Dit heb ik nou ook. En dat is af en toe best lastig als je hele schoonfamilie uit Den Haag komt. En je schoonzus uit Rotterdam.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:50 schreef Susie het volgende:
Mijn eigen stem hoef ik ook niet te horen hoor! Bah, wat klink ik Amsterdams! (Niet dat daar iets mis mee is, maar ik kom niet uit Amsterdam!![]()
Ik zeg het vaak tegen d'r hoor en ook 'oh ja' 'doe es vertellen dan'mja, wat moet je dan vertellen of terug zeggen als je het niet verstaat!
Check!quote:Op dinsdag 17 januari 2012 21:30 schreef Susie het volgende:
En leuk om te horen dat ik niet de enige ben die vaak 'echt waar?' Tegen d'r kind zegt!![]()
handjes vouwen doet ze hier ook al en dan vooral tijdens haar flesje. Standaard reactie van zowel mijn vriend als van mij is dat ze niet hoeft te bidden voor het eten omdat wij dat ook niet doen.quote:Op dinsdag 17 januari 2012 22:19 schreef Nirak het volgende:
Ik verzin zelf dan maar wat hij aan het vertellen is. Zo ging het vanavond: "was het leuk vandaag? Ja, echt waar? Wat heb je dan gedaan? In de wipstoel gezeten, en gelachen, wat fijn! En heb je ook lekker geslapen? Ja? Zo lang? Wat knap!" en het mooie is dat hij ook luisterd en pas begint te brabbelen als ik weer stil ben om naar hem te luisteren
hij vouwt zijn handjes trouwens heel veel samen, doet jou meisje dat ook susie?
Hier donderdag naar het CB! Ik ben erg benieuwd. Mijn man gaat, hoop dat hij de vragen die ik heb aan bod laat komen. Ik wil weten hoeveel uur slaap normaal is, verder zie ik dat wanneer ventje zit, hij altijd naar linksvoren helt. Ook wil ik aankaarten dat hij tot dusver weinig van eten moet hebben en al helemaal niet van een lepeltje.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:01 schreef Cyntiaa het volgende:
Mijn vriend was ook nooit zo goed in inbakeren, dan zat het lakentje gewoon los om zijn armpjes haha. En maar zwiepen en zwaaien![]()
Infacol is echt een super middeltje hé NTS, Cas heeft er ook veel aan gehad. Na 4 maand ben ik gestopt, het was niet meer nodig.
Groeien alle baby's trouwens goed? Ik ben zo benieuwd hoeveel Cas nu weegt en hoe lang hij is. Vrijdag mogen we naar het CB. Eens zien wat ze daar te vertellen hebben
Herkenbaar, je lichaam went eraanquote:Op woensdag 18 januari 2012 08:57 schreef SummerBreeze het volgende:
Even ter verduidelijking: ik vind het heel lief dat jullie zo meeleven. Maar hoe beroerd de nachten ook zijn, zolang het geen nacht vol krijsen is ben ik 's morgens wel gewoon vrolijk. Lichamelijk stuk (spieren enzo), maar wel vrolijk.
Geen idee hoe lang ik dat nog vol ga houden trouwens, maar dat merken we vanzelf wel.
Ik heb het voordeel dat ik altijd al met weinig slaap toe heb gekund. Alleen tijdens de zwangerschap sliep ik meer dan 6 uur oer nacht. Daarvoor was het meestal om een uur of 1 op bed en dan om kwart voor 6 de wekker weer. Heb het zelfs een jaar gered om elke doordeweekse dag rond een uur of half 2 op bed te gaan en dan om half 6 alweer in de auto op weg naar mijn werk te zitten. Het eerste half jaar omdat ik 's avonds/'s nachts studeerde en dan na een paar uurtjes alweer van omgeving Schiphol naar Amersfoort moest om daar om half 7 te beginnen met mijn werk. En het tweede half jaar ging ik zo laat naar bed omdat vriend en ik een ander werkritme hadden en we toch wel erg graag elkaar nog zagen. Ik kon makkelijker lang opblijven dan dat ik hem 's morgens vroeg uit bed kreeg. Als ik in het weekend dan eens meer dan 5 uur sliep kreeg ik koppijn, last van mijn rug en werd ik strontchagerijnig.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:10 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Herkenbaar, je lichaam went eraanHier is het al meer als 10 maanden zo, met gelukkig hier en daar wel een nacht dat ze in haar eigen bed slaapt maar die zijn momenteel weer zeldzaam. Maar goed wat ik wil zeggen, voorheen had ik echt 8 uur slaap nodig en nu blijkt dat ik ook makkelijk toe kan met 4 uurtje en soms 5 of 6
In de meest vreemde houdingen ook..
Kyara en Argento, fijn dat hij naar huis mag!!
Dat slapen fijn is ben ik helemaal met je eens. Zeker die gestolen minuutjes tijdens het snoozen van de wekker in.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:29 schreef MamaPurk het volgende:
Puckvoor het slapen en het zwaaien.. Niet leuk dat hij moest huilen
![]()
SB wat lijkt me dat fijn om met zo weinig slaap te kunnenAl vind ik slapen ook wel erg fijn hoor
Cynthiaa ik ga Sarah echt niet brengen, je woont niet eens om de hoek, al kom ik wel af en toe aan die kant van het land. (nou ja eventueel mag je haar 's nachts hebbenCas slaapt toch door
)
Verlatingsaangst/eenkennigheid, Sarah had het al heel vroeg een maand of 3 a 4 maar bij haar is het meer bij vlagen. Mijn oudste heeft het echt van 6 tot 9 maanden gehad, was wel vermoeiend, toen kon ik niet eens naar de wc of ze begon al te huilen..
Door de bevalling staat mijn stuitje iets omhoog en dat levert pijn op met zitten. Tevens kan ik mijn bekkenbodem nog steeds niet goed ontspannen ondanks oefeningen wat ook op andere gebieden wat problemen oplevertquote:Op woensdag 18 januari 2012 09:29 schreef Aventura het volgende:
Jemig dml, na al die tijd nog zoveel last? Wat is jouw verhaal ookalweer?
Ik ben er voor bij een sportfysio geweest en ben daar nu vanaf. 2 behandelingen bij die sportfysio en de rest bij mijn eigen bekkentherapeut.quote:Op woensdag 18 januari 2012 09:51 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Door de bevalling staat mijn stuitje iets omhoog en dat levert pijn op met zitten. Tevens kan ik mijn bekkenbodem nog steeds niet goed ontspannen ondanks oefeningen wat ook op andere gebieden wat problemen oplevert![]()
Ik krijg nu andere medicijnen met een verdovend effect dus ik hoop dat het wat helpt en verder ben ik er zo langzamerhand aan gewend
welkom op mijn wereld hahahahaquote:Op woensdag 18 januari 2012 10:42 schreef Take_A_Picture het volgende:
Vandaag is Eva 4 maanden oudWat gaat de tijd hard!
Ze slaapt wel wat slechter de laatste week... Nu ben ik echt heel erg verwend dat ze vaak maar 1 keer per nacht kwam, maar ik heb dus wel echt mijn slaap nodig. Voorheen legden we haar tussen 7 en 8 op bed, kwam ze pas rond een uurtje of 3 (of sliep ze soms door) en werd ze daarna pas rond 7 uur wakker.
Nu gaat ze tussen 7 en 8 naar bed, wordt tussen 10 en 11 weer wakker, dan weer rond 3 uur en dan tussen 5 en 6 (6 uur gaat de wekker, en idealiter voed ik haar om half 7).
Maarja. Ik mag nog in m'n handjes knijpen dat ze na de voeding meteen weer gaat slapen.
En wat ook helpt is dat ze onwijs lief naar me lacht na de voeding. Of zoals vannacht, ze was naast me in slaap gevallen en begon heel lief in haar slaap te lachen
Nouja. Ik klaag niet hoor, zo is het niet! Maar mijn lichaam en geest reageren niet helemaal zoals ik zou willen momenteel, doordat ik niet goed slaap.
Elin was ook een hele snelle rollerquote:Op woensdag 18 januari 2012 11:52 schreef Take_A_Picture het volgende:
KD: Hij kan al omrollen???Wat snel!
(toch? normaal rollen ze toch pas met een maand of 6/7?)
SB: Da's zeker ff flink schrikken!
Evan rolde ook na zo'n 4 maanden. Is dat vroeg?quote:Op woensdag 18 januari 2012 12:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Elin was ook een hele snelle rollerMaar Lex rolt eigenlijk al vanaf zijn geboorte!
Volgens mij Elin ookquote:Op woensdag 18 januari 2012 12:53 schreef cleany het volgende:
[..]
Evan rolde ook na zo'n 4 maanden. Is dat vroeg?
smeren, smeren, smeren! De billen dan he. Onze meid heeft ook bijna altijd dunne ontlasting, paar luiers per dag, en wij zien echt verergering als we niet voldoende smeren. We gebruiken ook geen sudo ofzo, maar gewoon vaseline of uierzalf. Werkt als een trein want het houdt het zure van de ontlasting bij de billetjes weg en helpt tegelijkertijd ook nog eens bij de genezing.quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:05 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb een probleem, mijn dochter is weer 3 dagen aan de diaree en haar billen zijn super rood erdoor. ze heeft zo'n 4-6 luiers per dag met diaree.
Ik denk niet dat het door buikgriep komt maar door de tandjes. kan dat?
wat kan ik er tegen doen?
Ik weet niet hoe oud ze is?quote:Op woensdag 18 januari 2012 14:05 schreef RijstNatie het volgende:
Ik heb een probleem, mijn dochter is weer 3 dagen aan de diaree en haar billen zijn super rood erdoor. ze heeft zo'n 4-6 luiers per dag met diaree.
Ik denk niet dat het door buikgriep komt maar door de tandjes. kan dat?
wat kan ik er tegen doen?
datquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:31 schreef MamaPurk het volgende:
Dat kan zeker RijstNatie! Hier was het ook zo, de billen waren zelfs helemaal kapot tot bloedens aan toe. Wij smeren wel met sudocreme een lekkere dikke laag. En neit alleen nadat ze ontlasting heeft gehad gewoon altijd want het beschermt ook op het moment dat ze poept.
we kwamen tot de conclusie dat ze door ons gefriemel onrustig sliep want we bleven maar knuffelen en kusjes gevenquote:Op woensdag 18 januari 2012 14:02 schreef Take_A_Picture het volgende:
Nou ik slaap beter zonder iets/iemand tegen me aan, ik draai best veel voordat ik de slaap vat. En omdat ik dus heel gespannen slaap met m'n hummeltje naast me, lijkt het me beter als ik haar toch maar in haar eigen bedje leg. Ik slaap ook best licht, dus ik word ook wakker van elk geluidje. Dus ik ben wel blij dat ze in haar eigen kamertje ook wil slapen.
Ik heb echt wel alles over voor m'n mini, maar uiteindelijk heeft zij ook meer aan mama als die zo fris en fruitig mogelijk is
Floris rolde met 2,5 maand, stond (en liep achter en langs.dingen) met 7,5 maand. Maar.echt stevig.zitten deed.ie pas.met 9 maandenquote:Op woensdag 18 januari 2012 13:14 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Volgens mij Elin ooken dat schijnt aardig vroeg, zolang ze het maar doen voor ze 9 mnd zijn geloof ik
maar dan kan het ook al zijn dat de ene baby al staat terwijl de ander nog niet eens wil rollen
Elin zat ook al zelf met 5 mnd, dat vond ik helemaal idioot. Staan deed ze volgens mij redelijk normaal en lopen begon ze mee met 11 mnd. woordenschat heeft een jaar stilgestaan en toen sprak ze opeens volzinnen :S
Weet ik eigenlijk niet ik heb het wel op kapotte billetjes gesmeerd. Waarom zou het niet mogen? Ik heb ook bepanthen in huis maar dat gebruik ik meer voor droge plekjes over het hele lichaam en de sudo echt alleen voor de billenquote:Op woensdag 18 januari 2012 15:26 schreef Deepfreeze het volgende:
Sudo werkte hier bij Chris beter dan bepanthen. Bij mijn neefjes juist andersom, hangt van je kind af blijkbaar.. Sudo mocht niet als het open was toch? Verder lekker aan de lucht laten drogen na het verschonen.
Ik geloof dat het kan irriteren in een open wond..quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:47 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet ik heb het wel op kapotte billetjes gesmeerd. Waarom zou het niet mogen? Ik heb ook bepanthen in huis maar dat gebruik ik meer voor droge plekjes over het hele lichaam en de sudo echt alleen voor de billen
Ow, dan moet ik daar eens op letten, het is me nog niet opgevallen, maar ik wil haar natuurlijk niet nog meer last bezorgen. (al lijkt ze er niet echt last van te hebben, zowel van de open billen niet als van de sudo niet..)quote:Op woensdag 18 januari 2012 15:56 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik geloof dat het kan irriteren in een open wond..
Ze verkopen het in ieder geval bij Brenda, DA drogist en De Tuinen. Dat is waar ik het heb zien staan.quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:53 schreef mefke79 het volgende:
die spray van Juud werkt ook als een tierelier, al heb ik een nep-variant ervan, want die zarqa was hier moeilijk te krijgen.
quote:Op woensdag 18 januari 2012 17:10 schreef Aventura het volgende:
Dat lijkt me erg vervelend dml. Ik hoop dat de pijnstilling/verdoving werkt, al lijkt me dat geen aanpak van de oorzaak. Lastig.
Over draaien: deed ventje met 18 weken. Bewust, en al snel in een vloeiende beweging. Alleen: hij is nu 26 weken, en hij draait nog niet terug. Gevolg, de wakkere uren zijn erg intensief, want hij draait zich in notime op zijn buik, en wanneer het hem niet meer zint, is het piepen. Op het kdv zetten ze hem maar in de wipper af en toe.
hoe lang duurde het voordat ze omgekeerd kon? Ik vind het best wel intensief op deze manier, we blijven aan de gang met hem terugdraaien. Moet ook heel vaak naar zijn bedje toe om 'm te helpen, dan hoor ik weer die gesmoorde kreuntjes via de babyfoonquote:Op woensdag 18 januari 2012 18:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]Dat had Elin ook hoor, die draaide heeel vlot op haar rug..niet op haar buik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |