Mja, dat klopt. We hebben echt zitten twijfelen wat voor zetel we zouden nemen. We zitten met een strak budget, dus hebben we een standaard zetel genomen die we comfortabel en toch al vrij mooi vonden met de juiste grootte. De zetel leent zich tot een aantal aanpassingen. Omdat mijn schoonvader geweldig kan stofferen, hoop ik dat ik met zijn hulp de zetel kan aanpassen tot iets wat beter past in het interieur (niet dat het nu vloekt, maar het is nu het minste meubel).quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik zit nu even terug te lezen en had de bank helemaal gemist! Fijn groot ding zeg.
Begrijp ik nu dat je een nieuwe bank hebt gekocht, maar die zelf gaat herbekleden?
Dat waren wat outlines om een 1 op 1 voorstelling te maken van een bepaalde constructie. Ik blijf er vaag over want ik moet er nog mee wachten en het kan evengoed niet doorgaan. On verraquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:35 schreef Geckoo het volgende:
grappig, het verschil met de herrie van de motoren en dan het fluiten van de vogels er vlak na (einde filmpje)
maar vertel eens, wat je ben van plan met al die palen in de achtertuin?
Ik ben de tel verloren van hoeveel er al geweest zijn, ik denk een stuk of 8 containers. De stapels in de tuin zijn nog geen volle container. Er moet daar ook nog 160m² aan bijgebouwen afgebroken worden, dus dat zal dan het moment zijn om de tuin vrij te maken.quote:Op zondag 8 april 2012 13:22 schreef Vinz0r het volgende:
Snap ik, ben nu zelf ook bezig met een huis te strippen, en heb gelukkig niet zo een grote tuin dus ik MOET t wel weg brengen.
Bijna een 30m3 container vol op t moment
MMach, heb je het bureau zelf ontworpen/gebouwd?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:32 schreef MMach het volgende:
Intussen hebben we ook onze bureaustoelen -voor aan onze gedeelde bureau- gevonden, het zijn in elk geval geen nieuwe, but we like them![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu nog die zetel en dat tapijtje daar veranderen en dan zal het er ook wat gezelliger zijn.
quote:
Ja ik was er al bang voor Geckooquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:41 schreef Muis006 het volgende:
MMach & Laurette herbouwen een huisje (deel 6 )
Ik heb het idd zelf getekend en gemaakt, maar dan vooral omdat ik een bureau van muur tot muur wou. Laat u er niet door afschrikken, dat was zeker het simpelste meubel van allemaal, ben er in totaal ook niet echt lang bezig aan geweest (misschien het dubbele van de tijd om naar de ikea te gaan, terug te keren en het ineen te stekenquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:43 schreef Etcetera het volgende:
[..]
[..]
Ja ik was er al bang voor GeckooDank voor de link Muis
Wat een mooi bureau, jammer genoeg ben ik niet zo handig en de tijd hebben we er ook niet echt voor... Maar ik ga het wel aan vriendlief laten zien, dat ik zoiets wel heel gaaf vind
Gelukkig niet nee. Toen we daar woonden hebben we echt samen veel gewerkt, het schepte wel een goede bandquote:Op zondag 22 april 2012 10:30 schreef densmee het volgende:
Sta je dan helemaal alleen op te ruimen? Want dat lijkt me echt frustrerend. Wel mooi om te zien dat je verbouwingen steeds professioneler zijn geworden
Nu je het zegtquote:Op zondag 22 april 2012 14:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
WTF, is dat alweer 8 jaar geleden dat je je kamer verbouwde? Holy moly, dan word ik ook oud.
Jamaar, jamaar, jamaar, Mmach opende op FOK! pas zijn eerste projecttopic in 2006.quote:Op zondag 22 april 2012 14:38 schreef Kentekenplaat het volgende:
WTF, is dat alweer 8 jaar geleden dat je je kamer verbouwde? Holy moly, dan word ik ook oud.
Dank je,quote:Op dinsdag 24 april 2012 12:25 schreef J.Doe het volgende:
Super foto's. Je hebt de verschillende kamers op zo'n leeftijd zeer vakkundig opgeknapt. Ben benieuwd naar het gehele huis, volgens mij is er iets heel moois van te maken..
Je busje staat er gewoon ook nog op!quote:Op dinsdag 24 april 2012 16:59 schreef MMach het volgende:
[..]
Dank je,
Die ronde gaten heb ik zo trouwens gemaakt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(MDF, matte plexiglas, CCFL's en een witte binnenkant)
Het oude huis: ziehier (het is dat witte)
[ afbeelding ]
En een 3D model dat ik er ooit eens van gemaakt heb:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valt zeker iets moois van te maken, al zal het wat kosten en uiteindelijk biedt ons nieuwe huis veel meer potentieel in een rustige omgeving. Ter referentie: het ouderlijke huis links, ons huis er even rechts bijgeplakt op dezelfde schaal.
[ afbeelding ]
Ja gek heh, het 'voelt' zo ontzettend recentquote:Op maandag 30 april 2012 16:32 schreef Rewimo het volgende:
8 jaar geleden alweer? *slik* Ik weet het allemaal nog
Het verschil tussen voor en na is echt gigantisch!quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:53 schreef MMach het volgende:
Het zal nog wel even wachten zijn op de kachel(voor diegene die info vroeg: het is een Dovry Vintage 50 houtkachel). Dat van die donkerbruine schouw vind ik een goed idee, maar ik ga het toch anders uitvoeren.
Intussen hebben we het probleem van de gordijnen opgelost. Het zijn nu donkerhouten luxaflexxen geworden. Privacy!![]()
Langs de buitenkant ziet het er zo uit, ik heb ze op het einde van de vensterbank gehangen. Die is 40cm breed, dus kan je er nog wat planten achter zetten
[ afbeelding ]
Binnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen domotica idd. Er is al genoeg in huis om met knopjes te bedienen, ik vond het niet nodig.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:56 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het verschil tussen voor en na is echt gigantisch!
Had eigenlijk verwacht dat je ook wat domotica toe gepast zou hebben bij je luxafles, of heb je dat ook stiekem?
Intussen is de 2de laag al bijna droog, voor iroko gebruik je best 2 componenten parketvernis, geen olie oid. Dan heb je geen problemen met droogtijden.quote:Op woensdag 16 mei 2012 23:29 schreef popvette het volgende:
Ik ben benieuwd hoe snel de eerste laag op dat iroko bij jou droogt. Bij mij duurde het enkele dagen... Misschien had ik niet helemaal goed ontvet, maar had ook gelezen dat iroko een stofje bevat dat er voor zorgt dat je laklaag langzaam droogt.
Maar het is idd een erg mooi stukje hout om te zien
quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:12 schreef MMach het volgende:
@densmee: dat is inderdaad dubbel verstek, met lamello's gelijmd (net zoals de kastdeurtjes van de keuken, maar in de andere richting)
En dan de plankendragers verbergen met boekenquote:Bij de boekenkast zag het er zo uit:
Die latjes aan de voorzijde zijn niet van zo duur hout als bij de keuken, maar gewone plafondlatten waar je normaal gyproc tegen schroeft. Omdat het bij de boekenkast niet erg is dat het hout wat kan werken, er zijn geen deurtjes die dan kunnen beginnen klemmen. Bij de keuken wel, omdat alle deurtjes daar passen tussen de latjes. (voor wie nog mee zou zijn :p )
Dat is wel de bedoeling ja. Dat waren de grootste en zwaarste boeken om de kast te testen. Eens gevuld zijn de steunen niet zichtbaar, comme prévu. Voor een boekenkast met totaalprijs van 135¤ vind ik het goed genoeg.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:36 schreef lipje het volgende:
[..]Nice
![]()
![]()
[..]
En dan de plankendragers verbergen met boeken
Wij zijn wel hangmensen en onze vrienden eigenlijk ook, dat zal later wel veranderen en dan komt er wel een andere bank. Boven in de bureauruimte komt een gewone zetel.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:18 schreef Bajskorv het volgende:
Ik vind alles prachtig, maar die bank wordt mij juist weer teveel een "hangmeubel". Een relaxte zitplek is natuurlijk prima, maar inmiddels begint het wat overdreven proporties aan te nemen, in mijn bescheiden mening. Daardoor ook meteen weer wat rommelig, terwijl de rest juist zo strak is.
De vorm is ook prachtig, echt erg goed gedaan. Wij moeten eigenlijk ook met blank hout gaan werken, hier gebeurt alles verder in MDF en soortgelijke "makkelijke" materialen.quote:Op donderdag 17 mei 2012 16:28 schreef MMach het volgende:
[..]
Wij zijn wel hangmensen en onze vrienden eigenlijk ook, dat zal later wel veranderen en dan komt er wel een andere bank. Boven in de bureauruimte komt een gewone zetel.
