Het is maar een mening. Het is hoe is het zie, dat anderen zich genoodzaakt voelen om zich te verantwoorden is spijtig maar kan ik echt niks aan doen. Ik voel me niet alsof ik moet verantwoorden waarom mijn kind bij mij slaapt of waarom ik haar niet laat huilen...het kan me geen moer schelen wat een ander ervan zegt. Maar zo ben ik. Als ik 100% achter mijn keuzes sta heb ik geen reden om ze te gaan verantwoorden en voel ik me ook niet gekwetst omdat iemand een mening heeft die anders is. En gelukkig mag dat! een andere mening want wat zou het saai zijn als iedereen dezelfde was.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bitterend zo als jij stellig je mening verkondigt maakt dat mensen voelen alsof je ze veroordeelt en ze zich moeten verantwoorden. Het is de toon die de muziek maakt![]()
Het verbaast me trouwens nogal van jou aangezien jij van tevoren riep ik zie wel of het gaat lukken en je nu zo hard aan het roepen bent over wat jij wel en niet als legitieme reden beschouwt om te besluiten kunstvoeding te geven.
Zoals ik in het bv topic al zei. Leef en laat leven.
Het is aan elke moeder voor zich om te beslissen en elke reden is legitiem in mijn ogen omdat de moeder zich daar goed bij voelt en een relaxte moeder het beste is.
Het is toch belachelijk dat je alleen goed gekeurd wordt als je redenen om te stoppen door de ballotage commissie geweest zijn hier. Want zou kwamen de discussie wel over op mij. De borstvoeding mama's die wel even aan de kunstvoeding mama's gingen vertellen of ze er wel of niet genoeg aan gedaan hadden.
Kan me helemaal voorstellen dat Danic die bewust direct kunstvoeding is gaan geven zich er behoorlijk naar onder voelde.
En ik zelf zou me vast ook aangesproken moeten voelen want mijn productie was prima maar ik had genoeg aan mijn eigen lichamelijke klachten en vond borstvoeding te zwaar om er bij te hebben. Ik kon niet eens normaal zitten maandenlang![]()
Maar ik heb dus echt schijt aan wat iedereen er van vindt. Ik heb er gek genoeg op deze manier juist meer voor Puck kunnen zijn.
Wat ze nog niet gehad hebben, daar testen ze meestal negatief op. Daar komt bij dat (volgens onze arts dus) 75% van de positieve scores valspositief is. Geen allergie, wel score op de test.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik dacht dat die bloedtesten ook niet zo betrouwbaar zijn bij baby's, dus of je dan die weg moet kiezen? Misschien eerder dingen weglaten om te kijken of het daar in zit?
QFT, en dan vooral voor wat betreft de eerste twee alinea'squote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bitterend zo als jij stellig je mening verkondigt maakt dat mensen voelen alsof je ze veroordeelt en ze zich moeten verantwoorden. Het is de toon die de muziek maakt![]()
Het verbaast me trouwens nogal van jou aangezien jij van tevoren riep ik zie wel of het gaat lukken en je nu zo hard aan het roepen bent over wat jij wel en niet als legitieme reden beschouwt om te besluiten kunstvoeding te geven.
Zoals ik in het bv topic al zei. Leef en laat leven.
Het is aan elke moeder voor zich om te beslissen en elke reden is legitiem in mijn ogen omdat de moeder zich daar goed bij voelt en een relaxte moeder het beste is.
Het is toch belachelijk dat je alleen goed gekeurd wordt als je redenen om te stoppen door de ballotage commissie geweest zijn hier. Want zou kwamen de discussie wel over op mij. De borstvoeding mama's die wel even aan de kunstvoeding mama's gingen vertellen of ze er wel of niet genoeg aan gedaan hadden.
Kan me helemaal voorstellen dat Danic die bewust direct kunstvoeding is gaan geven zich er behoorlijk naar onder voelde.
En ik zelf zou me vast ook aangesproken moeten voelen want mijn productie was prima maar ik had genoeg aan mijn eigen lichamelijke klachten en vond borstvoeding te zwaar om er bij te hebben. Ik kon niet eens normaal zitten maandenlang![]()
Maar ik heb dus echt schijt aan wat iedereen er van vindt. Ik heb er gek genoeg op deze manier juist meer voor Puck kunnen zijn.
Hela, mijn rooie (niet de kleine) heeft oo kvan die minineusgaten/-holtes.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 13:48 schreef MamaPurk het volgende:
Mijn moeder zei ook dat meestal de neusholtes ed. bij roodharigen nauwer zijn (mijn zusjes zijn allebei rood en ook veel verkouden geweest, maar ook allergisch voor pluisdieren).
Bitterend, ik kan mij nog herinneren dat jij heel erg verbolgen was over het feit dat wij onze mening gaven over jouw idee om zelf wel even naar het ziekenhuis te rijden zodra de bevalling begonnen was.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:07 schreef bitterend het volgende:
[..]
Het is maar een mening. Het is hoe is het zie, dat anderen zich genoodzaakt voelen om zich te verantwoorden is spijtig maar kan ik echt niks aan doen. Ik voel me niet alsof ik moet verantwoorden waarom mijn kind bij mij slaapt of waarom ik haar niet laat huilen...het kan me geen moer schelen wat een ander ervan zegt. Maar zo ben ik. Als ik 100% achter mijn keuzes sta heb ik geen reden om ze te gaan verantwoorden en voel ik me ook niet gekwetst omdat iemand een mening heeft die anders is. En gelukkig mag dat! een andere mening want wat zou het saai zijn als iedereen dezelfde was.
Ik riep inderdaad dat ik zie wel hoe het gaat..en het verbaasde me ook hoe ik ervoor ging de bv! ik dacht als het niet ging geef ik een flesje maar als puntje bij paaltje kwam wou ik absoluut geen flesje geven want wat was beetje pijn en geen slaap tegenover de welzijn van mijn kind. zo zie ik het voor MIJ. als een ander iets anders wil of voelt dan is het toch prima en voel je je vooral niet veroordeeld omdat ik het anders doe dan jij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar.. Ja maar... Mijn rooie blijkt toch niet meer zo rood te zijn!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 14:56 schreef MamaPurk het volgende:
[..]dacht je dat!? Ik kan niet een week zonder haar
Jij hebt ook een rooie, mooi hequote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hela, mijn rooie (niet de kleine) heeft oo kvan die minineusgaten/-holtes.
Verf je het tochquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:12 schreef Cyntiaa het volgende:
Ja maar.. Ja maar... Mijn rooie blijkt toch niet meer zo rood te zijn!
Ik heb prima naar het zh kunnen rijden trouwensquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:10 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Bitterend, ik kan mij nog herinneren dat jij heel erg verbolgen was over het feit dat wij onze mening gaven over jouw idee om zelf wel even naar het ziekenhuis te rijden zodra de bevalling begonnen was.
Haal dat gevoel naar boven en denk bij jezelf dat je dat gevoel bij anderen opwekt met jouw stellige verkondiging van jouw mening.
Want hoewel het inderdaad jouw MENING is, je verkondigt het alsof het een FEIT is en dat lokt dus deze reacties allemaal uit.
Mooie rooie krullen pruik, ik ken wel winkels waar ze die verkopenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:18 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Ik vrees dathet daar niet mee eens is, haha.
je hebt pmquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:20 schreef MamaPurk het volgende:
DMl je hebt het mooi verwoord!
En ja ik voelde me aangevallen, schijnbaar heb ik het toch nog niet zo goed verwerkt als ik dacht. Maar het word zo makkelijk gezegd, bv is beter en tuurlijk is het dat, maar uiteindelijk maak je keuzes en soms uit nood en soms wel overwogen.
Dat ik me aangevallen voelde was vooral door de stelligheid waarmee eea werd gebracht. Meteen de rede waarom ik nu mijn kop weer in het zand steek en net doe of ik deze discussie niet gelezen en mee gevoerd heb. En toch knaagt het... (maar ja dat ligt dus aan mij)
Ligt niet aan jou, ik voelde het ook zo.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:20 schreef MamaPurk het volgende:
DMl je hebt het mooi verwoord!
En ja ik voelde me aangevallen, schijnbaar heb ik het toch nog niet zo goed verwerkt als ik dacht. Maar het word zo makkelijk gezegd, bv is beter en tuurlijk is het dat, maar uiteindelijk maak je keuzes en soms uit nood en soms wel overwogen.
Dat ik me aangevallen voelde was vooral door de stelligheid waarmee eea werd gebracht. Meteen de rede waarom ik nu mijn kop weer in het zand steek en net doe of ik deze discussie niet gelezen en mee gevoerd heb. En toch knaagt het... (maar ja dat ligt dus aan mij)
Wederom: QFTquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:26 schreef Cyntiaa het volgende:
En elkaar gewoon lekker in onze waarde laten? Flesvoeding of borstvoeding? Groot worden onze kinders allemaal
Dat is zo ontzettend schattig hé, zo'n kindje blijft altijd lachen!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:27 schreef mefke79 het volgende:
ik waag me niet meer aan de discussie, ik denk er het mijne van
Ons manneke blaft en blaft, zijn ogen zaten helemaal dichtgeplakt vanochtend en zijn neus zat vol groene klonten maar toch blijft ie lachen. De eerste nacht met helm is weer prima gegaan. Wel kwam ie voor een flesje om half drie, maar dat is te overleven omdat ie daarna weer prima geen slapen. Vanavond maar eens kijken of op de knietjes zitten ook lukt als ie zijn helm opheeft.
quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:29 schreef Beessie-Jen het volgende:
lastig hoor, ik denk dat niemand hier doelbewust mensen een schuldgevoel of een nare bijsmaak wil aanpraten... vind het rot voor de mensen die zich hier nu niet fijn voelen.
Maar ik vind wel dat het mogelijk moet zijn, om ook als BV-de mama soms positieve dingen te posten over de BV. (over mijn eigen situatie wel te verstaan...). Eigenlijk is het best vreemd dat wanneer het woord BV valt; sommige FV-mama's zich aangesproken voelen, terwijl het een heel normaal onderwerp is.. ik als BV-mama voel me ook niet aangesproken als jullie het hier over KV, schepjes en hoeveelheden hebben?
inderdaad leven en laten leven, maar geloof niet dat het nodig is om angstvallig het onderwerp volledig te mijden?
*knuffel*
Goeie!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:35 schreef mefke79 het volgende:
En laatst merkte ik ook al dat springen met een volle blaas geen optie is. Dus maar weer braaf met oefeningen begonnen.
jij snapt hem echt helemaal!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef TimeJumper het volgende:
[..]Zo is dat.
Ik denk vooral dat het eraan ligt in hoeverre je jezelf aangesproken voelt.
Ik vond die post van Bitterend helemaal niet naar ...
en toendertijd die vraag over zelf naar het ziekenhuis rijden, ik had toendertijd eigenlijk precies dezelfde vraag.
Inplaats dat er gewoon antwoord word gegeven of ervaringen gedeeld werd die arme meid haast voor gek verklaard.
Terwijl als je nog geen wee hebt gevoeld dat ook niet in kunt schatten.
En ik bevind mij in beide "kampen"Ik ben een borstvoedingsmama terwijl ik een kv-mama wil zijn
![]()
![]()
![]()
![]()
En ik voel me door niemand aangesproken![]()
Ik lees gewoon graag alle meningen en ervaringen zowel dus over borstvoeding als kv
hum dat heb ik niet maar wel moeite met mijn plas in houden!! vroeger kon ik dat uren langquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
Urineverlies.... *check*
en nu we het er dan toch over hebben, hoelang duurt dit bij jullie? hoeveel is normaal? en welke bekkenbodemoefeningen kan je het beste doen?
Vind het een nogal rot iets, ben inmiddels aangewezen op de inlegkruisjes, en ook ik heb met sporten en dergelijk dr wel wat 'last'' van....
2 jaar, 1 maand, 3 weken en 4 dagenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:47 schreef Beessie-Jen het volgende:
Urineverlies.... *check*
en nu we het er dan toch over hebben, hoelang duurt dit bij jullie?
Goh vervelend BJ die nasleep. Ik heb helaas ook geen advies voor je. Die etages die kent geloof ik iedereenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooo die lift, 1ste, 2e, 3e etage en dan weer laten zakken tot de BGdie ken ik idd...
en ik ben bekend bij de bekkenbodemtherapeute in ons ziekenhuis, ik ben daar na de 1ste bevalling ook onder behandeling geweest voor bekkenproblemen, dus idd ik denk dat ik haar maar weer moet mailen...(en o ja, mijn bekken is ook nog niet zoals het hoort te zijn... heb soms na bijvoorbeeld huishoudelijke taken, snachts weer die zeurende pijn, niet stil kunnen liggen etc...).
Ik moet nou niet om het uur naar de wc, maar wat wel veranderd is, is als ik MOET dan moet ik ook GELIJK en kan het haast niet meer ophouden.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:55 schreef bitterend het volgende:
[..]
hum dat heb ik niet maar wel moeite met mijn plas in houden!! vroeger kon ik dat uren lang
nu moet ik om het uur wel naar de wc als ik veel heb gedronken
oh is dat zo?? dat wist ik niet. ik heb vroeger mijn plas uuuren lang kunnen ophouden! vooral handig tijdens concerten en in de trein want vieze wcs of geen wcs!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:57 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend, wees blij dat je je plas niet zo lang kan ophouden, dat is namelijk heeeeel slecht voor je blaas en voor je bekkenbodem. Helaas ben ik ook een megaophouder en toen ze tijdens mijn bevalling mijn blaas leeghaalden met een catheter werd er ook even heel verbaasd gekeken. Ik had alleen een infuus, nog geen beker water op, en toch zat er dik 800ml in mijn blaas zonder dat ik er iets van gemerkt had.
Ik kon het ook niet zo goed net na de bevalling, maar na een maand of 3 wel weer. Ik ga gerust 's ochtends, tussen de middag en dan eind vd middag ergens pas weer.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:03 schreef bitterend het volgende:
[..]
oh is dat zo?? dat wist ik niet. ik heb vroeger mijn plas uuuren lang kunnen ophouden! vooral handig tijdens concerten en in de trein want vieze wcs of geen wcs!
maar nu kan het niet meer...
Hier is kv wel de beste oplossing en ik ben niet van plan om daar verantwoording voor af te leggen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:01 schreef Zoheetik het volgende:
Met bv en fv is helemaal niks mis...
Maar kv daarentegen is toch niet de beste oplossing.
Invalide toiletquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:14 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Hier is kv wel de beste oplossing en ik ben niet van plan om daar verantwoording voor af te leggen.
Vervelend al die urine-binnenhoudt-perikelen. Hier geen last van gelukkig. Vroeg me laatst wel af hoe ik het zou doen als ik de stad in ga met de kleine man en dan naar het toilet moet. Kan hem niet mee het toilet op nemen en buiten laten staan vind ik maar niks.
ah fijn er is dus hoopquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:07 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik kon het ook niet zo goed net na de bevalling, maar na een maand of 3 wel weer. Ik ga gerust 's ochtends, tussen de middag en dan eind vd middag ergens pas weer.
Tijdens mijn zwangerschap vond ik dat echt vervelend, vooral de laatste 2 maanden, als ik dan de stad in ging of ergens met de auto naartoe dan moest ik altijd na max. 3 kwartier/een uur weer plassen.
Hier inmiddels goed twee maanden fysio achter de rug voor mijn SI-gewricht wat niet goed zat. Inmiddels ben ik daar klaar mee en kan ik weer fatsoenlijk mijn kind tillen, strijken e.d.
Alleen stofzuigen en dweilen doet manlief nog, das nu zijn taak.
Ik kom tegenwoordig wat omhoog en plas dan pas uit (zittend lukt dat op een of andere manier niet). Soms merk ik zelfs pas bij het afvegen dat ik best nog wat bij kan plassen. Sinds ik daarop let en extra aandacht heb voor het uitplassen, heb ik geen last meer van wat jij beschrijft.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
ook ik ben ook een veeeeeel-plasser, vooral smorgens als ik thee op heb, ik blijf maar plassen....
kan het ook wel ophouden hoor, maar het is juist vaak NA het plassen dat ik urine verlies, dan ben ik net geweest, en til ik Liene op oid en dan verlies ik nog wat....
*best genant*
Euhm, ja... wil ik best, maar als ik zoek op Cyntia, krijg ik wel heul veul Cyntia'squote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:49 schreef Cyntiaa het volgende:
Wie heeft er trouwens allemaal facebook? Heb niemand van Fok! in mijn lijst eigenlijk...
![]()
Je kan mij zoeken in Kampen, even 1 a minder in mijn naam doen
Die zien er ook erg lekker uit inderdaad! Ook ontzettend leuk om te doen met je dochters lijkt mij! Ben zelf niet zo'n keukenprinses, dus ik denk dat ik later meer richting kleuren, schilderen en dat soort dingen ga.quote:
Daar heb ik dus echt geen moment aan gedachtquote:Op dinsdag 17 januari 2012 16:31 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Invalide toiletKun je eventueel de kleine ook meteen verschonen
Ik ben ook geen keukenprinses hoor, het komt allemaal uit een doosjequote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:08 schreef Susie het volgende:
[..]
Die zien er ook erg lekker uit inderdaad! Ook ontzettend leuk om te doen met je dochters lijkt mij! Ben zelf niet zo'n keukenprinses, dus ik denk dat ik later meer richting kleuren, schilderen en dat soort dingen ga.
Komt doordat je het nog niet voor handen hebt gehadquote:Op dinsdag 17 januari 2012 17:25 schreef Poezebeest het volgende:
[..]
Daar heb ik dus echt geen moment aan gedachtMefke; wat belachelijk!
Vlindur & BJ; klinkt heerlijk zo met jullie kindjes
Klopt, maar ben wel al twee keer naar de stad geweest en heel hard gehoopt dat ik niet naar het toilet zou hoeven want dan had ik het opgehouden tot thuis omdat ik niet wist hoe ik het moest doenquote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:01 schreef MamaPurk het volgende:
Komt doordat je het nog niet voor handen hebt gehad
Helaas herken ik het wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:43 schreef SummerBreeze het volgende:
Dames, even een vraagje. Mijn meissie ligt tegenwoordig steeds vaker te 'kauwen' tussen wtee voedingen in. Ook geeft ze regelmatig een golfje vloeistof over en dat is dan helder en kleurloos. Ik heb zelf een beetje het idee dat ze last heeft van maagzuur, want na het overgeven wordt ze altijd erg verdrietig en huilt ze met lange en hoge uithalen. Je hoort de pijn die ze lijkt te hebben.
Overmorgen moet ik sowieso naar het CB en zal het daar ook even overleggen, maar herkennen de mamma's van kindjes die last hebben van reflux wat ik hierboven beschrijf?
Ze heeft nu net gespuugd en dan huilt ze ongeacht haar houding. De heldere vloeistof van net ruikt inderdaad zuur, vandaar dat ik zelf denk dat het maagzuur is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:48 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Helaas herken ik het wel.
Als je haar rechtop houd heeft ze dan net zoveel last?
Ruikt ze ook zuur?
Er is een speciaal reflux topic waar je meer informatie vandaan kun halen.
Ach, receptje meer of minder maakt ook niet meer uit. We zitten ook al aan de Pepti...quote:Op dinsdag 17 januari 2012 18:57 schreef MamaPurk het volgende:
ja ik zou het inderdaad daar erover hebben, dikke kans dat ze je adviseren eerst met jbm aan de gang te gaan. En als dat niet helpt naar de HA die kan dan zuurremmers voorschrijven. Wat vervelend zeg
+1quote:
Ik ben dan wel niet rood maar heb wel roodpigment en ben idd ook veel vaker verkouden. Tijdens mijn opleiding zei de logopedist dat ik hele smalle holtes heb en mijn buis van Eustachius ook smal is.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 15:09 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Hela, mijn rooie (niet de kleine) heeft oo kvan die minineusgaten/-holtes.
mooi zo!!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 19:48 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb wel sinds de vakantie dat wij het gevoel hebben alles wat meer onder controle te hebben, en dat is in huis te zien! En dat voelt ook wel heel erg goed...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ze kan het ze kan het!!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 20:39 schreef Sannne het volgende:
Zo zei ik gisteren dat Elise niet genoeg rolde volgens cb-arts.. Vandaag rolt ze het hele huis door.. Nouja, bij wijze van dan. Maf kind!
Heb het zelfs op film![]()
Dit heb ik nou ook. En dat is af en toe best lastig als je hele schoonfamilie uit Den Haag komt. En je schoonzus uit Rotterdam.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:50 schreef Susie het volgende:
Mijn eigen stem hoef ik ook niet te horen hoor! Bah, wat klink ik Amsterdams! (Niet dat daar iets mis mee is, maar ik kom niet uit Amsterdam!![]()
Ik zeg het vaak tegen d'r hoor en ook 'oh ja' 'doe es vertellen dan'mja, wat moet je dan vertellen of terug zeggen als je het niet verstaat!
Check!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:30 schreef Susie het volgende:
En leuk om te horen dat ik niet de enige ben die vaak 'echt waar?' Tegen d'r kind zegt!![]()
handjes vouwen doet ze hier ook al en dan vooral tijdens haar flesje. Standaard reactie van zowel mijn vriend als van mij is dat ze niet hoeft te bidden voor het eten omdat wij dat ook niet doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:19 schreef Nirak het volgende:
Ik verzin zelf dan maar wat hij aan het vertellen is. Zo ging het vanavond: "was het leuk vandaag? Ja, echt waar? Wat heb je dan gedaan? In de wipstoel gezeten, en gelachen, wat fijn! En heb je ook lekker geslapen? Ja? Zo lang? Wat knap!" en het mooie is dat hij ook luisterd en pas begint te brabbelen als ik weer stil ben om naar hem te luisteren
hij vouwt zijn handjes trouwens heel veel samen, doet jou meisje dat ook susie?
Hier donderdag naar het CB! Ik ben erg benieuwd. Mijn man gaat, hoop dat hij de vragen die ik heb aan bod laat komen. Ik wil weten hoeveel uur slaap normaal is, verder zie ik dat wanneer ventje zit, hij altijd naar linksvoren helt. Ook wil ik aankaarten dat hij tot dusver weinig van eten moet hebben en al helemaal niet van een lepeltje.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:01 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn vriend was ook nooit zo goed in inbakeren, dan zat het lakentje gewoon los om zijn armpjes haha. En maar zwiepen en zwaaien![]()
Infacol is echt een super middeltje hé NTS, Cas heeft er ook veel aan gehad. Na 4 maand ben ik gestopt, het was niet meer nodig.
Groeien alle baby's trouwens goed? Ik ben zo benieuwd hoeveel Cas nu weegt en hoe lang hij is. Vrijdag mogen we naar het CB. Eens zien wat ze daar te vertellen hebben
Herkenbaar, je lichaam went eraanquote:Op woensdag 18 januari 2012 08:57 schreef SummerBreeze het volgende:
Even ter verduidelijking: ik vind het heel lief dat jullie zo meeleven. Maar hoe beroerd de nachten ook zijn, zolang het geen nacht vol krijsen is ben ik 's morgens wel gewoon vrolijk. Lichamelijk stuk (spieren enzo), maar wel vrolijk.
Geen idee hoe lang ik dat nog vol ga houden trouwens, maar dat merken we vanzelf wel.
Ik heb het voordeel dat ik altijd al met weinig slaap toe heb gekund. Alleen tijdens de zwangerschap sliep ik meer dan 6 uur oer nacht. Daarvoor was het meestal om een uur of 1 op bed en dan om kwart voor 6 de wekker weer. Heb het zelfs een jaar gered om elke doordeweekse dag rond een uur of half 2 op bed te gaan en dan om half 6 alweer in de auto op weg naar mijn werk te zitten. Het eerste half jaar omdat ik 's avonds/'s nachts studeerde en dan na een paar uurtjes alweer van omgeving Schiphol naar Amersfoort moest om daar om half 7 te beginnen met mijn werk. En het tweede half jaar ging ik zo laat naar bed omdat vriend en ik een ander werkritme hadden en we toch wel erg graag elkaar nog zagen. Ik kon makkelijker lang opblijven dan dat ik hem 's morgens vroeg uit bed kreeg. Als ik in het weekend dan eens meer dan 5 uur sliep kreeg ik koppijn, last van mijn rug en werd ik strontchagerijnig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:10 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Herkenbaar, je lichaam went eraanHier is het al meer als 10 maanden zo, met gelukkig hier en daar wel een nacht dat ze in haar eigen bed slaapt maar die zijn momenteel weer zeldzaam. Maar goed wat ik wil zeggen, voorheen had ik echt 8 uur slaap nodig en nu blijkt dat ik ook makkelijk toe kan met 4 uurtje en soms 5 of 6
In de meest vreemde houdingen ook..
Kyara en Argento, fijn dat hij naar huis mag!!
Dat slapen fijn is ben ik helemaal met je eens. Zeker die gestolen minuutjes tijdens het snoozen van de wekker in.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:29 schreef MamaPurk het volgende:
Puckvoor het slapen en het zwaaien.. Niet leuk dat hij moest huilen
![]()
SB wat lijkt me dat fijn om met zo weinig slaap te kunnenAl vind ik slapen ook wel erg fijn hoor
Cynthiaa ik ga Sarah echt niet brengen, je woont niet eens om de hoek, al kom ik wel af en toe aan die kant van het land. (nou ja eventueel mag je haar 's nachts hebbenCas slaapt toch door
)
Verlatingsaangst/eenkennigheid, Sarah had het al heel vroeg een maand of 3 a 4 maar bij haar is het meer bij vlagen. Mijn oudste heeft het echt van 6 tot 9 maanden gehad, was wel vermoeiend, toen kon ik niet eens naar de wc of ze begon al te huilen..
Door de bevalling staat mijn stuitje iets omhoog en dat levert pijn op met zitten. Tevens kan ik mijn bekkenbodem nog steeds niet goed ontspannen ondanks oefeningen wat ook op andere gebieden wat problemen oplevertquote:Op woensdag 18 januari 2012 09:29 schreef Aventura het volgende:
Jemig dml, na al die tijd nog zoveel last? Wat is jouw verhaal ookalweer?
Ik ben er voor bij een sportfysio geweest en ben daar nu vanaf. 2 behandelingen bij die sportfysio en de rest bij mijn eigen bekkentherapeut.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Door de bevalling staat mijn stuitje iets omhoog en dat levert pijn op met zitten. Tevens kan ik mijn bekkenbodem nog steeds niet goed ontspannen ondanks oefeningen wat ook op andere gebieden wat problemen oplevert![]()
Ik krijg nu andere medicijnen met een verdovend effect dus ik hoop dat het wat helpt en verder ben ik er zo langzamerhand aan gewend
welkom op mijn wereld hahahahaquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:42 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vandaag is Eva 4 maanden oudWat gaat de tijd hard!
Ze slaapt wel wat slechter de laatste week... Nu ben ik echt heel erg verwend dat ze vaak maar 1 keer per nacht kwam, maar ik heb dus wel echt mijn slaap nodig. Voorheen legden we haar tussen 7 en 8 op bed, kwam ze pas rond een uurtje of 3 (of sliep ze soms door) en werd ze daarna pas rond 7 uur wakker.
Nu gaat ze tussen 7 en 8 naar bed, wordt tussen 10 en 11 weer wakker, dan weer rond 3 uur en dan tussen 5 en 6 (6 uur gaat de wekker, en idealiter voed ik haar om half 7).
Maarja. Ik mag nog in m'n handjes knijpen dat ze na de voeding meteen weer gaat slapen.
En wat ook helpt is dat ze onwijs lief naar me lacht na de voeding. Of zoals vannacht, ze was naast me in slaap gevallen en begon heel lief in haar slaap te lachen
Nouja. Ik klaag niet hoor, zo is het niet! Maar mijn lichaam en geest reageren niet helemaal zoals ik zou willen momenteel, doordat ik niet goed slaap.
Elin was ook een hele snelle rollerquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
KD: Hij kan al omrollen???Wat snel!
(toch? normaal rollen ze toch pas met een maand of 6/7?)
SB: Da's zeker ff flink schrikken!
Evan rolde ook na zo'n 4 maanden. Is dat vroeg?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Elin was ook een hele snelle rollerMaar Lex rolt eigenlijk al vanaf zijn geboorte!
Volgens mij Elin ookquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:53 schreef cleany het volgende:
[..]
Evan rolde ook na zo'n 4 maanden. Is dat vroeg?
smeren, smeren, smeren! De billen dan he. Onze meid heeft ook bijna altijd dunne ontlasting, paar luiers per dag, en wij zien echt verergering als we niet voldoende smeren. We gebruiken ook geen sudo ofzo, maar gewoon vaseline of uierzalf. Werkt als een trein want het houdt het zure van de ontlasting bij de billetjes weg en helpt tegelijkertijd ook nog eens bij de genezing.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:05 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb een probleem, mijn dochter is weer 3 dagen aan de diaree en haar billen zijn super rood erdoor. ze heeft zo'n 4-6 luiers per dag met diaree.
Ik denk niet dat het door buikgriep komt maar door de tandjes. kan dat?
wat kan ik er tegen doen?
Ik weet niet hoe oud ze is?quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:05 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb een probleem, mijn dochter is weer 3 dagen aan de diaree en haar billen zijn super rood erdoor. ze heeft zo'n 4-6 luiers per dag met diaree.
Ik denk niet dat het door buikgriep komt maar door de tandjes. kan dat?
wat kan ik er tegen doen?
datquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef MamaPurk het volgende:
Dat kan zeker RijstNatie! Hier was het ook zo, de billen waren zelfs helemaal kapot tot bloedens aan toe. Wij smeren wel met sudocreme een lekkere dikke laag. En neit alleen nadat ze ontlasting heeft gehad gewoon altijd want het beschermt ook op het moment dat ze poept.
we kwamen tot de conclusie dat ze door ons gefriemel onrustig sliep want we bleven maar knuffelen en kusjes gevenquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:02 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou ik slaap beter zonder iets/iemand tegen me aan, ik draai best veel voordat ik de slaap vat. En omdat ik dus heel gespannen slaap met m'n hummeltje naast me, lijkt het me beter als ik haar toch maar in haar eigen bedje leg. Ik slaap ook best licht, dus ik word ook wakker van elk geluidje. Dus ik ben wel blij dat ze in haar eigen kamertje ook wil slapen.
Ik heb echt wel alles over voor m'n mini, maar uiteindelijk heeft zij ook meer aan mama als die zo fris en fruitig mogelijk is
Floris rolde met 2,5 maand, stond (en liep achter en langs.dingen) met 7,5 maand. Maar.echt stevig.zitten deed.ie pas.met 9 maandenquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:14 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Volgens mij Elin ooken dat schijnt aardig vroeg, zolang ze het maar doen voor ze 9 mnd zijn geloof ik
maar dan kan het ook al zijn dat de ene baby al staat terwijl de ander nog niet eens wil rollen
Elin zat ook al zelf met 5 mnd, dat vond ik helemaal idioot. Staan deed ze volgens mij redelijk normaal en lopen begon ze mee met 11 mnd. woordenschat heeft een jaar stilgestaan en toen sprak ze opeens volzinnen :S
Weet ik eigenlijk niet ik heb het wel op kapotte billetjes gesmeerd. Waarom zou het niet mogen? Ik heb ook bepanthen in huis maar dat gebruik ik meer voor droge plekjes over het hele lichaam en de sudo echt alleen voor de billenquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Sudo werkte hier bij Chris beter dan bepanthen. Bij mijn neefjes juist andersom, hangt van je kind af blijkbaar.. Sudo mocht niet als het open was toch? Verder lekker aan de lucht laten drogen na het verschonen.
Ik geloof dat het kan irriteren in een open wond..quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:47 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet ik heb het wel op kapotte billetjes gesmeerd. Waarom zou het niet mogen? Ik heb ook bepanthen in huis maar dat gebruik ik meer voor droge plekjes over het hele lichaam en de sudo echt alleen voor de billen
Ow, dan moet ik daar eens op letten, het is me nog niet opgevallen, maar ik wil haar natuurlijk niet nog meer last bezorgen. (al lijkt ze er niet echt last van te hebben, zowel van de open billen niet als van de sudo niet..)quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik geloof dat het kan irriteren in een open wond..
Ze verkopen het in ieder geval bij Brenda, DA drogist en De Tuinen. Dat is waar ik het heb zien staan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:53 schreef mefke79 het volgende:
die spray van Juud werkt ook als een tierelier, al heb ik een nep-variant ervan, want die zarqa was hier moeilijk te krijgen.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:10 schreef Aventura het volgende:
Dat lijkt me erg vervelend dml. Ik hoop dat de pijnstilling/verdoving werkt, al lijkt me dat geen aanpak van de oorzaak. Lastig.
Over draaien: deed ventje met 18 weken. Bewust, en al snel in een vloeiende beweging. Alleen: hij is nu 26 weken, en hij draait nog niet terug. Gevolg, de wakkere uren zijn erg intensief, want hij draait zich in notime op zijn buik, en wanneer het hem niet meer zint, is het piepen. Op het kdv zetten ze hem maar in de wipper af en toe.
hoe lang duurde het voordat ze omgekeerd kon? Ik vind het best wel intensief op deze manier, we blijven aan de gang met hem terugdraaien. Moet ook heel vaak naar zijn bedje toe om 'm te helpen, dan hoor ik weer die gesmoorde kreuntjes via de babyfoonquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]Dat had Elin ook hoor, die draaide heeel vlot op haar rug..niet op haar buik
kruidvat verkoopt het van hun eigen merk weet niet of die fijn is.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:53 schreef mefke79 het volgende:
die spray van Juud werkt ook als een tierelier, al heb ik een nep-variant ervan, want die zarqa was hier moeilijk te krijgen.
Idem! Alhoewel we wel wat lek incidenten hebben gehad, maar dat was meer onze eigen schuld (lekrandjes niet goed). De grote boodschap komt er ook wat doorheen nu, denk dat dat te maken heeft gehad met een te kleine romper. Ben nu over op een grotere maat, kijken of dat het was.quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:42 schreef J-net het volgende:
Kruidvat luiers it is, als vanf t begin.
Die hebben wij ook, maar dan maat 1. Is het bij jou ook zo dat de bovenste laag IN de luier (dat met dat honingraatmotief) aan je beeb's kontje blijft plakken bij een poepluier?quote:Op woensdag 18 januari 2012 20:30 schreef bitterend het volgende:
hmm denk dat we pampers new baby hebben! maat 2
Hier.ookquote:Op woensdag 18 januari 2012 20:27 schreef MamaPurk het volgende:
Ow aldi en bumblies ook geprbeert, waren ook nog wel acceptabel, maar bij pampers hebben de meisjes duidelijk het minste lasst van rode billetjes dus ze dragen pampers
nou volgens mij heb ik haar wel een maand of 2 huuu terug mogen draaienquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:54 schreef Aventura het volgende:
[..]
hoe lang duurde het voordat ze omgekeerd kon? Ik vind het best wel intensief op deze manier, we blijven aan de gang met hem terugdraaien. Moet ook heel vaak naar zijn bedje toe om 'm te helpen, dan hoor ik weer die gesmoorde kreuntjes via de babyfoon![]()
(Note to self: dit is nog niets, straks kan hij lopen, dat is pas intensief)
Wat tof!quote:Op donderdag 19 januari 2012 06:32 schreef Nirak het volgende:
Gisteren was ik de kachel aan het aanmaken en lag ons mannetje op de bank, op de buik op een babygym.
Toen ik opkeek lag hij ineens op zn rug! Dat deed hij wel drie keer achter elkaarmaar de bank loopt natuurlijk wel al een beetje af, dus hij zal het nog niet zonder kunnen.
Lief gaat er rond 6 uur uit, ik kan dan eigenlijk niet meer in slaap vallen, ook omdat ik weet dat Anouk gaat komen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 07:02 schreef Nirak het volgende:
Grappig Susie, ik ben meestal eerder wakker en hoor hem dan ook geluidjes maken
Spannend BJ.quote:Op donderdag 19 januari 2012 06:34 schreef Beessie-Jen het volgende:
mornings![]()
mijn 1ste werkdag... wel even wennen zo vroeg gedoucht en aangekleed zitten. Kon vanacht niet in slaap komen, maar Liene heeft zich keurig gedragen, rond 1 en net om 6 uur gedronken. Kan papa dr straks nog een fles moedermelk geven voordat ze naar de opvang gaan. (T heeft late dienst, dus pas om 10:30 uur naar de opvang).
en luiers; hier eigenlijk altijd pampers of kruidvat.
SPOILER: curvesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Prikjes vond ze niet leuk, maar toen ik de fles erin stopte werd ze meteen stil en een minuut of 5 later lag ze tijdens het aankleden alweer te lachen. Eenmaal thuis begon ze te mopperen, dus even een echte voeding (met voor de eerste keer jbpm) gegeven omdat ze op het cb maar een paar slokken had gehad en nu ligt ze heerlijk in haar bedje te slapen.
Gaaaaafquote:Op donderdag 19 januari 2012 06:32 schreef Nirak het volgende:
Gisteren was ik de kachel aan het aanmaken en lag ons mannetje op de bank, op de buik op een babygym.
Toen ik opkeek lag hij ineens op zn rug! Dat deed hij wel drie keer achter elkaarmaar de bank loopt natuurlijk wel al een beetje af, dus hij zal het nog niet zonder kunnen.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 13:23 schreef bitterend het volgende:
Ze poepte net zo hard de kat werd wakker en keek geschrokken![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: en knipogen doet ze ookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 09:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Overdag gebruiken wij kruidvat of aldi luiers. 's Nachts pampers baby dry maar door de 4+ lekt hij nu af en toe heen dus maar aan maat 5 denk ik?
Oh echt? Maar jouw dame is ook een slanke. De mijne is een dikzak met zijn 10 kilo en dat zit op zijn spekbillen schijnbaarquote:Op donderdag 19 januari 2012 16:59 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij zitten nog in 3. Nog maanden lijkt het, ze sluiten net maast het middelste figuurtje.
Gezien haar curve lijkt me dat een goed ideequote:Op donderdag 19 januari 2012 17:22 schreef Sannne het volgende:
Ik heb maar vast 4+ gehaald.. Nu redelijk goed in 4..
wat is daar mis mee dan? Niet dat ik het van plan was, maar puur uit interessequote:Op donderdag 19 januari 2012 17:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik kan je alleen aanbevelingen die van de Aldi niet te kopen
Ik heb geen idee van het merk. Maar zoek maar eens op MP waar ze een foto bij hebben eigenlijk vind ze alles waar ze aan kan trekken leuk. Deze is ook erg breed en paste mooi om de doomoo en wipstoel heen. En nog een voordeel inklapbaar dus ook nog makkelijk mee te nemenquote:Op donderdag 19 januari 2012 17:35 schreef bitterend het volgende:
welke was dat f_r? dat ean leuk vond
Die heb ik die had ik in de box liggen. Inmiddels is die weg want daardoor kon ze minder goed rollen.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:39 schreef Sannne het volgende:
Das wel handig! Mijne heeft een kleed eronder en kan ook alleen aan het kleed (sluitingen).
Overigens vind ik de mijne wat tegenvallen. Hij kan wel in de was, dat is wel fijn
Slechte kwaliteit, niet uitdagend.quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:28 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
wat is daar mis mee dan? Niet dat ik het van plan was, maar puur uit interesse
Nee inderdaad zeg, wat heb ik aan een luier die niet uitdaagt.quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:03 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Slechte kwaliteit, niet uitdagend.
We hadden het over een babygymquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Nee inderdaad zeg, wat heb ik aan een luier die niet uitdaagt.
quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:11 schreef Vanyel het volgende:
Oooooh. Dat maakt het een stuk minder leuk.
Waaaaat nu al maat 5quote:Op donderdag 19 januari 2012 17:13 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Oh echt? Maar jouw dame is ook een slanke. De mijne is een dikzak met zijn 10 kilo en dat zit op zijn spekbillen schijnbaar![]()
:
Maar lekker goedkoop Vanyel wat hoe groter hoe minder er in een pak zitten
Hoe zwaar is Floris dan?quote:Op donderdag 19 januari 2012 20:13 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Waaaaat nu al maat 5
Mijn 18 maander zit nog ruim in 4+(en 4 lukt eigenlijk ook nog wel)
dr brownquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:28 schreef MamaPurk het volgende:
Wat voor flessen heb je FR, ik dacht dat de meeste flessen gewoon in de vaatwasser konden. Wij doen ze trouwens altijd met de hand wassen hoor dus zeker weten doe ik het niet
Ja maar jou spekkie is denk ik een stuk langer dan de mijne (ik moet 6 feb weer naar CB) maar ze is al een stuk slanker dan ze was hoorquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Oh? Wij doen ze vaak in de vaatwasser maar ze verkleuren nooit eigenlijk. Uitkoken deden wij na zes maanden ook niet meer. Ons bent lui![]()
MP, wij hebben gewoon lekkere spekkies
Sorry die flessen heb ik nooit gehad. Verder volgens mij wel zo een beetje alles wat er bestaatquote:
Een centimeter of 80 denk ik. Hier doen ze alleen nog maar bij de arts consulten meten en dat is niet met 11 maandenquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:29 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja maar jou spekkie is denk ik een stuk langer dan de mijne (ik moet 6 feb weer naar CB) maar ze is al een stuk slanker dan ze was hoorBen trouwens een filmpje aan het uploaden waarop te zien is dat ze echt niet meer een baby is..
Nou ja das ook stom! Ik denk dat Sarah nu rond de 75 cm zit, ze past ngo net in 74 en 80 zit mooiquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een centimeter of 80 denk ik. Hier doen ze alleen nog maar bij de arts consulten meten en dat is niet met 11 maanden
Dat denk ik ookquote:Op donderdag 19 januari 2012 20:32 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een leuk filmpje en ik denk zomaar dat ze heel veel leert van haar zusje!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |