abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107440933
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Inderdaad de keuze om wel of geen kinderen te krijgen is een egoistische. Alleen doe je met de keuze geen kinderen te krijgen minder mensen kwaad, hooguit jezelf (als je ze achteraf wel had willen hebben) maar verder niemand anders. Als je wel een kind neemt is de kans een stuk groter dat je dit kind op wat voor manier ook ooit tekort doet. Dat voorkom je met het niet nemen van kinderen want dan is het kind er niet om tekort te doen. Niet geboren kinderen zijn nooit teleurgesteld, worden nooit ziek, hebben nergens last van. Ik zou er voor tekenen om niet geboren te zijn!
was ook geen waarde oordeel, bedoelde inderdaad dat de keuze m.i. egoistisch is maar niet perse slecht of goed.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:33:00 #52
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_107440937
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Het was meer als tegengewicht op wat broekhoest zij, til er niet te zwaar aan.

Ik vind niet dat je wel of geen kinderen moet nemen om goed te doen voor de maatschappij, maar gewoon omdat het je geweldig lijkt om ze groot te brengen.
Ik was ook maar even wat aan het provoceren heur. Natuurlijk is dat laatste het allerbelangrijkste.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:33:49 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107440968
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D daar lijkt me nou geen lol aan zitten, dat kan toch alleen maar mis gaan.
Dit ná het inzicht dat je zo'n kind nog best wat mee te geven hebt.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 14:33:54 #54
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107440971
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Sjongejonge wat een zwartkijker zeg. Ben je gothic of zo? Heb eens een beetje plezier man.
Het is wel heel erg de weg van de minste weerstand bij jou.
Ik heb heel vaak plezier, en ik ben zeker niet van de weg van de minste weerstand. Trouwens is het (het word steeds minder) eerder de weg van de minste weerstand om wel kinderen te nemen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 14:35:45 #55
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107441044
quote:
14s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit ná het inzicht dat je zo'n kind nog best wat mee te geven hebt.
Wat bedoel je, ik snap deze zin niet helemaal?
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:36:10 #56
3647 B.R.Oekhoest
pi_107441061
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Trouwens is het (het word steeds minder) eerder de weg van de minste weerstand om wel kinderen te nemen.
Alleen vanwege de sociale druk bedoel je? Die valt in het niet bij alles wat er bij komt kijken als je kinderen 'neemt'.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:36:45 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107441088
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat bedoel je, ik snap deze zin niet helemaal?
Nu denk je dat het alleen maar mis kan gaan. Na het inzicht dat je het kind toch wel wat hebt mee te geven wordt het lollig.
pi_107441122
snap ook niet helemaal wat 'minste weerstand' met wel of geen kinderen van doen heeft, integendeel, ik merk zelf dat (zowel ikzelf als anderen) mensen die geen kinderen hebben daar vaak langer bij stil hebben gestaan en dieper hebben nagedacht over de keuze dan mensen die wel kinderen hebben.
vaak blijken mensen toch kinderen te hebben vanwege 'nouja, het leek mij wel leuk'
of omdat je broers en zussen en vrienden ze ook al hebben, dus je denkt dat het er wel bij zal horen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 14:39:51 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107441194
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:36 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nu denk je dat het alleen maar mis kan gaan. Na het inzicht dat je het kind toch wel wat hebt mee te geven wordt het lollig.
Ik snap je nogsteeds niet helemaal, maarja dat zal wel aan mij liggen. Ik denk niet persee dat ik een kind wat mee te geven heb, ik snap zelf te weinig van het leven om een kind een nuttige kijk op het leven mee te geven, vandaar dat ik ook geen lol zou hebben in het opvoeden omdat je daarvoor eerst door moet hebben hoe je zelf wilt leven.

:D een kind van mij zou doodongelukkig worden :P dat gun ik niemand.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:41:19 #60
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107441243
Jezus, wat een miscommunicatie.
pi_107441252
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:33 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik was ook maar even wat aan het provoceren heur. Natuurlijk is dat laatste het allerbelangrijkste.
Dat begreep ik wel, vandaar ook die reactie zo ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 14:45:00 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107441372
quote:
11s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:41 schreef Lienekien het volgende:
Jezus, wat een miscommunicatie.
Sorry ik snap je zin gewoon echt niet. De realisatie dat ik geen kinderen wil omdat het alleen maar mis kan gaan. Na het inzicht dat ik een kind iets mee zou kunnen geven (wat ik volgensmij nergens gezegd heb...) en hoezo nadat :?

Nee sorry ik snap echt helemaal niets van wat je die 2 keer gezegd hebt.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:46:19 #63
3647 B.R.Oekhoest
pi_107441417
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:39 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:D een kind van mij zou doodongelukkig worden :P dat gun ik niemand.
Waarom staat dat al zo vast? Dan sta je wel erg onzeker op je benen.
pi_107441421
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Sorry ik snap je zin gewoon echt niet. De realisatie dat ik geen kinderen wil omdat het alleen maar mis kan gaan. Na het inzicht dat ik een kind iets mee zou kunnen geven (wat ik volgensmij nergens gezegd heb...) en hoezo nadat :?

Volges mij wordt bedoeld dat dat voor andere mensen zo is, dat ze wel denken dat ze wat te bieden hebben en dat het daarom lol is.
Als jij denkt dat je niets te bieden hebt aan een kind dan komt er idd geen lol bij kijken, maar vooral een hoop frusttratie en gedoe als je er toch aan begint.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:47:01 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107441435
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:45 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja, ik ga een mop uitleggen, dan gaan ze wel lachen.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 14:48:43 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107441506
quote:
9s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, ik ga een mop uitleggen, dan gaan ze wel lachen.
Oh het was een grap, nee dan heb ik hem compleet niet gesnapt.... sorry.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:49:28 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107441539
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Oh het was een grap, nee dan heb ik hem compleet niet gesnapt.... sorry.
Nee, daar was je inderdaad een beetje laat mee.
pi_107441570
Bij twijfel niet doen nee. Mijn zoontje kwam ook ongepland en zou hem echt niet kunnen en willen missen, maar ik denk niet dat ik nog een tweede neem ooit tbh.
Al denk ik daar over een paar jaar misschien anders over natuurlijk ;) Als ik de dertig nader en de klok begint te tikken ofzo :')
I'm not a sinner.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 14:51:37 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107441598
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Waarom staat dat al zo vast? Dan sta je wel erg onzeker op je benen.
Nee hoor ik ben er vrij zeker van juist. Ik heb nog nooit goed op kunnen schieten met kinderen, ik snap hen niet en zij mij niet. En van opvoeding heb ik al helemaal geen kaas gegeten, zoals ik al zei ik heb zelf geen idee hoe het leven in elkaar zit hoe zou ik dan in vredes naam iemand anders daar in wegwijs maken... Een blinde die een éénoog moet uitleggen wat hij ziet.
pi_107443699
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee hoor ik ben er vrij zeker van juist. Ik heb nog nooit goed op kunnen schieten met kinderen, ik snap hen niet en zij mij niet. En van opvoeding heb ik al helemaal geen kaas gegeten, zoals ik al zei ik heb zelf geen idee hoe het leven in elkaar zit hoe zou ik dan in vredes naam iemand anders daar in wegwijs maken... Een blinde die een éénoog moet uitleggen wat hij ziet.
Dat is makkelijk: niets! Andersom is moeilijker denk ik. Maar opvoeden lukt denk ik over het algemeen wel. Je moet ergens beginnen.... Autorijden heb je ook moeten leren...
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 16:00:55 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107443910
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 15:55 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Dat is makkelijk: niets! Andersom is moeilijker denk ik. Maar opvoeden lukt denk ik over het algemeen wel. Je moet ergens beginnen.... Autorijden heb je ook moeten leren...
Ik bedoel het ook andersom dus dat die blinde moet uitleggen wat die eenoog ziet.

En ook als je gaat autorijden leer je de verkeersregels, die zijn mij voor het leven volstrekt onduidelijk :P
pi_107444934
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik bedoel het ook andersom dus dat die blinde moet uitleggen wat die eenoog ziet.

En ook als je gaat autorijden leer je de verkeersregels, die zijn mij voor het leven volstrekt onduidelijk :P
Aan de regels heb je helemaal niets (of weinig) het gaat om het inzicht, en dat ontwikkel je alleen maar door te rijden.

Hetzelfde telt voor opvoeden, de regels krijg je wel van de gemeente, de kraamzorg en het consultatiebureau (meer dan), maar jij leert juist doordat je je kind meemaakt wat het wilt en nodig heeft. Trust me, ik ben eigenlijk ook niet zo'n held met kinderen, maar van je eigen kind leer je heel veel en dat kun je weer gebruiken bij andere kinderen.

Niet dat ik je probeer te overtuigen ofzo hoor :D
pi_107507951
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee hoor ik ben er vrij zeker van juist. Ik heb nog nooit goed op kunnen schieten met kinderen, ik snap hen niet en zij mij niet.
Het voordeel, je kind start vanaf dag 1 ook als een schepseltje dat ook nergens wat van snapt.
Zo groei je naar elkaar toe. ;)

Ik ben persoonlijk tevreden met 1 kind.
Ook zoiets; minimaal twee kinderen moeten hebben van je omgeving.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
  donderdag 2 februari 2012 @ 23:04:49 #74
3647 B.R.Oekhoest
pi_107540025
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2012 09:43 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ben persoonlijk tevreden met 1 kind.
Ook zoiets; minimaal twee kinderen moeten hebben van je omgeving.
Maar daar zit wat in. Als je wat met van die 'enigste kinderen' praat dan vonden ze het nooit leuk dat ze veel alleen waren in hun kindertijd. En je staat er alleen voor als je ouders hoogbejaard worden enzo.
pi_107541449
Je hebt als enig kind veel minder stress met de 'feestdagen' en ook geen ruzie over de erfenis.
Farts are jazz to assholes
pi_107829232
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef baaikz het volgende:
Hoi!

Ik ben nu 38 en mijn vriendin is 35. Wij zitten al een tijd te twijfelen of we kinderen willen. Heeft deels te maken met angst om echt volwassen te zijn, denk ik. Zo willen we ook niet trouwen en vonden we de koop van een huis ook wel echt een grote-mensending....

Het is niet zo dat we er bang voor zijn dat als we ze zouden hebben we ze niet zouden kunnen opvoeden ofzo. Hebben al van aantal vrienden en bekenden gehoord dat het 'ongelukje' was.... Nou, ons lukt het anders al 12 jaar ze niet te hebben, zeg maar. Dus dat wordt echt wel een bewuste beslissing.

We beseffen dat kinderen hebben heel leuk kan zijn, maar aan de andere kant: ik heb in mn leven nogal wat frustraties gekend (niet echt reden voor, ik maak het gewoon vaak moeilijk voor mezelf). Heb er ook niet om gevraagd op deze aardkloot rond te lopen. Neem ik dat mn ouders kwalijk? Nou, das wat veel gezegd, maar ik vind wel dat je er als potentiele ouder bij stil zou kunnen staan, wat je zo'n kind te bieden hebt.

Zijn er meer mensen die dit soort overwegingen hebben (gehad)? Mensen dus die nu wel kinderen hebben maar nooit zo'n uitdrukkelijke wens hadden, maar nu toch wel blij zijn dat ze eraan begonnen zijn (of nog interessanter misschien: niet echt blij zijn....)

Groets!
mensen denken dat kinderen krijgen ff een fluitje van een cent is.

Een kind krijgen is een extra mond voeden,is je leven anders indelen en veel ontzeggen.
Kortom eerst alle zakelijke opties op een rij zetten en dan pas het emotionele laten overnemen.
pi_107830811
Dat doe je ook niet met een nieuwe liefde. Een kind krijgen moet je vooral doen omdat je het leuk vind. De rest komt vanzelf juist wel, als je maar beseft dat je niet voor alles tijd hebt.

Al met al kan ik zeggen dat er echt niet veel verandert is in mijn leven sinds ik een kind heb. Het is maar hoe je er mee omgaat...
pi_107853037
Mijn relatie is hartstikke leuk en ik zou dat voor geen goud onder druk willen zetten door een kleine. Ik vind het wel prima zo. Jammer alleen dat de omgeving ons niet serieus neemt, hoewel wij beiden 30+ zijn. De pro's en do's vliegen ons om de oren, maar ik zie alleen maar de negatieve aspecten. Volgens mij wéét je het wel als je graag vader en moeder wilt worden. Dat moet wel een roeping zijn.

Ik ken mensen die zijn er maar aan begonnen omdat zij 30 was en omdat het een keer moest gebeuren... nou dat is me een gezin, daar wil je geen minuut langer bij in de buurt leven. Wij zijn dan ook verhuist omdat we gek werden van het gefrustreerde gekrijs van de buurvrouw de hele dag.

En dan nog het aspect van je goddelijke lichaam wat je in 9 maanden ziet verpieteren... mij niet gezien!

Je moet voor de grap dit topic eens lezen. Echt gruwelijk hilarisch http://forum.fok.nl/topic/1504861/5/25#90220619 en je weet gelijk waar je aan toe bent ^O^

[ Bericht 8% gewijzigd door Plugabugz op 11-02-2012 07:13:02 ]
pi_107856999
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 06:39 schreef Plugabugz het volgende:
Jammer alleen dat de omgeving ons niet serieus neemt, hoewel wij beiden 30+ zijn.
Dat is inderdaad uiterst irritant. Je schijnt voordurend aan de omgeving te moeten uitleggen waarom je geen kinderen wilt (wordt er eigenlijk aan ouders gevraagd waarom ze het wel wilden), maar geen reden lijkt goed genoeg. En dan nog opmerkingen als 'Wacht maar totdat je 30/35/39 bent, dan denk je er wel anders over!' , 'Je weet niet wat je mist', 'Nou, die biologische klok gaat heus nog wel tikken!' en de klassieker 'Wat egoïstisch.'
  zaterdag 11 februari 2012 @ 13:06:49 #80
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_107857566
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2012 16:13 schreef zatoichi het volgende:
Dat doe je ook niet met een nieuwe liefde. Een kind krijgen moet je vooral doen omdat je het leuk vind. De rest komt vanzelf juist wel, als je maar beseft dat je niet voor alles tijd hebt.

Al met al kan ik zeggen dat er echt niet veel verandert is in mijn leven sinds ik een kind heb. Het is maar hoe je er mee omgaat...
Een nieuwe liefde vergelijken met de zorg voor een kind :')
'Cos boys don't cry.
pi_107858712
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef grrrbeer het volgende:

[..]

Een nieuwe liefde vergelijken met de zorg voor een kind :')
Zoals een relatie moet groeien, zo groeit ouderschap ook. Je kunt je er nog zo op voorbereiden, als het kind er eenmaal is, is het toch heel anders.

Daarom een goede basis is handig, maar niet noodzakelijk. Het belangrijkst is dat het kind geliefd is en daarmee een goede opvoeding krijgt. Net zoals nieuwe geliefden vooral verliefd moeten zijn en niet eerst hun politieke voorkeur hoeven te bespreken
pi_108037231
Ik moet zeggen dat ik het heel lang heb uitgesteld. Er is zelfs (denk ik) een realtie aan kapot gegaan, maar ik was er gewoon nog niet klaar voor. Ik wou nog dit en ik wou dat niet opgeven etc etc.
Ik weet niet meer wanneer het moment kwam, maar ik voelde dat ik klaar was voor een volgende stap en toen onze zoon geboren was veranderde alles. In het begin is denk ik een klein mensje nog niks voor een vader. In die tijd is het ook verkeerd gegaan met mijn huwelijk, maar toen hij eenmaal begon te lopen en kruipen werd het voor mij steeds leuker.

Op dit moment ( hij is nu 8 ) ben ik zo blij dat hij er is ook al leeft hij 1 week bij mij en 1 week bij zijn moeder. Ik ben zo trots hoe hij er mee omgaat en dat hij zijn eigen keuzes probeert te maken in zijn leven.Hij is trots op mij en ik op hem en dat is een basis voor een goede relatie denk ik.

Ik heb door hem geleerd mijn gevoelens te uiten en ik moet ook nu leren hoe ik bepaalde dingen ga uitlegenn aan hem. Daar word ik een beter mens van ( ben nogal ongeduldig) en uit liefde voor hem verander ik graag.
Daarnaast is het soms confronterend om te zien hoe hij op mij lijkt, in dezelfde valkuilen stapt als ik deed en hetzelfde temperament heeft. Als hij dan wat uithaalt wil ik vaak boos worden, maar denk dan hoe ik dat had gedaan op zijn leeftijd en dan draai ik eerst om grinnik wat en probeer me dan weer quasi boos te gedragen en hem uit te leggen wat hij verkeerd heeft gedaan.
Ik zou het nooit willen missen wat wij samen hebben.
hi there good people
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 10:07:23 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108037365
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:00 schreef Javi het volgende:
Daarnaast is het soms confronterend om te zien hoe hij op mij lijkt, in dezelfde valkuilen stapt als ik deed en hetzelfde temperament heeft.
En weer een goede reden om geen kinderen te nemen, ze gaan ook nog eens op je lijken, als er iemand is waar ik niet mee samen zou kunnen leven is het mezelf :D
pi_108037752
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

En weer een goede reden om geen kinderen te nemen, ze gaan ook nog eens op je lijken, als er iemand is waar ik niet mee samen zou kunnen leven is het mezelf :D
_O- Ze zijn een eigen individue, maar ze hebben trekjes van je . Het zijn geen klonen he
hi there good people
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 10:32:27 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108037890
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:26 schreef Javi het volgende:

[..]

_O- Ze zijn een eigen individue, maar ze hebben trekjes van je . Het zijn geen klonen he
Ja logisch maar iemand met mijn trekjes zou ik niet 'trekken'. En daarbij die valkuilen die je noemt daar zou ik hem/haar dan van willen beschermen waardoor je dus een verschikkelijke vader zou worden....

Nee ik zie het niet, de lol aan kinderen niet, de noodzaak niet en de toegevoegde waarde niet.
pi_108037941
quote:
2s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja logisch maar iemand met mijn trekjes zou ik niet 'trekken'.
dacht ik ook en toch heb ik een partner _O-
hi there good people
  Moderator donderdag 16 februari 2012 @ 10:35:19 #87
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_108037953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 10:34 schreef Javi het volgende:

[..]

dacht ik ook en toch heb ik een partner _O-
Opposites attract

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 12-03-2012 13:21:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')