abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106921509
Hoi!

Ik ben nu 38 en mijn vriendin is 35. Wij zitten al een tijd te twijfelen of we kinderen willen. Heeft deels te maken met angst om echt volwassen te zijn, denk ik. Zo willen we ook niet trouwen en vonden we de koop van een huis ook wel echt een grote-mensending....

Het is niet zo dat we er bang voor zijn dat als we ze zouden hebben we ze niet zouden kunnen opvoeden ofzo. Hebben al van aantal vrienden en bekenden gehoord dat het 'ongelukje' was.... Nou, ons lukt het anders al 12 jaar ze niet te hebben, zeg maar. Dus dat wordt echt wel een bewuste beslissing.

We beseffen dat kinderen hebben heel leuk kan zijn, maar aan de andere kant: ik heb in mn leven nogal wat frustraties gekend (niet echt reden voor, ik maak het gewoon vaak moeilijk voor mezelf). Heb er ook niet om gevraagd op deze aardkloot rond te lopen. Neem ik dat mn ouders kwalijk? Nou, das wat veel gezegd, maar ik vind wel dat je er als potentiele ouder bij stil zou kunnen staan, wat je zo'n kind te bieden hebt.

Zijn er meer mensen die dit soort overwegingen hebben (gehad)? Mensen dus die nu wel kinderen hebben maar nooit zo'n uitdrukkelijke wens hadden, maar nu toch wel blij zijn dat ze eraan begonnen zijn (of nog interessanter misschien: niet echt blij zijn....)

Groets!
pi_106921671
Als je twijfelt niet doen want je kunt ze niet meer inleveren of naar een asiel brengen als het toch tegenvalt. :P De keuze om kinderen te krijgen moet iets zijn waar je volledig achterstaat en als je dat niet doet en je ziet allerlei beren op de weg moet je er niet aan beginnen en dat bedoel ik serieus. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_106921799
Bij twijfel niet doen. Al zullen jullie dan wel blijven twijfelen totdat zij in de overgang zit.
Farts are jazz to assholes
pi_106922696
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef baaikz het volgende:

Zijn er meer mensen die dit soort overwegingen hebben (gehad)? Mensen dus die nu wel kinderen hebben maar nooit zo'n uitdrukkelijke wens hadden, maar nu toch wel blij zijn dat ze eraan begonnen zijn
ikzelf had nooit een echte kinderwens, en het was best effetjes schrikken toen mn vriendin toen zwanger bleek, maar het is gewoon zoals andere dingen die je overkomen in het leven, je bent er verder zelf bij en kunt er ook het beste van maken.

Ik heb nu twee dochters en ben er ook wel degelijk blij me, maar natuurlijk is het ook zo dat andere dingen misschien niet meer direkt tot de mogelijkheden behoren en je ook lje levensstijl erop aanpast, al ging dat eigenlijk grotendels ook 'automatisch'...

Verder vind ik het echter een Prima keuze als mensen gewoon ervoor kiezen geen kinderen te willen en gewoon genieten van hun leven op hun manier... Het is immers hún leven.

Volgens mij is dat véél belangrijker dan te doen alsof één bepaalde keuze in je leven 'beter' is en dat is gewoon dat mensen zélf dat doen in hun leven, waar ze zelf ook in geloven en plezier in beleven en gelukkig zijn
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_106937740
Ga eens te rade bij een andere twijfelaar?
Last minute beslissingen

:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 09:36:49 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106941183
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:08 schreef trabant het volgende:
Bij twijfel niet doen.
Dan is het een win-win situatie, het kind is en niet geboren en het heeft geen twijfelende ouders.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_106947801
Zoveel mensen willen niet trouwen (waaronder ik), heeft niets met verantwoordelijkheid te maken. ;)
Zoals anderen ook al zeggen, geen kinderen nemen. Bovendien is je vriendin de jongste niet meer.
pi_106948434
Kan je dan niet beter gewoon de knoop doorhakken en zeggen we doen het niet?
Zij is 35, jij bent 38, zelfs al zou je morgen beslissen om toch aan kinderen te beginnen dan heb je pas op z'n vroegst als je 39 bent een kind.
Meestal lukt het niet onmiddelijk, gaat vaak wel een jaartje proberen overheen of zelfs wat meer dan dat, dan nog 9 maanden zwangerschap.
Voor je het weet is zij bijkans 40 als je dan aan kinderen begint en ben jij 43.

Het is geen schande ofzo om kinderloos te blijven, daar is niets mis mee, ik vind dit echt een beetje klinken van ja, maar kinderen horen er toch bij, maar eigenlijk liever niet.
Kan aan mij liggen dat ik dat zo opvat, kan het helemaal verkeerd zien, maar ik zie geen echte kinderwens in de tekst, waarom zou je het dan doen?

Mijn mening, als je niet zeker bent of je het wil, waarom zou je het dan doen?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_106949002
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 13:56 schreef erodome het volgende:
Kan je dan niet beter gewoon de knoop doorhakken en zeggen we doen het niet?
Zij is 35, jij bent 38, zelfs al zou je morgen beslissen om toch aan kinderen te beginnen dan heb je pas op z'n vroegst als je 39 bent een kind.
Meestal lukt het niet onmiddelijk, gaat vaak wel een jaartje proberen overheen of zelfs wat meer dan dat, dan nog 9 maanden zwangerschap.
Voor je het weet is zij bijkans 40 als je dan aan kinderen begint en ben jij 43.

Het is geen schande ofzo om kinderloos te blijven, daar is niets mis mee, ik vind dit echt een beetje klinken van ja, maar kinderen horen er toch bij, maar eigenlijk liever niet.
Kan aan mij liggen dat ik dat zo opvat, kan het helemaal verkeerd zien, maar ik zie geen echte kinderwens in de tekst, waarom zou je het dan doen?

Mijn mening, als je niet zeker bent of je het wil, waarom zou je het dan doen?
Omdat TS bang is dat hij spijt gaat krijgen als de tijd van kinderen krijgen voorbij is? :P Heb dat ook gezien met een voormalig kennisje van mij. Toen ik nog met haar omging had ze besloten toch maar geen (alleenstaande) moeder te worden want tja moeilijk zwanger kunnen worden en niet alleen een kind willen opvoeden....hoorde ik vorig jaar van iemand anders dat ze toch besloten had om net voor haar veertigste naar de spermabank te gaan en nu heeft ze een kind....ik hoop dat ze inmiddels qua karakter ook bijgeschaafd is. :X :')
Optimist tot in de kist
pi_106949091
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:08 schreef trovey het volgende:

[..]

Omdat TS bang is dat hij spijt gaat krijgen als de tijd van kinderen krijgen voorbij is? :P Heb dat ook gezien met een voormalig kennisje van mij. Toen ik nog met haar omging had ze besloten toch maar geen (alleenstaande) moeder te worden want tja moeilijk zwanger kunnen worden en niet alleen een kind willen opvoeden....hoorde ik vorig jaar van iemand anders dat ze toch besloten had om net voor haar veertigste naar de spermabank te gaan en nu heeft ze een kind....ik hoop dat ze inmiddels qua karakter ook bijgeschaafd is. :X :')
Bewust alleenstaande moeder worden. :r Egoïsme op het hoogste niveau. Bah.
pi_106949185
Overigens, ik snap trouwens niet waarom er gedaan wordt alsof het 'kinderen krijgen' een keuze zou zijn....?

volgens mij is het eerder andersom zo, als je gewone gezonde mensen bent die een normale relatie hebt zal je eerder iets moeten doen om te voorkomen dat je kinderen krijgt...
(wat imho verder een prima keuze kan zijn, sterker nog, ik zou ook geen kinderen meer willen en heb daar ook wat aan laten doen)
doe je dat niet is er een kans dat de ander zwanger raakt, of niet natuurlijk... helemaal plannen kun je niks, maar dat is eigenlijk met alles in het leven... je kunt bepaald randvoorwaarden scheppen en ergens naartoe werken, maar daadwerkelijk alles vooruit plannen kan soms oplopen tegen onvoorziene omstandigheden.

Verder aan kinderen te 'plannen' valt er niks en je weet ook gewoon niet of je ooit of "je je kind wat te bieden hebt" .. die instelling alleen al vind ik eerder een overdreven vorm van 'zelf-negativiteit' uitstralen die mogelijk an sich een reden kan zijn te betwijfel of je sowieso wel genoeg zelf-vertrouwen hebt, los ervan verder of je ook kinderen gaat verzorgen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_106949303
wat is voor jou de toegevoegde waarde van kinderen?
ik lees niet meer dan 'leuk' . als je een voors en tegens lijstje maakt en dat is de grote voor...
begin er dan niet aan, zit een eventueel kind niet op te wachten.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_106949753
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:10 schreef Aliana het volgende:

[..]

Bewust alleenstaande moeder worden. :r Egoïsme op het hoogste niveau. Bah.
Zou er zelf ook niet voor gekozen hebben hoor. ;) Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar het zou helemaal niets voor mij zijn geweest, heb nog altijd het idee dat je in ieder geval moet beginnen met z'n tweeen.
Optimist tot in de kist
pi_106949907
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Zou er zelf ook niet voor gekozen hebben hoor. ;) Uiteraard moet iedereen het zelf weten maar het zou helemaal niets voor mij zijn geweest, heb nog altijd het idee dat je in ieder geval moet beginnen met z'n tweeen.
Nou ik vind het niet kunnen/mogen. Een kind bewust geen vader geven. :N
En dat hele idee van een spermabank is goed, voor stelletjes die geen kinderen kunnen krijgen.
Nu kan elk sociaal gestoord zeikwijf naar binnen wandelen en een kind krijgen.
Als je een kind bewust zoiets aan wil doen ben je bij voorbaat geen goede ouder, vind ik.
pi_106949930
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:26 schreef trovey het volgende:

[..]

, heb nog altijd het idee dat je in ieder geval moet beginnen met z'n tweeen.
vind zelfs dat je moet beginnen met zijn 3-en; een nog niet bestaand kind als uitgangspunt nemen, zit een kind wel op een leven met de ouders te wachten, de betreffende mensen als ouders, oftewel,wat heb je als ouders zelf te bieden aan een kind?
heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen; 'dit is zo'n geweldig leuke wereld en wij zijn zulke fantastische mensen en zullen geweldige ouders zijn, dat wil ik een kind bieden'
pi_106950104
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef WRH het volgende:

[..]

vind zelfs dat je moet beginnen met zijn 3-en; een nog niet bestaand kind als uitgangspunt nemen, zit een kind wel op een leven met de ouders te wachten, de betreffende mensen als ouders, oftewel,wat heb je als ouders zelf te bieden aan een kind?
heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen; 'dit is zo'n geweldig leuke wereld en wij zijn zulke fantastische mensen en zullen geweldige ouders zijn, dat wil ik een kind bieden'
Ik bedoel dus met tweeen een vader en een moeder die een kind willen.

quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:30 schreef Aliana het volgende:

[..]

Nou ik vind het niet kunnen/mogen. Een kind bewust geen vader geven. :N
En dat hele idee van een spermabank is goed, voor stelletjes die geen kinderen kunnen krijgen.
Nu kan elk sociaal gestoord zeikwijf naar binnen wandelen en een kind krijgen.
Als je een kind bewust zoiets aan wil doen ben je bij voorbaat geen goede ouder, vind ik.
Tja, je kunt het nou eenmaal niet verbieden als mensen het doen(via de spermabank of via een onbekende in een bar)., hun eigen keuze maar alleen jammer dat dat kind dan meteen ook geen keuze heeft......maar we dwalen af. ;)
Optimist tot in de kist
pi_106952256
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik bedoel dus met tweeen een vader en een moeder die een kind willen.

[..]

ik snap wat je bedoelde,was een aanvulling ;)
  Moderator woensdag 18 januari 2012 @ 16:14:31 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_106953724
quote:
1s.gif Op woensdag 18 januari 2012 14:12 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, ik snap trouwens niet waarom er gedaan wordt alsof het 'kinderen krijgen' een keuze zou zijn....?

volgens mij is het eerder andersom zo, als je gewone gezonde mensen bent die een normale relatie hebt zal je eerder iets moeten doen om te voorkomen dat je kinderen krijgt...
(wat imho verder een prima keuze kan zijn, sterker nog, ik zou ook geen kinderen meer willen en heb daar ook wat aan laten doen)
doe je dat niet is er een kans dat de ander zwanger raakt, of niet natuurlijk... helemaal plannen kun je niks, maar dat is eigenlijk met alles in het leven... je kunt bepaald randvoorwaarden scheppen en ergens naartoe werken, maar daadwerkelijk alles vooruit plannen kan soms oplopen tegen onvoorziene omstandigheden.

Verder aan kinderen te 'plannen' valt er niks en je weet ook gewoon niet of je ooit of "je je kind wat te bieden hebt" .. die instelling alleen al vind ik eerder een overdreven vorm van 'zelf-negativiteit' uitstralen die mogelijk an sich een reden kan zijn te betwijfel of je sowieso wel genoeg zelf-vertrouwen hebt, los ervan verder of je ook kinderen gaat verzorgen.
We leven niet meer in het stenen tijdperk, kinderen krijgen is een een bewuste keuze (met de nuance dat het soms niet lukt dus moet ik eigenlijk zeggen geen kinderen krijgen is een bewuste keuze) Maar het is en blijft een keuze die je maakt, het moet maar eens ophouden met die mensen die een kind krijgen en dan net doen alsof ze er niks aan konden doen. Opeens was ik zwanger... daarvoor moet je toch echt wel wat doen hoor.
pi_106956340
O-) Om eigen kinderen te willen hebben moet je natuurlijk mentaal in goede conditie zijn, om over fysiek maar te zwijgen: ze vréten nl. energie :+
pi_106980777
quote:
2s.gif Op woensdag 18 januari 2012 16:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

We leven niet meer in het stenen tijdperk, kinderen krijgen is een een bewuste keuze (met de nuance dat het soms niet lukt dus moet ik eigenlijk zeggen geen kinderen krijgen is een bewuste keuze) Maar het is en blijft een keuze die je maakt, het moet maar eens ophouden met die mensen die een kind krijgen en dan net doen alsof ze er niks aan konden doen. Opeens was ik zwanger... daarvoor moet je toch echt wel wat doen hoor.
Nogmaals, een 'normaal' persoon in een normale en heteroseksuele relatie zal een kans hebben dat de vrouw zwanger wordt.. ténzij deze personen bewust ervoor kiezen de kans op zwangerschap te voorkomen.

alles leuk en aardig, maar op het moment als je gaat roepen dat het gebruiken van anti-conceptie een 'natuurlijke' standaard is heb je het fout, mensen moeten daarvoor kiezen.
en zonder iets ervoor te doen is er gewoon en kans zwanger te worden

Verder een volledig begrijpelijke keuze en volgens mij ook gewoon iets dat vrijwel ieder persoon ook zal doen, en dus overwegingen zal treffen welke vorm van anti-conceptie het prettigste werkt, of bv de optie van sterillisatie, welke uiteindelijk eigenlijk de zekerste en minste 'bijhoud'-werk is...

Wat de reden is dat ik dat noem is dat sommigen het voorstellen alsof het krijgen van kinderen is dat hje exessief moet 'vooruitplannen' en waarin je als het ware 'schuldig' zou zijn volgens anderen als je alles niet op voorhand perfect gerekled hebt...
imho is dat een overdreven vorm van 'plannings-waanzin'...
Volgens mij is het juist raadzaam niet te verzanden in de gedachte dat je op voorhand een situatie volledig kunt 'vooruitplannen', die vooral zal bestaan uit dingen waar je op dat moment eigenlijk nog tegen flikker van weet, zoals wat allemaal 'veranderen' zou kunnen , of niet....
Hooguit moet je dan open staan voor bepaalde 'onzekerheden' in je toekomst (je weet immers nooit hoe eventuele kinderen zich gaan 'ontwikkelen', en of en hoe 'geschikt' iemand is als ouder, enkel weet je dat juist ook nooit als je het niet gewoon doet)

Natuurlijk, het _niet_ krijgen van kinderen is wél bijna exact vooruit te plannen en iemand die gewoon bewust kiest géén kinderen te willen, zal ze normaal gezien niet hoeven te krijgen...
de kans dat dat foutgaat is vrij nihil (en zal dan toch samenhangen met slordigheid van die persoon, zoals bv een risicovolle vorm van anti-conceptie en die slecht bijhouden)
pi_107167455
Als je twijfelt besef je al wel heel goed dat je hierna wel 40 jaar lang spijt zou kunnen krijgen
van de beslissing : Geen Kinderen.
Maar wat moeilijk te bevatten is als je twijfelt:
Je zult nooit spijt krijgen van de beslissing : Ja! we [beter Ja! ik doe het!] doen het!
want je krijgt gewoon nooit tijd genoeg om daar spijt van te hebben!
uiteindelijk lukt altijd alles
  dinsdag 24 januari 2012 @ 04:25:50 #22
330634 zyntex
Ondertitel:
pi_107167463
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 18:59 schreef baaikz het volgende:
Hoi!

Ik ben nu 38 en mijn vriendin is 35. Wij zitten al een tijd te twijfelen of we kinderen willen. Heeft deels te maken met angst om echt volwassen te zijn, denk ik. Zo willen we ook niet trouwen en vonden we de koop van een huis ook wel echt een grote-mensending....

Het is niet zo dat we er bang voor zijn dat als we ze zouden hebben we ze niet zouden kunnen opvoeden ofzo. Hebben al van aantal vrienden en bekenden gehoord dat het 'ongelukje' was.... Nou, ons lukt het anders al 12 jaar ze niet te hebben, zeg maar. Dus dat wordt echt wel een bewuste beslissing.

We beseffen dat kinderen hebben heel leuk kan zijn, maar aan de andere kant: ik heb in mn leven nogal wat frustraties gekend (niet echt reden voor, ik maak het gewoon vaak moeilijk voor mezelf). Heb er ook niet om gevraagd op deze aardkloot rond te lopen. Neem ik dat mn ouders kwalijk? Nou, das wat veel gezegd, maar ik vind wel dat je er als potentiele ouder bij stil zou kunnen staan, wat je zo'n kind te bieden hebt.

Zijn er meer mensen die dit soort overwegingen hebben (gehad)? Mensen dus die nu wel kinderen hebben maar nooit zo'n uitdrukkelijke wens hadden, maar nu toch wel blij zijn dat ze eraan begonnen zijn (of nog interessanter misschien: niet echt blij zijn....)

Groets!
Weetje... en dit serieus...
Alles wat je nu te horen krijgt kan ook omgekeert...
Dus denk AUB na je hebt een kind en die ga je op de wereld brengen!
pi_107349339
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2012 01:00 schreef golfer het volgende:
Ga eens te rade bij een andere twijfelaar?
Last minute beslissingen

:')
Dat was idd een interessant draadje. Maar zij heeft gezondheidsredenen om evt niet willen doen. Plus dat ze als vrouw al wat ouder is. Mij vriendin is nu 35 en dat alvast 6 jaar verschil, kwa bedenktijd. Nou ja, ik zou dan bijna 45 zijn en dat dan zou ik wel echt een oude pa worden.

Wat betreft de reacties van iedereem (vooral bij bij kalinka); dat loopt inderdaar nogal uiteen van serieus tot het belachelijke. Maar ja, dat heb je internet: je weet toch nooit met wie je precies te maken hebt. We gaan er dus ook niet onze beslissing van af laten hangen. :-)
  zondag 29 januari 2012 @ 01:45:32 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_107349529
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:38 schreef baaikz het volgende:

Maar ja, dat heb je internet: je weet toch nooit met wie je precies te maken hebt. We gaan er dus ook niet onze beslissing van af laten hangen. :-)
Joh? Echt niet?
Waarom kwam je überhaupt op de gedachte dan toch om het op Internet te vragen aan wildvreemden?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 29 januari 2012 @ 09:22:56 #25
366210 cosi
laat zich niet koeioneren
pi_107351969
quote:
7s.gif Op zondag 29 januari 2012 01:38 schreef baaikz het volgende:

[..]

Wat betreft de reacties van iedereem (vooral bij bij kalinka); dat loopt inderdaar nogal uiteen van serieus tot het belachelijke. Maar ja, dat heb je internet: je weet toch nooit met wie je precies te maken hebt. We gaan er dus ook niet onze beslissing van af laten hangen. :-)
Tja, dit zijn dan ook Fokkers ):O he, waaraan je advies vraagt
Beter op je eigen intuitie afgaan.
Never Judge A Book by its Cover...
pi_107365765
voor mijzelf maakte het niet veel uit een kind of niet maar toen ik een vrouw kreeg met 2 al wat oudere kinderen hoefde het dus echt niet meer want ik vond het nogal heftig om ineens van 0 kinderen naar 2 oudere kinderen met alle problemen van die leeftijd te maken te krijgen dus toen duidelijk besloten geen kinderen van mezelf meer :{w
  maandag 30 januari 2012 @ 15:00:27 #27
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_107401944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 januari 2012 19:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Verder vind ik het echter een Prima keuze als mensen gewoon ervoor kiezen geen kinderen te willen en gewoon genieten van hun leven op hun manier... Het is immers hún leven.

Maar dan moeten ze godverredomme wel meer pensioenpremie ophoesten, want anders moeten mijn kinderen dat gaan doen voor ze, omdat zij de vergrijzing bewust in stand houden!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_107404618
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 15:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Maar dan moeten ze godverredomme wel meer pensioenpremie ophoesten, want anders moeten mijn kinderen dat gaan doen voor ze, omdat zij de vergrijzing bewust in stand houden!
je bent er van op de hoogte dat gepensioneerden niets anders zijn dan opgegroeide kleine kinderen? (dus hoe gaat dit het probleem oplossen volgens jou?)
en ten tweede, wil je serieus beweren dat dit jouw argument was om jouw kinderen te krijgen?
(ps, je antwoord mag best ook zonder krachttermen, doe je dat ook bij je kinderen..)
  maandag 30 januari 2012 @ 17:02:40 #29
3647 B.R.Oekhoest
pi_107406476
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 16:14 schreef WRH het volgende:

[..]

je bent er van op de hoogte dat gepensioneerden niets anders zijn dan opgegroeide kleine kinderen? (dus hoe gaat dit het probleem oplossen volgens jou?)
en ten tweede, wil je serieus beweren dat dit jouw argument was om jouw kinderen te krijgen?
(ps, je antwoord mag best ook zonder krachttermen, doe je dat ook bij je kinderen..)
Om de bevolkingspyramide in stand te houden moet de vrouwen gemiddeld ongeveer 2 kinderen baren, anders slaat de vergrijzing te hard toe en worden de pensioenen onbetaalbaar omdat er relatief te weinig werkenden tegenover staan. Dus als je bewust kinderloos blijft druk je de statisitieken.

En ja, het is ook (maar natuurlijk niet alleen) een sociale gunst die je doet naar de maatschappij toe. Alles voor volk ende vaderland!
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_107406871
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

En ja, het is ook (maar natuurlijk niet alleen) een sociale gunst die je doet naar de maatschappij toe. Alles voor volk ende vaderland!
nee ok, dat het maar helder is,ik denk dat je kinderen het geweldig vinden om te horen dat je ze alleen maar op de wereld hebt gezet om later te voorzien in je pensioen :)
  maandag 30 januari 2012 @ 17:24:23 #31
3647 B.R.Oekhoest
pi_107407245
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:14 schreef WRH het volgende:

[..]

nee ok, dat het maar helder is,ik denk dat je kinderen het geweldig vinden om te horen dat je ze alleen maar op de wereld hebt gezet om later te voorzien in je pensioen :)
Nou voor me eigen pensioen niet hoor, want ze kosten me heden ten dage klauwen vol met poen.
pi_107431953
quote:
0s.gif Op maandag 30 januari 2012 17:02 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Om de bevolkingspyramide in stand te houden moet de vrouwen gemiddeld ongeveer 2 kinderen baren, anders slaat de vergrijzing te hard toe en worden de pensioenen onbetaalbaar omdat er relatief te weinig werkenden tegenover staan. Dus als je bewust kinderloos blijft druk je de statisitieken.

We moeten wat omlaag met die bevolking, is even zwaar met een tijdelijke vergrijzing, maar daarna komt er weer ruimte.
Op de lange termijn doe je juist het goede als je meedoet aan de verkleining van de bevolking.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_107432311
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:01 schreef erodome het volgende:

Op de lange termijn doe je juist het goede als je meedoet aan de verkleining van de bevolking.
o boy... alsof het nu werkelijk uitmaakt bij een persoonlijke keuze van iemand wel of geen kinderen te hebben of hoeveel...
datzelfe geld ook voor datzelfde onzinargument van broekhoest over 'kinderen krijgen voor je pensioen'

de invloed op de grote van de wereldbevolking is zelfs als je 10 koters wilt uitpoepen verder gewoon praktisch nul..

alles leuk als mensen willen doorlullen over 'milieu' of 'vergrijzing' en allemaal politieke lul-termpjes, maar voor iemands persoonlijke leven merk je daar verder weinig van..
hooguit kan het mensen het 'gevoel' geven dat 'ze iets goeds doen', maar dat kan ieder mens altijd voor zichzelf als waarheid scheppen domweg door zichzelf in te praten 'dat hij de aller- allerbeste keuze genomen heeft'.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 10:28:57 #34
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_107432608
Dit vind ik echt een hele aparte opmerking : Heeft deels te maken met angst om echt volwassen te zijn, denk ik.

Eens met de mensen die zeggen : bij twijfel niet doen. Je hebt levenslang en je moet wel door de zure periode's kunnen relativeren
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_107433182
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

o boy... alsof het nu werkelijk uitmaakt bij een persoonlijke keuze van iemand wel of geen kinderen te hebben of hoeveel...
datzelfe geld ook voor datzelfde onzinargument van broekhoest over 'kinderen krijgen voor je pensioen'

de invloed op de grote van de wereldbevolking is zelfs als je 10 koters wilt uitpoepen verder gewoon praktisch nul..

alles leuk als mensen willen doorlullen over 'milieu' of 'vergrijzing' en allemaal politieke lul-termpjes, maar voor iemands persoonlijke leven merk je daar verder weinig van..
hooguit kan het mensen het 'gevoel' geven dat 'ze iets goeds doen', maar dat kan ieder mens altijd voor zichzelf als waarheid scheppen domweg door zichzelf in te praten 'dat hij de aller- allerbeste keuze genomen heeft'.
Het was meer als tegengewicht op wat broekhoest zij, til er niet te zwaar aan.

Ik vind niet dat je wel of geen kinderen moet nemen om goed te doen voor de maatschappij, maar gewoon omdat het je geweldig lijkt om ze groot te brengen.
pi_107437536
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 10:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Het was meer als tegengewicht op wat broekhoest zij, til er niet te zwaar aan.

Ik vind niet dat je wel of geen kinderen moet nemen om goed te doen voor de maatschappij, maar gewoon omdat het je geweldig lijkt om ze groot te brengen.
maar ook dat is weer meer vanuit de ouders geredeneerd en m.i. dus een egoistisch besluit.
ik heb werkelijk nog nooit een ouder horen zeggen dat hij of zij kinderen heeft genomen omdat hij of zij van mening is een kind zoveel te bieden te hebben / de wereld zo prachtig te vinden en dat daarom aan een kind te gunnen / denken dat een kind erop zit te wachten kind van hem of haar te worden.
pi_107438226
Tuurlijk denk je als aanstaand ouder er wel over na wat je een kind te bieden hebt, bij ons iig wel.
Ik was niet aan kinderen begonnen als ik dacht dat ik hem niets te bieden had, deze wereld prut vond om een kind in groot te brengen en dat het kind niet gelukkig zou kunnen opgroeien bij ons.

Maar het wel of niet beslissen dat je kinderen wil is in weze een egoistische gedachte, dat doe je omdat je het zelf wil, je het superleuk lijkt, of juist niet en dan kies je ervoor om geen kinderen te nemen.
pi_107438373
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 12:58 schreef WRH het volgende:

.. m.i. dus een egoistisch besluit.
ieder besluit is natuurlijk gewoon egoisme... de mens _is_ nu eenmaal per definitie een zelfzuchtig wezen en als je goed daarover denkt, is niets zo'n belangrijke en nuttige eigenschap als egoisme.
zeker ook belangrijker dan altruisme.
Overlevingsdrang is natuurlijk gewoon ook egoisme, evenals de wens het beter te krijgen of wat dan oo te bereiken wat je voor je leven wens..

als iemand daar verder heel depressief en zwartkijkerig over wil doen, is dat ook een keuze (en stiekem nét zo op ego-centrisme gebaseert)...

Punt is gewoon, iedereen wil _iets_ bereiken in zijn leven en zal dingen doen die invloed hebben op zijn toekomst...
En uiteindelijk zal iedereen op een gegeven moment ook zijn eigen leven beoordelen op basis van 'hoeveel van wat je wilde bereiken is ook gelukt'...

prima toch? dat kan zowel mét kinderen als zonder, sterker nog, voor sommige mensen zal het verdomd lastig zijn bepaalde dingen te bereiken als ze ook grut moeten opvoedden...
andere mensen halen juist een hoop plezier aan zulk een tijdsbesteding... enkel, niks moet...

Fout is hooguit als mensen achteraf gaan miepen over : "Had ik maar dat en dat gedaan, en nu is het te laat daarvoor..."
tja, ook dat is hun eigen schuld.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 13:21:49 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107438390
Inderdaad de keuze om wel of geen kinderen te krijgen is een egoistische. Alleen doe je met de keuze geen kinderen te krijgen minder mensen kwaad, hooguit jezelf (als je ze achteraf wel had willen hebben) maar verder niemand anders. Als je wel een kind neemt is de kans een stuk groter dat je dit kind op wat voor manier ook ooit tekort doet. Dat voorkom je met het niet nemen van kinderen want dan is het kind er niet om tekort te doen. Niet geboren kinderen zijn nooit teleurgesteld, worden nooit ziek, hebben nergens last van. Ik zou er voor tekenen om niet geboren te zijn!
pi_107438960
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Inderdaad de keuze om wel of geen kinderen te krijgen is een egoistische. Alleen doe je met de keuze geen kinderen te krijgen minder mensen kwaad, hooguit jezelf (als je ze achteraf wel had willen hebben) maar verder niemand anders. Als je wel een kind neemt is de kans een stuk groter dat je dit kind op wat voor manier ook ooit tekort doet. Dat voorkom je met het niet nemen van kinderen want dan is het kind er niet om tekort te doen. Niet geboren kinderen zijn nooit teleurgesteld, worden nooit ziek, hebben nergens last van. Ik zou er voor tekenen om niet geboren te zijn!
Wat een zwart wereldbeeld zeg, poei.

Ik ben blij dat ik geboren ben en ja mijn ouders hebben ook wel foutjes gemaakt, het zijn mensen en mensen maken nu eenmaal fouten.
Maar van fouten leer je en van leren groei je en dat maakt het weer positief.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 13:41:39 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107439006
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een zwart wereldbeeld zeg, poei.

Ik ben blij dat ik geboren ben en ja mijn ouders hebben ook wel foutjes gemaakt, het zijn mensen en mensen maken nu eenmaal fouten.
Maar van fouten leer je en van leren groei je en dat maakt het weer positief.
Ik vind het leven prima hoor, heb schatten van ouders en het gaat me voor de wind. Maar als ik niet geboren was, dan was het nog een stuk makkelijker.
pi_107439098
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind het leven prima hoor, heb schatten van ouders en het gaat me voor de wind. Maar als ik niet geboren was, dan was het nog een stuk makkelijker.
Dan was het niet makkelijker, dan was het gewoon niets.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 13:48:57 #43
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107439258
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Dan was het niet makkelijker, dan was het gewoon niets.
Precies en wat is er makkelijker dan niets. Of beter gezien nog alles -1. Mijn ouders hadden minder dingen hoeven kopen, alles had door 3 gedeeld kunnen worden ipv 4 (wij zijn met zn 4en thuis) er was iets meer ruimte op de wereld geweest, er was minder vervuiling geweest, minder slijtage van de stoep, etc etc.

Hoe minder mensen hoe beter!
pi_107439663
Zeg bosbeetle; vraag eens aan je ouders of zij het ook makkelijker/leuker hadden gevonden als je er niet was. :)

Ik denk dat je als reactie krijgt (althans als je uit een beetje normaal gezin komt) dat het vast makkelijker was geweest, maar niet leuker).

Ik ben nu vier maanden vader en ik heb elke dag plezier van mijn dochtertje. Ja dat is een hele bewuste keuze geweest, en ik vind ook echt dat ik verplicht ben aan haar om haar een goede start te geven en dat zou iedereen moeten zijn. Maar ze voegt ook echt wat toe aan mijn leven, dus de luiers, het ziek zijn en de andere verplichtingen heb ik er graag voor over. Dat is ook de overweging die je moet maken; ben je bereid om in principe alles opzij te kunnen zetten om er voor je kind te zijn, want soms (gelukkig een enkele keer) is dat nodig.
pi_107440018
Alles wat de moeite waard is kost ook wat, zo werkt het leven nu eenmaal.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 14:09:37 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107440021
Ik denk ook dat ik zo'n soort reactie krijg :Y

Ik denk dat dat trouwens eerder een hormonale/biologische reactie is dan een rationele. En daar is ook niks mis mee. Ik denk trouwens dat daar ook het opa/oma syndroom vandaan komt dat ouders graag willen dat hun kinderen weer kinderen krijgen, toch een stapje terug naar een gevoel wat biologisch gezien heel prettig was.

Ik heb alleen nog nooit iemand gesproken die het krijgen van kinderen rationeel kan onderbouwen, wij als soort zijn er iig niet gebaat bij, als je kijkt naar de grondstof schaarste en het rappe tempo waarmee wij alles leeghalen wat er leeg te halen valt als een soort sprinkhanen plaag. Dan zijn we eerder gebaat bij wat minder kinderen. Voor jezelf is het ook niet echt handig want het verhoogt je kwetsbaarheid ontzettend, op alle vlakken in je leven (financieel, emotioneel, sociaal, etc.) Het enige wat ik me kan voorstellen dat het doorgeven van je genetische code misschien handig is, maar mijn zus heeft bijvoorbeeld al 2 kinderen dus daarin zit minimaal 1/4 en maximaal 1/2 van mijn genetische code. Dat lijkt mij zat... Dus dan zijn bij mij de argumenten om aan kinderen te beginnen op. Neemt niet weg dat ik het prima vind als anderen kinderen willen, ik snap het alleen niet zo.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:18:45 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_107440361
Misschien kom je er pas laat achter dat je je ook best wilt voortplanten, al was het maar om de lol van het opvoeden.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:19:44 #48
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_107440402
Kinderen krijgen is pas leuk als die kinderen zelf weer kinderen krijgen en je Opa en Oma kunt spelen met ze. ;)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 31 januari 2012 @ 14:30:07 #49
3647 B.R.Oekhoest
pi_107440821
quote:
2s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 13:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Sjongejonge wat een zwartkijker zeg. Ben je gothic of zo? Heb eens een beetje plezier man.
Het is wel heel erg de weg van de minste weerstand bij jou.
  Moderator dinsdag 31 januari 2012 @ 14:32:49 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107440931
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 januari 2012 14:18 schreef Lienekien het volgende:
Misschien kom je er pas laat achter dat je je ook best wilt voortplanten, al was het maar om de lol van het opvoeden.
:D daar lijkt me nou geen lol aan zitten, dat kan toch alleen maar mis gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')