abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106934361
quote:
Opperrabbijn Aryeh Ralbag is door het dagelijks bestuur van de Joodse Gemeente Amsterdam voorlopig van zijn taken ontheven. Ralbag heeft een verklaring ondertekend waarin wordt gesteld dat homoseksualiteit te genezen is.

Voorzitter Ronnie Eisenmann van de Joodse Gemeente Amsterdam zegt dat Ralbag niet namens de Amsterdamse gemeenschap spreekt. Ook past de verklaring volgens hem niet in de Nederlandse 'bevindingen en feiten'.

Thora
In de verklaring wordt homoseksualiteit een ziekte genoemd en nemen tientallen rabbijnen en andere joodse leiders stelling tegen het homohuwelijk. Ook staat er dat homoseksualiteit is te genezen. Ralbag ondertekende de verklaring namens de Joodse Gemeente Amsterdam.

Het document is vorig jaar ondertekend. De verwijzing naar de gemeente is inmiddels weggehaald. Eisenmann distantieert zich van de stellingname.

'Het is niet aan het bestuur om over zaken te oordelen die achter de voordeur spelen. Circa 80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora. Daar valt seksuele geaardheid onder. Het is niet aan ons om daarover te oordelen.'

Verwerpelijk
Het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) vindt dat de opperrabbijn de ondertekening van het document moet intrekken. Volgens het CIDI is de verklaring van rabbijnen en joodse leiders 'verwerpelijk'.

'CIDI verwerpt elk onderscheid naar ras, afkomst of seksuele geaardheid,' laat de organisatie weten. Ralbag blijft in ieder geval tot volgende week op non-actief. Dan heeft de Joodse Gemeente een gesprek met de opperrabbijn.
Water

Mooizo. Weg met die imbeciel. :')
pi_106934394
Ik meld me morgen ziek :)
  † In Memoriam † dinsdag 17 januari 2012 @ 23:56:19 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106935994
quote:
Circa 80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora.
Dat snap ik dus nooit van geinstitutionaliseerde godsdienst(aanhangers).

Waarom ben je er dan lid van?

Wie sluit zich nu aan bij een organisatie waar je het niet mee eens bent?

En dan sturen ze de lui die zich wel houden aan wat in hun boekje staat de laan uit.
pi_106936241
Als je Ragbal heet moet je wel je mond houden.
  woensdag 18 januari 2012 @ 00:15:57 #5
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_106936716
Waar blijft Wilders nou met zijn "achterlijke cultuur"?

oh wacht...
pi_106937043
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:15 schreef Flow3r het volgende:

oh wacht...
:')
pi_106937274
quote:
'Het is niet aan het bestuur om over zaken te oordelen die achter de voordeur spelen. Circa 80 procent van onze leden leeft niet helemaal volgens de Thora. Daar valt seksuele geaardheid onder. Het is niet aan ons om daarover te oordelen.'
Het is niet aan het bestuur om te oordelen maar wel G'd in de geschriften. En volgens mij is naar homofilie handelen iets wat vrij duidelijk veroordeeld wordt door G'd in het heilige geschrift van het Jodendom. Ik snap dit soort uitspraken dan ook niet zo. Dat 80% zich er niet aan houdt betekent niet dat men de leer maar moet aanpassen omdat het ff niet schikt. De daad wordt veroordeeld door het geloof en wat de leden zelf vervolgens doen is hun zaak.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_106937331
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:35 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is niet aan het bestuur om te oordelen maar wel G'd in de geschriften. En volgens mij is naar homofilie handelen iets wat vrij duidelijk veroordeeld wordt door G'd in het heilige geschrift van het Jodendom. Ik snap dit soort uitspraken dan ook niet zo. Dat 80% zich er niet aan houdt betekent niet dat men de leer maar moet aanpassen omdat het ff niet schikt. De daad wordt veroordeeld door het geloof en wat de leden zelf vervolgens doen is hun zaak.
Nou wijs dan maar eens aan waar staat in hun geschriften dat homoseksualiteit een ziekte is.
pi_106937767
quote:

oh wacht...
Hij is toch al non-actief.
pi_106937881
quote:
11s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:01 schreef Droomert het volgende:

[..]

Hij is toch al non-actief.
Ja en het komt zeker door Wilders dat hij nu op non-actief is gesteld :')
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_106937963
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:11 schreef WH141 het volgende:

[..]

Ja en het komt zeker door Wilders dat hij nu op non-actief is gesteld :')
Nee maar dan hoeven er geen vragen te komen enzo.
pi_106938046
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  † In Memoriam † woensdag 18 januari 2012 @ 06:33:14 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_106939412
quote:
14s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:37 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

Nou wijs dan maar eens aan waar staat in hun geschriften dat homoseksualiteit een ziekte is.
Rabijn Ralbag is nog mild. Volgens de thora zijn homoseksuelen een gruwel in gods ogen en moeten ze gestenigd worden. Ze ziek noemen, niet eens ongeneeslijk, is best schappelijk.

En zelfs al zou de beste man de doodstraf voor praktiserende homo's verkondigen zou het in lijn met hun boekje zijn. Als leden van de joodse gemeenschap daar bezwaar tegen hebben moeten ze bij de thora en de schrijvers ervan zijn, niet bij de rabbijn.

Selectief het ene wel en het andere niet onderschrijven, dan kun je net zo goed je eigen geloof verzinnen want daar komt het feitelijk op neer.
pi_106940083
"Nederlandse" feiten... :D.
pi_106941172
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 06:33 schreef NorthernStar het volgende:

Selectief het ene wel en het andere niet onderschrijven, dan kun je net zo goed je eigen geloof verzinnen want daar komt het feitelijk op neer.
Eh, dat doen alle gelovigen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_106941367
quote:
'CIDI verwerpt elk onderscheid naar ras, afkomst of seksuele geaardheid,' laat de organisatie weten.
_O-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_106941374
quote:
Rabijn Ralbag is nog mild. Volgens de thora zijn homoseksuelen een gruwel in gods ogen en moeten ze gestenigd worden. Ze ziek noemen, niet eens ongeneeslijk, is best schappelijk.

En zelfs al zou de beste man de doodstraf voor praktiserende homo's verkondigen zou het in lijn met hun boekje zijn. Als leden van de joodse gemeenschap daar bezwaar tegen hebben moeten ze bij de thora en de schrijvers ervan zijn, niet bij de rabbijn.

Dat is dan ook wat gelovigen wereldwijd dag-in, dag-uit doen. Selectief bladeren door de op zich al dubieuze, achterhaalde en op veel punten tegenstrijdige inhoud van die boekjes van ze, om er vervolgens een paar stokpaardjes uit te kiezen waar ze zich aan vastklampen.

En allemaal vinden ze zichzelf superieur ten opzichte van andersdenkenden en anders-gelovigen, waarbij de Joden nog wat verder gaan omdat ze het 'uitverkoren volk' menen te zijn.

Dag-in, dag-uit maken gelovigen zich schuldig aan zaken die volgens God niet mogen, die volgens God verwerpelijk of zondig zijn. Ze kennen alleen aan het ene vergrijp selectief wat meer waarde toe dan aan het andere. En dat mag allemaal, onder hem mom van geloofsvrijheid.
pi_106942127
Het is eigenlijk jammer, dit bewijst de Hypocrisie van dit instituut, een Jood/jood is een heilig persoon uit een heilig volk met een rijk geschiedenis, en die moet zich naleven volgens de Joodse Wet. Hier behoort ook het haten van Homoseksualiteit, want het is niet toegestaan in het Jodendom om als Homoseksueel te leven, en dit is in elke Abrahamistische religie zo.
pi_106943381
quote:
13s.gif Op woensdag 18 januari 2012 00:26 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

:')
Ach het is zo als Moslims zeggen dat homo's zijn te genezen staat hij weer op te janken op frontpage van telegraaf :')
pi_106944939
Debiele man.

Debiel geloof.

Eigenlijk niks nieuws.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:24:30 #21
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106945269
quote:
Volgens de bijbel ook, boeiend.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106945371
quote:

oh wacht...
Wat moet hij dan wel roepen? Dat het slecht is dat die rabbijn terechtgewezen is door de Amsterdamse Joodse Gemeente? :?
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_106945378
Ach, hij was tenminste eerlijk.
Conscience do cost.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:33:22 #24
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106945553
Homoseksualiteit is wel een ziekte/afwijking en daarom kan het wel genezen worden. Ontkennen en kop in het zand steken is echter niet de oplossing.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:35:57 #25
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_106945633
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
Homoseksualiteit is wel een ziekte/afwijking en daarom kan het wel genezen worden. Ontkennen en kop in het zand steken is echter niet de oplossing.
Zelfs als je het als geesteziekte zou willen zien dan nog zijn er genoeg geesteziektes die helemaal niet te genezen zijn. Ik snap dus niet hoe je kan claimen dat dat wel kan.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
pi_106945733
Is een afwijking.

Is niet te genezen.

Er mee leven en gelukkig zijn is beste optie. En ook een normaal recht.

Geen debiele genezing verwachten van welke heksendokter dan ook.
pi_106945763
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 10:22 schreef De_Ilias het volgende:
Het is eigenlijk jammer, dit bewijst de Hypocrisie van dit instituut, een Jood/jood is een heilig persoon uit een heilig volk met een rijk geschiedenis, en die moet zich naleven volgens de Joodse Wet. Hier behoort ook het haten van Homoseksualiteit, want het is niet toegestaan in het Jodendom om als Homoseksueel te leven, en dit is in elke Abrahamistische religie zo.
Ik ben het op een paar punten niet met je eens. Ten eerste is de Jood niet een heilig persoon uit een heilig volk, dat is slechts hoe ze zichzelf wensen te beschouwen. Morgen breng ik het Geloofsboek uit en daarin staat dat Elfletterig de oppergod aller goden is, dat mensen hem massaal moeten vereren en dat offers - bij voorkeur financieel - van harte welkom zijn op zijn bankrekening.

Even vrij vertaald: ik verzet me tegen het gemak waarmee geloof tot waarheid wordt verheven. Als mensen bepaalde geloofsregels in acht willen nemen, het zelfstandig denken willen uitschakelen en willen leven naar bekrompen opvattingen die mensen honderden jaren geleden eens hebben opgeschreven, moeten ze dat vooral doen. Homoseksualiteit verafschuwen, veroordelen of als onwenselijk beschouwen? Prima.

Maar daarmee is de stelling dat homoseksualiteit 'genezen' kan worden - wat eveneens impliceert dat het een ziekte is - nog beslist geen feit. Net zo min als dat Joden een heilig volk zijn. Objectief is dat grote onzin. Je hebt de vrijheid om religieuze fabels te geloven, maar die zijn daarmee nog niet automatisch waarheid geworden.
pi_106945769
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:33 schreef dikkebroekzak het volgende:
Homoseksualiteit vind ik wel een ziekte/afwijking en daarom denk ik dat het wel genezen kan worden.
Even aangepast.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_106945841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 12:40 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik ben het op een paar punten niet met je eens. Ten eerste is de Jood niet een heilig persoon uit een heilig volk, dat is slechts hoe ze zichzelf wensen te beschouwen. Morgen breng ik het Geloofsboek uit en daarin staat dat Elfletterig de oppergod aller goden is, dat mensen hem massaal moeten vereren en dat offers - bij voorkeur financieel - van harte welkom zijn op zijn bankrekening.

Even vrij vertaald: ik verzet me tegen het gemak waarmee geloof tot waarheid wordt verheven. Als mensen bepaalde geloofsregels in acht willen nemen, het zelfstandig denken willen uitschakelen en willen leven naar bekrompen opvattingen die mensen honderden jaren geleden eens hebben opgeschreven, moeten ze dat vooral doen. Homoseksualiteit verafschuwen, veroordelen of als onwenselijk beschouwen? Prima.

Maar daarmee is de stelling dat homoseksualiteit 'genezen' kan worden - wat eveneens impliceert dat het een ziekte is - nog beslist geen feit. Net zo min als dat Joden een heilig volk zijn. Objectief is dat grote onzin. Je hebt de vrijheid om religieuze fabels te geloven, maar die zijn daarmee nog niet automatisch waarheid geworden.
Mee eens.

En elk geloof is debiel , zelf bedacht , afgeroepen , gefabriceerd om wat voor reden dan ook.

Al is dat natuurlijk mijn waarheid als (na)denkend mens.
  woensdag 18 januari 2012 @ 12:57:08 #30
354945 dikkebroekzak
de dikste zakken mogen praten
pi_106946273
Dat homoseksualiteit een afwijking is hebben we alvast vastgesteld in dat andere topic van enkele dagen geleden. Daarom vind ik het onnodig en een tijdsverdoening om steeds dezelfde route van beargumentering te bewandelen. Zoek daar het eea op, en nee ik geef geen bron. Wel zit het in NWS.

En het is ook geen normaal gedrag. Degene meent de rol van het andere geslacht te vervullen, en dat werkt averrechts voor de menselijke natuur, voortplanting, en sekse-gerelateerde identiteit en emotieplaatsing. Kortom het is een ziekte wat het leven van diegene onnodig kwetst.

En nee, we gaan niet alles negeren/tolereren in de naam van tolerantie. Want als we een soortgelijk standaard hanteerde bij aids, leefden we met een groot epidemie/doodsoorzaak.

Dit allemaal werd uitgelegd zonder religie bij te betrekken, als je dat wel doet, is het zonde.
"Twee dingen zijn oneindig: het heelal en de menselijke domheid. Van het heelal weet ik het alleen nog niet zeker,”
― Albert Einstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')