mensen denken dat kinderen krijgen ff een fluitje van een cent is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef baaikz het volgende:
Hoi!
Ik ben nu 38 en mijn vriendin is 35. Wij zitten al een tijd te twijfelen of we kinderen willen. Heeft deels te maken met angst om echt volwassen te zijn, denk ik. Zo willen we ook niet trouwen en vonden we de koop van een huis ook wel echt een grote-mensending....
Het is niet zo dat we er bang voor zijn dat als we ze zouden hebben we ze niet zouden kunnen opvoeden ofzo. Hebben al van aantal vrienden en bekenden gehoord dat het 'ongelukje' was.... Nou, ons lukt het anders al 12 jaar ze niet te hebben, zeg maar. Dus dat wordt echt wel een bewuste beslissing.
We beseffen dat kinderen hebben heel leuk kan zijn, maar aan de andere kant: ik heb in mn leven nogal wat frustraties gekend (niet echt reden voor, ik maak het gewoon vaak moeilijk voor mezelf). Heb er ook niet om gevraagd op deze aardkloot rond te lopen. Neem ik dat mn ouders kwalijk? Nou, das wat veel gezegd, maar ik vind wel dat je er als potentiele ouder bij stil zou kunnen staan, wat je zo'n kind te bieden hebt.
Zijn er meer mensen die dit soort overwegingen hebben (gehad)? Mensen dus die nu wel kinderen hebben maar nooit zo'n uitdrukkelijke wens hadden, maar nu toch wel blij zijn dat ze eraan begonnen zijn (of nog interessanter misschien: niet echt blij zijn....)
Groets!
Dat is inderdaad uiterst irritant. Je schijnt voordurend aan de omgeving te moeten uitleggen waarom je geen kinderen wilt (wordt er eigenlijk aan ouders gevraagd waarom ze het wel wilden), maar geen reden lijkt goed genoeg. En dan nog opmerkingen als 'Wacht maar totdat je 30/35/39 bent, dan denk je er wel anders over!' , 'Je weet niet wat je mist', 'Nou, die biologische klok gaat heus nog wel tikken!' en de klassieker 'Wat egoïstisch.'quote:Op zaterdag 11 februari 2012 06:39 schreef Plugabugz het volgende:
Jammer alleen dat de omgeving ons niet serieus neemt, hoewel wij beiden 30+ zijn.
Een nieuwe liefde vergelijken met de zorg voor een kindquote:Op vrijdag 10 februari 2012 16:13 schreef zatoichi het volgende:
Dat doe je ook niet met een nieuwe liefde. Een kind krijgen moet je vooral doen omdat je het leuk vind. De rest komt vanzelf juist wel, als je maar beseft dat je niet voor alles tijd hebt.
Al met al kan ik zeggen dat er echt niet veel verandert is in mijn leven sinds ik een kind heb. Het is maar hoe je er mee omgaat...
Zoals een relatie moet groeien, zo groeit ouderschap ook. Je kunt je er nog zo op voorbereiden, als het kind er eenmaal is, is het toch heel anders.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:06 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Een nieuwe liefde vergelijken met de zorg voor een kind
En weer een goede reden om geen kinderen te nemen, ze gaan ook nog eens op je lijken, als er iemand is waar ik niet mee samen zou kunnen leven is het mezelfquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:00 schreef Javi het volgende:
Daarnaast is het soms confronterend om te zien hoe hij op mij lijkt, in dezelfde valkuilen stapt als ik deed en hetzelfde temperament heeft.
quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
En weer een goede reden om geen kinderen te nemen, ze gaan ook nog eens op je lijken, als er iemand is waar ik niet mee samen zou kunnen leven is het mezelf
Ja logisch maar iemand met mijn trekjes zou ik niet 'trekken'. En daarbij die valkuilen die je noemt daar zou ik hem/haar dan van willen beschermen waardoor je dus een verschikkelijke vader zou worden....quote:Op donderdag 16 februari 2012 10:26 schreef Javi het volgende:
[..]Ze zijn een eigen individue, maar ze hebben trekjes van je . Het zijn geen klonen he
dacht ik ook en toch heb ik een partnerquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja logisch maar iemand met mijn trekjes zou ik niet 'trekken'.
Opposites attractquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:34 schreef Javi het volgende:
[..]
dacht ik ook en toch heb ik een partner
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |