ikzelf had nooit een echte kinderwens, en het was best effetjes schrikken toen mn vriendin toen zwanger bleek, maar het is gewoon zoals andere dingen die je overkomen in het leven, je bent er verder zelf bij en kunt er ook het beste van maken.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef baaikz het volgende:
Zijn er meer mensen die dit soort overwegingen hebben (gehad)? Mensen dus die nu wel kinderen hebben maar nooit zo'n uitdrukkelijke wens hadden, maar nu toch wel blij zijn dat ze eraan begonnen zijn
Dan is het een win-win situatie, het kind is en niet geboren en het heeft geen twijfelende ouders.quote:
Omdat TS bang is dat hij spijt gaat krijgen als de tijd van kinderen krijgen voorbij is?quote:Op woensdag 18 januari 2012 13:56 schreef erodome het volgende:
Kan je dan niet beter gewoon de knoop doorhakken en zeggen we doen het niet?
Zij is 35, jij bent 38, zelfs al zou je morgen beslissen om toch aan kinderen te beginnen dan heb je pas op z'n vroegst als je 39 bent een kind.
Meestal lukt het niet onmiddelijk, gaat vaak wel een jaartje proberen overheen of zelfs wat meer dan dat, dan nog 9 maanden zwangerschap.
Voor je het weet is zij bijkans 40 als je dan aan kinderen begint en ben jij 43.
Het is geen schande ofzo om kinderloos te blijven, daar is niets mis mee, ik vind dit echt een beetje klinken van ja, maar kinderen horen er toch bij, maar eigenlijk liever niet.
Kan aan mij liggen dat ik dat zo opvat, kan het helemaal verkeerd zien, maar ik zie geen echte kinderwens in de tekst, waarom zou je het dan doen?
Mijn mening, als je niet zeker bent of je het wil, waarom zou je het dan doen?
Bewust alleenstaande moeder worden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:08 schreef trovey het volgende:
[..]
Omdat TS bang is dat hij spijt gaat krijgen als de tijd van kinderen krijgen voorbij is?Heb dat ook gezien met een voormalig kennisje van mij. Toen ik nog met haar omging had ze besloten toch maar geen (alleenstaande) moeder te worden want tja moeilijk zwanger kunnen worden en niet alleen een kind willen opvoeden....hoorde ik vorig jaar van iemand anders dat ze toch besloten had om net voor haar veertigste naar de spermabank te gaan en nu heeft ze een kind....ik hoop dat ze inmiddels qua karakter ook bijgeschaafd is.
![]()
Zou er zelf ook niet voor gekozen hebben hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:10 schreef Aliana het volgende:
[..]
Bewust alleenstaande moeder worden.Egoïsme op het hoogste niveau. Bah.
Nou ik vind het niet kunnen/mogen. Een kind bewust geen vader geven.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:26 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou er zelf ook niet voor gekozen hebben hoor.Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar het zou helemaal niets voor mij zijn geweest, heb nog altijd het idee dat je in ieder geval moet beginnen met z'n tweeen.
vind zelfs dat je moet beginnen met zijn 3-en; een nog niet bestaand kind als uitgangspunt nemen, zit een kind wel op een leven met de ouders te wachten, de betreffende mensen als ouders, oftewel,wat heb je als ouders zelf te bieden aan een kind?quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:26 schreef trovey het volgende:
[..]
, heb nog altijd het idee dat je in ieder geval moet beginnen met z'n tweeen.
Ik bedoel dus met tweeen een vader en een moeder die een kind willen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef WRH het volgende:
[..]
vind zelfs dat je moet beginnen met zijn 3-en; een nog niet bestaand kind als uitgangspunt nemen, zit een kind wel op een leven met de ouders te wachten, de betreffende mensen als ouders, oftewel,wat heb je als ouders zelf te bieden aan een kind?
heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen; 'dit is zo'n geweldig leuke wereld en wij zijn zulke fantastische mensen en zullen geweldige ouders zijn, dat wil ik een kind bieden'
Tja, je kunt het nou eenmaal niet verbieden als mensen het doen(via de spermabank of via een onbekende in een bar)., hun eigen keuze maar alleen jammer dat dat kind dan meteen ook geen keuze heeft......maar we dwalen af.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef Aliana het volgende:
[..]
Nou ik vind het niet kunnen/mogen. Een kind bewust geen vader geven.![]()
En dat hele idee van een spermabank is goed, voor stelletjes die geen kinderen kunnen krijgen.
Nu kan elk sociaal gestoord zeikwijf naar binnen wandelen en een kind krijgen.
Als je een kind bewust zoiets aan wil doen ben je bij voorbaat geen goede ouder, vind ik.
ik snap wat je bedoelde,was een aanvullingquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik bedoel dus met tweeen een vader en een moeder die een kind willen.
[..]
We leven niet meer in het stenen tijdperk, kinderen krijgen is een een bewuste keuze (met de nuance dat het soms niet lukt dus moet ik eigenlijk zeggen geen kinderen krijgen is een bewuste keuze) Maar het is en blijft een keuze die je maakt, het moet maar eens ophouden met die mensen die een kind krijgen en dan net doen alsof ze er niks aan konden doen. Opeens was ik zwanger... daarvoor moet je toch echt wel wat doen hoor.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:12 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, ik snap trouwens niet waarom er gedaan wordt alsof het 'kinderen krijgen' een keuze zou zijn....?
volgens mij is het eerder andersom zo, als je gewone gezonde mensen bent die een normale relatie hebt zal je eerder iets moeten doen om te voorkomen dat je kinderen krijgt...
(wat imho verder een prima keuze kan zijn, sterker nog, ik zou ook geen kinderen meer willen en heb daar ook wat aan laten doen)
doe je dat niet is er een kans dat de ander zwanger raakt, of niet natuurlijk... helemaal plannen kun je niks, maar dat is eigenlijk met alles in het leven... je kunt bepaald randvoorwaarden scheppen en ergens naartoe werken, maar daadwerkelijk alles vooruit plannen kan soms oplopen tegen onvoorziene omstandigheden.
Verder aan kinderen te 'plannen' valt er niks en je weet ook gewoon niet of je ooit of "je je kind wat te bieden hebt" .. die instelling alleen al vind ik eerder een overdreven vorm van 'zelf-negativiteit' uitstralen die mogelijk an sich een reden kan zijn te betwijfel of je sowieso wel genoeg zelf-vertrouwen hebt, los ervan verder of je ook kinderen gaat verzorgen.
Nogmaals, een 'normaal' persoon in een normale en heteroseksuele relatie zal een kans hebben dat de vrouw zwanger wordt.. ténzij deze personen bewust ervoor kiezen de kans op zwangerschap te voorkomen.quote:Op woensdag 18 januari 2012 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
We leven niet meer in het stenen tijdperk, kinderen krijgen is een een bewuste keuze (met de nuance dat het soms niet lukt dus moet ik eigenlijk zeggen geen kinderen krijgen is een bewuste keuze) Maar het is en blijft een keuze die je maakt, het moet maar eens ophouden met die mensen die een kind krijgen en dan net doen alsof ze er niks aan konden doen. Opeens was ik zwanger... daarvoor moet je toch echt wel wat doen hoor.
Weetje... en dit serieus...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef baaikz het volgende:
Hoi!
Ik ben nu 38 en mijn vriendin is 35. Wij zitten al een tijd te twijfelen of we kinderen willen. Heeft deels te maken met angst om echt volwassen te zijn, denk ik. Zo willen we ook niet trouwen en vonden we de koop van een huis ook wel echt een grote-mensending....
Het is niet zo dat we er bang voor zijn dat als we ze zouden hebben we ze niet zouden kunnen opvoeden ofzo. Hebben al van aantal vrienden en bekenden gehoord dat het 'ongelukje' was.... Nou, ons lukt het anders al 12 jaar ze niet te hebben, zeg maar. Dus dat wordt echt wel een bewuste beslissing.
We beseffen dat kinderen hebben heel leuk kan zijn, maar aan de andere kant: ik heb in mn leven nogal wat frustraties gekend (niet echt reden voor, ik maak het gewoon vaak moeilijk voor mezelf). Heb er ook niet om gevraagd op deze aardkloot rond te lopen. Neem ik dat mn ouders kwalijk? Nou, das wat veel gezegd, maar ik vind wel dat je er als potentiele ouder bij stil zou kunnen staan, wat je zo'n kind te bieden hebt.
Zijn er meer mensen die dit soort overwegingen hebben (gehad)? Mensen dus die nu wel kinderen hebben maar nooit zo'n uitdrukkelijke wens hadden, maar nu toch wel blij zijn dat ze eraan begonnen zijn (of nog interessanter misschien: niet echt blij zijn....)
Groets!
Dat was idd een interessant draadje. Maar zij heeft gezondheidsredenen om evt niet willen doen. Plus dat ze als vrouw al wat ouder is. Mij vriendin is nu 35 en dat alvast 6 jaar verschil, kwa bedenktijd. Nou ja, ik zou dan bijna 45 zijn en dat dan zou ik wel echt een oude pa worden.quote:Op woensdag 18 januari 2012 01:00 schreef golfer het volgende:
Ga eens te rade bij een andere twijfelaar?
Last minute beslissingen
Joh? Echt niet?quote:Op zondag 29 januari 2012 01:38 schreef baaikz het volgende:
Maar ja, dat heb je internet: je weet toch nooit met wie je precies te maken hebt. We gaan er dus ook niet onze beslissing van af laten hangen. :-)
Tja, dit zijn dan ook Fokkersquote:Op zondag 29 januari 2012 01:38 schreef baaikz het volgende:
[..]
Wat betreft de reacties van iedereem (vooral bij bij kalinka); dat loopt inderdaar nogal uiteen van serieus tot het belachelijke. Maar ja, dat heb je internet: je weet toch nooit met wie je precies te maken hebt. We gaan er dus ook niet onze beslissing van af laten hangen. :-)
Maar dan moeten ze godverredomme wel meer pensioenpremie ophoesten, want anders moeten mijn kinderen dat gaan doen voor ze, omdat zij de vergrijzing bewust in stand houden!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:29 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Verder vind ik het echter een Prima keuze als mensen gewoon ervoor kiezen geen kinderen te willen en gewoon genieten van hun leven op hun manier... Het is immers hún leven.
je bent er van op de hoogte dat gepensioneerden niets anders zijn dan opgegroeide kleine kinderen? (dus hoe gaat dit het probleem oplossen volgens jou?)quote:Op maandag 30 januari 2012 15:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze godverredomme wel meer pensioenpremie ophoesten, want anders moeten mijn kinderen dat gaan doen voor ze, omdat zij de vergrijzing bewust in stand houden!
Om de bevolkingspyramide in stand te houden moet de vrouwen gemiddeld ongeveer 2 kinderen baren, anders slaat de vergrijzing te hard toe en worden de pensioenen onbetaalbaar omdat er relatief te weinig werkenden tegenover staan. Dus als je bewust kinderloos blijft druk je de statisitieken.quote:Op maandag 30 januari 2012 16:14 schreef WRH het volgende:
[..]
je bent er van op de hoogte dat gepensioneerden niets anders zijn dan opgegroeide kleine kinderen? (dus hoe gaat dit het probleem oplossen volgens jou?)
en ten tweede, wil je serieus beweren dat dit jouw argument was om jouw kinderen te krijgen?
(ps, je antwoord mag best ook zonder krachttermen, doe je dat ook bij je kinderen..)
nee ok, dat het maar helder is,ik denk dat je kinderen het geweldig vinden om te horen dat je ze alleen maar op de wereld hebt gezet om later te voorzien in je pensioenquote:Op maandag 30 januari 2012 17:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
En ja, het is ook (maar natuurlijk niet alleen) een sociale gunst die je doet naar de maatschappij toe. Alles voor volk ende vaderland!
Nou voor me eigen pensioen niet hoor, want ze kosten me heden ten dage klauwen vol met poen.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:14 schreef WRH het volgende:
[..]
nee ok, dat het maar helder is,ik denk dat je kinderen het geweldig vinden om te horen dat je ze alleen maar op de wereld hebt gezet om later te voorzien in je pensioen
We moeten wat omlaag met die bevolking, is even zwaar met een tijdelijke vergrijzing, maar daarna komt er weer ruimte.quote:Op maandag 30 januari 2012 17:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Om de bevolkingspyramide in stand te houden moet de vrouwen gemiddeld ongeveer 2 kinderen baren, anders slaat de vergrijzing te hard toe en worden de pensioenen onbetaalbaar omdat er relatief te weinig werkenden tegenover staan. Dus als je bewust kinderloos blijft druk je de statisitieken.
En ja, het is ook (maar natuurlijk niet alleen) een sociale gunst die je doet naar de maatschappij toe. Alles voor volk ende vaderland!
o boy... alsof het nu werkelijk uitmaakt bij een persoonlijke keuze van iemand wel of geen kinderen te hebben of hoeveel...quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:01 schreef erodome het volgende:
Op de lange termijn doe je juist het goede als je meedoet aan de verkleining van de bevolking.
Het was meer als tegengewicht op wat broekhoest zij, til er niet te zwaar aan.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
o boy... alsof het nu werkelijk uitmaakt bij een persoonlijke keuze van iemand wel of geen kinderen te hebben of hoeveel...
datzelfe geld ook voor datzelfde onzinargument van broekhoest over 'kinderen krijgen voor je pensioen'
de invloed op de grote van de wereldbevolking is zelfs als je 10 koters wilt uitpoepen verder gewoon praktisch nul..
alles leuk als mensen willen doorlullen over 'milieu' of 'vergrijzing' en allemaal politieke lul-termpjes, maar voor iemands persoonlijke leven merk je daar verder weinig van..
hooguit kan het mensen het 'gevoel' geven dat 'ze iets goeds doen', maar dat kan ieder mens altijd voor zichzelf als waarheid scheppen domweg door zichzelf in te praten 'dat hij de aller- allerbeste keuze genomen heeft'.
maar ook dat is weer meer vanuit de ouders geredeneerd en m.i. dus een egoistisch besluit.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 10:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Het was meer als tegengewicht op wat broekhoest zij, til er niet te zwaar aan.
Ik vind niet dat je wel of geen kinderen moet nemen om goed te doen voor de maatschappij, maar gewoon omdat het je geweldig lijkt om ze groot te brengen.
ieder besluit is natuurlijk gewoon egoisme... de mens _is_ nu eenmaal per definitie een zelfzuchtig wezen en als je goed daarover denkt, is niets zo'n belangrijke en nuttige eigenschap als egoisme.quote:
Wat een zwart wereldbeeld zeg, poei.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Inderdaad de keuze om wel of geen kinderen te krijgen is een egoistische. Alleen doe je met de keuze geen kinderen te krijgen minder mensen kwaad, hooguit jezelf (als je ze achteraf wel had willen hebben) maar verder niemand anders. Als je wel een kind neemt is de kans een stuk groter dat je dit kind op wat voor manier ook ooit tekort doet. Dat voorkom je met het niet nemen van kinderen want dan is het kind er niet om tekort te doen. Niet geboren kinderen zijn nooit teleurgesteld, worden nooit ziek, hebben nergens last van. Ik zou er voor tekenen om niet geboren te zijn!
Ik vind het leven prima hoor, heb schatten van ouders en het gaat me voor de wind. Maar als ik niet geboren was, dan was het nog een stuk makkelijker.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een zwart wereldbeeld zeg, poei.
Ik ben blij dat ik geboren ben en ja mijn ouders hebben ook wel foutjes gemaakt, het zijn mensen en mensen maken nu eenmaal fouten.
Maar van fouten leer je en van leren groei je en dat maakt het weer positief.
Dan was het niet makkelijker, dan was het gewoon niets.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind het leven prima hoor, heb schatten van ouders en het gaat me voor de wind. Maar als ik niet geboren was, dan was het nog een stuk makkelijker.
Precies en wat is er makkelijker dan niets. Of beter gezien nog alles -1. Mijn ouders hadden minder dingen hoeven kopen, alles had door 3 gedeeld kunnen worden ipv 4 (wij zijn met zn 4en thuis) er was iets meer ruimte op de wereld geweest, er was minder vervuiling geweest, minder slijtage van de stoep, etc etc.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan was het niet makkelijker, dan was het gewoon niets.
Sjongejonge wat een zwartkijker zeg. Ben je gothic of zo? Heb eens een beetje plezier man.quote:Op dinsdag 31 januari 2012 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Inderdaad de keuze om wel of geen kinderen te krijgen is een egoistische. Alleen doe je met de keuze geen kinderen te krijgen minder mensen kwaad, hooguit jezelf (als je ze achteraf wel had willen hebben) maar verder niemand anders. Als je wel een kind neemt is de kans een stuk groter dat je dit kind op wat voor manier ook ooit tekort doet. Dat voorkom je met het niet nemen van kinderen want dan is het kind er niet om tekort te doen. Niet geboren kinderen zijn nooit teleurgesteld, worden nooit ziek, hebben nergens last van. Ik zou er voor tekenen om niet geboren te zijn!
quote:Op dinsdag 31 januari 2012 14:18 schreef Lienekien het volgende:
Misschien kom je er pas laat achter dat je je ook best wilt voortplanten, al was het maar om de lol van het opvoeden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |