achterin de bus plaatsnemen. Dat laatste valt sowieso in de categorie loepzuivere discriminatie.

Het probleem met het opeisen van absolute religieuze vrijheid, is dat de inhoud van de religie dusdanig is dat automatisch andere mensen in hun rechten en vrijheden worden aangetast. Waar dat zoal toe kan leiden, is goed te zien in landen waar religie tot wet, tot staatsgodsdienst en dus tot politiek is verheven. Denk aan doodstraffen voor mensen die anderen tot het christendom willen bekeren, enzovoort.

Wat dat betreft heb ik meer respect voor mensen die gewoon hun geloof belijden en verder anderen daar niet mee lastigvallen. Want de geloofsboeken waar ze zich zo strikt aan wensen te houden, bevatten toch ook teksten in de categorie 'heb uw naaste lief gelijk uzelf' en de categorie 'God (en niemand anders) velt het uiteindelijke oordeel over mensen en hun zonden'.

Gevaarlijk wordt het doorgaans pas als mensen zichzelf de plaatsvervanger van Goh/Allah op aarde gaan wanen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 00:04:54 #68
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106974701
quote:

[..]

Een Homo heeft bepaalde afwijkingen die controleerbaar zijn, Een Homo gedraagt zich niet naar zijn geslacht, imiteert een ander geslacht
Genoeg gelezen. Het is al tijden bekend dat seksuele identiteit en uiterlijke geslachtskenmerken niet overeen hoeven te komen. Een homo laten doen alsof hij hetero is is niks anders dan hem laten acteren.

Toedels :W
pi_106976507
quote:
Ik heb je proberen duidelijk te maken dat jouw 'waarheid' niet DE waarheid is. En dat de religie die je verdedigt (dan wel aanhangt) niet meer dan een geloof is. Een verzameling bedenksels en meningen, samengebundeld in eeuwenoude boekjes, waaruit mensen dan ook naar hartenlust lukraak citeren.

Ik heb nergens beweerd dat atheïsme objectief is; dat is ook maar een opvatting. Maar laten we zeker niet doen als het Jodendom wél objectief is. Het is een geloof, meer niet.
Wat jij hier nu beweert is jouw opinie en jouw mening, laat ik duidelijk zijn dat ik geen Jood ben en ook geen Jodendom aanhang, ik acht het als een valse religie. En inderdaad er is maar 1 waarheid, niet 2 of 3 of 4. Jij noemt het bedenksels/meningen, kan best. Ik noem het keiharde feiten. So what? Wat jij hier nu zegt is niks anders dan jouw mening.

Atheisme is idd niet objectief, Jodendom is inderdaad ook niet Objectief. Maarja dan komen we terecht in een discussie wat Objectief nou werkelijk inhoudt?

quote:
Bij elk van deze zinnen ben je vergeten om de woorden "ik vind" toe te voegen. Verder blijkt uit dit geneuzel vooral dat je zelf een controleerbare afwijking hebt, namelijk kortzichtigheid en een nogal ziekelijke neiging tot generaliseren. Verder wil ik je erop wijzen dat er meer dan genoeg orthodox gelovigen zijn die hun aansluiting met de samenleving totaal kwijt zijn. Homo's functioneren doorgaans prima.
Nee waarom zou ik "ik vind" erbij moeten zetten? Want ik zeg toch duidelijk dat het controleerbaar is? Dus het is voor een ieder hier op dit forum mogelijk om deze punten die ik opnoemde in de huidige samenleving te constateren, dus ik ben heel eerlijk en ik lieg niet. Kortzichtigheid is een makkelijk woord waarmee je iemand kan afzetten, werkt dus niet bij mij, het feit dat ik negatief tegenover Homo's sta maakt mij niet kortzichtig want ik Begrijp de Homo en de redenen achter de Homo en waarom de Homo handelt naar zijn visies dus dit kan je absoluut geen kortzichtigheid noemen, dit is juist eerlijkheid en rechtvaardigheid, want als men negatief tegenover terroristen, pedofielen, evangelisten, jehova's sta noemen we ook niet iemand per direct kortzichtig. Ik noem feiten die allemaal constateerbaar zijn in de samenleving. Het ligt eraan wat voor Orthodoxe mensen dit zijn, ik kom namelijk niet op voor orthodoxe in het algemeen, en verder denk ik dat de samenleving al "fked up genoeg is" om haar naam "gezond" niet te kunnen behouden. Een homo kan normaal functioneren, maar alsnog zou een Homo voor verwarring kunnen schudden, en andere mensen besmetten met het walgelijke idee om het met hetzelfde geslacht seks te hebben, dus fundamenteel blijft de Homo nog steeds een gevaar.

quote:
Dus kort samengevat: jij mag je wél elke sabbat (of zondagochtend) in de kerk - en langs andere kanalen - laten indoctrineren met duizenden jaren oude opvattingen, die minder begaafde en minder beschaafde mensen destijds hebben opgeschreven, en homo's mogen niet hun invloed aanwenden om mensen op andere gedachten te brengen? Tikje hypocriet, vind je ook niet?
Nogmaals, ik ben geen Jood/jood, Ik vind het Jodendom en Christendom allebei een valse religie, maar het argument dat de mensen van vroeger minder begaafd en beschaafd waren is niet altijd kloppend, de Geschiedenis heeft ons aangetoond hoeveel mastermind's de wereld heeft gekend, weliswaar was een Geleerde van vroeger begaafder dan die van nu, want je kan geen kloppende vergelijking maken als je een Geleerde van nu met die van vroeger vergelijkt. Als we het hebben kwa technologie en andere innovatieve wetenschappen dan moet je weten dat daar een Progress in is geweest van duizenden jaren lang, en dus maak je hier een grote fout. Jouw vergelijking gaat wetenschappelijk niet mee, want de vergelijk die jij hier maakt is niet Eerlijk en niet Slim om te maken, eigenlijk meng jij in je betoog appels met peren en gooi je hier met loze termen die inhoudelijk niet veel bij brengen. En inderdaad een Homo mag zijn vuil niet verspreiden om de maatschappij nog zieker te maken, dit is hetzelfde als een Dierenseksueel die zijn gore/vieze/perverse onzin op tv uitspuit dat kan natuurlijk niet. Homo's zijn niet gezond voor onze kinderen. Want zeg nou eerlijk wie wilt er nou dat zijn kind thuiskomt met een Homo en openlijk er vooruit komt dat die een Homo vriendje heeft?

quote:
Misschien moet je geen vragen stellen en daar zelf een antwoord op formuleren. En als je dat dan al doet, wek dan vooral niet de indruk dat jouw antwoord de waarheid is. Zelfs je vraagstelling is al absurd en bevat foute veronderstellingen, laat staan je antwoorden.
Nou wat moet ik zeggen? Ik geef een vraag en een antwoord erop zodat de lezer een duidelijk beeld krijg, dit doe ik alleen uit beeld verduidelijking, niet moeilijk en direct to the point, zou jij ook moeten doen, jij komt niet meer met beschuldigingen en loze praat. Kom inhoudelijk naar voren en weerleg mijn stellingen op een wetenschappelijk manier (als je dat ook lukt).

quote:
Je bewijst met dit geneuzel vooral nog eens mijn mening over religie: een geestesziekte die de samenleving ernstige schade toebrengt.
Natuurlijk jouw eigen mening
pi_106978269
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 01:10 schreef De_Ilias het volgende:
Wat jij hier nu beweert is jouw opinie en jouw mening, laat ik duidelijk zijn dat ik geen Jood ben en ook geen Jodendom aanhang, ik acht het als een valse religie. En inderdaad er is maar 1 waarheid, niet 2 of 3 of 4. Jij noemt het bedenksels/meningen, kan best. Ik noem het keiharde feiten. So what? Wat jij hier nu zegt is niks anders dan jouw mening.
Waarom acht je het Jodendom een valse religie? Die religie is niks meer of minder dan jouw religie, danwel opvattingen. Verder presenteer je jouw opvattingen hier als keiharde feiten, terwijl ze jouw bedenksels, of hooguit waarnemingen zijn. Zoals ik al aangaf, ageer ik er niet tegen dat je je mening verkondigt, maar dat je doet alsof de onderbouwing voor die mening uit 'keiharde feiten' bestaat, terwijl dat duidelijk niet geval is.

quote:
Atheisme is idd niet objectief, Jodendom is inderdaad ook niet Objectief. Maarja dan komen we terecht in een discussie wat Objectief nou werkelijk inhoudt?
Objectief is in elk geval wat anders dan subjectieve waarnemingen/opvattingen met grote stelligheid als waarheid verkondigen, zo veel is in elk geval zeker.

quote:
Nee waarom zou ik "ik vind" erbij moeten zetten? Want ik zeg toch duidelijk dat het controleerbaar is? Dus het is voor een ieder hier op dit forum mogelijk om deze punten die ik opnoemde in de huidige samenleving te constateren, dus ik ben heel eerlijk en ik lieg niet.
Zoals al gezegd; je verkondigt zaken die de grootst mogelijke kolder zijn en die op geen enkele manier een feit zijn. En door dat te doen, ben je leugenachtig, of op z'n minst misleidend bezig.

Ik som even op:
- Een Homo heeft bepaalde afwijkingen die controleerbaar zijn; mwoa, ieder mens steekt anders in elkaar. En voor zover homo's als groep al wezenlijk anders in elkaar zitten, rijst de vraag waarom je daar dan de term afwijking voor moet gebruiken. Hebben mensen met blauwe ogen ook een afwijking?
- Een Homo gedraagt zich niet naar zijn geslacht; de grootst mogelijke onzin
- imiteert een ander geslacht; eveneens de grootst mogelijke onzin; slechts een klein deel van de homo's verkleedt zich soms als vrouw. Er zijn overigens ook heteroseksuele mannen die dat doen.
- kan niet op juiste wijze contact leggen met de gezonde samenleving; ook de grootst mogelijke onzin.
- veroorzaakt een breuk in de samenleving; onzin, of kom anders met betrouwbare bronnen waaruit dat blijkt. Tot die tijd is de aanwezigheid van homo's zelfs meer dan wenselijk, gezien de forse groei van de wereldbevolking, die uit de klauwen loopt.
- geeft slechte invloed op de toekomstige jeugd, en op de gezonde samenleving; ook op geen enkele wijze aangetoond, dus eveneens onzin.
- ook een seksuele disorder komt in de samenleving terecht; dat het een 'disorder' is, is geen feit, maar jouw mening. Dus ook dit is geen waarheid, nog los van de vraag waarom het zo erg is dat 'afwijkingen' in de samenleving aanwezig zijn. Het uitroeien van afwijkingen, cq. etnische zuiveringen, is een opvatting die tussen 1933 en 1945 in Duitsland erg populair is...
- vertoont dieren gedrag etc; dat doen hetero's ook. Per slot van rekening zijn mensen ook maar een doorontwikkelde zoogdiersoort. Mensen hebben volop dierlijk instinct in zich, op allerlei terreinen. Dus het is een punt dat geen hout snijdt.

Door te ontkennen dat alle bovenstaande kolder voorafgegaan had moeten worden door de woorden 'ik vind' ben je uitgesproken oneerlijk en misleidend bezig. Je verkondigt onzin en presenteert die bagger als feitelijkheden.

quote:
Kortzichtigheid is een makkelijk woord waarmee je iemand kan afzetten, werkt dus niet bij mij, het feit dat ik negatief tegenover Homo's sta maakt mij niet kortzichtig want ik Begrijp de Homo en de redenen achter de Homo en waarom de Homo handelt naar zijn visies dus dit kan je absoluut geen kortzichtigheid noemen,
Ook hier mag je weer de woorden 'ik vind' tussenvoegen. Jij vindt dat je 'de homo' en diens handelen begrijpt, maar gezien je nogal bizarre statements blijkt dat helemaal nergens uit. Je opvattingen stroken niet met de werkelijkheid en je weet ook niet aan te tonen dat je opvattingen toch wél blijken te stroken met de realiteit. Dus ben je nogal kortzichtig bezig, wanneer je desondanks toch krampachtig aan die opvattingen vasthoudt.

quote:
dit is juist eerlijkheid en rechtvaardigheid, want als men negatief tegenover terroristen, pedofielen, evangelisten, jehova's sta noemen we ook niet iemand per direct kortzichtig. Ik noem feiten die allemaal constateerbaar zijn in de samenleving.
Het wil kennelijk niet tot je doordringen dat het niet gaat om je negativiteit ten opzichte van homo's, maar om de manier waarop je de grootst mogelijke onzin als feiten presenteert om je 'argumentatie' kracht bij te zetten. Je beroept je op feiten die helemaal geen feiten zijn.

quote:
Het ligt eraan wat voor Orthodoxe mensen dit zijn, ik kom namelijk niet op voor orthodoxe in het algemeen, en verder denk ik dat de samenleving al "fked up genoeg is" om haar naam "gezond" niet te kunnen behouden.
Ah, een zin met de woorden "denk ik" erin, eindelijk. Wel grappig dat je daarmee zelf een bezwaar wegneemt dat je eerder nog aanvoerde om homo's te verketteren. Jouw 'feit' dat homo's een slechte invloed op de 'gezonde' samenleving hebben, is niet langer relevant, aangezien die samenleving toch al 'te fcked up is' om nog gezond te worden genoemd.

quote:
Een homo kan normaal functioneren, maar alsnog zou een Homo voor verwarring kunnen schudden, en andere mensen besmetten met het walgelijke idee om het met hetzelfde geslacht seks te hebben, dus fundamenteel blijft de Homo nog steeds een gevaar.
Opnieuw sla je de grond weg onder één van je eigen 'feiten', aangezien een homo nu ineens toch blijkt te kunnen functioneren, terwijl je eerder nog als 'feit' verkondigde dat de homo niet op een juiste wijze contact kan leggen met de - inmiddels al niet meer - gezonde samenleving.

Verder blijkt nergens uit dat homoseksualiteit besmettelijk is. En dat mensen elkaar zouden kunnen 'besmetten' met ideeën die de jouwe niet zijn, wil dan ook nog niet zeggen dat het daarom maar niet moet mogen, of dat jij er daarom negatief tegenover moet staan. Niemand dwingt jou tot het leiden van een homoseksueel bestaan. Verder staan homo's niet bepaald bekend om een gewelddadige levenswijze, terwijl uit naam van religie heel wat mensen zijn omgebracht. Mensen die iets te fanatiek bepaalde religies aanhangen, zetten aan tot haat en werken een samenleving in de hand waarin minderheden worden verketterd, vervolgd of vermoord. Bewijzen kun je volop vinden in streng-religieuze landen.

quote:
Nogmaals, ik ben geen Jood/jood, Ik vind het Jodendom en Christendom allebei een valse religie, maar het argument dat de mensen van vroeger minder begaafd en beschaafd waren is niet altijd kloppend, de Geschiedenis heeft ons aangetoond hoeveel mastermind's de wereld heeft gekend, weliswaar was een Geleerde van vroeger begaafder dan die van nu, want je kan geen kloppende vergelijking maken als je een Geleerde van nu met die van vroeger vergelijkt.
De vraag dient zich welke religie of religies in jouw onnavolgbare optiek dan wél echte religies zijn en waarom je andermans levensovertuiging als 'vals' wenst te betitelen. Ik heb nooit gezegd dat mensen vroeger per definitie minder begaafd en beschaafd waren. Je hoeft slechts een beknopte analyse op boeken als de Bijbel los te laten, om vast te stellen dat ze barsten van de tegenstrijdigheden en - in plaats van het woord van God - vol staan met door mensen bedachte verhalen en opvattingen.

Verder zou ik ook niet trots paraderen met de masterminds uit vervlogen tijden. Dat waren vaak eenlingen die vanwege hun (achteraf juiste) bevindingen werden verketterd in door religie gedomineerde samenlevingen. Ook lijkt het me niet terecht en posthuum zelfs beledigend om de geweldige bevindingen van zulke geleerden te vergelijken met menselijke broddelwerkjes als de Bijbel.

quote:
Als we het hebben kwa technologie en andere innovatieve wetenschappen dan moet je weten dat daar een Progress in is geweest van duizenden jaren lang, en dus maak je hier een grote fout. Jouw vergelijking gaat wetenschappelijk niet mee, want de vergelijk die jij hier maakt is niet Eerlijk en niet Slim om te maken, eigenlijk meng jij in je betoog appels met peren en gooi je hier met loze termen die inhoudelijk niet veel bij brengen.
Ik begrijp überhaupt niet waarom je schermt met termen als technologie, innovatie en progress(ie). Zou je daar namelijk kennis van nemen en je verdiepen in de bevindingen, dan zou je niet zulke bizarre uitlatingen doen, omdat je dan eenvoudigweg wist dat ze complete onzin zijn.

Verder is je verwijt over appels met peren vergelijken nogal bizar, als ik even verderop lees dat je homoseksualiteit (opnieuw) met dierenseks vergelijkt.

quote:
En inderdaad een Homo mag zijn vuil niet verspreiden om de maatschappij nog zieker te maken, dit is hetzelfde als een Dierenseksueel die zijn gore/vieze/perverse onzin op tv uitspuit dat kan natuurlijk niet. Homo's zijn niet gezond voor onze kinderen. Want zeg nou eerlijk wie wilt er nou dat zijn kind thuiskomt met een Homo en openlijk er vooruit komt dat die een Homo vriendje heeft?
Dat homo's ongezond zijn voor kinderen is op geen enkele wijze aangetoond, noch aannemelijk. Dat homoseksualiteit hetzelfde is, laat staan iets te maken heeft met 'dierenseksualiteit', is evenmin aangetoond, noch aannemelijk. De vergelijking met pedofilie en/of dierenseks wordt voornamelijk gemaakt door mensen die totaal onwetend zijn en 'al het andere' als vuil, vies, pervers of 'afwijking' willen betitelen, dan wel specifiek uit religieuze hoek om de acceptatie van homoseksualiteit te bemoeilijken, aangezien de zichzelf aangeleerde religieuze dogma's daartoe geen ruimte bieden.

De strategie is: homoseksualiteit neerzetten als iets vunzigs en verderfelijks, om zodoende het draagvlak voor acceptatie ervan in de weg te zitten. Feiten worden keihard genegeerd, net als het gegeven dat niemand wordt gedwongen tot het leiden van een homoseksueel leven.

quote:
Nou wat moet ik zeggen? Ik geef een vraag en een antwoord erop zodat de lezer een duidelijk beeld krijg, dit doe ik alleen uit beeld verduidelijking, niet moeilijk en direct to the point, zou jij ook moeten doen, jij komt niet meer met beschuldigingen en loze praat. Kom inhoudelijk naar voren en weerleg mijn stellingen op een wetenschappelijk manier (als je dat ook lukt).
Ah, fijn dat je nu kennelijk inziet dat de opmerkingen die je als 'feiten' presenteerde en waarover ik opmerkte dat je de woorden 'ik vind' was vergeten, inmiddels dan toch ziet als stellingen. Of je het wilt of niet: door het gebruik van de term stellingen onderken je dat jouw opvattingen geen feiten zijn.

Ik heb je 'stellingen' inmiddels al stuk voor stuk weerlegd. Dat hoef ik niet op een wetenschappelijke manier te doen, aangezien jij jouw stellingen ook niet wetenschappelijk onderbouwt. Dat kan namelijk ook niet, omdat ze wetenschappelijk gezien totaal onjuist zijn.

Mijn klacht was dat je in de vraag al een onjuiste aanname doet, namelijk dat een man die een heteroseksuele relatie aangaat, daarna opeens homo 'wordt', cq. is 'besmet' enzovoort. Dat de man bewust (tegen zijn natuurlijke aard in) of onder druk van zijn omgeving zo'n relatie instapt om na verloop van tijd te ontdekken dat hij zijn seksuele geaardheid niet kan onderdrukken, komt niet bij je op. Aangezien op geen enkele manier blijkt dat mannen door het zien van homo's worden 'gebrainwasht' en daardoor zelf ook homo 'worden' en aangezien ook op geen enkele manier blijkt dat homoseksualiteit besmettelijk is, kan jouw vraag - laat staan je antwoord - regelrecht de prullenbak in.

quote:
Natuurlijk jouw eigen mening.
Alleen ben ik dan wél zo correct om het ook expliciet mijn mening te noemen. Maar zouden we jou aan nader geestelijk en mentaal onderzoek onderwerpen, dan weet ik haast zeker dat ik ook wetenschappelijk gezien gelijk krijg en dat menigeen mijn stelling zal beamen. Wat je in dit topic tentoonspreidt aan onwetendheid, haat, intolerantie, afgunst en onjuiste discussietechnieken kan ik niet anders dan STUITEND noemen. Maar dat is natuurlijk mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2012 03:13:30 ]
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2012 @ 03:12:12 #71
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106978303
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 00:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik deel je opvatting niet, omdat de geloofsbelijdenis van zulke figuren doorgaans niet ophoudt bij wat ze zelf willen naleven, maar dat er voortdurend een neiging is om zaken aan andere mensen op te leggen. Milde excessen daarvan zijn ook in Nederland nog steeds vindbaar. Extremere voorbeelden duiken in andere landen op. Bijvoorbeeld laatst nog in Israël, waar orthodoxe Joden een 8-jarig meisje verrot schelden of van vrouwen verlangen dat ze achterin de bus plaatsnemen. Dat laatste valt sowieso in de categorie loepzuivere discriminatie.

Het probleem met het opeisen van absolute religieuze vrijheid, is dat de inhoud van de religie dusdanig is dat automatisch andere mensen in hun rechten en vrijheden worden aangetast. Waar dat zoal toe kan leiden, is goed te zien in landen waar religie tot wet, tot staatsgodsdienst en dus tot politiek is verheven. Denk aan doodstraffen voor mensen die anderen tot het christendom willen bekeren, enzovoort.

Wat dat betreft heb ik meer respect voor mensen die gewoon hun geloof belijden en verder anderen daar niet mee lastigvallen. Want de geloofsboeken waar ze zich zo strikt aan wensen te houden, bevatten toch ook teksten in de categorie 'heb uw naaste lief gelijk uzelf' en de categorie 'God (en niemand anders) velt het uiteindelijke oordeel over mensen en hun zonden'.

Gevaarlijk wordt het doorgaans pas als mensen zichzelf de plaatsvervanger van Goh/Allah op aarde gaan wanen.
Het gaat hier om geinstitutionaliseerde godsdienst he? Dus juist niet om mensen die hun eigen prive geloof voor zichzelf beleiden en niemand er verder mee lastig vallen. Nee ze zijn lid van een instituut en steunen het instituut en vergroten de invloed ervan, al is het alleen maar door passief lid te zijn en zo het instituut een groter mandaat te geven.

Persoonlijk denk ik dat geinstitutionaliseerde godsdiensten een grote plaag voor de mensheid zijn die ons veel meer ellende hebben opgelverd dan de wellicht kleine positieve effecten. Je zegt dat het gevaarlijk wordt wanneer mensen zeggen en denken de plaatsvervanger van god op aarde te zijn. Dat is precies wat geinstitutionaliseerde godsdient pretendeert. Men interpreteert voor god, spreekt voor god en wil de samenleving inrichten zoals god het bedoeld heeft.

Maar... als je dan lid bent van zo'n intituut, sta er dan ook voor. Dat is wat ik zeg, sta voor je hele geloof met alle achterlijke opvattingen en regeltjes. Kun je dat niet, waarom dan nog lid zijn? Waarom in hemelsnaam lid zijn van iets waar je het niet mee eens bent?

Vanuit die gedachte heb ik gewoon meer respect voor iemand die ook voor de achterlijke regels en opvattingen gaat staan. En geen enkel respect voor degene die selectief uitzoekt wat hem uitkomt, of laat leiden door publieke opinie, maar ondertussen wel het instituut in stand houdt. Als 80% van de gemeenschap de thora naast zich neerlegt waarom zitten ze dan in vredesnaam in die gemeenschap? Dan heb je er toch niks te zoeken?

Het zijn de 80 procent huigelaars die het instituut in stand houden. Als zij dat niet deden zou het allang geschiedenis en vergeten zijn, daar waar het hoort, ergens in de eerste eeuwen na Christus.
pi_106980172
Wat een discussie zeg, homo's wijken af van de norm, en die joodse extremist zei idiote dingen, maar net doen alsof homo zijn geen biologische afwijking is, is weer het andere uiterste.

Sommige mensen menen nu te moeten afgeven op alle geloven. Ik ben ook blij dat ik niet gelovig ben opgevoed en al die frustraties niet heb maar zijn de mensen die niet geloven beter?
Kijk eens naar de landen waar Fidel Castro en Enver Hoxha het voor het zeggen hadden, zo heilig is atheisme ook niet.

Het gaat om het elkaar accepteren zolang je een ander geen kwaad doet. Net doen alsof biologische afwijkingen niet bestaan is net zo hypocriet als beweren dat homo's ziek zijn.
pi_106983806
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 09:35 schreef yyyentle het volgende:

Sommige mensen menen nu te moeten afgeven op alle geloven. Ik ben ook blij dat ik niet gelovig ben opgevoed en al die frustraties niet heb maar zijn de mensen die niet geloven beter?
Kijk eens naar de landen waar Fidel Castro en Enver Hoxha het voor het zeggen hadden, zo heilig is atheisme ook niet.

Wat :')
Conscience do cost.
pi_106984039
quote:
Wat een discussie zeg, homo's wijken af van de norm, en die joodse extremist zei idiote dingen, maar net doen alsof homo zijn geen biologische afwijking is, is weer het andere uiterste.

Het gaat om het elkaar accepteren zolang je een ander geen kwaad doet. Net doen alsof biologische afwijkingen niet bestaan is net zo hypocriet als beweren dat homo's ziek zijn.
Volgens mij gaat in het Cuba beter met homoseksualiteit en seksualiteit in het algemeen dan in omringende landen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 19 januari 2012 @ 12:12:04 #75
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106984226
quote:
Niemand zegt hier volgens mij dat homo's geen biologische afwijking van de norm zijn. Alleen de conclusie die sommigen daaraan koppelen dat dat iets 'verkeerds' is en dat dat maar genezen moet worden, DAT is een hele grote stap te ver.
pi_106984265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij gaat in het Cuba beter met homoseksualiteit en seksualiteit in het algemeen dan in omringende landen.
Zou kunnen, ik heb het over de mensenrechten in het algemeen naar aanleiding van een paar malloten die prediken dat ongelovig zijn beter is.

Cuba is een goede bekende van Amnesty International.

http://www.amnesty.org/en/region/cuba
pi_106984557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:13 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Zou kunnen, ik heb het over de mensenrechten in het algemeen naar aanleiding van een paar malloten die prediken dat ongelovig zijn beter is.

Cuba is een goede bekende van Amnesty International.

http://www.amnesty.org/en/region/cuba
Oh, als je zegt dat ongelovig zijn beter is ben je meteen een malloot? :')

Dit is precies die arrogantie waarom niet-gelovigen de pest krijgen aan hun gelovige medemens.
pi_106984688
quote:

In het vorige topic is al tot vervelens toe bediscussieerd dat een variatie, of iets dat net wat anders in elkaar steekt, niet persé het label 'afwijking' behoeft te krijgen. Zo zijn blauwe ogen als voorbeeld aangehaald. De term 'afwijking' is al uitermate subjectief en duwt mensen al duidelijk in een bepaalde richting.

Verder zijn er genoeg gelovigen die wél normaal met dit soort materie weten om te gaan, maar dat is dan omdat ze zélf nadenken en hun visie hebben ontwikkeld. Zouden ze zich strikt aan hun geloofsleer houden, dan biedt die leer hen die ruimte niet.

Ik heb ook nergens beweerd dat homofobie niet kan voorkomen onder niet-gelovigen. Wat we wél met zekerheid kunnen stellen, is dat atheïsten zich in elk geval niet (hoeven te) beroepen op één of ander schimmig boek, terwijl homohaat (net als veel andere vormen van haat en stigmatisering) woord voor woord ligt verankerd in de Bijbel en soortgelijke boeken.
pi_106984758
quote:
13s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:25 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh, als je zegt dat ongelovig zijn beter is ben je meteen een malloot? :')

Dit is precies die arrogantie waarom niet-gelovigen de pest krijgen aan hun gelovige medemens.
Zou kunnen, ik ben, zoals ik eerder schreef zonder geloof opgevoed maar ik moest wel respect hebben voor mijn gelovige medemens. Stil zijn als anderen aan het bidden waren, vragen of mensen wilden bidden, dat soort dingen.

Ongelovigen die kotsen op gelovigen vind ik vrij mallotig en sneu. :D
  donderdag 19 januari 2012 @ 12:37:15 #80
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106984924
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:30 schreef Elfletterig het volgende:
In het vorige topic is al tot vervelens toe bediscussieerd dat een variatie, of iets dat net wat anders in elkaar steekt, niet persé het label 'afwijking' behoeft te krijgen. Zo zijn blauwe ogen als voorbeeld aangehaald. De term 'afwijking' is al uitermate subjectief en duwt mensen al duidelijk in een bepaalde richting.
Ik vind "afwijking van de norm" op zich niet onaardig of subjectief, er zijn gewoon meer hetero's als homo's. Zolang het maar daar bij blijft. Rood haar is ook een afwijking van de norm en of je dat leuk vindt is ook gewoon een kwestie van smaak,
pi_106984996
quote:

[..]

OK we zijn het geloof ik eens over het feit dat homofilie niet de biologische norm is.

quote:
Ik heb ook nergens beweerd dat homofobie niet kan voorkomen onder niet-gelovigen. Wat we wél met zekerheid kunnen stellen, is dat atheïsten zich in elk geval niet (hoeven te) beroepen op één of ander schimmig boek, terwijl homohaat (net als veel andere vormen van haat en stigmatisering) woord voor woord ligt verankerd in de Bijbel en soortgelijke boeken.
Als vaststaat dat de Bijbel en soortgelijke boeken niet op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden, zal ik je gelijk moeten geven. ;)
pi_106985095
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:39 schreef yyyentle het volgende:

Als vaststaat dat de Bijbel en soortgelijke boeken niet op verschillende manieren geinterpreteerd kunnen worden, zal ik je gelijk moeten geven. ;)
Waar staat vast dat dat wel moet kunnen? Als ik het goed begreep was god daar vrij duidelijk over. Christenen die niet tegen homo's zijn zijn geen 'echte christenen'.
Conscience do cost.
pi_106985133
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:42 schreef ems. het volgende:

[..]

Waar staat vast dat dat wel moet kunnen? Als ik het goed begreep was god daar vrij duidelijk over. Christenen die niet tegen homo's zijn zijn geen 'echte christenen'.
Misschien moet je eerst even het stukje van Elfletterig lezen voor je reageert. ;(
pi_106985849
Al gedaan, misschien kan je even antwoorden :) of niet, natuurlijk.
Conscience do cost.
pi_106986079
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:03 schreef ems. het volgende:
Al gedaan, misschien kan je even antwoorden :) of niet, natuurlijk.
Als je begrijpend leest kun je zien dat ik schrijf: als dat vaststaat.

Ken je de betekenis van het woord als? ;)
pi_106986152
Ah, je begrijpt het niet zie ik. Maakt niet uit, ik vond het vroeger ook lastig. Het staat vast dat er geen 'als' is. Lees de bijbel maar.
Conscience do cost.
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:17:55 #87
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106986391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:12 schreef ems. het volgende:
Ah, je begrijpt het niet zie ik. Maakt niet uit, ik vond het vroeger ook lastig. Het staat vast dat er geen 'als' is. Lees de bijbel maar.
Volgens de bijbel mag een pijpbeurt ook niet overigens ;) Verspilling van zaad.
pi_106986401
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:12 schreef ems. het volgende:
Lees de bijbel maar.
Geen behoefte aan.

Van gelovigen heb ik begrepen dat de bijbel door de diverse geloofsstromingen verschillend geinterpreteerd wordt.
Je zult je dus moeten wenden tot de desbetreffende clubjes. 8-)
pi_106986473
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:17 schreef Catbert het volgende:

[..]

Volgens de bijbel mag een pijpbeurt ook niet overigens ;) Verspilling van zaad.
Volgens de bijbel mogen een heleboel dingen niet. Verspilling van papier ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:18 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Geen behoefte aan.

Van gelovigen heb ik begrepen dat de bijbel door de diverse geloofsstromingen verschillend geinterpreteerd wordt.
Nee hoor, zij zitten er gewoon naast. Ik vroeg me alleen af waarom jij zoiets hoort en dat gelijk voor waarheid aannam :)
Conscience do cost.
pi_106986510
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:20 schreef ems. het volgende:

Nee hoor, zij zitten er gewoon naast. Ik vroeg me alleen af waarom jij zoiets hoort en dat gelijk voor waarheid aannam :)
Wie zitten waar naast?
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:22:01 #91
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106986548
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:18 schreef yyyentle het volgende:
Ik denk dat het wel duidelijk is dat mensen vooral moeite hebben met gelovigen die die regels letterlijk nemen. Ik heb ook een 'hekel' aan dergelijke 'gelovigen' maar ik heb ook gewoon vrienden die gematigd christelijk of islamitisch zijn.
pi_106986830
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:22 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel duidelijk is dat mensen vooral moeite hebben met gelovigen die die regels letterlijk nemen. Ik heb ook een 'hekel' aan dergelijke 'gelovigen' maar ik heb ook gewoon vrienden die gematigd christelijk of islamitisch zijn.
Het kan mij niet schelen als mensen bepaalde regels letterlijk nemen als ze een ander maar niet lastig vallen.

Leven en laten leven is erg moeilijk, respect hebben voor de mening van een ander ook, zelfs de zogenaamde ruimdenkenden hebben daar blijkbaar moeite mee. :7
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:30:06 #93
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106986894
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:28 schreef yyyentle het volgende:
Het kan mij niet schelen als mensen bepaalde regels letterlijk nemen als ze een ander maar niet lastig vallen.
Dat is het punt dus. Als je gaat lopen verkondigen dat homo's vies zijn en al wat niet meer dan val je mensen lastig. Daar gaat het om.
pi_106987035
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:21 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Wie zitten waar naast?
Christenen die menen dat je de bijbel kan 'interpreteren'. De bijbel (of de Koran, hoewel het daar misschien enigszins meer te begrijpen valt) laat weinig aan de verbeelding over wat dat betreft.

Zoals elfletterig zei; Homohaat ligt verankerd in de bijbel. Christenen die beweren dat homo's gewoon moeten kunnen kan je 'gematigde' christenen noemen, maar volgens god's handleiding zijn ze net zo ketterig als de gemiddelde atheïst.

quote:
Leven en laten leven is erg moeilijk, respect hebben voor de mening van een ander ook, zelfs de zogenaamde ruimdenkenden hebben daar blijkbaar moeite mee.
Als het mijn mening is dat alle homo's moeten branden, heb je daar dan respect voor? :')

Ik heb ook gelovige vrienden en ik zal ze daar nooit minder om behandelen. Maar ik heb absoluut geen respect voor het feit dat ze geloven in iets dat zoveel mensen discrimineert. Om niets.
Conscience do cost.
pi_106987096
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:30 schreef Catbert het volgende:

[..]

Dat is het punt dus. Als je gaat lopen verkondigen dat homo's vies zijn en al wat niet meer dan val je mensen lastig. Daar gaat het om.
Nee, oke, als je sex tussen twee homo's niet zo'n fris idee vindt, kun je je er beter niet over uitlaten. Zeker niet op een forum.
pi_106987242
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:33 schreef ems. het volgende:

Zoals elfletterig zei; Homohaat ligt verankerd in de bijbel. Christenen die beweren dat homo's gewoon moeten kunnen kan je 'gematigde' christenen noemen, maar volgens god's handleiding zijn ze net zo ketterig als de gemiddelde atheïst.

Ok als jij denkt dat je voor alle gelovigen kunt praten, prima. ^O^

quote:
Als het mijn mening is dat alle homo's moeten branden, heb je daar dan respect voor? :')
Nee, maar je ventileert nu een mening die geen respect voor homo's heeft.
  donderdag 19 januari 2012 @ 13:41:31 #97
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_106987313
Mensen als De_Ilias maken me zo ontiegelijk kwaad he. :r.

quote:
Want zeg nou eerlijk wie wilt er nou dat zijn kind thuiskomt met een Homo en openlijk er vooruit komt dat die een Homo vriendje heeft?
De enige reden waarom ik mogelijk niet zou willen dat mijn kind thuiskomt met iemand van hetzelfde geslacht is omdat ik niet zou willen dat hij of zij zich de onzin die jij verkondigt aan zou trekken.

Je hebt het er over dat homo's viezigheid verspreiden (welke viezigheid dan precies, daar waar ik eerder naar vroeg, gaf je heel handig natuurlijk geen antwoord op? Wat verspreid jij nu dan? Ik vind de boodschap die jij uitgraagt vele malen gevaarlijker, destructiever.

En als je het verschil tussen homoseksualiteit en iets als bestialiteit niet kan zien, dan ben je echt veel te dom om op deze wereld rond te lopen. Heteroseksualiteit staat net zo ver van bestialiteit af als homoseksualiteit. Maar waarom zou iemand nog moeite doen om jou een ander inzicht te laten krijgen? Het heeft toch geen zin, en jij blijft hangen in je ongefundeerde vooringenomen haat-standpunt. Ik kots echt op mensen zoals jij :r.
Hoogachtend,
Erik.
pi_106989226
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:37 schreef Catbert het volgende:
Ik vind "afwijking van de norm" op zich niet onaardig of subjectief, er zijn gewoon meer hetero's als homo's. Zolang het maar daar bij blijft. Rood haar is ook een afwijking van de norm en of je dat leuk vindt is ook gewoon een kwestie van smaak,
Ten eerste is de norm op zichzelf al vrij subjectief. Je noemt rood haar een 'afwijking van de norm', dus ben ik benieuwd welke haarkleuren in jouw optiek dan wél binnen de norm vallen. Bruin? Zwart? Blond? Als één bepaalde haarkleur de norm is, zijn er - naast rood - dus nog minstens twee haarkleuren een 'afwijking'.

Waar ik al de hele tijd heen wil, is het stellen van de vraag waarom niet meerdere variaties binnen een norm kunnen vallen? Vanwaar toch steeds die behoefte om de niet-meest-voorkomende variant als 'afwijking' weg te zetten?

Stel dat je vindt dat bruin, zwart en blond 'normale' haarkleuren zijn (en dat je om wat voor reden dan ook rood haar als 'afwijking' ziet), waarom kun je dan ook niet bij seksualiteit meer dan één variant als normaal betitelen? Wat is erop tegen om zowel hetero-, bi- als homoseksualiteit als 'normaal' te beschouwen?

In plaats van steeds argumenten aan te dragen waarom het NIET normaal zou zijn: laat die manier van denken eens los en probeer eens argumenten te noemen waarom het wél normale vormen van seksualiteit zijn. Formuleer eens een definitie van seksualiteit die zodanig is dat ook bi- en homoseksualiteit daaraan voldoen en derhalve als volstrekt normaal kunnen worden gezien.
pi_106989558
quote:
OK we zijn het geloof ik eens over het feit dat homofilie niet de biologische norm is.
Dat is een foute samenvatting en dus ook een conclusie die ik niet onderschrijf. Ten eerste spreek ik niet over homofilie, omdat dat klinkt als een ziekte en de suggestie wekt dat homoseksualiteit niet een volstrekt logisch gevolg is van een homoseksuele geaardheid.

Ten tweede kun je normen definiëren zoals je wilt en ik wens normen te hanteren waarbinnen zowel hetero-, bi- als homoseksualiteit normale vormen (of variaties) zijn van menselijk, seksueel gedrag. Je kunt hooguit vaststellen dat homoseksualiteit geen functie heeft in de voortplanting van mensen. Maar seksualiteit draait om veel meer dan alleen voortplanting, dus die constatering is verder niet zo relevant.

quote:
De Bijbel en soortgelijke boeken kunnen op allerlei manieren worden geïnterpreteerd, alleen al om het simpele feit dat ze bol staan van de tegenstrijdigheden. Ergens staat A, ergens anders staat B. De gelovige kiest wat hij wil geloven, cq. wat het beste in zijn straatje past. Je hoeft alleen maar een blik te werpen op de tientallen varianten van zowel het christendom als de islam om te zien hoe massaal gelovigen het zelfs onderling (dus binnen hun eigen geloof) niet met elkaar eens zijn.
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:42:05 #100
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106989784
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden werden homo's op Cuba nog in kampen gestopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 14:54:21 #101
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106990335
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ten eerste is de norm op zichzelf al vrij subjectief. Je noemt rood haar een 'afwijking van de norm', dus ben ik benieuwd welke haarkleuren in jouw optiek dan wél binnen de norm vallen. Bruin? Zwart? Blond? Als één bepaalde haarkleur de norm is, zijn er - naast rood - dus nog minstens twee haarkleuren een 'afwijking'.
Punt is dus dat jij je zo druk maakt over wat de 'norm' is. Al ben je niet de 'norm', boeiend. Alsof iemand daar een punt van maakt. Je valt iemand in een discussie aan om een compleet non-issue.
pi_106990726
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:54 schreef Catbert het volgende:
Punt is dus dat jij je zo druk maakt over wat de 'norm' is. Al ben je niet de 'norm', boeiend. Alsof iemand daar een punt van maakt. Je valt iemand in een discussie aan om een compleet non-issue.
Het is in mijn optiek geen non-issue, maar juist de kern van waar het om draait: de neiging van mensen om de norm te beperken, in plaats van zo ruim mogelijk te houden. En het gebeurt doelbewust: bij seksualiteit wordt de norm beperkt tot heteroseksualiteit, waardoor 'al het andere' op één hoop wordt geveegd als zijnde 'afwijking'. En dat is dan weer een vrijbrief of reden voor allerlei discriminerende uitlatingen of zelfs wet- en regelgeving.

Wat jij dus als non-issue ziet, zie ik als belangrijke kern van de discussie. Laten we maar gewoon vaststellen dat we van mening verschillen en het hierover ook niet eens zullen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2012 00:21:00 ]
  donderdag 19 januari 2012 @ 15:05:39 #103
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106990853
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:03 schreef Elfletterig het volgende:
Wat jij dus als non-issue ziet, zie ik als belangrijke kern van de discussie. Laten we maar gewoon vaststellen dat we van mening verschillen en het hierover ook niet eens zullen worden.
^O^
pi_106990957
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 14:37 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat is een foute samenvatting en dus ook een conclusie die ik niet onderschrijf. Ten eerste spreek ik niet over homofilie, omdat dat klinkt als een ziekte en de suggestie wekt dat homoseksualiteit niet een volstrekt logisch gevolg is van een homoseksuele geaardheid.

Klinkt logisch. ^O^
  Overall beste user 2022 donderdag 19 januari 2012 @ 15:55:36 #105
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_106993231
Waarom is die man geschorst? Homoisme is toch te genezen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_106997063
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 13:39 schreef yyyentle het volgende:

[..]

Ok als jij denkt dat je voor alle gelovigen kunt praten, prima. ^O^
Laat dit maar zitten, is te moeilijk blijkbaar. :D
quote:
Nee, maar je ventileert nu een mening die geen respect voor homo's heeft.
Wat, net als de bijbel bedoel je? :)
Conscience do cost.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:32:28 #107
45206 Pietverdriet
pi_106997342
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:55 schreef Ulx het volgende:
Vertel, je pijpt nog maar half zoveel piemels als vorig jaar?
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:41:40 #108
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_106997575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:55 schreef Ulx het volgende:
:?.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:43:08 #109
45206 Pietverdriet
pi_106997613
quote:
3s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:41 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

:?.
Hij is een Bullshitboy kloon
  Overall beste user 2022 donderdag 19 januari 2012 @ 17:43:35 #110
3928 Ulx
pi_106997629
Ik dacht dat homoisme te genezen was, maar die rabbijn mag toch wel zijn mening uiten?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:44:57 #111
45206 Pietverdriet
pi_106997658
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:43 schreef Ulx het volgende:
Ik dacht dat homoisme te genezen was, maar die rabbijn mag toch wel zijn mening uiten?
En hij mag ook geschorst worden
  Overall beste user 2022 donderdag 19 januari 2012 @ 17:46:24 #112
3928 Ulx
pi_106997701
Vrijheid van meningsuiting wordt weer de nek omgedraait zodra iemand een andere mening is toegedaan dan de massa.
  Moderator donderdag 19 januari 2012 @ 17:49:48 #113
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_106997790
quote:

[..]

Goed verhaal. Lekker kort.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:51:51 #114
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_106997847
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij is een Bullshitboy kloon
Ohja, die gebruikte die term ook altijd :').
Hoogachtend,
Erik.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 januari 2012 @ 17:52:47 #115
3928 Ulx
pi_106997881
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vertel, je pijpt nog maar half zoveel piemels als vorig jaar?
Jij ziet homofilie als een belediging of zo?
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:54:46 #116
45206 Pietverdriet
pi_106997931
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:46 schreef Ulx het volgende:
Vrijheid van meningsuiting wordt weer de nek omgedraait zodra iemand een andere mening is toegedaan dan de massa.
Hij mag het persoonlijk best roepen, maar niet uit naam van de Nederlandse organisatie waar hij voor werkt. Ik roep ook mijn meningen ook niet vanuit mijn functie.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:55:23 #117
45206 Pietverdriet
pi_106997947
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:52 schreef Ulx het volgende:

[..]

Jij ziet homofilie als een belediging of zo?
Ik stel een vraag over hoe succesvol je therapie is.
  donderdag 19 januari 2012 @ 17:55:57 #118
45206 Pietverdriet
pi_106997961
quote:
3s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:51 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Heeft Bullshitboy een ban? Want dan post hij dus onder een kloon, vergelijk de IP adressen maar eens.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 januari 2012 @ 18:09:25 #119
3928 Ulx
pi_106998262
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft Bullshitboy een ban? Want dan post hij dus onder een kloon, vergelijk de IP adressen maar eens.
Geen idee, ik zou even een modje een pm sturen. Of beter nog, stel de vraag in een of ander forum.

Kunne we lachuh.
pi_106998662
quote:

[..]

Er zijn genoeg Hetero's die trouwen kinderen krijgen, en daarna opeens interesse krijgen in mannen, hoe komt dat? Dat komt omdat men hem dat heeft geleerd, en men die persoon heeft gebrainwasht
Het zou natuurlijk heel goed kunnen dat de mensen die jij aanhaalt nooit hetero zijn geweest maar van nature homoseksueel zijn. Deze mensen zijn dan door de omgeving gepusht om hun van nature (of mocht er een God bestaan de seksuele oriëntatie die God hun gegeven heeft) andere seksuele oriëntatie te onderdrukken en tegennatuurlijk heteroseksueel gedrag te vertonen.
quote:
met dit soort viezigheid. Als Homoseksualiteit goedgekeurd word, dan mag dat ook bij Dierenseks en andere vieze vormen van seksualiteit.
Nee
pi_106998703
quote:

[..]

seks en hygiënisch?
pi_106999876
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:43 schreef Ulx het volgende:
Ten eerste bestaat homoisme niet. Homo betekent letterlijk mens, dus je wilt mensen genezen van hun mens-isme, wat dat ook mag zijn. Verder zitten er bepaalde grenzen aan meningsuiting, zeker als die mening niet op eigen titel maar namens een instantie wordt verkondigd.

Als ik zou stellen dat Joden minderwaardige mensen zijn die aan het gas moeten, zullen anderen daar (terecht) aanstoot aan nemen. De vraag is hoe ver je mag gaan in het beledigen van homo's en in hoeverre dat nog onder de geloofsvrijheid valt. Je zult het toch met me eens zijn dat er ergens een grens is?
  Overall beste user 2022 donderdag 19 januari 2012 @ 19:07:49 #123
3928 Ulx
pi_107000022
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ten eerste bestaat homoisme niet. Homo betekent letterlijk mens, dus je wilt mensen genezen van hun mens-isme, wat dat ook mag zijn. Verder zitten er bepaalde grenzen aan meningsuiting, zeker als die mening niet op eigen titel maar namens een instantie wordt verkondigd.

Als ik zou stellen dat Joden minderwaardige mensen zijn die aan het gas moeten, zullen anderen daar (terecht) aanstoot aan nemen. De vraag is hoe ver je mag gaan in het beledigen van homo's en in hoeverre dat nog onder de geloofsvrijheid valt. Je zult het toch met me eens zijn dat er ergens een grens is?
Maar er zit wel een verschil tussen iemand willen genezen (beter maken, helpen) en iemand de gaskamer in wensen (dood maken, niet constructief helpen).

Zeggen dat je homo's kunt genezen is geen belediging.
pi_107000219
edit: hoe werkt dat qouten?
ps: Ik kom hier later op terug wegens tijdgebrek.
pi_107000474
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar er zit wel een verschil tussen iemand willen genezen (beter maken, helpen) en iemand de gaskamer in wensen (dood maken, niet constructief helpen).
het is een manier om de "ziekte" uit de maatschappij te verwijderen.
quote:
Homo's zijn inderdaad best te genezen met antibiotica als ze een of andere infectie krijgen, net als hetero's.
Homoseksualiteit genezen is echter onmogelijk en homo's ziek noemen omdat ze homo zijn is een belediging.
pi_107001042
Zijn gelovigen ondertussen al te genezen?
Conscience do cost.
  Overall beste user 2022 donderdag 19 januari 2012 @ 19:48:29 #127
3928 Ulx
pi_107001702
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:20 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

[..]

Homo's zijn inderdaad best te genezen met antibiotica als ze een of andere infectie krijgen, net als hetero's.
Homoseksualiteit genezen is echter onmogelijk en homo's ziek noemen omdat ze homo zijn is een belediging.
Welnee
  Overall beste user 2022 donderdag 19 januari 2012 @ 19:49:57 #128
3928 Ulx
pi_107001766
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 19:20 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Jij hebt rare denkbeelden. Daar is ook wat tegen te doen hoor.
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:52:46 #129
45206 Pietverdriet
pi_107001899
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 18:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Geen idee, ik zou even een modje een pm sturen. Of beter nog, stel de vraag in een of ander forum.

Kunne we lachuh.
Ik had bij jou ook nog een vraag open
  donderdag 19 januari 2012 @ 19:55:17 #130
45206 Pietverdriet
pi_107002020
quote:

[..]

Maar er zit wel een verschil tussen iemand willen genezen (beter maken, helpen) .
Ik ben er volslagen gelukkig mee, volgens mij kunnen mensen als jij beter gecastreerd orden om ze van hun frustraties af te helpen
pi_107002276
quote:
In het vorige topic is al tot vervelens toe bediscussieerd dat een variatie, of iets dat net wat anders in elkaar steekt, niet persé het label 'afwijking' behoeft te krijgen.
Dat is helemaal afhankelijk van datgene wat je als 'norm' kunt beschouwen. Als 90% van de mensen heteroseksueel is, is homoseksualiteit wel degelijk afwijkend van de norm.

quote:
Zo zijn blauwe ogen als voorbeeld aangehaald. De term 'afwijking' is al uitermate subjectief
De waarde die jij aan het woord 'afwijking' plakt, die is subjectief. Dat homoseksualiteit afwijkt van heteroseksualiteit staat buiten kijf.

quote:
duwt mensen al duidelijk in een bepaalde richting.
De term an sich doet helemaal niets en bevat geen feitelijke negatieve connotatie. Jij leest die erin en slaat in deze discussie dan ook nogal door.

quote:
Verder zijn er genoeg gelovigen die wél normaal met dit soort materie weten om te gaan, maar dat is dan omdat ze zélf nadenken en hun visie hebben ontwikkeld. Zouden ze zich strikt aan hun geloofsleer houden, dan biedt die leer hen die ruimte niet.
Onzinnig statement. Een strikte geloofsleer en een tolerante houding richting homoseksualiteit sluiten elkaar helemaal niet uit.

quote:
Niet bepaald.

quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 15:03 schreef Elfletterig het volgende:
Het is in mijn optiek geen non-issue, maar juist de kern van waar het om draait: de neiging van mensen om de norm te beperken,
Ik heb je eerder al gevraagd waar het dwingende of beperkende element precies in zit, maar daar heb je vooralsnog niet op geantwoord.

quote:
in plaats van zo ruim mogelijk te houden. En het gebeurt doelbewust: bij seksualiteit wordt de norm beperkt tot heteroseksualiteit, waardoor 'al het andere' op één hoop wordt geveegd als zijde 'afwijking'.
Technisch gezien lijkt het me ook onmogelijk om heteroseksualiteit en homoseksualiteit beide als norm te zien.

Als een hazenlip onder 10% van de bevolking voorkomt is een hazenlip toch geen norm? Maar goed, misschien wordt dat in onderstaand voorbeeld wel duidelijk.

quote:
En het gebeurt doelbewust: bij seksualiteit wordt gezegd dat het merendeel heteroseksueel is, waardoor 'al het andere' op één hoop wordt geveegd als zijnde 'minderheid'.
Que? :')

quote:
En dat is dan weer een vrijbrief of reden voor allerlei discriminerende uitlatingen of zelfs wet- en regelgeving.
Ik zie vooralsnog alleen maar tolerante wet- en regelgeving, dus hoe kom je erbij?
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2012 @ 20:14:38 #132
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107002924
quote:

[..]
Leviticus 20:13

Succes ermee er een andere interpretatie aan te geven dan 'homoseksuelen moeten dood'.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:17:03 #133
45206 Pietverdriet
pi_107003043
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Succes ermee er een andere interpretatie aan te geven dan 'homoseksuelen moeten dood'.
Net als mensen die kleding dragen uit mengvezel, of mannen die geen baard dragen van twee vuisten lang, of mensen die verschillende gewassen op een akker planten, etc etc etc
pi_107003149
quote:

[..]

quote:
Christenen en joden die homoseksualiteit afwijzen doen dit vanuit een Bijbelse interpretatie dat God de mens als man en vrouw heeft geschapen en dat alleen deze beide binnen het huwelijk seksuele gemeenschap met elkaar mogen hebben. In de bijbel staan enkele passages die homoseksueel gedrag uitdrukkelijk verbieden of hekelen. Over de interpretatie van deze teksten en hun toepasbaarheid voor de moderne mens wordt veel gestreden. De voornaamste discussiepunten zijn:
- Wat wordt er precies bedoeld met de tekst? Is het wel goed vertaald?
- Is het een 'goddelijke' boodschap of een weergave van (achterhaalde) culturele normen?
- Kijk je alleen naar de canon van de Bijbel of neem je ook de niet door kerkinstituten goedgekeurde teksten, zoals de apocriefe boeken, in beschouwing?
- Hoe verhoudt de ene Bijbeltekst zich tot de andere? Waarbij enerzijds Bijbelteksten vergeleken worden met de boodschap van Jezus, die zich nooit voor of tegen homoseksualiteit heeft uitgesproken. En anderzijds homoseksuele zonden benadrukt worden, waar heteroseksuele zonden uit dezelfde tekst(en) 'vergeten' worden.

Bron.
Zo zwart-wit ligt het dus allemaal niet.
pi_107003258
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als mensen die kleding dragen uit mengvezel, of mannen die geen baard dragen van twee vuisten lang, of mensen die verschillende gewassen op een akker planten, etc etc etc
Waar ook weer bijbelse teksten naast kunnen worden gelegd die dat tegenspreken of nuanceren.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:24:32 #136
45206 Pietverdriet
pi_107003430
En bovendien, waarom zou je je wat gelegen laten liggen aan het sprookjesboek, Sagen en legenden van de snikkelsnijders? Ook bekend als, bijbel, koran, torah.
pi_107003508
quote:

[..]

Kun je ook al niet lezen wat ik schrijf?
Enne, sinds wanneer is het verplicht je aan een bijbel vast te houden om gelovig te zijn, wie zegt dat?
Al die gefrustreerde kerkgangers en bijbellezers die zich hebben afgekeerd van het geloof, mamma mia, alleen omdat je zegt dat homofilie afwijkend van de norm is.

Jeetje, ben ik even blij dat ik de Bijbel nooit heb gelezen en die frustraties niet heb zeg! :)
pi_107003661
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:24 schreef Pietverdriet het volgende:
En bovendien, waarom zou je je wat gelegen laten liggen aan het sprookjesboek, Sagen en legenden van de snikkelsnijders? Ook bekend als, bijbel, koran, torah.
Omdat er waardevolle. inspirerende verhalen in staan?
pi_107003754
quote:

[..]

Joden hebben een hele geschiedenis van Thora discussie en of wat sommige delen van de Thora wel tot op de letter gevolgd moeten worden zie oa de Talmoed.
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2012 @ 20:30:27 #140
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107003758
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Klopt. God heeft vrij specifieke regels. En weinig variatie in strafmaat. Of verbanning of dood is waar het meestal op neerkomt.

Maar kun je het anders interpreteren wat daar staat? Veel duidelijker als daar staat kan niet. Mannen die samen het bed delen moeten dood. Punt.

"Jaaa maar dat moet je in die tijd zien en blablabla.." :')

Als je selectief het ene wel als "Gods woord" en onbetwiste waarheid beschouwd en het andere afdoet als achterhaald en iets wat je mag negeren ben je gewoon een charlatan. :Y
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:30:41 #141
45206 Pietverdriet
pi_107003773
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat er waardevolle. inspirerende verhalen in staan?
En? Dat heeft de griekse mythologie meer en beter.
pi_107003830
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Dat heeft de griekse mythologie meer en beter.
En? Is er iemand die je verbiedt om daar iets aan te ontlenen?
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2012 @ 20:32:06 #143
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107003858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:30 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Joden hebben een hele geschiedenis van Thora discussie en of wat sommige delen van de Thora wel tot op de letter gevolgd moeten worden zie oa de Talmoed.
Ja omdat ze met een boek en wetten zaten waarmee niet te leven valt. Ze moesten wel.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:32:34 #144
45206 Pietverdriet
pi_107003880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Klopt. God heeft vrij specifieke regels. En weinig variatie in strafmaat. Of verbanning of dood is waar het meestal op neerkomt.

Maar kun je het anders interpreteren wat daar staat? Veel duidelijker als daar staat kan niet. Mannen die samen het bed delen moeten dood. Punt.

"Jaaa maar dat moet je in die tijd zien en blablabla.." :')

Als je selectief het ene wel als "Gods woord" en onbetwiste waarheid beschouwd en het andere afdoet als achterhaald en iets wat je mag negeren ben je gewoon een charlatan. :Y
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
pi_107004277
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:30 schreef NorthernStar het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:32 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja omdat ze met een boek en wetten zaten waarmee niet te leven valt. Ze moesten wel.
Nee, omdat beide testamenten nogal ruimte voor interpretatie open laten.
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:44:18 #146
45206 Pietverdriet
pi_107004418
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En? Is er iemand die je verbiedt om daar iets aan te ontlenen?
Draai het maar weer om, de vraag was waarom je je leven laat bepalen door een sprookjesboek
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:45:20 #147
45206 Pietverdriet
pi_107004463
Oh, trouwens
God bestaat niet
pi_107004820
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Draai het maar weer om, de vraag was waarom je je leven laat bepalen door een sprookjesboek
Nee, de vraag was waarom mensen zich daar iets door laten vertellen. Het antwoord daarop is simpel: omdat er waardevolle dingen in staan. Dat jij de Griekse mythologie leuker vindt prima, maar wat moeten anderen daarmee?
  donderdag 19 januari 2012 @ 20:56:00 #149
45206 Pietverdriet
pi_107004900
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, de vraag was waarom mensen zich daar iets door laten vertellen. Het antwoord daarop is simpel: omdat er waardevolle dingen in staan. Dat jij de Griekse mythologie leuker vindt is leuk, maar wat moeten anderen daarmee?
Ik zou mijn eigen vraag niet kennen
En wat de neuk voor een waardevolle dingen staan er in je sprookjesboek? Dat je geen mengvezel mag dragen?
pi_107005413
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:56 schreef Pietverdriet het volgende:
En wat de neuk voor een waardevolle dingen staan er in je sprookjesboek?
Genoeg verhalen die thema's zoals vergeving, toewijding, liefde, het al dan niet (ver)oordelen op een mooie manier belichten.

Dat christenen er veel meer uit menen te kunnen halen en daar nogal in doorslaan is niet iets wat je de bijbel kunt aanrekenen.
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:12:11 #151
45206 Pietverdriet
pi_107005620
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Genoeg verhalen die thema's zoals vergeving, toewijding, liefde, het al dan niet (ver)oordelen op een mooie manier belichten.

Dat christenen er veel meer uit menen te kunnen halen en daar nogal in doorslaan is niet iets wat je de bijbel kunt aanrekenen.
Doe ik dat?
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2012 @ 21:13:00 #152
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107005653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 20:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Nee, omdat beide testamenten nogal ruimte voor interpretatie open laten.
Bull! Er staan zat regels in die heel erg duidelijk zijn en niks ruimte voor interpretatie overlaten. Men verdraait of negeert het omdat er niet mee te leven is.

Het is een keus, ieder het zijne, maar waarom dan zo krampachtig vasthouden aan andere dingen uit datzelfde sprookjesboek. De waarde van wat er instaat, heb je al bewezen door selectief te negeren, is nul. Nee andere dingen zijn ineens wel weer Gods woord..

Als je consequent bent wordt je fundamentalist. Dus heb ik meer respect voor fundamentalisten. Dat er geen samenleving met deze lui valt te beginnen is een ander verhaal.

Rabbijnen de laan uitschoppen omdat ze een impopulair standpunt verkopen? Kijk eerst eens in wat er in dat boekje van je staat zou ik zeggen. :)
pi_107005676
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe ik dat?
Weet ik veel. Just saying.
  donderdag 19 januari 2012 @ 21:16:43 #154
45206 Pietverdriet
pi_107005838
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weet ik veel. Just saying.
Kijk eens na in je sproookjesboek
pi_107006218
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:13 schreef NorthernStar het volgende:
Bull! Er staan zat regels in die heel erg duidelijk zijn en niks ruimte voor interpretatie overlaten.
Die anderzijds weer gepareerd kunnen worden door regels die eerdergenoemde regels tegenspreken of in een heel ander daglicht zetten.

quote:
Het is een keus, ieder het zijne, maar waarom dan zo krampachtig vasthouden aan andere dingen uit datzelfde sprookjesboek. De waarde van wat er instaat, heb je al bewezen door selectief te negeren, is nul. Nee andere dingen zijn ineens wel weer Gods woord..
Dat men aan cherrypicking doet zal ik niet ontkennen. ^O^

quote:
Als je consequent bent wordt je fundamentalist.
Vertel, welke fundamentalistische christelijke groepering in Nederland is consequent? Refo's? Mensen die homo's verafschuwen, SGP stemmen, op zondag niet autorijden of werken? Zijn die consequent? _O-
pi_107006234
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk eens na in je sproookjesboek
Doe maar weer zo. :*
  † In Memoriam † donderdag 19 januari 2012 @ 21:37:09 #157
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107006874
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Die anderzijds weer gepareerd kunnen worden door regels die eerdergenoemde regels tegenspreken of in een heel ander daglicht zetten.

[..]

Dat men aan cherrypicking doet zal ik niet ontkennen. ^O^

[..]

Vertel, welke fundamentalistische christelijke groepering in Nederland is consequent? Refo's? Mensen die homo's verafschuwen, SGP stemmen, op zondag niet autorijden of werken? Zijn die consequent? _O-
con·se·quent bn, bw 1 (van handelingen) uit het voorafgaande logisch voortvloeiend 2 (van personen) handelend overeenkomstig denkwijze, toezegging of genomen beslissing

Handelend overeenkomstig wat in de bijbel/thora wordt opgedragen is consequent.

Dus geen garnalen eten. Mag niet van God.

quote:
Dat men aan cherrypicking doet zal ik niet ontkennen.
Dan zijn we het eens. :)
pi_107006963
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 21:37 schreef NorthernStar het volgende:

Dus geen garnalen eten. Mag niet van God.
Kleding van meer dan een stof - zoals polyester/katoen - dragen ook niet. Is immers net zo smerig als homo zijn in de ogen Gods.
  donderdag 19 januari 2012 @ 22:01:58 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_107008222
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_107008412
Is de oorlog en Joods lijden al genoemd?
pi_107008437
quote:
Maar Nederland en Israël waren het toch overal over eens volgens Neetje en Mark ?
pi_107008482
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:05 schreef DrMabuse het volgende:
Is de oorlog al genoemd?

Maar nog niet. Komt nog wel. Want als je zielig bent mag je gemeen zijn tegen anderen - en daar mag niemand iets van zeggen. Puh.
pi_107008638
quote:
‘Dit kan grote gevolgen hebben’

Volgens Lichtenstein kunnen de gevolgen groot zijn als de Joodse Gemeente Amsterdam niet langer als orthodox-joodse gemeenschap wordt erkend. “De import van kosjer Nederlands kalfsvlees naar Engeland kan worden gestaakt”, zegt hij. “Huwelijks- en echtscheidingscertificaten worden niet langer aanvaard.”
Ik krijg jeukende handen als ik dit soort debiliteit lees en wil graag gaan citeren uit een ander berucht (sprookjes)boek.
pi_107009205
Soms zijn woorden niet nodig.....

pi_107009840
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:05 schreef DrMabuse het volgende:
Is de oorlog en Joods lijden al genoemd?
Tja....

quote:
‘We mogen mensen niet aan hun lot overlaten,’ zegt hij. ‘We weten allemaal hoe dat is gegaan in de Tweede Wereldoorlog.’
http://www.nrc.nl/vanderk(...)so-met-aryeh-ralbag/
pi_107015061
quote:

Zeggen dat je homo's kunt genezen, is zeggen dat ze ziek zijn, dus wel degelijk een belediging. En daarnaast ook nog eens een ontkenning van het gegeven dat seksuele oriëntatie al bij de geboorte is bepaald, dus überhaupt niet te 'genezen' is. Een homo genezen is net zo zinnig als een hetero genezen.
pi_107017171
"Ziekte" wordt in de officiele verklaring niet genoemd. De verklaring is vrij logisch vanuit het standpunt van de drie monotheistische religies gezien. Ik snap dan ook helemaal niet wat de joodse raad dan wel eigenlijk verwacht van een rabbijn in deze? Ze hadden dan beter een liberale rabbijn neer kunnen zetten die verkondigd dat homoseksualiteit bijv "niet per definitie een probleem is in het jodendom", hoe ongeloofwaardig ik dat ook vind klinken. Verder heeft men nog "netjes" question and answer sectie op de site en gaat ook in op wetenschappelijke bevindingen. Hier de officiele press release: http://www.torahdec.org/PR.aspx

De verklaring (declaration) luidt als volgt:
quote:
Declaration On The Torah Approach To Homosexuality

--------------------------------------------------------------------------------

Societal Developments On Homosexuality
There has been a monumental shift in the secular world’s attitude towards homosexuality over the past few decades. In particular over the past fifteen years there has been a major public campaign to gain acceptance for homosexuality. Legalizing same-sex marriage has become the end goal of the campaign to equate homosexuality with heterosexuality.

A propaganda blitz has been sweeping the world using political tactics to persuade the public about the legitimacy of homosexuality. The media is rife with negative labels implying that one is “hateful” or “homophobic” if they do not accept the homosexual lifestyle as legitimate. This political coercion has silenced many into acquiescence. Unfortunately this attitude has seeped into the Torah community and many have become confused or have accepted the media’s portrayal of this issue.

The Torah’s Unequivocal And Eternal Message
The Torah makes a clear statement that homosexuality is not an acceptable lifestyle or a genuine identity by severely prohibiting its conduct. Furthermore, the Torah, ever prescient about negative secular influences, warns us in Vayikra (Leviticus) 20:23 “Do not follow the traditions of the nations that I expel from before you…” Particularly the Torah writes this in regards to homosexuality and other forbidden sexual liaisons.

Same-Sex Attractions Can Be Modified And Healed
From a Torah perspective, the question whether homosexual inclinations and behaviors are changeable is extremely relevant. The concept that G-d created a human being who is unable to find happiness in a loving relationship unless he violates a biblical prohibition is neither plausible nor acceptable. G-d is loving and merciful. Struggles, and yes, difficult struggles, along with healing and personal growth are part and parcel of this world. Impossible, life long, Torah prohibited situations with no achievable solutions are not.

We emphatically reject the notion that a homosexually inclined person cannot overcome his or her inclination and desire. Behaviors are changeable. The Torah does not forbid something which is impossible to avoid. Abandoning people to lifelong loneliness and despair by denying all hope of overcoming and healing their same-sex attraction is heartlessly cruel. Such an attitude also violates the biblical prohibition in Vayikra (Leviticus) 19:14 “and you shall not place a stumbling block before the blind.”

The Process Of Healing
The only viable course of action that is consistent with the Torah is therapy and teshuvah. The therapy consists of reinforcing the natural gender-identity of the individual by helping him or her understand and repair the emotional wounds that led to its disorientation and weakening, thus enabling the resumption and completion of the individual’s emotional development. Teshuvah is a Torah-mandated, self-motivated process of turning away from any transgression or sin and returning to G-d and one’s spiritual essence. This includes refining and reintegrating the personality and allowing it to grow in a healthy and wholesome manner.

These processes are typically facilitated and coordinated with the help of a specially trained counselor or therapist working in conjunction with a qualified spiritual teacher or guide. There is no other practical, Torah-sanctioned solution for this issue.

The Mitzvah Of Love And Compassion
It requires tremendous bravery and fortitude for a person to confront and deal with same-sex attraction. For example a sixteen-year-old who is struggling with this issue may be confused and afraid and not know whom to speak to or what steps to take. We must create an atmosphere where this teenager (or anyone) can speak freely to a parent, rabbi, or mentor and be treated with love and compassion. Authority figures can then guide same-sex strugglers towards a path of healing and overcoming their inclinations.

The key point to remember is that these individuals are primarily innocent victims of childhood emotional wounds. They deserve our full love, support and encouragement in their striving towards healing. Struggling individuals who seek health and wellness should not be confused with the homosexual movement and their agenda. This distinction is crucial. It reflects the difference between what G-d asks from all of us and what He unambiguously prohibits.

We need to do everything in our power to lovingly uplift struggling individuals towards a full and healthy life that is filled with love, joy and the wisdom of the Torah.

http://www.torahdec.org/Default.aspx
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_107020462
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 01:41 schreef Aloulou het volgende:
"Ziekte" wordt in de officiele verklaring niet genoemd. De verklaring is vrij logisch vanuit het standpunt van de drie monotheistische religies gezien. Ik snap dan ook helemaal niet wat de joodse raad dan wel eigenlijk verwacht van een rabbijn in deze? Ze hadden dan beter een liberale rabbijn neer kunnen zetten die verkondigd dat homoseksualiteit bijv "niet per definitie een probleem is in het jodendom", hoe ongeloofwaardig ik dat ook vind klinken. Verder heeft men nog "netjes" question and answer sectie op de site en gaat ook in op wetenschappelijke bevindingen. Hier de officiele press release: http://www.torahdec.org/PR.aspx

De verklaring (declaration) luidt als volgt:

[..]

Er staat toch duidelijk dat het genezen kan worden door therapie en dus een ziekte is. Dat is precies waar de joodse gemeente over struikelt. Dat het jodendom homoseksualiteit verbiedt is evident en staat niet ter discussie.
bron
pi_107021883
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2012 22:20 schreef DrMabuse het volgende:
Soms zijn woorden niet nodig.....

[ afbeelding ]
International Diamond Trading Conference?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:39:29 #172
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107023150
Die waarheid van jou is complete nonsens. Compleet.Ongefundeerde leugens en je hebt het over indoctrinatie? Volgens mij ben jij er zelf slachtoffer en uitoegener van, dit soort denkbeelden zijn niet normaal, niet gezond en hatelijk.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 11:40:07 #173
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_107023167
Leuk dat je hier komt discussieren vrind ilias, en voel je vrij je mening te geven, maar homo's weergeven of ze de duivel zelf zijn, psychisch niet in orde, en hou je kinderen erbij uit de buurt, gaat me wat te ver. Beter matig je je toon, en hou je er rekening mee dat niet iedereen jouw mening deelt, en (verknipte) meningen geen waarheid zijn. Ik zou het op prijs stellen als je dat ook als mening brengt.

Liever geen mensen beledigen hier.
Laffe huichelaar
pi_107023169
Ik bespeur in de verkrampte monologen en betogen grote twijfels betreffende de eigen geaardheid.

Of ben ik de enige die dat ziet?

Of het is een geval van trollisme.
pi_107023431
Het spijt me beste Moderatoren, maar ik vind dit toch echt censuur. Ik uit mijn mening hier en die onderbouw ik, je kan het best oneens zijn met mij, maar laten we dan praten inplaats van al mijn tekst te verwijderen, dit is gewoon moeite for nothing dus. Helaas, ik denk dat ik dan ook gelijk stop met het Homo onderwerp want het heeft geen nut.

Met vriendelijke groet,

De_Ilias.
pi_107023817
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 11:48 schreef De_Ilias het volgende:
Het spijt me beste Moderatoren, maar ik vind dit toch echt censuur. Ik uit mijn mening hier en die onderbouw ik, je kan het best oneens zijn met mij, maar laten we dan praten inplaats van al mijn tekst te verwijderen, dit is gewoon moeite for nothing dus. Helaas, ik denk dat ik dan ook gelijk stop met het Homo onderwerp want het heeft geen nut.

Met vriendelijke groet,

De_Ilias.
Beste Ilias, zodra je jouw mening als de Waarheid brengt is er geen ruimte voor discussie en kun je inderdaad beter je tijd ergens anders in steken.
bron
pi_107023864
Het heeft inderdaad geen nut zolang jij geen argumenten blijft geven :W
Conscience do cost.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 14:33:05 #179
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_107028629
quote:

Met vriendelijke groet,

De_Ilias.
Je bent een homo-hater, niks meer en minder dan dat. Homoseksualiteit bestaat al sinds de mens bestaat, dus als het al een ziekte zou zijn is er inmiddels wel een medicijn gevonden. En zeggen dat homo's vies zijn is echt te triest voor woorden,dat heeft niks meer met een onderbouwing te maken maar puur met beledigen.
Het zegt in ieder geval heel veel over jou.
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
pi_107029577
quote:
Beste De_Ilias,

Ik heb je hele epistel - dat wat hier door een moderator is verwijderd - via PM ontvangen. Ik heb het hele verhaal gelezen, ik begrijp ook waarom een moderator het heeft verwijderd.

Op een bepaald moment ben je namelijk niet meer met iemand in discussie op basis van gelijkwaardigheid, maar kom je tot het besef dat je van doen hebt met een slachtoffer. Iemand die het slachtoffer is van verregaande, ziekelijke, hoogswaarschijnlijk orthodox-religieus gevoede indoctrinatie.

Ik wilde eerst nog de moeite nemen om een paar punten uit je PM hier publiekelijk te behandelen, gezien de moeite die je hebt gedaan. Van het ene na het andere bizarre statement, er kwam geen eind aan. Ik was ook al ijverig aan het typen, maar ik ben daarmee gestopt toen ik de volgende zin las:

quote:
Het is bij mij geprobeerd, ik vond Homo's normaal, ik was geïndoctrineerd op school, maar toen ik wakker werd wist ik waar ik mee te maken had.
Deze zin maakt voor mij pijnlijk duidelijk hoezeer je zelf slachtoffer bent, kennelijk zonder dat je daar erg in hebt. Ik vind het ronduit verbijsterend en eerlijk gezegd: ik heb met je te doen.

Mensen hebben jou met succes geleerd om je eigen beoordelingsvermogen en je eigen manier van denken uit te schakelen ten faveure van iets dat je als 'de Waarheid' promoot. Wellicht zul je ooit snappen dat mensen jou hebben geïndoctrineerd op een manier die vergelijkbaar is met hoe nazi's mensen in de jaren '30 indoctrineerden.

Wellicht - ik beloof het niet - ga ik nog via PM uitvoeriger op je epistel reageren, maar op dit moment staakt hier publiekelijk onze discussie. Ik neem je tegen jezelf in bescherming. Voor mij staat vast dat je compleet de weg kwijt bent en ik vind het verder ook een verspilling van mijn tijd om jou weer zelfstandig te leren denken. Ik beschik niet over de professionele gaven die daar voor nodig zijn. Mijn welgemeende advies: zoek hulp, voordat je nog dieper wegzakt in de valkuil van intolerantie en haat. Sterkte.
pi_107033598
Bespaar jezelf die moeite is mijn advies.
  vrijdag 20 januari 2012 @ 17:15:26 #182
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_107034932
Mag het nu ook klaar zijn met op Ilias haten?
Laffe huichelaar
pi_107035023
Inderdaad zeg, hij kan er ook niets aan doen dat hij ziek is.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † vrijdag 20 januari 2012 @ 22:35:50 #184
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107049024
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 09:48 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat het jodendom homoseksualiteit verbiedt is evident en staat niet ter discussie.
Dus ze keuren het wel af. Waarom moet die rabbijn dan op non actief? :?
  vrijdag 20 januari 2012 @ 22:42:00 #185
354945 dikkebroekzak
pi_107049310
Homoseksualiteit is vies en moet aan banden worden gelegd. Het druist in tegen elke morele principe; elke norm en waarde.

Ik stel voor dat deze praktijk beboet wordt om zodoende zulk gestoord gedrag af te moedigen.

De familie moet terug keren. Op naar een fatsoenlijkere, zuiverere samenleving.
― Albert Einstein
pi_107049691
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Omdat men de garnalencocktails en polyester/katoenen kledij niet kwijt wil - ook al zijn dat in de ogen Gods net zulke gruwels als homoseks ;)

Serieus: geen idee. In de meest populaire vertalingen keurt het oude testament homoseks inderdaad af. Men gebruikt hier niet de alternatieve vertalingen die dat niet doen.
Dus als men er voor kiest de god van het oude testament te aanbidden moet men ook dit soort uitspraken accepteren. Sim-pel.

Waarom iemand er voor kiest deze god te aanbidden is een andere vraag... waar we van de wetgever helaas niet op in mogen gaan.
pi_107057970
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:42 schreef dikkebroekzak het volgende:
Homoseksualiteit is vies
Dat is een mening geen feit.
quote:
en moet aan banden worden gelegd. Het druist in tegen elke morele principe;
Mensen niet laten zijn wie ze zijn zolang ze er niemand kwaad mee doen druist juist niet in tegen morele principes, wat jij voorstelt wel.
quote:
elke norm en waarde.
Aangezien er genoeg mensen zijn die het hier niet mee eens zijn is dit slechts een mening, normen en waarden zijn subjectief.
quote:
Ik stel voor dat deze praktijk beboet wordt om zodoende zulk gestoord gedrag af te moedigen.
waarom moet natuurlijk gedrag beboet worden?
quote:
[vul hier een Godwin naar keuze in]
  zaterdag 21 januari 2012 @ 02:44:33 #188
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107058110
quote:
Homoseksualiteit is vies
Net zo vies als heteroseks.
quote:
en moet aan banden worden gelegd.
Heb je er last van als ik naast een kerel slaap?
quote:
Het druist in tegen elke morele principe;
Leg uit.
quote:
elke norm en waarde.
Leg uit.
quote:
Gestoord gedrag? En op welke grond wil je dan beboeten? Mensen die doen wat ze willen, met wederzijdse instemming? Succes met dat.
quote:
De familie moet terug keren.
Niet de schuld van de homo's dat hetero's niet meer kinderen maken.
quote:
Op naar een fatsoenlijkere, zuiverere samenleving.
Het liefst zonder enge denkbeelden zoals die van jou, die anderen hun vrijheid om te leven zoals ze willen ontnemen. Want hoe fatsoenlijk is het om je te bemoeien met wie een ander het bed deelt en daar een oordeel over te vellen?
Hoogachtend,
Erik.
pi_107063568
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Typisch Nederlands omdraai fenomeen.

De "dader" wordt slachtoffer.

Wie was er hier debiele homohaat aan het spuien?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 13:17:36 #190
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_107063857
quote:
Homoseksualiteit is vies en moet aan banden worden gelegd.
Wat is het verschil met dat ik m'n leuter in de poeperd van m'n vriendin steek precies dan?
pi_107063904
quote:
Homoseksualiteit is vies en moet aan banden worden gelegd.
Je moeder is vies en moet aan banden worden gelegd. Weerleg dat maar eens.
Conscience do cost.
pi_107066277
Uitstekend artikel in NRC over dit onderwerp:
http://www.nrc.nl/heijne/2012/01/21/worstelen/
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 14:46:44 #193
3928 Ulx
pi_107066303
Homo's zijn normaal.

Er is niets geks aan een stel volwassen kerels die op een boot door de amsterdamse grachten varen, gekleed in een goudkleurige satijnen tanga, een boa en plateauzolen, terwijl ze zwaaien met een drie meter lange opblaaslul op de maat van "You can win if you want!" van Modern Talking.

Ik zou niet weten wat daar raar aan is. Doodnormale mensen hoor.
pi_107066346
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:46 schreef Ulx het volgende:
Homo's zijn normaal.

Er is niets geks aan een stel volwassen kerels die op een boot door de amsterdamse grachten varen, gekleed in een goudkleurige satijnen tanga, een boa en plateauzolen, terwijl ze zwaaien met een drie meter lange opblaaslul op de maat van "You can win if you want!" van Modern Talking.

Hetero's in Brazilie houden ook van die extravaganza ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door HAKIM_1988 op 21-01-2012 14:49:13 (typo) ]
pi_107066405
Alleen Brazilië?

Volgens mij overal in de (vrije) wereld.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 14:50:17 #196
3928 Ulx
pi_107066406
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:48 schreef HAKIM_1988 het volgende:

[..]

Hetero's in Brazilie houden ook van die extravaganza ;)
So what?
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 14:50:27 #197
137949 Disana
pi_107066414
quote:
Homo's zijn normaal.

Niemand durft iets lelijks over homo’s te zeggen, dus wordt afgegeven op de vermeende extremiteit van de Gay Pride.

zaterdag 21 januari 2012 @ 14:50:32 #198
45206 Pietverdriet
pi_107066419
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:45 schreef Elfletterig het volgende:
Uitstekend artikel in NRC over dit onderwerp:
Uit dat stukje

Bovendien dreigt politiek-correcte verkettering; toen Hollywoodregisseur Brett Ratner zich vorig jaar in een interview liet ontvallen dat „repeteren iets voor flikkers” is, werd hem meteen de regie over de Oscar-uitreiking ontnomen.

Even persifleren
Conservatieve Nazi's lijden onder repressieve tolerantie, toen regiseur A. Rier riep dat geldgier iets voor Joden was, mocht hij prompt de Oscars niet meer uitreiken...
pi_107066426
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 17:15 schreef timmmmm het volgende:
Heeft niks met haten te maken. Eerder met oprechte bezorgdheid. Hij heeft van mij een uitgebreid antwoord via PM ontvangen.

quote:
Homoseksualiteit is vies en moet aan banden worden gelegd. Het druist in tegen elke morele principe; elke norm en waarde.

Het druist in tegen jouw normen, verder niet. De rest is subjectieve bagger.
pi_107066443
quote:
Homo's zijn normaal.

Modern talking is zwaar gangster :(

Maargoed, ja dat zijn de irritante homo's. Maar je hebt ook genoeg irritante hetero's. Elke 'groep' heeft vervelende mensen ertussen zitten :P
Conscience do cost.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 14:51:39 #201
3928 Ulx
pi_107066445
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:50 schreef DrMabuse het volgende:
Alleen Brazilië?

Volgens mij overal in de (vrije) wereld.
Het zijn dus allemaal hele normale mensen. Toch denk ik dat wanneer jij dat morgen in je eentje zou doen, je best wel een potje opgesloten gaat worden.
pi_107066452

Borgerhout.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:52:14 #203
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107066456
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:51 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het zijn dus allemaal hele normale mensen. Toch denk ik dat wanneer jij dat morgen in je eentje zou doen, je best wel een potje opgesloten gaat worden.
:')_!

Doe nu niet alsof hetero's onderdrukt worden.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_107066494

Rotterdam
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 14:54:22 #205
3928 Ulx
pi_107066529
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:51 schreef DrMabuse het volgende:
[ afbeelding ]

Borgerhout.
Ach ja, carnaval.

Ik heb het niet zo op religieuze feesten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Carnival#History
pi_107066573
Aha , dus daarom mogen homo's geen feest vieren op een boot?
pi_107066632
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:50 schreef Ulx het volgende:

[..]

So what?
Ipv het over homo's te hebben moet je het hebben over de mens an sich. Zoals DrMabuse hierboven al stelt ..... lijkt het me sterk dat het extreme gedrag voorbehouden aan homo's.
Of dat elke homo dat leuk vind.

Dat zijn veronderstellingen die gebaseerd zijn op weinig.
pi_107066656
Juist ja.
pi_107066690
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
Omdat men de garnalencocktails en polyester/katoenen kledij niet kwijt wil - ook al zijn dat in de ogen Gods net zulke gruwels als homoseks ;)
Selectief shoppen in de Bijbel, Koran, Thora en andere sprookjesboeken is inderdaad aan de orde van de dag.

quote:
3s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:49 schreef MisterSqueaky het volgende:
In de meest populaire vertalingen keurt het oude testament homoseks inderdaad af. Men gebruikt hier niet de alternatieve vertalingen die dat niet doen.

Dus als men er voor kiest de god van het oude testament te aanbidden moet men ook dit soort uitspraken accepteren. Sim-pel. Waarom iemand er voor kiest deze god te aanbidden is een andere vraag... waar we van de wetgever helaas niet op in mogen gaan.
Het is inderdaad nog maar zeer de vraag of de huidige vertalingen accuraat zijn, wat de opmerkingen over homo's betreft. Bepaalde vertalingen zijn een eigen leven gaan leiden; dat is algemeen bekend.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 14:59:41 #210
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107066702
quote:
Homo's zijn normaal.

Gelukkig zie je de absurditeit van deze opmerking zelf ook in :'). Toch?
Hoogachtend,
Erik.
pi_107066733
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:54 schreef Ulx het volgende:
Ach ja, carnaval.
Ik heb het niet zo op religieuze feesten.
Ach, waar heb je het eigenlijk wél op? Vervelend hè, dat andere mensen hun leven leiden zoals zij dat willen, zonder dat ze jouw toestemming komen vragen.... :')
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 15:00:57 #212
3928 Ulx
pi_107066741
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:55 schreef DrMabuse het volgende:
Aha , dus daarom mogen homo's geen feest vieren op een boot?
Wie beweert dat? Ik vind het heel normaal. Niks mis mee. Niks raars aan.

Elke vent zou elke dag gekleed in een roze rubberen jurk met witte veren door de grachten moeten varen met keihard Divine's You Think You're a Man op de speakers. Ik heb daar geen moeite mee.
pi_107066749
En dat voor iemand met :

quote:
onder z'n berichten.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 15:02:38 #214
3928 Ulx
pi_107066792
Ben ik het een keer met de pro-homobeweging eens. Zeiken ze me af.

Zo gaat het natuurlijk nooit goedkomen met de acceptatie, hè.
pi_107066793
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:00 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wie beweert dat? Ik vind het heel normaal. Niks mis mee. Niks raars aan.

Elke vent zou elke dag gekleed in een roze rubberen jurk met witte veren door de grachten moeten varen met keihard Divine's You Think You're a Man op de speakers. Ik heb daar geen moeite mee.
Gelukkig maar.

En je vergeet een hele grote groep vrouwen hoor.

Of zie je dat wel graag? Vrouwtje-vrouwjte?
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:03:59 #216
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107066828
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 14:59 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Selectief shoppen in de Bijbel, Koran, Thora en andere sprookjesboeken is inderdaad aan de orde van de dag.

[..]

Het is inderdaad nog maar zeer de vraag of de huidige vertalingen accuraat zijn, wat de opmerkingen over homo's betreft. Bepaalde vertalingen zijn een eigen leven gaan leiden; dat is algemeen bekend.
Ik gebruik altijd als voorbeeld bij vertalingen die een eigen leven kunnen gaan leiden dat de nieuwe vertaling van de Bijbel niet meer spreekt van "de maagd Maria" maar van "het meisje Maria". Zo kunnen nuances langzaam maar zeker verschuiven door de jaren heen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_107066829
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:02 schreef Ulx het volgende:
Ben ik het een keer met de pro-homobeweging eens. Zeiken ze me af.

Zo gaat het natuurlijk nooit goedkomen met de acceptatie, hè.
Je draaikonterij zou het goed doen op zo'n boot denk ik.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 15:04:41 #218
3928 Ulx
pi_107066847
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:02 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Gelukkig maar.

En je vergeet een hele grote groep vrouwen hoor.

Of zie je dat wel graag? Vrouwtje-vrouwjte?
Neuh, vind ik saai. Dat suffe gefriemel schiet niet op.
pi_107066851
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

:D
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 15:06:14 #220
3928 Ulx
pi_107066896
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:04 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Ik kan er wel in stenen tafelen gehakte dogma's van maken, maar iedereen heeft toch recht om zijn mening te veranderen?

De goede argumenten die ik in dit topic lees hebben dat effect gehad.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:07:28 #221
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107066932
Kan aan mij liggen, maar ik proef een sarcastische ondertoon. Gewoon het feit al dat je claimt dat homo zijn dus gelijk staat aan de gay pride.
Hoogachtend,
Erik.
pi_107066985
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:03 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik gebruik altijd als voorbeeld bij vertalingen die een eigen leven kunnen gaan leiden dat de nieuwe vertaling van de Bijbel niet meer spreekt van "de maagd Maria" maar van "het meisje Maria". Zo kunnen nuances langzaam maar zeker verschuiven door de jaren heen.
Klopt. En zo is ook bekend dat de eerste teksten die tot de Bijbel leidden, op allerlei manieren konden worden opgevat. En dat bepaalde opmerkingen bewust een homofobe kant op zijn geduwd.

Belangrijker voor mij is trouwens dat de inhoud van de Bijbel (en al die andere onzin-boeken waaraan veel te veel waarde wordt toegekend) overduidelijk mensenwerk zijn. Alles is geschreven vanuit het beperkte voorstellingsvermogen dat mensen in die tijd hadden. En het barst allemaal van de tegenstrijdigheden.

Maar de religieuze stokpaardjes, waaronder homohaat, zijn stokpaardjes omdat ze groepsvorming versterken. Het zijn de bindmiddelen; de zaken die mensen (hoe bekrompen ook) met elkaar gemeen. De zogeheten 'gedeelde waarden' en dat soort bagger.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 15:14:43 #223
3928 Ulx
pi_107067134
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Kan aan mij liggen, maar ik proef een sarcastische ondertoon. Gewoon het feit al dat je claimt dat homo zijn dus gelijk staat aan de gay pride.
De Gay Pride, brought to you by ING Bank and Kips Leverworst.....Je kunt tegenwoordig niet eens meer beweren dat de Gay Pride gelijk staat aan homo's. Maar toch, op de eerste Gay Pride in 95 of 96 of zo zag je nog wel eens wat zogenaamd schokkende dingen. Een man in ketens die genomen werd en zo, wat pijpbeurten voeren toen langs. Maar ja, zullen al die tolerante grachtengordelyuppen wel weer ongeschikt voor de toeschouwende kinderen hebben gevonden.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:18:41 #224
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107067240
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:14 schreef Ulx het volgende:

[..]

De Gay Pride, brought to you by ING Bank and Kips Leverworst.....Je kunt tegenwoordig niet eens meer beweren dat de Gay Pride gelijk staat aan homo's. Maar toch, op de eerste Gay Pride in 95 of 96 of zo zag je nog wel eens wat zogenaamd schokkende dingen. Een man in ketens die genomen werd en zo, wat pijpbeurten voeren toen langs. Maar ja, zullen al die tolerante grachtengordelyuppen wel weer ongeschikt voor de toeschouwende kinderen hebben gevonden.
Wat is je punt nou?
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 15:20:04 #225
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107067280
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:09 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. En zo is ook bekend dat de eerste teksten die tot de Bijbel leidden, op allerlei manieren konden worden opgevat. En dat bepaalde opmerkingen bewust een homofobe kant op zijn geduwd.

Belangrijker voor mij is trouwens dat de inhoud van de Bijbel (en al die andere onzin-boeken waaraan veel te veel waarde wordt toegekend) overduidelijk mensenwerk zijn. Alles is geschreven vanuit het beperkte voorstellingsvermogen dat mensen in die tijd hadden. En het barst allemaal van de tegenstrijdigheden.

Maar de religieuze stokpaardjes, waaronder homohaat, zijn stokpaardjes omdat ze groepsvorming versterken. Het zijn de bindmiddelen; de zaken die mensen (hoe bekrompen ook) met elkaar gemeen. De zogeheten 'gedeelde waarden' en dat soort bagger.
Ja, een gedeelde vijand hebben verbroedert natuurlijk. En het is veel makkelijker om de homo's als vijand uit te kiezen dan de mensen die seks voor het huwelijk hebben, of anticonceptie gebruiken.
Hoogachtend,
Erik.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 15:20:36 #226
3928 Ulx
pi_107067292
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 15:18 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Wat is je punt nou?
Dat de meeste mensen in nederland boter op hun hoofd hebben.
pi_107067900
Wat moeilijk te volgen , je heen en weer draaiende betogen en redenaties.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 16:54:52 #228
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_107070140
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 17:55 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom verlichting goed is? Omdat verlichting tot tolerantie leidt, iets wat jij ontbeert.
Als je zo overtuigt bent van tolerant doen moet je eens in Afrika tussen een groep leeuwen gaan liggen tolerant wezen.
Kijken of het brengt wat jij beweerd: tolerantie brengt niets dan goeds.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 17:02:56 #229
3928 Ulx
pi_107070337
Verlichting bracht de guillotine.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:05:41 #230
45206 Pietverdriet
pi_107070418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:02 schreef Ulx het volgende:
Verlichting bracht de guillotine.
De kerk de brandstapel
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:07:30 #231
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107070458
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als je zo overtuigt bent van tolerant doen moet je eens in Afrika tussen een groep leeuwen gaan liggen tolerant wezen.
Wat is dat voor een kutvergelijking. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 17:10:55 #232
3928 Ulx
pi_107070558
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De kerk de brandstapel
Nee, staat al in de talmoed.

Sorry, de joden zijn schuldig.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 17:12:46 #233
341203 3-voud
pi_107070615
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:07 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Wat is dat voor een kutvergelijking. :')
Als je ergens niet uit komt is google een goed ideetje.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:17:27 #234
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_107070743
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:12 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als je ergens niet uit komt is google een goed ideetje.
Je vergelijkt leeuwen met mensen, twee dingen die niet te vergelijken zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 17:26:44 #235
341203 3-voud
pi_107070953
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:17 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Je vergelijkt leeuwen met mensen, twee dingen die niet te vergelijken zijn.
Zijn beide dieren. Alhoewel, mensen moorden om 10 cent. Tis maar de vraag welke beschaafder is.
Enfin, tolerantie is tolerantie, of niet.
  zaterdag 21 januari 2012 @ 17:28:24 #236
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_107071005
Ik snap de punten niet die gemaakt worden. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Hoogachtend,
Erik.
pi_107071109
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik snap de punten niet die gemaakt worden. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen.
Nah.
  Overall beste user 2022 zaterdag 21 januari 2012 @ 17:49:00 #238
3928 Ulx
pi_107071505
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 17:28 schreef Tha_Erik het volgende:
Ja, maar ook dat kan genezen worden.
pi_107076182
quote:
5s.gif Op vrijdag 20 januari 2012 22:35 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het Jodendom verbiedt seks tussen mannen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is wel de realiteit. Waar men over struikelt is dat de rabbijn zegt dat het je homoseksualiteit kunt genezen. Dat laatste heeft niets met religie te maken en is faliekante nonsens.
bron
  † In Memoriam † zaterdag 21 januari 2012 @ 21:30:44 #240
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107078303
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 20:30 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Het Jodendom verbiedt seks tussen mannen. Hoef je het niet mee eens te zijn, maar dat is wel de realiteit. Waar men over struikelt is dat de rabbijn zegt dat het je homoseksualiteit kunt genezen. Dat laatste heeft niets met religie te maken en is faliekante nonsens.
Maar (proberen te) genezen is toch een stuk milder dan de persoon doden?

Ik bedoel je bent niet volledig in je stelling dat het Jodendom homoseksualiteit verbiedt. Ja het wordt verboden en iemand die er toch schuldig aan maakt moet ter dood gebracht worden. Het vormt één gebod.

Als de straf dan wordt afgedaan als niet meer van deze tijd, waarom dan niet het hele gebod? Of is het een soort van gedoogconstructie?

Ik probeer de logica te vinden waarom deze rabbijn een duw kreeg. De gemeente en de rabbijn keuren het beide af, daarover zijn ze het eens. Wat stelt de gemeente dan voor om met homo's te doen? De rabbijn kwam tenminste nog met een oplossing.

Mijn indruk is nl. dat men het onder druk van publieke opinie heeft gedaan. Niet per se omdat men het oneens was met zijn visie.
pi_107078973
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 21:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Maar (proberen te) genezen is toch een stuk milder dan de persoon doden?

Ik bedoel je bent niet volledig in je stelling dat het Jodendom homoseksualiteit verbiedt. Ja het wordt verboden en iemand die er toch schuldig aan maakt moet ter dood gebracht worden. Het vormt één gebod.
In het jodendom is de doodstraf al meer dan 2000 jaar geleden "afgeschaft". De enige die dat vonnis voltrekt is God.
quote:
Als de straf dan wordt afgedaan als niet meer van deze tijd, waarom dan niet het hele gebod? Of is het een soort van gedoogconstructie?

Ik probeer de logica te vinden waarom deze rabbijn een duw kreeg. De gemeente en de rabbijn keuren het beide af, daarover zijn ze het eens. Wat stelt de gemeente dan voor om met homo's te doen? De rabbijn kwam tenminste nog met een oplossing.
De rabbijn komt met een onzinnige oplossing, namelijk genezing. Ik denk dat we het erover eens zijn dat er weinig aan homoseksualiteit te genezen valt.

Wat betreft de stelling van de gemeente: hoe goed een mens ook zijn best doet, niemand is perfect. Een gebruikelijke uitdrukking daarvoor in het jodendom is: "er is geen rechtvaardige in deze wereld die alleen maar goed handelt en nooit zondigt". Waarom zou je dan onderscheid maken tussen iemand die in zijn slaapkamer zondigt en iemand in dat, bijvoorbeeld, in een restaurant doet?
quote:
Mijn indruk is nl. dat men het onder druk van publieke opinie heeft gedaan. Niet per se omdat men het oneens was met zijn visie.
Mwa, ik kan je garanderen dat deze discussie al speelde voordat de pers er opdook. Het heeft een en ander wel in een stroomversnelling gebracht inderdaad.

De vraag of homoseksualiteit al dan niet een ziekte is die geneesbaar zou zijn is een (medisch/psychologisch) wetenschappelijke vraag, waar de wetenschap al zo'n 20 jaar over uit is. Wat rabbijnen (of andere geestelijken) zeggen vanuit hun geloof vind ik één ding, maar ze moeten absoluut niet met wetenschap aan de haal gaan, dat is een domein waar ze geen verstand van hebben en hun mond over moeten houden. Die grens is de rabbijn wat mij betreft overgegaan en is daarmee van een theologische discussie in een medisch-wetenschappelijke discussie terecht gekomen. Eentje waar de wetenschap al over is uitgediscussieerd.

Hoop dat dit helpt ;)
bron
pi_107120244
Triest dat de mensheid zo gefixeerd is op andermans seksuele orientatie :')
pi_107128664
'Schorsing rabbijn op grens van fascisme'

Ennnn de tweede wereldoorlog wordt er nog harder bijgesleept...
pi_107129336
De joden zijn in een spirituele shock. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_107129538
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 08:57 schreef Hathor het volgende:
De joden zijn in een spirituele shock. :')
De fundamentalistische joden dan wel.
pi_107129577
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2012 22:31 schreef NaughtyBuns het volgende:
Triest dat de mensheid zo gefixeerd is op andermans seksuele orientatie :')
En nog steeds zonder fatsoenlijke argumenten waarom iets anders dan mannetje-vrouwtje zo verschrikkelijk slecht zou zijn. Tot nog toe komt men niet verder dan zo is het ooit geschreven.
pi_107129673
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:14 schreef Ferdo het volgende:

[..]

En nog steeds zonder fatsoenlijke argumenten waarom iets anders dan mannetje-vrouwtje zo verschrikkelijk slecht zou zijn. Tot nog toe komt men niet verder dan zo is het ooit geschreven.
Ik denk dat je in dezelfde hoek moet zoeken als voor de reden waarom voorbehoedsmiddelen en seks voor het huwelijk verafschuwd worden: seks is bedoeld voor voortplanting (en dat is heeeel belangrijk) en elke andere toepassing is daarom uit den boze. Of dit nu homoseks is, masturbatie, condoomgebruik of abortus (en de seks die daartoe geleid heeft).
bron
pi_107130163
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 09:19 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik denk dat je in dezelfde hoek moet zoeken als voor de reden waarom voorbehoedsmiddelen en seks voor het huwelijk verafschuwd worden: seks is bedoeld voor voortplanting (en dat is heeeel belangrijk) en elke andere toepassing is daarom uit den boze. Of dit nu homoseks is, masturbatie, condoomgebruik of abortus (en de seks die daartoe geleid heeft).
Ach, voor de voortplanting ja, natuurlijk! De wereldbevolking is de laatste tijd natuurlijk ook gigantisch gekrompen, vooral in de laatste honderd jaar. :')
pi_107131643
De rabbijn kruipt nu in een slachtofferol en claimt dat hij verkeerd is begrepen.
Zie: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-homoseksualiteit/

quote:
“Ik heb sterke aanwijzingen dat mijn vrouw en ik ons leven niet zeker zijn als wij nu naar Nederland komen. Daarom leek het mij beter dat wij voorlopig niet komen.”

U blijft er bij dat homoseksuelen in therapie moeten?
“In therapie wel, maar ik heb nooit gezegd dat homoseksualiteit een ziekte is. Ik word gekruisigd vanwege een standpunt dat ik niet heb.”

Waarom zou iemand in therapie moeten als hij niet ziek is?
“Omdat hij als gelovige jood én homoseksueel een innerlijk conflict heeft. Wie daar last van heeft, en van dat conflict af wil, moet zichzelf laten behandelen.”
Ik moet zeggen dat ik het volledig eens ben met dat laatste statement. De geestelijke aandoening met de naam 'Joodse religie' is uitstekend te behandelen.
pi_107131922
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:48 schreef Elfletterig het volgende:
De rabbijn kruipt nu in een slachtofferol en claimt dat hij verkeerd is begrepen.

[..]

Ik moet zeggen dat ik het volledig eens ben met dat laatste statement. De geestelijke aandoening met de naam 'Joodse religie' is uitstekend te behandelen.
Ik vind je hier net zo onkies als De_Ilias. :{w
bron
  maandag 23 januari 2012 @ 11:29:07 #251
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_107132759
quote:

[..]

Gekruisigd. :') Dat is een slimme opmerking zeg. Wiens messias hadden de joden ookalweer om het leven gebracht? Oeps.
pi_107133113
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:29 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Gekruisigd. :') Dat is een slimme opmerking zeg. Wiens messias hadden de joden ookalweer om het leven gebracht? Oeps.
Geen idee, vertel eens. Jezus is door de Romeinen gekruisigd, die valt dus af. :?
bron
  maandag 23 januari 2012 @ 12:16:02 #253
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107134177
quote:

Ik vraag me af of mensen wel kunnen afkicken van hun religieuze verslaving, behandeling is mogelijk niet erg zinvol, we moeten ons daarom richten op preventie.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107134381
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik vraag me af of mensen wel kunnen afkicken van hun religieuze verslaving,
Wat een overschatting van het geloof en blijk van wantrouwen in de mens. Je wordt bedankt.
  maandag 23 januari 2012 @ 12:30:27 #255
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_107134599
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

Wat een overschatting van het geloof en blijk van wantrouwen in de mens. Je wordt bedankt.
'One of the things you learn from years of dealing with religious people, is that you can turn your back on a person, but never turn your back on a religion.'
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_107134868
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 10:59 schreef PhysicsRules het volgende:
Ik vind je hier net zo onkies als De_Ilias. :{w
Volgens mij moet je de bijdragen van De_Ilias dan nog eens grondig lezen en ze op waarde schatten. Ik werp je opmerking verre van me.

Bovendien was de opmerking waarop je reageert, een direct weerwoord op de stelling van de rabbijn. Iets waar die hele De_Ilias niks mee te maken heeft.

Laat het even duidelijk zijn: mensen mogen van mij geloven wat ze willen. Ik wil niemand van zijn of haar geloof afbrengen en evenmin moeten gelovigen wat mij betreft worden verketterd, gediscrimineerd of vervolgd.

Maar zo'n rabbijn verdient een weerwoord. Hij wijst erop dat de homo een conflict heeft met het jodendom. Maar waarom zou de homo 'genezen' moeten worden? Waarom kunnen mensen niet van een religie genezen? Lijkt me een stuk makkelijker, aangezien het aangeleerd gedrag is. Ik ageer dus tegen de eenzijdige visie van die rabbijn, that's all.

En het is niet te vergelijken met De_Ilias, die homo's generaliserend als vies en vunzig betitelt, zijn religie als 'de Waarheid' portretteert en het liefst alle homo's wil uitbannen uit de samenleving, omdat ze anderen zouden kunnen besmetten.

Nogmaals, ik werp die vergelijking verre van me.
pi_107134984
quote:
10s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Weten is beter dan geloven.

Religie is verzonnen door mensen voor mensen om de leegte van hun bestaan op te vullen en voor hen zin te geven.

Om de realiteit , dat ons leven alleen maar een biologische reden heeft , te verdoezelen.
pi_107135101
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:41 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Volgens mij moet je de bijdragen van De_Ilias dan nog eens grondig lezen en ze op waarde schatten. Ik werp je opmerking verre van me.

Bovendien was de opmerking waarop je reageert, een direct weerwoord op de stelling van de rabbijn. Iets waar die hele De_Ilias niks mee te maken heeft.

Laat het even duidelijk zijn: mensen mogen van mij geloven wat ze willen. Ik wil niemand van zijn of haar geloof afbrengen en evenmin moeten gelovigen wat mij betreft worden verketterd, gediscrimineerd of vervolgd.

Maar zo'n rabbijn verdient een weerwoord. Hij wijst erop dat de homo een conflict heeft met het jodendom. Maar waarom zou de homo 'genezen' moeten worden? Waarom kunnen mensen niet van een religie genezen? Lijkt me een stuk makkelijker, aangezien het aangeleerd gedrag is. Ik ageer dus tegen de eenzijdige visie van die rabbijn, that's all.
Je maakt er anders een erg algemene opmerking van. En gezien de uitgebreide bijdragen die je normaal gesproken hebt ga ik ervan uit dat wat jij schrijft goed doordacht is.
quote:
En het is niet te vergelijken met De_Ilias, die homo's generaliserend als vies en vunzig betitelt, zijn religie als 'de Waarheid' portretteert en het liefst alle homo's wil uitbannen uit de samenleving, omdat ze anderen zouden kunnen besmetten.

Nogmaals, ik werp die vergelijking verre van me.
Ik beproef toch vaak bij sommigen op dit forum, waaronder in jou bijdragen, het idee dat religie onzin is er maar één Waarheid is, het atheïsme. Je zult je hier ongetwijfeld niet in herkennen, maar deze indruk maak je regelmatig.

Juist bij dit onderwerp is het toch interessant dat de Joodse gemeenschap in Amsterdam zich keer tegen de ideeën van een rabbijn en zich juist veel toleranter opstelt. Maar daar hoor ik niemand over.
bron
pi_107135140
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Weten is beter dan geloven.

Religie is verzonnen door mensen voor mensen om de leegte van hun bestaan op te vullen en voor hen zin te geven.

Om de realiteit , dat ons leven alleen maar een biologische reden heeft , te verdoezelen.
Ben "blij" dat je mijn stelling in mijn bovenstaande post meteen even kracht bijzet :')
bron
pi_107135671
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Je maakt er anders een erg algemene opmerking van. En gezien de uitgebreide bijdragen die je normaal gesproken hebt ga ik ervan uit dat wat jij schrijft goed doordacht is.
Ik houd gelovigen - dus ook deze rabbijn - graag een spiegel voor, om ze de absurdheid van hun eigen statements te laten inzien.

quote:
Ik beproef toch vaak bij sommigen op dit forum, waaronder in jou bijdragen, het idee dat religie onzin is er maar één Waarheid is, het atheïsme. Je zult je hier ongetwijfeld niet in herkennen, maar deze indruk maak je regelmatig.
Persoonlijk vind ik religie inderdaad onzin, wat niet wil zeggen dat mensen niet religieus mogen zijn. Ze moeten vooral geloven wat ze willen geloven. Waar ik tegen ageer, is dat onder de subjectieve noemer van godsdienstvrijheid regelmatig grenzen worden overschreden en dat andere groepen mensen worden beledigd, vernederd, of zelfs vervolgd en vermoord.

Wat ik juist probeer te doen, is om figuren als De_Ilias duidelijk te maken dat hun 'Waarheid' niet meer dan hun opvatting, cq. mening is. Verder ageer ik fel tegen het verschil in rechten tussen gelovigen en niet-gelovigen. Onder het mom van godsdienstvrijheid komen gelovigen met van alles weg. En nog steeds leggen ze van alles op aan niet-gelovigen. Zomaar even een voorbeeldje: "God does not exist", vijf jaar cel

quote:
Juist bij dit onderwerp is het toch interessant dat de Joodse gemeenschap in Amsterdam zich keer tegen de ideeën van een rabbijn en zich juist veel toleranter opstelt. Maar daar hoor ik niemand over.
Zeker is dat interessant. Ik heb daar trouwens wel degelijk wat over gezegd; het was zelfs mijn eerste reactie op het nieuws, maar dat bericht stond in een ander topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 11:01 schreef Elfletterig het volgende:
De ene religieuze gek is nog niet uit de headlines verdwenen of de volgende malloot meldt zich alweer. Ook al is het een opvatting die onder de Joodse gemeenschap in Nederland weinig steun geniet, het blijft bizar dat mensen dit soort standpunten verkondigen.

Verder stemt het me tevreden dat het statement onder joodse jongeren tot ophef leidt. Het is een teken aan de wand: orthodoxe relgieuze leiders verliezen het contact met de realiteit en verliezen dus ook draagvlak. De populariteit van het Vaticaan is in Nederland al op een dieptepunt, hopelijk geldt dat ook snel voor dit soort geschifte opperrabbijnen.
pi_107135697
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:50 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ben "blij" dat je mijn stelling in mijn bovenstaande post meteen even kracht bijzet :')
Sience Rules!
pi_107135698
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2012 16:54 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Inzicht wel. Angst is de voornaamste reden van jouw interpretatie ?
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_107135794
quote:
Op zaterdag 21 januari 2012 16:54 schreef 3-voud het volgende:

Gaat niet!

pi_107135827
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:09 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Sience Rules!
De rabbijnen in kwestie proberen religieuze uitspraken te doen aan de hand van wetenschap. Dit gaat ze niet goed af. Mijn stelling is dat wetenschap zich op eenzelfde manier niet met religie moet bezighouden. Het een heeft niets met het ander te maken en zodra je de twee probeert te vermengen ga je hopeloos de mist in. Zowel wetenschappelijk als religieus.
bron
pi_107135962
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:14 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

De rabbijnen in kwestie proberen religieuze uitspraken te doen aan de hand van wetenschap. Dit gaat ze niet goed af. Mijn stelling is dat wetenschap zich op eenzelfde manier niet met religie moet bezighouden. Het een heeft niets met het ander te maken en zodra je de twee probeert te vermengen ga je hopeloos de mist in. Zowel wetenschappelijk als religieus.
Wetenschap is feiten en kennis toepassen.
Religie is fabels en emoties (angst vooral) toepassen.

Makkelijke keuze.
pi_107136153
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:20 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wetenschap is feiten en kennis toepassen.
Religie is fabels en emoties (angst vooral) toepassen.

Makkelijke keuze.
Zie je echt niet dat je nu net zo rigide bent als Ilias, die zijn wereldbeeld als Waarheid verkondigt? Aan religie liggen net zo goed feiten en kennis ten grondslag, terwijl ik wetenschap ook heel veel fabels en emotie de ronde gaan. De vraag is hoe je daar als mens mee omgaat. Zelfde geldt voor wetenschap.
bron
pi_107138201
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:14 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

waarom zou je niet vanuit de wetenschap naar religie moeten kijken?
Het moet mogelijk zijn om te kijken wat van een religie waar is en wat niet.
  maandag 23 januari 2012 @ 15:10:47 #268
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_107139558
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 11:40 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Geen idee, vertel eens. Jezus is door de Romeinen gekruisigd, die valt dus af. :?
Ja, en de joden hadden daar verder niets mee te maken, die probeerden hem zelfs nog te redden. :')

Lees de bijbel nog eens na.
pi_107139663
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 14:35 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

waarom zou je niet vanuit de wetenschap naar religie moeten kijken?
Het moet mogelijk zijn om te kijken wat van een religie waar is en wat niet.
Veel waar religie over praat valt wetenschappelijk niet te verifiëren of falsificeren. Om maar een open deur in te trappen: probeer maar te bewijzen dat God al dan niet bestaat. Daar kom je wetenschappelijk alleen tot de conclusie dat het concept God niet nodig is voor het wetenschappelijk beschrijven van de wereld.
bron
  maandag 23 januari 2012 @ 15:16:12 #270
45206 Pietverdriet
pi_107139762
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:13 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Veel waar religie over praat valt wetenschappelijk niet te verifiëren of falsificeren. Om maar een open deur in te trappen: probeer maar te bewijzen dat God al dan niet bestaat. Daar kom je wetenschappelijk alleen tot de conclusie dat het concept God niet nodig is voor het wetenschappelijk beschrijven van de wereld.
Probeer maar te bewijzen dat het vliegend spaghetti monster niet bestaat, of de grote theepot waar al het leven uit geschonken werd
pi_107139776
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, en de joden hadden daar verder niets mee te maken, die probeerden hem zelfs nog te redden. :')

Lees de bijbel nog eens na.
Heb je dat zelf wel gedaan dan? Waar staat dat dan in de bijbel?
bron
pi_107139843
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Probeer maar te bewijzen dat het vliegend spaghetti monster niet bestaat, of de grote theepot waar al het leven uit geschonken werd
Voorspelbaar -1.
Klopt, dat kun je niet. En nu?

Nee, met een puur wetenschappelijk wereldbeeld zul je religie nooit goed doorgronden.
bron
pi_107140545
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:18 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Voorspelbaar -1.

Nee, met een puur wetenschappelijk wereldbeeld zul je religie nooit goed doorgronden.
Wat is de waarde van religie als het niet te doorgronde is?
  maandag 23 januari 2012 @ 15:38:12 #274
45206 Pietverdriet
pi_107140602
quote:

[..]

Voorspelbaar -1.

Natuurlijk wel, is puur een psychologische meme, een mindvirus. Zoals je ook niet meer van een koortslip afkomt.
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 15:38:12 #275
137949 Disana
pi_107140604
quote:

[..]

Voorspelbaar -1.

Men kan natuurlijk wel streven naar het doorgronden van de menselijke behoefte om te geloven :)
pi_107140971
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:36 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Wat is de waarde van religie als het niet te doorgronde is?
Is alleen iets waardevol als het wetenschappelijk te doorgronden is?
bron
pi_107141007
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Men kan natuurlijk wel streven naar het doorgronden van de menselijke behoefte om te geloven :)
Dat zeker. En het kan ook heel inzichtvol zijn om te begrijpen waar het vandaan komt.
bron
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 15:53:46 #278
137949 Disana
pi_107141180
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:49 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat zeker. En het kan ook heel inzichtvol zijn om te begrijpen waar het vandaan komt.
Dat denk ik ook. Maar daarmee is de behoefte natuurlijk nog niet veranderd. Misschien kan er ooit aan het brein gesleuteld worden :)
pi_107144743
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 15:53 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Maar daarmee is de behoefte natuurlijk nog niet veranderd. Misschien kan er ooit aan het brein gesleuteld worden :)
Misschien moeten we gewoon af van het idee dat we van religie afmoeten. :)
  † In Memoriam † maandag 23 januari 2012 @ 17:32:35 #280
137949 Disana
pi_107144815
quote:
1s.gif Op maandag 23 januari 2012 17:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Misschien moeten we gewoon af van het idee dat we van religie afmoeten. :)
De mensen die dat denken zijn in de minderheid. Bovendien kun je gelovigen niet dwingen een behandeling te ondergaan. Religie blijft dus machtig.
pi_107146816
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 13:27 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Zie je echt niet dat je nu net zo rigide bent als Ilias, die zijn wereldbeeld als Waarheid verkondigt? Aan religie liggen net zo goed feiten en kennis ten grondslag, terwijl ik wetenschap ook heel veel fabels en emotie de ronde gaan.
wat
Conscience do cost.
pi_107509485
quote:
In opspraak geraakte opperrabbijn Ralbag weer aan het werk

Opperrabbijn Aryeh Ralbag heeft zijn werkzaamheden voor de Joodse Gemeente Amsterdam hervat. Dat blijkt uit een brief die het bestuur vandaag aan de leden heeft gestuurd.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)g-weer-aan-het-werk/

Kijk zo doe je dat. Even op non-actief zetten om de schijn op te houden dat je het ergens niet mee eens bent. :'(
pi_107565355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2012 11:38 schreef DrowningMan het volgende:
Kwam een leuke blog tegen hierover:

http://toegelicht.wordpre(...)t-mag-je-zelf-weten/
Tsja. Zoals in dit topic al is aangegeven is het niet wenselijk dat rabbijnen medische uitspraken gaan doen (tenzij ze toevallig ook arts zijn natuurlijk). Met "vrijheid van meningsuiting" heeft dat weinig te maken - een medische diagnose is immers geen filosofische mening. Hij mag ze verder best walgelijk vinden; zolang hij maar geen medische termen misbruikt.

Omgekeerd werkt dat overigens ook - een homo mag (tenzij hij toevallig arts is) niet zomaar diagnosticeren dat Jood zijn een ziekte is. Hij mag ze verder best walgelijk vinden; zolang hij maar geen medische termen misbruikt.
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:16:55 #285
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_108554835
quote:
3s.gif Op donderdag 19 januari 2012 17:51 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik heb hem zelfs de wereld in geholpen. :{

Zie het als inspiratie. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 29 februari 2012 @ 19:18:41 #286
45206 Pietverdriet
pi_108554910
Bullshitboy is geen moslim, hij is een roomblanke racist die zijn best doe mensen een hekel aan moslims aan te praten.
pi_108622130
Homo's ondervinden nog de meeste haat en vervolging van andere homo's. Haat is schering en inslag in die kringen. De paar incidenten met gelovigen of kaalkopjes worden altijd door de media opgeblazen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')