Met dat houten tafeltje is het gewoon iets praktischer als er meerdere mensen in de zetel hangen. En ik wou die vorm eens proberen maken in houtHou er ook nog rekening mee dat je de opgeruimde versie nog niet hebt gezien
Dank jequote:Op donderdag 17 mei 2012 17:02 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
De vorm is ook prachtig, echt erg goed gedaan. Wij moeten eigenlijk ook met blank hout gaan werken, hier gebeurt alles verder in MDF en soortgelijke "makkelijke" materialen.
Zeker waar, en daarom boeit mijn commentaar verder ook niet. Ik neem qua hout bijvoorbeeld wel altijd de moeite om een goede vloer te leggen. Vaak een teringklus om alles zelf te zagen, etc - Maar de moeite waard. Nu in mijn nieuwe "vakantie" flatje een hele mooie visgraat gelegd, wat echt weken gekost heeft dankzij de afwerking, sierlijst, etc... Maar het effect is geweldig, zeker als je verder van mid-20e eeuw meubilair houdt, dus veel leer/staal, etc...quote:Op donderdag 17 mei 2012 17:20 schreef MMach het volgende:
[..]
Dank je
Als je alles in massief hout zou moeten maken, zou je niet meer aan de ikeaprijzen kunnen raken, en dat is dan weer minder leuk voor wie moet investeren in meubilair en die geen boodschap heeft aan van welk materiaal iets is gemaakt. Wat ik wel vind is dat mensen intussen hout gewoon oudbollig vinden en het kopie dat laminaat eigenlijk is, als representatief voor het echte hout nemen. Dat is misschien een jammerlijke evolutie, maar nu de retrotoestanden toevallig weer in zwang raken, is er hoop aan de einder, omdat 2de hands meubels vaak wel nog op de degelijke manier gemaakt zijn en even betaalbaar zijn. MDF is een dankbaar materiaal omdat het zo goedkoop en makkelijk bewerkbaar is, daarom dat ik het ook zo veel gebruik. Alles heeft zijn pro's en contra's. Iedereen heeft ook andere prioriteiten en interesses. Ik kan misschien de schoonheid zien van een mooi stuk hout, maar dan bv niet van een kledingstuk oid. De ene mens obsedeert over schoenen, de andere over vormen of materialen. Dus om iets te maken dat naar ieders smaak is, kan je alleen maar de platgetreden paden volgen, wat ikea bv erg goed kan en waar de markt dus ook gigantisch voor is. Dat het bij ons niet naar ieders smaak is, dat besef ik maar al te goed. Archont was hier bv net en die vind de keuken dan bv niet naar zijn smaak/onvoldoende afgewerkt, terwijl het de droomkeuken van mijn vriendin is. Zo zie je maar dat het heel moeilijk is om iets te maken dat door iedereen wordt gewaardeerd. Gelukkig is dat ons doel niet![]()
Visgraat kan ik ook wel smaken jaquote:Op donderdag 17 mei 2012 17:46 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Zeker waar, en daarom boeit mijn commentaar verder ook niet. Ik neem qua hout bijvoorbeeld wel altijd de moeite om een goede vloer te leggen. Vaak een teringklus om alles zelf te zagen, etc - Maar de moeite waard. Nu in mijn nieuwe "vakantie" flatje een hele mooie visgraat gelegd, wat echt weken gekost heeft dankzij de afwerking, sierlijst, etc... Maar het effect is geweldig, zeker als je verder van mid-20e eeuw meubilair houdt, dus veel leer/staal, etc...
Het is handiger om te bedienen. Toen ze omgekeerd zaten zat de volumeknop te dicht bij de dimmer. Als je het volume wou veranderen zonder de afstandsbediening (is meestal zo) dan draaide je bijna uit automatisme aan de dimmer. Nu heb je die neiging niet meer. Vandaarquote:Op zondag 20 mei 2012 13:21 schreef PeuRac het volgende:
Je hebt ze omgedraaid, waar komt dat vandaan?
Au contraire, het wordt allemaal kleiner dan vroeger.quote:Op zaterdag 26 mei 2012 11:47 schreef AnneX het volgende:
Goed zo!![]()
Gefeliciteerd.
De volgende stappen worden weer gevolgd.
Het wordt wel een landgoed, zo
Ja die zijn er intussen mee klaar (langs de buitenkant). Langs de binnenkant hebben ze een aantal binnenmuren weggebroken, gevelopeningen gemaakt, roostering vernieuwd etc. Nu zijn ze valse wanden aan het zetten (identieke als ik gebruikt heb van opbouw, dus ook met underlayment enzoquote:Op zaterdag 26 mei 2012 12:42 schreef AnneX het volgende:
Oh ja, de buren gingen toch het dak vernieuwen.
Zijn die al klaar?
En hadden ze jouw expertise nodig...
Dat ligt een beetje aan de vorm van het perceel. De voorgevel is dan wel 11m breed, achteraan hebben we meer dan 11m tuin aan de achtergevel, maar is dat verschoven tov de zijgevel. Ik weet niet of je dat kan afleiden uit de tekeningen. Maar je moet dus denken dat de volledige badkamer naast de hal staat op grond van de buren (dat ooit eens overgekocht is). Direct naast de buitenmuur van de badkamer start de tuin van de buren. Daardoor kan ik niet de hele achtergevel voorzien van connectie met de tuin. Laten we de achterdeur naar de tuin zitten vanuit de keuken, dan worden de maten van onze aanbouw te onpraktisch (lange smalle kamers met een smalle gang er naast).quote:Op zaterdag 26 mei 2012 21:30 schreef dvr het volgende:
Isoleer je met de nieuwe indeling de tuin niet teveel van het bestaande leefgedeelte (keuken, woonkamer) van je woning? De oude indeling had als voordeel dat je vanuit de keuken en woonkamer zicht had op de tuin en er zo in kon wandelen.
het leuke van mmach zijn huis is dat het een soort speeltuin gebied is met bijna geen limieten. (en die limieten gelden ook voor zijn klus skills.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 22:45 schreef invine het volgende:
Wow wat een projectenwat tof! Je eigen huis verbouwen zal altijd leuk zijn denk ik, hoe klein of groot ook.
Neen, dat niet, maar ik ga ze wel allemaal verzamelen en proberen bewaren. Er zitten een paar erg mooie tussen en die wil ik hier graag ophangen. (vooral ook omdat ik het enorm kan waarderen dat alles met de hand en pen is getekend. Als ik nu een plan teken is dat op de pc en kan je in een dag een huis tekenen en eindeloos bijwerken. Voor een echt handmatig getekend plan moeten er vele kladversies worden gemaakt en dan een paar definitieve die direct goed moeten zijn. Zoiets moet uren en uren geconcentreerd werk hebben gekost. Daarvoor zou ik geen geduld hebben en dat is iets dat de moderne architect al lang is verleerd)quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:32 schreef lipje het volgende:
ga je deze oude plannen nog verwerken in een werkkamer voor uzelf?
Dat is nog maar een topje, de rest hou ik voor mezelf. Het is leuk en niet leuk tegelijk, die oude schatten. Ik word er gelukkig van om te ontdekken dat mijn vader -hoewel te vroeg gestorven- een heel passievol leven heeft gehad, met vele avonturen die hij gedeeld had met mijn moeder. Ik kende hem meer als hij (begrijpelijk) verbitterd was en had altijd de idee dat hij niets aan zijn leven had gehad en dat hij daarom bitter was geworden, maar dat is dus niet zo. Het niet leuke ervan is dat ik intussen zo'n diep respect voor hem heb gekregen, maar dat ik nooit de kans heb gehad hem dat te zeggen. Ik weet wel dat hij me heeft proberen behoeden voor een architectenbestaan, hij hamerde steeds op een echte fysieke vakjob met werkzekerheid (iets wat hij juist heeft ingeschat, want daar is op dit moment echt een groot tekort aan) ipv architect (wat hij moest worden van zijn vader). Achteraf gezien is het dus raar dat ik er nu toch mee te maken heb en dat ik het zo natuurlijk vind om daarmee bezig te zijn (hoewel ik nooit een plan gezien heb toen ik klein was. Ik wist ongeveer wat mijn vader op zijn werk deed, maar ik heb hem bv nooit thuis zien tekenen). Ik voel me ook geen architect en ben het ook niet, ik ben nog altijd meer ingenieur dan iets anders. Toen ik klein was, was ik vooral bezig met elektrische en mechanische brouwsels en bouwsels. (Nerd vanuit het geboortekanaalquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:59 schreef AnneX het volgende:
Wow- Mmach wat een vondst !
En wat herkenbaar zijn de (uitgewerkte) tekeningen.
Mij stemt het deels triest om wat jij zegt: het niet meer kunnen delen van
de gemeenschappelijke interesse.
Gelukkig zijn daar je fok groupies.
Tgl. "grappig" dat je bouw'drang' te herleiden is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |